Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 10:33
Hey Tweakers,

Zojuist heb ik voor de schoonouders van mijn schoonzus ( ja de dochter van de melkboer zeg maar.. ) een laptop gekregen met als doel deze volledig opnieuw te installeren en waar hardware matig mogelijk is te upgrade.
So far so good, ik heb een originele windows 7 pro 64 met mijn originele licentie (windows 7 is een iso die ik altijd gebruik en de licentie is ook 1 wat ik op meerdere computers kan toepassen ) erop gegooid na een format. Hardware matig heb ik tot op heden nog NIKS gedaan.

Even wat info over de laptop ( misschien nodig?.. )
Toshiba Satellite L300-D (model nr: PSLC0E)
Windows 7 64bit NL geactiveerd

De drivers van bijv wlan,lan, audio etc zijn automatische geïnstalleerd tijdens de win7 installatie.

Gisteren rond 17:00 de windows update gestart om te zoeken naar updates, dit lukte in eerste geval niet dus heb ik van de MS site FixIt gedownload, nu start hij wel met zoeken zonder foutcode maar hij vind gewoonweg niks, hij blijft maar zoeken. We zijn inmiddels meer dan 12 uur verder maar nog steeds is hij aan het zoeken voor updates, ondertussen wel een poweroff en reboot gedaan om te kijken of dat het probleem verhelpt.
Ook op advies van een site (uiteraard al op google gezocht) de windows update.service gestopt, de volgende map leeggegooid: c-windows-softwaredistribution. Vervolgens windowsupdate service weer gestart maar geen verschil.

Nu ook een volgende fout gevonden nadat ik een windows update diagnose tool gedraaid heb:
windows update-fout 0x80070003,
gegoogled en ik kom hier uit:
https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/910336
Dit zijn min of meer al de stappen die ik ondernomen had om het probleem te verhelpen.

Het gaat dus om een schone windows 7 origineel met activatie die nog 0 updates heeft gevonden/geïnstalleerd.
Zelf dit probleem nog nooit gehad, de iso heb ik onlangs nog op mijn eigen systeem gebruikt 1 dag voordat windows 10 kwam en het werkt bij mij probleemloos ( altijd gedaan ).

Nu kan ik me herinneren dat ik ''vroegah'' weleens via de microsoft site het systeem naar updates heb laten zoeken en installeren zonder de tool via windows zelf te gebruiken, bestaat deze site nog? Dit aangezien ik hem niet kan vinden :D, want dit zou een mogelijke oplossing zijn. Maar goed liever jullie advies en mogelijke oplossingen om mijn normale windows update te laten runnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Het is natuurlijk maar de vraag of je een licentie hebt voor meerdere pc, of een licentie voor 1 pc.

Zoals je weet zijn er oem licenties (voor de pc waarop die staat) en retail licenties voor meerdere pc's. Daarbinnen wordt onderscheid gemaakt voor meerdere pc's tegelijkertijd (dure licentie) of 1 pc die aktief mag zijn. Wil je dan op een andere pc, moet je de windows op de vorige pc de-aktiveren. Miusschien heb je die laatste en dat zou het probleem kunnen verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Hey Reepje,

Nein, deze licentie kan ik gebruiken, is geen oem licentie of hardware gebonden.
Maar goed, stel ik had hem helemaal niet geactiveerd dan nog zou die updates moeten vinden.

Voorbeeld: stel je installeert windows opnieuw krijg je de keuze om gelijk de productcode in te voeren of om dat later te doen, stel je doet het later ( binnen 3 dagen volgens mij ) dan nog vind / installeert hij updates. Dat kan het probleem dus helaas niet zijn.

Ik kan gewoon op de zoek knop drukken en dan gaat hij zoeken, maar dat zoeken stopt niet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trubo
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:57
Staat service pack 1 er al op? Anders handmatig downloaden en installeren.

Is de update service druk bezig of een svchost proces? Dan is de pc mogelijk wel bezig.

Van de week een laptop gehad die er meer dan een nacht er over deed om updates te vinden en op te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Trubo schreef op zondag 13 september 2015 @ 12:33:
Staat service pack 1 er al op? Anders handmatig downloaden en installeren.

Is de update service druk bezig of een svchost proces? Dan is de pc mogelijk wel bezig.

Van de week een laptop gehad die er meer dan een nacht er over deed om updates te vinden en op te halen.
Ja het gaat om windows 7 pro 64bit met sp1 ( voor de rest niks ).

Ja het is ook de snelste laptop niet ( totaal niet eigenlijk :D ), enja aangezien ik al heel wat jaartjes een degelijke game-pc heb kan ik me totaal niet herinneren dat het ooit zolang bij mij geduurd heeft ( ik weet ook niet of dit proces überhaupt iets te maken heeft met de snelheid van je pc )
Klinkt misschien raar maar doordat het bij jou zolang geduurd heeft geeft het mij wel weer hoop :D

Als ik in mijn windows taakbeheer kijk en vervolgens mij processen zie ik niet de svchost lopen ( ik heb wel weer windows update - zoeken gestart )
De update service kan ik via taakebeheer - processen of services niet terug vinden. Via start - zoeken - services vind ik hem wel maar weet niet of die hard draait of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Klinkt hetzelfde als Windows Update werkt niet NA installeren Service pack 1 W7

Snelste oplossing is (na het installeren van SP1) het Simplix-updatepack installeren die een shitload aan updates bevat, daarna doet de updater het weer normaal.

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 13-09-2015 12:42 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Misschien dat die oude laptop het beter doet op windows 10 ? Die zou ik er dan opzetten en dat hele gedoe met updaten van 7 overslaan, want dat is me toch een emmer vol die je binnen moet halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Raven schreef op zondag 13 september 2015 @ 12:41:
Klinkt hetzelfde als Windows Update werkt niet NA installeren Service pack 1 W7

Snelste oplossing is (na het installeren van SP1) het Simplix-updatepack installeren die een shitload aan updates bevat, daarna doet de updater het weer normaal.
Raven, thanks voor je reactie.
Ik ga het nu proberen om sp1 te downloaden / opnieuw te installeren, dit doordat die al geïnstalleerd is en ik het naar mijn weten niet kan verwijderen.
Ik laat het zo dadelijk weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

JeroenC schreef op zondag 13 september 2015 @ 12:43:
[...]

Raven, thanks voor je reactie.
Ik ga het nu proberen om sp1 te downloaden / opnieuw te installeren, dit doordat die al geïnstalleerd is en ik het naar mijn weten niet kan verwijderen.
Ik laat het zo dadelijk weten
Als SP1 er al op staat, dan gelijk met het Simplix pack beginnen, incl. de IE11 switch ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Raven schreef op zondag 13 september 2015 @ 12:44:
[...]

Als SP1 er al op staat, dan gelijk met het Simplix pack beginnen, incl. de IE11 switch ;)
okidoki

Wel een gedoe om hem te vinden, kom tot nu toe op allemaal wazige forums waar geen links staan.

[ Voor 18% gewijzigd door LopendeVogel op 13-09-2015 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

JeroenC schreef op zondag 13 september 2015 @ 12:45:
Wel een gedoe om hem te vinden, kom tot nu toe op allemaal wazige forums waar geen links staan.
Er staat een link in eerdergenoemd topic ;) http://forums.mydigitalli...es-into-Win7-distribution

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Ja daar was ik ook al gekomen, heb even een fake mail gemaakt voor die site ( nooit eerder van gehoord / gelezen ). anders kon ik geen info zien zonder registratie.

Hij is aan het downloaden, leuk hoor een 120mb lijn en de laptop maar 500kBs trekt haha, nog 650mb te gaan XD

Ik laat jullie straks weten of deze simplix pack - update het euvel verhelpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Wees blij dat het maar 650MB is :+ , als Windows het updates downloaden zelf doet is het waarschijnlijk veel meer. Zijn ook zo'n 200 updates hé :P

[ Voor 6% gewijzigd door Raven op 13-09-2015 13:01 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Raven schreef op zondag 13 september 2015 @ 13:00:
Wees blij dat het maar 650MB is :+ , als Windows het updates downloaden zelf doet is het waarschijnlijk veel meer. Zijn ook zo'n 200 updates hé :P
Haha, ja dat is ook zo. Maar goed eerst even afwachten of hij ze überhaupt installeert, tot nu toe zit alles op gebied van windows update tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Een bekend probleem die ik ook tegen kwam na het installeren van een wat minder legitieme Windows 7 :+ Nu weer braaf alles legaal hoor :Y
Maar bij mij werden er een boel updates gevonden maar niks gedownload, probleem bleek mijn eigen internet te zijn.
Ik heb toen alle updates stop gezet en alleen de allerkleinste (van enkele kb's groot) gekozen en laten installeren. Zodoende kwamen de updates vrij langzaam binnen lopen en nadien liepen alle updates gewoon door. Geen idee of je de updates over draad naar binnen haalt of via Wifi..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Mrjraider schreef op zondag 13 september 2015 @ 15:49:
Geen idee of je de updates over draad naar binnen haalt of via Wifi..
Het downloaden zelf is het probleem niet (in het geval van de 0.5MBps van de Simplix pack ligt dat aan de gebruike filehosters), het gaat om het zoeken van updates dat bij schone W7 installs nog wel eens extreem lang wil duren of niet lukt.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Raven schreef op zondag 13 september 2015 @ 15:54:
[...]

Het downloaden zelf is het probleem niet (in het geval van de 0.5MBps van de Simplix pack ligt dat aan de gebruike filehosters), het gaat om het zoeken van updates dat bij schone W7 installs nog wel eens extreem lang wil duren of niet lukt.
Windows 7 staat daar om bekend ja, maar ook dat lag bij mij gewoon aan mijn internet verbinding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a fly
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-05 10:25
Ik heb hier ook last van gehad toen ik een nieuwe harddisk in de laptop van mn schoonpa had gezet.
Heb o.a. Windows6.1-KB947821-v34-x64.msu laten lopen, waarna de updates wel binnen kwamen.

Bij 3 andere pc's duurde het ook variërend van 10 minuten tot een paar uur voordat de updates gedownload konden worden.

Inmiddels heb ik de iso op mn usb stick vervangen met een geslipstreamde versie die veel van de updates heeft. Zolang je een cd-key hebt kan je die legaal gebruiken nadat je het van bijv. piratebay hebt afgeplukt.

[ Voor 5% gewijzigd door a fly op 13-09-2015 16:08 ]

"Don't try this at home. We are professionals; We've been doing this since yesterday"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Mrjraider schreef op zondag 13 september 2015 @ 15:49:
Een bekend probleem die ik ook tegen kwam na het installeren van een wat minder legitieme Windows 7 :+ Nu weer braaf alles legaal hoor :Y
Maar bij mij werden er een boel updates gevonden maar niks gedownload, probleem bleek mijn eigen internet te zijn.
Ik heb toen alle updates stop gezet en alleen de allerkleinste (van enkele kb's groot) gekozen en laten installeren. Zodoende kwamen de updates vrij langzaam binnen lopen en nadien liepen alle updates gewoon door. Geen idee of je de updates over draad naar binnen haalt of via Wifi..
Nou goed hier heb ik dus helaas geen boodschap aan aangezien het hier om een legitieme windows 7 gaat en niet 1 gedownloade met een code die weet ik veel waar vandaan komt.

Die simplfix pakket lijkt het euvel te verhelpen. Is wel nog altijd bezig met installeren 82 van de 97 updates.
Daarna kan ik kijken of het normale zoeken weer werkt.

Ik doe het op de laptop via de wifi (gaat zeer traag max 500kB's, terwijl mijn lijn 120mb / 13mb's aan kan. Verder ook een oud beestje ( volgens mij ergens uit 2005-2010 werd geleverd met vista ). Drivers verder up - to - date, deze kunnen downloaden van de toshiba site.
Ook wat niet aansluit bij mij is dat jij wel updates vond, deze blijft gewoon zoeken uren lang en that's it.

Ik laat zo weten of die package van rondom de 700mb het probleem verhelpt.

Uiteraard wel bedankt voor je reactie, echter jammer dat het niks met mijn situatie / vraag / probleem te maken heeft :D

[ Voor 4% gewijzigd door LopendeVogel op 13-09-2015 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KernelPanic
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:44
Heb je de tijd en timezone wel goed staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Windows valideren: https://www.microsoft.com/genuine/validate/
Gebruik hiervoor I.E.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
KernelPanic schreef op zondag 13 september 2015 @ 16:54:
Heb je de tijd en timezone wel goed staan?
Hihi daar dacht ik ook al aan, maar die stonden/staan goed :D

Die validate kan ik zo nog proberen mocht het niet werken dankzij de simplfix, de simplfix pakket / installatie draait nog, bijna klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

JeroenC schreef op zondag 13 september 2015 @ 16:47:
Die simplfix pakket lijkt het euvel te verhelpen. Is wel nog altijd bezig met installeren 82 van de 97 updates.
Daarna kan ik kijken of het normale zoeken weer werkt.
Dat is de 1e ronde :+

Net als met de Windows Updater, moet er tussendoor even geherstart worden, dat doet Simplix automatisch (en het verder gaan ook) als het goed is.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Raven schreef op zondag 13 september 2015 @ 17:17:
[...]
Dat is de 1e ronde :+

Net als met de Windows Updater, moet er tussendoor even geherstart worden, dat doet Simplix automatisch (en het verder gaan ook) als het goed is.
Klopt helemaal, hij is nu ronde 2 aan het afronden :D ( schijfopruiming is die mee bezig op moment van schrijven )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dan heb je kans dat er nog een 3e ronde komt :P , een schone W7+SP1 install levert via de Windows Updater al iets van 4 of 5 rondes op....

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Raven schreef op zondag 13 september 2015 @ 17:24:
Dan heb je kans dat er nog een 3e ronde komt :P , een schone W7+SP1 install levert via de Windows Updater al iets van 4 of 5 rondes op....
De Simplfix is klaar, ongeveer 30-45min geleden windows update gestart en begonnen met zoeken, nog geen melding dat er beschikbare updates zijn. Ik laat deze draaien tot ongeveer 21:00 mocht er dan nog niks gevonden zijn ga ik die genuine / validate starten wat aangehaald is door een andere tweaker.
We gaan het zien..

Edit: toch maar alvast die validate tool gedownload, echter met installeren ook weer een foutcode, namelijk: 0x80004002

[ Voor 27% gewijzigd door LopendeVogel op 13-09-2015 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Hier de nieuwere versie van Windows update: http://support.microsoft.com/kb/956708
Het niet aanwezig zijn van deze geeft die foutmelding 0x80004002

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
GerardVanAfoort schreef op zondag 13 september 2015 @ 20:31:
Hier de nieuwere versie van Windows update: http://support.microsoft.com/kb/956708
Het niet aanwezig zijn van deze geeft die foutmelding 0x80004002
als ik dit probeer in te installeren zegt die dat het niet nodig is omdat Windows Update Agent al aanwezig is -.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Dan ga je zowat denken dat ie de oorspronkelijk Vista licentie probeert te activeren? Wat sowieso in dit stadium geen kwaad kan is even CMD slmgr.vbs -upk (uninstall product key). Na opnieuw opstarten kan je dan opnieuw de Windows 7 licentie invoeren en activeren (proberen :)).

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
GerardVanAfoort schreef op zondag 13 september 2015 @ 21:22:
Dan ga je zowat denken dat ie de oorspronkelijk Vista licentie probeert te activeren? Wat sowieso in dit stadium geen kwaad kan is even CMD slmgr.vbs -upk (uninstall product key). Na opnieuw opstarten kan je dan opnieuw de Windows 7 licentie invoeren en activeren (proberen :)).
Hij heeft zo te zien vannacht wel updates gevonden JEEJ, MAAR ik kan ze niet downloaden/installeren :D

Krijg gelijk de melding: Mislukt 103 updates, foutcode: 80004002
Stappen volgen, kom je al op een eerder vermelde site, pakket gedownload en met installeren zegt die dat het pakket/programma al aanwezig is.
Ik ga het zo proberen met slmgr.vbs

Het leek goed te gaan kreeg een lading aan foutmeldingen mbt de product code, na een reboot blijkt windows nog gewoon geactiveerd te zijn :D
Ik heb nu de optie genomen om de product code te wijzigen en nogmaals mijn product code ingevoerd. Wederom activering is voltooid.

De laptop is opgedeeld in 3 partities, 1 os, 1 data en 1 recovery, de eerste 2 heb ik geformat tijdens de windows installatie, de recovery niet.

Zou het misschien de oplossing zijn door wederom windows opnieuw te installeren maar alvorens de recovery partitie te verwijderen? Vanwege vista / windows 7?

[ Voor 31% gewijzigd door LopendeVogel op 14-09-2015 05:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Raven schreef op zondag 13 september 2015 @ 17:24:
Niks van alle oplossingen hier werkte helaas.

Wat ik nu gedaan heb ( het is opgelost )

Windows usb opnieuw erin om opnieuw de installatie uit te voeren, er was een 3e partitie voor de recovery, deze ook geformatteerd en verwijdert. Vervolgens windows opnieuw geïnstalleerd en hij vind / download en installeert netjes alles updates :)

Waar het nu in zit weet ik niet, er kunnen 2 oplossingen zijn die bij mij het probleem verholpen hebben:
1. format van de recovery partitie ( wat ik overigens niet gebruikt heb om windows op te installeren )
2. het opnieuw installeren van windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hmm, Windows vaagheid :P

Ik heb het op een andere manier permanent opgelost: Het Simplix pack kan ook gebruikt worden om (alle edities op) Windows 7 schijfjes bij te werken, ook hier moet dan SP1 al aanwezig zijn. Dan heb je na het installeren van Windows meteen een bijna helemaal bijgewerkte installatie en dat heb ik dus onlangs maar eens een keer gedaan :)

[ Voor 8% gewijzigd door Raven op 14-09-2015 17:56 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

simplix updates
reboot
Windows updates weer normaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
En even Never10 installeren zodat die vervelende W10 upgrade nag windows niet getoond worden.
Volgens mij kan die ook Windows update updaten ;-)

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Pagina: 1