Verwijderd
Zag laatst iemand die zijn dekplate van plexiglas had gemaakt en dat zag en wel oke uit
hij heeft 'cut-switches' zijn gewoon killswitches, alleen killen ze wat minder dB.
en je kan hoesjes kopen voor je mixers wat het een totaal ander uiterlijk geeft (check de amerikaanse dj gear sites maar es goed)
alleen zodra de eerste kras erop komt
dan wordt je wel pissed denk ik
hoewel het niet moeilijk is een plexiglas plaatje te vervangen, denk ik
Zal trouwens ff wat pics aan die maat van me vragen want die heeft foto's gemaakt toen ik bij giel was. Gewoon ff om te bewijzen dat het geen patsen is. Ik was er toen de boswachters die gouden plaat terug kregen en die foto's staan op de site van giel alleen sta ik er niet op jammer genoeg.
Verwijderd
http://www.vestax.com.au/images/mixers/pmc06proalg.jpg
ook heeeel fijn, als je kunt scratchen
Oh en jongens nou we het toch over slechte dingen hebben, Wat is het beroerdste wat je ooit mee hebt gemaakt tijdens het draaien.
Ik heb 2 dingen die ik nooit vergeten zal
1 ik sta te draaien en op een gegeven moment komt er een meid naar me toe die wat wil vragen. Ik buk over de platenspeler heen en je raad het nooit de naald blijft hangen in het borstzakje van mijn blouse. En je raad het al geluid in 1 keer weg. Dat was echt kut en het was ook nog eens op mijn 1ste feesten. Ik draag dus nu iets wat niet te wijd zit tijdens het draaien.
2 Ik stond op een examen feest te draaien en ik begin net lekker te draaien en de stroom gaat eraf. Echt alles was donker en nog tijdens beaty of silence van svensen en gielen ook (over timing gesproken) Wat blijkt versterker stond iets te hard en de stoppen waren door geslagen. Ik ben er nog niet achter of ze nou floten omdat ze me geweldig vonden of zwaar kut
Tsja jammer dat je zulk soort dingen mee moet maken maar je leert er wel van al zat ik bij beiden momenten wel ff flink in de stressssssssssssss en ging het draaien erna zwaar K*T
ahaa, daarom dragen zoveel DJ's strakke kleren.Op dinsdag 26 juni 2001 00:13 schreef Reind het volgende:
1 ik sta te draaien en op een gegeven moment komt er een meid naar me toe die wat wil vragen. Ik buk over de platenspeler heen en je raad het nooit de naald blijft hangen in het borstzakje van mijn blouse. En je raad het al geluid in 1 keer weg. Dat was echt kut en het was ook nog eens op mijn 1ste feesten. Ik draag dus nu iets wat niet te wijd zit tijdens het draaien.
maar de eerste keer in de platenzaak kwam ik ook superveel keer tegen de naald aan.
gelukkig was er geen publiek daaro
Maar echt beroerder kun je het niet meemaken en wat stommiteiten betreft sta ik bovenaan bij ons in de platenzaak
Ben namelijk ook al is de datum en tijd van een feest vergeten en heb een keer mijn platenkoffer vergeten mee te nemen in alle haast. (stond nog netjes thuis in de gang toen ik um op ging halen)
ik ga nog ff bio leren man
dus ff geen slowchats meer op de dj's topic's voor mij,
l8er all, en draai ze
Verwijderd
tip: Doe dit dus vooral _NIET_ _NEVER_ _NOOIT_ niet. Je helpt je faders geheid naar hun grootje op deze manier. Beter is het om met een busje perslucht je fader goed door te spuiten, of eventueel (als het echt erg is) de fader uit elkaar te halen en schoon te maken.Tip bij krakende faders: Contactspray GOLD er in spuiten; lost corrosie op, krrakjes eruit en het zorgt voor een beschermende laag.
Hoe dan ook, gebruik NOOIT NOOIT NEVER NOOIT NIET contactspray...
