Ik heb in mijn huis sinds kort 2 stuks van de Ikea LED lamp in de 400 lumen uitvoering (of deze, ik weet niet meer of we een dimbare hebben). Als de lamp uit staat dmv een gewone aan/uit schakelaar in de muur, dan licht de LED lamp toch nog elke 2 seconde heel lichtjes even op. Hoe lang dat doorgaat weet ik niet, maar in ieder geval meer dan een uur. Beide exemplaren hebben er "last" van.
In een andere lamp hebben we G9 LED lampjes die dimbaar zijn. Deze lamp heeft een ingebouwde dimmer voor halogeen lampen. Deze dimmer doet niet veel, hij lijkt alleen te schakelen tussen vol vermogen en een stuk minder vermogen. De dimmer heeft een uit stand, de draaiknop "klikt" dan even. Maar de LED blijft in de laagste stand doorbranden.
Dat laatste zal wel komen door lekstroom in de dimmer, maar dat eerste fenomeen kan ik niet verklaren. Of komt dat ook door een lekstroom, maar dan heel klein?
In een andere lamp hebben we G9 LED lampjes die dimbaar zijn. Deze lamp heeft een ingebouwde dimmer voor halogeen lampen. Deze dimmer doet niet veel, hij lijkt alleen te schakelen tussen vol vermogen en een stuk minder vermogen. De dimmer heeft een uit stand, de draaiknop "klikt" dan even. Maar de LED blijft in de laagste stand doorbranden.
Dat laatste zal wel komen door lekstroom in de dimmer, maar dat eerste fenomeen kan ik niet verklaren. Of komt dat ook door een lekstroom, maar dan heel klein?
[ Voor 5% gewijzigd door zonoskar op 13-01-2016 14:21 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD