Toon posts:

Geluid Toshiba 32L2433DG over speakers Philips HTD3510 5.1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goede avond allen,

Eerst wil ik even zeggen dat ik gezocht heb naar mijn vraag en ook deels gevonden heb wat ik wil weten, alleen ik twijfel nog steeds en ik zou graag een antwoord hebben waar ik 100% gerust gesteld kan worden.

Ik zou graag het geluid van mijn tv over de speakers laten gaan van een nog niet bestelde home cinema set.

Nou is mijn vraag is het mogenlijk dat ik AL het geluid wat mijn tv bereikt ook daadwerkelijk over de surround boxen gaat.
Op mijn HDTV heb ik aangesloten: Wii [component]
Digitale reciever [HDMI 1]
Mijn PC [HDMI 2]

Ik weet dat ik het beeld van de home cinema set naar de tv kan sturen via HDMI maar is het mogenlijk het geluid van de TV naar de boxen te sturen, ik weet niet of ik een HDMI output/input heb.

M.a.w zou ik als er bijvoorbeeld een film op RTL7 is het geluid van de tv naar de boxen willen gaan, maar als ik overschakel naar de Wii het geluid van de Wii naar de tv gaat en dan naar de boxen wil laten gaan.

Ik hoop dat ik niet te onduidelijk ben want ik ben echt een leek op dit gebied maar probeer het zo goed mogenlijk te verwoorden, hier nog wat links van mijn apparatuur en mijn toekomstige Home Cinema Set.

HDTV:
Toshiba 32L2433DG LED tv

http://www.toshiba.nl/tel...vs/overview/l2/32l2433dg/

Home Cinema Set:
Philips HTD3510/12 5.1 Home cinema set

http://www.wehkamp.nl/Win...jTe8P8HAQ#extraInformatie

Hartelijk dank alvast, ik hoop dat we er samen uit kunnen komen.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:33

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat zou moeten kunnen idd. Die home cinema heeft ARC dus in principe pak je dan op de HC set de ingang voor de TV. En op je TV stel je in dat ie de externe speakers moet pakken.

Having said that: verwacht alsjeblieft niet teveel van die Philips set. Reken op een wat blikken geluid en speakers die bij een beetje hard zetten mogelijk gaan kraken. Reken ook op altijd het geluid via je home cinema moeten regelen ipv de afstandsbediening van je TV te gebruiken (dus je hebt er altijd twee nodig als je TV kijkt).

Verder: als je dat ding bij Wehkamp bestelt, kun je het ook gewoon uitproberen. Wet koop op afstand; als iets niet bevalt kun je het zonde opgaaf van redenen binnen bepaalde tijd terugsturen. Check ook even de algemene voorwaarden van Wehkamp, daar moet het in staan :)

Maar als je het mij vraagt zou ik die home cinema niet kopen. Das 100 euro weggegooid geld. Als je bereid bent een paar honderrd euro meer uit te geven betaalt zich dat dubbel en dwars terug :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk dank voor je snelle reactie,

Over de speakers gesproken, daar heb je helemaal gelijk in, goedkoop is duurkoop met apparatuur in de meeste gevallen.
Ik heb hier zelf nog speakers die ik heb van mijn vorige set en dus nog prima werken alleen zit er bij de set geen HDMI dus aan die speler heb ik dus niks, speakers werken nog uitstekend.

In principe heb ik alleen een nieuwe Home Cinema systeem nodig zonder speakers, wel heb ik een nieuwe subwoofer nodig.

Even terug te komen op de HDMI aansluitingen op mijn TV, Ik heb HDMI1 en HDMI2, kan ik beide zowel gebruiken voor input als output? ik ben bang dat mijn TV juist het geluid niet wil doorgeven aan de cinema set.

Nogmaals bedankt voor je reactie!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Kijk even in de handleiding van je TV of de HDMI-poort ARC-out heeft (Audio Return Channel). Die geeft het geluid van de TV terug aan je receiver. Ondersteunt de TV dat niet, dan zul je moeten kijken of de TV een optie heeft om externe speakers te gebruiken, zoals The Eagle zegt (bv via een optische aansluiting).

