Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cellkuh
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-09 05:43

cellkuh

Tesla referral: marcel333963

zojuist de telefoon besteld bij belsimpel voor 399. na een heleboel reviews lezen en kijken werd ik er helemaal gek van, tot dat ik de force zag. Lijkt mij een topper voor een goede prijs!

Use the force, Luke! ;)

• Hebski
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-12-2024

Hebski

Less is more!

Ik heb 'm ook gisteren bestel bij belsimpel... Voor 407 euro. Ik ben erg benieuwd! Lijkt mijn perfect, zo'n hufterproof scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Turbo laden werkt na een maand niet meer.
Telefoon doet nu 6 uur over opladen.

Iemand ervaring hiermee? Tips anders dan hieronder staat?

- schoon spuiten van ingang en lader is gedaan
- terug zetten naar eerste instellingen is gedaan
- een dag aan de lader leeg laten lopen tot 4 procent is gedaan

Slechte koop ik wou dit ik hem nooit gekocht had.
Morgen ga ik bellen om te vragen of hij terug gestuurd kan worden.
Iemand ervaring hiermee bij belsimpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 19:58:
goeie avond,

ik heb een steeds terugkomend geluid, als ik bel, mail, bericht stuur, enz. dit is juist een meldingssignaal maar er komt geen melding op. ik heb al vanalles geprobeerd maar niets helpt. iemand enig idee of hetzelfde probleem tegen gekomen? :-(
Hij kan een melding geven bij het vinden van een WiFi netwerk.
Had ik ook ineens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:13

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 02:27:
Turbo laden werkt na een maand niet meer.
Is je lader niet gewoon defect?
Slechte koop ik wou dit ik hem nooit gekocht had.
Een slechte koop, omdat alleen je lader defect raakt of heb je nog meer problemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 22:26

André

Analytics dude

Hebski schreef op donderdag 29 september 2016 @ 09:03:
Ik heb 'm ook gisteren bestel bij belsimpel... Voor 407 euro. Ik ben erg benieuwd! Lijkt mijn perfect, zo'n hufterproof scherm.
Het scherm is zeker valproof, maar na een paar maand wel een dikke krassenbende, het is wel plastic natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:53
Op dit moment in de aanbieding bij Ibood, 299,95 euro:
http://www.ibood.com/nl/n...letter&utm_campaign=NL_01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-09 23:19
André schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 13:35:
[...]

Het scherm is zeker valproof, maar na een paar maand wel een dikke krassenbende, het is wel plastic natuurlijk.
Heb vrijwel geen krassen op mijn scherm, ook na een paar maanden. De enkele krasjes die ik zie, zijn ondiep en alleen te zien als het scherm uit staat en er direct licht op reflecteerd. Als ik de telefoon gebruik, is er niks te zien. Ik heb de telefoon ook al een paar keer laten vallen en de wetenschap dat ik geen risico op een gebarsten scherm heb is wel heel erg relaxed. Gewoon je telefoon gebruiken zonder beschermhoes of bumper of wat dan ook, superfijn!

Die iBood is wel heel scherp, ik zou hem voor dat bedrag zo nog een keer kopen, maar heb geen twee telefoons nodig :-) Ik snap niet dat er niet meer telefoons met dit type scherm komen, voor mij nooit meer glas.

Tweede grote pluspunt is accuduur samen met de snellader. 40 tot 50 uur op een single charge en in 30 a 40 minuten weer 100%.

[ Voor 6% gewijzigd door DaCoTa op 31-10-2016 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Port187
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
DaCoTa schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 10:55:
[...]

Heb vrijwel geen krassen op mijn scherm, ook na een paar maanden. De enkele krasjes die ik zie, zijn ondiep en alleen te zien als het scherm uit staat en er direct licht op reflecteerd. Als ik de telefoon gebruik, is er niks te zien. Ik heb de telefoon ook al een paar keer laten vallen en de wetenschap dat ik geen risico op een gebarsten scherm heb is wel heel erg relaxed. Gewoon je telefoon gebruiken zonder beschermhoes of bumper of wat dan ook, superfijn!

Die iBood is wel heel scherp, ik zou hem voor dat bedrag zo nog een keer kopen, maar heb geen twee telefoons nodig :-) Ik snap niet dat er niet meer telefoons met dit type scherm komen, voor mij nooit meer glas.

Tweede grote pluspunt is accuduur samen met de snellader. 40 tot 50 uur op een single charge en in 30 a 40 minuten weer 100%.
Same here, gekocht exact een jaar geleden en krasvrij!

Tenminste geen krassen die je ziet zonder het onder bepaalde lichtval te houden, max wat haarlijntjes te zien en dat na een jaar! Het blijft uiteraard een feit dat je geen gorillaglass hebt en dus gevoeliger bent voor krassen, echter bij normaal gebruik dus prima krasvrij te houden.
Zoals elk ander mobiel plaats ik ze niet samen met sleutels en andere meuk in mijn zak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quincy5
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 09:29
Ik ben serieus aan het overwegen om op de ibood aanbieding in te gaan.
Heb nu een Moto X Play die ik helaas al 2x binnen het half jaar kapot heb laten vallen (barsten + stukken glas uit het scherm en na de 2e reparatie alweer beschadigd). De prijs is erg mooi en ik kan wel een 'onbreekbare' telefoon gebruiken.

Puntjes waar ik nog over twijfel:
- dit model staat net als de Play niet op de site van Motorala als zijnde dat er nog Android security updates voor worden uitgebracht
- iBood's klantenservice heeft veel slechte beoordelingen

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Quincy5 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 12:39:
Puntjes waar ik nog over twijfel:
- dit model staat net als de Play niet op de site van Motorala als zijnde dat er nog Android security updates voor worden uitgebracht
Huidige versie is 6.0.1, patch level 1 March 2016, dus nee. Hij staat vooralsnog wel op de lijst om Android N te ontvangen, maar dat is pas zeker als het zover is natuurlijk.

[ Voor 9% gewijzigd door DaCoTa op 31-10-2016 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quincy5
Is verdorie al uitverkocht op ibood. Te druk gehad op mijn werk om er goed over na te denken en ook teveel een twijfelkont.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
  • Laatst online: 22:07
Quincy5 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 15:11:
Is verdorie al uitverkocht op ibood. Te druk gehad op mijn werk om er goed over na te denken en ook teveel een twijfelkont.
Zonde hoor, als je de volgende keer weer zoiets hebt kan je hem beter alvast kopen en later annuleren. Verzenden was pas 8 november, dus genoeg tijd om er eens goed over na te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

DaCoTa schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 10:55:
[...]

Mee eens, met krassen bedoel ik dus ook die oppervlakkige krassen, geen echte serieuze diepe krassen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Port187
Knielen schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 15:46:
[...]

Zonde hoor, als je de volgende keer weer zoiets hebt kan je hem beter alvast kopen en later annuleren. Verzenden was pas 8 november, dus genoeg tijd om er eens goed over na te denken.
En voeg daar ook nog eens 2 weken wettelijke bedenktijd - koop op afstand aan toe, en je kunt gewoon je gang gaan risicovrij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

DaCoTa schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 12:55:
[...]

Huidige versie is 6.0.1, patch level 1 March 2016, dus nee. Hij staat vooralsnog wel op de lijst om Android N te ontvangen, maar dat is pas zeker als het zover is natuurlijk.
ik heb dus nog nooit een update gehad, toestel midden jan-2016 als een van de eersten in gebruik genomen. Prima toestel! echt een toppertje maar nog nooit een update ontvangen. Ik zit nog op Android 6.0.0 en securitylevel 1 december 2015 :( hoe is dat bij anderen?

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Port187
aardbeix15 schreef op maandag 07 november 2016 @ 13:14:
[...]

ik heb dus nog nooit een update gehad, toestel midden jan-2016 als een van de eersten in gebruik genomen. Prima toestel! echt een toppertje maar nog nooit een update ontvangen. Ik zit nog op Android 6.0.0 en securitylevel 1 december 2015 :( hoe is dat bij anderen?
Dat komt omdat jij, net zoals ik er vroeg bij waren en de EU.retFR hebben gekregen, en die is inderdaad nog nooit geupdate in tegenstelling tot bv de EU.retGB/DE etc, die nu in de NL winkels liggen.
Inmiddels hebben alle andere landen al heel lang een update(s) en zitten wij met onze Franse? toestel met noppes. Ik vind de Force een pracht toestel, maar helaas is het sinds de overname van Lenovo gewoon RUK met het update beleid. Snap overgens ook niet waarom de rest van de wereld wel de update hebben mogen ontvangen in April/Mei 2016 en het voor FR een probleem lijkt te zijn. Ik irriteer me er werkelijk mateloos aan dat ik geen OS update heb mogen ontvangen, laat staan op zn minst een security update!! Heb flagship prijs mogen betalen toen het net uitkwam, maar gewoon 0 ondersteuning gekregen. Anyhows hoe vet ik de Motorola Moto's altijd gevonden heb, Lenovo Moto's kunnen wat mij betreft de pot op. FU Lenovo, I am out. Stop de Z en alle andere letters maar waar de zon niet schijnt, mijn geld krijgen jullie niet meer ;w

[ Voor 19% gewijzigd door Port187 op 07-11-2016 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• priegel
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-09 11:50
Port187 schreef op maandag 07 november 2016 @ 13:38:
[...]

Dat komt omdat jij, net zoals ik er vroeg bij waren en de EU.retFR hebben gekregen, en die is inderdaad nog nooit geupdate in tegenstelling tot bv de EU.retGB/DE etc, die nu in de NL winkels liggen.
Inmiddels hebben alle andere landen al heel lang een update(s) en zitten wij met onze Franse? toestel met noppes. Ik vind de Force een pracht toestel, maar helaas is het sinds de overname van Lenovo gewoon RUK met het update beleid. Snap overgens ook niet waarom de rest van de wereld wel de update hebben mogen ontvangen in April/Mei 2016 en het voor FR een probleem lijkt te zijn. Ik irriteer me er werkelijk mateloos aan dat ik geen OS update heb mogen ontvangen, laat staan op zn minst een security update!! Heb flagship prijs mogen betalen toen het net uitkwam, maar gewoon 0 ondersteuning gekregen. Anyhows hoe vet ik de Motorola Moto's altijd gevonden heb, Lenovo Moto's kunnen wat mij betreft de pot op. FU Lenovo, I am out. Stop de Z en alle andere letters maar waar de zon niet schijnt, mijn geld krijgen jullie niet meer ;w
geheel mee eens, ik was er ook vroeg bij, dus zelfde probleem. Ik heb overigens handmatig geupdate naar 6.0.1 maar dat zou niet moeten hoeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

priegel schreef op maandag 07 november 2016 @ 14:41:
[...]

geheel mee eens, ik was er ook vroeg bij, dus zelfde probleem. Ik heb overigens handmatig geupdate naar 6.0.1 maar dat zou niet moeten hoeven.
Helder, dank voor de toelichting allebei, iemand een how to voor de update naar 6.0.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• priegel
priegel schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 10:03:
Ik heb dat een tijdje terug gedaan.

De download is in onderstaand draadje op xda in post #129 ervan uit gaande dat je een eu versie hebt. (kun je terug vinden in "telefooninfo" in instellingen. systeem versie "reteu"

Handleiding is in post #145, let vooral op het gebruik van mfastboot (motorola tool) en op de rode regels. Die moet je niet uitvoeren als je je data wilt behouden.
ik heb overigens wel mfastboot erase cache gedaan...
Ik heb geen root en geen unlocked bootloader.

http://forum.xda-develope...are-moto-x-force-t3279354
In mijn post staat wel reteu, maar mijn complete systeemversie is ...kinzie_reteu.reteu.en.EU retfr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
mijn system version is 24.61.54.kinzie_reteu.reteu.en.EU reteu, dus heb een niet land specifieke Europese versie. Geen idee waarom, heb hem gewoon bij 4launch besteld. Ik kreeg de update ook direct nadat ik de telefoon ontvangen had in augustus, direct van 5.iets naar 6.0 en daarna meteen naar 6.0.1.

• Port187
Kreeg vanmorgen ineens een security update, September 2016. En dat op een retFR. Ze hebben ons horen klagen bij Lenovo. Helaas geen 6.0.1 maar security updates zijn zeker welkom. Eindelijk!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

Port187 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 09:16:
Kreeg vanmorgen ineens een security update, September 2016. En dat op een retFR. Ze hebben ons horen klagen bij Lenovo. Helaas geen 6.0.1 maar security updates zijn zeker welkom. Eindelijk!
a da's toch positief ineens :) hier ook ff op update gedrukt en jawel hoor :)

helemaal in het Frans die melding :? update is 128,1MB

[ Voor 13% gewijzigd door aardbeix15 op 10-11-2016 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Port187 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 09:16:
Gisteren ook de update gehad, alle instructies in het Frans...ik zit er over na te denken om Cyanogenmod er overheen te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Port187
Snap nog steeds de fragmentatie niet bij het updaten van hetzelfde toestel in verschillende EU landen...
Of hebben ze zo lang moeten wachten op een Fransman die de vertaling van de update moest doen? :-)
6.0.1 lijkt nog steeds een brug te ver helaas, eens kijken of we ooit 7 krijgen, al denk ik dat ik tegen die tijd al een ander toestel heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 19:46
André schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 09:03:
[...]

Gisteren ook de update gehad, alle instructies in het Frans...ik zit er over na te denken om Cyanogenmod er overheen te flashen.
Is er dan een Cyanogenmod rom ??
En hoe behoudt ik het makkelijkst mijn root toegang als ik update? :)

[ Voor 11% gewijzigd door Pistolebob op 11-11-2016 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

Pistolebob schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 10:26:
[...]

Is er dan een Cyanogenmod rom ??
jep kijk maar op XDA maar stabiel oogt het allemaal (nog) niet. Ik wacht gewoon op de officiële Android 7.0 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
New system software available: 24.201.6.en.EU

https://motorola-global-e...answer_detail/a_id/115363

Android-beveiliging Bevat de updates van Android-beveiligingspatches tot 1 september 2016.

Komt OTA binnen nadat ik op check for updates klikte. Update is 97.3 MB.

En klaar:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RFihpkSwFVJULXzvTZINfnrX/full.png

[ Voor 27% gewijzigd door DaCoTa op 23-11-2016 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

DaCoTa schreef op woensdag 23 november 2016 @ 11:40:
New system software available: 24.201.6.en.EU

https://motorola-global-e...answer_detail/a_id/115363

Android-beveiliging Bevat de updates van Android-beveiligingspatches tot 1 september 2016.

Komt OTA binnen nadat ik op check for updates klikte. Update is 97.3 MB.

En klaar:

[afbeelding]
met mijn Franse :? (gewoon gekocht in een Nederlandse webshop) Moto X Force had ik deze vorige maand al (https://motorola-global-p...zc3My9zaWQvVUFuY09uNG4%3D) vreemd genoeg is die dan wel weer blijven steken op versie 6.0, maar goed die zal ook wel overgaan naar 7 uiteindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Vriendin heeft deze via ibood gekocht. Kek apparaatje maar erg jammer van de slippery achterkant. Daarnaast is het scherm wel erg blauw (wanneer die wit weergeeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• priegel
Ik heb net de stoute schoenen aangetrokken en die cm 13 geflasht. Verliep probleemloos, en ik ben nog geen problemen tegengekomen. display aan door er met je hand over te wuiven werkt soms wel soms niet. Maar eens een aantal dagen gebruiken.

CM voelt wel weer lekker vertrouwd aan, draaide op mn nexus4 niets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:06
aardbeix15 schreef op woensdag 23 november 2016 @ 16:11:
[...]

met mijn Franse :? (gewoon gekocht in een Nederlandse webshop) Moto X Force had ik deze vorige maand al (https://motorola-global-p...zc3My9zaWQvVUFuY09uNG4%3D) vreemd genoeg is die dan wel weer blijven steken op versie 6.0, maar goed die zal ook wel overgaan naar 7 uiteindelijk.
Vraagje, Ik heb ook een franse versie (van Ibood)
Maar ik merk dat de software af en toe blijft hangen bij het unlocken van mijn homescreen.
Herken jij daar iets in?

Edit:
Ook ik zit nog op android 6.0

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:53
Vandaag weer bij iBood voor 299 euro plus 6 euro verzendkosten: http://www.ibood.com/nl/n...la-moto-x-force-32gb.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quincy5
Knielen schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 15:46:
[...]

Ik heb deze keer jouw advies ter harte genomen en hem zojuist besteld. Het is gewoon een mooie deal en bovendien heb ik nu nog meer barstjes in het scherm van mijn Moto X Play en er genoeg van daar tegenaan te moeten kijken.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:57
Quincy5 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 10:20:
[...]

Ik heb deze keer jouw advies ter harte genomen en hem zojuist besteld. Het is gewoon een mooie deal en bovendien heb ik nu nog meer barstjes in het scherm van mijn Moto X Play en er genoeg van daar tegenaan te moeten kijken.
Ik ook, mijn Nexus 5 doet het nog wel, maar na drie jaar wel een keer aan vervanging toe en voor 299 kon ik deze niet laten lopen.

[ Voor 4% gewijzigd door dennisfr op 09-12-2016 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quincy5
Bij jou is het nog 3 jaar, ik heb hem nog maar 9 maanden en al vaak genoeg laten vallen dat weer repareren niet loont. :X

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cellkuh
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-09 05:43

cellkuh

Tesla referral: marcel333963

Zijn er meer mensen hier die problemen hebben met los contact op de micro-usb aansluiting? mijn lader valt er zowat iedere nacht uit. Erg vervelend als je smorgens naar je werk moet met een lege accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
cellkuh schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 21:20:
Zijn er meer mensen hier die problemen hebben met los contact op de micro-usb aansluiting? mijn lader valt er zowat iedere nacht uit. Erg vervelend als je smorgens naar je werk moet met een lege accu
Als je hem toch s nachts oplaadt zou ik een QI Pad kopen en draadloos opladen. Ik gebruik dat ook met mijn huidige Nexus 5 en het is echt ideaal. Dat de X Force dit ondersteunt (als één van de weinige) was voor mij doorslaggevend.

Je legt je telefoon gewoon op de Pad en 's ochtends is ie vol, ideaal.

[ Voor 6% gewijzigd door dennisfr op 09-12-2016 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan voor dezelfde prijs een moto x force of een galaxy A5 2016 kopen. Is de Motorola nou zoveel beter dan de Galaxy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Moto X Force op bijna alle fronten, sowieso betere hardware specs, maar daarnaast onbreekbaar glas en plain Android 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Port187
Verwijderd schreef op zondag 11 december 2016 @ 21:36:
Ik kan voor dezelfde prijs een moto x force of een galaxy A5 2016 kopen. Is de Motorola nou zoveel beter dan de Galaxy?
Op bijna alle fronten beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaCoTa schreef op maandag 12 december 2016 @ 00:12:
Moto X Force op bijna alle fronten, sowieso betere hardware specs, maar daarnaast onbreekbaar glas en plain Android 6.
Heb wel gelezen dat het scherm een beetje tegenvalt omdat je de bovenste laag (screenprotector?) ziet zitten, wat de kleuren/scherpte niet ten goede komt. Weet niet wat daar van waar is. A5 heb ik al wel gezien en heeft een mooi scherm. De Moto X Force heb ik nergens live gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Port187
Verwijderd schreef op maandag 12 december 2016 @ 22:51:
[...]

Heb wel gelezen dat het scherm een beetje tegenvalt omdat je de bovenste laag (screenprotector?) ziet zitten, wat de kleuren/scherpte niet ten goede komt. Weet niet wat daar van waar is. A5 heb ik al wel gezien en heeft een mooi scherm. De Moto X Force heb ik nergens live gezien.
Dat is het exact. de Force is op alle fronten beter behalve wat mij betreft het scherm (kleuren)
Samsung wint altijd op AMOLED scherm kwaliteit van elk ander merk. Force heeft wel hogere resolutie.
Dat de bovenste laag te zien in vind ik wat overdreven. Wel is het zo dat de wit waardes wat tegenvallen en tegen gelig aanleunen, waar ik opzich niet echt problemen mee heb. Zwart is wel echt mooi zwart en meeste kleuren zijn levendig genoeg verder. Ook is het zo dat een onbreekbaar scherm wel een kleine tekortkoming heeft en dat is dat er geen gorilla glass opzit, het dus krasgevoeliger is. Dat gezegt te hebben de mijne is al meer als een jaar oud, wel vaker gevallen en de haarlijn krasjes zijn alleen met bepaalde lichtval te zien.

Hele Force vs A5 verhaal lijkt mij duidelijk:

A5 VS Force

CPU: Snapdragon 615 - Snapdragon 810 (winst Force)
Mem: 2GB - 3GB (winst Force)
GPU: Adreno 405 - Adreno 430 (winst Force)
Intern geheugen: 16GB - 32GB (winst Force)
MicroSD: gelijk.
Camera 13MP - 21MP (winst Force)
Resolution: 1080p/424 ppi - 1440p/540 ppi (winst Force)
Scherm type: Super Amoled - Amoled (Winst A5) :'(
Protection: Gorilla Glass 4 vs Shatterproof (winst Force) _/-\o_
Scherm grootte: 5.2" - 5.4" (winst Force)
Batterij: 2900mah - 3760mah (winst Force) _/-\o_
Extra's winst Force: Snellaad Adaptor inbegrepen, Draadloos opladen Qi/PMA, Front Camera LED, Moto Voice, Moto Display, Moto Gestures. Kale Android / Geen Touchwiz!!!! _/-\o_
Extra's winst A5 - fingerprint scanner, deze mist op de Force helaas.

Alleen het update beleid is sinds Lenovo wat ruk helaas. Maar Samsung is niet veel beter op dat gebied.

[ Voor 3% gewijzigd door Port187 op 13-12-2016 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Port187 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 13:29:
[...]

Dat is het exact. de Force is op alle fronten beter behalve wat mij betreft het scherm (kleuren)
Samsung wint altijd op AMOLED scherm kwaliteit van elk ander merk. Force heeft wel hogere resolutie.
Dat de bovenste laag te zien in vind ik wat overdreven. Wel is het zo dat de wit waardes wat tegenvallen en tegen gelig aanleunen, waar ik opzich niet echt problemen mee heb. Zwart is wel echt mooi zwart en meeste kleuren zijn levendig genoeg verder. Ook is het zo dat een onbreekbaar scherm wel een kleine tekortkoming heeft en dat is dat er geen gorilla glass opzit, het dus krasgevoeliger is. Dat gezegt te hebben de mijne is al meer als een jaar oud, wel vaker gevallen en de haarlijn krasjes zijn alleen met bepaalde lichtval te zien.

Hele Force vs A5 verhaal lijkt mij duidelijk:

A5 VS Force

CPU: Snapdragon 615 - Snapdragon 810 (winst Force)
Mem: 2GB - 3GB (winst Force)
GPU: Adreno 405 - Adreno 430 (winst Force)
Intern geheugen: 16GB - 32GB (winst Force)
MicroSD: gelijk.
Camera 13MP - 21MP (winst Force)
Resolution: 1080p/424 ppi - 1440p/540 ppi (winst Force)
Scherm type: Super Amoled - Amoled (Winst A5) :'(
Protection: Gorilla Glass 4 vs Shatterproof (winst Force) _/-\o_
Scherm grootte: 5.2" - 5.4" (winst Force)
Batterij: 2900mah - 3760mah (winst Force) _/-\o_
Extra's winst Force: Snellaad Adaptor inbegrepen, Draadloos opladen Qi/PMA, Front Camera LED, Moto Voice, Moto Display, Moto Gestures. Kale Android / Geen Touchwiz!!!! _/-\o_
Extra's winst A5 - fingerprint scanner, deze mist op de Force helaas.

Alleen het update beleid is sinds Lenovo wat ruk helaas. Maar Samsung is niet veel beter op dat gebied.
Dank je voor je uitvoerige uitleg. Ik krijg vrijdag de X Force en dan ga ik ze met elkaar vergelijken. Ik neem aan dat de standaard screenprotector er gewoon vanaf kan en deze kan vervangen door een glazen versie??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Port187
Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 22:08:
[...]

Dank je voor je uitvoerige uitleg. Ik krijg vrijdag de X Force en dan ga ik ze met elkaar vergelijken. Ik neem aan dat de standaard screenprotector er gewoon vanaf kan en deze kan vervangen door een glazen versie??
Het is niet echt een screenprotector zoals je die kent. Het is gewoon de bovenste laag van je scherm maar wat mij betreft niet te zien.
De bovenste laag kun je dus vervangen met een Motorola spare, echter zou ik deze er lekker op laten want het zit verzakt in je mobiel en niet bovenop zoals je zou verwachten. Beetje lastig uitleggen, je merkt 't wel :-) Je kunt wel een screenprotector er nog overheen doen, wat mij betreft overkill maar het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quincy5
Ik heb de mijne gisteren binnen gekregen. Jammer dat de Motorola Migratie app niet werkt om de data en instellingen over te zetten van je oude telefoon. Dus een hoop handwerk en er te laat achter komen dat het nieuwste deel van mijn whatsapp geschiedenis niet in de google drive backup zat.

