ThinkPadd schreef op donderdag 31 december 2015 @ 09:42:
[...]
Dat heb ik ook hoor

Even 10 minuutjes lekker tegen elkaar aan liggen en daarna draait de één zich om of d e ander, en kruipen we weer tegen elkaar aan. Worden allebei prima uitgerust wakker. Gaat prima hoor

Dat van afgeklemde armen e.d. was alleen in m'n jongere jaren
Maar ieder z'n keuze natuurlijk. Het verbaasde mij alleen dat men hier zo prat ging op aparte dekbedden e.d.
Het verbaast mij dat het jou verbaast ; ) Ik ben een heel lastige slaper (en chronische knieklachten), dus eigen matras, eigen deken! En ik houd van mijn vrouw, maar na een aantal jaar relatie is de behoefte om elke nacht tegen elkaar aan te liggen er toch ook niet meer (zeker doordeweeks is het al een uitdaging om het slaaptekort zo beperkt mogelijk te houden ivm. vroeg op staan voor werk). Sowieso slaap ik niet als we tegen elkaar aan liggen. Daarbij heb ik een tik dat ik me echt in m'n deken wil (moet!) mummificeren, dus sorry, maar genoeg mensen denk ik die het anders doen dan jij me dunkt
Overigens ben ik 1,93 en heb ik ooit het bedframe Valencia (dacht ik dat het heette) bij, ik meen, Beter Bed gescoord. Ik vond de stalen en het gotische uiterlijk wel gaaf. 210 x 180, en ik kan m'n benen ook uitsteken (langs de metalen spijlen). Deze met twee spiraal bodems (wellicht die van Auping). Ik zou nog wel eens wat meer research naar kussens willen doen, daar valt voor mij volgens mij nog wel wat winst te behalen.
Matrassen Pocket Platinum, van Beter Bed.