IFFR 2016 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:13

Sméagol

Master of Mayhem

Topicstarter
Een nieuw jaar, een nieuw festival. Woensdag is de opening, en de reguliere kaartverkoop is inmiddels van start gegaan. Ik hoop dinsdag een wat mooiere openingpost te maken, maar heb er niet veel tijd voor, moet nog wat "normale" films inhalen voordat 't festival begint namelijk, haha. Wat links en wat kort commentaar voor nu:

De officiële site

Het programma

Info over de kaartverkoop

Je kan het programma en de praktische info ook vinden in de Volkskrant bijlage die bij alle festival locaties te krijgen is. Naast deze bijlage zullen er ook dagelijks krantjes worden verspreid, de Daily tigers, waar je wat makkelijker het programma voor die dag kan terug lezen. En voor de mensen die dat interessant vinden, de Daily tigers vermelden ook of er een Q&A is of introductie o.i.d.

Ik zal dinsdag ook proberen een lijstje te maken met films die sowieso een normale bioscoop release krijgen, er zijn er al een zooi bekend, en ik heb nog wat info over anderen. Om er 3 te noemen die snel uit komen (en high profile zijn):

The assassin (25-02)
Anomalisa (25-02)
Room (03-03)

En voor de geïnteresseerden, dit is mijn agenda vooralsnog. Ik zal proberen tijdens het festival nog wat commentaar te leveren op de films uit m'n lijst, maar sowieso post ik m'n favorieten als 't festival voorbij is.

Zo.. Wie gaat? Wat gaan jullie zien? Wat zijn de verwachtingen? Wat voor tips willen jullie van mij? Wat voor tips hebben jullie voor mij? Wat willen jullie in de OP zien, mocht ik er nog de tijd voor vinden om er wat moois van te maken?

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:13

Sméagol

Master of Mayhem

Topicstarter
Ik heb niet echt uitgebreid tijd om te posten elke dag, maar om toch even snel wat titels te noemen..

M'n selectie valt tot nu toe nogal tegen. Van de 16 films tot nu toe werd ik er 2 maar echt enthousiast, plus nog een 3de puur vanwege de visuals.

Bone tomahawk is een western met lichte horror elementen, met o.a. Kurt Russell. Krijgt van wat ik begrijp geen normale release, dus mensen die 'm nog in de bios willen zien moeten voor vrijdag een kaartje kopen..
https://iffr.com/nl/2016/films/bone-tomahawk

Men & chicken vond ik zelf ook tof, en volgens mij redelijk wat mensen met mij, maar de humor zal niet iedereen liggen denk ik. Mensen die Adam's apples hebben gezien weten ongeveer wat ze moeten verwachten, het is van dezelfde director. zwarte humor en een duister sprookjesactige sfeer, met o.a. Mads Mikkelsen.
https://iffr.com/nl/2016/films/men-chicken

The love witch vond ik persoonlijk briljant vanwege de eye candy, en daar bedoel ik niet alleen de actrice mee die de hoofdrol speelt.. Prachtige 60s stijl, en op film geschoten. Qua verhaal en pacing moet je er niet te veel van verwachten, al is 't vaak nog wel grappig.
https://iffr.com/nl/2016/films/The-love-witch

2 films die ik redelijk vond waar anderen misschien meer aan hebben:
Fado, een drama over jaloezie, en Endorphine, een beetje dromerige film over een meisje dat de moord op haar moeder mee maakt. De Q&A van die laatste was erg interessant.

Verder, voor degene die 't zich afvragen, de midnight surprise was de nieuwste Takashi Miike, Yakuza apocalypse, waar ik persoonlijk niks aan vond.

Als ik tussendoor nog de tijd vind / neem, zal ik proberen om wat uitgebreidere toelichting te geven op al m'n films, anders wordt 't na het festival.

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-04 16:44

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Ik kan er dit jaar helaas niet heen, maar volg het wel de reacties op Twitter van diverse mensen die er wel zijn. Je posts hier zijn dus ook zeker welkom en interessant :)

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery