Rookmelder kopen

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
BroederM schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 18:44:
[...]

Het feit dat je ze koppelen tot over zelfs max 200meter (zonder muren) is de motivatie.
Koppeling vind bij beide plaats via RF of wifi en/of RF (Nest)

Wij hebben een hele oude woning waar ooit een stukje is aangeplakt waardoor het extreem geluiddicht is.
In de slaapkamer hoor niets van de woonkamer en bovenverdieping.
CV ketel zit op een vreemde plaats en plus prettig als je schuur,paardenstal en hooischuur(!!) je melding in huis krijgt.

[...]

Ik begon te twijfelen door je, maar meerdere websites melden juist 10 jaar garantie op de CO-sensor.

Terwijl ik eigenlijk verbolgen ben over het feit dat Nest deze informatie nergens meld (en dat voor z'n transparant bedrijf)

Thanks voor de replay over het lichtpad

De berichtjes op je telefoon werken voor ons niet aangezien wij telefoonloos werken (staat wel zo professioneel naar onze patiënten toe)
Die website zegt zelfs dat de Nest sensor 10 jaar mee gaat dus dan is levensduur al geen probleem meer ;)

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BroederM
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-09 19:36
SpoekGTi schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 18:54:
[...]

Die website zegt zelfs dat de Nest sensor 10 jaar mee gaat dus dan is levensduur al geen probleem meer ;)
:F

https://nest.com/support/...o-replace-my-Nest-Protect

Damn... nooit iets uitzoeken tijdens je nachtdiensten.

De Nest protect v 1.0 heeft levensduur CO-sensor van 7 jaar
De Nest protect v 2.0 heeft levensduur CO-sensor van 10 jaar

Dit geeft wel een verschil in prijs

prijsverschil per garantiejaar:
Nest : €65,00 (460 : 7 jaar) -> €46,00 (460:10jaar)
FireAngel: €37,40 (374,00 : 10 jaar)

Dit is een veel acceptabeler prijsverschil van €9,40 per jaar (plus zooitje batterijen)

Denk dat het dus toch 4 Nest protect worden!

Thanks SpoekGTi!

My life is in 2D, How about yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
BroederM schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 19:05:
[...]

:F

https://nest.com/support/...o-replace-my-Nest-Protect

Damn... nooit iets uitzoeken tijdens je nachtdiensten.

De Nest protect v 1.0 heeft levensduur CO-sensor van 7 jaar
De Nest protect v 2.0 heeft levensduur CO-sensor van 10 jaar

Dit geeft wel een verschil in prijs

prijsverschil per garantiejaar:
Nest : €65,00 (460 : 7 jaar) -> €46,00 (460:10jaar)
FireAngel: €37,40 (374,00 : 10 jaar)

Dit is een veel acceptabeler prijsverschil van €9,40 per jaar (plus zooitje batterijen)

Denk dat het dus toch 4 Nest protect worden!

Thanks SpoekGTi!
En om een indicatie te geven ik heb ze nu anderhalf jaar hangen en nog geen batterij hoeven te vervangen dus ben zelf ook wel benieuwd hoelang ze het volhouden :) er gaan 6 AA dingen in

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-09 22:41
BroederM schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 18:44:
[...]

Het feit dat je ze koppelen tot over zelfs max 200meter (zonder muren) is de motivatie.
Koppeling vind bij beide plaats via RF of wifi en/of RF (Nest)

Wij hebben een hele oude woning waar ooit een stukje is aangeplakt waardoor het extreem geluiddicht is.
In de slaapkamer hoor niets van de woonkamer en bovenverdieping.
CV ketel zit op een vreemde plaats en plus prettig als je schuur,paardenstal en hooischuur(!!) je melding in huis krijgt.
Ah duidelijk.
Ik heb dus een Fibaro zwave rookmelder (zwave is vele malen sterker en betrouwbaarder dan RF en het belast je wifi netwerk ook niet) en die heb ik met Home Assistant gekoppeld.
Als er rook/vuur (hij meet ook temperatuur en als die te hoog is gaat hij ook af) is dan gaan alle lampen fel aan, gaat het rolluik automatisch omhoog, gaat de film/serie op pauze (mocht ik die kijken) en krijg ik een notificatie op de telefoon.
Op die manier (zeker als je thuis bent) zal het je nergens in huis ontgaan dat er ergens in het huis rook/brand is.
Ook wel fijn: vele malen goedkoper dan Nest :).

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
PuckStar schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 11:02:
[...]

