V&D accepteert geen cadeaubonnen meer, mag dat?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Semi-offtopic en voor wie in de buurt woont: Twentse kledingzaken bieden uitkomst voor waardeloze cadeaubonnen V&D
BORNE/OLDENZAAL - Morselt Mode, met filialen in Borne en Oldenzaal, komt mensen die nog in het bezit zijn van een cadeaubon van V&D tegemoet. De modezaak biedt klanten tot en met 31 december de kans om de bonnen te gebruiken bij de twee Twentse vestigingen van Morselt Mode.

De V&D cadeaukaart is bij Morselt Mode 20 euro waard. Voorwaarde is wel dat de klant een aankoop doet van ten minste 50 euro. Ook kan er maar één cadeaukaart per klant worden gebruikt.

Waardeloos
Dat zal voor de meeste bezitters van de kaarten van de V&D alsnog een uitkomst bieden. Zij hoorden afgelopen week dat hun al aangeschafte kaarten niet meer geldig zijn, in verband met de financiële problemen en uitstel van betaling die het geplaagde warenhuisconcern deze week aanvroeg. Onder meer werknemers van de UT en Saxion vonden een V&D cadeaubon in hun kerstpakket, die plotsklaps waardeloos bleek.

Nieuws
De actie van Morselt Mode trekt de aandacht: ondernemer Henk Morselt stond donderdag RTL Nieuws al te woord, nadat hij via Twitter toezegde 20 euro korting te geven voor mensen die hun V&D-bon bij hem komen verzilveren.

Sans Kleding Rijssen
Ook Sans Kleding in Rijssen springt in op de ontstane cadeaubonnen-nood. De bonnen kunnen bij de kledingzaak worden ingeleverd, op voorwaarde dat de klant een aankoop doet die het dubbele is van de waarde van de bon. Dus een bon van 50 euro kan bijvoorbeeld worden gebruikt wanneer de klant een aankoop van minimaal 100 euro doet. Artikelen in de uitverkoop of een combinatie met andere acties is bij Sans niet mogelijk. Ondernemer Hermans Sans laat weten het 'sneu' te vinden voor de mensen die al een V&D-bon in hun bezit hebben en heeft de actie daarop op poten gezet.
toon volledige bericht

[ Voor 82% gewijzigd door Raven op 25-12-2015 12:23 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-05 10:47
Thalaron schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 00:28:
Ik heb ook een pokkenhekel aan cadeaubonnen... geef ze dan ook altijd z.s.m. uit wanneer ik er 1 krijg...
VVV bonnen gaan nog wel omdat ze op veel plekken uit te geven zijn.
Het verschil is dat de winkel maar 85% van de waarde van een VVV bon krijgt uitgekeerd. De rest gaat naar de organisatie en de winkel die de bon heeft verkocht.

Maar maak en verkoop je als winkel je eigen bonnen, dan krijg je 100%.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-05 16:16

oZy

oZy schreef op donderdag 24 december 2015 @ 15:07:
Weet niet of dit heel erg offtopic is, maar ik gok niet dat ik de enige ben:

Ik heb maandag een aantal kerstcadeau's besteld in de V&D webshop, en deze zouden de 24e (vandaag) tussen 11 en 15u geleverd worden. Is de pakketdienst gewoon laat vanwege drukte of zal dit ook vanwege de surseance zijn opgeschort?
Nou.. hele dag iemand thuis, niets afgeleverd. Gelukkig nog wat reserve cadeaus gekocht, maar ben benieuwd of dat voor alle webshop bestellingen van afgelopen maandag geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casual Ruud
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:28
Wellicht semi-offtopic, maar heeft iemand iets gehoord omtrent retourneren / ruilen van producten. In feite kan toch niet van de koop-op-afstand-bescherming of van toepassing verklaarde koopvoorwaarden worden afgeweken behoudens het geval van faillissement?

Ik kan er namelijk niets over terug vinden. Ik ga volgende week eens in de winkel na, maar weet vrijwel zeker dat het antwoord 'NEE' zal zijn, los van het juridische.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Zie de (tijdelijke) V&D pagina welke verschijnt als je vd.nl bezoekt: https://sites.google.com/a/vend.nl/v-d/home

Hoe dat wettelijk zit, geen idee. Maar ik neem aan dat de bewindvoerders dit soort opties niet zelf verzinnen en dat er bij uitstel van betaling dit soort dingen opgeschort kunnen/mogen worden.

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spectaculous
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 28-05 14:43
Dennism schreef op donderdag 24 december 2015 @ 19:46:
[...]

De hoogste van het bedrag maakt voor zover ik weet totaal niets uit voor de positie op de lijst, je zal nog steeds achter alle preferente vorderingen staan, en voor zover ik weet in het uitzonderlijke geval dat er al een uitkering komt voor de groep "normale schuldeisers" zonder preferente vordering dan gebeurt die uitkering naar rato. Dus stel er blijft 1000 euro over voor deze groep en er zijn 100 eisers die allemaal 100 euro zouden moeten krijgen krijgen ze alsnog allemaal maar een 10tje, ook als bijv. 90 van deze eisers een gezamelijke vordering indienen en 10 ervan dit niet gezamelijk doen.

Mijn post ging echter niet over het indienen van een claim bij een eventuele curator, maar over de kans dat na een overname / doorstart de nieuwe eigenaar alsnog de oude bonnen zal accepteren onder een goodwill regeling.
Ik denk dat je wel kan zeggen dat het in de praktijk niet voorkomt dat de "normale schuldeisers" wat krijgen. Als er genoeg geld voor al die dingen zou zijn (lees: genoeg geld om alle schuldeisers te kunnen betalen), dan was de toko namelijk niet failliet gegaan. (theoretisch gezien zou je het altijd kunnen aanvragen, maar als je gewoon aan alle betalingsverplichtingen kan voldoen is dit vaak niet de beste oplossing).

Overigens is het gros van de curators ook niet echt behulpzaam. Ik snap wel dat die hun werk misschien zo goed mogelijk proberen te doen, maar ik herinner me een paar jaar geleden nog toen Zercom failliet ging. Ik had toen een router ter reparatie daar. Volgens de curator kon die niet gevonden worden, mede omdat de administratie daar slecht zou zijn, maar een week of drie later tijdens de executieverkoop zie ik op een foto gewoon mijn router staan. En ik heb mijn twijfels bij hoe slecht de administratie is want het RMA systeem van de Zercom was want het leek allemaal vrij geautomatiseerd dus dat zou betekenen dat er een lijst uit een DB gedraaid kan worden.

Hier in de buurt (Twente) is in ieder geval al de eerste winkel die de kaarten aanneemt (een niet V&D). Je krijgt bij inleveren 20 euro korting (ongeacht de kaartwaarde), maar je moet voor meer dan 50 euro een aankoop doen (voor de duidelijkheid, dit is dus niet een V&D). Goede marketing, want ja lokale media pakken dat snel genoeg op, en dit is misschien wel de vervanging van een 25% korting actie die op de agenda stond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:38
ff een vraagje,, gaat ook om iets bij de V&D weg.

Ik heb vorig weekend een Jack Jones Boxy broek besteld bij de VD.
Hier hadden ze nog een aantal maten van.
Ik heb de 34/34 besteld.

Dit pakketje heeft mijn broertje eergister in de winkel opgehaald.
En zonet met kerst was ik bij hem thuis, dus ik het pakketje openen

zit er een maat 36/34 broek in... terwijl op de bon ook 34/34 staat.

Wat zijn mijn rechten dan? Aangezien je ook niet mag ruilen, en dit de laatste modellen van de broek waren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:36
Aggressor schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 21:47:Wat zijn mijn rechten dan? Aangezien je ook niet mag ruilen, en dit de laatste modellen van de broek waren...
Je hebt geen rechten*. V&D gaat zeer waarschijnlijk falliet en je kan dan achteraan de rij van schuldeisers aansluiten. Je mag van geluk spreken dat je überhaupt een broek hebt ontvangen (ook al is het de verkeerde maat) en dat je niet gewoon je geld kwijt bent. Bij een eventuele doorstart zou de nieuwe eigenaar de broek uit coulance alsnog kunnen ruilen maar dat is geen gegeven.

