Ik hoorde vandaag dat de V&D hun cadeaubonnen niet meer accepteerd, mag dit zomaar aangezien mensen hiervoor betaald hebben? De rede dat ik dit vraag is omdat ik nog een redelijk grote hoeveelheid bonnen heb die nu dus waardeloos zouden zijn.
Het mag waarschijnlijk niet, maar het gebeurt wel. Kun je met je bonnen achter aan gaan staan in de rij met schuldeisers (er van uitgaande dat het een faillissement wordt).
Ik ben er bang voor dat je pech hebt ...
Ik ben er bang voor dat je pech hebt ...
GamiQ, de game notes app met game maps!
De V&D heeft uitstel van betaling aangevraagd; dat betekend dat er dus geen geld meer is. Door de cadeaubon ben je dus min of meer schuldeiser geworden, maar ze kunnen niet betalen, want er is geen geld.
Was helaas bij de freerecordshop niet anders, ook daar waren van de ene op de andere dag de cadeaukaarten niet meer geldig.
Free record shop neemt geen cadeaubonnen meer aan
Free record shop neemt geen cadeaubonnen meer aan
[ Voor 23% gewijzigd door nachtnet op 23-12-2015 17:56 ]
Zie eerdere discussie hierover, toen met de Free Record Shop: Free record shop neemt geen cadeaubonnen meer aan. Persoonlijk advies: nooit kadobonnen kopen. Alleen gaat je dat hier niet helpen.
Hm , spuit 11
Hm , spuit 11
[ Voor 4% gewijzigd door gambieter op 23-12-2015 17:57 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
waarschijnlijk was mijn copy-pasteknop net wat sneller dan de jouwe
Gelukkig kon je in het geval van de frs nog een tijdje de bonnen uitgeven bij de belgische vrienden. Voor de VD lijkt dit helaas niet het geval te zijn.
Speculatiemodus
Mogelijk komt er tzt een actie waarbij je de cadeaukaart kunt ruilen voor een kortingsbonnenboekje.
http://www.entertainmentb...ossing-cadeaukaarthouders
nachtnet schreef op woensdag 23 december 2015 @ 18:02:
waarschijnlijk was mijn copy-pasteknop net wat sneller dan de jouwe
offtopic:
De verleiding was dan ook groot om "per ongeluk" je bericht te verwijderen, oeps
De verleiding was dan ook groot om "per ongeluk" je bericht te verwijderen, oeps
Gezien de al langer durende problemen met V&D is dat inderdaad onwaarschijnlijk.Gelukkig kon je in het geval van de frs nog een tijdje de bonnen uitgeven bij de belgische vrienden. Voor de VD lijkt dit helaas niet het geval te zijn.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Sowieso wil je daar nu nietmeer kopen. Garantie tot aan de deur. Als de boel op de fles gaat kun je met je kapotte trui / vaas / whatever misschien nog naar de importeur (als ze dat niet zelf zijn) maar daar houdt het op.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Als de keuze is tussen garantie tot aan de deur of anders helemaal niks meer krijgen voor je cadeaubonnen, dan weet ik het wel.
Heel vervelend natuurlijk dat je deze cadeaubonnen niet meer kunt innen. Het is natuurlijk niet helemaal juist, in de winkel kun je immers nog genoeg producten meenemen. Voor de bezitters van deze bonnen is het te hopen dat bij een "eventuele" overname de bonnen geldig blijven.
Heel vervelend natuurlijk dat je deze cadeaubonnen niet meer kunt innen. Het is natuurlijk niet helemaal juist, in de winkel kun je immers nog genoeg producten meenemen. Voor de bezitters van deze bonnen is het te hopen dat bij een "eventuele" overname de bonnen geldig blijven.
'It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends on his not understanding it.'
Ik probeer het voorzichtig via de juridische weg. Ze verwijzen namelijk voor de AV van de kadobon naar hun website, maar daar is door die nieuwe pagina niks meer te vinden. Ook navraag bij de klantenservice naar deze AV leverde niets op.
Contactgegevens waren ook afwezig op de website, dus ik heb de beide bewindvoerders via de mail maar eens gewezen op het gegeven dat de AV waar naar verwezen wordt, er niet is en dus daarmee ook niet van toepassing is voor mij.
Eens kijken of het wat oplevert.
Contactgegevens waren ook afwezig op de website, dus ik heb de beide bewindvoerders via de mail maar eens gewezen op het gegeven dat de AV waar naar verwezen wordt, er niet is en dus daarmee ook niet van toepassing is voor mij.
Eens kijken of het wat oplevert.
offtopic:
Wel sneu trouwens, terwijl ik stond te wachten bij de klantenservice op de AV waren er meerdere mensen die met een 45 euro kadobon van het kerstpakket te horen kregen dat ze er niets meer mee konden kopen
Wel sneu trouwens, terwijl ik stond te wachten bij de klantenservice op de AV waren er meerdere mensen die met een 45 euro kadobon van het kerstpakket te horen kregen dat ze er niets meer mee konden kopen
Bottom line (ff gecheckt bij vrouwlief die advocaat is, maar niet in dit vakgebied, bronnen zijn ongetwijfeld te vinden in het FRS-topic): Ze mogen het niet weigeren, maar zie je gelijk maar eens te halen bij een bedrijf dat (zo goed als) failliet is.... Vooral wanneer ze eenmaal écht failliet zijn, is het gewoon achteraan aansluiten.
[ Voor 48% gewijzigd door naitsoezn op 23-12-2015 20:42 ]
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
T is nog wel een leuk cadeau voor je schoonmoeder
Anoniem: 172410
De timing van V&D is wel perfect, vanuit hun eigen perspectief gezien. Ik ga ervan uit dat er met de feestdagen veel geld aan bonnen is uitgegeven en dat is, naar nu blijkt, dikke winst voor wat stukjes karton geweest.
Als zoiets met voorbedachte rade is gebeurd, immers, men [mensen van hogerop] wist een week/maand geleden ook al dat de V&D problemen zou krijgen. en ze verkopen toch die dingen, is dat dan niet een vorm van oplichting?Anoniem: 172410 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 21:14:
De timing van V&D is wel perfect, vanuit hun eigen perspectief gezien. Ik ga ervan uit dat er met de feestdagen veel geld aan bonnen is uitgegeven en dat is, naar nu blijkt, dikke winst voor wat stukjes karton geweest.
People as things, that’s where it starts.
Het vreemde is dat bedrijven soms zolang mogelijk moeten doorgaan met het verkopen van bepaalde zaken, omdat ze anders achteraf faillissementsfraude verweten kan worden. Zo mag je als noodlijdend bedrijf eigenlijk niet zomaar stoppen met het aannemen van orders, omdat men het dan zou kunnen zien als zelf ten gronde richten van het bedrijf.RobinHood schreef op woensdag 23 december 2015 @ 21:44:
Als zoiets met voorbedachte rade is gebeurd, immers, men [mensen van hogerop] wist een week/maand geleden ook al dat de V&D problemen zou krijgen. en ze verkopen toch die dingen, is dat dan niet een vorm van oplichting?
Da's idd nogalAnoniem: 172410 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 21:46:
[...]
Het vreemde is dat bedrijven soms zolang mogelijk moeten doorgaan met het verkopen van bepaalde zaken, omdat ze anders achteraf faillissementsfraude verweten kan worden. Zo mag je als noodlijdend bedrijf eigenlijk niet zomaar stoppen met het aannemen van orders, omdat men het dan zou kunnen zien als zelf ten gronde richten van het bedrijf.

People as things, that’s where it starts.
sterker nog ze mogen geen cadeaubonnen meer innen.
Het is namelijk een vordering en ze hebben net uitstel van betaling gevraagd omdat ze niet aan hun vorderingen kunnen voldoen.
helaas sta je dan met alle schuldeisers in dezelfde rij
Het is namelijk een vordering en ze hebben net uitstel van betaling gevraagd omdat ze niet aan hun vorderingen kunnen voldoen.
helaas sta je dan met alle schuldeisers in dezelfde rij
De wet of wat dan ook is gewoon belachelijk.
Een kadobon, is in deze gewoon een betaalmiddel.
Want je krijgt er een product voor terug.
Ze zouden ze ook geen pin of contante betalingen mogen verrichten.
Komt op hetzelfde neer.
Voor de kadokaart is betaald, en heb je recht op uitgifte van goederen.
Komt op hetzelfde neer.
PSN: plexforce (ps4)
Het een is een vordering, het andere niet. Dat is (waarschijnlijk) het verschilWeHoDo schreef op woensdag 23 december 2015 @ 21:52:
Komt op hetzelfde neer.
Wellicht, maar het is gewoon zo belachelijk.Anoniem: 172410 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 21:53:
[...]
Het een is een vordering, het andere niet. Dat is (waarschijnlijk) het verschil
Als het geld al binnen is, de klant zo laten zitten.
Of het nu V&D of ander bedrijf is of wettelijk is, dat terzijde.
Maar goed, weer een reden om geen kadokaarten te kopen.
Bij een uitstel van betaling of faillissement zijn er altijd verliezers die niet betaald worden. Het bedrijf gaat nou eenmaal niet voor niets failliet. In dit geval zijn de klanten met waardebon net zo goed verliezers als de leveranciers die niet betaald worden.
Het is zuur, maar het is niet anders...
[ Voor 7% gewijzigd door Homer.J op 23-12-2015 22:03 ]
Klopt,echter kan de leverancier er voor kiezen om pas goederen te leveren na betaling.Homer.J schreef op woensdag 23 december 2015 @ 22:02:
Bij een uitstel van betaling of faillissement zijn er altijd verliezers die niet betaald worden. Het bedrijf gaat nou eenmaal niet voor niets failliet. In dit geval zijn de klanten met waardebon net zo goed verliezers als de leveranciers die niet betaald worden.
En niet op basis van achteraf of consignatie. Wil de winkelketen dat niet, ook goed.
Hoe dan ook, blijft balen. Ook voor andere bedrijven. Nu is het V&D een grote speler en DA.
Verwacht binnen nu en 1 maand dat er nog een "verrassing" gaat komen, met een bedrijf die over de kop gaat. Is ook niet toeval dat dit opeens gebeurd. Was waars. meer een tactische zet. Innen en gaan.
Ik had een half jaar geleden ook een cadeaubon gehad van iemand die geen nieuws volgt, ik ben die toen maar zo snel mogelijk gaan innen (op tijd gelukkig, zag de bui al hangen). Maar het is inderdaad vrij belachelijk.
Het is een beetje een nadeel van die bonnen. Ik houd ook niet zo van bonnen van kleine restaurants enzo, dan ga ik echt zo snel mogelijk daar eten
Het is een beetje een nadeel van die bonnen. Ik houd ook niet zo van bonnen van kleine restaurants enzo, dan ga ik echt zo snel mogelijk daar eten
[ Voor 26% gewijzigd door Marzman op 23-12-2015 22:15 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Ik zit eens dat nieuws rond de geschenkbon van v&d op me te laten inwerken, en kan me niet aan de indruk onttrekken dat de het niet mogen verzilveren van de cadeaubonnen regelrechte fraude en oplichting is.
Want ik neem aan dat bedrijven die deze bonnen aan hun personeel hebben gegeven als onderdeel van het kerstpakket voor deze bonnen betaald hebben. Dus v&d had blijkbaar geen moeite het geld te innen voor deze cadeaubonnen, maar verzilveren ho maar.
Want ik neem aan dat bedrijven die deze bonnen aan hun personeel hebben gegeven als onderdeel van het kerstpakket voor deze bonnen betaald hebben. Dus v&d had blijkbaar geen moeite het geld te innen voor deze cadeaubonnen, maar verzilveren ho maar.
Dat is ook wat ik een belachelijke kwestie vind.Basement schreef op woensdag 23 december 2015 @ 22:23:
Ik zit eens dat nieuws rond de geschenkbon van v&d op me te laten inwerken, en kan me niet aan de indruk onttrekken dat de het niet mogen verzilveren van de cadeaubonnen regelrechte fraude en oplichting is.
Lang verhaal kort, wettelijk mag het blijkbaar, maar iedereen vind het bizar.
Is toch hetzelfde principe als je bij een webwinkel iets besteld, vooruit betaald en de winkel gaat failliet.. kan je ook naar je geld en spullen fluiten meestal.
[ Voor 3% gewijzigd door krietjur op 23-12-2015 22:30 ]
Je mag verwachten als je betaald hebt, ook het product mag verwachten.krietjur schreef op woensdag 23 december 2015 @ 22:27:
Is toch hetzelfde principe als je bij een webwinkel iets besteld, vooruit betaald en de winkel gaat failliet.. kan je ook naar je geld fluiten meestal.
Eigenlijk zou de bankwereld , net zoals met een CC, een betaling moeten kunnen terugdraaien als er
een product niet geleverd wordt. Want het kan niet zomaar zo zijn, dat het geld zomaar foetsie is.
Het is ook bizar, laten we voorop stellen dat ik het heel sneu vind voor de medewerkers, ook als zij straks evt hun baan verliezen, dat is natuurlijk een regelrechte ramp voor die mensen. Maar ik kan me niet aan het feit onttrekken dit weer 1 van de bekende k*t geintjes is van v&d dit jaar, (zoals eenzijdig de salarissen verlagen, en terug geofloten worden door de rechter, idem met een eenzijdige huurverlaging, *knip*
[ Voor 9% gewijzigd door gambieter op 23-12-2015 22:35 ]
je mag niet je eigen faillissement in de hand werken dus de bonnen niet verkopen is ook geen optie.Basement schreef op woensdag 23 december 2015 @ 22:23:
Het aanmoedigen om extra teverkopen is dan weer wel verboden.
Mensen, blijf on-topic. Dit topic is niet bedoeld om te gaan ranten over V&D.
Helemaal eens. Zou eens een onderzoeks instantie moeten zijn voor directeuren en managers die gaat kijken waarom een bedrijf failliet gaat. En als het door mismanagement komt, dat ze gewoon geen dragende kracht meer mogen vervullen. Nu gaan ze failliet en beginnen weer opnieuw. Tuurlijk, fouten kan altijd. Maar vaak zit er ook meer achter. Fraude en andere praktijken. Dit is over het algemeen, niet V&D specifiek.Basement schreef op woensdag 23 december 2015 @ 22:32:
Het is ook bizar, laten we voorop stellen dat ik het heel sneu vind voor de medewerkers, ook als zij straks evt hun baan verliezen, dat is natuurlijk een regelrechte ramp voor die mensen. Maar ik kan me niet aan het feit onttrekken dit weer 1 van de bekende k*t geintjes is van v&d dit jaar, (zoals eenzijdig de salarissen verlagen, en terug geofloten worden door de rechter, idem met een eenzijdige huurverlaging, en alleen al van die schofterigheid zou je deze firma al failliet wensen.
Beschouw het als een arts, die kan ook zijn functie kwijt raken.
Hoe kom je daarbij?Rmg schreef op woensdag 23 december 2015 @ 22:34:
[...]Het aanmoedigen om extra teverkopen is dan weer wel verboden.
https://juridischesnelweg...w-cadeaubonnen-nog-waard/
Onlangs bericht de Telegraaf dat winkelpersoneel van de Free Record Shop (FRS) van de directie de opdracht zou hebben gekregen om zoveel mogelijk cadeaubonnen te verkopen, terwijl al bekend was dat FRS langs de afgrond liep. Op deze wijze zou zijn geprobeerd extra omzet te genereren. De directie van FRS ontkent.