Er werd direct aangegeven dat ik een Android update kon doen; na de update deed mijn mobiel internet het niet meer. Gelukkig heb ik dat vanmorgen met een reboot kunnen fixen (niet eerder aan gedacht).

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Force vandaag gekregen en overtreft alle verwachtingen. Alleen de kleuren zijn TE warm. Wit heeft een geeltint. Ik ben veel bezig met fotografie, dus toch het besluit genomen om hem terug te sturen. Ik ga kijken of de Huawei P9 een betere optie is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Kun je voor fotografie niet beter een echt foto toestel kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

horizon1978 schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 23:59:
Kun je voor fotografie niet beter een echt foto toestel kopen?
Heb ik ook! Maar als ik mijn portfolio wil laten zien op mijn telefoon, dan vind ik het wel prettig als de kleuren kloppen.
Ik heb trouwens een app gevonden, waarmee je de witbalans van je toestel kunt aanpassen. Werkt perfect. Dus eigenlijk geen reden meer om het toestel terug te sturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
  • Laatst online: 11-09 13:23
Quincy5 schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 09:39:
Ik heb de mijne gisteren binnen gekregen. Jammer dat de Motorola Migratie app niet werkt om de data en instellingen over te zetten van je oude telefoon. Dus een hoop handwerk en er te laat achter komen dat het nieuwste deel van mijn whatsapp geschiedenis niet in de google drive backup zat.

Er werd direct aangegeven dat ik een Android update kon doen; na de update deed mijn mobiel internet het niet meer. Gelukkig heb ik dat vanmorgen met een reboot kunnen fixen (niet eerder aan gedacht).
Had ik ook last van maar omdat mijn oude mobiel nog werkte eb ik de X force eerst geupdate naar 6.0 en gewoon via de standaard android backup en reset de gegevens over kunnen halen. dit werkte nagenoeg perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennisfr
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 22:32:
De Force vandaag gekregen en overtreft alle verwachtingen. Alleen de kleuren zijn TE warm. Wit heeft een geeltint. Ik ben veel bezig met fotografie, dus toch het besluit genomen om hem terug te sturen. Ik ga kijken of de Huawei P9 een betere optie is
Vind ik niet echt netjes als ik eerlijk ben: als je je een beetje vooraf had verdiept had je dit kunnen weten. (Is bijvoorbeeld ook in dit topic al meermaals gemeld). Hiermee jaag je ook de webshop waar je hem besteld hebt op kosten en zitten ze met een toestel gat niet meer direct als nieuw verkocht kan worden.
Ik vind dat je als koper rechten hebt (om het toestel terug te sturen bij gebreken), maar ook de morele plicht om te onderzoeken wat je koopt voor je op bestellen klikt.

Als je dan zulke specifieke eisen stelt aan het scherm, ga dan naar een fysieke winkel en kijk daar wat het best bij je past.

[ Voor 7% gewijzigd door dennisfr op 18-12-2016 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quincy5
sweetdude schreef op zondag 18 december 2016 @ 11:40:
[...]

Had ik ook last van maar omdat mijn oude mobiel nog werkte eb ik de X force eerst geupdate naar 6.0 en gewoon via de standaard android backup en reset de gegevens over kunnen halen. dit werkte nagenoeg perfect.
Mijn oude werkt ook nog, maar nooit van Android Backup en reset gehoord. Had waarschijnlijk een hoop ergernis gescheeld. Nu heb ik alles redelijk in orde en tegen de tijd van de volgende telefoon ben ik dit ook weer vergeten en gaat het mogelijk net zo moeizaam :X

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dennisfr schreef op zondag 18 december 2016 @ 14:51:
[...]

Vind ik niet echt netjes als ik eerlijk ben: als je je een beetje vooraf had verdiept had je dit kunnen weten. (Is bijvoorbeeld ook in dit topic al meermaals gemeld). Hiermee jaag je ook de webshop waar je hem besteld hebt op kosten en zitten ze met een toestel gat niet meer direct als nieuw verkocht kan worden.
Ik vind dat je als koper rechten hebt (om het toestel terug te sturen bij gebreken), maar ook de morele plicht om te onderzoeken wat je koopt voor je op bestellen klikt.

Als je dan zulke specifieke eisen stelt aan het scherm, ga dan naar een fysieke winkel en kijk daar wat het best bij je past.
Mag je mij vertellen waar je Moto X Force live kunt bekijken?? Genoeg onderzoek gedaan en nergens wordt verteld hoe geel dit scherm is. En ik ga niet honderden posts nalezen wat er over een foon gezegd wordt. Komt ook nog een keer bij dat het persoonlijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
Enig idee hoe we in Nederland aan de Moto X Force shattershield replacement lens komen? :D

https://www.amazon.com/dp...cm_sw_r_awd_MrUHwbNSZPHW2

https://www.motorola.de/p...acement-lens-moto-x-force

https://www.motorola.co.u...acement-lens-moto-x-force

Allemaal niet op voorraad..

Alleen deze: https://www.motorola.com/...cement-lens-droid-turbo-2
Maar die verzendt alleen naar de VS..
Sehr geehrter Kunde, vielen Dank für Ihre Anfrage.

Wir haben leider noch keine Information dazu, wann das Shattershield wieder erhältlich sein wird. Wir entschuldigen uns für die Unannehmlichkeiten.

Falls Sie noch weitere Hilfe oder Informationen benötigen, zögern Sie bitte nicht, uns wieder mit Ihrer Bearbeitungsnummer zu kontaktieren.

Möchten Sie mit einem unserer erfahrenen Mitarbeiter sprechen, können Sie uns Montag bis Freitag zwischen 9:00 Uhr und 19:00 Uhr unter der Rufnummer 0800 50 300 11 erreichen.

Mit freundlichen Grüßen

Motorola Kundendienst, Motorola GmbH

[ Voor 37% gewijzigd door Pistolebob op 20-12-2016 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cath22
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-09-2023
Heb via Ibood actie de X force net een paar dagen binnen. Is even wennen vanaf mijn Nexus 4. Ook is het bedoelde hoesje dat ik ervoor had niet geschikt door de best wel gladde achterkant (hoesje werkt met plakstrip). Maar dat is niet zo belangrijk.

Ging twee keer updaten naar 6.0 (de laatste kennelijk een security update oid, van september 2016.
Maar van de 32 GB wordt naar mijn idee nu veel afgesnoept. Het besturingssysteem neemt 7,94 GB in beslag waardoor je nog maar 24 GB overhoudt. Is dat normaal of zouden die updates/downloads erop blijven??

Met het aantal apps dat ik nu heb geinstalleerd geeft ie aan dat het intern geheugen daarnaast nog extra 11,80 GB in beslag neemt.
Probeer het te checken met Total commander, maar krijg steeds melding dat de mappen in de root geen toegang hebben, zal denk ik liggen aan het feit dat er geen Root toegang is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 22:13

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Cath22 schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 21:54:
Maar van de 32 GB wordt naar mijn idee nu veel afgesnoept. Het besturingssysteem neemt 7,94 GB in beslag waardoor je nog maar 24 GB overhoudt. Is dat normaal of zouden die updates/downloads erop blijven??
Hoeveel was dit toen je de telefoon binnenkreeg? Verder is 24GB niet echt abormaal. Het toestel heeft 32GB, wat in prakijk maar 29GB is. Dat wil dus zeggen dat in werkelijkheid je rom 5GB in gebruik heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Port187
Cath22 schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 21:54:
Heb via Ibood actie de X force net een paar dagen binnen. Is even wennen vanaf mijn Nexus 4. Ook is het bedoelde hoesje dat ik ervoor had niet geschikt door de best wel gladde achterkant (hoesje werkt met plakstrip). Maar dat is niet zo belangrijk.

Ging twee keer updaten naar 6.0 (de laatste kennelijk een security update oid, van september 2016.

Met het aantal apps dat ik nu heb geinstalleerd geeft ie aan dat het intern geheugen daarnaast nog extra 11,80 GB in beslag neemt.
Probeer het te checken met Total commander, maar krijg steeds melding dat de mappen in de root geen toegang hebben, zal denk ik liggen aan het feit dat er geen Root toegang is..
Opzich vrij normaal en zou voldoende moeten zijn voor de apps.
Tegenwoordig kun je een snelle SD kaart ook nog eens mergen als interne geheuren indien nodig.
Ik heb zelf een 64GB SD erbij geprikt, maar niet als intern geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cath22
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-09-2023
rens-br schreef op woensdag 21 december 2016 @ 09:27:
[...]

Hoeveel was dit toen je de telefoon binnenkreeg? Verder is 24GB niet echt abormaal. Het toestel heeft 32GB, wat in prakijk maar 29GB is. Dat wil dus zeggen dat in werkelijkheid je rom 5GB in gebruik heeft.
Hmm, dat heb ik dus (stom stom stom) vergeten te checken, omdat ie meteen met de update kwam, en ik zoiets had, ok go for it........maar als je effectief maar 29 MB overhoudt (wat ik dan eigenlijk ook wel heel wat verlies vindt), dan zal het wel kloppen.
thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jammah02
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22-02-2023
Heb hem ook via ibood aangeschaft. Inderdaad lekker snel toestel. Wel maakt ie af en toe rare geluiden sinds de Security update van september. Heeft iemand anders daar ook last van gehad? Heb de update gisteren uitgevoerd en hoor de geluiden tijdens het bellen en vanochtend na het opstarten. Nu is ie weer stil. Het geluid lijkt op een of andere melding, maar dan telkens achter elkaar, alsof ie vastloopt. Toestel blijft wel goed functioneren. Ik zou graag een oplossing hiervoor vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

jammah02 schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 05:18:
Heb hem ook via ibood aangeschaft. Inderdaad lekker snel toestel. Wel maakt ie af en toe rare geluiden sinds de Security update van september. Heeft iemand anders daar ook last van gehad? Heb de update gisteren uitgevoerd en hoor de geluiden tijdens het bellen en vanochtend na het opstarten. Nu is ie weer stil. Het geluid lijkt op een of andere melding, maar dan telkens achter elkaar, alsof ie vastloopt. Toestel blijft wel goed functioneren. Ik zou graag een oplossing hiervoor vinden.
ik heb dat ook een keertje of twee meegemaakt, gewoon reboot + wipe cache parition lost het op (bij mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emcee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:52
Weet iemand of er een otterbox defender hoesje is voor de motorola x force?
Kan geen webshop vinden die zoiets heeft. Wel voor andere motorola modellen.
Of een ander soortgelijk goed hoesje mag ook natuurlijk.

(ik weet dat t een stevige telefoon is maar ben altijd zuinig op m'n foons :) )

Edit:
De motorola droid turbo 2 is dezelfde telefoon toch?
Dan zou het dit hoesje moeten zijn: http://www.otterbox.com/e...e/mot2-droid-turbo-2.html

Nu nog kijken voor een lokaal adresje, geen zin om iets uit de usa te laten komen.

[ Voor 31% gewijzigd door Emcee op 24-12-2016 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jammah02
aardbeix15 schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 12:35:
[...]

ik heb dat ook een keertje of twee meegemaakt, gewoon reboot + wipe cache parition lost het op (bij mij).
Bedoel je met reboot, uit- en weer aanzetten? En hoe wipe je een cache parition (en wat is dat?)
Bij mij stopt ie met het geluid ook wel na een half minuutje, maar het blijft irritant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Port187
jammah02 schreef op zondag 25 december 2016 @ 14:59:
[...]

Bedoel je met reboot, uit- en weer aanzetten? En hoe wipe je een cache parition (en wat is dat?)
Bij mij stopt ie met het geluid ook wel na een half minuutje, maar het blijft irritant.
YouTube: Motorola Droid TURBO 2 How to Wipe Cache Partition thru System Recov...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jammah02
Thanx! Uitgevoerd. Nu afwachten of het gewerkt heeft. Hij doet het iig al niet meer als ik ga bellen, waar het hiervoor altijd wel gebeurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jammah02
Helaas te vroeg gejuicht. Hij doet het nog steeds af en toe. Al lijkt hij het wel wat korter te doen dan eerst.

• Port187
jammah02 schreef op woensdag 28 december 2016 @ 21:15:
Helaas te vroeg gejuicht. Hij doet het nog steeds af en toe. Al lijkt hij het wel wat korter te doen dan eerst.
Als niets anders werkt en het irritant is kan je misschien de gok nemen en een factory reset proberen.
Een factory reset is meestal aanbevolen bij android upgrades. Laatste update was een security update dus het zou niet mogen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jammah02
Port187 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 23:21:
[...]

Als niets anders werkt en het irritant is kan je misschien de gok nemen en een factory reset proberen.
Een factory reset is meestal aanbevolen bij android upgrades. Laatste update was een security update dus het zou niet mogen...
Misschien maar eens proberen idd. Het is nu weer net zo erg als eerst, ook als ik iemand bel.
*Update*: ik ben erachter wat het is.... 😚 Ik heb een wallet book case en als ik die helemaal open vouw, blokkeer ik het zicht van de camera en daarvoor waarschuwt het toestel mij met het bewuste geluid. 😚

[ Voor 19% gewijzigd door jammah02 op 07-01-2017 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Wellicht binnenkort Nougat:
The Motorola Moto Z Force DROID and the Motorola Moto Z DROID were both updated to Android 7.0 in November. Now it would appear that the Motorola DROID Turbo 2 (AKA Moto X Force) is next in line to receive the same update. Today, documentation from the Bluetooth SIG reveals that Android 7.0 has been certified by the group for use on the XT1585.
http://www.phonearena.com...-by-Bluetooth-SIG_id89580

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-09 20:59

burgt

Starbass

vanmorgen heb ik er ook een besteld bij ibood voor mijn vrouw, voor 300 euro lijkt me dit wel een goede telefoon. Zeker omdat het scherm nu een keer wat langer heel zou moeten blijven :)

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
burgt schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 13:41:
vanmorgen heb ik er ook een besteld bij ibood voor mijn vrouw, voor 300 euro lijkt me dit wel een goede telefoon. Zeker omdat het scherm nu een keer wat langer heel zou moeten blijven :)
Ik heb hem pas geleden ook bij iBood gekocht voor het zelfde bedrag. Nu een paar weken in gebruik en zeker geen spijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

Vanochtend systeemupdate. Nu patch-niveau 1 dec 2016, maar nogwel Android 6.0. wanneer komt Nougat toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quincy5
aardbeix15 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 12:35:
Vanochtend systeemupdate. Nu patch-niveau 1 dec 2016, maar nogwel Android 6.0. wanneer komt Nougat toch?
Naar aanleiding van jouw post even gekeken of de update voor mij ook klaar staat. Deze is er wel, maar het eerste scherm (met titel Nieuwe systeemsoftware beschikbaar) is in het Frans :X Had jij dat ook?

Ik wil natuurlijk niet dat er een Franstalige update geinstalleerd gaat worden en mijn hele telefoon opeens in een andere taal staat.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

Quincy5 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 13:13:
[...]

Nieuwe systeemsoftware beschikbaar) is in het Frans :X Had jij dat ook?
Jep had ik ook, gaat gewoon goed, komt omdat er veel Franse ROMs zijn uitgeleverd op toestellen geleverd in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
burgt schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 13:41:
Ik heb hem een aantal keer al fietsend laten vallen (Nieuwe jas met minder diepe zakken, zak niet dichtgeritst...). Los van een klein hapje uit het metaal op een hoek wat ik weggevijld heb, geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quincy5
aardbeix15 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 14:24:
[...]

Jep had ik ook, gaat gewoon goed, komt omdat er veel Franse ROMs zijn uitgeleverd op toestellen geleverd in Nederland.
Heb het toch maar gedaan en het is goed gegaan. Bedankt voor de info.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
De EU ROM heeft een nieuwe update naar 24.221.12.en.EU:
Includes the updates of Android security patches until December 1st 2016

[ Voor 7% gewijzigd door DaCoTa op 28-02-2017 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
Heeft ondertussen iemand al iets mee gekregen over een Android 7 update?

Ik zie nog altijd op diverse websites staan dat deze telefoon een update krijgt maar verder wordt er geen melding gemaakt wanneer we het het ongeveer zouden kunnen verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
sweetdude schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 12:33:
Heeft ondertussen iemand al iets mee gekregen over een Android 7 update?

Ik zie nog altijd op diverse websites staan dat deze telefoon een update krijgt maar verder wordt er geen melding gemaakt wanneer we het het ongeveer zouden kunnen verwachten.
In Duitsland uitgesteld tot mei, dacht ik. Zal hier ook wel zoiets worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
dennisfr schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 15:04:
[...]

In Duitsland uitgesteld tot mei, dacht ik. Zal hier ook wel zoiets worden.
Grote kans inderdaad, al hebben we in Nederland natuurlijk meer het Franse model

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Blijkbaar zijn er al Verizon modellen die Nougat hebben ontvangen:
The Motorola DROID Turbo 2 is right now receiving its update to Android 7.0. Verizon is disseminating the update OTA, with software version 25.11.10. Once you receive the notification that the update has arrived, make sure that your battery is fully charged before proceeding. In addition, you should make sure that you are connected to a Wi-Fi network before continuing with the updating process.
http://www.phonearena.com...te-to-Android-7.0_id91359

Zou een leuke update zijn, vooral Doze. De batterij begint bij mij nml. langzaam wel minder te worden. Ik haal nu de 40 uur niet meer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menno73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-12-2024
Mijn vrouw heeft deze telefoon nu een aantal maanden. Prima toestel, lekker snel ook. Er is wel een heel vervelend probleem. Telkens als ze belt of gebeld wordt valt op een gegeven moment de verbinding weg. Soms hoort de ander je niet meer terwijl jij hun nog wel hoort. Of hij lijkt op wacht te staan. Er wordt op dat moment niets anders met het toestel gedaan. Ik snap er helemaal niks van en heb geen idee wat ik er verder aan kan doen. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
zegt me niet direct iets maar ik heb wel al vaker de opmerking gekregen dat de ander mij niet goed kan verstaan omdat ik af en toe wegval. Maar ik twijfel of het aan het toestel of de verbinding ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
Pistolebob schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 15:33:
Enig idee hoe we in Nederland aan de Moto X Force shattershield replacement lens komen? :D

https://www.amazon.com/dp...cm_sw_r_awd_MrUHwbNSZPHW2

https://www.motorola.de/p...acement-lens-moto-x-force

https://www.motorola.co.u...acement-lens-moto-x-force

Allemaal niet op voorraad..

Alleen deze: https://www.motorola.com/...cement-lens-droid-turbo-2
Maar die verzendt alleen naar de VS..

[...]
Kick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raling
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 08:58
Ik heb een jaar geleden contact gehad met Motorola over de replacement lens. In andere landen kun je de shattershield ook laten vervangen. Helaas is dat niet mogelijk en ook niet te leveren op een normale manier. Ik werd doorverwezen naar Dynafix maar ook die kon mij niet verder helpen (verrassend...).

Ik vrees dat we pech hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
Raling schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 10:34:
Ik heb een jaar geleden contact gehad met Motorola over de replacement lens. In andere landen kun je de shattershield ook laten vervangen. Helaas is dat niet mogelijk en ook niet te leveren op een normale manier. Ik werd doorverwezen naar Dynafix maar ook die kon mij niet verder helpen (verrassend...).

Ik vrees dat we pech hebben.
Ik heb zelfs geprobeerd om bij Motorola.com 3 replacements te bestellen naar zo'n forwarding bedrijf (Shipito in dit geval) maar Motorola weigerde daaraan te leveren.. :(

Bij Amazon.com heb ik 3 maanden tevergeefs gewacht op de bestelling, niemand wist wanneer ze voorraad kregen.

[ Voor 8% gewijzigd door Pistolebob op 07-04-2017 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

Vreemd issue, sinds ik in het buitenland zit (1 week) zie ik niet tot nauwelijks 5Ghz wifi op mijn mobiel. Mijn eigen acces point zie ik alleen de 2.4Ghz SSID van. Met andere devices zie ik wel gewoon ook het 5ghz netwerk (heeft ook eigen naam) .

Iemand die dit herkend? Voor zover ik weet zit ik thuis in Nederland wel doorgaans op de 5ghz (heb beide thuis) maar dat kan ik nu natuurlijk niet testen.

Frequentieband staat op automatisch en ik zie sporadisch wel een 5ghz netwerk maar echt maar heel weinig. Heel vreemd. WiFi aan/uit, reboot wipe cache partition, Tasker uitgeschakeld allemaal al geprobeerd.

[ Voor 6% gewijzigd door aardbeix15 op 19-05-2017 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Vraagje, ik ben aan het kijken voor een upgrade voor mijn N5, iemand enig zicht op Android 7.0 ondersteuning voor de X Force?

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

Leo1010 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 10:53:
Vraagje, ik ben aan het kijken voor een upgrade voor mijn N5, iemand enig zicht op Android 7.0 ondersteuning voor de X Force?
Die is onderweg. Lenovo heeft uitstel aangekondigd in maart en aangeven dat we hem deze maand kunnen verwachten.

Er zijn al wel wat geruchten te vinden ( https://forums.lenovo.com...-X-Force/m-p/3675761#M537 ) maar nog geen concrete aanwijzing van een uitrol.

De Droid Turbo 2 van Verizon (technisch gelijk aan de X Force) heeft in Feb nougat al gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
Leo1010 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 10:53:
Ik heb zelf ook de overstap gemaakt van een N5 naar deze: echt een aanrader. (ik heb de X Force destijds voor 299 gekocht). Prima telefoon, vooral de accuduur is geweldig. 2 Dagen is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Mooi, meer accuduur is een van de redenen.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

http://www.phonearena.com...oid-Nougat-update_id94413

Ik zit in Azië met de zgn Franse ROM en krijg nog geen melding. Maar goed het zal zo te zien niet meer lang duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Ik heb hem ook nog niet met mijn EU rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

DaCoTa schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 12:00:
Ik heb hem ook nog niet met mijn EU rom.
inderdaad hier ook nog geen sjoege, kan online ook weinig vinden dat er werkelijk al een OTA is gestart, enkel het uploaden van de Android 7 instructie van Motorola in Latin America is het enige concrete wat alle fuzz heeft veroorzaakt. Wordt onderhand meer dan tijd om dit toestel een upgrade te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
aardbeix15 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 02:26:
[...]

inderdaad hier ook nog geen sjoege, kan online ook weinig vinden dat er werkelijk al een OTA is gestart, enkel het uploaden van de Android 7 instructie van Motorola in Latin America is het enige concrete wat alle fuzz heeft veroorzaakt. Wordt onderhand meer dan tijd om dit toestel een upgrade te geven.
Op zich ben ik het wel met je eens: het is raar dat de Verizon tegenhanger Droid Turbo 2 (wat dus gewoon exact hetzelfde toestel is) in februari al is ge-update en de X- Force nog niet.

Daarentegen: vaak kijk je naar zo'n update uit, en als ie dan eenmaal op je toestel is doorgevoerd blijkt er in het dagelijks gebruik geen enkel verschil.

De beveiligingspatch is van 1 december en dat vind ik eigenlijk zorgelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quincy5
dennisfr schreef op maandag 29 mei 2017 @ 10:18:

De beveiligingspatch is van 1 december en dat vind ik eigenlijk zorgelijker.
Inderdaad. Ik heb ruim een jaar geleden voor Motorola gekozen mede vanwege het (toen nog) beter dan gemiddelde update beleid en de kale Android versie, maar het is er niet beter op geworden sinds ze zijn overgenomen door Lenovo.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
Het update beleid is serieus belabberd de laatste tijd. De moto X2 van m'n vrouw heeft inmiddels al een recentere beveiligingsupdate dan de Force.

Weten jullie trouwens of daar veel verschil inzit? Moto DE of Moto FR?
Ik heb het vermoeden dat de fransen zowieso altijd later zijn dan de duitsers..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Port187
Bastie-88 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 11:35:
Het update beleid is serieus belabberd de laatste tijd. De moto X2 van m'n vrouw heeft inmiddels al een recentere beveiligingsupdate dan de Force.

Weten jullie trouwens of daar veel verschil inzit? Moto DE of Moto FR?
Ik heb het vermoeden dat de fransen zowieso altijd later zijn dan de duitsers..
Nul verschil lijkt mij, het is gewoon Frans vs Duits uitrol beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
Over update beleid gesproken?
Heeft iemand de OTA als binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quincy5
Bastie-88 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 07:19:
Over update beleid gesproken?
Heeft iemand de OTA als binnen?
Hij vind bij mij nog steeds geen update (zojuist gechecked).

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-09 09:48
https://www.xda-developer...out-for-the-moto-x-force/

Het zou nu toch echt moeten gaan beginnen. Security patches van 1 april 2017 zijn alweer 3 maanden oud wel...
Pagina: 1 2 3 Laatste