* Technisch gezien heb je wel rechten maar die kun je op dit moment niet uitoefenen.

[ Voor 7% gewijzigd door Tom-Z op 25-12-2015 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Bij faillissement mag je overigens wel vorderingen verrekenen. Dus als je iemand bent nog geld aan de V&D moet betalen (kopen op rekening wellicht?) kan je dat mooi verrekenen als je ook nog een kadobon hebt.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:14

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

bombadil schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 22:47:
Bij faillissement mag je overigens wel vorderingen verrekenen. Dus als je iemand bent nog geld aan de V&D moet betalen (kopen op rekening wellicht?) kan je dat mooi verrekenen als je ook nog een kadobon hebt.
Nee, dat is het nu juist. Je kunt de cadeau bon niet meer gebruiken, ook niet om een openstaande rekening in te lossen. De cadeau bin heeft geen enkele waarde meer, daar gaat nu juiste de kern van dit topic over.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdjnl
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-05 18:39
_Dune_ schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 01:11:
[...]

Nee, dat is het nu juist. Je kunt de cadeau bon niet meer gebruiken, ook niet om een openstaande rekening in te lossen. De cadeau bin heeft geen enkele waarde meer, daar gaat nu juiste de kern van dit topic over.
Wat bombadil schrijft klopt gewoon. Ook al kun je de cadeaubonnen niet meer inwisselen, de vordering kun je in principe nog wel verrekenen met vorderingen van v&d op jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
ah, blijkbaar op een andere manier toch nog de boot in gegaan met V&D: CashbackXL heeft vannacht een bevestigde en goedgekeurde cashback die aangevraagd was om uit te betalen teruggetrokken en er nu een bevestigde maar nog op goedkeuring wachtende van gemaakt.

Toch gek als hij al goedgekeurd was, lijkt of CashbackXL nu een eigen vordering op V&D probeert te omzeilen over de rug van de klant. Vervelend ook dat ze de gehele uitbetaling er nu uitgegooid hebben, was een combi van cashbacks van meerdere bedrijven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-05 09:19
offtopic:
Je volvreten de komende dagen en hopen dat je 36 past. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:44

Reptile209

- gers -

Casual Ruud schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 16:29:
Wellicht semi-offtopic, maar heeft iemand iets gehoord omtrent retourneren / ruilen van producten. In feite kan toch niet van de koop-op-afstand-bescherming of van toepassing verklaarde koopvoorwaarden worden afgeweken behoudens het geval van faillissement?

Ik kan er namelijk niets over terug vinden. Ik ga volgende week eens in de winkel na, maar weet vrijwel zeker dat het antwoord 'NEE' zal zijn, los van het juridische.
Wet koop-op-afstand geldt (uiteraard) nog steeds. Maar... hoe zou dat gaan? Je stuurt je product onder KoA retour naar de winkel. Je wordt dan schuldeiser van de winkel, want die moet je aankoopbedrag terugstorten. En schuldeiser is nu net iets dat je niet wil worden, die rij is al lang genoeg.
Je enige redelijke opties zijn nu: produkt zelf houden, of produkt via Marktplaats oid verkopen. Ik zou helemaal niks terugsturen, daarmee verhoog je alleen de boedelwaarde een beetje, en weet je zeker dat je naar je geld kunt fluiten.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanooki
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
bombadil schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 22:47:
Leuk bedacht, maar niet juist.
Zie art. 54 faillssementswet:

1. Niettemin is degene die een schuld aan de gefailleerde of een vordering op de gefailleerde vóór de faillietverklaring van een derde heeft overgenomen, niet bevoegd tot verrekening, indien hij bij de overneming niet te goeder trouw heeft gehandeld.
2. Na de faillietverklaring overgenomen vorderingen of schulden kunnen niet worden verrekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
Persoonlijk advies: nooit kadobonnen kopen. Alleen gaat je dat hier niet helpen.
Is een vvv bon niet betrouwbaarder?
Dan zit je niet vast aan 1 winkel namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Anoniem: 39993 schreef op donderdag 24 december 2015 @ 14:25:
[...]

