Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop aankoopadvies: Budget <600 euro.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Hopelijk kunnen jullie mij op weg helpen met de keuze van een laptop. Ik heb een laptop nodig voor fotobewerking, webdesign, administratie, surfen, mailen. Het is belangrijk dat ik met een programma als Photoshop moeiteloos kan werken. Ook moet Windows 10 er goed op functioneren.

Mijn budget is tot 600 euro. Ik had eerst in gedachten tot 400, maar ik krijg de indruk dat ik voor dit geld bijvoorbeeld geen SSD i.c.m. een I3> processor kan kopen en >4G geheugen. Als jullie voor een bedrag van rond de 400 of iets meer een laptop (of aanbieding) weten die wel voldoende presteert voor mijn verwacht gebruik dan hoor ik het natuurlijk graag. Ook al voldoet het niet helemaal aan de hierboven beschreven specificaties.

Samengevat mijn laptop zoektocht:
HDD of SSD van behoorlijke grootte, of combinatie
Genoeg geheugen (4 GB of 8 GB)
Goede processor (Intel of AMD)
Accuduur redelijk
Degelijke bouw, toetsenbord, schermkwaliteit.

Met studentenkorting (35%), en kortingscode (25 euro) kan ik via de HP website de HP ProBook 440 G3 aanschaffen voor 574 euro. Ook nog 50 euro cashback bij inlevering van oude computer (van elk merk).
HP ProBook 440 G3

Is dit een goede optie? Met mijn beperkte hardware kennis concludeer ik dit over de prestaties:
  • Intel® Core™ i5-6200U met Intel HD Graphics 520 (2,3 GHz, tot 2,8 GHz met Intel Turbo Boost-technologie, 3 MB cache, 2 cores) Goed
  • 35,56 cm (14 inch) full HD ontspiegeld plat LED-backlit scherm Goed
  • 128 GB M.2 SATA TLC SSD Wel SSD maar 128 GB
Is dit 574 euro (en evt 50 euro cashback) waard of kan ik voor minder een vergelijkbare configuratie kopen die voldoet aan mijn wensen? Ik sta open voor alternatieven, maar als dit een hele goede deal is..
Pricewatch: http://tweakers.net/price...g3-t6n99et/specificaties/

Hopelijk kunnen jullie mij verder op weg helpen!

Afbeeldingslocatie: http://www.mupload.nl/img/8kgno98hqzy.jpg

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2016 11:25 . Reden: Afbeelding toegevoegd ]

• _Heisenberg_
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-02 15:39
Beter ga je het niet snel krijgen denk ik, alluminium bouw, core i5 en een (kleine) ssd voor €525 is een uitstekende deal!

• TweakTweet
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-04 17:15
Zeker doen! HP is goed merk, erg stevige bouw. Die gaat wel even mee hoor. Het is dat ik net een nieuwe HP heb gekocht anders had ik die ook wel gedaan. Mooie prijs!

• hanvandijk
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06-06 22:17
Voor die centen komt de concurrent niet eens in de buurt. (er van uitgaand dat je die 35% korting alleen bij HP krijgt)

Je zou eventueel nog kunnen kijken of je de SSD kan vervangen voor een grotere. De oude SSD is dan via de V&A weer te verkopen.

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:24
TweakTweet schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 11:56:
Zeker doen! HP is goed merk, erg stevige bouw. Die gaat wel even mee hoor. Het is dat ik net een nieuwe HP heb gekocht anders had ik die ook wel gedaan. Mooie prijs!
Heeft HP na al die jaren dan eindelijk de problemen met oververhitting bij hun consumenten laptops dan opgelost?

Indien wel dan is dit een super deal, indien niet dan zou ik deze mijden.

• TweakTweet
Mizgala28 schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 13:06:
[...]

Heeft HP na al die jaren dan eindelijk de problemen met oververhitting bij hun consumenten laptops dan opgelost?