[ Voor 53% gewijzigd door Bra-Jo op 14-12-2015 23:44 ]

Nomen nescio

Verwijderd

Topicstarter
Goede nacht,

Op mijn Tv kan ik naar de Tab "Voorkeuren"
Daar kan ik naar "HDMI CEC besturing"
Daar kan ik kiezen tussen "Versterker instellingen aan/uit" Luidspreker voorkeur TV Speakers/Amplifier
Kan het dit zijn? mijn tv heeft geen HDMI ARC helaas.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 december 2015 @ 22:28:
..............
Ik heb hier zelf nog speakers die ik heb van mijn vorige set en dus nog prima werken alleen zit er bij de set geen HDMI dus aan die speler heb ik dus niks, speakers werken nog uitstekend.
In principe heb ik alleen een nieuwe Home Cinema systeem nodig zonder speakers, wel heb ik een nieuwe subwoofer nodig.
Als je al speakers hebt (die je desnoods tijdelijk wilt gebruiken) dan heb je dus alleen een losse AV-receiver nodig om het geheel aan elkaar te knopen.
De instapmodellen van Denon zijn bijv. prima voor dit doel.
Een losse sub of whatever kun je dan altijd achteraf kopen als je die behoefte hebt.

Als jouw tv HDMI heeft, dan kun je die gewoon via HDMI met je receiver verbinden.
Het aansluitschema voor de tv staat op pag. 10 van de manual:
http://www.toshiba-om.net/pdf/manuals/lcdtv/English/L2433-3240-English.pdf

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2015 07:23 ]

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-12 23:14

Bever!

3

Jouw tv en home cinema zijn niet compatibel met elkaar helaas.
Tv geeft alleen digitale coax uit.
En de Hc set heeft alleen hdmi arc, en optisch.

Enige optie zou eventueel een headphone kabeltje kunnen zijn, mits je tv makkelijk in te regelen is op die manier. Maar dan heb je een stereo 2 kanaals geluid en mindere kwaliteit.

• sfinx333
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-06 14:12
het handigste zou zijn om via de optische uitgang van je tv in jouw geval een Digital Audio Out : Yes (Coax) die aan te sluiten op je stereo want dan heb je gewoon altijd je brongeluid over de speakers, alleen zit er geen Coax op je stereo...ik zou gewoon een ander setje halen met coax als je een philips wilt: http://www.wehkamp.nl/elektronica/audio-hifi/home-cinema-sets/philips-htb3520g-12-5-1-3d-home-cinema-set-met-blu-ray-speler/C26_6F2_F1A_291757/?MediumCode=85&MaatCode=0000#extraInformatie

zou trouwens persoonlijk naar een ander setje kijken...

Retrocade-X HS arcadekast minicade

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:17

FeaR

In GoT we trust

Bever! schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 10:13:
Enige optie zou eventueel een headphone kabeltje kunnen zijn, mits je tv makkelijk in te regelen is op die manier. Maar dan heb je een stereo 2 kanaals geluid en mindere kwaliteit.
Of een converter van Digitale Coax naar Optisch, ben je voor 20 euro (exclusief) kabels wel klaar. Enige is dat de Audio Out van een TV lang niet altijd 5.1 doorgeeft en als dat wel gedaan wordt is het nog maar de vraag of je zowel Dolby Digital als DTS 5.1 hebt. Doorlussen via de TV is niet altijd de beste optie als je bronnen en set 5.1 aan kunnen.
Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 07:17:
[...]
Een losse sub of whatever kun je dan altijd achteraf kopen als je die behoefte hebt.
Die behoefte zal er heel snel zijn. Dergelijke kleine speakers doen niets meer onder de 150 - 200 Hz, daar pakt de subwoofer het al op. Zonder subwoofer (AKA losse middentoner) mis je toch behoorlijk wat in je geluidsbeeld.

[ Voor 25% gewijzigd door FeaR op 15-12-2015 12:58 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties, ik heb inderdaad digitaal coax op mijn TV en hij support dts, mijn vraag is nu sinds ik weet dat coax digitaal ook 5.1 doorstuurd. Ik heb een dvd speler liggen hier met op de achterkant een coaxial plugje, kan ik deze met elkaar doorverbinden? Het is de lenco dvd-517h.

Het is allemaal niet het duurste apparatuur dat ik heb maar ik probeer het met zo min mogelijk te doen.
Ik heb niet veel te besteden en het is ook maar voor op mijn slaapkamer dus het geluid zal nooit op max gaan. Toch zou ik graag als ik een film kijk of TV dit in 5.1 willen luisteren waar mogenlijk.

Nogmaals hartstikke bedankt.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 13:09:
Bedankt voor de reacties, ik heb inderdaad digitaal coax op mijn TV en hij support dts..
DTS ondersteunen kan ook betekenen dat je geluid krijgt uit de speakers van de TV als je een DVD/Blu-ray kijkt via externe bron en DTS 5.1 naar de TV stuurt. Of dat de TV DTS 2.0 uit stuurt via de Audio Out. Een DTS-logootje op de TV hoeft zeker niet te betekenen dat de TV ook DTS 5.1 uitstuurt.
Ik heb een dvd speler liggen hier met op de achterkant een coaxial plugje, kan ik deze met elkaar doorverbinden? Het is de lenco dvd-517h.
Nee. De TV heeft een Digital Audio Out en de Lenco heeft ook een Digital Audio {b]Out[/]. Je kan twee uitgangen niet op elkaar aansluiten. Althans, het aansluiten zal lukken maar je zal geen geluid hebben. Je moet een apparaat (als een Home Cinema) hebben met een Digital Coax In om geluid vanaf de TV dan wel DVD-speler in te voeren. Of dus omvormen naar Optisch met een adapter. Maar je moet altijd van Out naar In, dat blijft staan.

Verwijderd

Topicstarter
Oké dat is duidelijk.
Ik moet dus een AV reciever hebben met een digitale coax ingang.
Dan komt dus al het geluid wat normaal mijn TV bereikt nu over mijn boxen in 5.1 geluid.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Nee, zo zwart-wit is het niet.

Je kan vanaf Digitale Coax met een adapter naar Optische Toslink (of andersom), dus daar is eventueel wel een mouw aan te passen. Heb je wel extra kosten voor de adapter, dus daar moet je wel rekening mee houden. Een Home Cinema met Digitale Coax scheelt wel een extra kabel en adapter. Qua werking zit er geen verschil in. Technisch wel, maar dat is hier geen issue.

Het is ook niet vast dat je TV 5.1 door gaat geven. Ga uit van slechts 2.0 stereo. Dolby Digital 5.1 kan ook nog als Toshiba daar de licenties voor heeft betaald, DTS 5.1 is een hele kleine kans. Je kan een receiver wel op een stand als Dolby Pro Logic zetten, dat maakt van stereo een soort van 5.1 geluid maar het is natuurlijk niet echt 5.1 geluid. Beste is om een receiver te hebben met voor elk apparaat een eigen ingang. Ik denk alleen niet dat je dat gaat halen voor 100 euro.

[ Voor 11% gewijzigd door FeaR op 15-12-2015 16:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat mijn HDTV dolby digital plus (E-AC3) heeft bied geen garantie? Ik ben best bereid iets meer te betalen voor een AV receiver ik kan eens kijken op marktplaats.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2015 17:20 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:33

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Voor je dat doet, vertel eerst even wat je al aan speakers hebt staan die je evt kunt gebruiken. Je snapt dat je er 5 plus een subwoofer nodig gaat hebben toch? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb 2 speakers achter en ik heb er 2 voor hangen, die hangen er nog van mijn oude dvd speler en doen het nog goed, ik zou alleen een subwoofer erbij moeten kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even rond gesurft en heb deze 2 receivers gevonden, kunnen jullie me zeggen of dit wat is?

Onkyo TX-SR500E TXSR500E AV Receiver
http://www.crutchfield.co...SR500/Onkyo-TX-SR500.html

Of

Onkyo AV HDMI tx sr 606 7.1
http://hometheaterhifi.co...-tx-sr606-71-av-receiver/

hartelijk dank alvast.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen even een update,

Ik heb de Onkyo AV HDMI tx sr 606 7.1 gekocht met twee kenwood speakers en het is echt een pracht apparaat.

Er gaat een digitale coax kabel van mijn TV naar de versterker en een hdmi kabel weer terug naar de TV dus ik heb al het geluid van de TV,Wii over de boxen en kan eventueel binnenkort een ps4 aansluiten op de reciever en dan heb ik nog genoeg om mee te werken!

Bedankt voor de hulp

Groeten Joey.
Pagina: 1