Toon posts:

mengpaneeltje!

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 789 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
is dit mengpaneel:
http://www.new-line.nl/webshop/viewitem.asp?idproduct=5

een beetje goed> heeft iemand er ervaring mee? Vertel me zo veel als je weet!

Robzilla

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

voor 14 piek meer heb je die numark dm2000x
ik zou die numark dan nemen

(staat op die link van jou bij 'alternatieven'

Verwijderd

ik vind de faders ervan niet fijn, en heb zelf een DM2000x waarmee ik wel tevreden ben :)

Verwijderd

Ik zou Andre Huisman, de eigenaar van new-line een meeltje sturen. Die kerel weet echt alles van PA etc, en zeker van de spullen die hij verkoopt.

Persoonlijk zou ik niet voor die gemini gaan, maar voor een numark dm2000x, of nog liever, de magnedine mag10 (staat ook bij new-line). Ook die nieuwe numark, de dm3000x, lijkt me gaaf...

Verwijderd

is ook leuk speelgoed ja :) kost wel 100 piek meer :/

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-12 12:01

Convoy

g44p

dat is er maat 1 en dat is de: Vestax PMC-07 ProA

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

tadaa zoals je ziet, iedereen zegt min of meer de numark

Verwijderd

Ik testte een keer een Numark in een winkel.. KRAK.. schuif gebroken, oops...

Is een leuk mengpaneel om mee te beginnen die Gemini. En niet te duur. Die Numark en die Gemini zijn allebei vrij standaard. Niet super goed en helemaal niet slecht.

Verwijderd

Op woensdag 20 juni 2001 21:36 schreef freekweb het volgende:
dat is er maat 1 en dat is de: Vestax PMC-07 ProA
hehe, echt deze prijsklasse ;)

en een schuif gebroken? gebruik je een nijptang om de faders te bedienen :?

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.geminidj.com/images/gemini/mixer/ps1000p.jpg

595 gulden bij schreeven in Nijmegen.

Iets beter schuifjes, verder veeeeel beter mengpaneel, ga ik waarschijnlijk kopen (tenzij iemand het ernstig afraad)

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Lijkt me een oké mengpaneel die gemini. Ik heb alleen ervaring met vestax numark en dateq en dat zijn ook hele leuke mixers.

Kijk anders ff voor een stanton -> Schijnen ook oké spul te maken. Die draaitafel van stanton is trouwens ook goed heb er vandaag ff op staan draaien en dat beviel best alleen doet ie toch nog net iets onder voor de technics numark en vestax qua motor gedeelte zeg maar

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

• Hiddo
  • Laatst online: 10:49
Op woensdag 20 juni 2001 20:58 schreef _Robzilla_ het volgende:
is dit mengpaneel:
http://www.new-line.nl/webshop/viewitem.asp?idproduct=5

een beetje goed> heeft iemand er ervaring mee? Vertel me zo veel als je weet!

Robzilla
Ik heb nog een oude versie van de 626, en die heb ik al een jaartje of 4. Bevalt best hoor, zeker om mee te beginnen! Op een gegeven moment ga je toch op zoek naar een betere, maar die zijn ook een flink stuk duurder!

Verwijderd

Op woensdag 20 juni 2001 23:40 schreef Reind het volgende:
Lijkt me een oké mengpaneel die gemini. Ik heb alleen ervaring met vestax numark en dateq en dat zijn ook hele leuke mixers.

Kijk anders ff voor een stanton -> Schijnen ook oké spul te maken. Die draaitafel van stanton is trouwens ook goed heb er vandaag ff op staan draaien en dat beviel best alleen doet ie toch nog net iets onder voor de technics numark en vestax qua motor gedeelte zeg maar
Welke heb je gebruikt, str8-60 of 80? Lijken me idd wel aardig draaiers, zeker voor dat geld..

Trouwens die PS1000 voor dat geld zou ik niet laten liggen...

...maar aan de andere kant kan je voor 14 gulden meer de Magnedine MAG10 halen :)

Moeilijk altijd he :)

Verwijderd

...maar aan de andere kant kan je voor 14 gulden meer de Magnedine MAG10 halen
Waar en waarom?

Verwijderd

bij New-Line, 609,-, 100mm ALPS faders (als in Dateq XTC)

Verhaaltje van Andre Huisman:
De Mag-10 is een heerlijk "gooi en smijt" mixertje. Als je gewend bent om in de Clubs achter een Dateq te mixen zul je zien dat alles hier lekker op z'n plaats zit. Alle knoppen boven de kanalen zitten net zoals op een Dateq, de faders zijn lekker 100mm lang (zoals het hoort) en de cross-fader kan uitgezet worden. Minpuntje zijn de "channelmutes" boven de faders. Voor je het weet heb je hierop gedrukt in plaats van op de Cue button (vlak erboven). Vervelend. Een simpele fix (cosmetisch misschien niet maar "who cares") is het verwijderen van de "mute" buttons. 10 seconden werk.

Ik vind dit de ideale mixer voor de professionele DJ die thuis z'n sets uitprobeert en daarvoor NIET een dure Dateq wil kopen. In een club zou ik hem NIET plaatsen o.a. omdat de koptelefoonuitgang een beetje zwak is. Lekker veel waar voor je geld!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een simpel mengpaneeltje. Dit verband met een tekort aan aansluitingen op mijn (good old) versterker. Ook is dit wel handig om zittende achter mijn computer te kunnen bepalen wat ik op dat moment wil horen (MP3, radio, TV enz.). Iemand suggesties ?

Verwijderd

dan zou'k voor een kleine Behringer gaan..
Afbeeldingslocatie: http://www.feedback.nl/pa/mixers/behringermx1604.jpg

Verwijderd

Nu we t toch (weer) over mengpanelen hebben, weet iemand nog een mengpaneel met digitale ingang? Ik had er nl. een gezien, maar zou niet weten meer hoe die heette, geloof dat Roland m had. Niet op de website althans. Zo'n optie zou nl. ook best cool werken bij cdees..

Btw, als het mengpaneel waar deze thread over gaat enkel gebruikt wordt om tussen sources te wisselen als pc, tv en mp3bak, dan begin ik zelf al te twijfelen of er wel een Gemini of Numark nodig is daarvoor..

• D-RiSe
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 12:53

D-RiSe

Kick the baby

ik gebrui kzelf al een hele tijd een numark dm2000x zeer tevreden over... gemini heb ik het niet zo op...

intel silver reef, celly 2.0 Ghz, 256mb ddr, G2MX

Verwijderd

Geinig paneeltje... lijk een beetje op die van mij... 'k heb een Numark DM3000X bevalt me ook errug goed...
ligt tevens rond dezelfde prijs...

Verwijderd

hehe veel tevreden numark gebruikers hier !
(waaronder ik !! :))

• Tomas Zwinkels
  • Laatst online: 29-11-2021

Tomas Zwinkels

graancirkels in m'n sokke

sja.. is geen slecht dingetje.. maar je krijgt wel gezeik met je faders na veel gebuik enzo... verder goede prijs kwaliteit verhouding... maar voor echt een goed mengpaneel voor veel gebruik moet je toch echt een dateq (hoe schrijf je dat??) :) hebben..

Heaven is overrated... -[Al 4.5 jaar hetzelfde Usericon]- ::Trots op zijn pasieve Got gedrag::

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

of een rodec

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op vrijdag 22 juni 2001 21:39 schreef Randy het volgende:
of een rodec
type? prijs? en waarom?

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
ik hou het bij m'n
Afbeeldingslocatie: http://users.bart.nl/~wezel/comp1.jpg
dateqje xtc *D

//

• Aesculapius
  • Laatst online: 11:21
Sinds kort werk ik met de Profiler 14.1001 van Zeck. Ik moet zeggen.....dit staaltje techniek bevalt me prima! Hij draait lekker met een piekvermogen van 1000 W. Een echte aanrader......hij kostte helaas wel wat duiten, maargoed; dan krijg je ook wat 8-)
Zie: http://www.zeckaudio.com/english/products/mixer/profilere.htm

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

• R2D2
  • Niet online
Op vrijdag 22 juni 2001 15:27 schreef Mries! het volgende:
hehe veel tevreden numark gebruikers hier !
(waaronder ik !! :))
En je draait op een technics!!!

Koop toch een Pro TT1 draaitafel joh :9 (geintje)

Verwijderd

haha :) Ja eigenlijk wel een beetje heiligschennis ofzo he :)

anyway, rodec kopen om dezelfde reden als dateq..zijn gewoon tanks..Het is wel een belgisch merk dus misschien zitten de faders verkeerd om :P sorry beetje flauw

[edit]he ik ben boppie helemaal niet!!Mries! hier hoor :)

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-12 12:01

Convoy

g44p

numark sucks, maar ja, dat is mijn ervaring, ben dan ook scratch mengpaneelje gewent.

Verwijderd

Je gaat toch niet je PMC 07 PRO van +f2000,-vergelijken met een Numark DM2000x van 5 meier?

Verwijderd

IK heb alleen maar slechte ervaringen met Dateq... Pioneer vind ikzelf veel mooier (en een hoop dj's waar ik mee heb gewerkt (Eric E Michel de Hey Roog etc.) vonden dat ook...

Type weet ik ff niet meer, kom ik misschien morgenochtend wel weer op;)

• R2D2
  • Niet online
Tis laat hé. Maarre zo'n beetje alle mengpanelen in grote discotheken in nederland en ook in het buitenland zijn van 3 bekende merken ->
1 Dateq (kom ik het meeste tegen)
2 Rodec
3 Vestax bij scrath dj evenementen

En die enkele keer dat je een pioneer tegen komt die is zeldzaam. Nou kan ik je het andwoord wel geven waarom dat zo is -> Kneiter is een glas bier in een dateq, oké het is niet bevorderlijk maar hij blijft het doen. Doe ditzelfde nou is bij een pioneer en je zult zien de vonken springen er vanaf.
Nou niet meteen beginnen te zeuren van loop pioneer niet af te zeiken want je hebt er geen verstand van (heb ik ook niet) want dit is gewoon ff een kleine ervaring.

Pioneer maakt perfecte spullen maar ikzelf vind dat alles zo heerlijk volgepropt word op die mixers van hun en als je iets niet wilt is het wel een volgepropte mixer al moet ik zeggen die nieuwe pioneer is wel aardig :9~ maarja dat mag ook wel voor een paar rooie.

• R2D2
  • Niet online
Oh en freekweb heb jij een keer op die pro serie van numark gedraaid dan?? Ik niet en wil eigenlijk wel is weten waarom ie zo kut is.

Naar mijn idee maakte numark goede spullen. Ik ben in ieder geval heel tevreden met mijn Numark Pro TT1 draaitafel al moet je er niet mee scrathen want dan kun je beter een vestax nemen. (kan wel maar hij is toch wat gevoeliger als de vestax)

Afbeeldingslocatie: http://www.attalos.nl/main/shop/fotos/numark-prott1.jpg

Al vind ik die vestax ook errug mooi hoor en ie schijnt het heel errug goed te doen.

Afbeeldingslocatie: http://www.vestax.co.uk/flash/pdx2000.jpg

Oh en dit mengpaneel is ook een aanrader (IN TITANIUM EN ZWART VERKRIJGBAAR)

Afbeeldingslocatie: http://www.vestax.co.uk/flash/pmc170A.jpg
Wel ff die crosfader eruit slopen want die zijn echt ongelofelijk irritant

Oh en die akelig glimmende titaniums die na een half uurtje in mijn handen vast niet meer zo glimmen

Afbeeldingslocatie: http://www.vestax.co.uk/flash/Titanium-n.jpg
Die langwerpige is trouwens wel ontzettend stoer

Oh en deze numark bedoelde ik
Afbeeldingslocatie: http://acme.webway.com/FileCatalog/1215/prosm3_sm.jpg

Verwijderd

ff vraagje tussendoor. Hoe hoog staat jullie mengpaneel van de grond (dus vanaf de bovenkant van mengpaneel gemeten naar beneden) Mijnes ongeveer 88 cm (lastig meten met liniaal..)

Verwijderd

mensen, wat is het beste mengpaneeltje om mee te beginnen??? en dan bedoel ik dus niet eentje van honderden gulden. 200 kan nog.
wel graag 3 kanaals
ben es benieuwd

• Contagion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-12 15:22
Ik heb ook zon 626, bevalt op zich wel maar die lompe faders kraken nu al en das na een maand of 6 niet eens intensief gebruiken. Je hoort t nu alleen nog als er geen muziek op staat maar hoe lang dat nog gaat duren verder...

Verder is het een aardig paneel. Heb de mijne nog voor 400 gekocht ofzo, in Duitsland, daar waren ze echt STUKKEN goedkoper. Kan je ook nog even overwegen. Mijne kwam un Muenster vandaan bij http://www.elevator.de

• MisterDon
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Tip bij krakende faders: Contactspray GOLD er in spuiten; lost corrosie op, krrakjes eruit en het zorgt voor een beschermende laag.

Ik gebruik het regelmatig voor mijn Alps faders en het werkt geweldig! :)

Verwijderd

Op zaterdag 23 juni 2001 02:49 schreef Techieguy het volgende:
Pioneer vind ikzelf veel mooier ..snij..Type weet ik ff niet meer, kom ik misschien morgenochtend wel weer op;)
DJM-500/600?

dat kleine ding (300) is vet overpriced..

En ik denk dat de hogere biergevoeligheid te maken heeft me de hoeveelheid electronica, al die fx processor dingen enzo zijn toch wel wat gevoeliger dan een stel weerstanden en condensatoren..

mooie plaatjes van mooie spulletjes reind :)
Maarre kan je de xfader niet eens uitzetten bij de vestax (is het niet de 270?), beetje lame he kan mijn numark zelfs :)
En die vieze glimdingen zijn volgens mij reuze irritant als je dat ding een keer aanraakt zit er een vingerafdruk op.

Maar ik wil van die vestax nou eindelijk weten of de EQ VOOR of NA de koptelefoon uit gaat...wie weet het!!(Je hebt niet toevallig zin om ff naar die maat van je te lopen he reind? :))

• Tomas Zwinkels

Tomas Zwinkels

IK heb alleen maar slechte ervaringen met Dateq... Pioneer vind ikzelf veel mooier (en een hoop dj's waar ik mee heb gewerkt (Eric E Michel de Hey Roog etc.) vonden dat ook...

Type weet ik ff niet meer, kom ik misschien morgenochtend wel weer op;)
hmmm.. ik heb nog nooit een slecht ervaring met dateq gehad.. 't werk gewoon altijd.. lekker soepel faders.. alles netjes en logisch.. mij zal je der niet over horen klagen.. maar wat voor slechte ervaringen heb je er dan mee gehad??

kijk bij denon als cd speler gebruikers zeg ik wel weer... heel erg snel een pioneer of numark kopen.. deze zijn in warme discothelen gewoon instabiel.. maar gezeik met dateq? nooit... :)

Heaven is overrated... -[Al 4.5 jaar hetzelfde Usericon]- ::Trots op zijn pasieve Got gedrag::

• Tomas Zwinkels

Tomas Zwinkels

Op zaterdag 23 juni 2001 11:55 schreef thej het volgende:
mensen, wat is het beste mengpaneeltje om mee te beginnen??? en dan bedoel ik dus niet eentje van honderden gulden. 200 kan nog.
wel graag 3 kanaals
ben es benieuwd
zie.. http://www.conrad.nl daar zal je dat wel vinden..

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:29
Ik heb hier een Phonic MM122 staan en een Behringer DX 1000 :9~

Verwijderd

ik heb ooit is een numark DM1260x gekocht.

Knetter oud volgens my...(2e hands ook nog is)en dat voor 275,-

Maar ken er toch leuk mee draaien :7

Verwijderd

www.omnitronic.de...volgens mij zijn dat wel cheape dingen, met nog redelijke specs..zelfs ALPS faders erin :)

En een van hun DD draaiers schijnt ook aardig te zijn..

Of anders van die Soundlabjes..zijn wel erg basic, zonder EQ enzo

• Tomas Zwinkels

Tomas Zwinkels

Op zaterdag 23 juni 2001 20:37 schreef Mries! het volgende:
www.omnitronic.de...volgens mij zijn dat wel cheape dingen, met nog redelijke specs..zelfs ALPS faders erin :)

En een van hun DD draaiers schijnt ook aardig te zijn..

Of anders van die Soundlabjes..zijn wel erg basic, zonder EQ enzo
hmm.. ff de sitedoorgekeken... ik vindt ut der allemaal erg gelikt en cheap uitzien..
maja... de spec vallen niet tegen.. iemand enig idee van prijzen van die dingen?? nog niks kenne vinden..

Verwijderd

ook leuk

Afbeeldingslocatie: http://www.sonybiz.net/images/product/X/DMX-R100(img1).jpgAfbeeldingslocatie: http://www.sonybiz.net/images/product/X/DMX-R100(img2).jpg
Surround Sound processing
DMX-R100 can be operated in both stereo and surround sound (5.1) modes. The comprehensive surround sound processing includes mixing, panning and a 6-way control room monitor output.
kost ook wat !

Verwijderd

Op zaterdag 23 juni 2001 20:43 schreef digitaldead het volgende:

[..]

hmm.. ff de sitedoorgekeken... ik vindt ut der allemaal erg gelikt en cheap uitzien..
maja... de spec vallen niet tegen.. iemand enig idee van prijzen van die dingen?? nog niks kenne vinden..
ik geloof dat crew online een heleboel had..ik weet niet of ze het nog hebben, www.crewonline.nl (anders met een streepje ertussen ofzo)

maarja, hij wou toch wat cheaps, dan geef ik dat :)

Verwijderd

Op zaterdag 23 juni 2001 20:45 schreef aarninkron het volgende:
kost ook wat !
Ja! En je hebt er helemaal niks aan! Leuk! :)

Ik kan het mishebben, maar volgens mij hebben we het hier over DJ mengers, hierboven was ook al iemand die met een PA achtig iets menger aankomt :)

Nahja, wel gezellig zo veel lui uit de geluidstechniek wereld enzo !!

• R2D2
  • Niet online
Nou Mries ik zal het je ff vertellen over die toonregeling -> Deze gaat er pas na de koptelefoon uit zeg maar. Dus bij het voorafluisteren kun je alles dichtdraaien en dan hoor je geen verschil met alles open bijv. Beetje klote in het begin maar je wemt er snel aan en als die maat van me op vakantie gaat over 2 weken dan komt die vestax zeker ff deze kant op zodat ik um is ff uitgebreid kan testen.

Als je verder nog wat moet weten dan hoor ik ut wel.

• Tomas Zwinkels

Tomas Zwinkels

Op zaterdag 23 juni 2001 21:02 schreef Mries! het volgende:

[..]

maarja, hij wou toch wat cheaps, dan geef ik dat :)
agree... maja.. cheap is niet altijd slecht.. kijk maar naar die numark paneeltjes.. kost niet veel en is toch best aardig...
Op zaterdag 23 juni 2001 21:05 schreef Mries! het volgende:

[..]

Ik kan het mishebben, maar volgens mij hebben we het hier over DJ mengers, hierboven was ook al iemand die met een PA achtig iets menger aankomt :)

inderdaad.. als je daar goed op kan mixen en overzicht kan houden enzo ben je volgens mij een wereld dj :)

enuh Mries! als je dit gezelie vindt? kom hje nooit op het licht en geluid forum?

• R2D2
  • Niet online
Oh en omnitronic is idd errug cheap maar die technics kloon van hun (platenspeler) schijnt net zo goed als de technics te zijn op een groot aantal punten.

Dit kwam uit een test die in een engels dj blad was gehouden met o.a platenspelers van gemini e.d en ze mochten niet meer kosten dan 150 pond ofzo dus de Numark Vestax en Gemini high end mochten niet meedoen (anders werd de technics natuurlijk verslagen :) )

Afbeeldingslocatie: http://www.omnitronic.de/showpic.php3?lang=en&url=http://www.omnitronic.de/main_pics/produkte/10603010.jpg

Durf het niet te bevestigen van die prestaties maar ik heb die dingen wel een keer zien staan in een winkel in a'foort, dus als ik daar volgende week weer ben om platen te gaan kopen dan zal ik ze ff gaan testen.

Verwijderd

Op zaterdag 23 juni 2001 21:05 schreef Mries! het volgende:

[..]

en was het verschil tussen mengtafel uit de "andere wereld" en de dj mengers ?

kijk, ik ben een leek op dat gebied, en ik weet dat dat tafeltje hierboven leuk is... heb er zelf ook meegespeeld... kheb thuis zelf ook een leuk mengpaneeltje en ik heb toch liever die van boven..

Verwijderd

aarninkron:Ze zijn gewoon voor heel andere doeleinden ontworpen.
De faders bij DJ mengers zijn gemaakt om ontzettend soepel te gleiden, kan je lekker mee spelen(mocht je dat willen). Faders bij studio of PA mengpanelen gaan over het algemeen heel soepel, maar wel met een zekere weerstand, zodat je nauwkeuriger kunt regelen.
Verder hebben de EQ's van DJ mengers vaak kill standen, om frequentiebanden uit te schakelen. Of anders knoppen hiervoor.

Verder is het vaak zo dat studio mengers per kanaal geregeld worden, terwijl DJ mengers stereo geregeld zijn. En natuurlijk is de geluidszuiverheid van studiomixers belangrijk, bij DJ mengers minder. Volgens mij is VCA bij een beetje studiomixer wel standaard terwijl het bij DJ mengers iets voor de middelhoge/hoge prijsklassen is.

Verder weet ik niet of bij studiomixers cue faciliteiten zijn ingebouwd zoals bij DJ mixers.Correct me if I'm wrong, maar dit zijn mijn observaties..Gebaseerd op gepiel met Yamaha en Mackie studiomixers en mn lieve Numark DM2000x'je :)

Natuurlijk zou je met een productiemixer in zekere mate kunnen DJ'en en vice-versa, maar daar zijn ze gewoon niet voor gemaakt..

Reind:#@$%@ver da's naadje zeg..Ik gebruik de EQ om bepaalde dingen te benadrukken, of juist gelijk te trekken, en dat kan toch echt niet als je dit moet doen terwijl de track al ingemixt is..kind of beats the purpose..
maarja, er zijn nog genoeg anderen :)

ik heb een prima mixer voor kaos gevonden:
http://www.crewonline.nl/htm/shop/FMPro?-db=products.fp3&-format=detail.htm&-lay=cgi&-sortfield=fabrikant&hoofdcategorie=dj&subcategorie=mixers&-recid=36138&-token=40864&-find=

is helaas geen 3 kanaals, maar wat meot je nou met 3 kanalen :) die 3de fader (eigenlijk de 1ste) loopt ook maar een eind weg te stoffen/roesten/rotten

• R2D2
  • Niet online
Hey Mries als ie anders hier staat kom je um maar een keer testen ofzo (kan je meteen ff overtuigd worden om een Pro TT1 te kopen ;) )

• Tomas Zwinkels

Tomas Zwinkels

Op zaterdag 23 juni 2001 21:20 schreef Mries! het volgende:
#@$%@ver da's naadje zeg..Ik gebruik de EQ om bepaalde dingen te benadrukken, of juist gelijk te trekken, en dat kan toch echt niet als je dit moet doen terwijl de track al ingemixt is..kind of beats the purpose..
maarja, er zijn nog genoeg anderen :)

http://www.crewonline.nl/htm/shop/FMPro?-db=products.fp3&-format=detail.htm&-lay=cgi&-sortfield=fabrikant&hoofdcategorie=dj&subcategorie=mixers&-recid=36138&-token=40864&-find=

is helaas geen 3 kanaals, maar wat meot je nou met 3 kanalen :) die 3de fader loopt ook maar een eind weg te stoffen/roesten/rotten
hmmm... ik ben niet met je eens dat je dat 3e kanaal nooit gebruik.. als je paneeltje dan een keer nodig hebt voor gewoon een beetje plaatjes achter elkaar draaien (lees ouwelullenfeest ) dan komt ie toch wel goed van pas meestal..

• R2D2
  • Niet online
Das waar maar ik denk dat Mries net zoals mij niet op ouwe lullen feesies staat te draaien.
Enne je kunt die kanalen toch schakelen? Dan heb je namelijk 4 kanalen. moet je alleen ff knoppie omzetten.

Die vestax heeft trouwens 9 ingangen om apperatuur aan te sluiten. Is wel heel errug veel vind ik zelf maarja ut zit niet in de weg en je hebt er ook geen last van

Verwijderd

Op zaterdag 23 juni 2001 21:31 schreef Reind het volgende:
Das waar maar ik denk dat Mries net zoals mij niet op ouwe lullen feesies staat te draaien.
Enne je kunt die kanalen toch schakelen? Dan heb je namelijk 4 kanalen. moet je alleen ff knoppie omzetten.

Die vestax heeft trouwens 9 ingangen om apperatuur aan te sluiten. Is wel heel errug veel vind ik zelf maarja ut zit niet in de weg en je hebt er ook geen last van
wtf moet je met 9 ingangen :) Ik draai niet zo veel op feesten en al helemaal niet op ouwe lullen feesten..Ze zullen niet echt uit hun dak gaan met m'n progressive setjes denk ik :)

Lijkt me btw we lache Reind..maar Harderwijk is wel een pokke-end :(

Verwijderd

Op woensdag 20 juni 2001 22:06 schreef 3DBlaster het volgende:
[afbeelding]

Iets beter schuifjes, verder veeeeel beter mengpaneel, ga ik waarschijnlijk kopen (tenzij iemand het ernstig afraad)
die heb ik

ik heb geen ervaring met andere mengpanelen... maar deze vind ik echt top! :)

Verwijderd

Niemand die D&R gebruikt? Heb zelf (o.a.) een D&R 700. Lekker dingetje... :) Wel een wat hogere prijsklasse als degenen die ik hier zie, en niet bepaald een DJ-apparaat (of je moet radio-DJ zijn :)

Verwijderd

lol :)
D&R Airmix :

Afbeeldingslocatie: http://www.d-r.nl/dnrsite/products/airmix/airmix.jpg

• man-o-script
  • Nu online
IK heb alleen maar slechte ervaringen met Dateq...
zoals :?

