Op dinsdag 26 juni 2001 00:44 schreef hezik het volgende:
\\off-topic maar wegens ernstige jeuk
[..]
tip: Doe dit dus vooral _NIET_ _NEVER_ _NOOIT_ niet. Je helpt je faders geheid naar hun grootje op deze manier. Beter is het om met een busje perslucht je fader goed door te spuiten, of eventueel (als het echt erg is) de fader uit elkaar te halen en schoon te maken.
Hoe dan ook, gebruik NOOIT NOOIT NEVER NOOIT NIET contactspray...
OWWWW
JA, HEE leeeeezen man!!!!!!
Ik had het hier dus over GOLD spray en niet over gewone contactspray!!!!
Gewone contactspray is inderdaad niet heel erg goed (maar ook weer niet zo funest al je hier stelt) voor het oppervlak van een faderbaan.
Fader open maken en schoonvegen met wat alcohol en een niet-pluizende doek is ook prima, haalt alleen niet helemaal alle troep weg.
Perslucht is mooi, maar als je op feesten hebt staan draaien heb je na een tijdje geheid aanslag op je faderbanen. Kun je niks aan doen, komt alleen maar door de omgeving waar je mixertje staat.
Ik heb hier een mixer in een flightcase staan die ik van hot naar her sleep. De mixer is zeven jaar oud. Er is in de faders al allerlei ellende terecht gekomen (van bier, onschuldig, tot jus d' orange, zeer vervelend) Door en fysiek uit elkaar halen en schoonmaken in combi met contactspray GOLD doen ze het nog steeds voortreffelijk. (Het zijn Alps faders, dus echt geen troep)
Als periodiek onderhoud geef ik regelmatig mijn faders een pufje gold en dat houdt ze in een top conditie. (Crossfader gaat lekken?
Beetje spray en ze lekt niet meer, is dat een fader naar z'n grootje helpen? Dacht het dus niet mister wiseguy!

)
Prima dat je commentaar geeft, maar ik maak me sterk dat jij het verschil tussen gewone contact troep weet en dus de gold meuk waar ik het over heb!
(No offence verder, ik kende het een tijd geleden ook niet, totdat ik het dus aan den lijve ondervond.)