Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:11
cocico schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 12:16:
https://www.xda-developer...out-for-the-moto-x-force/

Het zou nu toch echt moeten gaan beginnen. Security patches van 1 april 2017 zijn alweer 3 maanden oud wel...
Ze zeiden eerst dat eind mei de update zou komen.
Maar vrees dat we als aller aller laatste in de rij staan :'(

Edit: Nougat OTA is zojuist gearriveerd _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Bastie-88 op 10-07-2017 21:00 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quincy5
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-07 16:53
Bastie-88 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 11:48:
[...]

Edit: Nougat OTA is zojuist gearriveerd _/-\o_
Ik ben hem nu ook aan het downloaden. Lang gewacht, toch nog gekomen.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cellkuh
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-07 19:57

cellkuh

Tesla referral: marcel333963

Heeft iemand de netwerk instellingen van Tele2 voor mij. Ik ben eergisteren overgegaan van KPN naar Tele2 maar ik krijg geen netwerk. De instellingen die bij hun op de website staan (MMS en internet) halen niets uit. Heb al verschillende dingen geprobeerd maar het wil niet lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:47

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
cellkuh schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 10:27:
Heeft iemand de netwerk instellingen van Tele2 voor mij.
Heb je totaal geen netwerk of alleen geen internetverbinding?

In het eerste geval is er waarschijnlijk iets mis gegaan met de portering. In het tweede geval moet je even de APN instellingen handmatig toevoegen en de telefoon rebooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Quincy5 schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 10:05:
[...]

Ik ben hem nu ook aan het downloaden. Lang gewacht, toch nog gekomen.
eindelijk, hier ook . EU retfr ROM. Mijn God wat heeft dat bizar lang geduurd.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-03 21:55

it0

Mijn mening is een feit.

Ik hoop dat het alles verbeterd, regelmatig last van stotteringen/traagheid. Daarnaast had ik laatst ook al een groene streep op het scherm :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cellkuh
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-07 19:57

cellkuh

Tesla referral: marcel333963

rens-br schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 10:33:
[...]

Heb je totaal geen netwerk of alleen geen internetverbinding?

In het eerste geval is er waarschijnlijk iets mis gegaan met de portering. In het tweede geval moet je even de APN instellingen handmatig toevoegen en de telefoon rebooten.
Totaal geen verbinding. Wat is portering? Kan ik daar zelf iets aan?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:47

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
cellkuh schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 12:19:
Totaal geen verbinding. Wat is portering? Kan ik daar zelf iets aan?
Dan kun je het beste even contact opnemen met Tele2. Portering betekend dat je nummer is overgezet van provider A, naar provider B. In dit geval van KPN naar Tele2.

Verder neem ik aan dat je nu de Tele2 simkaart in je telefoon hebt gedaan? En heb je vandaag je toestel al een keer herstart? Soms is dat nodig, zodat het toestel geforceerd aangemeld wordt op het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-06 15:19
Kan iemand hier zijn ervaringen posten met Nougat? De X Force van mijn zus draait nog MM, en voordat ik ze adviseer te upgraden graag jullie bevindingen. De WiFi doet het nu vaak niet, hopelijk is die bug verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raling
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-07 12:12
it0 schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 12:11:
Ik hoop dat het alles verbeterd, regelmatig last van stotteringen/traagheid. Daarnaast had ik laatst ook al een groene streep op het scherm :(
Hee potverdorie, die streep heb ik ook sinds kort! Uit het niets, van boven tot onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

Werkt prima dat Nougat. Toestel voelt soepeler.
Enkel een lag met SwiftKey, alleen in Chrome vreemd genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
cocico schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 13:53:
Kan iemand hier zijn ervaringen posten met Nougat? De X Force van mijn zus draait nog MM, en voordat ik ze adviseer te upgraden graag jullie bevindingen. De WiFi doet het nu vaak niet, hopelijk is die bug verholpen.
Werkt prima hoor, soepeler dan voorheen.
Accu lijkt ook langer mee te gaan en volgens mij is het allemaal wat compacter (heb ineens meer geheugen beschikbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-03 21:55

it0

Mijn mening is een feit.

cocico schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 13:53:
Ik zelf heb nooit problemen gehad met de wifi, ik merk dat nougat slimmer met het geheugen omgaat, dwz minder apps in het geheugen houd, waardoor alles rapper wordt.