//

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Op zaterdag 23 juni 2001 22:05 schreef man-o-script het volgende:

[..]

de prijs?

Verwijderd

Op vrijdag 22 juni 2001 22:34 schreef man-o-script het volgende:
ik hou het bij m'n
[afbeelding]
dateqje xtc *D
Dan ben jij degene die verstandig is geweest en doorgespaard heeft... Een keer met een Dateq gewerkt en je wilt niet meer anders...

Verwijderd

Op zaterdag 23 juni 2001 22:05 schreef man-o-script het volgende:

[..]

de grijze kleur :9

Wie heeft gisteren nog the DJ's op TMF gekeken..ik zag het langskomen, en "DJ" Jurgen "draaide", ik hoop voor hem dat hij een heel slechte dag had...Anyway, op dat feest gebruikten ze een Dateq Apollo.
(sorry reind moest er uit, je mag dat DJ Jean verhaal weer ophangen :) geintje, ignore me)

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

ja ik zag the DJ's ook op tmf
en de manier hoe jurgen met z'n vinyl omging, het leek of hij wel boos was ofzo

Verwijderd

Topicstarter
heeft de Numark DM3000 voorafbeluistering via de koptelefoon?

Verwijderd

...

is helaas geen 3 kanaals, maar wat meot je nou met 3 kanalen :) die 3de fader (eigenlijk de 1ste) loopt ook maar een eind weg te stoffen/roesten/rotten
Ik denk dat je thej bedoelt. :) Vind namelijk mijn lpm7.3 toch net iets beter

Verwijderd

Robzilla: Ja :)

Kaos:haha, oeps, sorry :) Een LPM is *iets* beter :9~

Verwijderd

het is idd een leuke om mee te beginnen, maar ja geen 3de kanaal :( en dat zoek ik toch echt wel. maar dan zal ik waarschijnlijk net iets meer moeten gaan betalen. als je vooral platen met bass mixt, heb je dan de knoppen om, bepaalde tonen harder zachter te laten klinken echt nodig?? liefst wel he?
bedankt voor de mensen die effe voor me gekeken hebben

Verwijderd

Op zondag 24 juni 2001 01:41 schreef Randy het volgende:
ja ik zag the DJ's ook op tmf
en de manier hoe jurgen met z'n vinyl omging, het leek of hij wel boos was ofzo
Ik zou ook zo boos zijn als ik zo mixte als hij deed :) Het gebeurde 2x volgens mij dat het lied of in een hele lange break zat, of afgelopen was en dat hij de ander er heel erg afgerafeld ingooide..maarja genoeg gezeurt :)

Verwijderd

ik denk dat je toch moet kijken naar hogere prijsklassen..4 a 500 piek

Verwijderd

Ik heb de Gemini PS 626, al 3 jaartjes (misschien iets langer zelfs) en hij bevalt me prima. 3 jaar geleden was ie ook gekozen tot beste mengpaneel in zijn prijsklasse, aan de hand daarvan had ik hem ook gekocht.

Als je rond 500 gulden wilt uitgeven is dit dus een perfecte mengpaneel. Heb je meer geld te besteden dan zou ik verder kijken als ik jou was.

Verwijderd

de 626 heeft idd in diverse tests goed gescoord, desondanks vind ik de numark toch prettiger. Ik denk dat je het best gewoon naar een pro-audio zaakje kunt stappen en daar verschillende dingen uitprobeert...

Verwijderd

Ik hoor vrij veel mensen over ALPS-faders praten, de meesten zien dit als een groot postief punt op een mixer.

Maar ALPS is gewoon een fabrikant van faders, die goedkope modellen, en dure modellen maakt. De dure versies zijn idd prachtig, en passen meestal niet in een JD-mixer.
De goedkope series zijn niet veel ebter dan andere goedkope faders. Maar het staat natuurlijk wel leuk om ALPS in je specs te kunnen zetten, en zo te zien werkt het :P.

Dus: ALPS-faders --> marketingsgeblaat...

(Als jullie willen heb ik hier wel een usenet post van Andre Huisman over)

Verwijderd

Op zondag 24 juni 2001 10:49 schreef _Robzilla_ het volgende:
heeft de Numark DM3000 voorafbeluistering via de koptelefoon?
Ja lijkt mij wel..standaard toch.

Als het al op mijn DM1260X zit... :9

Verwijderd

ik heb effe gekeken naar de ps 626, en die is inderdaad vet. lijkt op wat ik zoek, alleen nogal duur. kijk als ik nou op feestjes ging draaien, dan krijg je ook wat terug. maar voorlopig hoby voor mezelf :) maar hij heeft wat ik zoek.

