Lang tweepersoonsbed, de gouden tip?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 13.150 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Inmiddels al enige tijd aan het kijken voor een 2 persoonsbed, 1.60x2.20m en een volledig matras. Ik ben alleen en 1.97m dus vandaar die keuze.

Ik heb weinig trek om 1000 euro voor een ombouw te betalen, matras wordt ook al duur. Ombouw van spaanplaat heb ik geen trek in, beetje kwaliteit dus. Beetje modern en hip (strak) maar mag best simpel zijn.

Liefst ook iets bij een winkel in de buurt. Ergens tussen Eindhoven/Uden/Den Bosch/Tilburg.

Hoeveelheid spaanplaat bejaardenrommel voor 1000 euro met 600 euro meerprijs voor 20cm extra valt me best wel tegen. :P

Dus, wie heeft de gouden tip? :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

En als je nou eens zegt wat je zelf al gevonden hebt, en waarom het niet voldoet?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Ikea.

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Als je zelf geen twee linkerhanden hebt: Blankhoutenmeubel in Eindhoven.

Simpele ombouwen om verder prima bedbodems en matrassen.
I call BS, die hebben geen 220 lang ;)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Hooglander1 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 18:36:

Geen idee hoor, als de TS geen moeite doet doe ik dat ook niet om dat na te kijken. En anders koopt ie er twee en verlengt ie ze. Bedje tweaken is toch geen ingewikkelde klus :+

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
IKEA heeft gewoon 2.20 hoor. Kwestie van aangeven bij het bestellen, kost vaak wel 30% meer dan de standaard geadverteerde 2.00 prijs.

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:59
Ikea gaat maar tot 2 mtr. Ben zelf ook al een jaar in de markt voor een 180 x 220.
Het is niet makkelijk. Maar inderdaad iets meer inzet mag wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ikea heeft niks meer idd met lengtematen. Das war einmal. :)
gambieter schreef op woensdag 30 december 2015 @ 18:34:
En als je nou eens zegt wat je zelf al gevonden hebt, en waarom het niet voldoet?
Ik ben zelf al een hoop woonboulevards en beddenzaken langsgegaan maar het is allemaal standaard keuze en spanplaat meuk voor vaak teveel geld. Dat is ook wat ik omschrijf in de TS.

Eigenlijk hoop ik dat iemand een meubelmaker ergens kent die dit ook maakt. :)
Hooglander1 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 18:36:
Als je zelf geen twee linkerhanden hebt: Blankhoutenmeubel in Eindhoven.

Simpele ombouwen om verder prima bedbodems en matrassen.

[...]

Top, dank voor de tip daar kan ik wat mee. :)

[ Voor 57% gewijzigd door Joopieboy op 30-12-2015 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:17
Ik bookmark dit topic even. Wij slapen nu bijna vier jaar op een boxspring 2,20x1,60 maar die begint al iets minder te worden. Terwijl we wekelijks de matrassen door en omdraaien. Ding kostte ook maar € 600 ;)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Blankhoutenmeubel vond ik zelf trouwens wel een beetje outdated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
KnoxNL schreef op woensdag 30 december 2015 @ 18:48:
Blankhoutenmeubel vond ik zelf trouwens wel een beetje outdated.
Op de website iig wel, maar ik kan er eens langsrijden om te kijken of ze wat meer of andere modellen hebben.

Ben zelf ook niet zo van het stijgerhout, beuken of vuren is meer mijn ding. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:28
Het enige wat ik kan zeggen is dat 1.80 bij 2.20 heerlijk slaapt.
Ik heb het bed bij Beterbed vandaan maar ik zie deze niet meer op de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Joopieboy schreef op woensdag 30 december 2015 @ 18:49:
[...]

Op de website iig wel, maar ik kan er eens langsrijden om te kijken of ze wat meer of andere modellen hebben.

Ben zelf ook niet zo van het stijgerhout, beuken of vuren is meer mijn ding. :)
Het is net zoals je het zelf schildert of aanpast. Je hebt wel voor weinig een simpele stevige ombouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Dan dus een kwalitatief goede boxspring aanschaffen en aftimmeren met echt hout. Zo moeilijk is dat niet.
En anders: Kijk op marktplaats voor de bedombouw, matrassen haal je dan ergens nieuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Kijk je op marktplaats als je een beperkt budget hebt.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ja als ik dit zo zie zou je dat zelf maken bijna wel gaan doen ja. :)

Budget is het probleem ook niet, ik vertik het alleen om grof geld te betalen voor iets wat gewoon nog geen kwaliteit is.
Hooglander1 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 18:51:
[...]

Het is net zoals je het zelf schildert of aanpast. Je hebt wel voor weinig een simpele stevige ombouw.
Daar heb je wel helemaal gelijk in. Stijgerhout kun je ook prima glad krijgen alleen vaak is het hout ook wat groffer met scheuren en dingen erin. Moet eens gaan kijken idd. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Joopieboy op 30-12-2015 18:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wat je ook doet; koop twee losse matrassen...
Daar ga je een hoop lol van beleven als er een keer iemand bij komt liggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 00:15
Ik ben ook lang (1,94) en wilde een paar jaar terug graag weer een halfhoogslaper (iets met beperkte ruimte en hoogte), is ook blankenhout geworden. Goed, nu woon ik in Noord Holland, dus was de Alkmaarse versie van zo'n blankhouten meubelwinkel de uitkomst, maar wel gevonden wat ik zocht. Zit net weer even te kijken, die bieden zelfs 2 persoons halfhoogslapers t/m 200x220

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:44
Ik heb zelf afgelopen jaar op marktplaats voor 250 euro een ombouw van auping met spiraalbodem op de kop getikt. Vervolgens op matrasaanhuis.nl 2 losse matrassen besteld, en ik kan het je echt aanraden :)
In totaal voor 800 euro een topbed..

Mijn Firewizzie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Dat is idd net zoiets ja. :)
MikeyMan schreef op woensdag 30 december 2015 @ 18:53:
Wat je ook doet; koop twee losse matrassen...
Daar ga je een hoop lol van beleven als er een keer iemand bij komt liggen ;)
Toch wel ja, ik dacht vooral aan nu dat ik geen last wilde hebben van die rand in het midden maar voor de toekomst wel handiger idd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Pizza_Boom schreef op woensdag 30 december 2015 @ 18:54:
Ik ben ook lang (1,94) en wilde een paar jaar terug graag weer een halfhoogslaper (iets met beperkte ruimte en hoogte), is ook blankenhout geworden. Goed, nu woon ik in Noord Holland, dus was de Alkmaarse versie van zo'n blankhouten meubelwinkel de uitkomst, maar wel gevonden wat ik zocht. Zit net weer even te kijken, die bieden zelfs 2 persoons halfhoogslapers t/m 200x220
Komt van exact dezelfde leverancier ;)

En inderdaad, zo kun je goed zien wat er allemaal kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Zier eruit als een goed adres. d:)b Wij danken u. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 00:15
Joopieboy schreef op woensdag 30 december 2015 @ 19:00:
Zier eruit als een goed adres. d:)b Wij danken u. :P
Succes. :)
Hooglander1 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 18:59:
[...]

