Verwijderd schreef op maandag 12 december 2016 @ 22:51:
[...]
Heb wel gelezen dat het scherm een beetje tegenvalt omdat je de bovenste laag (screenprotector?) ziet zitten, wat de kleuren/scherpte niet ten goede komt. Weet niet wat daar van waar is. A5 heb ik al wel gezien en heeft een mooi scherm. De Moto X Force heb ik nergens live gezien.
Dat is het exact. de Force is op alle fronten beter behalve wat mij betreft het scherm (kleuren)
Samsung wint altijd op AMOLED scherm kwaliteit van elk ander merk. Force heeft wel hogere resolutie.
Dat de bovenste laag te zien in vind ik wat overdreven. Wel is het zo dat de wit waardes wat tegenvallen en tegen gelig aanleunen, waar ik opzich niet echt problemen mee heb. Zwart is wel echt mooi zwart en meeste kleuren zijn levendig genoeg verder. Ook is het zo dat een onbreekbaar scherm wel een kleine tekortkoming heeft en dat is dat er geen gorilla glass opzit, het dus krasgevoeliger is. Dat gezegt te hebben de mijne is al meer als een jaar oud, wel vaker gevallen en de haarlijn krasjes zijn alleen met bepaalde lichtval te zien.
Hele Force vs A5 verhaal lijkt mij duidelijk:
A5 VS Force
CPU: Snapdragon 615 - Snapdragon 810 (winst Force)
Mem: 2GB - 3GB (winst Force)
GPU: Adreno 405 - Adreno 430 (winst Force)
Intern geheugen: 16GB - 32GB (winst Force)
MicroSD: gelijk.
Camera 13MP - 21MP (winst Force)
Resolution: 1080p/424 ppi - 1440p/540 ppi (winst Force)
Scherm type: Super Amoled - Amoled (Winst A5)
Protection: Gorilla Glass 4 vs Shatterproof (winst Force)
Scherm grootte: 5.2" - 5.4" (winst Force)
Batterij: 2900mah - 3760mah (winst Force)
Extra's winst Force: Snellaad Adaptor inbegrepen, Draadloos opladen Qi/PMA, Front Camera LED, Moto Voice, Moto Display, Moto Gestures. Kale Android / Geen Touchwiz!!!!

Extra's winst A5 - fingerprint scanner, deze mist op de Force helaas.
Alleen het update beleid is sinds Lenovo wat ruk helaas. Maar Samsung is niet veel beter op dat gebied.
[
Voor 3% gewijzigd door
Port187 op 13-12-2016 15:02
]