Wat je ook doet; koop twee losse matrassen...
Daar ga je een hoop lol van beleven als er een keer iemand bij komt liggen
Toch wel ja, ik dacht vooral aan nu dat ik geen last wilde hebben van die rand in het midden maar voor de toekomst wel handiger idd.MikeyMan schreef op woensdag 30 december 2015 @ 18:53:
Wat je ook doet; koop twee losse matrassen...
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Komt van exact dezelfde leverancierPizza_Boom schreef op woensdag 30 december 2015 @ 18:54:
Ik ben ook lang (1,94) en wilde een paar jaar terug graag weer een halfhoogslaper (iets met beperkte ruimte en hoogte), is ook blankenhout geworden. Goed, nu woon ik in Noord Holland, dus was de Alkmaarse versie van zo'n blankhouten meubelwinkel de uitkomst, maar wel gevonden wat ik zocht. Zit net weer even te kijken, die bieden zelfs 2 persoons halfhoogslapers t/m 200x220
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Succes.Joopieboy schreef op woensdag 30 december 2015 @ 19:00:
Zier eruit als een goed adres.Wij danken u.
Vermoedde ik al.Hooglander1 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 18:59:
[...]
Komt van exact dezelfde leverancier
En inderdaad, zo kun je goed zien wat er allemaal kan.
[ Voor 5% gewijzigd door Pizza_Boom op 30-12-2015 19:03 ]
Dan koop je er een topping bij. Da's een dun stuk stof van 5-10cm dat je bovenop legt. Hierdoor merk je niets meer van die kloof in het midden. Maar wat je ook doet, bespaar niet op het matras. Een goed matras is zeer belangrijk (je ligt namelijk 35% van je leven op bed), en wordt helaas erg vaak onderschat.Joopieboy schreef op woensdag 30 december 2015 @ 18:58:
Dat is idd net zoiets ja.
[...]
Toch wel ja, ik dacht vooral aan nu dat ik geen last wilde hebben van die rand in het midden maar voor de toekomst wel handiger idd.
[ Voor 19% gewijzigd door Joopieboy op 30-12-2015 19:38 ]
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.
Vertel.
[ Voor 4% gewijzigd door Joopieboy op 30-12-2015 19:40 ]
Meer in de zin, van een dekbed per persoon/kantJoopieboy schreef op woensdag 30 december 2015 @ 19:39:
Dank voor het moven, dacht dat hij goed stond hier.
[...]
Vertel.Ik heb nu een beetje standaard 2 seizoenendekbed, verder niet echt op meer gelet dan gewicht en of ik het qua allergie kan hebben. Mij leek een dekbed wel relax.
[ Voor 16% gewijzigd door Biersteker op 30-12-2015 19:51 ]
Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
[ Voor 53% gewijzigd door ThinkPad op 30-12-2015 21:03 ]
Heel leuk om lekker tegen elkaar aan te kruipen, maar na een halfuurtje draai ik graag weer op mijn andere zij. Of z'n lamme arm die half afgekneld wordt en je eigenlijk niet weg wil halen omdat je niet zeker weet of je partner al slaapt.ThinkPadd schreef op woensdag 30 december 2015 @ 20:59:
Typisch dat men hier zo'n fan is van twee losse matrassen en twee losse dekbedden. In een relatie is samen slapen toch het fijnste wat er is? Lekker tegen elkaar aan kruipen
Heb je weleens op een boxspring gelegen? Ik dacht net als jij, maar met een topper erover beb je gewoon een bed van 180x220 bijvoorbeeld. Het grote voordeel van een boxspring vind ik dat je tenen veilig over de rand kan laten steken en dat het nooit kraakt zoals een lattenbodem of houten ombouw.Joopieboy schreef op woensdag 30 december 2015 @ 20:51:
Ik snap je opmerking maar ik heb helemaal niks met een boxspring, er is ook zoveel rotzooi omdat het zo populair is. Ik heb veel liever een zoals hierboven geposte klassieke ombouw met goede lattenbodem en een matras.
Een topper gaat in mijn geval alleen maar irritatie opwekken. Ik ga dan liever voor een matras zoals ik nu heb een pocketveer met koudschuim toplaag in een. Alles beter dan een redelijk matras met een losse topper waarmee je dan 'goed' ligt.
Elektrisch is iig niet nodig verder.
