Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMorsink
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-05-2020

Motorola Moto X Force

Naar aanleiding van het recente nieuws op tweakers dat de Moto X Force naar Nederland komt open ik dit topic. Ik zal deze post de komende dagen afwerken. Ik ben alvast erg benieuwd naar jullie mening over deze smartphone, persoonlijk spreekt hij mij erg aan.

Topic under construction

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9Oa4mIh.png

Specs highlights

Populaire specificaties
Schermdiagonaal: 5,4"
Resolutie: 2560x1440
Geheugengrootte: 3GB
Opslagcapaciteit: 32GB of 64GB
Gom-Besturingssysteem: Google Android 5.1 (6.0 Marshmallow update staat klaar)
Schermtype: Amoled
Adviesprijs: €599

Technische kenmerken
CPU/SoC: Qualcomm Snapdragon 810
Aantal cores: 8-core
Processorsnelheid: 2GHz
Geheugengrootte: 3GB
Opslagcapaciteit: 32GB of 64GB
Geheugenkaart: microSD, microSDHC, microSDXC
Aantal sims: Single Nanosim (Als het goed is kun je het microSD slot ook gebruiken voor een tweede SIM, moet ik nog bevestigd krijgen)

Camera
Camera: 21MP (dubbele led)
Frontcamera: 5MP (front-facing led)
Camera-autofocus + Digitale stabilisatie
Ondersteunde videoresoluties: 3840x2160 (Ultra-HD)

Verbindingen
Mobiele netwerken: 2G - edge, 2G - gprs, 3G - hsdpa, 3G - hspa, 3G - hspa+, 3G - hsupa, 3G - umts, 4G - lte
Frequentiebereik (mobiel): 850MHz, 900MHz, 1800MHz , 1900MHz , 2100MHz
Verbinding (wlan): 802.11a, 802.11ac, 802.11b, 802.11g, 802.11n
5GHz-ondersteuning: Ja
Bluetooth 4.1, Near Field Communication (NFC), GPS, Bewegingssensor, DLNA, Handsfree, Tril, Voicerecorder
Accucapaciteit (mAh): 3.760mAh
Draadloos laden: Ja (beide standaarden)

Uiterlijke kenmerken
Telefoonmodel: Bar
Gewicht: 169g
Lengte: 149,8mm
Breedte: 78mm
Hoogte / Diepte: 9,2mm
Kleuren: Zwart (In de Verenigde Staten via Moto Maker samen te stellen naar voorkeur)

Nieuws:
08-10-16: Lenovo brengt Moto X Force naar Nederland
29-10-15: Motorola kondigt Moto X Force met stevig scherm aan

Reviews
PocketNow review van Droid 2 Turbo (Amerikaanse variant)
Videos
Droid Turbo 2 Review: Shatterproof Power for the Verizon Lifer
Motorola Droid Turbo 2 Drop Test - FROM 275 METERS! - World's strongest phone?
Motorola Moto X Force smartphone tested to destruction

[ Voor 12% gewijzigd door NMorsink op 11-01-2016 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alberthvandijk
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-06 22:27
nav een comment van aardbeix15
@maxgaav • 10 januari 2016 12:16
hij is wel dual-SIM, het SD-card slot kan worden gebruikt voor een geheugenkaart OF een tweede SIM.

http://cdn2.pcadvisor.co....oto_x_force_review_13.jpg

dat is wel een waardevolle toevoeging, ook raadzaam om te testen als dat mogelijk is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Ik heb het toestel vrijdag besteld bij Belsimpel (toestel krijg ik dinsdag binnen) voor de hoofdprijs (gelukkig betaal ik niet alles zelf ;) ) Als vervanger van mijn Nexus 5 die nog prima is maar ik door wil/moet schuiven naar mijn vrouw. Ik heb stevig getwijfeld tussen de 6P en dit toestel. Doorslaggevend voor mij was uiteindelijk; niet 6" maar kleiner, de dikke batterij, MicroUSB, SD-kaart, en het feit dat de telefoon zonder case prima te gebruiken is, de algehele bouwkwaliteit ziet er misschien wat lomp uit maar is tegelijkertijd best premium (dat nylon en die afgeronde hoeken met alu is echt mooi vind ik), kortom een telefoon die bij mij past :)

Onlangs nog een goedkope Motorola voor mijn moeder gekocht en is was blij verrast met de bijna kale-Nexus-Android-ervaring. Met Lenovo heb ik er ook wel even vertrouwen in dat dit toestel nog een paar updates krijgt.
Mijn eerste mobiel in 1998 was ook een Motorola :*) , na 18 jaar dus weer eentje.

verder;
- er zit geen glas in het toestel en kan het dus ook niet breken :) scherm is een flexibele Amoled. Als je wat Googled zie je dat het mis gaat met een hoekje uit het scherm na een val van 275 meter maar wel een werkend toestel of een heel scherm maar een stukke mobiel na een val van 50 meter.
Het scherm wordt af-fabriek geleverd met een screenprotector, wat je dus moet accepteren is dat het scherm zachter en krasgevoeliger is dan een Gorrila Glass scherm.
Wat wel opvalt is dat het aluminium chassis aardig wat krassen kan oplopen bij de valpartijen.

- dual-SIM, het SD-card slot kan worden gebruikt voor een geheugenkaart OF een tweede SIM. Maar heb ook ergens gelezen dat er verder geen voorzieningen in de software voor waren, maar dat zal toch wel standaard zijn in Android 6? Zie SIM+SIM/SD-tray http://cdn2.pcadvisor.co....oto_x_force_review_13.jpg

- in de US is het toestel al een paar maanden op de markt en dan als Verizon-only-branded onder de naam Motorola Droid Turbo 2, overigens is dat toestel niet uitbreidbaar met geheugenkaart en heeft het andere LTE-frequentie banden en een 'DROID'-logo op de achterzijde en een Verizon-logo de voorzijde.

- led-flitser front en back

- led-flitser met kleur om minder 'koude'-flitsfoto's te maken

- 5(!) mics voor ruisonderdrukking

- dubbele speaker op voorkant maar dan wel mono :'(

- toestel wordt uitgebracht met Android 6.0

- adviesprijs is €699 (pricewatch: Motorola Moto X Force 32GB Zwart)

-goede review: YouTube: Droid Turbo 2 Review: Shatterproof Power for the Verizon Lifer

[ Voor 5% gewijzigd door aardbeix15 op 11-01-2016 09:34 ]

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cursed Guardian
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-05 11:19
Ik heb het toestel nu sinds afgelopen zaterdag in mijn bezit i.c.m. een abbo via StudentMobiel.
Zodra ik het toestel aanzette stond gelijk Marshmallow klaar die ik direct geïnstalleerd heb.
Ik moet nog wel even aan het formaat wennen maar had eerst dan ook een toestel met 4,5 inch toestel (Lumia 1020) t.o.v. 5,4 inch van dit toestel.

Het toestel ligt lekker in de hand, fijn grip profiel aan de achterkant. Het scherm is zoals je zou verwachten ontzettend scherp en het valt niet direct op dat er 5 schermlagen opzitten.
Dankzij de Snapdragon 810 i.c.m. 3 GB RAM loopt het toestel lekker vlot maar heb hem helaas nog niet zo intensief gebruikt om te checken hoe het zit met eventuele overhitting.
De camera doet het ook best aardig al heb ik deze nog niet echt kunnen testen.

Hoewel ik het toestel een beetje aan de prijzige kant vind ben ik er tot zover behoorlijk tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico_GTR
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 24-06 09:29
Ik twijfel of ik moet upgraden naar deze vanaf mijn huidige moto G, maar ik vind het toch wel erg duur.

En die moto G werkt nog zo goed.......Maar hij is wel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMorsink
aardbeix15 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 08:50:
...