Dus ook geen kerstcadeautjes meer kopen daar, tenzij je heel heel zeker weet dat het niet geruild hoeft te worden. (Of ze moeten natuurlijk fikse kortingen geven om het risico te compenseren. Maar dat komt waarschijnlijk volgende week pas, als de Kerstdrukte voorbij is.)
Garantie kun je ook vergeten. Ik heb nog wat dingen gehad met Kerst die daar vandaan komen, maar had het er zelf al niet meer gekocht (tenzij het met een flinke korting is)
raro007 schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 12:47:
[...]
Persoonlijk advies: nooit kadobonnen kopen. Alleen gaat je dat hier niet helpen.

Het is het krijgen van bonnen ook eigenlijk wat het probleem is :p Als je ze geeft ben je er vanaf en is het een probleem van de ontvanger. En als je ze krijgt heb je niet alle invloed op welke bon je gaat krijgen.

[ Voor 30% gewijzigd door Marzman op 26-12-2015 13:24 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-05 15:16
raro007 schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 12:47:
[...]

Klopt, tenzij uiteraard de VVV failliet gaat want dan zijn die bonnen ook ineens niet meer geldig.

Bij de VVV zit het namelijk net andersom, de winkels krijgen pas het geld zodra hun de ingeleverde bon richting de VVV indienen. Indien hun het niet meer bij de VVV kunnen indienen zullen ze uiteraard zo'n bon ook niet meer accepteren.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 721543

RocketKoen schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 12:24:
[...]

Het verschil is dat de winkel maar 85% van de waarde van een VVV bon krijgt uitgekeerd. De rest gaat naar de organisatie en de winkel die de bon heeft verkocht.

Maar maak en verkoop je als winkel je eigen bonnen, dan krijg je 100%.
Bovenstaande is niet correct. Acceptanten van de VVV Cadeaubon betalen 4,5% provisie over de waarde van de geaccepteerde bonnen. Overigens is dit de laagste acceptantenprovisie die winkeliers in Nederland voor het accepteren van bonnen betalen.

Wanneer een winkelier zijn eigen bonnen maakt, is de opbrengst niet 100%. De bonnen moeten namelijk ontworpen, gedrukt en geleverd worden. Daar zijn kosten mee gemoeid. Nadeel voor consumenten is dat zo'n bon alleen bij die winkel te besteden is, in tegenstelling tot de VVV Cadeaubon die door heel Nederland bij meer dan 24.000 winkels te besteden is.
Onderzoek naar cadeaubonnen in Nederland wijst uit dat de VVV Cadeaubon de winkelier voordeel oplevert; meer traffic en overbesteding.

Vriendelijke groet,
VVV Nederland l www.vvvcadeaubonnen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Anoniem: 721543 schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 08:25:
[...]

Bovenstaande is niet correct. Acceptanten van de VVV Cadeaubon betalen 4,5% provisie over de waarde van de geaccepteerde bonnen. Overigens is dit de laagste acceptantenprovisie die winkeliers in Nederland voor het accepteren van bonnen betalen.

Wanneer een winkelier zijn eigen bonnen maakt, is de opbrengst niet 100%. De bonnen moeten namelijk ontworpen, gedrukt en geleverd worden. Daar zijn kosten mee gemoeid. Nadeel voor consumenten is dat zo'n bon alleen bij die winkel te besteden is, in tegenstelling tot de VVV Cadeaubon die door heel Nederland bij meer dan 24.000 winkels te besteden is.
Onderzoek naar cadeaubonnen in Nederland wijst uit dat de VVV Cadeaubon de winkelier voordeel oplevert; meer traffic en overbesteding.

Vriendelijke groet,
VVV Nederland l www.vvvcadeaubonnen.nl
De opbrengst van eigen cadeaubonnen is voor een winkelier doorgaans hoger dan 100%. Het laten maken van eenvoudige cadeaubonnen is erg goedkoop en er is altijd een klein percentage bonnen wat zoekraakt in bijv. het oud papier of jaren bij de consument in de la blijft liggen.