Hij doet het eindelijk een beetje fatsoenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 759289

Een tijdje terug viel mijn X force uit bij een volle accu, waarbij dit in het begin nog op te lossen was door hem weer normaal op te starten, was het na 2 dagen nodig om hem aan de lader te zetten. Op een gegeven moment viel die zelfs direct uit als je hem uit de lader haalde, onbruikbaar dus.

Vervolgens maar opgestuurd ter reparatie onder garantie. Eergisteren na een paar weken terug gekregen, hij heeft het een dag vol kunnen volhouden, daarna begon het probleem weer opnieuw. Waardoor ik weer genoodzaakt ben om hem op te sturen.

Volgens hun was het een softwarematige issue en hebben zij het via een update opgelost, echter vermoed ik nu dat het een hardware matige probleem is.

Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Port187
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Anoniem: 759289 schreef op zondag 16 juli 2017 @ 10:04:
Een tijdje terug viel mijn X force uit bij een volle accu, waarbij dit in het begin nog op te lossen was door hem weer normaal op te starten, was het na 2 dagen nodig om hem aan de lader te zetten. Op een gegeven moment viel die zelfs direct uit als je hem uit de lader haalde, onbruikbaar dus.

Vervolgens maar opgestuurd ter reparatie onder garantie. Eergisteren na een paar weken terug gekregen, hij heeft het een dag vol kunnen volhouden, daarna begon het probleem weer opnieuw. Waardoor ik weer genoodzaakt ben om hem op te sturen.

Volgens hun was het een softwarematige issue en hebben zij het via een update opgelost, echter vermoed ik nu dat het een hardware matige probleem is.

Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?
Ik vermoed dat het probleem van uitvallen een lege batterij is :+

Nu even serieus ;) Hebben ze wel een factory reset uitgevoerd na de update? Doe het anders zelf even.

Anders gewoon weer terug sturen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:43
Bastie-88 schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 21:49:
[...]

Werkt prima hoor, soepeler dan voorheen.
Accu lijkt ook langer mee te gaan en volgens mij is het allemaal wat compacter (heb ineens meer geheugen beschikbaar)
Buiten dat zie ik ook opeens af en toe een 4G+ icoontje verschijnen.
Weet iemand of dit toestel dit ook ondersteund of gewoon een foutje is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
sweetdude schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 10:17:
[...]

Buiten dat zie ik ook opeens af en toe een 4G+ icoontje verschijnen.
Weet iemand of dit toestel dit ook ondersteund of gewoon een foutje is?
Is mij nog niet opgevallen, zal er eens op letten.
Theoretisch zou de force 4G+ moeten aankunnen.
- (combi van de 10Mhz op de 800Mhz frequentie en 20Mhz op de 1800Mhz frequentie.)
Dit maakt wel dat 4G+ enkel in gebieden beschikbaar is waar beide frequenties aanwezig zijn (steden).

Btw, eerste "bug" tegengekomen van android 7. De camera doet het soms niet meer en bij mij enkel op te lossen met een reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lime1
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-11-2022
Hebben jullie een over the air update gehad van android 7 of 7.1.? Hier namelijk nog steeds niets. Als ik bij info over het toestel kijk, zit ik nog steeds op Android 6.0.1. En is mijn Android-beveiligingspatch van december 2016. Is het bij meer mensen zo oud? Of kan het zijn dat er bij mij iets niet goed gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:48
Lime1 schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 13:08:
Hebben jullie een over the air update gehad van android 7 of 7.1.? Hier namelijk nog steeds niets. Als ik bij info over het toestel kijk, zit ik nog steeds op Android 6.0.1. En is mijn Android-beveiligingspatch van december 2016. Is het bij meer mensen zo oud? Of kan het zijn dat er bij mij iets niet goed gaat?
Toen ik de telefoon zelf liet zoeken naar een update, kwam hij met de melding. Vervolgens inderdaad OTA geüpdate.