Onlangs nog een goedkope Motorola voor mijn moeder gekocht en is was blij verrast met de bijna kale-Nexus-Android-ervaring. Met Lenovo heb ik er ook wel even vertrouwen in dat dit toestel nog een paar updates krijgt.

...
Ik heb voor mijn een vriendin ook een moto G aangeschaft (2013 en 2015). En ben zeer goed over deze telefoons te spreken. Zowel op prijs/kwaliteits-verhouding als de motorola versie van Android. Minimale toevoegingen maar wat ze toevoegen is naar mijn idee echt zeer handig.
Ik hoop zelf dat Lenovo zich niet veel gaan bemoeien met de ontwikkeling van motorola tenzij ze de huidige koers volgen want die staat mij zeer aan.
Goed dat je zegt dat de telefoon een update naar Android 6.0 Marshmallow klaar heeft staan, ik heb de spec lijst gewoon van uit de pricewatch gehaald.
Ik had de links naar de review & de 275m droptest al toegevoegd, nu nog even mooi neer gezet.
Cursed Guardian schreef op maandag 11 januari 2016 @ 16:08:
Zodra ik het toestel aanzette stond gelijk Marshmallow klaar die ik direct geïnstalleerd heb.

.. maar heb hem helaas nog niet zo intensief gebruikt om te checken hoe het zit met eventuele overhitting.
De camera doet het ook best aardig al heb ik deze nog niet echt kunnen testen.

Hoewel ik het toestel een beetje aan de prijzige kant vind ben ik er tot zover behoorlijk tevreden over.
Blij dat je bevestigt dat Android 6.0 klaar stond toen je hem aanzette.
Ik ben erg benieuwd naar hoe warm het toestel wordt i.v.m. met de beruchte Snapdragon 810.
Ik vind €700,- zelf ook erg prijzig maar de grote accu en durability maken een bult goed. Hopen dat ik hem via BTW-weg ermee actie voor een leuke prijs kan aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andijvie1110
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-06 04:05
ik heb deze telefoon ook, sinds zaterdag. werkt als een speer, andriod 6.0 erop, gaat prima.
prima scherm, mooie foto's. goede motorola android versie, met weinig troep erop. laadt snel op met turbo lader die erbij zit.
alleen nog een case (zo'n voor deze telefoon zoeken. iemand iets aardigs gevonden ? dr zijn dr veel te vinden, maar met een uitsparing voor 'droid' tekst die op de USA versie staat (op achterzijde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMorsink
andijvie1110 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 20:50:
alleen nog een case (zo'n voor deze telefoon zoeken. iemand iets aardigs gevonden ? dr zijn dr veel te vinden, maar met een uitsparing voor 'droid' tekst die op de USA versie staat (op achterzijde).
Mag ik vragen waarom je nog een case zou willen gebruiken bij deze telefoon? Ik zou juist als ik deze telefoon heb geen gebruik maken van de case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

NMorsink schreef op maandag 11 januari 2016 @ 21:44:
[...]

Mag ik vragen waarom je nog een case zou willen gebruiken bij deze telefoon? Ik zou juist als ik deze telefoon heb geen gebruik maken van de case.
ik chef ook nog een hoesje om hem tijdens het (langeduur)-hardlopen te beschermen tegen zweet en omdat je hem handiger schuin kan zetten tegen iets aan zodat je gemakkelijk youtube/streaming kan kijken.

https://www.amazon.co.uk/...e_385721_51767431_TE_dp_1

Heb hem net binnengekregen, nu druk aan de configuratie. Scherm is echt top!

[ Voor 19% gewijzigd door aardbeix15 op 11-01-2016 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-06 15:28
Wat een mooie telefoon. Het enige wat me behoorlijk tegenvalt aan een "Force" model: waarom niet ook de waterdichtheid van de G ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

catchingfire schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 09:12:
Wat een mooie telefoon. Het enige wat me behoorlijk tegenvalt aan een "Force" model: waarom niet ook de waterdichtheid van de G ?
Ik denk omdat je dan dikkere randen krijgt. Dat staat niet zo mooi bij een high end model.

Niettemin is dit model wel spatwaterdicht.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxgaav
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23-04 10:49
Vind het ook een aantrekkelijk ding. Degelijk, goed en esthetisch. Maar €700,- vind ik een boel geld.

Zou er iets zinnigs te zeggen zijn over de verwachtte prijsdaling? Hoe lang zou het duren voordat deze phone ±€500,- kost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxgaav
Tweede sim in SD-slot. Volgens sommige reviews kan de software er geen gebruik van maken. Zou bijvoorbeeld een app als True Phone dat kunnen veranderen?

[ Voor 20% gewijzigd door maxgaav op 13-01-2016 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

maxgaav schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 13:32:
Vind het ook een aantrekkelijk ding. Degelijk, goed en esthetisch. Maar €700,- vind ik een boel geld.

Zou er iets zinnigs te zeggen zijn over de verwachtte prijsdaling? Hoe lang zou het duren voordat deze phone ±€500,- kost?
Volgend jaar voor 300 tweedehands te halen.

(Nee, serieus, niemand weet dat natuurlijk)

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

maxgaav schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 13:34:
Tweede sim in SD-slot. Volgens sommige reviews kan de software er geen gebruik van maken. Zou bijvoorbeeld een app als True Phone dat kunnen veranderen?
hier onder het kopje 'Intelligent Dual-SIM' is men toch vrij duidelijk over de werking van de tweede-SIM-software

https://www.androidpit.com/motorola-droid-turbo-2-review

ik heb helaas geen tweede nano-SIM hier tot mijn beschikking om het testen.

iets anders;
mooi ontwerp! als de telefoon face-down ligt zie je dat de telefoon minimaal gebogen is zodat het scherm de tafel/ondergrond nooit raakt, onder rust hij dan op de 1mm uitstaande bezel en bovenaan op alu-stripje in de luister-luidspreker die 2mm uitsteekt, heel elegant en doeltreffend.

en nog iets anders;
heb het toestel nu 2 dagen full swing in gebruikt. Het is nog even wennen aan het formaat en de gladheid, misschien dat ik daarom toch nog een minimaal hoesje ga toevoegen. Het toestel is altijd superrap. Vanochtend had ik een totale freeze, hij hing toen aan de TurboCharger, ik was een paar gig aan het kopiëren via de Wifi en probeerde een powerpoint van 50mb open te maken, zo allemaal moeten kunnen inderdaad maar ik verdenk de TurboCharge modus van een oneffenheid.

[ Voor 41% gewijzigd door aardbeix15 op 13-01-2016 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxgaav
@ aardbeix15 Da's in de USA.
In de UK werkt het niet.
Voor andere landen in EU weet ik het niet.

[ Voor 88% gewijzigd door maxgaav op 13-01-2016 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

batterij gaat prima zo. 3u30 SOT nu (adaptieve helderheid en stand op 50%, wifi + bluetooth) en nog 47% vol.

[ Voor 9% gewijzigd door aardbeix15 op 14-01-2016 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Port187
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Force net ontvangen, had een tijdje de Style dus een verademing om weer naar AMOLED te kijken.
Wel jammer dat er iets los in de mobiel lijkt te zitten, als ik het schud hoor ik iets rammelen.
Iemand anders ook last van?

Verder een top mobiel, zal eens een review schrijven na meer tijd besteed te hebben.