Dat is ook een optie natuurlijk.trombom schreef op woensdag 30 december 2015 @ 22:39:
Waarom laat je niet gewoon wat moois maken van bijvoorbeeld steigerhout? Zijn genoeg (online) zaken voor te vinden. Zelf goede ervaringen met Livengo.nl
Wij hebben bijvoorbeeld een basis steigerhouten bed als 'basis' gebruikt en dit vervolgens zelf naar wens laten aanpassen. Breedte tot 2 meter en lengte tot 2.20 is al een standaard maat waar wij het hebben laten doen, maar we hebben bijvoorbeeld nachtkastjes er aan vast laten maken, de hoogte van het bed frame aan laten passen, ander hoofdbord etc.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
[ Voor 19% gewijzigd door Joopieboy op 30-12-2015 23:22 ]
[ Voor 31% gewijzigd door Joopieboy op 30-12-2015 23:32 ]
[ Voor 9% gewijzigd door Joopieboy op 30-12-2015 23:40 ]
Ja, das drie weken leuk, daarna heb ik toch liever een goede nachtrust.ThinkPadd schreef op woensdag 30 december 2015 @ 20:59:
Typisch dat men hier zo'n fan is van twee losse matrassen en twee losse dekbedden. In een relatie is samen slapen toch het fijnste wat er is? Lekker tegen elkaar aan kruipenDat gescheur aan het dekbed hebben we ook wel eens, maar dat heb ik liever dan twee losse dekbedden, dat is zo ongezellig.
Dat heb ik ook hoorMikeyMan schreef op donderdag 31 december 2015 @ 09:37:
[...]
Ja, das drie weken leuk, daarna heb ik toch liever een goede nachtrust.
[ Voor 10% gewijzigd door ThinkPad op 31-12-2015 09:44 ]
Tja 't is simpel als iemand tegen mij aan ligt slaap ik gewoon niet. Zit te overwegen een topdek matras te kopen maar dan zou ik ook bewust voor 2 losse topdekmatrassen gaan. Waarom? anders kruipen veel toch tegen je aan/naar je toe/gaan op 'jouw helft liggen'.ThinkPadd schreef op donderdag 31 december 2015 @ 09:42:
[...]
Dat heb ik ook hoorEven 10 minuutjes lekker tegen elkaar aan liggen en daarna draait de één zich om of d e ander, en kruipen we weer tegen elkaar aan. Worden allebei prima uitgerust wakker. Gaat prima hoor
Dat van afgeklemde armen e.d. was alleen in m'n jongere jaren
Maar ieder z'n keuze natuurlijk. Het verbaasde mij alleen dat men hier zo prat ging op aparte dekbedden e.d.
Bikemounts.nl op maar gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools
Vrouwen hebben het sowieso snel koud daar niet van, maar kan ook aan het type matras liggen.MikeyMan schreef op donderdag 31 december 2015 @ 10:11:
Ja, dat ook. Alles apart!
Het is irritant om halverwege de nacht in een gevecht om een stukje dekbed te geraken. Daar naast slaapt mijn vrouw niet als de onderkant niet vast zit, en slaap ik vrijwel het hele jaar alleen onder een laken, waar zij een onwijs dik dekbed heeft.
Pick your battles.MikeyMan schreef op donderdag 31 december 2015 @ 10:11:
Ja, dat ook. Alles apart!
Het is irritant om halverwege de nacht in een gevecht om een stukje dekbed te geraken. Daar naast slaapt mijn vrouw niet als de onderkant niet vast zit, en slaap ik vrijwel het hele jaar alleen onder een laken, waar zij een onwijs dik dekbed heeft.
En niet alleen 2 dekbedden, maar soms ook nog 2 losse 1 persoons boxsprings.. die dan snachts lekker uit elkaar schuiven als je even tegen elkaar aankruipt.Señor Sjon schreef op donderdag 31 december 2015 @ 10:53:
[...]
Pick your battles.Ik vind het juist weer vreselijk in vakantieparken dat je twee dekbedden hebt. Ben in staat om mijn eigen dekbed mee te nemen. En wij hebben thuis een lits jumeau, dus dat kan ook een oplossing zijn.
)
Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security
ASSUME makes an ASS out of U and ME
[ Voor 4% gewijzigd door VeeGee op 31-12-2015 14:23 ]
Nja dat dus, daar kan ik mij goed in vinden en ik ga ook hetzelfde doen.pruiter schreef op donderdag 31 december 2015 @ 21:34:
Wij waren een jaar terug ook op zoek naar een ander bed en liepen tegen hetzelfde aan. Een hoop gladde verkooppraatjes, met belachelijke prijzen voor een beetje spaanplaat. Waar wij op zoek waren naar een bed kwamen de verkopers steeds aan met "slaapsystemen" of een "slaabelevenis".
Uiteindelijk een bedombouw laten timmeren voor een een paar honderd euro en bij de lokale, zelfstandige, slaapwinkel binnen gelopen voor een matras. Hier voor een goede prijs een koudschuim matras gekocht met anti-allergische behandeling.
Kan niet stoppen met ontploffen!
Walk without Rythm, and you won't attract the worm!
Ik ben dan weer zo een die maar een kant van het bed opmaakt.Bob Popcorn schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 09:38:
Geen twee dekens nemen joh, gewoon 1 van 2,40 bij 2,20. Anders moet je ook altijd 2x beddengoed kopen en wassen!
Ik ben hier ook voor aan het zien, maar de ombouw zit wel rond de 1400-1500 euro (en dus niet 400) en dat is nog exclusief hoofdeinde en tafeltjes.Redwood schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 09:45:
Onlangs onze nieuwe Auping Auronde gekregen. 200x220. Geen seconde spijt. Voor mij geen Ikea of Beterbed rommel meer. Ik ben overigens 204cm.
Geloof dat je de ombouw al hebt voor zo'n 400 euro. Geen spaanplaat, maar hout versterkt met staal. Ik heb dan de duurste matrassen en elektrische spiraalbodems, maar voor 200 heb je een normale spiraalbodem en een Auping matras begint ook al bij 600 ofzo. Al met al heb je dan een super bed voor zo'n 2000.
Als ik bij bijv. Boonman kijk kost de ledikant 701 euro. 200x220 cm.luukbartelet schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 11:11:
[...]
Ik ben hier ook voor aan het zien, maar de ombouw zit wel rond de 1400-1500 euro (en dus niet 400) en dat is nog exclusief hoofdeinde en tafeltjes.
Er is bij Auping nu wel een 15% aktie op alles (tot einde van de maand).
Walk without Rythm, and you won't attract the worm!
Gewoon fatsoenlijke matrassen kopen. Je kan zelf de hardheid kiezen. Je kan er een plank van maken of hangmat, naar gelang je smaak.pruiter schreef op donderdag 31 december 2015 @ 23:21:
Hangmat zakt me te veel door, als ik daar van hield kocht ik wel een boxspring

[ Voor 14% gewijzigd door Joopieboy op 07-08-2016 17:01 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 08-08-2016 08:06 ]
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Kan van dit stuk weinig maken. Wat bedoel je precies met het niet inveren, de toplaag, en het inritsen?Joopieboy schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 16:47:
Vanwege mijn gewicht niet gekozen voor een 'luxe' lattenbodem met schotels omdat die niet inveren en je dus een averechtse ondersteuning krijgt. En dan van zijn eigen productielijn Van Den Berg Matrassen een matras besteld, zelfde als M Line, toplaag is 5 ipv 7 cm en daardoor zit er geen net in om de toplaag 'stevig' te houden en te voorkomen dat ie gaat 'doorliggen'. En dan mag het wel gemaakt worden.Best grappig als je de verhalen en alles erachter hoort. Hij levert de hoes en het matras ook apart en niet in plastic, scheelt keiveel kosten en inritsen stelt niks voor. Bed moet je ook even in elkaar schroeven en eventueel lakken (nog niet over uit).
Verwijderd
De steigerhout/sloophout-rage is alweer een tijdje over hoor...dat was al niet meer hip in 2014...monkel schreef op donderdag 31 december 2015 @ 08:29:
Ik kan steigerhout wel aanraden! Wij hadden eenzelfde dilemma en hebben uiteindelijk voor ~350eu een frame op maat gekocht. Even in elkaar schroeven en klaar. Ziet er erg strak uit! We hadden zelf bij Jorg in Naarden besteld
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2016 14:05 ]
Jeetje zeg. Reageren is niet verplicht hoor. Ik koop wat ik mooi en handig vind, niet wat de hype voorschrijft. Zeker als je lang bent en niet met de 180x200 hype mee wil gaan, is de keus gewoon beperkt.Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 14:01:
[...]