Met de sterke punten van een VVV-bon ben ik het wel eens. Biedt veel meer vrijheid voor de ontvanger van de bon en ik kan de bon van mijn tante uit Friesland ook uitgeven tijdens een weekendje uit in Maastricht bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

Stomp niet af, blijf slijpen

Levering aan V&D word door sommige leveranciers gestopt, en de tip om reparaties (horloges) bij de juwelier uit te laten voeren..
http://nos.nl/artikel/207...ken-bevoorrading-v-d.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21:10
Tanooki schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 09:09:
[...]

Leuk bedacht, maar niet juist.
Zie art. 54 faillssementswet:

1. Niettemin is degene die een schuld aan de gefailleerde of een vordering op de gefailleerde vóór de faillietverklaring van een derde heeft overgenomen, niet bevoegd tot verrekening, indien hij bij de overneming niet te goeder trouw heeft gehandeld.
2. Na de faillietverklaring overgenomen vorderingen of schulden kunnen niet worden verrekend.
Ik weet niet wie het bij het juiste eind heeft maar uit dat artikel lees ik enkel dat verrekening niet is toegestaan indien de schuld of vordering niet te goeder trouw tot stand is gekomen of als het na de faillietverklaring tot stand is gekomen. Dat houdt verrekening tot niet per definitie tegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanooki
  • Niet online
Je hebt bij het overnemen van de schuld niet te goeder trouw gehandeld, als je dit hebt gedaan met het oogmerk om je vervolgens op verrekening te kunnen beroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdjnl
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-05 18:39
http://swart-deschepper.n...rekening-na-faillissement

[ Voor 86% gewijzigd door rdjnl op 29-12-2015 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21:10
Tanooki schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 15:44:
Je hebt bij het overnemen van de schuld niet te goeder trouw gehandeld, als je dit hebt gedaan met het oogmerk om je vervolgens op verrekening te kunnen beroepen.
Ja dat snap ik, maar ik had niet het idee dat het daar over ging. Ik dacht dat het simpelweg ging over personen die toevallig op rekening hadden gekocht en ook nog een cadeaubon hadden liggen. In de situatie die jij beschrijft snap ik idd dat het niet rechtmatig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 00:48

EiT

Ergste is nog dat ze die bonnen ook nog bij andere winkels verkopen, o.a. bij de Kruidvat lagen ze nog.

Weet natuurlijk niet of ze een error krijgen als ze er geld op proberen te zetten.

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:40
EiT schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 16:20:
Ergste is nog dat ze die bonnen ook nog bij andere winkels verkopen, o.a. bij de Kruidvat lagen ze nog.

Weet natuurlijk niet of ze een error krijgen als ze er geld op proberen te zetten.
Ja en er is vanuit V&D (woensdag middag pas!) gecommuniceerd deze uit de schappen te halen.
Bazziek schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 16:18:
[...]
Ja dat snap ik, maar ik had niet het idee dat het daar over ging. Ik dacht dat het simpelweg ging over personen die toevallig op rekening hadden gekocht en ook nog een cadeaubon hadden liggen. In de situatie die jij beschrijft snap ik idd dat het niet rechtmatig is.
Voor verrekening geldt dat een prestatie mag verrekend worden met een schuld die daaraan beantwoordt. Een cadeaubon die je toevallig hebt liggen beantwoordt niet aan de rekening die je voor iets heel anders moet betalen.

Daarnaast geldt de verrekeningsbevoegdheid in principe niet bij surseance (anders dan het artikel bij faillissementen).

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-05 14:41

Mimiix

Professioneel Prutser

Worsteneter schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 17:48:
[...]

Ja en er is vanuit V&D (woensdag middag pas!) gecommuniceerd deze uit de schappen te halen.
Ik werk bij Plus. Wij verkochten deze ook. Echter toen de vd de kaarten niet meer accepteerde kwam bij ons het bericht van plus hoofdkantoor deze zsm uit de schappen te halen. Ligt dit dan niet bij kruidvat ?

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:54
D3nnisd schreef op donderdag 31 december 2015 @ 17:11:
[...]

Ik werk bij Plus. Wij verkochten deze ook. Echter toen de vd de kaarten niet meer accepteerde kwam bij ons het bericht van plus hoofdkantoor deze zsm uit de schappen te halen. Ligt dit dan niet bij kruidvat ?
Idem bij Albert Heijn :)

• Tanooki
  • Niet online
Waarschijnlijk levert het opwaarderen van de kaarten aan de kassa een foutmelding op, omdat winkelketens zoals kruidvat dit in hun systeem al hebben uitgeschakeld. Dat is een stuk veiliger dan vertrouwen op winkelpersoneel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04:33
Stond met mijn VVV-bon bij de V en D, accepteerden ze niet, irritatie van mijn kant, omdat ik mijn huiswerk redelijk had gedaan, op vd.nl spraken ze alleen over hun eigen kadokaarten.

Nouja niks aan de hand natuurlijk VVV-bon raak je wel kwijt, maar heb IHA bij de winkels waar je ze kwijt kan niet veel te zoeken, ja bol.com gaat nog maar die doen moeilijk dat je eerst iets moet opsturen, ipv dat je gewoon de code van je bon gelijk kan intypen bij ze (iets dat wel kan met de boekenbon bij bol).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Nog een plek waar je ze toch nog kwijt kan:
ARBO OpleidingsCentrum neemt cadeaubonnen V&D aan in ruil voor cursus
Je kunt je cadeaubonnen van de V&D al bij een aantal kledingwinkels in de provincie inleveren, nu kun je er ook (een deel van) een opleiding voor kopen of cadeau doen. Het bedrijf ARBO OpleidingsCentrum in onder meer Zwolle neemt de cadeaubonnen aan als betaalmiddel.

Het gaat om trainingen en veiligheidscursussen voor onder meer het besturen van vorkheftrucks, hoogwerkers en zogeheten reachtrucks. Per cursus kan maximaal voor 50 euro aan cadeaubonnen worden ingeleverd. "Met een aantal ondernemers hadden we het er over dat het oneerlijk is dat je als bedrijf cadeaubonnen verkoopt en ze vervolgens niet meer inneemt. Toen bedacht ik dit plan", zegt directeur Van Haren.

"Veel particulieren, vooral menen uit de logistiek, volgen bij ons een cursus om bijvoorbeeld de kansen op de arbeidsmarkt te verbeteren of omdat ze als zelfstandige werken. Je zou dus, als je cadeaubonnen hebt liggen, je man of buurjongen een plezier kunnen doen met korting op een cursus."

In heel Nederland volgen maandelijks 600 mensen een cursus bij het opleidingscentrum. Van Haren hoopt dat de actie veel extra cursisten oplevert. "Er zijn heel veel waardebonnen in omloop. Die bonnen kunnen de vuilnisbak daarna in, ik denk niet dat ik er ooit iets van kan kopen."

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454358

Toch nog even een stukje reclame in het lokale suffertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 725146

*knip* spam

[ Voor 97% gewijzigd door gambieter op 12-01-2016 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

Bedankt voor het melden. Maar voor de leesbaarheid, gebruik graag hoofdletters en interpunctie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thetrueman2
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-05 21:16
4launch neemt t/m eind januari ook cadeaukaarten aan van V&D tot een maximumbedrag van €50 (zie voor de voorwaarden deze link)

Iets over dood en brood :P

I can tell by your lack of interest that I was kidding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-05 17:09
Er valt weinig brood te verdienen aan iets waar je nooit geld voor gehad hebt. Wellicht hopen ze dat ze in de toekomst nog in te wisselen zijn? Anders is het een vrij dure promotie actie van het eigen bedrijf.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:47

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Kwam dit toevallig tegen: https://www.4launch.nl/ni...-cadeaubon-in-bij-4Launch!
Hmm stond hier al boven.. ik denk dat er wel meer winkels zijn die met dit soort acties komen of al hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door DukeBox op 18-01-2016 13:27 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Nog een plek waar je ze kwijt kan:
Afbeeldingslocatie: http://www.ravenslair.nl/GoT2/HuisaanHuis-VDbon.jpg
Aldus de Huis aan Huis krant in Enschede.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Medewerkers Saxion Hogeschool kunnen waardeloze V&D-cadeaukaarten inwisselen voor VVV-bonnen
Medewerkers van Saxion Hogeschool in Enschede en Deventer die een cadeaukaart van V&D als kerstgeschenk hebben gekozen, kunnen die inruilen voor een VVV-geschenkbon. De V&D-bonnen zijn door het faillissement van de warenhuisketen niet meer geldig.

Zo'n 1.800 medewerkers van Saxion kozen eind vorig jaar voor een V&D-kaart ter waarde van veertig euro. Een deel van de kaarten was nog niet ingewisseld toen V&D failliet ging.

Volgens het College van Bestuur is een zorgvuldige afweging gemaakt. "Er is voor compensatie gekozen omdat een kerstgeschenk een blijk van waardering is voor de geleverde inspanningen in het afgelopen jaar. De waarde van dit kerstgeschenk zou voor iedereen gelijk moeten zijn, ongeacht de keuze voor een bepaald type geschenk."
Hebben die even mazzel :)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Fijn zo'n werkgever, al kost het ze een hoop wat elders wel weer bezuinigd zal worden. Ook juridisch wel handig om 1 claim ter waarde van 1800 bonnen te hebben ipv het de werknemers maar individuel uit te laten zoeken.

Wordt zonder La Place denk ik ook niet veel meer met die doorstart en nu juridische procedures over de voorraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyingdutchboy
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 28-05 11:07
Ik heb nog een tegoed bon van Cool cat. Weet iemand of die ingewisseld kan worden bij V&D.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
sambalbaj schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 21:44:
Fijn zo'n werkgever, al kost het ze een hoop wat elders wel weer bezuinigd zal worden. Ook juridisch wel handig om 1 claim ter waarde van 1800 bonnen te hebben ipv het de werknemers maar individuel uit te laten zoeken.

Wordt zonder La Place denk ik ook niet veel meer met die doorstart en nu juridische procedures over de voorraden.
De tussenleverancier zit er eerder mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:26

Wildfire

Joy to the world!

flyingdutchboy schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 22:47:
Ik heb nog een tegoed bon van Cool cat. Weet iemand of die ingewisseld kan worden bij V&D.?
Tijdens een lopend faillissement mogen cadeaubonnen niet meer geaccepteerd worden.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:29
sambalbaj schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 21:44:

...
Zou dat onderdeel van het verdienmodel zijn? Zoveel mogelijk V&D bonnen scoren en daarmee hoger op de ranglijst schuldeisers komen? Klinkt wel een beetje als riskant kruimeltjes rapen.
Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat, op een paar na misschien, bedrijven uit de goedheid van hun hart waardeloze V&D bonnen accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
analogworm schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 11:08:
[...]

Zou dat onderdeel van het verdienmodel zijn? Zoveel mogelijk V&D bonnen scoren en daarmee hoger op de ranglijst schuldeisers komen? Klinkt wel een beetje als riskant kruimeltjes rapen.
Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat, op een paar na misschien, bedrijven uit de goedheid van hun hart waardeloze V&D bonnen accepteren.
Nee, dat is zeker geen onderdeel van het verdienmodel. Met een V&D bon ben je gewoon concurrent schuldeiser en krijg je in het faillissement, indien er uberhaupt wordt uitgedeeld, naar rato betaald. Dus de omvang van je vordering maakt niet uit, iedereen krijgt hetzelfde percentage terug.

Wat mogelijk wel handig is, is om alle wel en niet ingewisselde kaarten in kaart te brengen bij Saxion. Maar in feite is de kans dat ze wat terugkrijgen vrij klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:29
Worsteneter schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 12:17:
[...]

Nee, dat is zeker geen onderdeel van het verdienmodel. Met een V&D bon ben je gewoon concurrent schuldeiser en krijg je in het faillissement, indien er uberhaupt wordt uitgedeeld, naar rato betaald. Dus de omvang van je vordering maakt niet uit, iedereen krijgt hetzelfde percentage terug.

Wat mogelijk wel handig is, is om alle wel en niet ingewisselde kaarten in kaart te brengen bij Saxion. Maar in feite is de kans dat ze wat terugkrijgen vrij klein.
Hier spreek je je zelf toch tegen? Je zegt de omvang van de schuld maakt niet uit, want iedereeen krijgt hetzelfde percentage terug. En daarvoor zeg je dat er naar rato uitbetaald wordt.
Als ik 10% van alle schulden van de vd bezit, dan krijg ik 10% van de opbrengst bij faillissement verkoop. De opbrengst zal in werkelijkheid lager liggen dan die 10 procent omdat er simpelweg niet genoeg geld in kas zit.
De winst zou 'm er in kunnen zitten dat ik de schulden voor een prikkie over koop maar er toch een paar procent boven voor terug krijg dan wat ik heb betaald.

Zo'n zelfde truuk doet sun capital. Investeren 200 miljoen maar is afgesproken dat ze er 400miljoen voor terug krijgen. Ze hebben dan dus op papier een vordering van 400miljoen die nevernooit niet in zijn geheel betaald wordt. Maar al krijgen ze 250 of 300miljoen dan hebben ze officieel verlies gemaakt op de fictieve 400miljoen, maar absoluut wel winst op de 200miljoen

Zo ook met de bonnen.. Een ondernemer zegt ik geef je de helft van de waarde van de bon in eigen goederen. Maar over mijn eigen goederen betaal ik ook maar de helft van wat ik jou reken. Dus absoluut gezien kopen ze de schulden voor 25% van de waarde op. En alle procentpunten daarboven die ze terugkrijgen bij overname of faillissements verkoop is de winst.
Dat natuurlijk naast de blije klanten die tóch nog hun bon kwijt konden en vast nog wel eens terug komen.

Of mis ik hier iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
analogworm schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 13:04:
[...]

Hier spreek je je zelf toch tegen? Je zegt de omvang van de schuld maakt niet uit, want iedereeen krijgt hetzelfde percentage terug. En daarvoor zeg je dat er naar rato uitbetaald wordt.
Als ik 10% van alle schulden van de vd bezit, dan krijg ik 10% van de opbrengst bij faillissement verkoop. De opbrengst zal in werkelijkheid lager liggen dan die 10 procent omdat er simpelweg niet genoeg geld in kas zit.
De winst zou 'm er in kunnen zitten dat ik de schulden voor een prikkie over koop maar er toch een paar procent boven voor terug krijg dan wat ik heb betaald.

Zo'n zelfde truuk doet sun capital. Investeren 200 miljoen maar is afgesproken dat ze er 400miljoen voor terug krijgen. Ze hebben dan dus op papier een vordering van 400miljoen die nevernooit niet in zijn geheel betaald wordt. Maar al krijgen ze 250 of 300miljoen dan hebben ze officieel verlies gemaakt op de fictieve 400miljoen, maar absoluut wel winst op de 200miljoen

Zo ook met de bonnen.. Een ondernemer zegt ik geef je de helft van de waarde van de bon in eigen goederen. Maar over mijn eigen goederen betaal ik ook maar de helft van wat ik jou reken. Dus absoluut gezien kopen ze de schulden voor 25% van de waarde op. En alle procentpunten daarboven die ze terugkrijgen bij overname of faillissements verkoop is de winst.
Dat natuurlijk naast de blije klanten die tóch nog hun bon kwijt konden en vast nog wel eens terug komen.

Of mis ik hier iets?
toon volledige bericht
Ik spreek mijzelf helemaal niet tegen. Naar rato van de omvang krijg je betaald, maar de omvang maakt niet uit, want iedereen krijgt hetzelfde percentage. Als je een grotere vordering hebt krijg je dus wel meer, maar absoluut, niet relatief. Je krijgt dus wel naar rato betaald. De een sluit de ander niet uit. Statistisch gezien wordt er aan de concurrente schuldeisers iets tussen de 0,5% en 4% uitgekeerd. Daarbij zijn er ook faillissementen waarin 100% wordt uitgekeerd.. dus vaker krijg je inderdaad niets dan iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:12
https://topshelf.nl/vend

Voor de mensen die nog een V&D cadeaubon thuis hebben liggen. Leuke zaak met een zeer groot assortiment.

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Pagina: 1 2 Laatste