Lang tweepersoonsbed, de gouden tip?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 13.328 views

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
ninjazx9r98 schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 22:38:
[...]

Als je gewoon leest waar ik in eerste instantie op reageerde had je je grappig bedoelde opmerking en smiley achterwege kunnen laten ;)
Dat een ander dan ineens denkt dat het over de lengte van het bed ging waar jij dan weer vrolijk over verder gaat kan ik niets aan doen.
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/47939457
ik had prima gelezen .. de opmerking van Joopieboy ging nog steeds over de lengte van de matrassen bij ikea .... en dus niet over dekbedden ... en ook jayjey had het over matrassen .. en daarbij de opmerking dat je dan ook meteen een groter dekbed nodig hebt ..die je OOK niet bij Ikea kan vinden ...

maar .. het is laat ...ik ga slapen (op een 210 lange Auping)

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:05
duvekot schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 22:57:
[...]

ik had prima gelezen .. de opmerking van Joopieboy ging nog steeds over de lengte van de matrassen bij ikea .... en dus niet over dekbedden ... en ook jayjey had het over matrassen .. en daarbij de opmerking dat je dan ook meteen een groter dekbed nodig hebt ..die je OOK niet bij Ikea kan vinden ...

maar .. het is laat ...ik ga slapen (op een 210 lange Auping)
Kennelijk toch niet zo prima gelezen als je denkt:
Wat ik niet snap is als je 220 kiest welk dekbed past daarop, je moet echt zoeken naar 240 lengte (ik vond er eentje) de meesten gaan maar tot 220, en hoe vind je een hoes daar dan weer voor, niet bij de Ikea in ieder geval.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12 17:14

TheVMaster

Moderator WOS
..nevermind...

[ Voor 98% gewijzigd door TheVMaster op 14-08-2016 23:40 ]

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Dus :D

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Mijne wordt komende woensdag geleverd! :)

Happy!

Kon ook al deze week maar dat kwam mij minder uit.

[ Voor 34% gewijzigd door KnoxNL op 17-08-2016 20:07 ]

• jayjey
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Gefeliciteerd :)

Hoe is het allemaal qua maat?
180x220 met 2x90x220 en 1x 240x220 dekbed?

[ Voor 9% gewijzigd door jayjey op 18-08-2016 22:07 ]

• -Venom-
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-12 18:19
Ardana schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 01:32:
[...]

Een bed van 190 vind ik zelf toch echt te kort hoor... En dat is voor mij bijna 30 cm langer dan m'n lichaamslengte... Maar goed, ik heb natuurlijk altijd in bedden van 200 gelegen, dus ben aan de ruimte gewend.
Ik slaap prima in mijn 200 cm lange bed met mijn 198 cm lange lijf :) heb wel de bed ombouw gemaakt die rondom 12 cm breed is zodat ik altijd wat extra ruimte heb 8)

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:20

Onbekend

...

-Venom- schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 22:24:
[...]

Ik slaap prima in mijn 200 cm lange bed met mijn 198 cm lange lijf :) heb wel de bed ombouw gemaakt die rondom 12 cm breed is zodat ik altijd wat extra ruimte heb 8)
Liggen je voeten dan niet op het matras? Want als je languit ligt (vergelijkbaar met op je tenen staan) ben je gewoon 210cm lang.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• jayjey
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Je kunt ook diagonaal liggen.
Ik heb de indruk dat vaak of 200 of 220 wordt verkocht/gekocht, 210 veel minder.
Dekbed van 220 lengte moet dan wel op 220 bed, niet ideaal leek mij.

[ Voor 40% gewijzigd door jayjey op 18-08-2016 23:07 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
KnoxNL schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 20:07:
Mijne wordt komende woensdag geleverd! :)

Happy!

Kon ook al deze week maar dat kwam mij minder uit.
Klinkt goed, veel slaapplezier. Ik heb nog niks gehoord dus dat zal zeker nog 2 weken duren. :)
jayjey schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 22:07:
Gefeliciteerd :)

Hoe is het allemaal qua maat?
180x220 met 2x90x220 en 1x 240x220 dekbed?
160x220 en een dekbed van 140x220. :)
-Venom- schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 22:24:
[...]

Ik lig dan als een plank, verschrikkelijk... Met je hoofd net niet tegen het kopschot en je hak op de rand van je matras... Blij dat ik dat dadelijk niet meer heb.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Matrasgrootte is net zoiets als schermgrootte. Als je niet beter gewend bent valt het allemaal wel mee, maar als je eenmaal groter gehad hebt wil je nooit meer terug :P
jayjey schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 23:04:
Je kunt ook diagonaal liggen.
Ik heb de indruk dat vaak of 200 of 220 wordt verkocht/gekocht, 210 veel minder.
Dekbed van 220 lengte moet dan wel op 220 bed, niet ideaal leek mij.
210 word nog wel eens verkocht waar in de lengte niet meer ruimte is. Je hebt al snel 10cm ombouw die je er bij moet rekenen en niet iedereen kan een bed kwijt van 230cm buitenmaat.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• -Venom-
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-12 18:19
Ik lig vrijwel altijd op mijn zij, en bijna nooit languit gestrekt.
Maar het zal inderdaad zijn wat je gewend bent, we hebben destijds ook naar een langer bed gekeken maar de prijzen waren in onze ogen te hoog in vergelijking met een standaard maat (8 jaar geleden alweer)
En ik slaap altijd prima, en mijn vrouw is maar 168 lang 😎

Vorig jaar op vakantie een bed van 180cm gehad.... dat is dan wel een drama zeg!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Haha herkenbaar, in Duitsland ook regelmatig bedden van 1.90 met kopbord en voetenbord, dat is feest. :P

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
@ Joopie: Thanks!

Mijne is verrassend snel geleverd, 2 weken! Sterkte met geduld hebben nog.

@jayjey: Ik zal het nog laten weten hier, ik zal de exacte maten nog even posten, ik heb vandaag het beddengoed al opgehaald maar ik heb ook van 13.00 tot nu op het terras gezeten, dus vandaag wordt het hem even niet, hahaha.

Wel fijn trouwens, een goede beddenzaak. Ik heb het beddengoed dus al in huis ter waarde van enkele honderden euros, en de boxsprings komen ze woensdag plaatsen, zonder nog maar een cent betaald te hebben. Daar hebben ze uberhaupt ook nog niet om gevraagd.

Erg verfrissend trouwens. Pas betalen als alles staat en naar tevredenheid is, zonder daar als klant voor te hoeven vechten.

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12 21:20
ThinkPadd schreef op donderdag 31 december 2015 @ 09:42:
[...]

Dat heb ik ook hoor :) Even 10 minuutjes lekker tegen elkaar aan liggen en daarna draait de één zich om of d e ander, en kruipen we weer tegen elkaar aan. Worden allebei prima uitgerust wakker. Gaat prima hoor :P Dat van afgeklemde armen e.d. was alleen in m'n jongere jaren :+

Maar ieder z'n keuze natuurlijk. Het verbaasde mij alleen dat men hier zo prat ging op aparte dekbedden e.d.
Het verbaast mij dat het jou verbaast ; ) Ik ben een heel lastige slaper (en chronische knieklachten), dus eigen matras, eigen deken! En ik houd van mijn vrouw, maar na een aantal jaar relatie is de behoefte om elke nacht tegen elkaar aan te liggen er toch ook niet meer (zeker doordeweeks is het al een uitdaging om het slaaptekort zo beperkt mogelijk te houden ivm. vroeg op staan voor werk). Sowieso slaap ik niet als we tegen elkaar aan liggen. Daarbij heb ik een tik dat ik me echt in m'n deken wil (moet!) mummificeren, dus sorry, maar genoeg mensen denk ik die het anders doen dan jij me dunkt ;)

Overigens ben ik 1,93 en heb ik ooit het bedframe Valencia (dacht ik dat het heette) bij, ik meen, Beter Bed gescoord. Ik vond de stalen en het gotische uiterlijk wel gaaf. 210 x 180, en ik kan m'n benen ook uitsteken (langs de metalen spijlen). Deze met twee spiraal bodems (wellicht die van Auping). Ik zou nog wel eens wat meer research naar kussens willen doen, daar valt voor mij volgens mij nog wel wat winst te behalen.

Matrassen Pocket Platinum, van Beter Bed.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-12 12:16
Dit topic mocht in de kerkers blijven. ;) In AZ zijn er al diverse bedden- en matrassentopics.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.