DIY NAS

Pagina: 1
Acties:

• Yannick-ski
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 05-12-2025
Hallo ik ben al een tijdje aan het zoeken voor een nas.
En ik ben tot de conclusie gekomen dat ik er zelf een wil gaan bouwen.

Ik wil er freenas of gaan zetten, en hij komt op mijn slaapkamer te staan dus hij moet een beetje stil zijn.
ik heb al ervaring met het bouwen en samenstellen van pc's maar een nas is ook iets nieuw voor me.
ik heb een lijstje samengesteld en denk wel dat ik hier al een heel eind mee ga komen.
budget is 400 ex drives.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX FX-4300 Boxed€ 71,95€ 71,95
1Asus M5A78L-M/USB3€ 57,95€ 57,95
1Corsair Carbide Air 240 Zwart€ 89,90€ 89,90
1Noctua NH-D9L€ 47,83€ 47,83
1Noctua NF-S12A ULN, 120mm€ 17,95€ 17,95
1Crucial CT2KIT51272BD160B€ 62,92€ 62,92
1Corsair VS350 80Plus€ 35,95€ 35,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 384,45

ik had graag geweten of dit een redelijke build is en graag op of aanmerkingen gehad.

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-12-2025
Er is een heel mooi groot topic over precies dit soort vragen ;) Het ziet er redelijk uit, maar als je voor nieuwbouw gaat, overweeg dan ook goedkope Intel CPU's. Voor de meeste *NIX NAS systemen is een G1820 of lager ook snel zat tenzij je gaat transcoden e.d.

• Yannick-ski
Xudonax schreef op maandag 07 december 2015 @ 21:16:
Er is een heel mooi groot topic over precies dit soort vragen ;) Het ziet er redelijk uit, maar als je voor nieuwbouw gaat, overweeg dan ook goedkope Intel CPU's. Voor de meeste *NIX NAS systemen is een G1820 of lager ook snel zat tenzij je gaat transcoden e.d.
nou het probleem daarvan is dat ik ook een ander modderboard nodig heb en een moederbord dat met ecc geheugen compatibel is kost al gouw 200 euro

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-12-2025
ECC word in dat topic ook uitgebreid besproken. Echt, repost je vraag daar even, daar zitten alle experts.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Yannick-ski schreef op maandag 07 december 2015 @ 21:22:
[...]

nou het probleem daarvan is dat ik ook een ander modderboard nodig heb en een moederbord dat met ecc geheugen compatibel is kost al gouw 200 euro
Waarom zou je dan ECC nodig hebben denk je? En waarom zou je dat nu niet nodig hebben als je het dan wel nodig zou hebben?

• Yannick-ski
nou ik neem aan dat je weet wat ecc memory is en ik heb nu nog helemaal geen nas en wil er zelf een gaan bouwen maar ik heb geen zin om iets te gaan bouwen wat om de zoveel tijd vast hangt crached of weet ik veel wat doet ik ga er namelijk wel al mijn foto's en belangrijken documenten op zetten en omdat freenas nu ecc memory zeer sterk aanbeveelt denk ik dat ik dat nodig heb. als je meer uitleg kan geven over het ecc memory mag je dat doe. en ook als je denk dat je het niet nodig hebt mag je vertellen waar om niet.

Verwijderd

Yannick-ski,

Mag ik je verzoeken om interpunctie te gebruiken en je zinnen met hoofdletters te beginnen? Dat is de schrijfstijl die we verwachten op dit forum. Daarnaast verwachten we ook dat jij zelf moeite doet jezelf goed te informeren. In dit topic wordt haarfijn uitgelegd waarom je al dan niet ECC geheugen nodig zou hebben voor je NAS: ECC geheugen voor zelfbouw ZFS NAS?.

Voorts mis ik in je startpost specifieke vragen. Een lijstje dumpen met de vraag of er aanmerkingen op zijn is niet echt wat we hier verwachten. We verwachten meer achtergrond informatie waarop we je gerichter kunnen adviseren evenals specifieke vragen van jouw kant die je nog hebt na het doornemen van relevante threads op dit forum. Want er valt enorm veel informatie te vinden die goed bruikbaar kan zijn voor jouw build. Probeer hier je voordeel mee te doen!

Vriendelijke groet,
CiPHER
Moderator OT
Pagina: 1