Verwijderd

aarninkron:Ze zijn gewoon voor heel andere doeleinden ontworpen.

bla bla bla enz...
ff inkorten..
Op die fiets, thankz voor je uitleg

Verwijderd

Op woensdag 20 juni 2001 22:06 schreef 3DBlaster het volgende:
[afbeelding]

Ik raad je dit mengpaneel af,
Hij ziet er wel goed en aardig uit,
maar de schuifjes zijn te klein.
Ze zijn +/- de helft van de recommended lengte ervan,
Deze zijn te grof qua de fijn/grofheid van het volume instellen,
Bij de master kun je niet het linker en rechter geluidskanaal apart instellen,
Geen monitoring uitgang, te weinig kanalen (ik koop altijd min. 8),
niet genoeg mogelijkheden om o.a. microfoons ruisloos op in te stellen,

Je hebt min. nodig, 8 kanalen (input)., 4 monitoring kanalen (aux output), en 2 master (L.+ R.) (output).
Voor de rest ook nog lange schuifjes voor de volumes (= fijner),
En hele fijne instellings mogelijkheden que freguenties van geluiden,
En een pre- en post- uitgang voor een koptelefoon.

Verwijderd

Topicstarter
Numark 3000?

Verwijderd

Op zondag 24 juni 2001 14:50 schreef NielsvA het volgende:

[..]

Ik raad je dit mengpaneel af,
Hij ziet er wel goed en aardig uit,
maar de schuifjes zijn te klein.
Ze zijn +/- de helft van de recommended lengte ervan,
Deze zijn te grof qua de fijn/grofheid van het volume instellen,
Bij de master kun je niet het linker en rechter geluidskanaal apart instellen,
Geen monitoring uitgang, te weinig kanalen (ik koop altijd min. 8),
niet genoeg mogelijkheden om o.a. microfoons ruisloos op in te stellen,

Je hebt min. nodig, 8 kanalen (input)., 4 monitoring kanalen (aux output), en 2 master (L.+ R.) (output).
Voor de rest ook nog lange schuifjes voor de volumes (= fijner),
En hele fijne instellings mogelijkheden que freguenties van geluiden,
En een pre- en post- uitgang voor een koptelefoon.
Is wel leuk enzo maar volgens mij is hij op zoek naar een DJ menger en geen productie of PA menger..Weinig DJ mengers hebben links en rechts apart regelbaar en meer dan 5 kanalen kan ik me niet voorstellen dat je nodig hebt (tenzij je veel mic's hebt ofzo) Voor de rest hoeft de EQ niet zo precies te zijn, maar wel groot bereik.

Je hebt in principe maar 2 of 3 uitgangen nodig (master,booth,record) en de koptelefoon is alleen maar Pre(PFL).

Verder is de lengte van de schuiven een persoonlijk iets. Ik neem aan dat op de Gemini 60 of 62mm schuiven zitten en dat is voor deze prijsklasse vrij standaard. (ken alleen behringer en magnadine die 100mm hebben) Langer betekent natuurlijk preciezer, maar ook dat je meer tijd nodig hebt om hem volledig te bewegen-->lastig voor effecten en scratches etc.

zo :)

En JaapVR heeft gelijk over ALPS faders :) Hoewel ik er ook stiekem in trap!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

heeft iemand btw wat meer info over die DM1260 (wordt niet meer verkocht en gemaakt enzo, maar ik kan hem krijgen van iemand)
waant ik heb maar 1 plaatje ervan gevonden (ergens bij axemusic)
dus als iemand meer specs en grotere plaatjes ervan heeft.....

Verwijderd

Moet je ff aan PC_verslaafde vragen :)
ik denk dat het een soort ding is als 1000 series numark nu..2 kanaals, x fade en eq..

en anders misschien iets als de blue dog.(ik hoop et niet voor je :) )

Verwijderd

wat wil je erover weten?

K vind het wel een lekker tafeltje hor

3 schuiffies, masterknop, vooraf beluisteren per kanaal, je kan ook met een knop via je koptelefoon 2 kanalen in elkaar over laten draaie als je snap wat ik bedoel

per kanaal: trebble bass,mid, gain

ook nog 2 vierkante knoppe, waarbij muziek wegvalt als je die eff ingedrukt houd...
ben naam kwijt.

crossfader, maar gebruik ik zelf zeer weinig.

Mooie led's zitten erop vind ik dan enne....

nah moet wel zo'n beetje alles zijn

owh ja..microfoon kan ook nog worden aangesloten, en er zit iets op waarmee je iets kunt regelen met je equalizer.
Weet niet precies wat, want ik heb ook geen beschrijving en nog nooit uitgeprobeerd..

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

hm ok
hoeveel kan je 2ehands nog voor dat ding vragen? als ie nog in goede staat is dan?

en heb je een groot plaatje ervan?

Verwijderd

Topicstarter
Is de numark 3000 een goed mengpaneeltje? Ik wil 2 cd's, 2 phono, 1 mic, en mijn tv erop aansluiten.

• man-o-script
  • Nu online
Op zaterdag 23 juni 2001 23:38 schreef Randy het volgende:

[..]

de prijs?
(ging over de nadelen van de dateq xtc...)

nou als dat alles is,
je betaalt toch ook 2500 voor 2 technics?
dan kan die 1400 van die xtc er ook nog wel bij :P

echt waar, als je die fadertjes een keer hebt voelen glijden en dat geluid gehoort, wil je nie meer anders *D
(ennuhh.. made in holland, geeft ook een goed gevoel :P vandaar misschien ook de prijs...)