De steigerhout/sloophout-rage is alweer een tijdje over hoor...dat was al niet meer hip in 2014...
Want iedereen heeft standaard een verstekzaag, schuurmachine, boormachine etc. klaarliggen en heeft standaard de handigheid om hier een bed mee in elkaar te zetten?@TS; ik zie net de foto's- dit kun je zelf ook op een zaterdag in elkaar zetten, met een verstekzaag, schuurmachine, boormachine etc.?
[ Voor 34% gewijzigd door monkel op 08-08-2016 14:52 ]
Het is ik, Leander, altijd in staat dingen helder en duidelijk te krijgen (ook als dit enigszings bot overkomt)
Ghehe.MikeyMan schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 12:42:
[...]
Kan van dit stuk weinig maken. Wat bedoel je precies met het niet inveren, de toplaag, en het inritsen?
Beter bed heeft vaak een twijfelachtige kwaliteit en ombouwen zijn allemaal spaanplaat helaas.Piet_Piraat7 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 08:06:
Zelf 1400 betaald voor ombouw en matras (220 lang), kreeg er nog een mooi dekbed bijhoeft allemaal niet zo duur te zijn. Dacht dat het beter bed was, not sure
Voor dit geld kun je het niet zelf maken. Gezaagd, geschaafd en gedaan, goeie kwaliteit en recht, dat kun je bij de bouwmarkt niet zeggen.Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 14:01:
[...]
De steigerhout/sloophout-rage is alweer een tijdje over hoor...dat was al niet meer hip in 2014...
@TS; ik zie net de foto's- dit kun je zelf ook op een zaterdag in elkaar zetten, met een verstekzaag, schuurmachine, boormachine etc.?
Da's niet duur voor een bed.Leanderable schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 17:53:
Vorig jaar een nieuw bed gekocht bij de slaapkamerconcurrent ergens in de buurt van Enschede, 1.60x2.20. Levering duurde wat lang en was niet in een keer compleet, maar kan natuurlijk een one-time issue te zijn geweest. Kon ook verschillende onderdelen van mijn bed zelf samenstellen, zoals poten (bv. hoge poten ivm. opslagruimte) of de print. Pak 'm beet 630 euro als ik het goed heb.
Speel ook Balls Connect en Repeat
Van wat ik heb gezien is het duurste toch vaak het matras. De ombouw kun je zo gek maken als je zelf wilt, maar hoeft niet. Ik heb 2 van de iets simpelere MLine matrassen (slowmotion 3 en 4 geloof ik, ik iets zachter, vriendin iets harder) van 80x200 en relatief standaard lattenbodems aangezien je daar minder van merkt door die extreem dikke matrassen. Simpele houten ombouw met de stevige matrassen houdt ze goed bij elkaar, dus je merkt eigenlijk niet dat het 2 losse matrassen zijn. Met moltons + MLine sportkussen (dat ding van 180 euro, dat fantastisch ligt overigens) erbij "gekregen". Ik ben best een lastige slaper, vooral met kussens, dus dit was me de 2200 euro wel waard.Onbekend schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 21:52:
[...]
Da's niet duur voor een bed.
Ik heb mijn bed van http://www.fabrieksboxsprings.nl gekocht, en ligt ook goed.(Niet op die actie op de voorpagina letten, want dat hebben ze bijna altijd.)
Ik weet niet hoe lang een bed mee hoort te gaan t.o. de aanschafprijs, maar ik vind een bed van € 3000,-- toch wel een beetje duur terwijl mijn bed (1.60x2.10) nog geen € 700,-- kostte. Ik verwacht dan dat een bed van € 3000,- dan toch 4x zo lang mee gaat, of je hebt een op maat gemaakt bed.
Ik zag inderdaad dat de zaak waar ik 'm gekocht had 6 jaar geleden er niet meer zit, op Google Maps stond Beter Bed in de buurt dus ik dacht dat die het was, maar dat was het niet. Kan je dus helaas niet aan een winkelnaam helpen, maar voor 1400-1600 heb ik een erg fijn bed die 220 lang is (het is te doen)Joopieboy schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 21:44:
Beter bed heeft vaak een twijfelachtige kwaliteit en ombouwen zijn allemaal spaanplaat helaas.Maar idd als je een beetje oplet en rondshopt kun je prima wat kopen voor niet teveel.