[ Voor 32% gewijzigd door Port187 op 14-01-2016 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

In de mijne hoor je ook heel zachtjes iets tikken als je schudt, da's toch vrij normaal bij een mobiel, volgens mij is dat iets in de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cursed Guardian
Doorgaans komt dat geluid van de optische beeld stabilisatie en volgens de ene specs sheet heeft de Moto X Force dit wel en volgens de andere weer niet.
Ik zal de camera komend weekend eens wat beter testen, weekendje skiën dus dat moet wat mooie kiekjes opleveren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Port187
Bedankt, valt me nu pas op dat alle mobieltjes daar last van hebben!
Moet zeggen dat het bij de force op een of andere manier wel opviel omdat achter M logo er een soort holte zit, waardoor als je erop tikt, of met je vinger erop land, dat tik geluid ineens opkwam.
Dacht even dat er iets los was geraakt, maar all good zo te zien.

Top mobieltje overgens, ben helemaal verkocht!

Als moto x fan blij dat ik eindelijk een waardige opvolger gevonden heb voor de 2014.
Style was een mooie mobiel, design technisch iets mooier dan de Force, echter is LCD gewoon no go met active display en als je diep zwart gewent bent. Leek alsof ik hele dag naar grijze waas aan het kijken was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMorsink
Hoe voelt het scherm aan t.o.v. van andere 'normale glazen' telefoons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Port187
NMorsink schreef op maandag 18 januari 2016 @ 15:36:
[...]

Hoe voelt het scherm aan t.o.v. van andere 'normale glazen' telefoons?
Ik merk persoonlijk geen verschil eigenlijk.
Als ik het niet beter wist, zou ik zweren gewoon op glas te werken.

Er is wel een screen protector onderweg, onlangs dat dit scherm niet kapot te krijgen is, schijnt het wel kras gevoelig te zijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

Het voelt inderdaad gewoon als glas. Kijkhoek is ook prima. Af-fabriek zit er al een screenprotector op (de bovenste van de 5 lagen waar het scherm uit bestaat).

Bij Motorola USA is een nieuwe te bestellen voor $30, ik verwacht dat i binnenkort hier ook wel verkrijgbaar wordt. Het is iig iets dat je zelf kan vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Port187
aardbeix15 schreef op maandag 18 januari 2016 @ 17:24:
Het voelt inderdaad gewoon als glas. Kijkhoek is ook prima. Af-fabriek zit er al een screenprotector op (de bovenste van de 5 lagen waar het scherm uit bestaat).

Bij Motorola USA is een nieuwe te bestellen voor $30, ik verwacht dat i binnenkort hier ook wel verkrijgbaar wordt. Het is iig iets dat je zelf kan vervangen.
Klopt, en die wil ik graag krasvrij houden.
30$ hier kost waarschijnlijk 30-39 euro, dus een goedkope screenprotector over de huidige is wat overkill maar kan geen kwaad, zeker niet voor een paar euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halilg85
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-03 07:43
Ik heb het toestel nu een aantal uren en het eerste wat mij opvalt is dat wit op scherm meer gelig is. Vergeleken met s6 samoled scherm en daar is wit ook echt wit. Ben ik de enigste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Port187
halilg85 schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 14:07:
Ik heb het toestel nu een aantal uren en het eerste wat mij opvalt is dat wit op scherm meer gelig is. Vergeleken met s6 samoled scherm en daar is wit ook echt wit. Ben ik de enigste?
Dat gelige is me opgevallen op alle modellen moto x schermen met amoled, heb dat liever dan dat zwart grijs is eigenlijk zoals op LCD scherm van de style en play.

Helaas zijn amoled schermen van Samsung altijd een generatie voor op de concurrentie.

[ Voor 8% gewijzigd door Port187 op 19-01-2016 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halilg85
Dat vermoeden had ik al een beetje dus heb hem ingepakt en hij gaat retour. Ik ga maar terug naar de Galaxy A5 2016 die ik daarvoor had besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

halilg85 schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 16:02:
Dat vermoeden had ik al een beetje dus heb hem ingepakt en hij gaat retour. Ik ga maar terug naar de Galaxy A5 2016 die ik daarvoor had besteld.
Van een lichte stock Android ervaring met:
- Meer RAM
- Snellere processor
- IR en shatterproof scherm
- FM radio
- WiFi AC

naar
- Mindere camera
- Veel minder batterij
- Touchwiz
- 1080p

Ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Port187
Jeroenneman schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 13:51:
[...]

- Meer RAM
- Snellere processor
- FM radio
- WiFi AC

naar
- Mindere camera
- Veel minder batterij
- Touchwiz
- 1080p

Ok.
toon volledige bericht
Niet te vergeten minder batterij 3760mah vs 2900.
32GB standaard intern vs 16GB.
Moto gestures O+
Etc etc...

Hoe dan ook aan ieder zijn keuze, de force is te duur op het moment.

Hoe zit het met iR? dat wist ik niet. Correctie iR sensoren, niet de afstandsbediening functie :+
En zijn we er al uit of de dual sim functie werkt in Europa?

Ik lijk een Frans model te hebben ontvangen van bol.com (EU retfr), hebben anderen hier een UK/DE?

[ Voor 7% gewijzigd door Port187 op 25-01-2016 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

Ik heb ook een EU retfr, maakt het iets uit dan?
Ben nog steeds erg tevreden met het toestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halilg85
Jeroenneman schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 13:51:
[...]

- Meer RAM
- Snellere processor
- FM radio
- WiFi AC

naar
- Mindere camera
- Veel minder batterij
- Touchwiz
- 1080p

Ok.
toon volledige bericht
Ja klopt die zaken die jij noemt daar heb je gelijk in. Behalve batterij. Gebruik deze nu een aantal dagen namelijk en kom niet uit op minder dan 6 uur schermtijd elke keer. Hiervan is ruim 2 tot 3 uur gaming.

Het scherm is FHD maar vind deze veel mooier dan de gele amoled van de moto x force.

Touchwiz laatste generatie niet zo veel problemen mee.

Camera zal misschien wel minder zijn maar goed genoeg voor kliekjes op social media.

Daarnaast is de Moto x Force niet echt een fraai toestel om naar te kijken.

Maar inderdaad iedereen heeft een eigen smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Port187
halilg85 schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 16:05:
[...]
Ja klopt die zaken die jij noemt daar heb je gelijk in. Behalve batterij. Gebruik deze nu een aantal dagen namelijk en kom niet uit op minder dan 6 uur schermtijd elke keer. Hiervan is ruim 2 tot 3 uur gaming.
Dat is netjes!
In alle eerlijkheid vind ik de batterij van de Force een tikje "tegenvallen" en met tegenvallen bedoel ik eigenlijk dat ik meer had verwacht van 3760mah. Het is zeker geen slechte batterij, krijg hem niet volledig leeg op een dag, maar had iets meer SOT verwacht.
aardbeix15 schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 15:19:
Ik heb ook een EU retfr, maakt het iets uit dan?
Ben nog steeds erg tevreden met het toestel
Maakt verder niet uit, ben alleen aan het nagaan welke versies dual sim wel/niet ondersteunen.
We weten dat dual sim werkt in Azie, maar US en EU is me nog even onduidelijk. Misschien dus zelfs per land in EU verschillend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cursed Guardian
Afgelopen weekend heb ik een beetje met de camera kunnen spelen tijdens een ski tripje.
Foto's zijn bij daglicht over het algemeen scherp (bij sommige was ik als oud lumia 1020 gebruiker zelfs onder de indruk) en hebben een goede kleurweergave.
Bij kunstmatig licht/donkere omgeving laat het geregeld wat te wensen over al is dat niet gek want het is blijft natuurlijk een relatief kleine sensor. Omdat het een led flits betreft heeft dat uiteraard een relatief kort bereik maar je hebt er zeker wel wat aan. Er zijn uitzonderingen die best goed zijn maar over het algemeen komt het een beetje over als of je naar een schilderij kijkt.
Video's ogen een beetje zoals je zou verwachten, best prima dus en het geluid klinkt een klein beetje plat maar wel duidelijk. Hoewel het meer een gimmick is is de slomo optie wel een leuke feature en ik moet wel zeggen dat ik onder de indruk was van de 4K video, deze liet toch wel behoorlijk wat detail zien al leek het als of er een soort filter/reflectie op zat maar dat kan door de sneeuw komen.

Weet iemand trouwens een goede/fijne foto hosting website? Dan kan ik eventueel wel wat uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Port187
Het viel me op dat de zijkanten (exact midden bovenrand en dan vooral rechts de randen een beetje los lijken te zitten als je erop tikt. Ben een beetje een neuroot wat betreft dit soort imperfecties :) iemand anders ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Sinds gisteren mijn X Force binnen.

- De stekker van de turbolader gaat heel stroef in het apparaat en maakt niet goed verbinding.
- Het toestel heeft de hele nacht op mijn Qi-lader gelegen (was aan het opladen voordat ik ging slapen, op 50%). De volgende ochtend is hij bijna leeg.
- Hij hangt nu aan een USB-kabel waarmee mijn oude nexus 5 wel oplaadt. Er gebeurt niets.

Sterk staaltje kwaliteitcontrole? Doet me denken aan de keer dat ik mijn gloednieuwe HTC One X een paar weken niet kon gebruiken omdat de sim-tray te diep was voor dunne Nederlandse (??) sims. Ik moest toen wachten tot ik per post van HTC een andere tray kreeg..

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

Gizz schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 13:04:
Sinds gisteren mijn X Force binnen.

- De stekker van de turbolader gaat heel stroef in het apparaat en maakt niet goed verbinding.
- Het toestel heeft de hele nacht op mijn Qi-lader gelegen (was aan het opladen voordat ik ging slapen, op 50%). De volgende ochtend is hij bijna leeg.
- Hij hangt nu aan een USB-kabel waarmee mijn oude nexus 5 wel oplaadt. Er gebeurt niets.

Sterk staaltje kwaliteitcontrole? Doet me denken aan de keer dat ik mijn gloednieuwe HTC One X een paar weken niet kon gebruiken omdat de sim-tray te diep was voor dunne Nederlandse (??) sims. Ik moest toen wachten tot ik per post van HTC een andere tray kreeg..
Klinkt wel als een brak exemplaar.

Nieuwe lader en kabeltje proberen is wel de moeite waard. Heb gemerkt dat het toestel bv kritischer is op kabeltjes dan mijn Nexus 5. De handige 2m kabeltjes van de HEMA slikt i bijvoorbeeld niet.

De Usb poort is hier ook vrij stroef en niet zo diep maar turboladen werkt wel als een trein. Heb het nu ook in de auto met een Qualcomm sigarettenplugding van Amazon.

Bij draadloos laden moet je vooral opletten dat hij er goed op ligt, de kern van het draadloos laden zit iets onder het midden. Ook had ik een brakke Chinese Qi lader die niet goed werkte, nu heb ik er eentje van Belkin en dat gaat goed. Maar wil je snelheid dan is turbo laden echt een stuk comfortabeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Helaas, ik zit nu met een lege telefoon. Ik heb 4 verschillende losse USB-laders, de turbolader en mijn Ikea Qi-lader geprobeerd.

Het toestel laat heel even zien dat de turbolader aangesloten is (Turbolader 4%). Een half uur later knipperde een groene LED en zag ik verder niets. Bij het aanzetten van het toestel kreeg ik het 'batterij leeg' scherm. Vervolgens de turbo-lader losgekoppeld en weer aangesloten: Turbolader 3%. Dit geintje heb ik een uur later weer geprobeerd, ik sloot hem zojuist aan en kreeg de melding Turbolader 2%.

Dat de bijgeleverde lader brak is kan gebeuren, dat de USB-aansluiting wat stroef verloopt kan ook gebeuren. Maar dat zowel bedraad als draadloos geen enkele joule in het toestel te krijgen is valt wel heel erg tegen. Lijkt alsof alle onderdelen die met laden te maken hebben totaal niet werken en dat ik het toestel alleen heb kunnen gebruiken omdat een li-ionaccu deels opgeladen uit de fabriek komt.

Update: ik heb nu voor de vierde keer deze middag de X Force aan de Turbolader gehangen. Opeens voelt de telefoon wel warm aan alsof hij oplaadt. Durf hem nu niet aan te raken of op te pakken..

Update 2: Na 40 minuten is mijn telefoon voor 27% opgeladen met de Turbolader. Maar daar stond hij een kwartier geleden ook al op. De telefoon is weer koud, maar er staat nog wel een bliksem in het accu-icon alsof hij nog lekker aan het laden is.

[ Voor 18% gewijzigd door Gizz op 23-01-2016 15:24 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

Ik zou hem terugsturen want dat klinkt allemaal niet heel normaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ik heb contact gezocht met de winkel, Coolblue. Mijn laatste experiment blijft uitwijzen dat er echt niks klopt:
Twintig minuten geleden heb ik de telefoon weer op de Qi-lader gelegd. De Qi-lader geeft licht (betekent dat er geladen wordt) en op de telefoon heeft het accu-icon het welbekende bliksempje dat aangeeft dat er geladen wordt. Desondanks is de accu na 20 minuten 18% vol, terwijl het laden begon met 19%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Port187
Gek genoeg valt het me ook op dat deze mobiel niet alle opladers lust.
De oude Moto X 2014 oplader bv, begint met opladen maar stopt na een kwartier.
Nexus 6 turbo lader geen problemen, laad volledig en snel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Vanochtend toestel omgeruild. Nieuwe toestel voelt een stuk beter met de turbolader (maar gaat nog steeds verre van soepel) en laadt daarmee normaal op. Vanavond eens op de Qi-lader leggen om te kijken of dat ook normaal werkt.

Uiteraard kan ik nog steeds niet vrolijk verder spelen, want ik kwam er zojuist achter dat ik in mijn vorige toestel een micro-sim heb en geen nano-sim :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
aardbeix15 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 08:50:
Met Lenovo heb ik er ook wel even vertrouwen in dat dit toestel nog een paar updates krijgt.
Wat belooft Lenovo, Android 7, Android 7 + updates, Android 8 + updates, geen van bovenstaande?
De huidige Moto E wacht gewoon nog op 5.1 / 6 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Laatst online: 28-06 12:00
Olaf van der Spek schreef op zondag 24 januari 2016 @ 17:00:
[...]

Wat belooft Lenovo, Android 7, Android 7 + updates, Android 8 + updates, geen van bovenstaande?
De huidige Moto E wacht gewoon nog op 5.1 / 6 ...
Probleem is dat Lenovo US, Brazilië en India als de groeiende markten ziet, je merkt het ook aan de soak tests.

Zo heeft de Moto E 2nd wel Android 5.1 in US, maar hier slaat Lenovo de update over en krijgt de Moto E 2nd zogenaamd 6.0 (wat natuurlijk ook niet gaat gebeuren).

Ik zie ook mensen al twijfelen of zelfs een top toestel zoals de Moto X 2nd verder komt na de 6.0 update, vele vrezen van niet.

Je moet vooral hopen op roms, Lenovo maakt van de updates Samsung praktijken vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Port187
Wat betreft de moto e, dat is een budget telefoon. Niet echt te vergelijken met high end modellen wat betreft upgrades

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Mizgala28 schreef op zondag 24 januari 2016 @ 17:21:
Probleem is dat Lenovo US, Brazilië en India als de groeiende markten ziet, je merkt het ook aan de soak tests.
Dat bedoel ik dus.. :(
Wat is het verschil tussen deze modellen eigenlijk, zit het niet alleen in de radio-hardware/software?
En waarom is de US wel een groeimarkt en Europa niet?
Je moet vooral hopen op roms, Lenovo maakt van de updates Samsung praktijken vrees ik.
IMO zijn custom ROMs overrated, ben er geen fan van.