//

Verwijderd

Op zondag 24 juni 2001 15:29 schreef Mries! het volgende:

[..]

Is wel leuk enzo maar volgens mij is hij op zoek naar een DJ menger en geen productie of PA menger..Weinig DJ mengers hebben links en rechts apart regelbaar en meer dan 5 kanalen kan ik me niet voorstellen dat je nodig hebt (tenzij je veel mic's hebt ofzo) Voor de rest hoeft de EQ niet zo precies te zijn, maar wel groot bereik.

Je hebt in principe maar 2 of 3 uitgangen nodig (master,booth,record) en de koptelefoon is alleen maar Pre(PFL).

Verder is de lengte van de schuiven een persoonlijk iets. Ik neem aan dat op de Gemini 60 of 62mm schuiven zitten en dat is voor deze prijsklasse vrij standaard. (ken alleen behringer en magnadine die 100mm hebben) Langer betekent natuurlijk preciezer, maar ook dat je meer tijd nodig hebt om hem volledig te bewegen-->lastig voor effecten en scratches etc.

zo :)

En JaapVR heeft gelijk over ALPS faders :) Hoewel ik er ook stiekem in trap!
Sorry,
ikzelf doe geluid en licht in theaters enzo.
en heel af en toe een disco, (waarvoor je btw> een theatermengpaneel ook goed gebruiken kan).

• Tomas Zwinkels

Tomas Zwinkels

Op zondag 24 juni 2001 17:22 schreef NielsvA het volgende:

[..]

Sorry,
ikzelf doe geluid en licht in theaters enzo.
en heel af en toe een disco, (waarvoor je btw> een theatermengpaneel ook goed gebruiken kan).
hmmmm..?? dan toch echt niet voor het draaien met platen enzo.. al zouden ze de zelfde functies hebben.. dan zijn het gewoon te veel knoppies en ben je overzicht op je mengpaneel kwijt..

• R2D2
  • Niet online
Nee jurgen stond idd ruk te draaien en hij is niet zelf weggegaan bij de IT maar hij is er uitgekickt hoorde ik laatst dus............ lijkt me duidelijk

Al hoor ik de laatste tijd vaak dat de grote jongens er een beetje met de pet naar gooien. Maakt mij voor de rest niet uit hoor des te sneller sta ik op hun plek.
Neem nou groovemaster johnsen vorig jaar op dance valley -> stond super kut te draaien en dit jaar sta ik samen met hem op wat feesten te draaien en geloof me -> hij zal aan de bak moeten anders gaat het gauw bergafwaarts met zulke lui

• R2D2
  • Niet online
Oh en koop die gemini maar -> leuk mixertje om mee te beginnen (daarna meteen gaan sparen voor een dateq xtc o.i.d)

Verwijderd

Op zondag 24 juni 2001 15:49 schreef PC_verslaafde het volgende:
..knip roman over DM1260...
ook nog 2 vierkante knoppe, waarbij muziek wegvalt als je die eff ingedrukt houd...
ben naam kwijt.
Transform ;) Draait de Xfade tijdelijk om

Verwijderd

foutje

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

200,- voor een 2e hands dm1260 die helemaal niet kraakt en alleen door 1 persoon is gebruikt, is dat duur?

• R2D2
  • Niet online
Nope is nie duur maar gooi voor de zekerheid ff een pic op het forum want ik weet niet of ik de goeie voor me heb. En hoe ziet ie er voor de rest uit?

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Afbeeldingslocatie: http://www.axemusic.com/images/products/sound/mixer/dm1260x.gif
(transparant gif :( )
hier enigste info wat ik erover hebt
*Phono/line inputs
*Effects send and return for adding an outboard sampler or digital effects
*Fully assignable replaceable crossfader
*Program mix control for headphones
*Perfect height. "1260" is the same height as the "1200" turntable, for the right mix
*Cut switches on bass, mid and treble of each channel
*Individual gain control on each input channel
*3 band EQ
*60mm faders
als iemand een grotere pic ervan heeft, graag

• R2D2
  • Niet online
*Perfect height. "1260" is the same height as the "1200" turntable, for the right mix
-> Lijkt me niet echt fijn je mengpaneel tussen je platenspelers in geklemt.

Maarre ziet er wel oké uit en het is degene die ik bedoelde, Kopen maar en dan sparen voor een rodec o.i.d

Menpaneel is in eerste instantie niet zo belangrijk je moet namelijk ook nog platen kopen om te kunnen mixen.

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

ok
thxs

Verwijderd

hij lijkt wel erg op mijn dm 2000x

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

hehe, maar deze is wel heel oud hoor,
en niet eens superslecht als je kijkt wat ie allemaal kan

Verwijderd

nope zeker niet..volgens mij zie ik naast de EQ killswitches...dit is gewoon de voorganger van de DM2002X..echt exact hetzelfde (behalve de opdruk dan) Opdrukken moeten ze sowieso verbieden

• R2D2
  • Niet online
Best wel akelig idd soms die opdrukken.

Zag laatst iemand die zijn dekplate van plexiglas had gemaakt en dat zag en wel oke uit

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.