Cadeaubonnen van een bedrijf verliezen in beginsel hun waarde bij een faillissement. Een cadeaubon is immers een gewone vordering van de houder van de waardebon op het bedrijf, die na een faillissement bij de curator ingediend moet worden. Enkel indien de curator uiteindelijk voldoende geld op haalt (hetgeen in de praktijk weinig zal voorkomen), zal de vordering alsnog worden voldaan.
Het verkopen van cadeaubonnen vlak voor een faillissement is dus zeer lucratief voor een bedrijf. Je krijgt er wel voor betaald, maar hoeft er niets voor te doen. Bestuurders (= directie) die zich hieraan schuldig maken, lopen echter wel het gevaar hiervoor persoonlijk aansprakelijk gesteld te worden.
Bij DAS op de website:
5. Ik heb nog een cadeaubon van de failliete winkel. Kan ik die nog inwisselen?
• Bij surseance van betaling: een cadeaubon geeft u geen recht op geld, maar is een vordering op de winkel waar de bon is gekocht. U kunt de bon vaak alleen bij die winkel inwisselen voor een artikel naar keuze of een specifieke dienst. Staat er op de cadeaubon dat u deze ook bij een ander kunt inwisselen? Ook dan is er geen recht op geld, maar kunt u de bon bij die ander inwisselen voor een artikel naar keuze.
Tsja het lijkt mij gewoon een vordering op (indien voorraadig) reeds in de winkel aanwezige producten.
Dat de winkels blijven draaien is deels om de producten zoveel mogelijk te slijten, en nog een beetje te smoelen voor nieuwe durfkapitalisten. Dus die vordering moeten ze 'zonder problemen' kunnen inlossen.
5. Ik heb nog een cadeaubon van de failliete winkel. Kan ik die nog inwisselen?
• Bij surseance van betaling: een cadeaubon geeft u geen recht op geld, maar is een vordering op de winkel waar de bon is gekocht. U kunt de bon vaak alleen bij die winkel inwisselen voor een artikel naar keuze of een specifieke dienst. Staat er op de cadeaubon dat u deze ook bij een ander kunt inwisselen? Ook dan is er geen recht op geld, maar kunt u de bon bij die ander inwisselen voor een artikel naar keuze.
Tsja het lijkt mij gewoon een vordering op (indien voorraadig) reeds in de winkel aanwezige producten.
Dat de winkels blijven draaien is deels om de producten zoveel mogelijk te slijten, en nog een beetje te smoelen voor nieuwe durfkapitalisten. Dus die vordering moeten ze 'zonder problemen' kunnen inlossen.
De rest is vrije tijd. Breathe in breathe out
Anoniem: 454358
Nee, want een vordering is eigenlijk een schuld, en wat gebeurd er bij een "uitstel van betaling" ? Juist, schulden worden voorlopig niet betaald. Dus ook niet in natura zoals bij cadeaubonnen.
Anoniem: 132566
Beter waren ze gelijk op hun gat gegaan, halverwege dit jaar- dit was toch een kansloze missie, opnieuw leven inblazen? Er komt al jaren geen hond meer bij de V&D, Hema, Blokker, Leenbakker etc. Veel te duur, geen echt merken, vaak troep, geen echt sterk imago- een beetje voor kleurloze mensen, grijze muizen winkels zijn het. Toch heeft SunCapitol er nog 50 Miljoen euro of dollar ingepompt, echt geen vooruitziende blik bij die club, dat is gewoon money-down-the-drain.
Maar ja tijden veranderen, verander je niet mee- ben je weg. Ik moest even denken aan tijden van weleer, CD'tjes luisteren bij de FRS en de V&D, kijken waar zij goedkoper waren. Later kocht ik er nog weleens een kledingstuk, beddegoed of een cadeau voor iemand. Tegenwoordig haal ik het beddegoed gewoon bij de Aldi of van internet, net als de rest. Waarom zou je 3,95 euro betalen voor 10 rolletjes plakband, terwijl dat zelfde pakje bij de Action 0,58 eurocent kost?
Grote filialen, veel personeel en dan voor de kerst horen dat je waarschijnlijk na de kerst of de jaarwisseling werkloos bent…
Ik heb met deze mensen te doen.
Als je op het journaal roept dat je het van de omzet moet hebben, maar tegelijkertijd niet inziet, dat je waren veel te hoog geprijsd zijn t.o.v. de rest vd markt, tja- dan doe toch echt iets verkeerd, lijkt mij.
Slecht ondernemerschap en toch ook wel verwijtbaar nalatig.
Er is voor je cadeaubon betaald, maar je bon is niet echt het stoffelijke, tastbare product- het is direct inwisselbaar voor een product, met die bon kun je materieel immers niets. Je kunt hem niet opeten, aantrekken, afspelen etc.- als je dit hard genoeg maakt, zou je nog best weleens je gelijk kunnen behalen- ook al heeft degene hierboven gelijk met die schulden, de wetgeving, uitstel van betaling etc.
Jammer dat de meeste rechtsbijstandsverzekeringen moeilijk doen over zulke lage vorderingen, anders zou je het daar kunnen proberen. Enerzijds begrijpelijk van V&D, gelet de situatie- anderzijds weet je dan ook zeker dat het niks meer wordt en laat je de klant of personeel wel erg in de kou staan- ik vraag mij af hoelang men dit al aan zag komen, dit is niet van vanmorgen denk ik.
Maar ja tijden veranderen, verander je niet mee- ben je weg. Ik moest even denken aan tijden van weleer, CD'tjes luisteren bij de FRS en de V&D, kijken waar zij goedkoper waren. Later kocht ik er nog weleens een kledingstuk, beddegoed of een cadeau voor iemand. Tegenwoordig haal ik het beddegoed gewoon bij de Aldi of van internet, net als de rest. Waarom zou je 3,95 euro betalen voor 10 rolletjes plakband, terwijl dat zelfde pakje bij de Action 0,58 eurocent kost?
Grote filialen, veel personeel en dan voor de kerst horen dat je waarschijnlijk na de kerst of de jaarwisseling werkloos bent…
Als je op het journaal roept dat je het van de omzet moet hebben, maar tegelijkertijd niet inziet, dat je waren veel te hoog geprijsd zijn t.o.v. de rest vd markt, tja- dan doe toch echt iets verkeerd, lijkt mij.
Slecht ondernemerschap en toch ook wel verwijtbaar nalatig.
Er is voor je cadeaubon betaald, maar je bon is niet echt het stoffelijke, tastbare product- het is direct inwisselbaar voor een product, met die bon kun je materieel immers niets. Je kunt hem niet opeten, aantrekken, afspelen etc.- als je dit hard genoeg maakt, zou je nog best weleens je gelijk kunnen behalen- ook al heeft degene hierboven gelijk met die schulden, de wetgeving, uitstel van betaling etc.
Jammer dat de meeste rechtsbijstandsverzekeringen moeilijk doen over zulke lage vorderingen, anders zou je het daar kunnen proberen. Enerzijds begrijpelijk van V&D, gelet de situatie- anderzijds weet je dan ook zeker dat het niks meer wordt en laat je de klant of personeel wel erg in de kou staan- ik vraag mij af hoelang men dit al aan zag komen, dit is niet van vanmorgen denk ik.

Zo'n onderzoek naar het handelen van het bestuur van een onderneming wordt in principe bij ieder faillissement gedaan door de aangestelde curator(en), en als er een mogelijk is om geld te halen bij de bestuurders (of eigenaren) vanwege onbehoorlijk bestuur of soms zelfs ergere zaken zal dit ook zeker gedaan worden.WeHoDo schreef op woensdag 23 december 2015 @ 22:36:
[...]
Helemaal eens. Zou eens een onderzoeks instantie moeten zijn voor directeuren en managers die gaat kijken waarom een bedrijf failliet gaat. En als het door mismanagement komt, dat ze gewoon geen dragende kracht meer mogen vervullen. Nu gaan ze failliet en beginnen weer opnieuw. Tuurlijk, fouten kan altijd. Maar vaak zit er ook meer achter. Fraude en andere praktijken. Dit is over het algemeen, niet V&D specifiek.
Beschouw het als een arts, die kan ook zijn functie kwijt raken.
Punt is echter dat een vorm van mismanagement ook kan zijn het stoppen met het aannemen van orders of het weigeren van verkopen voordat je failliet bent.
Dat er vaak meer achter zit vind ik ook nogal een uitspraak, voor zover ik weet is bij het overgrote deel van faillissementen geen sprake van fraude of andere strafbare praktijken.
Ter aanvulling: de Consumentenbond heeft ook een pagina met informatie over kadobonnen in dit soort situaties: http://www.consumentenbon...adeaubon-winkel-failliet/. Je staat dus als consument helemaal achter in de rij schuldeisers. Mooi ook dat op de V&D kadobonnen staat "Zoek het lekker zelf uit!"
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Anoniem: 407645
Nog een reden om cadeaubonnen af te schaffen. 
Vond het sowieso al grote onzin die dingen.
Het is het meest gegeven cadeau tegenwoordig. Best inderdaad niet aan beginnen, zal het zelf nooit kopen om dit soort reden. Maar ook omdat... vaak een vervaldag heft en zoek kan raken...Anoniem: 407645 schreef op donderdag 24 december 2015 @ 09:51:
Nog een reden om cadeaubonnen af te schaffen.
Vervaldag is nog tot daar aan toe. Maar "het kan zoek" raken is wel de grootste non-reden. Kom op ALLES kan zoek raken.Galactic schreef op donderdag 24 december 2015 @ 10:01:
[...]
Het is het meest gegeven cadeau tegenwoordig. Best inderdaad niet aan beginnen, zal het zelf nooit kopen om dit soort reden. Maar ook omdat... vaak een vervaldag heft en zoek kan raken...

[ Voor 143% gewijzigd door Brodo op 19-09-2019 04:40 ]
Je begrijpt het niet..GerardVanAfoort schreef op woensdag 23 december 2015 @ 22:43:
Als jij nog een cadeaubon thuis hebt liggen, heeft V&D jouw geld feitelijk al binnen. Met producten 'slijten' aan cadeaukaarthouders schieten ze dus weinig op, sterker nog, dat kost geld.
Ik heb dus ook nog een bon van 25 euro liggen.
Mijn plan was om hem uit te geven bij de La Place binnen de V&D daar zijn ze ook gewoon geldig.
En dan lijkt het me sterk als je aan de kassa staat met je hamburger met frietjes en een biertje erbij dat ze dan nee zeggen sorry we nemen geen cadeau bonnen aan.
Dan laat ik die hamburger met frietjes en het opengemaakte flesje cola ook gewoon staan...
Mijn plan was om hem uit te geven bij de La Place binnen de V&D daar zijn ze ook gewoon geldig.
En dan lijkt het me sterk als je aan de kassa staat met je hamburger met frietjes en een biertje erbij dat ze dan nee zeggen sorry we nemen geen cadeau bonnen aan.
Dan laat ik die hamburger met frietjes en het opengemaakte flesje cola ook gewoon staan...
Als je nou zo'n kaart hebt en je wil iets gaan kopen van dat bedrag of net er onder en je geeft de kaart en smeert 'm, kunnen ze dan aangifte tegen je doen?
M.l. schreef op donderdag 24 december 2015 @ 10:52:
Als je nou zo'n kaart hebt en je wil iets gaan kopen van dat bedrag of net er onder en je geeft de kaart en smeert 'm, kunnen ze dan aangifte tegen je doen?

Natuurlijk kunnen ze dat, want je hebt niet betaald met een geldig betaalmiddel
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Ja en dat zullen ze ook doen.M.l. schreef op donderdag 24 december 2015 @ 10:52:
Dan laten ze rustig je spullen staan bij de kassa hoor.vincent44 schreef op donderdag 24 december 2015 @ 10:51:
Ik heb dus ook nog een bon van 25 euro liggen.
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Ik probeer het te begrijpenTanooki schreef op donderdag 24 december 2015 @ 10:45:
Je begrijpt het niet..
Als jij nog een cadeaubon thuis hebt liggen, heeft V&D jouw geld feitelijk al binnen. Met producten 'slijten' aan cadeaukaarthouders schieten ze dus weinig op, sterker nog, dat kost geld.
De rest is vrije tijd. Breathe in breathe out
Jij hebt een enorme schuld, wat doe je?GerardVanAfoort schreef op donderdag 24 december 2015 @ 10:55:
[...]
Ik probeer het te begrijpenMaar absurd dat de voorraad dus niet de winkel uit mag met een bon met een groot V&D logo
1) Je geeft alle producten weg (in ruil voor een waardeloos plastic kaartje).
2) Je probeert deze producten alsnog te verkopen zodat je geld binnen krijgt.
Welke optie kies jij?
[ Voor 5% gewijzigd door LordSinclair op 24-12-2015 11:43 ]
Koop dan ook vooral geen cadeaubonnen meer. Die dingen vervallen, toko's gaan failliet en soms zijn er nog andere voorwaarden. Mijns inziens kan je beter gewoon geld cadeau geven. Heeft de ontvanger VEEL MEER aan. (en ja een bon krijgen is een net zo ongeinspireerd cadeau als geld)
Het punt met surseance en faillissement is dat er sprake is van een acuut liquiditeitstekort: de direct opeisbare schulden kunnen niet meer volledig betaald worden. Om te voorkomen dat schuldeisers dan voorgetrokken worden, is er het fenomeen van faillissement (en als afgeleide daarvan de surseance).
In beide gevallen kan en mag de onderneming geen betalingen meer doen aan schuldeisers van voor het faillissement.
En, ja, dat is oneerlijk, vooral voor de klant, want de bank heeft een informatievoorsprong, de leverancier heeft een - al dan niet bewuste - keuze gemaakt op rekening te leveren, het personeel krijgt uitbetaald door het UWV en de klant heeft alleen maar de keuze wel of niet kopen.
Juridisch is het volkomen juist dat daardoor de cadeaubonnen niet meer ingeleverd kunnen worden.
In beide gevallen kan en mag de onderneming geen betalingen meer doen aan schuldeisers van voor het faillissement.
En, ja, dat is oneerlijk, vooral voor de klant, want de bank heeft een informatievoorsprong, de leverancier heeft een - al dan niet bewuste - keuze gemaakt op rekening te leveren, het personeel krijgt uitbetaald door het UWV en de klant heeft alleen maar de keuze wel of niet kopen.
Juridisch is het volkomen juist dat daardoor de cadeaubonnen niet meer ingeleverd kunnen worden.
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
Inderdaad.
Al is iedere maatregel oneerlijk voor een bepaalde groep mensen. Het is ook oneerlijk als een leverancier niet meer krijgt betaald (en indirect dus de werknemers van die leverancier) ondanks dat spullen zijn geleverd, het is "zelfs" oneerlijk als een geldschieter niets terug krijgt. Er is kort gezegd minder geld dan dat er schulden zijn. Dan moet men toch wat.
Al is iedere maatregel oneerlijk voor een bepaalde groep mensen. Het is ook oneerlijk als een leverancier niet meer krijgt betaald (en indirect dus de werknemers van die leverancier) ondanks dat spullen zijn geleverd, het is "zelfs" oneerlijk als een geldschieter niets terug krijgt. Er is kort gezegd minder geld dan dat er schulden zijn. Dan moet men toch wat.
eL_Jay schreef op donderdag 24 december 2015 @ 10:59:
Mijns inziens kan je beter gewoon geld cadeau geven. Heeft de ontvanger VEEL MEER aan. (en ja een bon krijgen is een net zo ongeinspireerd cadeau als geld)
offtopic:
Niet helemaal: geld gaat op de grote (of kleine
) hoop. Met een bon ga je naar een specifieke winkel waar je een specifiek product koopt, waarna je in je hoofd dat product aan de specifieke gever koppelt.
Niet helemaal: geld gaat op de grote (of kleine
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Dan moeten de ontvangers dus anders om gaan met gekregen geld. Opsparen / apart houden om iets van te kopen in diezelfde specifieke winkel / een andere specifieke winkel / iets naar eigen inzicht mee te doen.
Daarom is curator ook zo'n leuke taak: je hebt altijd ruzie met iedereen, want iedereen vindt hij dat hij recht heeft op dit of dat en oneerlijk behandeld wordt.F_J_K schreef op donderdag 24 december 2015 @ 11:33:
Inderdaad.
Al is iedere maatregel oneerlijk voor een bepaalde groep mensen.
Overigens is het uiteindelijk makkelijk om de schuld bij het management of de aandeelhouder neer te leggen. Feit is en blijft echter dat de Nederlander gewoon niet meer koopt bij V&D. Daar verandert ook een topmanagement niets aan.
After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.
Yup. "mooi koffieset apparaat" Ja! zeker, met jou bon gekochtF_J_K schreef op donderdag 24 december 2015 @ 11:33:
[...]
offtopic:
Niet helemaal: geld gaat op de grote (of kleine) hoop. Met een bon ga je naar een specifieke winkel waar je een specifiek product koopt, waarna je in je hoofd dat product aan de specifieke gever koppelt.
Een bon maakt de aankoop iets persoonlijker. Ik heb alleen toch liever geld als ik zelf mag kiezen.
PSN: Lonestander, Steam: Lonestander / Lone
Cadeaubonnen is een zeer lucratieve business (> 1 mrd /jaar), aangezien een groot percentage niet wordt ingeleverd en dus verloopt (> 5 man /jaar). (bron uit 2011)
In dit geval is het belachelijk dat het moederbedrijf de bonnen nu al niet meer wil innen. *knip*
In dit geval is het belachelijk dat het moederbedrijf de bonnen nu al niet meer wil innen. *knip*
[ Voor 7% gewijzigd door gambieter op 24-12-2015 13:16 ]
...less is more
*knip*
[ Voor 97% gewijzigd door gambieter op 24-12-2015 13:17 ]
...less is more
Anoniem: 39993
Ik denk dat het over en uit is met de naam V&D. Hier op de zaak vliegen de grappen over kerstpakketten met V&D cadeaubonnen je om de oren. Werknemers van hele bedrijven blij gemaakt met zo'n mooie V&D bon van een paar tientjes, zijn ze de volgende dag ineens niets meer waard. (En natuurlijk moet je ze niet weggooien, want wie weet..... ooit........ tuurlijk, droom lekker verder.) Ook natuurlijk nog veel mensen die zo'n bon hadden gekocht voor familie/vrienden met Kerst, die nu dus EN hun geld kwijt zijn EN weer op zoek moeten naar een ander(e) cadeau(bon)......
Misschien kunnen we de naam Vroom & Dreesman wijzigen in Vangen & Doei. Dit is een te grote smet, waar ze nooit meer vanaf komen.
Het is al meerdere keren voorbij gekomen: Koop gewoon geen cadeaubonnen, die je maar bij 1 winkel(keten) in kan leveren. Kijk hooguit naar cadeaubonnen die door een hele branche gebruikt worden, en zelfs dan loop je nog risico. Laat je bonnen ook niet thuis liggen met het idee "komt wel een keer". Direct uitgeven, al is het maar aan spul wat "toch wel op komt". Het is geen geld, wat gegarandeerd een bepaalde waarde heeft. Het is een belofte van een rechtspersoon die zomaar ineens verdwenen kan zijn (of zich kan verschuilen achter regeltjes waardoor een prestatie ineens niet meer geleverd hoeft te worden).
Op naar het topic voor de DA cadeaubonnen?
Misschien kunnen we de naam Vroom & Dreesman wijzigen in Vangen & Doei. Dit is een te grote smet, waar ze nooit meer vanaf komen.
Het is al meerdere keren voorbij gekomen: Koop gewoon geen cadeaubonnen, die je maar bij 1 winkel(keten) in kan leveren. Kijk hooguit naar cadeaubonnen die door een hele branche gebruikt worden, en zelfs dan loop je nog risico. Laat je bonnen ook niet thuis liggen met het idee "komt wel een keer". Direct uitgeven, al is het maar aan spul wat "toch wel op komt". Het is geen geld, wat gegarandeerd een bepaalde waarde heeft. Het is een belofte van een rechtspersoon die zomaar ineens verdwenen kan zijn (of zich kan verschuilen achter regeltjes waardoor een prestatie ineens niet meer geleverd hoeft te worden).
Op naar het topic voor de DA cadeaubonnen?
[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 24-12-2015 13:39 ]
Dit is dus precies de reden dat je geen cadeaubonnen cadeau moet geven (afgezien van het feit dat het afgezaagd is). Je koopt er niets meer mee dan een insolventierisico.
After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.
Inderdaad. Bovendien forceer je vaak mensen om dan bij de desbetreffende winkel iets te kopen. Maar bijvoorbeeld een bioscoopbon voor een filmliefhebber is natuurlijk weer prima.
Een V&D cadeaubon voor een persoon die veel bij de V&D koopt is niet ok, maar een bioscoopbon voor een filmliefhebber is wel ok? Het is niet allemaal zwart of wit.Tk55 schreef op donderdag 24 december 2015 @ 13:55:
Inderdaad. Bovendien forceer je vaak mensen om dan bij de desbetreffende winkel iets te kopen. Maar bijvoorbeeld een bioscoopbon voor een filmliefhebber is natuurlijk weer prima.
Ik bedoel meer dat je de bioscoopbon (volgens mij) bij elke bioscoop kan gebruiken, een V&D bon (uiteraard) niet bij andere winkels. Maakt cadeaubonnen overigens nog niet minder irritant.revertive schreef op donderdag 24 december 2015 @ 14:01:
[...]
Een V&D cadeaubon voor een persoon die veel bij de V&D koopt is niet ok, maar een bioscoopbon voor een filmliefhebber is wel ok? Het is niet allemaal zwart of wit.
Ik denk dat dit meer zit in het feit dat de nationale bioscoop bon in vrij veel bioscopen (volgens mij accepteerd alleen Pathé ze niet meer, sinds dat ze een eigen bonnen systeem hebben) geaccepteerd word en ook nog eens bij verschillende bioscoop ketens waardoor de kans een stuk kleiner is dat deze van de een op de andere dag waardeloos zal worden.revertive schreef op donderdag 24 december 2015 @ 14:01:
[...]
Een V&D cadeaubon voor een persoon die veel bij de V&D koopt is niet ok, maar een bioscoopbon voor een filmliefhebber is wel ok? Het is niet allemaal zwart of wit.
[ Voor 8% gewijzigd door Dennism op 24-12-2015 14:09 ]
De enige manier om van je cadeaubon af te komen is, net als andere artikelen, ruilen. Wanneer je het bonnetje nog hebt waar de betreffende kaart op staat en je aan de voorwaarden voor ruiling voldoet zou je in theorie mogen ruilen. Het is alleen afwachten wat de winkel je eventueel teruggeeft... Want geld terug is niet wettelijk geregeld. Ik heb geen idee hoe V&D dat geregeld heeft.
Ruilen doen ze ook niet meer bij V&D.sypie schreef op donderdag 24 december 2015 @ 14:10:
De enige manier om van je cadeaubon af te komen is, net als andere artikelen, ruilen. Wanneer je het bonnetje nog hebt waar de betreffende kaart op staat en je aan de voorwaarden voor ruiling voldoet zou je in theorie mogen ruilen. Het is alleen afwachten wat de winkel je eventueel teruggeeft... Want geld terug is niet wettelijk geregeld. Ik heb geen idee hoe V&D dat geregeld heeft.
Wat je over het hoofd ziet is dat ze helemaal niks meer terug mogen nemen. Het is op dit moment alleen geld erbij. Er mag helemaal niks meer uitgaan. Omdat ze onder surseance staan.sypie schreef op donderdag 24 december 2015 @ 14:10:
Dus ook geen kerstcadeautjes meer kopen daar, tenzij je heel heel zeker weet dat het niet geruild hoeft te worden. (Of ze moeten natuurlijk fikse kortingen geven om het risico te compenseren. Maar dat komt waarschijnlijk volgende week pas, als de Kerstdrukte voorbij is.)Wouter_96 schreef op donderdag 24 december 2015 @ 14:18:
[...]
Wat je over het hoofd ziet is dat ze helemaal niks meer terug mogen nemen. Het is op dit moment alleen geld erbij. Er mag helemaal niks meer uitgaan. Omdat ze onder surseance staan.
Ik zit hier met 2 kersttruien te koekeloeren. Waarvan er dus eentje terug zou gaan. Ook heb ik maandag nog een cadeaubon van de v&d gekregen van notabene de v&d klantenservice.
Wat ik denk is dat ze gewoon failliet gaan. Als ze failliet zijn kunnen ze winkels en personeel makkelijk weg doen. Waarna ze weer een doorstart maken. Hier is het dan gewoon weer mogelijk om te ruilen de bonnen in te leveren.Anoniem: 39993 schreef op donderdag 24 december 2015 @ 14:25:
[...]
Dus ook geen kerstcadeautjes meer kopen daar, tenzij je heel heel zeker weet dat het niet geruild hoeft te worden. (Of ze moeten natuurlijk fikse kortingen geven om het risico te compenseren. Maar dat komt waarschijnlijk volgende week pas, als de Kerstdrukte voorbij is.)
Als je een doorstart maakt is het een keuze van de nieuwe investeerder om de oude bonnen nog te accepteren, dat is niet vanzelfsprekend, want het geld wat ooit voor die bon betaald is heb je niet meer. Het is dan opeens een gebaar van goodwill.Wouter_96 schreef op donderdag 24 december 2015 @ 14:28:
[...]
Wat ik denk is dat ze gewoon failliet gaan. Als ze failliet zijn kunnen ze winkels en personeel makkelijk weg doen. Waarna ze weer een doorstart maken. Hier is het dan gewoon weer mogelijk om te ruilen de bonnen in te leveren.
Ja die kans zit er natuurlijk goed in. Maar ik verwacht wel dat ze het netjes op gaan lossen. Het is Nederlands bedrijf dat kapot is gemaakt door "Investeerders". Hopelijk kunnen ze dus van deze geldwolven afkomen.LordSinclair schreef op donderdag 24 december 2015 @ 14:33:
[...]
Als je een doorstart maakt is het een keuze om de oude bonnen nog te accepteren, dat is niet vanzelfsprekend, want het geld wat ooit voor die bon betaald is heb je niet meer. Het is dan opeens een gebaar van goodwill.
Kansloos. Vertrouwen is het sleutelwoord. Dat is nu weg. Vertrouwen kwijtraken is erg eenvoudig en kan snel. Daarna weer terugwinnen is een lastig en langdurig iets.Wouter_96 schreef op donderdag 24 december 2015 @ 14:28:
[...]
Wat ik denk is dat ze gewoon failliet gaan. Als ze failliet zijn kunnen ze winkels en personeel makkelijk weg doen. Waarna ze weer een doorstart maken. Hier is het dan gewoon weer mogelijk om te ruilen de bonnen in te leveren.
Dan had je toch beter op het nieuws moeten letten, want Pathé is uit de club van bioscoopbonnen gestapt en daarmee is je bioscoopbon ineens een klap minder interessant...Tk55 schreef op donderdag 24 december 2015 @ 14:06:
[...]
Ik bedoel meer dat je de bioscoopbon (volgens mij) bij elke bioscoop kan gebruiken, een V&D bon (uiteraard) niet bij andere winkels. Maakt cadeaubonnen overigens nog niet minder irritant.
Weet niet of dit heel erg offtopic is, maar ik gok niet dat ik de enige ben:
Ik heb maandag een aantal kerstcadeau's besteld in de V&D webshop, en deze zouden de 24e (vandaag) tussen 11 en 15u geleverd worden. Is de pakketdienst gewoon laat vanwege drukte of zal dit ook vanwege de surseance zijn opgeschort?
Ik heb maandag een aantal kerstcadeau's besteld in de V&D webshop, en deze zouden de 24e (vandaag) tussen 11 en 15u geleverd worden. Is de pakketdienst gewoon laat vanwege drukte of zal dit ook vanwege de surseance zijn opgeschort?
Gewoon laat.oZy schreef op donderdag 24 december 2015 @ 15:07:
Weet niet of dit heel erg offtopic is, maar ik gok niet dat ik de enige ben:
Als het goed is wordt alles geleverd wat via de webshop al besteld is
POSTNL heeft het vrij druk.... Gisteravond reden ze nog na 21:00 uur met 2 bussen door de straat bij ons om her en der te bezorgen.....
Ik zou er niet zomaar van uitgaan. Ik had namelijk vorige maand e.e.a. besteld via de webshop, kort gezegd hebben ze er een zooitje van gemaakt. Had te maken met nieuwe software applicatie/wijziging oid.. Vandaag de dag is de bestelling niet compleet, en nu dit..Ryur schreef op donderdag 24 december 2015 @ 15:10:
[...]
Gewoon laat.
Als het goed is wordt alles geleverd wat via de webshop al besteld is
Overigens ook als 'goodwill' een cadeaubon gekregen, guess what ding was/is geblokkeerd

[ Voor 5% gewijzigd door beyazz06 op 24-12-2015 15:16 ]
Anoniem: 80487
Ik snap die winkel specifieke bonnen sowieso niet, eerlijk gezegd.
De VVV/Iris bon is er toch ook nogsteeds, die kan je bijna overal inleveren.
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 80487 op 24-12-2015 15:19 ]
Ook de VVV/Iris bon snap ik niet. Ik heb van de groen/blauw/geel gekleurde waardebonnen in m'n portomonee zitten. Die kan ik zelfs in Griekenlandje, Spanje, etc, etc inwisselen.Anoniem: 80487 schreef op donderdag 24 december 2015 @ 15:18:
Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/
Ik snap sowieso niet waarom mensen van die bonnen geven/kopen, gewoon geld kost je niks meer en dan ben je tenminste niet gelimiteerd aan waar het geaccepteerd wordt en geldigheid 
Als V&D echt failliet gaat dan heb je gewoon pech
Als V&D echt failliet gaat dan heb je gewoon pech
[ Voor 3% gewijzigd door !mark op 24-12-2015 15:37 ]
Ik hoor net op de radio dat er winkels/webshops zijn die korting geven als je je V&D cadeaubon inlevert.
Dus ik zou hem nog niet versnipperen in ieder geval.
Dus ik zou hem nog niet versnipperen in ieder geval.
Maar dat is zo'n onorigineel en saai cadeau!! Waar je veel meer aan hebt, maar goed!mark schreef op donderdag 24 december 2015 @ 15:35:
Ik snap sowieso niet waarom mensen van die bonnen geven/kopen, gewoon geld kost je niks meer en dan ben je tenminste niet gelimiteerd aan waar het geaccepteerd wordt en geldigheid

Ik zou daar niet te hard op rekenen, als het kan is het mooi meegenomen, maar ik geloof dat er iig bekend is dat er nog veel +-10 miljoen euro aan nu bekende bonnen uitstaan, en mogelijk ook nog bonnen waar op dit moment niet direct zicht op is. Dat is een aardige last aan goodwill die naar ik verwacht zelfs bij een doorstart lastig te dragen zal zijn.Wouter_96 schreef op donderdag 24 december 2015 @ 14:39:
[...]
Ja die kans zit er natuurlijk goed in. Maar ik verwacht wel dat ze het netjes op gaan lossen. Het is Nederlands bedrijf dat kapot is gemaakt door "Investeerders". Hopelijk kunnen ze dus van deze geldwolven afkomen.
Verder is "kapot gemaakt" door investeerders natuurlijk op zijn best slechts de halve waarheid. Zo'n investeerder zoals nu Sun Capital wil ook gewoon geld verdienen net als iedere andere eigenaar, en zij hebben aan V&D ook enkel geld verloren sinds de aankoop in 2010 iets wat zeker niet het doel is van zo'n investeerder, die willen het lieft ook gewoon een goed lopend bedrijf dat ze voor een goede prijs weer kunnen verkopen, daar rookt de schoorsteen immers van, een faillissement helpt ze eigenlijk helemaal niet. Nu is het natuurlijk wel zo dat de investeerders die eigenaar (o.a. KKR en Alpinvest) waren voor Sun Capital er nog wel redelijk aan verdiend hebben door het vastgoed te verkopen en terug te huren (deels vanzelf daar zij ook investeerden in enkele van de partijen die het vastgoed kochten). Denk hierbij bijv. ook aan dat Alpinvest in die tijd eigendom was van de Nederlandse pensioenfondsen ABP en PFZW, waardoor je gewoon kan stellen dat als er sprake is van "kapot gemaakt" is, dat dit in ieder geval deels gebeurt is door een ander Nederlands bedrijf.
Ik denk echter dat dit veel te makkelijk geroepen wordt, en dat V&D (maar ook veel vergelijkbare detailhandel ketens, denk aan DA, Macintosh die ook surseance zitten, maar ook bijv. de blokker die het lastig heeft en zo zijn er nog wel een paar) vooral in de problemen komen niet direct door al dan niet buitenlandse investeerders maar door het feit dat ze zichzelf niet of nauwelijks vernieuwd hebben in de laatste 15-20 jaar, terwijl de wensen en eisen van de consument in de wijze waarop ze willen winkelen in deze tijd enorm veranderd zijn. Stadscentra (winkelstraten) worden gewoon steeds minder relevant voor een (groot) deel van de consumenten, de tijd dat de vrouw het geld kon uitgeven terwijl de man aan het werk was is ook grotendeels voorbij maar deze winkels maken nog steeds enorme loonkosten op tijden dat het gros van de mensen aan het werk is, en dus geen geld kan uitgeven, hierdoor zal het aanbod aan winkels zal een stuk meer uniek moeten worden om de concurrentie met o.a. internet aan te gaan iets dat deze dinosaurussen op winkelketen gebied gewoon niet lukt.
*knip* aanzetten tot diefstal
[ Voor 83% gewijzigd door gambieter op 24-12-2015 17:03 ]
Is wel goed voor de omzet van de advocatuur, maar voor de rest een waardeloos advies.
[ Voor 13% gewijzigd door gambieter op 24-12-2015 17:04 ]
Die bonnen zijn natuurlijk niet 1 dag voor de surseance verkocht, maar de afgelopen jaren. De kans is groot dat zelfs een redelijk deel van de houders van deze bonnen niet eens weten dat ze er ergens nog 1 hebben liggen.
[ Voor 21% gewijzigd door gambieter op 24-12-2015 17:03 ]
Svp trolls negeren, plaats een TR.
*knip*
Maar nu ben ik dus wel (ook) mooi mijn geld kwijt. Dinsdag online een jas besteld, vandaag even langsgegaan in de winkel en de medewerker vertelde mij dat het pakket waarschijnlijk niet meer komt, en dat ik mij online kan aansluiten bij de rij schuldeisers. Lekker dan.
Maar nu ben ik dus wel (ook) mooi mijn geld kwijt. Dinsdag online een jas besteld, vandaag even langsgegaan in de winkel en de medewerker vertelde mij dat het pakket waarschijnlijk niet meer komt, en dat ik mij online kan aansluiten bij de rij schuldeisers. Lekker dan.

[ Voor 7% gewijzigd door gambieter op 24-12-2015 17:26 . Reden: feedback via DM of het feedbacktopic ]
Ik stond ook eens een keer voor de opgave om zo'n cadeaukaart te besteden. Kon het maar beperkt gebruiken aangezien bepaalde afdelingen niet onder VD vielen (waarom zitten ze dan allemaal wel binnen hetzelfde winkelpand? Rotterdam/hoogstraat)
Toen een keertje de nood hoog was heb ik schoenen proberen te kopen. Zag een hoopje gedateerde stappers waar ik echt met tegenzin op zou lopen, dus wegegaan en weer een jaar niet gebruikt.
Kwam jaar daarop terug en zag precies dezelfde schoenen liggen die ik vorig jaar had gepast. Kon daaraan al opmaken dat het erg slecht ging. Hoorde op de achtergrond een kassamedewerkster jammeren over salarisachterstand...
Een broertje heeft de kaart uiteindelijk later nog verzilverd. VD was in mijn jeugd nog een Nederlandse trots. We kochten er van alles er kwamen er veel te vaak. De elektra afdeling verkocht commodore 64 tapes tot Nintendo die we als kind op die demonstratiezuilen kwamen spelen. Er zat een dierenwinkel die tropische vissen dacht ik/of reptielen verkocht. Die supermarkt op niveau -1. De versgebakken kokosmacronen voor 1 HFL, dat zal ik allemaal gaan missen. Dat was in de jaren tachtig.
Vanaf de jaren negentig verkochten ze steeds meer troep waar je niet naar omkeek. heb toen nog eens een aardige broek geprobeerd te passen waar een naald in zat. Je kunt het misschien al een beetje voor je zien. Ik hoorde *grrrwraaakkk* en had vanaf mijn knie tot en met mijn heup een flinke kras zitten. Medewerkers sprongen meteen in de ontkenning. Nee, nee, nee daar kunnen wij niet verantwoordelijk voor zijn.
Die eigenaren hebben zich laten ompraten door snelle investeerders en gebakken lucht, geloof ik. Zo zonde. Het zal mij benieuwen wat ze met dat pand gaan doen. De zoveelste AH binnen honderd meter met ongezonde fastfoodketens erin?
Toen een keertje de nood hoog was heb ik schoenen proberen te kopen. Zag een hoopje gedateerde stappers waar ik echt met tegenzin op zou lopen, dus wegegaan en weer een jaar niet gebruikt.
Kwam jaar daarop terug en zag precies dezelfde schoenen liggen die ik vorig jaar had gepast. Kon daaraan al opmaken dat het erg slecht ging. Hoorde op de achtergrond een kassamedewerkster jammeren over salarisachterstand...
Een broertje heeft de kaart uiteindelijk later nog verzilverd. VD was in mijn jeugd nog een Nederlandse trots. We kochten er van alles er kwamen er veel te vaak. De elektra afdeling verkocht commodore 64 tapes tot Nintendo die we als kind op die demonstratiezuilen kwamen spelen. Er zat een dierenwinkel die tropische vissen dacht ik/of reptielen verkocht. Die supermarkt op niveau -1. De versgebakken kokosmacronen voor 1 HFL, dat zal ik allemaal gaan missen. Dat was in de jaren tachtig.
Vanaf de jaren negentig verkochten ze steeds meer troep waar je niet naar omkeek. heb toen nog eens een aardige broek geprobeerd te passen waar een naald in zat. Je kunt het misschien al een beetje voor je zien. Ik hoorde *grrrwraaakkk* en had vanaf mijn knie tot en met mijn heup een flinke kras zitten. Medewerkers sprongen meteen in de ontkenning. Nee, nee, nee daar kunnen wij niet verantwoordelijk voor zijn.
Die eigenaren hebben zich laten ompraten door snelle investeerders en gebakken lucht, geloof ik. Zo zonde. Het zal mij benieuwen wat ze met dat pand gaan doen. De zoveelste AH binnen honderd meter met ongezonde fastfoodketens erin?
De winkels willen ook gewoon omzet scoren en op die winkelspecifieke bonnen kan je zelf je marge bepalen wanneer dit aan groothandelaren wordt verkocht. Zo'n bon waar je je bij aansluit is vaak niet interessant.. die eisen een flink deel op als tussenpersoon. En dan gaan winkels zelf maar een bon uitbrengen als reactie.Anoniem: 80487 schreef op donderdag 24 december 2015 @ 15:18:
Anoniem: 720614
Als individuele bezitter van V&D waardebonnen maak je geen enkele kans op enige vergoeding. Ik zie slechts mogelijkheden indien meerdere bezitters m.b.v. een advocaat een gezamenlijke vordering maken. Met tien miljoen euro kom je een stuk hoger op de lijst van schuldeisers.Dennism schreef op donderdag 24 december 2015 @ 15:58:
[...]
Ik zou daar niet te hard op rekenen, als het kan is het mooi meegenomen, maar ik geloof dat er iig bekend is dat er nog veel +-10 miljoen euro aan nu bekende bonnen uitstaan, en mogelijk ook nog bonnen waar op dit moment niet direct zicht op is. Dat is een aardige last aan goodwill die naar ik verwacht zelfs bij een doorstart lastig te dragen zal zijn.
De hoogste van het bedrag maakt voor zover ik weet totaal niets uit voor de positie op de lijst, je zal nog steeds achter alle preferente vorderingen staan, en voor zover ik weet in het uitzonderlijke geval dat er al een uitkering komt voor de groep "normale schuldeisers" zonder preferente vordering dan gebeurt die uitkering naar rato. Dus stel er blijft 1000 euro over voor deze groep en er zijn 100 eisers die allemaal 100 euro zouden moeten krijgen krijgen ze alsnog allemaal maar een 10tje, ook als bijv. 90 van deze eisers een gezamelijke vordering indienen en 10 ervan dit niet gezamelijk doen.Anoniem: 720614 schreef op donderdag 24 december 2015 @ 19:25:
[...]
Als individuele bezitter van V&D waardebonnen maak je geen enkele kans op enige vergoeding. Ik zie slechts mogelijkheden indien meerdere bezitters m.b.v. een advocaat een gezamenlijke vordering maken. Met tien miljoen euro kom je een stuk hoger op de lijst van schuldeisers.
Mijn post ging echter niet over het indienen van een claim bij een eventuele curator, maar over de kans dat na een overname / doorstart de nieuwe eigenaar alsnog de oude bonnen zal accepteren onder een goodwill regeling.
Nope. In het systeem van de faillissementswet zijn er rangen op basis van het soort schuld (bekendste is dat de fiscus voor gaat, zeker zo bekend is dat de boedelschulden, waartoe ook het door de rechtbank vast te stellen salaris van de curator behoort, voor gaan, minder bekend maar zeker zo belangrijk is dat pand- en hypotheekhouders hun rechten uit kunnen winnen zonder zich iets van het failissement aan te trekken), maar binnen elk van die rangen delen de schuldeisers 'pari passu', of wel ze delen mee naar gelang de omvang van hun schuld.Anoniem: 720614 schreef op donderdag 24 december 2015 @ 19:25:Met tien miljoen euro kom je een stuk hoger op de lijst van schuldeisers.
In het grootste deel van de faillissementen wordt er aan de gewone schuldeisers niets uitgekeerd, omdat er in die gevallen niet eens genoeg is voor de schuldeisers die hoger in rang staan dan de gewone schuldeisers.
De V&D is al jarenlang een kansloze onderneming. Maar met nu net direct voor de kerst de reeds gekochte bonnen niet langer te accepteren, ruilen van producten gestaakt te zijn en reeds aangeschafte producten online (mogelijk) niet uit te leveren zorg je als bedrijf voor veel wrok bij de consument.Anoniem: 39993 schreef op donderdag 24 december 2015 @ 14:49:
[...]
Kansloos. Vertrouwen is het sleutelwoord. Dat is nu weg. Vertrouwen kwijtraken is erg eenvoudig en kan snel. Daarna weer terugwinnen is een lastig en langdurig iets.
De timing van dit gebeuren kon dan ook niet slechter. En het zal mij dan ook niet verbazen dat dit de uiteindelijke doodsteek voor de V&D zal hebben bespoedigd.
Ik heb ook een pokkenhekel aan cadeaubonnen... geef ze dan ook altijd z.s.m. uit wanneer ik er 1 krijg...
VVV bonnen gaan nog wel omdat ze op veel plekken uit te geven zijn.
Bioscoopbonnen kreeg ik laatst ook nog welke ik maar weg heb gegeven (heb niet voor niets een projector met 130" screen
)
En vanwege online bestellingen maken met problemen bij faillissement doe ik altijd ofwel achteraf betalen ofwel met CC
VVV bonnen gaan nog wel omdat ze op veel plekken uit te geven zijn.
Bioscoopbonnen kreeg ik laatst ook nog welke ik maar weg heb gegeven (heb niet voor niets een projector met 130" screen

En vanwege online bestellingen maken met problemen bij faillissement doe ik altijd ofwel achteraf betalen ofwel met CC
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Nog eventjes die fijne herinnering.
De termeulen post lekker uit een boekje kopen, en dan kwam de eigen termeulen bezorger in zijn VW t2 busje je bestelling thuis afleveren.
Voor die jaren heel vooruitstrevend, maar eigenlijk zijn tijd ver vooruit.
En V&D altijd leuk geweest maar door slechte inkoop, en bizarre ideeën om alles aan te grijpen om marge te hebben gewoon een heel rommelige zaak geworden.
En dat maakt dat V&D gewoon nergens meer past, en dat met een raar management naar het personeel en de consument toe gedoemd Is om uit het straatbeeld verdwijnen.
Dure externe bedrijven aantrekken om een beter en aantrekkelijker profiel naar ons consumenten te krijgen.
Wel dat het personeel op de werkvloer de oplossing vaak voorhanden heeft, en weet wat de consument verlangt, maar het management daar absoluut niet naar wil luisteren.(lees ik claudius)
Ondanks dat er goede vrienden en vriendinnen van ons werken en het graag anders hadden gezien.
De termeulen post lekker uit een boekje kopen, en dan kwam de eigen termeulen bezorger in zijn VW t2 busje je bestelling thuis afleveren.
Voor die jaren heel vooruitstrevend, maar eigenlijk zijn tijd ver vooruit.
En V&D altijd leuk geweest maar door slechte inkoop, en bizarre ideeën om alles aan te grijpen om marge te hebben gewoon een heel rommelige zaak geworden.
En dat maakt dat V&D gewoon nergens meer past, en dat met een raar management naar het personeel en de consument toe gedoemd Is om uit het straatbeeld verdwijnen.
Dure externe bedrijven aantrekken om een beter en aantrekkelijker profiel naar ons consumenten te krijgen.
Wel dat het personeel op de werkvloer de oplossing vaak voorhanden heeft, en weet wat de consument verlangt, maar het management daar absoluut niet naar wil luisteren.(lees ik claudius)
Ondanks dat er goede vrienden en vriendinnen van ons werken en het graag anders hadden gezien.
[ Voor 18% gewijzigd door Supertip op 25-12-2015 12:10 ]
12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018
Nee, een kadobon is geen wettig betaalmiddel. Dat zou mooi zijn, als jan-en-alleman gewoon een kadobon uit de pinter zou laten rollen en vervolgens zeggen: "Kijk, geld!".WeHoDo schreef op woensdag 23 december 2015 @ 21:52:
De wet of wat dan ook is gewoon belachelijk.
Komt op hetzelfde neer.
Het is een belofte van het bedrijf om jou een dienst of product te leveren voor de aangegeven waarde. Maar dat maakt het nog geen wettig betaalmiddel.
[ Voor 0% gewijzigd door Edgarz op 25-12-2015 12:12 . Reden: typo ]