Indien wel dan is dit een super deal, indien niet dan zou ik deze mijden.
Ik heb de HP-pavilion 15-ab140nd en heb hier nog geen moment last van oververhitting gehad. Ook niet als ik zwaardere programma's/games draaide die hij eigenlijk niet aankon.

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-11 20:25
Misschien is deze laptop wat voor je, mits je nog twee weken kunt wachten.

http://www.mediamarkt.nl/...-e5-573-386k-1406679.html
Hij is nu namelijk 629, maar als de btw actie begint op 27 januari, dan gaat er dus een dikke 100 euro van af. Eventueel kun je dit model alvast kopen in de winkel en dan krijg je het verschil terug, club card is dan wel aan te raden, 4 weken retourrecht en gratis aan te vragen.

Deze laptop heeft namelijk een 15 inch HD (mat) scherm, i3, 8GB en een 128GB SSD. Misschien een leuke optie, al heeft het HP model wel een I5, wat ook weer netjes is. Ik durf niet te zeggen of dit voor Photoshop veel gaat uitmaken.

• TweakTweet
Nostordici schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 14:41:
Misschien is deze laptop wat voor je, mits je nog twee weken kunt wachten.

http://www.mediamarkt.nl/...-e5-573-386k-1406679.html
Hij is nu namelijk 629, maar als de btw actie begint op 27 januari, dan gaat er dus een dikke 100 euro van af. Eventueel kun je dit model alvast kopen in de winkel en dan krijg je het verschil terug, club card is dan wel aan te raden, 4 weken retourrecht en gratis aan te vragen.

Deze laptop heeft namelijk een 15 inch HD (mat) scherm, i3, 8GB en een 128GB SSD. Misschien een leuke optie, al heeft het HP model wel een I5, wat ook weer netjes is. Ik durf niet te zeggen of dit voor Photoshop veel gaat uitmaken.
Dit zou ik toch niet adviseren, is namelijk precies dezelfde prijs en de bouwkwaliteit van Acer is niet echt fantastisch, je levert in op processor, 15,6 inch is toch wel meteen een stuk groter (14 inch is mooi formaat denk ik), en vervolgens krijg je er alsnog MAAR een 128 gb SSD voor dezelfde prijs. Ik zie eerlijk gezegd geen voordelen aan de Acer

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het zo lees heb ik toch een leuke deal uitgezocht bij HP. Ik verkies de HP laptop boven de ASUS van de mediamarkt. Aluminium bouw ook zeker mooi. Die 4G geheugen, is dat (mocht ik dat ooit nodig vinden), uit te breiden?

Wat betreft de oververhitting zal ik nog eens kijken of ik daar wat over kan vinden, maar grote kans dat ik deze laptop koop. Als iemand hier nog meer over kan vertellen hoor ik het graag.

50 euro cashback zit er denk ik niet in helaas, heb geen aankoopbewijs meer van mijn oude laptop.
  • Welke informatie moet ik opgeven om gebruik te maken van deze aanbieding?
Om uw inruilvergoeding te kunnen overmaken hebben we de volgende informatie nodig: een bewijs van aankoop waar duidelijk het desbetreffende product en aankoopdatum vermeld worden, het serienummer van uw nieuwe HP PC en uw bankrekeningnummer (IBAN & BIC code).

Bedankt voor alle reacties. :)

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2016 16:20 ]

• TweakTweet
Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 16:03:
Als ik het zo lees heb ik toch een leuke deal uitgezocht bij HP. Ik verkies de HP laptop boven de ASUS van de mediamarkt. Aluminium bouw ook zeker mooi. Die 4G geheugen, is dat (mocht ik dat ooit nodig vinden), uit te breiden?

Wat betreft de oververhitting zal ik nog eens kijken of ik daar wat over kan vinden, maar grote kans dat ik deze laptop koop. Als iemand hier nog meer over kan vertellen hoor ik het graag.