Ach als t billy nasty op impulz ook nog overkomt zou ik me nie echt zorgen maken..Op dinsdag 26 juni 2001 00:13 schreef Reind het volgende:
2 Ik stond op een examen feest te draaien en ik begin net lekker te draaien en de stroom gaat eraf. Echt alles was donker en nog tijdens beaty of silence van svensen en gielen ook (over timing gesproken) Wat blijkt versterker stond iets te hard en de stoppen waren door geslagen. Ik ben er nog niet achter of ze nou floten omdat ze me geweldig vonden of zwaar kut
OWWWWOp dinsdag 26 juni 2001 00:44 schreef hezik het volgende:
\\off-topic maar wegens ernstige jeuk
[..]
tip: Doe dit dus vooral _NIET_ _NEVER_ _NOOIT_ niet. Je helpt je faders geheid naar hun grootje op deze manier. Beter is het om met een busje perslucht je fader goed door te spuiten, of eventueel (als het echt erg is) de fader uit elkaar te halen en schoon te maken.
Hoe dan ook, gebruik NOOIT NOOIT NEVER NOOIT NIET contactspray...
JA, HEE leeeeezen man!!!!!!
Ik had het hier dus over GOLD spray en niet over gewone contactspray!!!!
Gewone contactspray is inderdaad niet heel erg goed (maar ook weer niet zo funest al je hier stelt) voor het oppervlak van een faderbaan.
Fader open maken en schoonvegen met wat alcohol en een niet-pluizende doek is ook prima, haalt alleen niet helemaal alle troep weg.
Perslucht is mooi, maar als je op feesten hebt staan draaien heb je na een tijdje geheid aanslag op je faderbanen. Kun je niks aan doen, komt alleen maar door de omgeving waar je mixertje staat.
Ik heb hier een mixer in een flightcase staan die ik van hot naar her sleep. De mixer is zeven jaar oud. Er is in de faders al allerlei ellende terecht gekomen (van bier, onschuldig, tot jus d' orange, zeer vervelend) Door en fysiek uit elkaar halen en schoonmaken in combi met contactspray GOLD doen ze het nog steeds voortreffelijk. (Het zijn Alps faders, dus echt geen troep)
Als periodiek onderhoud geef ik regelmatig mijn faders een pufje gold en dat houdt ze in een top conditie. (Crossfader gaat lekken? Beetje spray en ze lekt niet meer, is dat een fader naar z'n grootje helpen? Dacht het dus niet mister wiseguy!
Prima dat je commentaar geeft, maar ik maak me sterk dat jij het verschil tussen gewone contact troep weet en dus de gold meuk waar ik het over heb!
(No offence verder, ik kende het een tijd geleden ook niet, totdat ik het dus aan den lijve ondervond.)
Billy Nasty vergelijken met reind... hij zal er wel een latje van krijgen!Op dinsdag 26 juni 2001 00:56 schreef Speedy_J het volgende:
[..]
Ach als t billy nasty op impulz ook nog overkomt zou ik me nie echt zorgen maken..
Zie hier weer een eclatant voordeel van de CD!
Enne hoezo kan je beter met cd's draaien? Die doen het dan ook niet meer voor zover ik weet zonder stroom.
Verwijderd
trouwens bpm meter, is ook wel handy
Heaven is overrated... -[Al 4.5 jaar hetzelfde Usericon]- ::Trots op zijn pasieve Got gedrag::
ja naja, om het te leren is het maybe wel makkelijker...Op dinsdag 26 juni 2001 00:02 schreef $ki het volgende:
Ik heb zelf een pioneer djm-300 S(ilver) en 2 cdj-100's simpel en flex-ibel vooral mbt de cdj's --> ben dan ook zeer tevreden over de cue starts en de line a+b functie op het mengpaneel, ook zorgt de bpm meter voor +- 20 sec. pure tijdwinst
[afbeelding]
maar je kan mij nie wijsmaken dat ik er ook 20sec. tijdwinst op na hou
binnen 15sec. staat ie wel gelijk or
//
Ach shit, niet goed gelezen, ik dacht ff dat het over dat element/borstzakje verhaal ging (mooie story is dat trouwens!)Op dinsdag 26 juni 2001 06:05 schreef Reind het volgende:
Nee hoor ik krijg er geen latje van, als het nou van joost van bellen was waar ik mee vergeleken werd of MJ cole. Billy nasty heb ik nog nooit horen draaien maar aangezien ie op impulz stond zal hij vast wel techno o.i.d draaien en errug goed wezen.
Enne hoezo kan je beter met cd's draaien? Die doen het dan ook niet meer voor zover ik weet zonder stroom.
Blijkt het over stroom te gaan...
no offence
maja... heb der wel wat mee gewerkt.. nadeel van beatcounters = ze werken niet feiloos.. en je hebt de neiging om er te veel op te gaan vertrouwen..
Heaven is overrated... -[Al 4.5 jaar hetzelfde Usericon]- ::Trots op zijn pasieve Got gedrag::
Verwijderd
(ja ik heb ook de reacties gelezen)Op zondag 24 juni 2001 14:50 schreef NielsvA het volgende:
[..]
Ik raad je dit mengpaneel af,
Hij ziet er wel goed en aardig uit,
maar de schuifjes zijn te klein.
Ze zijn +/- de helft van de recommended lengte ervan,
Deze zijn te grof qua de fijn/grofheid van het volume instellen,
Bij de master kun je niet het linker en rechter geluidskanaal apart instellen,
Geen monitoring uitgang, te weinig kanalen (ik koop altijd min.,
niet genoeg mogelijkheden om o.a. microfoons ruisloos op in te stellen,
Je hebt min. nodig, 8 kanalen (input)., 4 monitoring kanalen (aux output), en 2 master (L.+ R.) (output).
Voor de rest ook nog lange schuifjes voor de volumes (= fijner),
En hele fijne instellings mogelijkheden que freguenties van geluiden,
En een pre- en post- uitgang voor een koptelefoon.
Welk mengpaneel moet ik dan voor max. 600 piek kopen? Vooral voor DJ'en, en een heel klein beetje producen.
Ik heb al veel mengpanelen bekeken, maar deze leek mij voor het geld wel een goede keus
denk dat gemini 626 voor jouw toch wel geschikt is enzo... misshien de 676 die heeft nog een sampeler ingebouwd.. moet je zelf kijken of je dat het extra geld waard vindt.. voor goede service.. en aardig mensen.. informeer maar eens bij dsp zeg maar dat je je ze hebt via mij.. en anders moet je me maar ff icq'en.. ken denk ik wel wat aan de prijs voor je kan doen..Op dinsdag 26 juni 2001 14:26 schreef 3DBlaster het volgende:
[..]
(ja ik heb ook de reacties gelezen)
Welk mengpaneel moet ik dan voor max. 600 piek kopen? Vooral voor DJ'en, en een heel klein beetje producen.
Ik heb al veel mengpanelen bekeken, maar deze leek mij voor het geld wel een goede keus
Verwijderd
noem je dat gitaren?Op dinsdag 26 juni 2001 09:49 schreef Mries! het volgende:
//off
hee vestax maakt ook gitaren
[afbeelding]
Ibanez, Gibson, dat zijn gitaren
heb id een vestax setje bij me thuis staan(2x PDX-2000 & 1x PMC-07 ProA)Op zaterdag 23 juni 2001 03:06 schreef Reind het volgende:
Oh en freekweb heb jij een keer op die pro serie van numark gedraaid dan?? Ik niet en wil eigenlijk wel is weten waarom ie zo kut is.
Naar mijn idee maakte numark goede spullen. Ik ben in ieder geval heel tevreden met mijn Numark Pro TT1 draaitafel al moet je er niet mee scrathen want dan kun je beter een vestax nemen. (kan wel maar hij is toch wat gevoeliger als de vestax)
[afbeelding]
Al vind ik die vestax ook errug mooi hoor en ie schijnt het heel errug goed te doen.
[afbeelding]
Oh en dit mengpaneel is ook een aanrader (IN TITANIUM EN ZWART VERKRIJGBAAR)
[afbeelding]
Wel ff die crosfader eruit slopen want die zijn echt ongelofelijk irritant
Oh en die akelig glimmende titaniums die na een half uurtje in mijn handen vast niet meer zo glimmen
[afbeelding]
Die langwerpige is trouwens wel ontzettend stoer
Oh en deze numark bedoelde ik
[afbeelding]
, kost wat, maar dan heb je ook wat, maar ja moet je ook wel als je ieder weekend moet optreden, ben namelijk een fanatieke scratcher, moet je id ook goed spul hebben, daarom de opmerking: Numark Sucks Big Time
Correct me if iám wrong maar de vestaxen zijn de absolute allrounders qua mixen en scrathen. Dan komen de technics en numark waar je perfect op kan mixen en ook wel op kan scrathen maar niet zo als op een vestax.
D'r staan niet voor niets op alle scrath party's tegenwoordig vestaxen (scrath feesten ken ik alleen van feestplaatjes uit de IDJ en daar zie je de vestaxen altijd staan bij die scrath lui) Oh en laat ff weten wanneer er zo'n feessie is want ik vind het best wel cool om te zien dat scrathen.
Verwijderd
wat ik niet snap is dat http://www.sale.nl
bij the techforums -> dj speed course (of cursus)
de vestax afkeurt, ook de naam staat die gast niet aan, dus hupsakee afkeuren maar.
volgend die gast kan je alleen met gemini en technics tafel de proffesionele kant op
//offOp dinsdag 26 juni 2001 14:24 schreef digitaldead het volgende:
na ja.. beatcounters zijn toch wel hendig ja.. en zo goed dat ik um in 15 sec gelijk heb ben ik nog nietik draai nog meer alla dj jean zullen we maar zeggen...
no offence![]()
maja... heb der wel wat mee gewerkt.. nadeel van beatcounters = ze werken niet feiloos.. en je hebt de neiging om er te veel op te gaan vertrouwen..
jean de koekebakker, damn die gast kan het echt niet af en toe...
//off
naja.. maar die beatcounters van pioneer zijn toch wel de beste die er zijn volgens mij...
heb ze zelfs een breakbeat gelijk zien krijgen (dat was dan die dubbele cd speler met auto-mixing-shit... hoe lui kan je zijn
//
Verwijderd
Nou ja hij is gewoon prima voor 600 piek..Ik zou evt. Ook aan de Magnadine denken maar dat heb ik al gezegd..Op dinsdag 26 juni 2001 14:26 schreef 3DBlaster het volgende:
[..]
(ja ik heb ook de reacties gelezen)
Anyway die lulkoek van sale is vast alleen omdat ze zelf geen Vestax hebben..Man, met gemini professioneel...wie maakt er nou een draaitafel met iMac kleuren
Nah Gemini is prima spul hoor, maar discotheken en andere professionele aangelegenheden zullen wel een Dateq, Rodec, Rane, Allen & Heath en dat soort prof merken gebruiken..
><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>
euhm?Op dinsdag 26 juni 2001 17:48 schreef Reind het volgende:
Dat bedoelde ik dus -> niet verder kijken dan je neus lang is en naar zulk soort mensen luister ik al niet eens.
Verwijderd
Als ze Vestax afraden ?!? Nahja ik heb het betreffende verhaaltje niet gelezen, maar als dat idd zo is...Op dinsdag 26 juni 2001 17:51 schreef bluppy2 het volgende:
De beste paneeltje blijven Dateq. maar dat ga je niet redden onder de 600 piek. Zelfs niet onder het dubbele. Ik raad je aan om even een kijkje te nemen op www.sale.nl . Die gasten weten waar ze het over hebben en ze hebben meer dan genoeg. En nee, ik werk niet voor sale ofzo..
Ik heb laatst op een omnitronic direct drive staan draaien voor de gein bij een jongen die ik ken en die ook net is begonnen.
