Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostworld
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-10-2024
Denk niet meer dat ze gaan investeren in iets wat blijkbaar niet zo goed meer werkt en de veiligheid niet kan garanderen. Gezien wat er vandaag is gebeurt.......

https://nos.nl/artikel/22...-delen-van-nederland.html?

Dit filmpje voegt niets inhoudelijk toe aan de discussie.

[ Voor 15% gewijzigd door defiant op 06-03-2018 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Lostworld schreef op maandag 5 maart 2018 @ 20:14:
Denk niet meer dat ze gaan investeren in iets wat blijkbaar niet zo goed meer werkt en de veiligheid niet kan garanderen. Gezien wat er vandaag is gebeurt.......

https://nos.nl/artikel/22...-delen-van-nederland.html?

[video]
en gemiddeld genomen werkt het ook nog niet op telefoons via nlalert, op het werk bleef het doodstil met 4 telefoons in 1 ruimte (al maanden zo, met diverse toestellen)

het luchtalarm werkte dan wel gewoon en hoorde we wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostworld
We zullen maar afwachten, vraag mij af of het probleem snel opgelost is. Ben wel benieuwd wat er nu allemaal mis is gegaan.

Volgens mij had dit voorkomen kunnen worden...........

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• leonwin7
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-09 17:02
mschol schreef op maandag 5 maart 2018 @ 21:10:
[...]

en gemiddeld genomen werkt het ook nog niet op telefoons via nlalert, op het werk bleef het doodstil met 4 telefoons in 1 ruimte (al maanden zo, met diverse toestellen)

het luchtalarm werkte dan wel gewoon en hoorde we wel
Volgens mij wordt NL-alert ook veel minder vaak getest dan het luchtalarm, maar kan het mis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
De test van NL-Alert is twee keer per jaar (4 juni is de volgende). Reguliere luchtalarm is maandelijks.

In onze veiligheidsregio lijkt het goed te zijn gegaan. Er stond helaas geen bericht op intranet waar en waarom het wel fout ging.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostworld
Royal Blood - Figure It Out [Official Video]

Zal het de aankomende tijd blijven volgen en ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Cass Casey schreef op maandag 5 maart 2018 @ 21:39:
De test van NL-Alert is twee keer per jaar (4 juni is de volgende). Reguliere luchtalarm is maandelijks.

In onze veiligheidsregio lijkt het goed te zijn gegaan. Er stond helaas geen bericht op intranet waar en waarom het wel fout ging.
oh, lekker duidelijk weer van de overheid :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostworld
4 juni.......... we zullen zien of dat goed gaat. Hopelijk hebben we volgende maand gewoon weer een normaal luchtalarm...... Maar ik denk het niet!

Dit filmpje voegt niets inhoudelijk toe aan de discussie.

[ Voor 47% gewijzigd door defiant op 06-03-2018 19:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 30-09 12:44
Ach we merken het vanzelf wel als de 'bom' valt. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2019 15:19 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:39
Verwijderd schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 07:12:
Ik heb nooit gesnapt dat via mobiel een reele oplossing zou moeten zijn.

Ik heb dat ding niet bij me in vergaderingen hoor.
Anderen misschien wel. En ik mag toch hopen dat als er echt een calamiteit is, een collega die niet in de vergadering is jullie even komt waarschuwen.

Het is gewoon een extra manier om een waarschuwing te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2019 15:19 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BUR
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-05 09:42

BUR

...aan het typen

Ik heb alles wat hierboven staat niet gelezen maar. Wel mooi verhaal dat er in sommige provincies het luchtalarm "opeens" niet meer werkte afgelopen maandag... beetje toevallig zou ik zeggen. Ik weet echter niet hoe het systeem in elkaar zit dus het is maar een gedachte...

On topic:
IK BEN VOOR EEN LUCHTALARM! (i.p.v. een systeem over teveel schijven: gsm)

[ Voor 14% gewijzigd door BUR op 06-03-2018 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:39
Verwijderd schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 07:35:
Maargoed. Ik zou het liefst niet willen leunen op nog meer techniek. Luchtalarm zou in de basis zo simpel mogelijk moeten zijn.
Yep, helemaal mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-09 15:20
Dit past meer bij een maatschappelijke discussie. Tikje AZ >>> AWM

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 07:12:
Ik heb nooit gesnapt dat via mobiel een reële oplossing zou moeten zijn.