[ Voor 3% gewijzigd door dennisfr op 18-07-2017 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lime1
Heb ik ook geprobeerd, maar bij mij nog niets. Nog even geduld dus denk ik. Bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lime1
Bij mij inmiddels ook binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Laatst online: 04-07 23:41
Lime1 schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 13:08:
De rollout duurt altijd een week of twee voordat alle toestellen hem krijgen. Daarnaast hangt het ook af van welk type firmware je hebt. Het lijkt alsof de franse versies deze keer eerder gaan (een boel mensen hebben die via webshops volgens mij). Zelf heb ik de eu versie en heb nu net de update, is aan het installeren. De vorige keer was eu eerst en kwam fr pas een paar weken later, nu blijkbaar andersom.

Update naar 7.0 trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Port187 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 10:03:
[...]

Ik vermoed dat het probleem van uitvallen een lege batterij is :+

Nu even serieus ;) Hebben ze wel een factory reset uitgevoerd na de update? Doe het anders zelf even.

Anders gewoon weer terug sturen helaas.
Na de factory reset nog steeds dezelfde problemen, dus maar weer opgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Hier ook de update naar 7.0 binnen. Alles lijkt een stuk soepeler te lopen. Verder niks nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
xabre16v schreef op maandag 24 juli 2017 @ 20:55:
Hier ook de update naar 7.0 binnen. Alles lijkt een stuk soepeler te lopen. Verder niks nieuws.
ook geen 4g+?
Dat is bij mij nu de grootste update die ik ben tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Na de 7.0 update wil google maps niet standaard meer GPS gebruiken, alleen andere manieren van locatie (zendmasten/wifi points denk ik). Als ik location uit en weer aan schakel werkt het wel. Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even een update, na 3x de telefoon te hebben opgestuurd in bijna 2 maanden tijd, zonder enige resultaat.
Is Mobiel.nl met een alternatieve oplossing gekomen.

Het uitvallen van de x force werd niet bij Dynafix(het reparatiecentrum) vastgesteld, maar wel onder het toeziend oog van het personeel van Mobiel.nl.

Zij hebben nu een vervangend toestel aangeboden, namelijk de Moto Z Play.

In eerste instantie wou ik hier tegen in gaan, aangezien ik de x force had gekocht en ook graag de x force weer wou gebruiken, en eerlijk gezegd kende ik de z play niet, maar na verschillende positieve reacties te hebben gelezen op internet, ga ik het toch accepteren.

Het heeft even geduurd, maar ik ben tevreden met de oplossing die mij is aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 873955

Hoi !

Vanaf heden mag ik weer een nieuwe telefoon bestellen van mijn provider.

Sinds 2011 ben ik al een grote fan van Motorola en ik denk dat ik voor de Moto X Force ga kiezen, in verband met de prijs-kwaliteitverhouding en de "stevige, duurzame bouw van de telefoon". :)

Nu heb ik op enkele fora en in enkele reviews gelezen dat de plastic toplaag op het scherm gemakkelijk krast, dit zou naar verluid komen door het iets zachtere plastic dat men bovenop de lens heeft gezet (deze zou sneller beschadigen dan de "oorspronkelijke" Gorilla glass op bijvoorbeeld de Moto X 2nd Gen (2014)).

Klopt dit ?

Of is dit een broodjeaapverhaal ?

Want als het scherm heel gemakkelijk krast dan bestel ik liever een andere Moto telefoon. ;)

Antwoord en advies worden zeer gewaardeerd. :)

X, een Motorola fan. :P

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 873955 op 27-08-2017 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Port187
Anoniem: 873955 schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 20:49:
Hoi !

Vanaf heden mag ik weer een nieuwe telefoon bestellen van mijn provider.