Kijk het kan dan wel een omnitronic zijn maar dat ding werkte best, Oké het was geen technics maar wat wil je voor 700 piek. En dat draaitafeltje was zijn geld dubbel en dwars waard.
Ik heb dus niet van te voren lopen zeiken over de naam en gaf pas mijn oordeel nadat ik ermee gewerkt had.
Kijk die lui bij sale mogen er wel verstand van hebben maar dan moet je niet zulk soort dingen gaan zeggen want dan is je geloofwaardigheid en vakkennis zo tot niks gedaald.
Verwijderd
het is wel oud jahIkzelf ben vrij resoluut in de keuze voor een platenspeler: de Technics SL1200 of 1210. Naast het feit dat dit de speler is die je overal zult tegenkomen, is het ook gewoon de beste ter wereld voor het DJ werk.
Nadeel (natuurlijk) is de prijs. Zonder element kosten ze ongeveer 1300,-- gulden per stuk(afhankelijk van de koers van de Yen;serieus!). Tel daar nog maar eens 100,-- per element bij op en je vraagt jezelf nog drie keer af of je dit wel wilt doen.
Er zijn ook goedkopere neptechnics van onder andere Gemini, Vestax, SoundLab, Monacor. De laatste drie merken mag je, als je echt wat professioneels wilt gaan doen, vergeten. Gemini is echter een ander verhaal. Het is een beetje de omgekeerde wereld: waar normaal de japanners alles kopieren van de amerikanen, gaat het nu andersom. Gemini heeft een tweetal platenspelers op de markt die alleszinds acceptabel zijn.
Enne mijn choice is de dateq xtc met 2* de Numark Pro TT1 waarom...............? Omdat ik er helemaal aan gehecht ben geraakt en er nooit meer vanaf wil. Das geen goede reden denk ik maar ik vind ze fijn en daar draait het om toch?
en ik denk dat de gasten zich niet druk hoeven te maken om TT's (de betere dan, niet die soundlabs beltdrive dingen for example)
want het gaat uiteindelijk toch om de gasten die erachter staan
Verwijderd
zal je vertellen waarom die numark zo kl%$e is, als je ook maar ff iets de plaat voor of achteruit draait, skipt ie als een gek, en dat is niet fijn als je een fanatieke scratcher bent, maar voor mixen is ie gloof ik wel fijn, maar blijf toch altijd bij vestax, ook om op te mixenOp zaterdag 23 juni 2001 03:06 schreef Reind het volgende:
Oh en freekweb heb jij een keer op die pro serie van numark gedraaid dan?? Ik niet en wil eigenlijk wel is weten waarom ie zo kut is.
Naar mijn idee maakte numark goede spullen. Ik ben in ieder geval heel tevreden met mijn Numark Pro TT1 draaitafel al moet je er niet mee scrathen want dan kun je beter een vestax nemen. (kan wel maar hij is toch wat gevoeliger als de vestax)
[afbeelding]
Al vind ik die vestax ook errug mooi hoor en ie schijnt het heel errug goed te doen.
[afbeelding]
Oh en dit mengpaneel is ook een aanrader (IN TITANIUM EN ZWART VERKRIJGBAAR)
[afbeelding]
Wel ff die crosfader eruit slopen want die zijn echt ongelofelijk irritant
Oh en die akelig glimmende titaniums die na een half uurtje in mijn handen vast niet meer zo glimmen
[afbeelding]
Die langwerpige is trouwens wel ontzettend stoer
Oh en deze numark bedoelde ik
[afbeelding]
Verwijderd
Zal wel wezen hoe je er mee omgaat denk ik, en met een vestax moet je idd gekke dingen doen wil je hem over laten slaan.
><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>
Trouwens hier is ut veel leuker
hehe, jij hebt daar ook gekeken, anders zou je niet weten dat het hier veel leuker isOp donderdag 28 juni 2001 00:42 schreef Mries! het volgende:
Natuurlijk is het hier veel leukerDat je daar zelfs hebt gekeken zeg !
Maar ben het wel met hem eens -> Eerst kijken wat je wilt en dan pas gaan kopen.