Ik heb dat ding niet bij me in vergaderingen hoor.
Ik hoor dat nieuwe luchtalarm ook niet tot nauwelijks. Het vorige luchtalarm was stukken beter.

Vaak genoeg heb ik m'n telefoon ook niet bij me en vind het vermakelijk als de massa voor niets in paniek raakt.

/me ziet het allemaal wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-05 15:06
Ik denk niet dat NL ALLERT zoon gefaald project is. moet nog flink aan gesleuteld worden maar gefaald absoluut niet.
IK hoor namelijk hier binnen het lucht alarm toch niet.
Maar mijn telefoon werkt ook niet. dit heeft ook maar 1 reden!
Providers zijn langzaam met inplanteren in hun nieuwe technieken, op 4g ontvang ik het alarm nog niet eens.

En alarm broadcast moet gewoon standaard ingebakken zijn in android en mag niet uigezet worden of gemute worden ,
Dan lijkt me dit een 100% goeie oplossing en voor de argument, ja ik heb niet altijd mijn telefoon bij me.
IK denk toch dat 95% van de bevolking hem altijd bij zich heeft,

En tja dat op de oude computers nog windows 3.11 staat, boeie gewoon handleiding erbij pakken en ze snappen het wel.
what aint broken does not need 2 be fixed

[ Voor 11% gewijzigd door coolbvrobin op 06-03-2018 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-09 12:14
@coolbvrobin Ik vind NL-Alert wel een gefaald project. Het systeem is al meer dan 5 jaar live en nog steeds werkt het niet fatsoenlijk.

En het ligt ook niet aan de providers, maar aan de overheid die (weer eens) besloten heeft om zelf het wiel uit te vinden en dan weer eens met een techniek die niet globaal in toestellen beschikbaar is.

Je zegt ook wel leuk dat het in Android verplicht aanwezig moet zijn maar het zijn open source systemen. Wie gaat dat doen? Wie gaat het in andere mobiele systemen verplicht inbouwen, je kunt het misschien Google en Apple verplichten maar dan ben je er niet. Wat te doen met telefoons die niet meer worden gesupport?

Maar op Europees niveau krijgen ze het ook niet geregeld. Kijk eens naar ECALL, dat loopt al sinds het vorige millennium en word volgend jaar pas verplicht.

We hadden een systeem wat beter werkte dat dit, ik zie geen reden om dit te vervangen door een brak systeem wat op zo veel punten kan falen. Soms is een technisch veel simpelere hardware oplossing gewoon de beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-09 12:01
mschol schreef op maandag 5 maart 2018 @ 22:41:
[...]

oh, lekker duidelijk weer van de overheid :')
Dat is echt al 100 keer gecommuniceerd door de overheid, dat jij dat niet weet, kan je in mijn ogen niet de overheid verwijten.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:42
Waar ik wel benieuwd naar ben is waar vandaan komt dat de lucht alarm systemen op Windows 3.11 zouden draaien. Bij mijn weten is het enige waar dat op gebaseerd is de enige bron @LauPro zelf :+ Kan jij daarr toevallig iets meer over zeggen?

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdBruin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-05-2024
Voor mijn gevoel werkt NL-Alert ook niet echt goed. Laatst nog, kreeg de melding dat ramen en deuren weer open mochten. Heb de hele melding van dat ze gesloten moesten worden wegens een asbest brand nog nooit ontvangen. Ben dus ook niet echt tevreden over het nieuwe systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
LOTG schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 15:20:
@coolbvrobin Ik vind NL-Alert wel een gefaald project. Het systeem is al meer dan 5 jaar live en nog steeds werkt het niet fatsoenlijk.

En het ligt ook niet aan de providers, maar aan de overheid die (weer eens) besloten heeft om zelf het wiel uit te vinden en dan weer eens met een techniek die niet globaal in toestellen beschikbaar is.

Je zegt ook wel leuk dat het in Android verplicht aanwezig moet zijn maar het zijn open source systemen. Wie gaat dat doen? Wie gaat het in andere mobiele systemen verplicht inbouwen, je kunt het misschien Google en Apple verplichten maar dan ben je er niet. Wat te doen met telefoons die niet meer worden gesupport?
Huh? Het gebruikt toch gewoon een globale standaard? Telefoons die het echt niet ondersteunen verdwijnen vanzelf, en verder gewoon verplichten dat nieuwe telefoons die hier verkocht worden standaard juiste instellingen hebben. Moeten we niet moeilijker maken dan het is (en ja, als je dan een telefoon uit China zelf importeert dan moet je zelf je instellingen goed zetten).

Probleem met luchtalarm was schijnbaar de netfrequentie: https://www.nu.nl/binnenl...k-storing-luchtalarm.html. Die werd dus ook gebruikt om de tijd bij te houden. Dit zou natuurlijk op andere manieren ook gedaan kunnen worden, maar helaas, mensen hier willen geen nieuwe techniek bij het luchtalarm.

Bij mijn huidige werk kan ik het alarm horen, vorige werkgever niet. En met steeds beter geïsoleerde huizen wordt geluidsisolatie ook beter, dus lijkt mij steeds normaler dat het luchtalarm onhoorbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09 03:38

Eboman

Ondertitel

Cass Casey schreef op maandag 5 maart 2018 @ 21:39:

De oorzaak van de storing van de WAS-palen is bekend. Deze hangt samen met de te langzaam werkende digitale klokken. Er wordt hard gewerkt aan herstel.
https://twitter.com/ifvtweet/status/971052907318665216?s=21

geek: Frequentieschommeling laat digitale klokjes vijf minuten achterlopen

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Zat het ook net te lezen. Bizar.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:23
Sissors schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 18:12:
[...]

Huh? Het gebruikt toch gewoon een globale standaard? Telefoons die het echt niet ondersteunen verdwijnen vanzelf, en verder gewoon verplichten dat nieuwe telefoons die hier verkocht worden standaard juiste instellingen hebben. Moeten we niet moeilijker maken dan het is (en ja, als je dan een telefoon uit China zelf importeert dan moet je zelf je instellingen goed zetten).
Nee, in heel wat gevallen werkt het gewoon niet. Op mijn laatste 3 smartphones werkte het al niet, ongeacht of deze telefoon in Nederland gekocht was, Duitsland of direct vanaf de fabrikant. Ook ongeacht welke Android versie of welke ROM ik geinstalleerd had (op dit moment een doodnormale Benelux ROM). En ja, de instellingen in de telefoon staan allemaal goed.

Ook in de vriendenkring ken ik genoeg mensen bij wie het niet of zelden werkt. Sterker nog, ik hoor eerder dat het niet werkt, dan dat het wel werkt. In dat opzicht kan ik mij vinden in hetgeen wat @LOTG stelt dat het een gefaald project is. Zoveel jaren al in ontwikkeling, een cruciale dienst die het altijd voor 100% moet doen en dan deze resultaten.

Jouw reden betreffende telefoons uit China, dat zou totaal geen probleem moeten zijn. Deze dienst moet iedereen in een bepaald gebied kunnen alarmeren. Of die persoon zijn/haar telefoon nu in Nederland, Duitsland of China heeft gekocht doet er niet toe. Sterker nog, ik vind het idee dat NL Alert de luchtalarmen zou moeten gaan vervangen helemaal absurd. De meeste mensen van 70+ hebben geen smartphone, velen zelfs niet eens een ouderwetse mobiele telefoon. Hetzelfde geldt voor jonge kinderen; ondanks dat ik een ITer ben en liefhebber van gadgets zie ik niet in waarom ik later mijn kinderen voor hun pak m beet 12e een smartphone zou moeten geven.

Wat mij betreft belandt het hele NL Alert project in de prullenbak; het is al jaren in ontwikkeling, het werkt zeer matig en is zo onbetrouwbaar als wat. Ik denk dat ze eens goed van voren af aan moeten gaan nadenken op welke manier(en) mensen gealarmeerd kunnen worden. De sirenes die nu gebruikt worden zijn dan wel ouderwets, maar ze werken gewoon. Ik zie dan ook niet snel een methode die dit voor 100% kan vervangen. Smartphones vallen hierbij al direct af, want genoeg mensen hebben er geen, of men vergeet hem/heeft hem doelbewust niet bij zich (tijdens het sporten b.v.).

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Eboman schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 18:15:
[...]

De oorzaak van de storing van de WAS-palen is bekend. Deze hangt samen met de te langzaam werkende digitale klokken. Er wordt hard gewerkt aan herstel.

Ik weet niet hoe de luchtalarmen precies werken, maar ik dacht altijd dat het afgaan van de sirene "getriggerd" wordt door een extern signaal. Hoe dat precies gebeurt doet er niet zo toe in dit kader, maar het feit dat het Instituut Fysieke Veiligheid (IFV) in die tweet stelt dat het een relatie met elkaar zou hebben, zou betekenen dat de sirenes een bepaalde interne klok hebben die achter heeft gelopen a.g.v. de frequentieschommeling.

Ik zit er nu al een tijdje over na te denken, maar hoe meer ik erover nadenk, des te meer vragen het e.e.a. bij mij oproept.

Ik neem aan (ja, dus wederom een aanname) dat er op maandag 12:00 een signaaltje naar de luchtalarmen wordt gestuurd zodat ze afgaan. Zou in dat signaaltje dan misschien een bepaalde tijdcode zitten die het luchtalarm moet matchen met zijn interne klok (om fraude tegen te gaan?)?

Vragen... vragen...

Iemand die hier meer van weet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-09 18:45
Ik ben ook niet voor NL-Alert. Het is misschien leuk als extra maar de luchtalarmen moeten blijven vind ik.
Wat als er oorlog uitbreekt en de GSM zendmasten worden allemaal gesloopt, ik zeg maar wat.
Of een stroomuitval waarbij de zendmasten ook geen stroom meer hebben en eventuele accu's (hebben masten dat überhaupt?) werken ook niet. Dan krijgt dus niemand een NL-Alert toch?
Met bijvoorbeeld een nucleaire aanval komt er ook een soort EMP (https://nl.wikipedia.org/wiki/Elektromagnetische_puls).
Dus ook daardoor kan de bevolking niet gewaarschuwd worden.

En zoals anderen hier ook vermelden, ik heb ook niet altijd m'n telefoon in m'n zak.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ja GSM masten hebben backup stroomvoorziening. En wat denk je dat er met NL alert gebeurd als er een gigantische EMP komt? Sowieso zou ik me meer druk maken over de nucleaire wapens die over en weer gaan dan de EMP. En als er massaal nukes ontploffen denk ik dat ook zonder sirene je het wel in de gaten hebt.
En wat denk je dat er met de sirenes gebeurd als de masten voor het luchtalarm worden gesloopt?

@Moi_in_actie, veranderd er nog steeds niks aan dat NL Alert gewoon een internationale standaard gebruikt. Wat je beschrijft laat meer zien dat de telefoonaanbieders eens moeten zorgen dat ze standaarden fatsoenlijk ondersteunen.

Zelf heb ik overigens vaker mijn telefoon op zak als dat ik in situatie ben waar ik luchtalarm kan horen. (Ik vind het zelf slecht dat meeste telefoons als ze op stil staan ook een NL alert stil doen, dat is wat mij betreft ook een verbeter punt. Maar als hij aan staat merk ik echt wel dat die af gaat, terwijl ook op mijn huidige werk waar ik de sirene kan horen, dat alleen het geval is als het verder stil is. Heb ik een koptelefoon op dan hoor ik dat echt niet, terwijl ik die telefoon wel merk).

[ Voor 28% gewijzigd door Sissors op 06-03-2018 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-09 18:45
Dus NL-Alert en een luchtalarm behouden zou ik het liefst zien.
Die EMP's zouden dus ook al schade aan kunnen richten als er ergens anders in Europa een nuke afgaat.
Dan is er hier nog weinig te zien.

Volgens mij blijft bij mijn Nexus 5X NL Alert aan staan, ook als de telefoon op stil staat.

Zijn er trouwens nog andere landen die een soortgelijk systeem gebruiken als NL-Alert?

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:46

Onbekend

...

Eboman schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 18:15:
[...]

Ik vraag mij juist af waarom een groot deel dan wel correct werkte, en een klein deel niet. We hebben toch 1 stroomnet in Nederland?

Daarnaast vind ik NL-alert een goede aanvulling op het luchtalarm, omdat er ook meteen tekst meegestuurd kan worden. Dit is duidelijk nog geen bruikbaar alternatief van het luchtalarm omdat er nog veel voorwaarden aan kleven om dit correct op een telefoon te laten weergeven. Omdat het bestaande luchtalarm ook niet voor 100% dekking geeft, is NL-alert daarom juist een mooie aanvulling.
Overigens vind ik die testfase (al 5 jaar lang?) erg lang duren, en aangezien ze maar 2x per jaar testen verwacht ik dat dat testen nog wel een aantal jaartjes gaat duren.... :|

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sissors schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 21:25:
Ja GSM masten hebben backup stroomvoorziening. En wat denk je dat er met NL alert gebeurd als er een gigantische EMP komt? Sowieso zou ik me meer druk maken over de nucleaire wapens die over en weer gaan dan de EMP. En als er massaal nukes ontploffen denk ik dat ook zonder sirene je het wel in de gaten hebt.
En wat denk je dat er met de sirenes gebeurd als de masten voor het luchtalarm worden gesloopt?

@Moi_in_actie, veranderd er nog steeds niks aan dat NL Alert gewoon een internationale standaard gebruikt. Wat je beschrijft laat meer zien dat de telefoonaanbieders eens moeten zorgen dat ze standaarden fatsoenlijk ondersteunen.

Zelf heb ik overigens vaker mijn telefoon op zak als dat ik in situatie ben waar ik luchtalarm kan horen. (Ik vind het zelf slecht dat meeste telefoons als ze op stil staan ook een NL alert stil doen, dat is wat mij betreft ook een verbeter punt. Maar als hij aan staat merk ik echt wel dat die af gaat, terwijl ook op mijn huidige werk waar ik de sirene kan horen, dat alleen het geval is als het verder stil is. Heb ik een koptelefoon op dan hoor ik dat echt niet, terwijl ik die telefoon wel merk).
natuurlijk zijn de nukes erger, maar als je tenminste 20-30 minuten van tevoren bent geinformeerd over het gevaar kunnen mensen tenminste dekking zoeken voor zover dat mogelijk is en wordt het aantal slachtoffers in elk geval een stukje lager.

Dit akkefietje met Servië/Kosovo en het Europese stroomnet dat voor de storing met de tijdklok ook van het alarmsysteem heeft veroorzaakt is te zot voor woorden. Het is bizar angstwekkend hoe kwetsbaar het blijkbaar is.

Het enige wat je als kernmacht hoeft te doen is het stroomnet verstoren alvorens je je silo's open zet.
De target areas zijn dan niet gewaarschuwd en de burgers hebben dus geen dekking gezocht derhalve hebben de nukes maximum yield als het gaat om het aantal slachtoffers.
Tenzij het alleen het getimede alarm van 12:00 uur is dat gebruik maakt van de tijdklok voor het afgaan van het alarm. Ik mag hopen dat als de kernoorlog werkelijk begint het alarm gewoon zonder tijdklok wordt getriggered.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 09:36:
[...]
Tenzij het alleen het getimede alarm van 12:00 uur is dat gebruik maakt van de tijdklok voor het afgaan van het alarm. Ik mag hopen dat als de kernoorlog werkelijk begint het alarm gewoon zonder tijdklok wordt getriggered.
Denk het wel het wel he, want een getimed alarm bij een nucleaire aanval vereist nog wel wat coördinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-09 14:03

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Moi_in_actie schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 18:33:
Nee, in heel wat gevallen werkt het gewoon niet. Op mijn laatste 3 smartphones werkte het al niet, ongeacht of deze telefoon in Nederland gekocht was, Duitsland of direct vanaf de fabrikant. Ook ongeacht welke Android versie of welke ROM ik geinstalleerd had (op dit moment een doodnormale Benelux ROM). En ja, de instellingen in de telefoon staan allemaal goed.
Het bizarre is dat men gewoon doet alsof hun neus bloed:

https://crisis.nl/nl-aler...nl-alert-controlebericht/

Hoe is dit gemeten? Het is toch een cell broadcast die anoniem is? Of is dit een statistische benadering?

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:46

Onbekend

...

LauPro schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 20:51:
[...]
Het bizarre is dat men gewoon doet alsof hun neus bloed:

https://crisis.nl/nl-aler...nl-alert-controlebericht/

Hoe is dit gemeten? Het is toch een cell broadcast die anoniem is? Of is dit een statistische benadering?
In datzelfde artikel staat dat er een representatieve steekproef is uitgevoerd.

Nu ik de reactie van Moi_in_actie zie, denk ik nu ook voor het eerst aan alle buitenlanders die hier in Nederland zijn voor vakantie of werk. Die moeten hun mobiele telefoon dan ook correct instellen, en ik weet zeker dat 90% van de buitenlandse vakantiegangers dat niet actief heeft ingesteld. Een luchtalarm hoor je direct, maar d.m.v. alleen mobieltjes bereik je minder mensen mee.
Dus blijf ik nog steeds bij mijn vorige reactie dat het NL-alert een goede aanvulling is op het bestaande systeem, maar voorlopig zeker geen alternatief is.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Onbekend schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 21:09:
[...]

In datzelfde artikel staat dat er een representatieve steekproef is uitgevoerd.

Nu ik de reactie van Moi_in_actie zie, denk ik nu ook voor het eerst aan alle buitenlanders die hier in Nederland zijn voor vakantie of werk. Die moeten hun mobiele telefoon dan ook correct instellen, en ik weet zeker dat 90% van de buitenlandse vakantiegangers dat niet actief heeft ingesteld. Een luchtalarm hoor je direct, maar d.m.v. alleen mobieltjes bereik je minder mensen mee.
Dus blijf ik nog steeds bij mijn vorige reactie dat het NL-alert een goede aanvulling is op het bestaande systeem, maar voorlopig zeker geen alternatief is.
Inderdaad, toen ik in NL was (buitenlandse sim) kreeg ik geen enkel alert op mn telefoon. Moest ook mn vriendin uitleggen waarom het alarm afging.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArwinV
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 00:23
PolarBear schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:08:
[...]

Denk het wel het wel he, want een getimed alarm bij een nucleaire aanval vereist nog wel wat coördinatie.
Het alarm op de eerste maandag van de maand is in zoverre getimed dat wij het in onze agenda hebben staan.
Voor de rest is het gewoon klikwerk met de muis om de sirene's op tijd af te laten gaan, exact hetzelfde als wanneer we ze daadwerkelijk voor een calamiteit moeten inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostworld
S.v.p. graag serieuze reacties en laat de referenties naar muziek achterwege.

[ Voor 129% gewijzigd door defiant op 10-03-2018 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostworld
Ik herhaal, graag alleen serieuze reacties.

[ Voor 95% gewijzigd door defiant op 11-03-2018 02:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05:43

icecreamfarmer

en het is

Mee eens met OP, houdt beide systemen in de lucht. Het is ook niet dat, dat luchtalarmsysteem zo verschrikkelijk duur is. Nog geen ochtendje zorg uitgaven.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Even afgezien van het feit dat NL alert niet werkt op mijn Nexus 5X (geen idee waarom, instellingen staan goed) zijn er ook genoeg situaties dat ik mijn telefoon niet bij mij heb.

Dan is een sirene wel fijn...

Ik denk er soms ook over na om mijn smartphone gebruik de nek om te draaien. Dus zou liever niet verplicht worden om hem voor wat dan ook echt nodig te moeten hebben.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Even een kick.

Vandaag is bekend geworden dat het luchtalarm nog minimaal 4 jaar langer blijft bestaan en dus niet, zoals oorspronkelijk gepland, per 1 januari 2020 zou worden opgeheven.
Het luchtalarm, dat elke eerste maandag van de maand getest wordt, blijft voorlopig te horen. Minister Grapperhaus schrijft in een brief aan de Tweede Kamer dat hij het ondanks de beperkte impact niet wil afschaffen.

De sirene zou eigenlijk op 1 januari 2020 verdwijnen, omdat waarschuwingen in crisissituaties via bijvoorbeeld NL-Alerts, calamiteitenzenders en sociale media veel meer effect zouden hebben. Maar na een aantal incidenten, waarbij de nieuwe middelen toch niet goed genoeg werkten, besloot de minister van Justitie en Veiligheid om het nog een jaar aan te zien.

Nu heeft hij besloten dat het luchtalarm voorlopig blijft bestaan, omdat er "voldoende vertrouwen moet zijn in de robuustheid van onze crisiscommunicatiemiddelen". Ook zijn de problemen in de grensstreek, waar mensen door "roamingproblematiek" niet altijd NL-Alerts ontvangen, nog niet opgelost.

Over vier jaar moet opnieuw worden bekeken of de sirene blijft bestaan.
Bron: https://nos.nl/artikel/23...g-maandelijks-loeien.html

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-09 15:20
Goh, eindelijk een logisch besluit. Redundant systemen zijn koning bij waarschuwingen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-09 14:03

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Minister Ferd Grapperhaus (Justitie en Veiligheid) schrijft donderdag in een kamerbrief dat er een datalek is ontdekt in de NL-Alert-app (pdf). De minister raadt gebruikers aan om de app te verwijderen.
Ik zou zeggen: opheffen dat bedrijf achter NL-alert en geheel nieuwe aanbesteding doen. Dit is voor mij de druppel.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Pagina: 1 2 Laatste