Sinds 2011 ben ik al een grote fan van Motorola en ik denk dat ik voor de Moto X Force ga kiezen, in verband met de prijs-kwaliteitverhouding en de "stevige, duurzame bouw van de telefoon". :)

Nu heb ik op enkele fora en in enkele reviews gelezen dat de plastic toplaag op het scherm gemakkelijk krast, dit zou naar verluid komen door het iets zachtere plastic dat men bovenop de lens heeft gezet (deze zou sneller beschadigen dan de "oorspronkelijke" Gorilla glass op bijvoorbeeld de Moto X 2nd Gen (2014)).

Klopt dit ?

Of is dit een broodjeaapverhaal ?

Want als het scherm heel gemakkelijk krast dan bestel ik liever een andere Moto telefoon. ;)

Antwoord en advies worden zeer gewaardeerd. :)

X, een Motorola fan. :P
Klopt, al had ik na een jaar gebruik geen kras door er netjes mee om te gaan. Maar het krast zeker makkelijker als een gorilla glass scherm. Dat wil dus echt niet zeggen dat het onder de krassen komt van normaal gebruik.

Als je bang bent voor krassen doe je er toch een screen protector bovenop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Port187 schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 21:02:
[...]

Klopt, al had ik na een jaar gebruik geen kras door er netjes mee om te gaan. Maar het krast zeker makkelijker als een gorilla glass scherm. Dat wil dus echt niet zeggen dat het onder de krassen komt van normaal gebruik.

Als je bang bent voor krassen doe je er toch een screen protector bovenop?
Okee.

Ik heb nu een Moto X (2nd Gen (2014)) in gebruik, en er zitten nog geen krassen op omdat ik ook altijd voorzichtig ben met telefoons. :+
Deze heb ik al bijna drie jaar in bezit en ziet er nog als nieuw uit.

Mijn vraag gaat dan ook meer om of de Moto X Force bijzonder snel krassen op zal lopen bij normaal gebruik ?

Maar hier hoef ik dus niet bang voor te zijn als ik er zorgvuldig mee om ga, begrijp ik . . . |:(

En inderdaad, ik lees nu ook dat je zelfs het plastic laagje nog extra kan beschermen en desnoods kan vervangen bij ernstige krassen. Zal er nog wat extra info over opzoeken, maar ik denk dat het dus allemaal wel mee zal vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Port187
Anoniem: 873955 schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 21:21:
[...]

Okee.

Ik heb nu een Moto X (2nd Gen (2014)) in gebruik, en er zitten nog geen krassen op omdat ik ook altijd voorzichtig ben met telefoons. :+
Deze heb ik al bijna drie jaar in bezit en ziet er nog als nieuw uit.

Mijn vraag gaat dan ook meer om of de Moto X Force bijzonder snel krassen op zal lopen bij normaal gebruik ?

Maar hier hoef ik dus niet bang voor te zijn als ik er zorgvuldig mee om ga, begrijp ik . . . |:(

En inderdaad, ik lees nu ook dat je zelfs het plastic laagje nog extra kan beschermen en desnoods kan vervangen bij ernstige krassen. Zal er nog wat extra info over opzoeken, maar ik denk dat het dus allemaal wel mee zal vallen.
Bovenste laag is inderdaad eigenlijk al een screen protector die vervangbaar is. Let wel op dat deze originele screen protector inmiddels lastig te vinden is, misschien zelfs niet te vinden. Zou je aanraden een ander merk screen protector op eBay te scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Port187 schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 22:44:
[...]

Bovenste laag is inderdaad eigenlijk al een screen protector die vervangbaar is. Let wel op dat deze originele screen protector inmiddels lastig te vinden is, misschien zelfs niet te vinden. Zou je aanraden een ander merk screen protector op eBay te scoren.
Thanks, na 2 jaar sinds de release datum zullen accessoires en dergelijke wel lastiger te vinden zijn inderdaad. Bedankt voor de tip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NTwoO
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-06 07:13