Komt van exact dezelfde leverancier ;)

En inderdaad, zo kun je goed zien wat er allemaal kan.
Vermoedde ik al.

[ Voor 5% gewijzigd door Pizza_Boom op 30-12-2015 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:49
En anders Bert Aarts in Reusel. Zelf ontwerpen en hij timmert wel. Goede ervaringen mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:50

Cheezus

Luiaard

Ik ben nog steeds tevreden met mijn bed van http://www.morgana.nl/. Wel wat duurder dan de ikea maar je krijgt dan gewoon massief hout i.p.v. MDF troep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-07 21:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Joopieboy schreef op woensdag 30 december 2015 @ 18:58:
Dat is idd net zoiets ja. :)

[...]

Toch wel ja, ik dacht vooral aan nu dat ik geen last wilde hebben van die rand in het midden maar voor de toekomst wel handiger idd. :)
Dan koop je er een topping bij. Da's een dun stuk stof van 5-10cm dat je bovenop legt. Hierdoor merk je niets meer van die kloof in het midden. Maar wat je ook doet, bespaar niet op het matras. Een goed matras is zeer belangrijk (je ligt namelijk 35% van je leven op bed), en wordt helaas erg vaak onderschat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Dank voor de tips, zo ook even kijken.

En idd een goed matras is belangrijk. Veel verschil qua prijzen en kwaliteit ook daar. Maar met mijn rugproblemen weet ik er alles van. Ik slaap nu nog in de 'logeer'kamer met een behoorlijk duur pocketveer met koudschuim matras. Nu ga ik de overstap maken naar een volledig koudschuim matras. Wel heb ik gemerkt dat een merk zoals auping ook niet alles is. :)

Edit: Op de website van blankhoutmeubel heb ik iets naar zin kunnen vinden:
http://www.blankhoutenmeu.../harry-met-hoofdbord.html

Binnenkort eens langs. :)

[ Voor 19% gewijzigd door Joopieboy op 30-12-2015 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-07 13:51
Dit topic kan gemakkelijk tussen de andere beddentopics in AZ. ;) Move die kant op.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Gouden tip: 2 Dekbedden. :)

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Wut? Dat vind ik echt vreselijk. Dan kan je net zo goed twee éénpersoonsbedden nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Dank voor het moven, dacht dat hij goed stond hier. :)
Vertel. :P Ik heb nu een beetje standaard 2 seizoenendekbed, verder niet echt op meer gelet dan gewicht en of ik het qua allergie kan hebben. Mij leek een dekbed wel relax.

[ Voor 4% gewijzigd door Joopieboy op 30-12-2015 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Joopieboy schreef op woensdag 30 december 2015 @ 19:39:
Dank voor het moven, dacht dat hij goed stond hier. :)

[...]

Vertel. :P Ik heb nu een beetje standaard 2 seizoenendekbed, verder niet echt op meer gelet dan gewicht en of ik het qua allergie kan hebben. Mij leek een dekbed wel relax.
Meer in de zin, van een dekbed per persoon/kant :).
offtopic:
De vrouwelijke wederhelft heeft nogal de neiging om zich volledig in te rollmopsen. Met 1 dekbed gaf dat de nodige irritaties :)

[ Voor 16% gewijzigd door Biersteker op 30-12-2015 19:51 ]

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Aja die ervaring mist hier een beetje, dank. :+ Stiekem best handig aangezien ik ook de neiging heb om dekbedden los of eruit te schoppen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Twee matrassen iig. Bij voorkeur boxspring, al dan niet electrisch. En een topper er op, dan heb je dus geen last meer met er tussenin glijden en het ligt nog net wat lekkerder. Of jij moet lekkerder liggen op een plank, dan net iets minder lekker :P

Verder: ik weet dat er regelmatig van die beddenstunters in Ehv zitten. Geen idee hoe ze heten en waar, maar dan heb je vaak 2 matrassen en onderbakken voor weinig. Zoek daar eens zou ik zeggen :)

Verder: bij http://www.slaapkamerconc...jl=&sortOrder=recommended zie ik ze wel van 220 x 90 staan, drie stuks nog wel. Zit ook in ehv, kanaaldijk en omgeving. Daar zitten wel meer van dat soort zaakjes :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ik snap je opmerking maar ik heb helemaal niks met een boxspring, er is ook zoveel rotzooi omdat het zo populair is. Ik heb veel liever een zoals hierboven geposte klassieke ombouw met goede lattenbodem en een matras.

Een topper gaat in mijn geval alleen maar irritatie opwekken. Ik ga dan liever voor een matras zoals ik nu heb een pocketveer met koudschuim toplaag in een. Alles beter dan een redelijk matras met een losse topper waarmee je dan 'goed' ligt.

Elektrisch is iig niet nodig verder. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:57
Typisch dat men hier zo'n fan is van twee losse matrassen en twee losse dekbedden. In een relatie is samen slapen toch het fijnste wat er is? Lekker tegen elkaar aan kruipen O+ Dat gescheur aan het dekbed hebben we ook wel eens, maar dat heb ik liever dan twee losse dekbedden, dat is zo ongezellig.

Hier overigens een IKEA boxspring en bevalt uitstekend, maargoed ik heb geen 2.20m nodig :P

Die onbehandelde vuren ombouw van hierboven vind ik nog best duur trouwens, dat schroef je zelf ook zo in elkaar als je een beetje handig bent.

[ Voor 53% gewijzigd door ThinkPad op 30-12-2015 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Dat had ook mijn keuze geweest anders maar goed ik heb idd een stuk lengte mee te zeulen. :+

Als ik een matras zou nemen zou ik voor 1.60 gaan, anders investeren in 2x90 en een bed van 1.80. Scheelt dat ik alles nog moet halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
ThinkPadd schreef op woensdag 30 december 2015 @ 20:59:
Typisch dat men hier zo'n fan is van twee losse matrassen en twee losse dekbedden. In een relatie is samen slapen toch het fijnste wat er is? Lekker tegen elkaar aan kruipen O+
Heel leuk om lekker tegen elkaar aan te kruipen, maar na een halfuurtje draai ik graag weer op mijn andere zij. Of z'n lamme arm die half afgekneld wordt en je eigenlijk niet weg wil halen omdat je niet zeker weet of je partner al slaapt.

Na de geboorte van onze zoontje was een aparte kamer ook echt hemels, dan kan een van de twee tenminste doorslapen.

Overigens slapen wij heerlijk op (2x) een 90x220 boxspring van de Ikea met een topper van 180x220, dat terwijl ik "maar" 1,80 ben en mijn wederhelft 1,70.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trombom
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-05 23:49
Waarom laat je niet gewoon wat moois maken van bijvoorbeeld steigerhout? Zijn genoeg (online) zaken voor te vinden. Zelf goede ervaringen met Livengo.nl

Wij hebben bijvoorbeeld een basis steigerhouten bed als 'basis' gebruikt en dit vervolgens zelf naar wens laten aanpassen. Breedte tot 2 meter en lengte tot 2.20 is al een standaard maat waar wij het hebben laten doen, maar we hebben bijvoorbeeld nachtkastjes er aan vast laten maken, de hoogte van het bed frame aan laten passen, ander hoofdbord etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Joopieboy schreef op woensdag 30 december 2015 @ 20:51:
Ik snap je opmerking maar ik heb helemaal niks met een boxspring, er is ook zoveel rotzooi omdat het zo populair is. Ik heb veel liever een zoals hierboven geposte klassieke ombouw met goede lattenbodem en een matras.

Een topper gaat in mijn geval alleen maar irritatie opwekken. Ik ga dan liever voor een matras zoals ik nu heb een pocketveer met koudschuim toplaag in een. Alles beter dan een redelijk matras met een losse topper waarmee je dan 'goed' ligt.

Elektrisch is iig niet nodig verder. :)
Heb je weleens op een boxspring gelegen? Ik dacht net als jij, maar met een topper erover beb je gewoon een bed van 180x220 bijvoorbeeld. Het grote voordeel van een boxspring vind ik dat je tenen veilig over de rand kan laten steken en dat het nooit kraakt zoals een lattenbodem of houten ombouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ik heb er al eens op gelegen idd, nadeel is dat ik al dat stof van de ombouw ook niet echt zie zitten vanwege een huisstofmijt allergie. Maar de boxspring waar ik toen op lag, vond ik niet echt wat. :)
Hoogte om uit bed te komen is wel fijn. :)
trombom schreef op woensdag 30 december 2015 @ 22:39:
Waarom laat je niet gewoon wat moois maken van bijvoorbeeld steigerhout? Zijn genoeg (online) zaken voor te vinden. Zelf goede ervaringen met Livengo.nl

Wij hebben bijvoorbeeld een basis steigerhouten bed als 'basis' gebruikt en dit vervolgens zelf naar wens laten aanpassen. Breedte tot 2 meter en lengte tot 2.20 is al een standaard maat waar wij het hebben laten doen, maar we hebben bijvoorbeeld nachtkastjes er aan vast laten maken, de hoogte van het bed frame aan laten passen, ander hoofdbord etc.
Dat is ook een optie natuurlijk. :) Nachtkastjes en hoofdeinde is zeker een leuk idee. Post anders eens een foto van jullie bed als je wilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Je hebt 1x op een boxspring gelegen, dat vond je niks en dus zijn alle boxspings niks? Kerel, ga eens proefliggen man. Zoveel matrassen, heel veel verschillen. Een goed matras is onwijs belangrijk. Ik denk dat je op een simpel matras hebt gelegen dan, pak eens een goede bonell pocketvering, ervaar dat, en pak er dan een topper op en ervaar dat ook.
Trust me, als je zoiets koopt verslaap je je de eerste twee dagen, zo lekker ligt het. Been there done that :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Mja ik heb natuurlijk wel al wat meer geprobeerd. Maar het principe vond ik al vrij ruk, en ik heb daarna weinig moeite meer gedaan omdat ik het al vrij snel afgezworen had. :+ Ik vind het er ook niet echt uitzien, zo een lompe bak met een lapje stof eromheen...

Er zal zeker veel verschil zitten tussen allerlei soorten, alleen 80% is gewoon dezelfde standaard muk. Met matrassen is het hetzelfde met B en soms C kwaliteiten.

Ik heb nu qua matras ook zeker niet bespaard, en zoiets kan ook op een box, zeker. Wat ik qua matrassen wil moet ik zeker nog proberen, ik zit tussen een pocketveer met koudschuim toplaag en een koudschuim matras in. Qua merk etc kan het ook schelen maar het is vaak ook net wat de winkel levert. :P

Zo in de winkel vind ik het verrot lastig, dan lig je 10min en ik kan dan tussen wat types en hardheden wel verschil merken, zelfde tussen een matras van 150 en 350 merk ik verschil, maar een van dik 1000 euro merk ik dan weer totaal niet. :X

Bonell kan ik niet hebben trouwens vanwege mijn rug en omdat ik een zijslaper ben, pocketveer kan niet altijd op alle lattenbodems en omdat ik het snel koud heb, heb ik nu de combi met koudschuim. Traagschuim kan niet omdat ik onrustig slaap, etc. :P Maar pocketveer is voor mij ook niet echt handig met mijn allergie. :+ Kan opgelost worden door een anti allergene hoes zoals ik nu heb, maar dat was een aardige meerprijs.

Matras is ook gewoon heel erg persoonlijk. :)

[ Voor 19% gewijzigd door Joopieboy op 30-12-2015 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-07 23:04

Sebastiaan

....

Beterbed heeft sowieso een aantal bedden beschikbaar in langere maten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Dan kom je weer uit op spaanplaatspul, kwaliteit van de rest wat waar als ik erop zoek toch wat twijfelachtig is, aparte prijs en actieconstructies en van die gladde verkopers en 'slaapadviseurs'. Daar blijf ik liever ver van weg. :P

Ik kan mij nu ook best voorstellen dat mensen mij nu enorm eigenwijs gaan vinden, maar ik ben hier toch al enige tijd mee bezig en mee aan het rondlopen dat het gewoon ergerlijk wordt. :D

[ Voor 31% gewijzigd door Joopieboy op 30-12-2015 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-07 23:04

Sebastiaan

....

hm, steigerhout is wel een goedkope optie: http://www.marktplaats.nl...pet=horizontalRichSnippet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Precies, dan zou ik zo iets laten maken in grenen/vuren of beuken op een manier zodat ik zelf een eigen lattenbodem erin kan leggen. Daar ga ik binnenkort even voor in Eindhoven bij een bedrijf kijken die hier al eerder ter sprake kwam. Dan weet ik zeker dat de basis stevig en degelijk is. :)

Edit: die jij laat zien is ook erg netjes en strak!

[ Voor 9% gewijzigd door Joopieboy op 30-12-2015 23:40 ]

• Señor Sjon
Erm, bij mij is de ombouw leer, want inderdaad, ik zit ook niet te wachten op een stoffen/ranzig hoofdbord na verloop van tijd. :p

• trombom
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-05 23:49
Ik zal je straks even foto sturen. Maar wij hebben ook onze eigen lattenbodems en matrassen er in liggen. Ideaal

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:43
Ik kan steigerhout wel aanraden! Wij hadden eenzelfde dilemma en hebben uiteindelijk voor ~350eu een frame op maat gekocht. Even in elkaar schroeven en klaar. Ziet er erg strak uit! We hadden zelf bij Jorg in Naarden besteld

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ThinkPadd schreef op woensdag 30 december 2015 @ 20:59:
Typisch dat men hier zo'n fan is van twee losse matrassen en twee losse dekbedden. In een relatie is samen slapen toch het fijnste wat er is? Lekker tegen elkaar aan kruipen O+ Dat gescheur aan het dekbed hebben we ook wel eens, maar dat heb ik liever dan twee losse dekbedden, dat is zo ongezellig.
Ja, das drie weken leuk, daarna heb ik toch liever een goede nachtrust.

• ThinkPad
  • Laatst online: 16:57
MikeyMan schreef op donderdag 31 december 2015 @ 09:37:
[...]

Ja, das drie weken leuk, daarna heb ik toch liever een goede nachtrust.
Dat heb ik ook hoor :) Even 10 minuutjes lekker tegen elkaar aan liggen en daarna draait de één zich om of d e ander, en kruipen we weer tegen elkaar aan. Worden allebei prima uitgerust wakker. Gaat prima hoor :P Dat van afgeklemde armen e.d. was alleen in m'n jongere jaren :+

Maar ieder z'n keuze natuurlijk. Het verbaasde mij alleen dat men hier zo prat ging op aparte dekbedden e.d.

[ Voor 10% gewijzigd door ThinkPad op 31-12-2015 09:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ja, dat ook. Alles apart!

Het is irritant om halverwege de nacht in een gevecht om een stukje dekbed te geraken. Daar naast slaapt mijn vrouw niet als de onderkant niet vast zit, en slaap ik vrijwel het hele jaar alleen onder een laken, waar zij een onwijs dik dekbed heeft.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

ThinkPadd schreef op donderdag 31 december 2015 @ 09:42:
[...]

Dat heb ik ook hoor :) Even 10 minuutjes lekker tegen elkaar aan liggen en daarna draait de één zich om of d e ander, en kruipen we weer tegen elkaar aan. Worden allebei prima uitgerust wakker. Gaat prima hoor :P Dat van afgeklemde armen e.d. was alleen in m'n jongere jaren :+

Maar ieder z'n keuze natuurlijk. Het verbaasde mij alleen dat men hier zo prat ging op aparte dekbedden e.d.
Tja 't is simpel als iemand tegen mij aan ligt slaap ik gewoon niet. Zit te overwegen een topdek matras te kopen maar dan zou ik ook bewust voor 2 losse topdekmatrassen gaan. Waarom? anders kruipen veel toch tegen je aan/naar je toe/gaan op 'jouw helft liggen'.

Dan maar die rand tijdens andere activiteiten (hoewel t soms wel makkelijk is om een ledemaat in te proppen :P)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
MikeyMan schreef op donderdag 31 december 2015 @ 10:11:

Het is irritant om halverwege de nacht in een gevecht om een stukje dekbed te geraken. Daar naast slaapt mijn vrouw niet als de onderkant niet vast zit, en slaap ik vrijwel het hele jaar alleen onder een laken, waar zij een onwijs dik dekbed heeft.
Vrouwen hebben het sowieso snel koud daar niet van, maar kan ook aan het type matras liggen. :) Voor mij ook de reden om te kijken naar een koudschuim matras.

Maar goed, tip met 2 apparte dekens en matrassen lijkt mij wel wat. :Y

• Señor Sjon
MikeyMan schreef op donderdag 31 december 2015 @ 10:11:

Pick your battles. :p Ik vind het juist weer vreselijk in vakantieparken dat je twee dekbedden hebt. Ben in staat om mijn eigen dekbed mee te nemen. En wij hebben thuis een lits jumeau, dus dat kan ook een oplossing zijn.

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-07 11:46

Smurf

Detri

Señor Sjon schreef op donderdag 31 december 2015 @ 10:53:
[...]

Pick your battles. :p Ik vind het juist weer vreselijk in vakantieparken dat je twee dekbedden hebt. Ben in staat om mijn eigen dekbed mee te nemen. En wij hebben thuis een lits jumeau, dus dat kan ook een oplossing zijn.
En niet alleen 2 dekbedden, maar soms ook nog 2 losse 1 persoons boxsprings.. die dan snachts lekker uit elkaar schuiven als je even tegen elkaar aankruipt.
Naast eigen dekbed heb ik dus ook altijd wat spanbanden of stukken touw mee. 2 om de pootjes en een lange om de matrassen bij elkaar te houden :Y)

)

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Ik ben soms geneigd om m'n eigen bed (boxspring 180x200, ongeveer een meter hoog :P ) mee te nemen naar zo'n vakantiepark. Die kleine, krakende rotbedjes die uit elkaar schuiven :(

• Jean Paul
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-07 15:33

Jean Paul

Reservebelg

Ben volledig fan van waterbedden. Had er een in de maat van 200x220. Alleen na een verhuis en zoveel problemen met waterkwaliteit toch maar matrassen gehaald. Twee losse bedbodems met eigen poten en twee matrassen van 100x220. Alles van Energy+. Niet zo fijn als een waterbed, maar slaap er verder prima op. Er zijn ook locaties waar je kan proefliggen, met verschillende soorten matrassen en bodems. :)

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-07 17:47

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Met een bed is goedkoop meestal duurkoop. Koop dus aub voor je lange lijf gewoon een knap bed.

Ik heb een van beterbed, 140x210 en daar ben ik tevreden mee.

https://www.beterbed.nl/p...l_160%2Bx%2B220ENCODED=on

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

Als je de grens naar België over durft, bij Sleepy betaal je vziw niets extra voor grotere maten.
Zelf een 2m10 lattenbodem en matras daar gekocht.
Bedomranding komt van elders, maar ook daar niet meer betaald.

ASSUME makes an ASS out of U and ME

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:51
Waarom niet gewoon naar een beddenzaak en je daar laten adviseren over bijv. een Auping (zijn natuurlijk ook genoeg andere merken)? Toen ik ging verhuizen ook een nieuw bed aangeschaft (ook i.v.m. lengte, bijna 2 meter). Uiteindelijk iets meer betaald dan ik in gedachten had, maar nog geen moment spijt. Slaapt heerlijk zo'n Auping boxspring. Overigens heb ik gekozen voor 1.80x2.10. Scheelt wel dat er toen een actie was trouwens, scheelde me geloof ik bijna 20% op de totaalprijs.

[ Voor 4% gewijzigd door VeeGee op 31-12-2015 14:23 ]

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leitz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-04 09:51
Ga voor de foetushouding !

• pruiter
  • Laatst online: 17:33
Wij waren een jaar terug ook op zoek naar een ander bed en liepen tegen hetzelfde aan. Een hoop gladde verkooppraatjes, met belachelijke prijzen voor een beetje spaanplaat. Waar wij op zoek waren naar een bed kwamen de verkopers steeds aan met "slaapsystemen" of een "slaabelevenis".

Uiteindelijk een bedombouw laten timmeren voor een een paar honderd euro en bij de lokale, zelfstandige, slaapwinkel binnen gelopen voor een matras. Hier voor een goede prijs een koudschuim matras gekocht met anti-allergische behandeling.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
pruiter schreef op donderdag 31 december 2015 @ 21:34:
Wij waren een jaar terug ook op zoek naar een ander bed en liepen tegen hetzelfde aan. Een hoop gladde verkooppraatjes, met belachelijke prijzen voor een beetje spaanplaat. Waar wij op zoek waren naar een bed kwamen de verkopers steeds aan met "slaapsystemen" of een "slaabelevenis".

Uiteindelijk een bedombouw laten timmeren voor een een paar honderd euro en bij de lokale, zelfstandige, slaapwinkel binnen gelopen voor een matras. Hier voor een goede prijs een koudschuim matras gekocht met anti-allergische behandeling.
Nja dat dus, daar kan ik mij goed in vinden en ik ga ook hetzelfde doen. :)

• The Eagle

The Eagle

Of je koopt een hangmat :Y)

• pruiter
  • Laatst online: 17:33
Hangmat zakt me te veel door, als ik daar van hield kocht ik wel een boxspring >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TooTall_NL
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16:58
Wij hebben een boxspring bij de Haco woonwinkel gekocht. Maat 220 x 180 met een enkel matras. Nu vijf jaar in gebruik en bevalt prima!
Hoefde toen voor extra lengte niet meer te betalen. Enkel voor de breedte, maar weet niet of dat nog zo is! Totaal kwam het op zo.n 1500 eur uit Me hoofd gezegd.

Groeten en prettig 2016!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Bob Popcorn

Plop!

Geen twee dekens nemen joh, gewoon 1 van 2,40 bij 2,20. Anders moet je ook altijd 2x beddengoed kopen en wassen!

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redwood
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-05 11:37

Redwood

The Truth Is In Here

Onlangs onze nieuwe Auping Auronde gekregen. 200x220. Geen seconde spijt. Voor mij geen Ikea of Beterbed rommel meer. Ik ben overigens 204cm.
Geloof dat je de ombouw al hebt voor zo'n 400 euro. Geen spaanplaat, maar hout versterkt met staal. Ik heb dan de duurste matrassen en elektrische spiraalbodems, maar voor 200 heb je een normale spiraalbodem en een Auping matras begint ook al bij 600 ofzo. Al met al heb je dan een super bed voor zo'n 2000.

Walk without Rythm, and you won't attract the worm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Dat valt me dan nog reuze mee om eerlijk te zijn. Wat ik zo van Auping heb gezien waren voornamelijk boxsprings. Keer binnen lopen in een echte Auping zaak, en ze hebben vaak zat korting hoorde ik al. :)
Bob Popcorn schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 09:38:
Geen twee dekens nemen joh, gewoon 1 van 2,40 bij 2,20. Anders moet je ook altijd 2x beddengoed kopen en wassen!
Ik ben dan weer zo een die maar een kant van het bed opmaakt. :P Maar idd dat kan dan wel ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukske
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17:52
Redwood schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 09:45:
Onlangs onze nieuwe Auping Auronde gekregen. 200x220. Geen seconde spijt. Voor mij geen Ikea of Beterbed rommel meer. Ik ben overigens 204cm.
Geloof dat je de ombouw al hebt voor zo'n 400 euro. Geen spaanplaat, maar hout versterkt met staal. Ik heb dan de duurste matrassen en elektrische spiraalbodems, maar voor 200 heb je een normale spiraalbodem en een Auping matras begint ook al bij 600 ofzo. Al met al heb je dan een super bed voor zo'n 2000.
Ik ben hier ook voor aan het zien, maar de ombouw zit wel rond de 1400-1500 euro (en dus niet 400) en dat is nog exclusief hoofdeinde en tafeltjes.
Er is bij Auping nu wel een 15% aktie op alles (tot einde van de maand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redwood
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-05 11:37

Redwood

The Truth Is In Here

luukbartelet schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 11:11:
[...]

Ik ben hier ook voor aan het zien, maar de ombouw zit wel rond de 1400-1500 euro (en dus niet 400) en dat is nog exclusief hoofdeinde en tafeltjes.
Er is bij Auping nu wel een 15% aktie op alles (tot einde van de maand).
Als ik bij bijv. Boonman kijk kost de ledikant 701 euro. 200x220 cm.
Nu heb ik mijn bed bij Auping Plaza in Assen gekocht en behalve vriendelijke service werd daar ook een hoop extra korting gegeven. Wellicht omdat ik daarna alsnog uit kwam op een kleine 8000 totaal.
Er zijn ook een aantal bedrijven welke Refurbed Auping verkopen. Dan krijg je een bed als nieuw voor een zachte prijs. Ik zag dat de ledikant daar wel 400 kost.

Walk without Rythm, and you won't attract the worm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
8 ruggen? Sjeez. Denk dat het creatief boekhouden was om dat ding 400 euro te maken.
pruiter schreef op donderdag 31 december 2015 @ 23:21:
Hangmat zakt me te veel door, als ik daar van hield kocht ik wel een boxspring >:)
Gewoon fatsoenlijke matrassen kopen. Je kan zelf de hardheid kiezen. Je kan er een plank van maken of hangmat, naar gelang je smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:29
Boonman bedden in Eindhoven of Valkenswaard. Bij de bedden van HML kun je kosteloos de maat laten aanpassen.
Zelf hele goede ervaringen mee.

Reken wel op iets van 4000 euro inclusief alles (voetbord, topper, overtrekken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CKSotos
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-07 19:20
Ik heb zelf mijn matras bij Kaufmann matrassen vandaan.
Omdat ik enorm last had van verkrampte voeten bij het wakker worden in het bed van mijn ex wat maar 200cm lang was nu gekozen voor een 220cm lange matras! Beste keus die ik kon maken.
Plus het feit dat ze niet duur zijn en makkelijk in contact en onderhandeling zijn heb ik voor hen gekozen!

http://www.kaufmannmatrassen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Even dit topic uit het stof kicken. :P

^Kaufman, Ravensberger, er zijn meerdere (vooral ook Duitse) leveranciers die een betere kwaliteit leveren dan menig 'grote' winkel of bekend merk. :) Bij Auping zijn ze helemaal doorgeslagen en bijvoorbeeld onderaan de markt zie je heel veel van die goedkope boxsprings waar je letterlijk op een plank met gaten licht en je met topdekmatrasje nog een beetje redelijk licht. Gewoon zooi dus. :)

M Line is dan nog een merk wat nog een beetje waar voor zijn geld bied.

