Beste Tweakers,
Hopelijk kunnen jullie mij op weg helpen met de keuze van een laptop. Ik heb een laptop nodig voor fotobewerking, webdesign, administratie, surfen, mailen. Het is belangrijk dat ik met een programma als Photoshop moeiteloos kan werken. Ook moet Windows 10 er goed op functioneren.
Mijn budget is tot 600 euro. Ik had eerst in gedachten tot 400, maar ik krijg de indruk dat ik voor dit geld bijvoorbeeld geen SSD i.c.m. een I3> processor kan kopen en >4G geheugen. Als jullie voor een bedrag van rond de 400 of iets meer een laptop (of aanbieding) weten die wel voldoende presteert voor mijn verwacht gebruik dan hoor ik het natuurlijk graag. Ook al voldoet het niet helemaal aan de hierboven beschreven specificaties.
Samengevat mijn laptop zoektocht:
HDD of SSD van behoorlijke grootte, of combinatie
Genoeg geheugen (4 GB of 8 GB)
Goede processor (Intel of AMD)
Accuduur redelijk
Degelijke bouw, toetsenbord, schermkwaliteit.
Met studentenkorting (35%), en kortingscode (25 euro) kan ik via de HP website de HP ProBook 440 G3 aanschaffen voor 574 euro. Ook nog 50 euro cashback bij inlevering van oude computer (van elk merk).
HP ProBook 440 G3
Is dit een goede optie? Met mijn beperkte hardware kennis concludeer ik dit over de prestaties:
Pricewatch: http://tweakers.net/price...g3-t6n99et/specificaties/
Hopelijk kunnen jullie mij verder op weg helpen!
Hopelijk kunnen jullie mij op weg helpen met de keuze van een laptop. Ik heb een laptop nodig voor fotobewerking, webdesign, administratie, surfen, mailen. Het is belangrijk dat ik met een programma als Photoshop moeiteloos kan werken. Ook moet Windows 10 er goed op functioneren.
Mijn budget is tot 600 euro. Ik had eerst in gedachten tot 400, maar ik krijg de indruk dat ik voor dit geld bijvoorbeeld geen SSD i.c.m. een I3> processor kan kopen en >4G geheugen. Als jullie voor een bedrag van rond de 400 of iets meer een laptop (of aanbieding) weten die wel voldoende presteert voor mijn verwacht gebruik dan hoor ik het natuurlijk graag. Ook al voldoet het niet helemaal aan de hierboven beschreven specificaties.
Samengevat mijn laptop zoektocht:
HDD of SSD van behoorlijke grootte, of combinatie
Genoeg geheugen (4 GB of 8 GB)
Goede processor (Intel of AMD)
Accuduur redelijk
Degelijke bouw, toetsenbord, schermkwaliteit.
Met studentenkorting (35%), en kortingscode (25 euro) kan ik via de HP website de HP ProBook 440 G3 aanschaffen voor 574 euro. Ook nog 50 euro cashback bij inlevering van oude computer (van elk merk).
HP ProBook 440 G3
Is dit een goede optie? Met mijn beperkte hardware kennis concludeer ik dit over de prestaties:
- Intel® Core™ i5-6200U met Intel HD Graphics 520 (2,3 GHz, tot 2,8 GHz met Intel Turbo Boost-technologie, 3 MB cache, 2 cores) Goed
- 35,56 cm (14 inch) full HD ontspiegeld plat LED-backlit scherm Goed
- 128 GB M.2 SATA TLC SSD Wel SSD maar 128 GB
Pricewatch: http://tweakers.net/price...g3-t6n99et/specificaties/
Hopelijk kunnen jullie mij verder op weg helpen!
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2016 11:25 . Reden: Afbeelding toegevoegd ]