NTwoO

!/**/

Glazen screenprotectors zijn prima te krijgen op ebay/amazon en wordt zelfs door een aantal NL leveranciers geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand toevallig een goede telefoonhoes voor deze telefoon ?
Ik wil graag een "insteekzak" en geen boekenwormenhoes. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
NTwoO schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:58:
Glazen screenprotectors zijn prima te krijgen op ebay/amazon en wordt zelfs door een aantal NL leveranciers geleverd.
Ik moet daar wel even erbij vermelden dat een glazen protector ook niet altijd even handig is i.v.m. het shattershield scherm.
Ik heb ook een glazen protector op m'n scherm zitten maar dit is inmiddels al wel de 4de (sinds november)
Doordat het scherm kan 'indeuken' scheurt je glazen protector makkelijker

@NTwoO Ervaar jij dat anders, en welk merk protector heb jij? Ik gebruik er een van Nillkin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTwoO
  • Laatst online: 12-06 07:13

NTwoO

!/**/

Ik heb een cheapo uit china en koop dan gewoon 3 per keer voor 3-4 euro. Inmiddels ben ik wel handig met vervangen van ze. Je ervaring dat zij vaak stuk gaan heb ik ook inmiddels ervaren. Ergens is het wel fijn dat het niet gelijk een kapotte scherm betekent.

VWB hoesjes heb ik een dun hoesje van ebay, maar die is meer voor een stroeve vastpak en voorkomen van vervuilen van de ballistic nylon achterkant.

[ Voor 22% gewijzigd door NTwoO op 06-09-2017 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quincy5
Mijn hoesje komt van gsmpunt.nl . Ik heb het hoesje met kickstand; deze ziet er stoer uit en beschermt goed tegen vallen

[ Voor 1% gewijzigd door Quincy5 op 10-09-2017 14:39 . Reden: Link is lastig op iPad ]

PV Output

• Quincy5
Ik heb vanmorgen de systeem-update naar versie 25.201.4 gehad (overigens weer in het Frans). Hiermee is het niveau van de Android beveiligingspatch naar 1 juli gegaan.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
Sinds vanochtend heb ik een onaangename verrassing op m'n scherm. Van boven tot onder loopt er één rij groene pixels over m'n scherm. Telefoon is niet gevallen, heeft altijd in case gezeten met screenprotector. Ik vrees daarom dat het een hardware issue is.
(Komt schijnbaar vaker voor)
Foon is nog geen jaar oud en gekocht bij iBood.

Wat zouden jullie doen?
1) Bij iBood aankloppen voor garantie
2) Bij Moto aankloppen voor garantie
In beide gevallen is de kans groot dat dynafix het bedrijf is dat m'n foon gaat repareren en dat is juist hetgeen waar ik bang voor ben. Die gasten vinden altijd wel "iets" waardoor ze een belachelijke factuur kunnen sturen en als je niet akkoord gaat, gijzelen ze je telefoon voor €50,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
Edit: dubbel

[ Voor 97% gewijzigd door Bastie-88 op 23-10-2017 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
Bastie-88 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 14:33:
Sinds vanochtend heb ik een onaangename verrassing op m'n scherm. Van boven tot onder loopt er één rij groene pixels over m'n scherm. Telefoon is niet gevallen, heeft altijd in case gezeten met screenprotector. Ik vrees daarom dat het een hardware issue is.
(Komt schijnbaar vaker voor)
Foon is nog geen jaar oud en gekocht bij iBood.

Wat zouden jullie doen?
1) Bij iBood aankloppen voor garantie
2) Bij Moto aankloppen voor garantie
In beide gevallen is de kans groot dat dynafix het bedrijf is dat m'n foon gaat repareren en dat is juist hetgeen waar ik bang voor ben. Die gasten vinden altijd wel "iets" waardoor ze een belachelijke factuur kunnen sturen en als je niet akkoord gaat, gijzelen ze je telefoon voor €50,-.
Ik zou het in eerste instantie via Motorola zelf proberen. iBood is zeker niet de meest actieve partij in dit soort zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
dennisfr schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 18:21:
[...]