[ Voor 5% gewijzigd door Olaf van der Spek op 24-01-2016 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Port187
Olaf van der Spek schreef op zondag 24 januari 2016 @ 17:26:
[...]

Dat bedoel ik dus.. :(
Wat is het verschil tussen deze modellen eigenlijk, zit het niet alleen in de radio-hardware/software?
En waarom is de US wel een groeimarkt en Europa niet?

[...]

IMO zijn custom ROMs overrated, ben er geen fan van.
Omdat in de US de Motorola een enorme comback heeft gemaakt en veel meer naambekendsheid geniet.
Zelfde geld voor India en Brazillie.

Zie voorbeeld: https://www.comscore.com/...e-Subscriber-Market-Share

Meer verkocht dan BV HTC, dat zie ik in EU niet snel gebeuren.
Hier in NL heeft Motorola helemaal geen naam meer, iedereen die ik erover spreek kent Motorola alleen nog van de pre-smartphone tijdperk.

EU blijft een lastige markt met tig regels, talen en gedoe waar Apple en Samsung alleen heerser zijn en HTC, LG de kruimels rapen.

Wat betreft custom ROM's, zolang ze geen gebruik maken/of het verbeteren van de extra Moto X features, zie ik elke andere ROM buiten retail als een downgrade. Ik blijf liever bij een oude Android versie, als dat ik de features inlever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Port187 schreef op zondag 24 januari 2016 @ 17:25:
Wat betreft de moto e, dat is een budget telefoon. Niet echt te verrijken met high end modellen wat betreft upgrades
2013 Moto X dan?
Alle telefoons zouden gewoon voor lange tijd updates moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Port187
Olaf van der Spek schreef op zondag 24 januari 2016 @ 20:39:
[...]

2013 Moto X dan?
Alle telefoons zouden gewoon voor lange tijd updates moeten krijgen.
Moto X 2013 was geen high end telefoon, het was lower mid-range tijdens release.
Buiten dat heeft Motorola zich verder gewoon aan de Google afspraken gehouden van 1.5 jaar OS updates. August 2013 + 1.5 jaar (dus zou neerkomen op tot Jan 2015)
2013 draait inmiddels op Android 5.1.1 - dat in Sep 2015 uitkwam, wat neer komt op 2 jaar support voor een lower mid range mobiel - zie jij de concurrentie op dat prijspunt/mid range ook 2 jaar upgrades verzorgen?

En nu, 2.5 jaar na dato, ben je verontwaardigd dat Android 6 niet uitkomt?, 1.5 jaar na uit de schappen te zijn gehaald? Devs kosten een hoop geld, en voor wie ga je nog updaten 2.5 jaar na dato? de meeste echte tweakers hebben al lang een nieuwe mobiel of custom rom, de gemiddelde joe heeft een 2 jaar abbo en dus een half jaar terug al een nieuwe, en de huismoeders die wel 5 jaar met een mobiel doen hebben geen idee welke versie er draait. :+

Overgens draait Android 6.0 al wel een tijdje op de Moto X 2014, iets wat ik van veel concurrenten nog niet kan zeggen. Mijn mobiel van de zaak - Samsung Galaxy S5 plus draait nog steeds op 5.0.2 ! |:( :F

[ Voor 13% gewijzigd door Port187 op 24-01-2016 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Laatst online: 28-06 12:00
Port187 schreef op zondag 24 januari 2016 @ 17:25:
Wat betreft de moto e, dat is een budget telefoon. Niet echt te verrijken met high end modellen wat betreft upgrades
Dus? Motorola beloofde 1 os update voor de E 2nd, een toestel dat nu 11 maanden oud is.

Tot nu toe kreeg alleen de Amerikaanse xt1527 model die update, EU krijgt "zogenaamd" 6.0, oftewel is die belofte een leugen en blijft de E 2nd vast op 5.0.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Port187
Mizgala28 schreef op maandag 25 januari 2016 @ 03:19:
[...]

Dus? Motorola beloofde 1 os update voor de E 2nd, een toestel dat nu 11 maanden oud is.

Tot nu toe kreeg alleen de Amerikaanse xt1527 model die update, EU krijgt "zogenaamd" 6.0, oftewel is die belofte een leugen en blijft de E 2nd vast op 5.0.2
Dus ik lig er niet wakker van :+
Ben niet in de markt voor een low end mobiel.
Je krijgt waarvoor je betaald.

Wie kopen low end mobieltjes? veelal mensen die zich niet bezig houden met versie nummers.
Wie klagen? veelal tweakers/techies die niet eens een Moto E bezitten :+

Als ze iets beloven, is het inderdaad niet zo netjes als het niet door gaat.
Of het een leugen is valt nog te bezien.

Snap niet dat er hordes mensen wakker van liggen en het constant aanhalen.
Wil je voor een kwartje op de eerste rij zitten en snelle updates ontvangen, koop dan een derde wereld Nexus in de Android One series.

[ Voor 3% gewijzigd door Port187 op 25-01-2016 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

Rustig hier!
Niet meer tweakers die het toestel hebben? Mij bevalt i iig meer dan goed, heel blij mee, echt een topper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refution
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09-2024
Heb de mogelijkheid om deze mobiel voor iets onder de 500 euro te kunnen kopen tijdens mijn verblijf in Hong Kong.
Tot noch toe neig ik hier volledig voor te gaan. Als iemand dit afraadt of hier tips voor heeft hoor ik het maar al te graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Port187 schreef op maandag 25 januari 2016 @ 08:15:
[...]

Dus ik lig er niet wakker van :+
Ben niet in de markt voor een low end mobiel.
Je krijgt waarvoor je betaald.

Wie kopen low end mobieltjes? veelal mensen die zich niet bezig houden met versie nummers.

Als ze iets beloven, is het inderdaad niet zo netjes als het niet door gaat.
Of het een leugen is valt nog te bezien.

Snap niet dat er hordes mensen wakker van liggen en het constant aanhalen.
Wil je voor een kwartje op de eerste rij zitten en snelle updates ontvangen, koop dan een derde wereld Nexus in de Android One series.
toon volledige bericht
Dat is wel extreem kortzichtig.

Dus omdat iets goedkoop is, hoeft de fabrikant geen beloften na te komen? In alle eerlijkheid: bij mij gaf dat ook een wrange smaak in de mond. Al was het een toestel van 10 euro: belofte maakt schuld.

Fabrikanten komen al weg met genoeg onzin, en dan wil jij ze het ook nog eens makkelijker maken door te roepen dat "low-end mobieltjes verdienen geen updates"?

Daar kan ik echt niet bij vanuit consumenten standpunt. Dus iedereen die verzekerd wil zijn van updates moet 400+ euro voor een mobiel overhebben? (En zelfs dan ben je daar niet zeker van)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Port187
Jeroenneman schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 10:55:
[...]

Dat is wel extreem kortzichtig.

Dus omdat iets goedkoop is, hoeft de fabrikant geen beloften na te komen? In alle eerlijkheid: bij mij gaf dat ook een wrange smaak in de mond. Al was het een toestel van 10 euro: belofte maakt schuld.

Fabrikanten komen al weg met genoeg onzin, en dan wil jij ze het ook nog eens makkelijker maken door te roepen dat "low-end mobieltjes verdienen geen updates"?

Daar kan ik echt niet bij vanuit consumenten standpunt. Dus iedereen die verzekerd wil zijn van updates moet 400+ euro voor een mobiel overhebben? (En zelfs dan ben je daar niet zeker van)
Nu maak je aannames, ik zeg letterlijk dat ik er zelf niet wakker van lig maar:

"Als ze iets beloven, is het inderdaad niet zo netjes als het niet door gaat.
Of het een leugen is valt nog te bezien."

De update is nog niet binnen, dus waar hebben we het over?
Mocht het over jaar nog zo zijn dan kunnen we misschien een conclusie trekken.

Nogmaals, mijn Samsung S5 plus van de zaak blijft ook nog hangen op 5.0.2, dat vind ik persoonlijk storender dan een entry level telefoon die er wat langer over doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-01 09:52
De moto E heeft een beloofde update gehad trouwens. Van 5.0.0 naar 5.0.2.
Lees dus update en dat klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Port187
Refution schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 05:51:
Heb de mogelijkheid om deze mobiel voor iets onder de 500 euro te kunnen kopen tijdens mijn verblijf in Hong Kong.
Tot noch toe neig ik hier volledig voor te gaan. Als iemand dit afraadt of hier tips voor heeft hoor ik het maar al te graag!
Ik zou deze mobiel voor geen ander ruilen.

Puur op uiterlijk misschien wel, maar als je eenmaal in gebruik hebt snap je pas hoe lekker moto's werken _/-\o_ enig minpunt is de prijs, dus als je deze mobiel goedkoper kunt vinden is het een no brainer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:21
Prijzig toestel, maar dit is tenminste een waardige opvolger van mijn nexus 5, welke nu uit elkaar begint te vallen... Glas begint los te komen vanaf linksonder, kijk zo mijn toestel in vanaf de zijkant :(
Stock android, sdcard, draadloos laden is een absoluut vereiste, CHECK !!
Nu nog even wachten tot maart dat de 64GB versie leverbaar is..... wat is het niet hebben van geduld dan een irritante eigenschap..... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annie1980
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-11-2024
Dit wordt denk ik de opvolger van mijn z3. Valt wel op dat het erg stil is in het draadje. Is het toestel zo onpopulair dat er weinig gebruikers zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Port187
kosz schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 15:31:
Prijzig toestel, maar dit is tenminste een waardige opvolger van mijn nexus 5, welke nu uit elkaar begint te vallen... Glas begint los te komen vanaf linksonder, kijk zo mijn toestel in vanaf de zijkant :(
Stock android, sdcard, draadloos laden is een absoluut vereiste, CHECK !!
Nu nog even wachten tot maart dat de 64GB versie leverbaar is..... wat is het niet hebben van geduld dan een irritante eigenschap..... 8)7
Android 6 heeft ondersteuning voor SD card integration, je kunt je SD kaartje dus gewoon als intern geheugen formatteren. Mits je een snelle SD kaartje haalt is het dus in mijn ogen overbodig om een 64GB model te kopen.

Heb zelf de Sandisk Extreme Pro microSDXC 64GB (snelste die ik kon vinden) en dus (32+64) 96GB nu als interne opslag en merk nergens vertraging. Je kunt eventueel ook voor 128GB gaan, of meer gezien de ondersteuning er is, echter zal dat geheugen iets minder snel zijn meen ik.
Annie1980 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 13:57:
Dit wordt denk ik de opvolger van mijn z3. Valt wel op dat het erg stil is in het draadje. Is het toestel zo onpopulair dat er weinig gebruikers zijn?
Geen idee waarom, top toestel. Misschien omdat in draadjes toch meestal problemen worden besproken en deze er weinig heeft :+ Al zou ik me kunnen indenken dat het gewoon te duur is voor wat de boer niet kent. Bij Apple en Samsung vinden we het allemaal normale bedragen voor top end, echter bij relatief onbekende merken in NL is het ineens veels te duur. :X Persoonlijk vind ik alle mobieltjes duur boven de 500 euro, maar het is nou eenmaal wat top mobieltjes kosten tegenwoordig.

Denk wel dat na de review op de frontpage er nu wat meer leven in dit draadje komt.

[ Voor 28% gewijzigd door Port187 op 22-02-2016 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annie1980
Ja juist dat ie tegen stuiteren kan kan ik wel gebruiken, heb in 12 maanden 3 telefoons kapot laten vallen ondanks hoesjes. I know, dom maar goed ik ben nogal een kluns. Dat gepaard met een goede accu en snel laden en de rest van de specs vind ik het heel interessant dit toestel.
Tja duur, ik vind persoonlijk samsung en apple te duur voor wat je krijgt. Ik snap niet dat samsung zo mega populair is. En vol bugs, ik loop altijd collega's met hun samsung te helpen als die weer eens een probleempje heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Port187
Annie1980 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 14:14:
Ja juist dat ie tegen stuiteren kan kan ik wel gebruiken, heb in 12 maanden 3 telefoons kapot laten vallen ondanks hoesjes. I know, dom maar goed ik ben nogal een kluns. Dat gepaard met een goede accu en snel laden en de rest van de specs vind ik het heel interessant dit toestel.
Tja duur, ik vind persoonlijk samsung en apple te duur voor wat je krijgt. Ik snap niet dat samsung zo mega populair is. En vol bugs, ik loop altijd collega's met hun samsung te helpen als die weer eens een probleempje heeft.
Mensen kijken meestal niet verder dan hun neus lang is, zien zo een mooie bling mobiel op een verjaardags feestje en willen er ook een, want dan hoor je erbij :+ Weinig vragen zich echt af wat heb ik nodig, wat ik nu echt nodig, wat zoek ik in een mobiel om dan vervolgens een hoop reviews te lezen en een goed besluit te maken, merk onafhankelijk.

Toegegeven Samsung's hebben wel ontzettend mooie schermen, alleen zoo jammer van de software 8)

Ik ben er inmiddels voor mezelf wel een beetje uit, al is dit natuurlijk wel erg persoonlijk:

Must:
Top batterij die niet leeg te krijgen is in 1 dag (check)
Geen bloatware & recente Android (check)
AMOLED, gezien ik niet kan leven met LCD icm ActiveDisplay (check)
Goede bouwkwaliteit (check)
Snelle CPU/GPU (check)
MicroSD (check)

Nice to have:
Goede Camera (check, gezien ik de force camera meer dan prima vind voor mijn persoonlijke needs)
Fingerprint (helaas, maar geen ramp - gebruik wel trusted devices en trusted geo fencing etc)
Geen stereo speakers (helaas, maar geen ramp)
Gorilla glass 3/4 (helaas maar niet belangrijk, shatterproof incl. bovenste laag te vervangen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annie1980
Ik kan me aardig vinden in jouw lijstje, behalve de snelheid, het is leuk maar ik merk toch het verschil vaak niet. Dat zijn zo pak em beet mijn wensen ook. Dus dit zal de vervanger worden. Maar ik moet nog even wachten, deze is net 4 maanden oud na het laatste debacle of ik moet hem stuk laten vallen natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Port187
Annie1980 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 19:36:
Ik kan me aardig vinden in jouw lijstje, behalve de snelheid, het is leuk maar ik merk toch het verschil vaak niet. Dat zijn zo pak em beet mijn wensen ook. Dus dit zal de vervanger worden. Maar ik moet nog even wachten, deze is net 4 maanden oud na het laatste debacle of ik moet hem stuk laten vallen natuurlijk
Opzich ben ik het met je eens, normaal gezien merk je weinig van de snelheid, as in als ik een mid range toestel even gebruik loopt het allemaal prima.
Echter heb ik een tijdje lower mid range getest en kwam toch tot de conclusie dat op cruciale momenten of na verloop van tijd de boel ging haperen, hangen, vertragen etc als heavy user zijnde dan, want een casual user merkt daar inderdaad weinig verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagdeleur
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-05 21:02
Ik overweeg dit prachtige toestel aan te schaffen als opvolger van mijn Moto G 2014. Ik heb echter wel de dual-sim functionaliteit nodig (ivm privé+zakelijk nummer). Kan iemand bevestigen of het werkt (of werkend te krijgen is)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Port187
jagdeleur schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 10:11:
Ik overweeg dit prachtige toestel aan te schaffen als opvolger van mijn Moto G 2014. Ik heb echter wel de dual-sim functionaliteit nodig (ivm privé+zakelijk nummer).
Kan iemand bevestigen of het werkt
Werkt niet.
(of werkend te krijgen is)?
Geen idee of het werkend te krijgen is hier in de EU, als het al kan zal het een combinatie zijn van een andere sim slot aanschaffen/of aanpassen en misschien ook een Brazilliaanse/Aziatische ROM te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Port187 schreef op maandag 25 januari 2016 @ 08:15:
Spreek voor jezelf! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Port187
Er zijn altijd uitzonderingen! 8)

Is de Moto E update na India hier ook al verkrijgbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagdeleur
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-05 21:02
Port187 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 21:12:
[...]

Werkt niet.

[...]

Geen idee of het werkend te krijgen is hier in de EU, als het al kan zal het een combinatie zijn van een andere sim slot aanschaffen/of aanpassen en misschien ook een Brazilliaanse/Aziatische ROM te installeren.
Balen. :( Zo vreemd dat men in de EU denkt dat het publiek geen Dualsim nodig heeft. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Druk van providers wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• well0549
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-06 11:12
aardbeix15 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 18:47:
Rustig hier!
Niet meer tweakers die het toestel hebben? Mij bevalt i iig meer dan goed, heel blij mee, echt een topper.
Hier ook een tevreden gebruiker hoor.

Is echt een top toestel.

Als mensen vragen of ze hem mogen zien laat ik hem regelmatig (expres) op de grond vallen als ik hem aan hun geef. Schrikken ze altijd heel erg... (hi hi)

Top toestel en super rap :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Port187
well0549 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 15:53:
[...]

Hier ook een tevreden gebruiker hoor.

Is echt een top toestel.

Als mensen vragen of ze hem mogen zien laat ik hem regelmatig (expres) op de grond vallen als ik hem aan hun geef. Schrikken ze altijd heel erg... (hi hi)

Top toestel en super rap :)
Dat wil ik ook altijd doen, helaas ben ik te bang voor krassen!
Iedereen daagt me altijd uit om het te doen.
Stuk gaan zal het niet snel, maar ik zie liever geen krassen als neuroot :+

Blijft een top toestel inderdaad, nog geen moment spijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• well0549
Port187 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 16:00:
[...]

Dat wil ik ook altijd doen, helaas ben ik te bang voor krassen!
Iedereen daagt me altijd uit om het te doen.
Stuk gaan zal het niet snel, maar ik zie liever geen krassen als neuroot :+

Blijft een top toestel inderdaad, nog geen moment spijt van.
Ja er zitten wel wat krasjes op dat klopt. Maar dat is niet erg als het te erg wordt stuur ik m op en krijg ik een nieuwe !.

Dat mag toch met de X Force ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ik denk dat ik voor toestel nummer 3 mag gaan..
Nadat nummer één niet eens kon opladen (o.a. Gizz in "[Motorola Moto X Force] Ervaringen en Discussie"), heeft mijn huidige toestel de volgende twee euvels:

-Het schermt flikkert op de hoogste helderheid. Eén standje lager en het beeld is normaal.
-De camera achterop het toestel is onbruikbaar bij weinig omgevingslicht. Het beeld knippert ongeveer 5x per seconden van normaal naar een versie waar verticale paarse lijnen door het beeld zitten. Het is puur geluk of je een normale foto maakt of een paarse versie. Door het verspringen van het beeld is focussen ook bijna onmogelijk.

Twee voorbeeldjes, vlak na elkaar gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/8YjmqmbGYkWgtiHis82psivC/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/9rw3enl7QsmJrFbEQd1PLxEW/medium.jpg

HTC staat bij mij al op de zwarte lijst van telefoonmerken die ik niet meer koop door de vele mankementen (sim-trays die omgewisseld moesten worden omdat door een productiefout de tray te diep was en de simkaart niet gelezen werd, meerdere telefoons van hetzelfde type waarbij de GPS onbruikbaar werd na een jaar, telefoons die zichzelf resetten).
Motorola komt ook op de lijst denk ik, als ik bij het topmodel bij meerdere exemplaren al zoveel technische problemen heb.

Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Port187
well0549 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 16:03:
[...]

Ja er zitten wel wat krasjes op dat klopt. Maar dat is niet erg als het te erg wordt stuur ik m op en krijg ik een nieuwe !.

Dat mag toch met de X Force ?
Is dat zo? Ik dacht dat ze alleen garanderen dat het scherm niet stuk gaat, anders een nieuwe. Je kunt wel eventueel voor 35 euro een nieuwe voorscherm krijgen, echter krassen op frame en achterzijde heb je voor zover ik weet geen garantie op krassen. Of heb ik wat gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 752257

goeie avond,

ik heb een steeds terugkomend geluid, als ik bel, mail, bericht stuur, enz. dit is juist een meldingssignaal maar er komt geen melding op. ik heb al vanalles geprobeerd maar niets helpt. iemand enig idee of hetzelfde probleem tegen gekomen? :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Port187
Anoniem: 752257 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 19:58:
goeie avond,

ik heb een steeds terugkomend geluid, als ik bel, mail, bericht stuur, enz. dit is juist een meldingssignaal maar er komt geen melding op. ik heb al vanalles geprobeerd maar niets helpt. iemand enig idee of hetzelfde probleem tegen gekomen? :-(
Nooit meegemaakt.
Ik zou het misschien niet eens zoeken in de telefooninstellingen maar een app die geinstalleerd is en melding geeft van iets wat niet perse een bericht hoeft te zijn. Denk bv aan een meldingssignaal dat vrienden on-offline gaan. Is dit al sinds het eerste moment dat je deze mobiel kocht of pas later begonnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• well0549
Port187 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 17:19:
[...]

Is dat zo? Ik dacht dat ze alleen garanderen dat het scherm niet stuk gaat, anders een nieuwe. Je kunt wel eventueel voor 35 euro een nieuwe voorscherm krijgen, echter krassen op frame en achterzijde heb je voor zover ik weet geen garantie op krassen. Of heb ik wat gemist?
Hier staat dat je kunt upgraden naar de 64 GB versie en dat je dan gewoon een nieuwe kunt uitzoeken....

https://www.motorola.com/...urbo2-refresh-fresh-start

Weet niet in hoeverre dat ook voor nederlandse toestellen op gaat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Daar staat dat je hem via Motorola of Verizon moet kopen. Volgens mij kan beide niet als je niet in de VS woont. Daarnaast staat bij de FAQ dat je huidige toestel geen fysieke schade mag hebben. Een bekrast scherm lijkt mij niet een telefoon zonder zichtbare fysieke beschadigingen.

Wat voor ons als Nederlanders wel geldt is de garantie dat je scherm niet stuk gaat de eerste 4 jaar (anders onder garantie vervangen). Maar dat is iets anders dan upgrade-acties in de VS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

mm altijd lastig zo'n nieuw product blijkt maar weer. Hopelijk blijft mij de 'green line' bespaard: YouTube: Motorola Droid Turbo 2 Users Report Green Line on Screen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annie1980
Hmm de prijs is nu gezakt tot 499.
Zijn er recente ervaringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mickeydus
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04-04 12:04
Annie1980 schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 12:59:
Hmm de prijs is nu gezakt tot 499.
Zijn er recente ervaringen?
Heb 'm vandaag binnengekregen voor die prijs.
M'n eerste indruk is positief.
Ik ben 'm nu aan het upgraden naar Android 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-06 14:40
Ik begreep dat de bovenste laag op het scherm van plastic is, en dat deze de laag eronder beschermt.
Stel dat er zoveel krassen op de bovenste laag komen dat ik die wil vervangen, waar kan dit dan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Port187
Pistolebob schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 14:08:
Ik begreep dat de bovenste laag op het scherm van plastic is, en dat deze de laag eronder beschermt.
Stel dat er zoveel krassen op de bovenste laag komen dat ik die wil vervangen, waar kan dit dan?
Geen idee of je het vanuit Nederland mag bestellen:

http://www.motorola.com/u...eld-lens-replacement.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
Dank voor de link!
Ik mag helaas alleen de VS als land opgeven..

Op de Nederlandse Motorola site zie ik de X Force niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
Hij is nu trouwens weer €499 bij bol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-06 13:56

André

Analytics dude

Pistolebob schreef op maandag 23 mei 2016 @ 12:50:
Hij is nu trouwens weer €499 bij bol :)
Ik heb hem ook voor €499 bij Belsimpel. In mijn ogen is hij deze prijs ook waard, ik vond de introductieprijs aan de hoge kant. Het toestel voelt niet high-end, maar als een doorsnee zwart toestel. Maar het feit dat hij tegen een stootje kan geeft hem een hele grote USP.
Het zou nog mooier geweest zijn als er een Moto X Force Compact zou zijn met 4,5" scherm. Dat formaat had mijn vorige telefoon en is best ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Port187
Pistolebob schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 11:02:
[...]

Dank voor de link!
Ik mag helaas alleen de VS als land opgeven..

Op de Nederlandse Motorola site zie ik de X Force niet
Misschien is het wat makkelijker om in de EU te zoeken, bv UK:

https://www.motorola.co.u...-lens-replacement-eu.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
Port187 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 12:50:
[...]

Misschien is het wat makkelijker om in de EU te zoeken, bv UK:

https://www.motorola.co.u...-lens-replacement-eu.html
Dankje, maar 'Your delivery address must be within the UK.'.
En op .de: 'Your delivery address must be within Germany'.

:(

• DaCoTa
  • Laatst online: 28-06 22:36
Volgens de specs heeft dit toestel geen 2600 Mhz band, hoe is de ervaring met 4G?

Aangezien ik mijn OnePlus X heb laten stuiteren en een nieuwe scherm daar €180,- is (of +$100,- voor een kit op Ebay) wil ik me voor altijd afhelpen van kapot glas. Zijn mensen nog steeds tevreden over deze telefoon?

• Port187
DaCoTa schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 17:06:
Volgens de specs heeft dit toestel geen 2600 Mhz band, hoe is de ervaring met 4G?

Aangezien ik mijn OnePlus X heb laten stuiteren en een nieuwe scherm daar €180,- is (of +$100,- voor een kit op Ebay) wil ik me voor altijd afhelpen van kapot glas. Zijn mensen nog steeds tevreden over deze telefoon?
2600Mhz zit er gewoon op

https://www.androidplanet.nl/motorola/moto-x-force/specs/

Topic starter heeft het verkeerd overgenomen denk ik.

4G ervaring is top, zit zelf op vodafone.

• makkie88
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-06 01:17
Ik heb sinds gisteren deze telefoon, ondertussen goed betaalbaar! €478 op coolblue..

ik heb de telefoon kunnen updaten naar android 6.0.. helaas geen 6.0.1
de security patches zijn van 1 december 2015.

Op internet is er weinig informatie van dit model te vinden.. op de duitse pagina (via google) kom ik het volgende tegen:
Softwareupdate für Ihr Moto X Force - Android™ 6.0.1 Marshmallow op:
https://motorola-global-p...nswers/detail/a_id/110404

is het iemand gelukt om 6.0.1 te installeren (officiele, zonder root?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• priegel
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-06 18:11
Ik heb dat een tijdje terug gedaan.

De download is in onderstaand draadje op xda in post #129 ervan uit gaande dat je een eu versie hebt. (kun je terug vinden in "telefooninfo" in instellingen. systeem versie "reteu"

Handleiding is in post #145, let vooral op het gebruik van mfastboot (motorola tool) en op de rode regels. Die moet je niet uitvoeren als je je data wilt behouden.
ik heb overigens wel mfastboot erase cache gedaan...
Ik heb geen root en geen unlocked bootloader.

http://forum.xda-develope...are-moto-x-force-t3279354

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
makkie88 schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 10:07:
Ik heb sinds gisteren deze telefoon, ondertussen goed betaalbaar! €478 op coolblue..

ik heb de telefoon kunnen updaten naar android 6.0.. helaas geen 6.0.1
de security patches zijn van 1 december 2015.

Op internet is er weinig informatie van dit model te vinden.. op de duitse pagina (via google) kom ik het volgende tegen:
Softwareupdate für Ihr Moto X Force - Android™ 6.0.1 Marshmallow op:
https://motorola-global-p...nswers/detail/a_id/110404

is het iemand gelukt om 6.0.1 te installeren (officiele, zonder root?)
Ik kreeg direct na de upgrade naar 6.0 ook de upgrade naar 6.0.1 OTA, security patch level: 1 March 2016.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8XpGgwEoAj7sAFv9KPFDTOtn/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie88
Zou ik misschien t Franse model hebben? Er staat retfr bij mij..
Retfr
Ik ga je handleidingen eens, nalezen dank!!
priegel schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 10:03:
Ik heb dat een tijdje terug gedaan.

De download is in onderstaand draadje op xda in post #129 ervan uit gaande dat je een eu versie hebt. (kun je terug vinden in "telefooninfo" in instellingen. systeem versie "reteu"

Handleiding is in post #145, let vooral op het gebruik van mfastboot (motorola tool) en op de rode regels. Die moet je niet uitvoeren als je je data wilt behouden.
ik heb overigens wel mfastboot erase cache gedaan...
Ik heb geen root en geen unlocked bootloader.

http://forum.xda-develope...are-moto-x-force-t3279354

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• priegel
Nee die versie string heb ik ook. Maar als de ota nu aan het uitrollen is zoals ik uit de post van DaCoTa begrijp zou ik daar misschien op wachten? Ik vond het iig te lang duren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
priegel schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 11:44:
Nee die versie string heb ik ook. Maar als de ota nu aan het uitrollen is zoals ik uit de post van DaCoTa begrijp zou ik daar misschien op wachten? Ik vond het iig te lang duren ;)
Ik heb geen idee of hij nu uitrolt, dit was vorige week nadat ik de telefoon gekocht had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie88
priegel schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 11:44:
tja, ik wacht ook liever dan dat ik moet gaan flashen enzo.. vrij dure baksteen als t fout gaat..
Ik dacht dat het op een officiele manier te "forcen" is ( hysterisch op de systeemupdate knop drukken werkte niet iig)

Heb je (naast security patches) nog merkbare verbeteringen gevonden?

[ Voor 6% gewijzigd door makkie88 op 19-08-2016 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• priegel
Nu ik er naar kijk heeft DaCoTa een andere string als ik (wij).
Misschien dat dat het verschil maakt, maar zo diep zit ik er ook niet in.

Buiten de wijzigingen in android tussen 6.0 en 6.0.1 heb ik geen verschillen gemerkt.
Camera snelstart door "dubbelklik" op de powerknop, en maken met de volumeknop
De vertraging bij kopieren/knippen/plakken is weg.
Niet storen werkt handiger.
Ik heb nu 4G+ waar ik dat eerst niet had (of zag).
Accuduur is voor mn gevoel iets beter.

Ik vond het over het algemeen het "gedoe" waard :)
Pagina: 1 2 3 Laatste