50 euro cashback zit er denk ik niet in helaas, heb geen aankoopbewijs meer van mijn oude laptop.
  • Welke informatie moet ik opgeven om gebruik te maken van deze aanbieding?
Om uw inruilvergoeding te kunnen overmaken hebben we de volgende informatie nodig: een bewijs van aankoop waar duidelijk het desbetreffende product en aankoopdatum vermeld worden, het serienummer van uw nieuwe HP PC en uw bankrekeningnummer (IBAN & BIC code).

Bedankt voor alle reacties. :)
Ik zou niet heel lang wachten met kopen want HP schommelt heel erg met kortingen. Soms met de dag

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tip, ik heb de laptop nu besteld.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2016 17:26 ]

• TweakTweet
Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 17:25:
Bedankt voor de tip, ik heb de laptop nu besteld.
Goede beslissing, lijkt me leuk als je laat weten hoe je hem vindt, ook voor andere mensen die zoekende zijn!

• Appie_O
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-11 18:45
Hoe kom je aan die studentenkorting?

Verwijderd

Topicstarter
Yes ik zal laten weten hoe ik de HP ProBook 440 G3 ervaar.

Voor studenten:
http://store.hp.com/Nethe...aspx?p=c-hp-student-store

• Viince1
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22-08 20:31
Appie_O schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 19:51:
Hoe kom je aan die studentenkorting?
Op de home pagina van de store (rechtsbovenin op ' store ' klikken wordt je herleid naar een andere pagina. Onderaan deze pagina staat in de footer ' Student store' . Om te registreren heb je een e-mail nodig van een hogeschool of universiteit.
Bijvoorbeeld ******@student.hhs.nl (haagse hogeschool).

• Sjonniebwoi
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:28
bestaat er ook een belgische variant?? ik vind enkel neterhalnds en uk terug..

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Als je in de specificaties kijkt staat er bij de resolutie van de laptop 1600x900, niet echt full hd dus.

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

• sedad
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-11 10:44
Ik heb deze laptop aangeschaft een maandje teug voor dezelfde prijs. Scherm is gewoon full-hd. Hij is snel,
heeft een prima bouwkwaliteit en i.c.m windows 10 een fijne accuduur. Enige nadeel is misschien de kijkhoeken van het scherm, als je daar waarde aan hecht.

• J.Gronkjaer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-07-2024
Je bent overigens geen aankoopbon van je oude laptop nodig indien je aanspraak wil maken op die 50 euro cashback. Enkel het type nummer en gewicht/afmeting.

Heb de laptop ook aangeschaft naar aanleiding van jouw post. Mijn eerste bevindingen komen overeen met die van sedad. Tevreden tot nu toe dus, ga het ram geheugen binnenkort echter wel uitbreiden. Dit is mogelijk zonder de garantie zegel te verbreken neem ik aan?

[ Voor 47% gewijzigd door J.Gronkjaer op 14-01-2016 23:09 ]

• Matthijs..
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-11 23:04
Zit met veel interesse mee te lezen, lijkt inderdaad een hele goede deal.
Is het mogelijk om een tweede hd te plaatsen?
(daarnaast ben ik wel benieuwd hoe het uitbreiden van het ram verloopt)

• J.Gronkjaer
Prima deal inderdaad.
Volgens mij is het niet mogelijk om een tweede hdd te plaatsen. Binnenkort bestel ik er nog 4 gb aan ram bij, er zijn wel twee ram slots aanwezig waarvan er nu één gebruikt wordt dus dit zou geen probleem moeten zijn. Heb er voor de rest ook niet echt veel verstand van. Volgens detweakers pagina is de maximum geheugengrootte 16 gb. Dit ram geheugen zou moeten werken met de laptop toch?

Nog even in het kort mijn (eerste) bevindingen.

+
- Bouwkwaliteit en afwerking
- Snelheid (mede door i5 processor en SSD)
- Mat scherm
- Vingerafdrukscanner (toch wel handig nadat die goed is ingesteld)

-
- Kijkhoek matig
- Beperkte ram (wel eenvoudig uitbreidbaar)
- Update naar Windows 10 i.c.m. driver updates vraagt veel tijd

Met name het laatste kritiekpunt houdt me nu bezig. Heb de luidsprekers inmiddels aan de praat gekregen maar krijg nog altijd bij het opstarten een foutmelding van conexant smartaudio. Daarnaast zijn de letters in een aantal apps en programma's wazig (chrome, firefox, steam etc.). Heb hier vooralsnog geen oplossing voor gevonden. Probleem ligt waarschijnlijk aan de drivers, als iemand hier een antwoord op weet?

[ Voor 5% gewijzigd door J.Gronkjaer op 16-01-2016 17:54 ]

• Matthijs..
Fijn dat je je eerste bevindingen deelt!

Op de pagina van HP staat dat windows 7 pro beschikbaar is via downgrade rechten, maar als jij m naar windows 10 update, waar kwam de laptop dan mee binnen?

Als er geen extra hd te plaatsen is, is een externe hd interessant. In het kader van de studentenkorting een WD passport 1 TB voor 54 euro. Het addertje is roze ;)
https://www.surfspot.nl/w...ampaign=western%20digital

Overigens twijfel ik nog omdat het een 14 inch scherm is, nog nooit op gewerkt en ben bang dat het toch te klein is om een paar uur achter elkaar aan te werken.

het RAM wat je post is DDR3L SODIMM, volgens de tweakers specs zou dat dus prima moeten passen.

[ Voor 6% gewijzigd door Matthijs.. op 16-01-2016 22:36 ]

• Beunhaaz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-07-2024
Inmiddels heb ik hem ook maar bestelt. Als het goed is wordt die woensdag geleverd. Uiteindelijk heb ik gebruik kunnen maken van studentenkorting, 25 euro voucher en ga nog de 50 euro cashback doen.

• Matthijs..
Laptop ook besteld en net ontvangen. Eerste indrukken zijn erg positief, build kwaliteit voelt goed aan.

Wat me wel verbaasd is dat het géén 1920x1080 is, maar 1600x900. Nagekeken, en er staat inderdaad nergens dat het een 1920x1080 is, maar wél dat het een full-hd / FHD scherm zou zijn. Productcode van het geleverde is P5R62EA (full hd versie is T6N99ET). Bij de uitgebreide specs op de site van HP staat wel de resolutie genoemd.

• Traxas
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-04-2021
Matthijs.. schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 16:47:
Wat me wel verbaasd is dat het géén 1920x1080 is, maar 1600x900.
Ik heb die van mij vandaag binnen gekregen, maar die van mij heeft wel een resolutie van 1920x1080. Het is net als die van jou een P5R62EA. Heb je hem ook bij de HP store gekocht met studentenkorting?

• Matthijs..
Ja, HP online store met studentenkorting, kortingsbon en cashback. Het blijft een goede deal en staat ook wel in de specs (zelf niet goed gelezen, eigen schuld)

Dat maakt het helemaal mooi als die van jou wel full hd is.
Overigens is dit typenummer ook volgens tweakers 1600x900:
pricewatch: HP ProBook 440 G3 P5R62EA
(en dan is het waar ;) )

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Eerder in dit topic heb ik het punt van de resolutie van het scherm ook aan de orde gebracht. Ik heb toen contact opgenomen met HP, die mij konden vertellen dat het wel degelijk om een full hd-scherm zou gaan. Vervolgens de laptop besteld en inderdaad: het model heeft een full hd-scherm. Dat klopt overigens ook met het typenummer: P5R62EA#ABH heeft inderdaad een een full hd-scherm, in tegenstelling tot het model zonder de toevoeging #ABH.

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

• Traxas
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-04-2021
Famoso schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 21:32:
P5R62EA#ABH heeft inderdaad een een full hd-scherm, in tegenstelling tot het model zonder de toevoeging #ABH.
Ik heb net even gecheckt, ik heb inderdaad de #ABH versie. Ik kan overigens geen versie op de HP site vinden zonder de #ABH toevoeging.