Ik zou het in eerste instantie via Motorola zelf proberen. iBood is zeker niet de meest actieve partij in dit soort zaken.
RMA is aangemaakt via Motorola.
De streep over m'n scherm is een bekent probleem voor shattershield schermen en valt onder de garantie aldus Motorola.
Jammer is dan weer wel dat drmobile (ofwel dynafix) de reparateur is die Motorola in de arm heeft genomen voor dergelijke reparaties. I.v.m. alle negatieve en dubieuze verhalen op internet over die club wil ik de volgende voorzorgsmaatregelen nemen
  • Telefoon langs alle kanten op de foto zetten om eventuele valschadeclaims uit te sluiten
  • Screenshot nemen van de software/versie? (Bewijs telefoon is niet rooted)
  • Gebruik maken van de haal/breng service van dynafix
  • Telefoon in bubbelfolie/envelop aanbieden
Hebben jullie nog andere suggesties waar ik op moet letten?
De sticker m.b.t. vocht weet ik niet te zitten en vrees dat het toestel daarvoor open moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Laatst online: 02:17

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Gizz schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 16:38:
Ik denk dat ik voor toestel nummer 3 mag gaan..
En we gaan voor nummer 4. Of eigenlijk een gerepareerde nummer 3.

Nu heb ik weer dat de telefoon niet wil opladen via usb... Draadloos werkt nog wel. Dus nu heb ik eigenlijk weer de telefoon waarmee ik begonnen was, want die kon gloednieuw vanuit de verpakking al niet opladen via usb..

Nog nooit zoveel hardwarematige problemen meegemaakt bij zo'n dure (semi?) flagship telefoon. 2x opladen via usb kapot, de camera achterop die bij enige schemering alleen maar paarse foto's maakt en een beeldscherm dat zichtbaar knippert op de hoogste brightness stand.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
Gizz schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 11:23:
[...]

Nu heb ik weer dat de telefoon niet wil opladen via usb... Draadloos werkt nog wel. Dus nu heb ik eigenlijk weer de telefoon waarmee ik begonnen was, want die kon gloednieuw vanuit de verpakking al niet opladen via usb..

Nog nooit zoveel hardwarematige problemen meegemaakt bij zo'n dure (semi?) flagship telefoon. 2x opladen via usb kapot, de camera achterop die bij enige schemering alleen maar paarse foto's maakt en een beeldscherm dat zichtbaar knippert op de hoogste brightness stand.
:X

Hoe is de afhandeling van de garantie bij jou verlopen verder? Tevreden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@Bastie-88 De vorige keren waren vrij snel na de aanschaf, waardoor ik hem bij Coolblue kon omruilen voor een nieuw exemplaar. Ik ga voor het eerst het reparatieproces in, waarbij ik hem in de eerste instantie moet opsturen naar Coolblue zelf.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie88
  • Laatst online: 21-06 01:17
Ik heb het idee dat sinds de upadate naar Android 7.0 de wifi drastisch is verslechterd.. ik krijg steeds vaker geen verbinding met wifi netwerken die vroeger perfect werkte
Dit kan natuulijk ook toeval zijn als mijn buren (zij, boven onder...) nieuwe AP's hebben geplaatst..

iemand die deze ervaring deelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
makkie88 schreef op maandag 20 november 2017 @ 12:55:
Ik heb het idee dat sinds de upadate naar Android 7.0 de wifi drastisch is verslechterd.. ik krijg steeds vaker geen verbinding met wifi netwerken die vroeger perfect werkte
Dit kan natuulijk ook toeval zijn als mijn buren (zij, boven onder...) nieuwe AP's hebben geplaatst..

iemand die deze ervaring deelt?
Ik merk geen verschil in WiFi ontvangst.
Wel wat haperingen in de UI de laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

dennisfr schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 17:35:
[...]

Wel wat haperingen in de UI de laatste tijd.
same here, enorm irritant maar ook zonder draaiende apps wordt de UI soms heel stroperig, al direct op het pincode-scherm. Factory-reset zal wel helpen maar da's zo'n enorm gedoe.

Cache wissen, Tasker uit, van alles al gedaan maar het lijkt op een soort slecht memory of opslag management. Of er net een reboot is geweest of niet maakt ook niet heel veel uit.