[ Voor 10% gewijzigd door jayjey op 11-08-2016 22:09 ]
| 17 December 1991 | De Nerdette |
Zoeken of beter kijken? Geen idee hoe je erbij komt want dergelijke maten zijn gewoon overal en nergens te koop en ook bij de ikea.jayjey schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 22:07:
Wat ik niet snap is als je 220 kiest welk dekbed past daarop, je moet echt zoeken naar 240 lengte (ik vond er eentje) de meesten gaan maar tot 220, en hoe vind je een hoes daar dan weer voor, niet bij de Ikea in ieder geval. Die zul je op maar moeten laten maken bijna. Dan is 210 weer handiger leek mij. En ook beter in verhouding met 160.
[ Voor 7% gewijzigd door ninjazx9r98 op 11-08-2016 23:19 ]
[ Voor 19% gewijzigd door jayjey op 12-08-2016 00:23 ]
Een bed van 190 vind ik zelf toch echt te kort hoor... En dat is voor mij bijna 30 cm langer dan m'n lichaamslengte... Maar goed, ik heb natuurlijk altijd in bedden van 200 gelegen, dus ben aan de ruimte gewend.Trouble schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 23:09:
Een matras is het beste als je naar je lichaamslengte kijkt en dan +20 cm doet.
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
220 is dus niet meer te koop bij de Ikea, en veel zaken is het of moeilijk of een belachelijke meerprijs.ninjazx9r98 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 23:15:
[...]
Zoeken of beter kijken? Geen idee hoe je erbij komt want dergelijke maten zijn gewoon overal en nergens te koop en ook bij de ikea.
Lig hier nu op een bed met daarop een 220x240 dekbed inclusief hoes en dat komt toch echt bij de ikea vandaan.
Snap ook niet waarom je voor 240 lengte moest gaan bij een 220, daar kan toch gewoon een 220 op?
Niet meer te koop?Joopieboy schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 16:01:
[...]
220 is dus niet meer te koop bij de Ikea, en veel zaken is het of moeilijk of een belachelijke meerprijs.
En zo een standaard boxspring uit de aanbieding wil je niet. Sommigen lig je letterlijk op een plank met een goedkoop matrasje en dan een beetje een topper erop dat het nog wat lijkt. Sommige hebben dan nog iets van een lattenbodem erin. Maar echt veel is het allemaal niet.
En een hoes van 240 snap ik wel hoor, ik trek ook graag de dekens vrij hoog op en dan is dat wel lekker.zeker bij een 220 bed wil je niet het spul er gemakkelijk uit kunnen trekken bij het voeteneind. Daar ben ik nogal goed in.
Als jij wilt slapen op een dekbedovertrek dan mag dat van mij ....
Als je gewoon leest waar ik in eerste instantie op reageerde had je je grappig bedoelde opmerking en smiley achterwege kunnen latenduvekot schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 22:24:
[...]
Als jij wilt slapen op een dekbedovertrek dan mag dat van mij ....![]()
Maar volgens mij hadden we het over lange bedden ... en matrassen van 220cm lang.
[ Voor 5% gewijzigd door ninjazx9r98 op 14-08-2016 22:40 ]
ik had prima gelezen .. de opmerking van Joopieboy ging nog steeds over de lengte van de matrassen bij ikea .... en dus niet over dekbedden ... en ook jayjey had het over matrassen .. en daarbij de opmerking dat je dan ook meteen een groter dekbed nodig hebt ..die je OOK niet bij Ikea kan vinden ...ninjazx9r98 schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 22:38:
[...]
Als je gewoon leest waar ik in eerste instantie op reageerde had je je grappig bedoelde opmerking en smiley achterwege kunnen laten
Dat een ander dan ineens denkt dat het over de lengte van het bed ging waar jij dan weer vrolijk over verder gaat kan ik niets aan doen.