Anyway, de bedombouw dus. Geen spaanplaat of dure zooi (wat vaak niet eens beter was), fatsoenlijk te leveren en geen moeilijk gedoe en liefste een matras uit een stuk.

Via wat tips van hier en van een kennis uit de buurt gisteren dan (eindelijk, ja tijd enzo :+ ) naar Tilburg gegaan en naar de kleine maar gezellige showroom van Bedopmaat.nl geweest. En daar ook een bedombouw en matras besteld. :) Massief Scandinavisch Grenen in de maat 160x220 en hogere poten dan deze standaard:
Afbeeldingslocatie: http://www.bedopmaat.nl/1persoonsbedboris.jpg
Vanwege mijn gewicht niet gekozen voor een 'luxe' lattenbodem met schotels omdat die niet inveren en je dus een averechtse ondersteuning krijgt. En dan van zijn eigen productielijn Van Den Berg Matrassen een matras besteld, zelfde als M Line, toplaag is 5 ipv 7 cm en daardoor zit er geen net in om de toplaag 'stevig' te houden en te voorkomen dat ie gaat 'doorliggen'. En dan mag het wel gemaakt worden. :P Best grappig als je de verhalen en alles erachter hoort. Hij levert de hoes en het matras ook apart en niet in plastic, scheelt keiveel kosten en inritsen stelt niks voor. Bed moet je ook even in elkaar schroeven en eventueel lakken (nog niet over uit).

Maar goed, buiten dat erg blij hiermee. Hij had nu een vrij lange levertijd (5 weken) en omdat ik via een klant van hem daar ben gekomen heeft ie nog een leuke prijs gemaakt. :)

Edit: blankhoutenmeubel.nl of bhmm.nl (blnkhoutenmeubelmarkt) is een vergelijkbare zaak en wss dezelfde leverancier. Bij bedopmaat.nl worden dezelfde dingen verkocht, wordt gemaakt in Groningen zoals hij al zei dus zal bij meerderen verkocht worden. :)

Dit zijn foto's van BHM:
Afbeeldingslocatie: http://www.blankhoutenmeubel.nl/images/products/35/large/boris-1-persoons-bed.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.blankhoutenmeubel.nl/images/extra/88/large/boris-1-persoons-bed.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.blankhoutenmeubel.nl/images/extra/89/large/boris-1-persoons-bed.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.blankhoutenmeubel.nl/images/extra/90/large/boris-1-persoons-bed.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Joopieboy op 07-08-2016 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Laatst online: 18:46
Zelf 1400 betaald voor ombouw en matras (220 lang), kreeg er nog een mooi dekbed bij :) hoeft allemaal niet zo duur te zijn. Dacht dat het beter bed was, not sure

[ Voor 3% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 08-08-2016 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:57
Het kost ook wat maar dan lig je wel goddelijk. Helemaal als je rugklachten hebt:
http://swissflex.com/en

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Joopieboy schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 16:47:
Vanwege mijn gewicht niet gekozen voor een 'luxe' lattenbodem met schotels omdat die niet inveren en je dus een averechtse ondersteuning krijgt. En dan van zijn eigen productielijn Van Den Berg Matrassen een matras besteld, zelfde als M Line, toplaag is 5 ipv 7 cm en daardoor zit er geen net in om de toplaag 'stevig' te houden en te voorkomen dat ie gaat 'doorliggen'. En dan mag het wel gemaakt worden. :P Best grappig als je de verhalen en alles erachter hoort. Hij levert de hoes en het matras ook apart en niet in plastic, scheelt keiveel kosten en inritsen stelt niks voor. Bed moet je ook even in elkaar schroeven en eventueel lakken (nog niet over uit).
Kan van dit stuk weinig maken. Wat bedoel je precies met het niet inveren, de toplaag, en het inritsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132566

monkel schreef op donderdag 31 december 2015 @ 08:29:
Ik kan steigerhout wel aanraden! Wij hadden eenzelfde dilemma en hebben uiteindelijk voor ~350eu een frame op maat gekocht. Even in elkaar schroeven en klaar. Ziet er erg strak uit! We hadden zelf bij Jorg in Naarden besteld
De steigerhout/sloophout-rage is alweer een tijdje over hoor...dat was al niet meer hip in 2014... :')

@TS; ik zie net de foto's- dit kun je zelf ook op een zaterdag in elkaar zetten, met een verstekzaag, schuurmachine, boormachine etc.?

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 132566 op 08-08-2016 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:43
Anoniem: 132566 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 14:01:
[...]

De steigerhout/sloophout-rage is alweer een tijdje over hoor...dat was al niet meer hip in 2014... :')
Jeetje zeg. Reageren is niet verplicht hoor. Ik koop wat ik mooi en handig vind, niet wat de hype voorschrijft. Zeker als je lang bent en niet met de 180x200 hype mee wil gaan, is de keus gewoon beperkt.
@TS; ik zie net de foto's- dit kun je zelf ook op een zaterdag in elkaar zetten, met een verstekzaag, schuurmachine, boormachine etc.?
Want iedereen heeft standaard een verstekzaag, schuurmachine, boormachine etc. klaarliggen en heeft standaard de handigheid om hier een bed mee in elkaar te zetten?

[ Voor 34% gewijzigd door monkel op 08-08-2016 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:29

Typhone

Who Dares Wins

Hoeveel tijd ben je daar nu mee kwijt geweest die je had kunnen investeren in andere zaken waardoor de oorspronkelijke vraagprijs gemakkelijk met 1000 euro omhoog had gekund?

Voor een 'af' bed vind ik het nogal 'mwa' qua aanzien en een en ander dient er ook nog te gebeuren. Zodra dit handwerk is de mooiheid daar ook wel vanaf. Ik heb ooit een Swiss-Sense 220x180 gehad voor 2600 euro. Dat zal niet het beste matras of de mooiste houten ombouw maar het lag prima. De vraagstelling is ook wel scheef hè ;)... 1000 euro voor spaanplaat is duur ja, maar 5000 euro voor kwaliteitshout is wel ok?