Inmiddels is de opvolger onderweg (5T) maar vind het toch niet zo fraai van Motorola dat het toestel niet gelijkmatig blijft presteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
aardbeix15 schreef op maandag 4 december 2017 @ 10:24:
[...]

same here, enorm irritant maar ook zonder draaiende apps wordt de UI soms heel stroperig, al direct op het pincode-scherm. Factory-reset zal wel helpen maar da's zo'n enorm gedoe.

Cache wissen, Tasker uit, van alles al gedaan maar het lijkt op een soort slecht memory of opslag management. Of er net een reboot is geweest of niet maakt ook niet heel veel uit.

Inmiddels is de opvolger onderweg (5T) maar vind het toch niet zo fraai van Motorola dat het toestel niet gelijkmatig blijft presteren.
Het begon mij zo te irriteren dat ik de telefoon toch maar naar factory settings heb gereset. Dat maakt wel een heel verschil moet ik zeggen: telefoon is weer lekker vlot nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-07 14:32

André

Analytics dude

Sinds ik de grootste apps weg heb gedaan heb ik dat geflikker niet meer. Dus geen FB en games en dergelijke. Dan draait hij weer helemaal soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Krijg zojuist een update naar systeemversie 25.221.9, iemand een idee wat er in deze update zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quincy5
In elk geval Android beveiligingspatch niveau van 1 oktober. Ik heb hem gisteren gehad en was vergeten het te posten hier.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

André schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 16:08:
Krijg zojuist een update naar systeemversie 25.221.9, iemand een idee wat er in deze update zit?
Deze gaat inderdaad voornamelijk om de beveiligingspatch van Android 7, t/m 1 oktober 2017.

Maar het rare is dat lang niet alle Moto X Force modellen die in Nederland verkocht/geleverd zijn, deze update krijgen.

Het hangt namelijk weer af van het importmodel (dus: regio van (oorspronkelijke) verkoop) en mogelijk hangt het zelfs samen met de productiedatum van je telefoon...

Wellicht weet iemand hier op dit forum daar meer over te vertellen, want ik krijg geen helder antwoord waarom de ene telefoon de update wel krijgt en de andere niet. Volgens Motorola zelf ligt het dus aan de regio waar de telefoon voor uitgebracht is, maar dat betekent dus blijkbaar dat ik een Franse en een Duitse (of: Engelse) in mijn bezit heb, waarvoor weer verschillende versies van Android 7 uitgebracht zijn.

Ik vind het een belachelijk verhaal, als je dit bijvoorbeeld vergelijkt met de beveiliging van Windows 10. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Anoniem: 873955 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 05:16:
[...]

Deze gaat inderdaad voornamelijk om de beveiligingspatch van Android 7, t/m 1 oktober 2017.

Maar het rare is dat lang niet alle Moto X Force modellen die in Nederland verkocht/geleverd zijn, deze update krijgen.

Het hangt namelijk weer af van het importmodel (dus: regio van (oorspronkelijke) verkoop) en mogelijk hangt het zelfs samen met de productiedatum van je telefoon...

Wellicht weet iemand hier op dit forum daar meer over te vertellen, want ik krijg geen helder antwoord waarom de ene telefoon de update wel krijgt en de andere niet. Volgens Motorola zelf ligt het dus aan de regio waar de telefoon voor uitgebracht is, maar dat betekent dus blijkbaar dat ik een Franse en een Duitse (of: Engelse) in mijn bezit heb, waarvoor weer verschillende versies van Android 7 uitgebracht zijn.

Ik vind het een belachelijk verhaal, als je dit bijvoorbeeld vergelijkt met de beveiliging van Windows 10. :X
En toch kan dit maar zo kloppen hoor, ik weet dat destijds mijn vriendin, moeder en vader alledrie een Motorola Moto g hadden en alleen mijn moeder de update naar Android 6.0 kreeg de rest bleef op 5.1 steken.

Mijn moeder had een fr model dus Frans en mijn vader en vriendin een GB model. Motorola heeft dat nu veranderd dacht ik het is nu een RetEU model tegenwoordig.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja... Maar bij de Moto X 2014 en Moto X Force (ik heb van beide twee exemplaren)... Heb je dan ook nog weer RetEU, RetEUFr... Idd, Frans, Duits en GB.