Ah duidelijk.
Ik heb dus een Fibaro zwave rookmelder (zwave is vele malen sterker en betrouwbaarder dan RF en het belast je wifi netwerk ook niet) en die heb ik met Home Assistant gekoppeld.
Als er rook/vuur (hij meet ook temperatuur en als die te hoog is gaat hij ook af) is dan gaan alle lampen fel aan, gaat het rolluik automatisch omhoog, gaat de film/serie op pauze (mocht ik die kijken) en krijg ik een notificatie op de telefoon.
Op die manier (zeker als je thuis bent) zal het je nergens in huis ontgaan dat er ergens in het huis rook/brand is.
Maakt dit ding zelf ook nog 120 dB geluid bij brand, of ben je afhankelijk van andere installaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Skyaero schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 12:59:
[...]

Maakt dit ding zelf ook nog 120 dB geluid bij brand, of ben je afhankelijk van andere installaties?
De melder werkt altijd (kun je ook niet uitzetten) als een gewone rookmelder, dus inderdaad geluid (85 dB op 3m) en ongeacht waar je die verder aan gekoppeld hebt.
Je kunt hem trouwens ook koppelen aan Toon.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroederM
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-09 19:36
PuckStar schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 11:02:
[...]

Ah duidelijk.
De Fibaro smoke sensor heeft net als de Fireangel geen CO-meter. en dit is wel een must (CO intoxicatie is niet iets waar je knapper van word)

Als ik dan snel even google (ging in het recente verleden ook al niet goed) zie ik alleen van Z-wave deze CO-melder.
Eerdere testen van o.a. Consumentenbond geven aan dat niet alle CO-meters betrouwbaar zijn.
Nu wil dit niet zeggen dat deze niet betrouwbaar is maar ik heb nu geen gelegenheid die test erbij te pakken.
Ander probleem is het eerder gemelde levensduur van de sensor, deze verzadigd over tijd.
Het is mij zo 1-2-3 niet duidelijk hoelang deze sensor mee gaat van deze CO-meter van EI.

Nu vind ik Domotica/Z-wave erg interessant (Rasp al iets het enthousiast aangekocht) maar als het op (brand)veiligheid aankomt is de Wife Acceptance Factor hier thuis enorm hoog.

Maar bedankt voor de tip, ik heb "weer" nachtdienst dus ik ga vannacht uitzoeken.

My life is in 2D, How about yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
BroederM schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 13:20:
[...]

De Fibaro smoke sensor heeft net als de Fireangel geen CO-meter. en dit is wel een must (CO intoxicatie is niet iets waar je knapper van word)

Als ik dan snel even google (ging in het recente verleden ook al niet goed) zie ik alleen van Z-wave deze CO-melder.
Eerdere testen van o.a. Consumentenbond geven aan dat niet alle CO-meters betrouwbaar zijn.
Nu wil dit niet zeggen dat deze niet betrouwbaar is maar ik heb nu geen gelegenheid die test erbij te pakken.
Ander probleem is het eerder gemelde levensduur van de sensor, deze verzadigd over tijd.
Het is mij zo 1-2-3 niet duidelijk hoelang deze sensor mee gaat van deze CO-meter van EI.

Nu vind ik Domotica/Z-wave erg interessant (Rasp al iets het enthousiast aangekocht) maar als het op (brand)veiligheid aankomt is de Wife Acceptance Factor hier thuis enorm hoog.

Maar bedankt voor de tip, ik heb "weer" nachtdienst dus ik ga vannacht uitzoeken.
Je hebt helemaal gelijk maar naar mijn weten is een CO melder vooral handig bij de ketel of eventueel keuken.
Dus daar kun je dan 1 CO melder plaatsen en in de rest van je huis de rook/temperatuur melder(s).
Maar het blijven afwegingen (geld, gemak, wat er gemeten wordt en hoe je gealarmeerd wordt) die ieder zelf moet maken.

Overigens betreft de WAF: de Fibaro rookmelder is heel erg klein en ziet er (vinden wij beiden) mooi uit voor een rookmelder.
Met een magnetisch plakkertje (bij de Action voor paar euro) was het ophangen ook een fluitje van een cent.

Succes met werken vannacht, ik ga hier nu even verder overdag :)

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik ben op zoek naar vervanging van onze 6 kidde rookmelders. Het type kidde fyrnetics 223-9h1 bestaat niet meer. Weet iemand of er een mogelijkheid is om losse detectieunits te kopen, die je op de montage voet kan schuiven van dit type? Het zijn 230V + batterij + koppeldraad montages en ik zit er niet op te wachten dat werkje weer opnieuw te moeten doen...
Pagina: 1 2 Laatste