• Beunhaaz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-07-2024
De laptop bevalt mij prima. Het ziet er mooi uit en voelt stevig aan. Nu wil ik alleen nog het werkgeheugen met 8gb. Of denken jullie dat uitbreiden met 4gb ipv 8 gb genoeg is.

Zelf kwam ik deze tegen:
https://azerty.nl/8-758-7...yperx-impact-black-s.html

Geen idee of het past.

Is het misschien een optie om van dit topic een speciaal topic over de HP ProBook 440 G3 te maken?

[ Voor 41% gewijzigd door Beunhaaz op 21-01-2016 08:39 ]

• Matthijs..
Oke, ik heb wat te snel gereageerd. Ik blijk wél een full hd scherm te hebben, maar stond in eerste instantie op een andere resolutie. Op de doos etc staat wel 1600*900 aangegeven, maar inderdaad ook de toevoeging #ABH.
Was nieuwsgierig waar dit dan voor staat, en het is niets anders dan de codering voor de nederlandse versie (bron: http://www.hpcfactor.com/support/cesd/h/0018.asp). Blijkbaar is deze configuratie altijd full hd.
Op de internationale / US versie van de site kom je weer andere configuraties tegen.

• archi_wouter
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14-11-2020

archi_wouter

Weebee

Sjonniebwoi schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 10:18:
bestaat er ook een belgische variant?? ik vind enkel neterhalnds en uk terug..
Die bestaat niet, ik dacht ook ,o kijk, korting op Z books, enkel nederlandse store, dus ik mailen naar HP, krijg ik als antwoord terug, nope, enkel NL

Form follows whatever the f*ck I want

• J.Gronkjaer
Zojuist 4 GB aan extra ram geheugen geïnstalleerd. Had geen ervaring met het installeren van ram geheugen maar dit is zeer eenvoudig bij deze laptop. Al helemaal met deService Guide.

Na het openen van de 'service door' viel mij dit op FOTO en FOTO.Kan ik hier een extra HDD op aansluiten of is het pas mogelijk om hier een HDD op aan te sluiten indien je deze wilt verwisselen met de reeds aanwezige SSD? Iemand enig idee?

[ Voor 3% gewijzigd door J.Gronkjaer op 28-01-2016 19:23 ]

Verwijderd

Heb ik net een Student Store account, is de aanbieding weg.

Klopt dat of kijk ik niet goed?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 10:12:
Heb ik net een Student Store account, is de aanbieding weg.

Klopt dat of kijk ik niet goed?
ik heb hem vandaag gekocht.
De actie van 10% korting extra en cashback is helaas in januari afgelopen maar de 35% studenten korting op die laptop is er nog wel ik heb hem gekocht voor 600eu.

• mobile12
  • Laatst online: 10-12-2024
Weet iemand een manier op in aanmerking te komen voor de studentenkorting zonder een eigen 'studenten-mailadres' te hebben?

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:24

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Je bedoelt dat te faken? Of geeft de instelling waaraan je studeert hun studenten geen eigen e-mailadres?

Your Friendly Neighborhood Moderator

• mobile12
  • Laatst online: 10-12-2024
Ik ben geen student maar heb wel interesse in deze deal.

• Matthijs..
Wat betreft het plaatsen van een 2,5 inch HDD heb ik net een nieuw topic geopend:
HP ProBook 440 G3 HDD bracket

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

mobile12 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 22:11:
Gaat hem niet worden. Bij de student registratie van HP dien je een emailadres op te geven van een deelnemende school. ;) Anders wist ik het ook wel!

• TweakTweet
mobile12 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 22:11:
Tenzij je een student kent... Volgens mij kan je dan later de email-gegevens omzetten naar je eigen gegevens.

[ Voor 16% gewijzigd door TweakTweet op 07-02-2016 10:48 ]

Pagina: 1