[Windows 7] Blijft naar updates zoeken.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-10 20:37
Ik heb zojuist Windows 7 opnieuw geinstalleerd. Ik heb een aantal updates geinstalleerd, waaronder SP1.
Echter als ik nu handmatig naar updates ga zoeken, blijft de PC 'naar updates zoeken'. Na een uur heb ik 'm maar onderbroken. Voorheen was er de microsoft fix it tool, die alsnog updates ging installeren, alleen dit programma kan ik nergens meer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik heb dit probleem ook gehad, verander de instelling eens naar 'download updates but let me choose when to install' (ja engelse versie). Na een paar reboots kreeg ik een 'install' optie en toen ging het wel goed.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
prutser001 schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 12:28:
Ik heb dit probleem ook gehad, verander de instelling eens naar 'download updates but let me choose when to install' (ja engelse versie). Na een paar reboots kreeg ik een 'install' optie en toen ging het wel goed.
Oke, dat heb ik gedaan. Is het nu de bedoeling dat ik de PC net zolang opnieuw blijf opstarten tot ik automatisch de melding krijg of ik updates wil installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dit is een regelmatig voorkomend probleem, zie bijv. Windows 7 Update blijft zoeken. Verse windows 7 vind geen updates en Windows Update werkt niet NA installeren Service pack 1 W7

Meest snelle oplossing: Raven in "Windows 7 Update blijft zoeken."

[ Voor 25% gewijzigd door Raven op 12-12-2015 12:49 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
Bedankt. Ik ga er naar kijken. Wat ik overigens wel raar vind is dat er slechts 80~ updates werden geinstalleerd alvoren SP1 werd gedownload (die ook maar 80mb was?). Ik meen me te herinneren dat er veel meer werden geinstalleerd alvorens SP1 werd geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Geen flauw idee, ik ben begonnen met een W7 schijfje waar SP1 al bij in zat :P , daarna het Simplix update pack gebruikt om een groot deel van de rest erin te verwerken, al kun je die ook op een al draaiende installatie gebruiken.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
Raven schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 12:49:
Geen flauw idee, ik ben begonnen met een W7 schijfje waar SP1 al bij in zat :P , daarna het Simplix update pack gebruikt om een groot deel van de rest erin te verwerken, al kun je die ook op een al draaiende installatie gebruiken.
Dus, dat Simplix pakket kan ik gebruiken om alle updates te installeren die na SP1 komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Jep :) De meeste in ieder geval wel. De .NET Framework updates zitten er niet in, de W10-crapware (o.a. kb3035583) ook niet. Maar de overige 200+ updates wel. Als je die achter de rug hebt zal het zoeken naar updates beter moeten gaan.

[ Voor 20% gewijzigd door Raven op 12-12-2015 12:54 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
Super, bedankt.

EDIT: Trage mirror ;)

[ Voor 46% gewijzigd door jaihel op 12-12-2015 13:01 ]

Pagina: 1