Inmiddels slaap ik op een Dorsoo vanwege vrouwe Typhone maar zelfs dat ding slaapt (na 2 weken wennen) enorm goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Ik ben inmiddels na 1,5 jaar :') gegaan voor een 180 x 220 boxspring van beddenspecialist.nl

Met moltons, overtrekken etc helemaal compleet behalve de kussens voor €2950,-

1 van de weinige boxsprings die ik gezien heb die echt stevig ligt, en hij ziet er nog mooi uit ook. Daarnaast is de service van zo'n winkel (bij ons in het dorp zit een vestiging die al 60+ jaar bestaat) me ook wel wat waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leanderable
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:53
Vorig jaar een nieuw bed gekocht bij de slaapkamerconcurrent ergens in de buurt van Enschede, 1.60x2.20. Levering duurde wat lang en was niet in een keer compleet, maar kan natuurlijk een one-time issue te zijn geweest. Kon ook verschillende onderdelen van mijn bed zelf samenstellen, zoals poten (bv. hoge poten ivm. opslagruimte) of de print. Pak 'm beet 630 euro als ik het goed heb.

Het is ik, Leander, altijd in staat dingen helder en duidelijk te krijgen (ook als dit enigszings bot overkomt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
MikeyMan schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 12:42:
[...]

Kan van dit stuk weinig maken. Wat bedoel je precies met het niet inveren, de toplaag, en het inritsen?
Ghehe. :P Als je de laag memoryfoam te dik maakt heeft het de neiging om in te zakken/uit elkaar te gaan. Stevigheid is dan weg en dus ook de ondersteuning. Bij M Line zit er in de laag memoryfoam een gaas die de boel stevig houdt. Bij het matras wat ik dadelijk heb is de toplaag is dunner (5 ipv 7cm) waardoor je dat probleem niet hebt. :)

Matras wordt geleverd als schuim en met de hoes apart. Geen grote plastic verpakking eromheen of niks. Zelf even de hoes eromheen schuiven, dichtritsen en klaar. Dat zelf doen scheelt behoorlijk veel geld gek genoeg. :P
Piet_Piraat7 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 08:06:
Zelf 1400 betaald voor ombouw en matras (220 lang), kreeg er nog een mooi dekbed bij :) hoeft allemaal niet zo duur te zijn. Dacht dat het beter bed was, not sure
Beter bed heeft vaak een twijfelachtige kwaliteit en ombouwen zijn allemaal spaanplaat helaas. :) Maar idd als je een beetje oplet en rondshopt kun je prima wat kopen voor niet teveel. :)
Anoniem: 132566 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 14:01:
[...]

Voor dit geld kun je het niet zelf maken. Gezaagd, geschaafd en gedaan, goeie kwaliteit en recht, dat kun je bij de bouwmarkt niet zeggen. :) Plus het gereedschap wat ik niet heb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Nu online

Onbekend

...

Leanderable schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 17:53:
Vorig jaar een nieuw bed gekocht bij de slaapkamerconcurrent ergens in de buurt van Enschede, 1.60x2.20. Levering duurde wat lang en was niet in een keer compleet, maar kan natuurlijk een one-time issue te zijn geweest. Kon ook verschillende onderdelen van mijn bed zelf samenstellen, zoals poten (bv. hoge poten ivm. opslagruimte) of de print. Pak 'm beet 630 euro als ik het goed heb.
Da's niet duur voor een bed. :)
Ik heb mijn bed van http://www.fabrieksboxsprings.nl gekocht, en ligt ook goed. :) (Niet op die actie op de voorpagina letten, want dat hebben ze bijna altijd.)
Ik weet niet hoe lang een bed mee hoort te gaan t.o. de aanschafprijs, maar ik vind een bed van € 3000,-- toch wel een beetje duur terwijl mijn bed (1.60x2.10) nog geen € 700,-- kostte. Ik verwacht dan dat een bed van € 3000,- dan toch 4x zo lang mee gaat, of je hebt een op maat gemaakt bed.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:22
Onbekend schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 21:52:
[...]

Da's niet duur voor een bed. :)
Ik heb mijn bed van http://www.fabrieksboxsprings.nl gekocht, en ligt ook goed. :) (Niet op die actie op de voorpagina letten, want dat hebben ze bijna altijd.)
Ik weet niet hoe lang een bed mee hoort te gaan t.o. de aanschafprijs, maar ik vind een bed van € 3000,-- toch wel een beetje duur terwijl mijn bed (1.60x2.10) nog geen € 700,-- kostte. Ik verwacht dan dat een bed van € 3000,- dan toch 4x zo lang mee gaat, of je hebt een op maat gemaakt bed.
Van wat ik heb gezien is het duurste toch vaak het matras. De ombouw kun je zo gek maken als je zelf wilt, maar hoeft niet. Ik heb 2 van de iets simpelere MLine matrassen (slowmotion 3 en 4 geloof ik, ik iets zachter, vriendin iets harder) van 80x200 en relatief standaard lattenbodems aangezien je daar minder van merkt door die extreem dikke matrassen. Simpele houten ombouw met de stevige matrassen houdt ze goed bij elkaar, dus je merkt eigenlijk niet dat het 2 losse matrassen zijn. Met moltons + MLine sportkussen (dat ding van 180 euro, dat fantastisch ligt overigens) erbij "gekregen". Ik ben best een lastige slaper, vooral met kussens, dus dit was me de 2200 euro wel waard.

Lange tijd dekens gehad van 2 bij 2 meter, maar die vielen zwaar kleiner uit. Met een rolmaat kwam ik niet verder dan 160 bij 180. Was altijd vechten om een deken. Nu een deken van 2,40 bij 2,20 en alles is perfect :z

Weinig last gehad van verkoop praatjes, vent zat echt met matrassen te sjouwen dat we ze goed konden proberen op verschillende bodems met verschillende kussens, en dat bij Beter Bed die juist vaak onder vuur ligt op dit punt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Laatst online: 18:46
Joopieboy schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 21:44:
Beter bed heeft vaak een twijfelachtige kwaliteit en ombouwen zijn allemaal spaanplaat helaas. :) Maar idd als je een beetje oplet en rondshopt kun je prima wat kopen voor niet teveel. :)
Ik zag inderdaad dat de zaak waar ik 'm gekocht had 6 jaar geleden er niet meer zit, op Google Maps stond Beter Bed in de buurt dus ik dacht dat die het was, maar dat was het niet. Kan je dus helaas niet aan een winkelnaam helpen, maar voor 1400-1600 heb ik een erg fijn bed die 220 lang is (het is te doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Thnx iig, en dat is net even iets meer als ik uitgegeven heb maar had zeker gekund ja. :)

• jayjey
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Ik ben ook 197 toevallig en ik kon dus ook niet bij Ikea terecht. Precies hetzelfde probleem.

De keuze begint al met boxspring of niet...(is een boxspring niet gewoon twee matrassen op elkaar?)
de maat 210 of toch maar 220 doen?
een of twee matrassen
een of twee dekbedden
topper of niet.
soort matras etc.
Wat ik niet snap is als je 220 kiest welk dekbed past daarop, je moet echt zoeken naar 240 lengte (ik vond er eentje) de meesten gaan maar tot 220, en hoe vind je een hoes daar dan weer voor, niet bij de Ikea in ieder geval. Die zul je op maar moeten laten maken bijna. Dan is 210 weer handiger leek mij. En ook beter in verhouding met 160. 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door jayjey op 11-08-2016 22:09 ]

• Onbekend
  • Nu online

Onbekend

...

Met een lengte van boven de 190cm zou ik zeker voor 220 kiezen. Hoe lang ben je als je op je tenen staat? Want die lengte heb je nodig in bed + iets extra aan beide uiteinden.
Ik ben iets korter dan 190 en heb dus voor 210 gekozen.

Dekbedhoezen haal ik gewoon bij de Action en dat soort winkels, want die hebben ze vaak in alle soorten en maten. (De kwaliteit is natuurlijk wat lager, maar daar is de prijs ook naar. Maar als het "op" is, koop je zo weer een andere. :) )

Op het onderstel gewoon 1 matras doen. Alleen als je het bed hoger wilt hebben doe je 1 extra. Let wel op de hoeveelheid veren in het matras. Meer veren maakt het matras stugger, en bij minder zak je er gemakkelijker in weg.
Hoofdbord zou ik wel doen want dat staat netter tegen een witte vlakke muur, maar veel functionaliteit bied het niet.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Trouble
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:27

Trouble

Everything is awesome

Een matras is het beste als je naar je lichaamslengte kijkt en dan +20 cm doet.

| 17 December 1991 | De Nerdette |

• ninjazx9r98
  • Laatst online: 18:28
jayjey schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 22:07:

Wat ik niet snap is als je 220 kiest welk dekbed past daarop, je moet echt zoeken naar 240 lengte (ik vond er eentje) de meesten gaan maar tot 220, en hoe vind je een hoes daar dan weer voor, niet bij de Ikea in ieder geval. Die zul je op maar moeten laten maken bijna. Dan is 210 weer handiger leek mij. En ook beter in verhouding met 160. 8)7
Zoeken of beter kijken? Geen idee hoe je erbij komt want dergelijke maten zijn gewoon overal en nergens te koop en ook bij de ikea.
Lig hier nu op een bed met daarop een 220x240 dekbed inclusief hoes en dat komt toch echt bij de ikea vandaan.
Snap ook niet waarom je voor 240 lengte moest gaan bij een 220, daar kan toch gewoon een 220 op?

[ Voor 7% gewijzigd door ninjazx9r98 op 11-08-2016 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
220 op een bed van 220 valt niet mooi en is ook niet erg royaal, ik heb nu op 200 bed al een 220 lang dekbed er mooi overheen. Dekbed is ook altijd veel breder dan het bed (ook logisch natuurlijk).

Ik moet toegeven dat dekbedden van 240 breed en 220 lang nu ook bij ikea normaal zijn en hoezen blijkbaar ook tegenwoordig standaardmaten 140 ipv 150 hebben en kussenhoezen 60x70 ipv 50x60 maar dat was anders ooit. Dat valt dus ook weer mee.

Misschien toch maar voor 220 gaan kijken dan, als de ombouw het dan maar niet nog groter maakt. 210 is bij mijn lengte misschien ook krap, aan de andrere kant wanneer lig je helemaal languit.

[ Voor 19% gewijzigd door jayjey op 12-08-2016 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-07 14:28

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Trouble schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 23:09:
Een matras is het beste als je naar je lichaamslengte kijkt en dan +20 cm doet.
Een bed van 190 vind ik zelf toch echt te kort hoor... En dat is voor mij bijna 30 cm langer dan m'n lichaamslengte... Maar goed, ik heb natuurlijk altijd in bedden van 200 gelegen, dus ben aan de ruimte gewend.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
ninjazx9r98 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 23:15:
[...]

Zoeken of beter kijken? Geen idee hoe je erbij komt want dergelijke maten zijn gewoon overal en nergens te koop en ook bij de ikea.
Lig hier nu op een bed met daarop een 220x240 dekbed inclusief hoes en dat komt toch echt bij de ikea vandaan.
Snap ook niet waarom je voor 240 lengte moest gaan bij een 220, daar kan toch gewoon een 220 op?
220 is dus niet meer te koop bij de Ikea, en veel zaken is het of moeilijk of een belachelijke meerprijs. ;)
En zo een standaard boxspring uit de aanbieding wil je niet. Sommigen lig je letterlijk op een plank met een goedkoop matrasje en dan een beetje een topper erop dat het nog wat lijkt. Sommige hebben dan nog iets van een lattenbodem erin. Maar echt veel is het allemaal niet. :)

En een hoes van 240 snap ik wel hoor, ik trek ook graag de dekens vrij hoog op en dan is dat wel lekker. :) zeker bij een 220 bed wil je niet het spul er gemakkelijk uit kunnen trekken bij het voeteneind. Daar ben ik nogal goed in. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Joopieboy schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 16:01:
[...]

220 is dus niet meer te koop bij de Ikea, en veel zaken is het of moeilijk of een belachelijke meerprijs. ;)
En zo een standaard boxspring uit de aanbieding wil je niet. Sommigen lig je letterlijk op een plank met een goedkoop matrasje en dan een beetje een topper erop dat het nog wat lijkt. Sommige hebben dan nog iets van een lattenbodem erin. Maar echt veel is het allemaal niet. :)

En een hoes van 240 snap ik wel hoor, ik trek ook graag de dekens vrij hoog op en dan is dat wel lekker. :) zeker bij een 220 bed wil je niet het spul er gemakkelijk uit kunnen trekken bij het voeteneind. Daar ben ik nogal goed in. :P
Niet meer te koop?
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00286540/
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50229731/
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60217737/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:49
Als jij wilt slapen op een dekbedovertrek dan mag dat van mij .... ;)
Maar volgens mij hadden we het over lange bedden ... en matrassen van 220cm lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
duvekot schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 22:24:
[...]

Als jij wilt slapen op een dekbedovertrek dan mag dat van mij .... ;)
Maar volgens mij hadden we het over lange bedden ... en matrassen van 220cm lang.
Als je gewoon leest waar ik in eerste instantie op reageerde had je je grappig bedoelde opmerking en smiley achterwege kunnen laten ;)
Dat een ander dan ineens denkt dat het over de lengte van het bed ging waar jij dan weer vrolijk over verder gaat kan ik niets aan doen.
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/47939457

[ Voor 5% gewijzigd door ninjazx9r98 op 14-08-2016 22:40 ]

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.