Oh en freekweb de reden waarom ik geen vestaxen heb is dat ik toendertijd een bepaald bedrag tot mijn beschikking had en daar zaten de vestaxen toen nog dik boven (weet niet welke dat is maar het is die met die rare vorm) En toen was de keuze of technics of numark. Aangezien ik wat anders wou heb ik maar voor de numark gekozen.
Nu zou ik het wel weten -> vestax pdx 2000 met een dateq of vestax pmc 107A mengpaneel.
Verwijderd
Het gaat juist over de PS-1000, het grote broertje van de PS-626.Op dinsdag 26 juni 2001 14:34 schreef digitaldead het volgende:
[..]
denk dat gemini 626 voor jouw toch wel geschikt is enzo... misshien de 676 die heeft nog een sampeler ingebouwd.. moet je zelf kijken of je dat het extra geld waard vindt.. voor goede service.. en aardig mensen.. informeer maar eens bij dsp zeg maar dat je je ze hebt via mij.. en anders moet je me maar ff icq'en.. ken denk ik wel wat aan de prijs voor je kan doen..
Welke zou ik dan kiezen :?
Staat tenminste op het mengpaneel van een maat van mij die ik nu ff uitgebreid aan het testen ben. Hij is op vakantie dus ik heb zijn mengpaneel ff uit zijn tafel gesloopt.
Enne hij doet ut lekker, Zeker net zo lekker als die dateq van mij. Jammer dat er 60mm faders op zitten en de faders gaan ook nie zo licht als die op de dateq maar voor de rest echt een aanrader. Kost wat (995,- ofzo) maar dan hebbie ook wat zullen we maar zeggen.
Oh en dat ding hier is chroom of titanium zoals ze het bij vestax noemen.
Verwijderd
-6 faders, 7 kanaals stereo mixer
-2 Phono in , 2 x Mic & 3 Line in
-3-voudige toonregeling per kanaal
-Kill functie op de EQ (-26dB)
-Led meter per kanaal
-Beat led op kanaal 1, 2 en 3
-Microfoon met auto talk over
-Assignable Cross fader
-2 x Master & Booth uitgang
-Alps 100mm faders
Want ik heb 600 piek uit te geven en ik zit te twijfelen tussen deze en de Gemini PS-1000 pro. Ik vind van die PS-1000 de schuifjes alleen zo slecht
Verwijderd
Wat wil je nog meer?
Deze zou ik in ieder geval kopen als ik moest kiezen tussen de gemini en deze.
Verwijderd
R./
Laat in ieder geval wel ff weten hoe ie is!!
Ben namelijk beniewd aangezien ik meer goede reacties over dit mengpaneel heb gehoord
koop een Mackie....Op maandag 02 juli 2001 01:44 schreef MrRudi het volgende:
ppfff het hele topic doorgelezen maar volgens mij mijn vraag nog niet tegengekomen. De meeste mengpaneel vragen gaan over mixertjes voor DJ-werk...ik zoek juist een mengpaneel voor de homestudio...minimaal 4 kanaals (meer is welkom), en ik geef de voorkeur aan een 19 inch formaat (die langwerpige vind ik niet mooi...breed moet het zijn!)...suggesties?
R./
Als het profesioneel moet dan moet je een Mackie
Koop anders die Berligh... of zo iets aan het begin van de topic staat een plaatje
Would you like to know more?!! [StarShip Troopers] - Void Station

Oh en niet te vergeten -> Ik heb er toendertijd een fles cola overheen laten ketsen maar dat maakt bij die krengen schijnbaar geen ruk uit net zoals roken bijv.
(en diegene had toch teveel geld
Verwijderd
Ik koop 'm nog niet om meerdere redenen:Op maandag 02 juli 2001 01:50 schreef Reind het volgende:
Koop die mag 10 en bel ff ofzo als je hem hebt
blablabla...
A. Ik wil een synthesizer
B. Als ik een synthesizer heb gekocht heb ik geen geld meer
C. Ik heb al keiveel hobby's (volgens mijn ouders dan) en ze willen niet dat ik nog meer hobby's neem (doe ik toch wel, maar ja)
Even geduld (en tegen die tijd wil ik jouw befaamde Numarkjes ook wel ff testen)
Verwijderd
Ik ken het idee...dat hadden mijn ouders ook toen ik een sythesizer wou. Nu is het wel mijn grootste hobby en zijn ze toch aardig trots op mijn ontwikkeling als amateur muzikantOp maandag 02 juli 2001 10:34 schreef 3DBlaster het volgende:
[..]
Ik koop 'm nog niet om meerdere redenen:
A. Ik wil een synthesizer
B. Als ik een synthesizer heb gekocht heb ik geen geld meer
C. Ik heb al keiveel hobby's (volgens mijn ouders dan) en ze willen niet dat ik nog meer hobby's neem (doe ik toch wel, maar ja)
Even geduld (en tegen die tijd wil ik jouw befaamde Numarkjes ook wel ff testen)
Al een idee wat voor synth je wil?
ps. voor degene die op mijn vraag reageerden voor een studio mixer...ik heb mijn oog laten vallen op de Behringer Eurorack MX2004A...ik heb al meer spul van Behringer en dat is allemaal EN goed EN goedkoop. Die Eurorack is 20 kanaals en ook zeer betaalbaar (rond de 800 piek).
R./
hier dus ff een plaatje van het monstertje
http://www.vestax.co.uk/flash/A2s-test-n.jpg
Maarre dat over die draaitafels -> Ik ben het met je eens. Maar ik houd het toch bij mijn TT1's omdat ze nog perfect werken en ik ze nog steeds super vind maarja das ook weer persoonlijk. Als er ooit nieuwe moeten komen dan worden het ook zeker vestaxen.
Verwijderd
http://www.djstore.com
Gemini PS676 Pro
Zit alles op voor als je gewoon met 2 draaitafels wilt draaien.
Natuurlijk moet je dan wel 2 goede draaitafels hebben zoals:
Technics SL1200 MK3
Nog een leuke/goede synthesizer:
Roland JP-8000
En nog een leuk dingetje wat ook wel handig is:
Roland Groovebox MC-505
Ja, dan heb je ongeveer thuis een hele studio staan. (zoals een vriend van me die dit dus allemaal thuis heeft staan)
Verwijderd
Het liefst een 2e hands roland of yamaha met goede MIDI rond de 600 gulden.
Weet jij iets?
Verwijderd
De synth is het probleem niet? Hmmm...voor mij is de mainsynth het belangrijkste van m'n setup (Roland XP50). Magoe...ik weet niet wat je doeleinden zijn, ik zou altijd iedereen een Roland Jv1080 aanraden maar die is waarschijnlijk te duur voor je budget. Wel 1 van de meest populaire en all-round synthesizers...Op maandag 02 juli 2001 12:23 schreef 3DBlaster het volgende:
Die synth is het probleem niet.
Het liefst een 2e hands roland of yamaha met goede MIDI rond de 600 gulden.
Weet jij iets?
R./
ik weet wel dat als je deze n keer probeert dat je eigenlijk niks anders meer wilt ...
imho kickt ie ook Dateq's ass maar dat is persoonlijk ...
alleen is ie n beetje prijzig ....

just my 2 cents
If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught. Then lie .
Zowel op mixers als in beha's!
Alleen niet op tanden als je met d'r wil tongen.
Ik heb echt een heleboel shit gehad op het gebied van mixers, maar ik heb nu een Dateq GPM 8.3 en dat is echt een wereldding...
Maar ik moet wel zeggen dat ik er niet op mix ofzo, maar ik heb gewoon een hoop zooi die op m'n versterker moet en die heeft maar 1 ingang
Ik heb trouwens ook een Rodec MX240 gehad en die ruiste als de tiefus
Every morning is the dawn of a new error.
Verwijderd
Nee, ik bedoel van dat mijn ouders de aanschaf van een synthesizer niet gaan dwarsbomen, de aanschaf van een mixer daarentegen wel.Op maandag 02 juli 2001 13:30 schreef MrRudi het volgende:
[..]
De synth is het probleem niet? Hmmm...voor mij is de mainsynth het belangrijkste van m'n setup (Roland XP50). Magoe...ik weet niet wat je doeleinden zijn, ik zou altijd iedereen een Roland Jv1080 aanraden maar die is waarschijnlijk te duur voor je budget. Wel 1 van de meest populaire en all-round synthesizers...
R./
Ik kan helaas echt niet over een budget van zo'n 700 piek heen (liever minder), dus wat raad je me aan?
Verwijderd
Deze is idd de maxOp maandag 02 juli 2001 19:08 schreef Optical het volgende:
over dat mengpaneeltje weet ik niks ...
ik weet wel dat als je deze n keer probeert dat je eigenlijk niks anders meer wilt ...
imho kickt ie ook Dateq's ass maar dat is persoonlijk ...
alleen is ie n beetje prijzig ....
[afbeelding]
just my 2 cents
Verwijderd
Dat hangt van veel dingen af, ik kan je wel wat dingen aanraden hoewel 700 piek voor een synth vrij weinig is...maar 2de hands is wel wat te vinden denk ik.Op dinsdag 03 juli 2001 10:49 schreef 3DBlaster het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel van dat mijn ouders de aanschaf van een synthesizer niet gaan dwarsbomen, de aanschaf van een mixer daarentegen wel.
Ik kan helaas echt niet over een budget van zo'n 700 piek heen (liever minder), dus wat raad je me aan?
Maar dan moet ik even de volgende dingen weten:
- wat voor muziek wil je gaan maken
- zoek je een synth met toetsen of is een module ook goed (modules zijn goedkoper)
R./
Verwijderd
Het moeten toetsen zijn, want ik wil hem ook in de band kunnen gebruiken, en ik ben 'ervaren' pianist (niet te letterlijk opvatten)
Ik wil voornamelijk met MIDI werken
Verwijderd
Tja de XP reeks van Roland is in mijn ogen de beste "all-round" synth reeks maar die ligt een beetje buiten je budget. Aangezien je ook in een band wil spelen kan ik je ook niet aanraden een goedkope normale synth te kopen en softsynths (rebirth) te gebruiken voor de Dance/trance instrumenten. Je zou eens kunnen kijken naar een tweedehands Yamaha Cs1X...die zijn goedkoop en volgens mij aardig geschikt voor je doeleinden. Ik heb er zelf geen dus 100% zeker ben ik niet maar dat is wel de indruk die ik kreeg.Op vrijdag 06 juli 2001 12:25 schreef 3DBlaster het volgende:
Ik wil allerlei soorten muziek maken (ik maak het je wel moeilijk), maar vooral trance/dance en dat soort zooi.
Het moeten toetsen zijn, want ik wil hem ook in de band kunnen gebruiken, en ik ben 'ervaren' pianist (niet te letterlijk opvatten)
Ik wil voornamelijk met MIDI werken
R./
Ja en dan pa app op je discozooi gaan gooien ten koste van je geluidskwaliteit.Op vrijdag 22 juni 2001 12:17 schreef Mries! het volgende:
dan zou'k voor een kleine Behringer gaan..
[afbeelding]
Je moet de Beat 4 halen van jb systems k heb em ook liggen ben egter aan het kijken voor de beat 6, 4 is weer te klein
de beat 4 is een zeeeeeer goed mengpaneel apls schuiven twee master uitgangen en een rec uitgang. 4 kanalen, 2 phono 5 line 1 mike, achterop pal voor phono/cd en bovenop tussen phono,cd / tuner
Nou ja is een goede mengpaneel equalizer per kanaal enzo naja zie maar ik raad em aan overigens verkrijgbaar op www.clubsound.nl
DIE HEB IK!!!!Op vrijdag 22 juni 2001 12:17 schreef Mries! het volgende:
dan zou'k voor een kleine Behringer gaan..
[afbeelding]
Dit topic is gesloten.
![]()