Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gamen, Photoshop, webdesign etc.
Games?
Final Fantasy XIV
FPS Games
Nieuwere games
Ik wil wat meer PC games spelen, wat minder console
Ook gaat deze PC gebruikt worden om wat games te streamen, ik weet dat de huidige setup (zie onder) daar niet super geschikt voor is.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1000-1300 euro is een max
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
We hebben een Lenovo 1440p scherm, deze vind mijn vrouw (hoofdgebruiker van deze PC) genoeg, en anders hebben we nog een Iiyama 1080p scherm. Toetsenbord en Muis is er al.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voor streaming/youtube uploades ga ik toch redelijk wat HDD space nodig hebben, dat red ik niet met de SSD. Dus daarom een 4TB schijf.
Wel zit ik te twijfelen of ik het met de huidige setup (8GB) ga redden, of de stap naar 16 niet beter zou zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt, heb een APU van AMD, en dat bevalt wel. Maar ja, ben niet echt "ik wil merk X!"
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Goed kunnen gamen is altijd handig, in principe is het renderen/uploaden van video's ondergeschikt hieraan, mocht dat niet binnen het budget passen.
Ga je overklokken?
Nope, geen plannen voor.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb zelf de November best buy guide iets aangepast, en vroeg me af wat jullie input hierop was? Ik las op het forum dat er nog wat discussie was over de voeding in deze PC, dus wil dit toch even laten checken.
De PC zal medio 01-2016 besteld gaan worden, en ik besef me goed dat de prijzen fluctueren, dus wat nu 1200 is, zal volgende week 1400 zijn, of 1000. Helaas iets wat ik zal moeten accepteren.
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gamen, Photoshop, webdesign etc.
Games?
Final Fantasy XIV
FPS Games
Nieuwere games
Ik wil wat meer PC games spelen, wat minder console
Ook gaat deze PC gebruikt worden om wat games te streamen, ik weet dat de huidige setup (zie onder) daar niet super geschikt voor is.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1000-1300 euro is een max
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
We hebben een Lenovo 1440p scherm, deze vind mijn vrouw (hoofdgebruiker van deze PC) genoeg, en anders hebben we nog een Iiyama 1080p scherm. Toetsenbord en Muis is er al.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voor streaming/youtube uploades ga ik toch redelijk wat HDD space nodig hebben, dat red ik niet met de SSD. Dus daarom een 4TB schijf.
Wel zit ik te twijfelen of ik het met de huidige setup (8GB) ga redden, of de stap naar 16 niet beter zou zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt, heb een APU van AMD, en dat bevalt wel. Maar ja, ben niet echt "ik wil merk X!"
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Goed kunnen gamen is altijd handig, in principe is het renderen/uploaden van video's ondergeschikt hieraan, mocht dat niet binnen het budget passen.
Ga je overklokken?
Nope, geen plannen voor.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb zelf de November best buy guide iets aangepast, en vroeg me af wat jullie input hierop was? Ik las op het forum dat er nog wat discussie was over de voeding in deze PC, dus wil dit toch even laten checken.
De PC zal medio 01-2016 besteld gaan worden, en ik besef me goed dat de prijzen fluctueren, dus wat nu 1200 is, zal volgende week 1400 zijn, of 1000. Helaas iets wat ik zal moeten accepteren.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6400 Boxed | € 192,95 | € 192,95 |
| 1 | Gigabyte GA-B150M-D3H | € 82,- | € 82,- |
| 1 | Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 | € 359,80 | € 359,80 |
| 1 | WD Green HDD, 4TB | € 137,50 | € 137,50 |
| 1 | Fractal Design Define S | € 77,95 | € 77,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA | € 45,95 | € 45,95 |
| 1 | be quiet! Straight Power 10 400W | € 71,50 | € 71,50 |
| 1 | Crucial BX100 500GB | € 157,95 | € 157,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.125,60 | |
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."