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/47939457
Kennelijk toch niet zo prima gelezen als je denkt:duvekot schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 22:57:
[...]
ik had prima gelezen .. de opmerking van Joopieboy ging nog steeds over de lengte van de matrassen bij ikea .... en dus niet over dekbedden ... en ook jayjey had het over matrassen .. en daarbij de opmerking dat je dan ook meteen een groter dekbed nodig hebt ..die je OOK niet bij Ikea kan vinden ...
maar .. het is laat ...ik ga slapen (op een 210 lange Auping)
Wat ik niet snap is als je 220 kiest welk dekbed past daarop, je moet echt zoeken naar 240 lengte (ik vond er eentje) de meesten gaan maar tot 220, en hoe vind je een hoes daar dan weer voor, niet bij de Ikea in ieder geval.
[ Voor 98% gewijzigd door TheVMaster op 14-08-2016 23:40 ]
[ Voor 34% gewijzigd door KnoxNL op 17-08-2016 20:07 ]
[ Voor 9% gewijzigd door jayjey op 18-08-2016 22:07 ]
Ik slaap prima in mijn 200 cm lange bed met mijn 198 cm lange lijfArdana schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 01:32:
[...]
Een bed van 190 vind ik zelf toch echt te kort hoor... En dat is voor mij bijna 30 cm langer dan m'n lichaamslengte... Maar goed, ik heb natuurlijk altijd in bedden van 200 gelegen, dus ben aan de ruimte gewend.
Liggen je voeten dan niet op het matras? Want als je languit ligt (vergelijkbaar met op je tenen staan) ben je gewoon 210cm lang.-Venom- schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 22:24:
[...]
Ik slaap prima in mijn 200 cm lange bed met mijn 198 cm lange lijfheb wel de bed ombouw gemaakt die rondom 12 cm breed is zodat ik altijd wat extra ruimte heb
[ Voor 40% gewijzigd door jayjey op 18-08-2016 23:07 ]
Klinkt goed, veel slaapplezier. Ik heb nog niks gehoord dus dat zal zeker nog 2 weken duren.KnoxNL schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 20:07:
Mijne wordt komende woensdag geleverd!
Happy!
Kon ook al deze week maar dat kwam mij minder uit.
160x220 en een dekbed van 140x220.jayjey schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 22:07:
Gefeliciteerd
Hoe is het allemaal qua maat?
180x220 met 2x90x220 en 1x 240x220 dekbed?
Ik lig dan als een plank, verschrikkelijk... Met je hoofd net niet tegen het kopschot en je hak op de rand van je matras... Blij dat ik dat dadelijk niet meer heb.-Venom- schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 22:24:
[...]
Ik slaap prima in mijn 200 cm lange bed met mijn 198 cm lange lijfheb wel de bed ombouw gemaakt die rondom 12 cm breed is zodat ik altijd wat extra ruimte heb
210 word nog wel eens verkocht waar in de lengte niet meer ruimte is. Je hebt al snel 10cm ombouw die je er bij moet rekenen en niet iedereen kan een bed kwijt van 230cm buitenmaat.jayjey schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 23:04:
Je kunt ook diagonaal liggen.
Ik heb de indruk dat vaak of 200 of 220 wordt verkocht/gekocht, 210 veel minder.
Dekbed van 220 lengte moet dan wel op 220 bed, niet ideaal leek mij.
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Het verbaast mij dat het jou verbaast ; ) Ik ben een heel lastige slaper (en chronische knieklachten), dus eigen matras, eigen deken! En ik houd van mijn vrouw, maar na een aantal jaar relatie is de behoefte om elke nacht tegen elkaar aan te liggen er toch ook niet meer (zeker doordeweeks is het al een uitdaging om het slaaptekort zo beperkt mogelijk te houden ivm. vroeg op staan voor werk). Sowieso slaap ik niet als we tegen elkaar aan liggen. Daarbij heb ik een tik dat ik me echt in m'n deken wil (moet!) mummificeren, dus sorry, maar genoeg mensen denk ik die het anders doen dan jij me dunktThinkPadd schreef op donderdag 31 december 2015 @ 09:42:
[...]
Dat heb ik ook hoorEven 10 minuutjes lekker tegen elkaar aan liggen en daarna draait de één zich om of d e ander, en kruipen we weer tegen elkaar aan. Worden allebei prima uitgerust wakker. Gaat prima hoor
Dat van afgeklemde armen e.d. was alleen in m'n jongere jaren
Maar ieder z'n keuze natuurlijk. Het verbaasde mij alleen dat men hier zo prat ging op aparte dekbedden e.d.
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq