Merk zelf dat dit ook wel een beetje logisch is, en zie het als een compliment. Het feit is gewoon dat mensen die langer/vaker/meer spelen hogere level cards hebben. Speel je continue tegen hoger level spelers met hoger level kaarten, dan zijn dat gewoon 'slechtere' spelers en halen niet het maximale uit hun kaarten en jij wel.
Wat ik ook merk is dat hoe later je begint (ben zelf net een paar weken bezig), hoe meer mensen er zijn die al wel kaarten uit arena 5/6/7 hebben unlocked. En die kom je ook tegen op level 3/4 arena, daar wordt je soms heel hard door ingemaakt zonder dat je een echte counter hebt. Soms zijn ze zo slecht dat ze dan nog verliezen.
Speelde gisteren tegen een level 8 speler met hog/freeze/wizard/rage. Hij verloor en ik ben een level 6 en heb die kaarten niet eens (behalve hog dan). Was geloof ik hoog arena 4/laag arena 5. Slinger sinds dit weekend rond de 1500 rating, heb nu al wel de kleine zap, maar verder nog niets van arena 5. (magical chest is aan het unlocken, dus wie weet).
Als je over een half jaar begint met dit spel, is het een beetje zoals heartstone, je mist de kaarten om spelers te verslaan en je kunt de kaarten niet zomaar meer krijgen zonder ze toch te weten verslaan. Waardoor het meer en meer een frustrerende grind wordt, vrees ik.
Make it fool proof and someone will make a better fool.