Maar ik zal de precieze versies eens opzoeken in de bootloader of met Everest (handig appje...).
Het rare is dat je dus ook niet weet of je eentje met security patch 1 April of eentje met security patch 1 oktober krijgt (stel dat je nu een Moto X Force zou willen bestellen...). De leveranciers en webwinkels weten het vaak zelf ook niet. 👎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
Mijn Force begint nu behoorlijk vaak spontaan uit te vallen.
Voordat ik een factory reset doe, iemand hier ook ervaring mee?
En heeft een factory reset zin of maakte dat niks uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Hij valt niet echt uit, wel eens een spontane restart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Hier ook spontane restarts, misschien 1 of 2x per week. Helaas weet ik nog geen alternatief, dus ik twijfel of ik er gewoon nog een moet halen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Gizz schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 11:23:
[...]

(..)
De Moto X Force van mijn vader, die een half jaar nieuwer is dan mijn exemplaar, laadt ook niet meer op. Ik blijf de duurzaamheid van dit model erg belabberd vinden.

Overigens ben ik, wellicht tegen beter weten in, toch weer voor een nieuwe Motorola gegaan als backup toestel. Nu heb ik een Moto G5 plus die de helft van de tijd de melding "Kan camera niet starten, start de telefoon opnieuw op" geeft als ik bijvoorbeeld de camera activeer in WhatsApp. Vaak zorgt stug op het camera icoontje blijven klikken ervoor dat na 3 pogingen de camera het opeens wel doet :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Helpt een Custom ROM ook tegen de spontane restarts ? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Die van mij begint steeds vaker te haperen, veel freezes, niet responsief, enz. Erg irritant. Iemand een oplossing gevonden? En herkennen jullie het??

Het is alleen jammer dat het bijna de enige telefoon is die niet kapot gaat als hij valt, dat gevoel is gewoon heerlijk. Ik ben bang dat als er geen oplossing is ik terug ga naar mijn oude liefde, de Sony compact serie, de XZ2. Maar dan wel weer met een rubber hoesje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sweetdude
het niet responsief zijn heb ik ook gehad, factory reset helpt dan wel weer een tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Bij mij is de oplaadpoort helaas overleden, reparatie daarvan is voor zover ik zie redelijk prijzig. Qi laden is helaas te onbetrouwbaar, hoewel dat ook kan komen door mijn budget Qi lader. Hopelijk komt er ooit een Z3 Force, dan ga ik er wellicht wel weer voor maar voor nu is het voor mij even afgelopen. :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

sweetdude schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 17:14:
het niet responsief zijn heb ik ook gehad, factory reset helpt dan wel weer een tijd.
Inmiddels gedaan, viel best mee, alle apps worden automatisch weer geïnstalleerd. Alleen overal weer even inloggen.

En hij werkt weer heel soepel nu, ben benieuwd voor hoe lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoi, ik probeer het nog maar eens:

Draaien (jullie) hier ook mensen een Custom ROM op hun Moto X Force ?
(Zoals LineAge OS?)

En zo ja, helpt dit ook bij de stabiliteit en tegen 'kwaaltjes' ?

Bvd. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 873955 op 05-05-2019 19:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

DaCoTa schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 17:26:
Bij mij is de oplaadpoort helaas overleden, reparatie daarvan is voor zover ik zie redelijk prijzig. Qi laden is helaas te onbetrouwbaar, hoewel dat ook kan komen door mijn budget Qi lader. Hopelijk komt er ooit een Z3 Force, dan ga ik er wellicht wel weer voor maar voor nu is het voor mij even afgelopen. :-(
De Z4 Force is al aangekondigd; en deze zal in de zomer naar Nederland komen. Meestal komen de nieuwe Z-modellen in juli/augustus/september, geloof ik. :)

Er staan (voorlopige) specificaties op een aantal websites, zoals deze:

https://www.gsmarena.com/motorola_moto_z4_force-9693.php

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 873955 op 05-05-2019 19:07 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste