Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Iemand als eens gekeken naar de wiet van 25 jaar geleden en nu, qua sterkte etc ?
zoals ik heb begrepen, is de wiet waar naar gezocht wordt door wiettoeristen vele malen sterker als wat wij vroeger rookten.

Dus denk niet dat de problemen opgelost gaan worden, omdat er sterkere drang is naar (zware) wiet.
Ik denk niet dat de regering wiet met hoge THC waarde gaat legaliseren

[ Voor 29% gewijzigd door Hackus op 22-02-2017 10:36 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

PT-Scribble schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 10:23:
[...]

wat een waslijst aan onzin kraam je hier uit...
ik zou graag een onderbouwde bronnenlijst zien van je uitspraken (liefst nog gelinkt aan wetenschappelijk bewijs), dit ga je niet vinden... omdat de dingen die je zegt gewoonweg niet waar zijn.
Nog zo'n heiligverklaarder van die plant.

Al die claims uit de post van jism komen van www.cannabisenik.nl, opgezet door de GGZ. Zie ook https://www.jellinek.nl/v...t-blijvende-hersenschade/. Bronnen genoeg.

Kunnen we de discussie in dit topic beperken tot zaken gerelateerd aan de legalisering van de teelt van cannabis?

[ Voor 11% gewijzigd door CodeCaster op 22-02-2017 11:57 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PT-Scribble
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 10-06-2024
CodeCaster schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 11:56:
[...]

Nog zo'n heiligverklaarder van die plant.

Al die claims komen van www.cannabisenik.nl, opgezet door de GGZ. Zie ook https://www.jellinek.nl/v...t-blijvende-hersenschade/. Bronnen genoeg.
zoals ik al zei... graag een bronvermelding en niet een link naar een site die ook geen bronvermelding gebruikt :>

ik ben geen heiligverklaarder... maar ik hou graag alle opties open.
ik denk om verschillende redenen dat legalisering een slecht idee is overigens.

** edit **

ik zie dat jelinek wél bronnen vermeld, excuus daarvoor...

kijk dan ook even naar de hypothese die ze stellen in plaats van feitelijkheden te gebruiken voor stellingen die wel daadwerkelijk als feitelijk worden weggeschreven ... (wederom een gevalletje van ''diepe zucht'')

[ Voor 18% gewijzigd door PT-Scribble op 22-02-2017 12:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik vind de hele houding die verschillende mensen in dit topic hebben gewoon nogal weinig toevoegen aan de discussie. "Wiet is slecht, net als alcohol" is een even onzinnige reactie als "Er is niks mis met wiet" en "Wiet geneest allerlei ziektes".

Je zou het afwimpelen als "onzin" niet nodig moeten hebben om het af en toe blowen voor jezelf goed te praten.

[ Voor 12% gewijzigd door CodeCaster op 22-02-2017 12:07 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxhound83
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-08 15:07
Edit: never mind :D maakte een foutje

[ Voor 96% gewijzigd door Foxhound83 op 22-02-2017 12:55 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
CodeCaster schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 12:05:
[...]

Ik vind de hele houding die verschillende mensen in dit topic hebben gewoon nogal weinig toevoegen aan de discussie. "Wiet is slecht, net als alcohol" is een even onzinnige reactie als "Er is niks mis met wiet" en "Wiet geneest allerlei ziektes".

Je zou het afwimpelen als "onzin" niet nodig moeten hebben om het af en toe blowen voor jezelf goed te praten.
Het legaliseren van de teelt brengt eigenlijk alleen maar voordelen.

- belastinggeld in het laatje
- kwaliteit is controleerbaar
- minder drugs criminaliteit

Meeste tegenstanders hiervan hebben als argument dat in eens iedereen veel meer drugs gaat gebruiken.
Maar dat is gewoon flauwekul, het gebruik is niet illegaal, dat is niet veranderd. Het enige dat veranderd is hoe het bij de coffeeshops binnen komt. Dus al die angstzaaiende retoriek is eigenlijk niets meer dan hete lucht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Luxicon schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 02:15:
[...]

Zoals je het zegt ben ik het er mee eens, maar als je wiet telen legaliseert (niet alleen voor de vergunninghouder), dan is het hek van de dam lijkt me. Dan heb je straks stallen megavol staan etc.
Zoals anderen al vragen, waarom is dat het een probleem? Overigens bedoel ik niet dat grote hoeveelheden kweken, stallen vol dus, niet zonder vergunning kan. En die vergunning moet naar mijn mening vooral bestaan uit hoe veilig het is.

En tja, als er dan wat boeren van kippen naar wiet gaan, nadat ze hun stal wat veiliger gemaakt hebben, wat is dan het probleem? Er is dan blijkbaar voldoende vraag naar zodat de boer een leuke boterham ermee kan verdienen.

Maar, de kleinschalige teelt mag van mij best vrijgegeven worden, zolang het maar geen overlast veroorzaakt en voor winst wordt geteeld. Niks mis met wat van die plantjes in je achtertuin :P
Mijn mening is dat je stuk bij voet moet houden en zaken die ongewenst zijn, niet accepteren en actief beleid op voeren. Veel meer dan nu het geval is nog.
Maar waarom is wiet ongewenst? Wie zegt dat?

Voet bij stuk houden proberen we nu ook al te doen, en dat faalt. Een paar jaar geleden hadden we zelfs een wietpas dankzij opa Opstelten, en dat mislukte helemaal, want er was dankzij de enorme toename aan dealers veel meer overlast dan er eerst was.

Juist het vrij geven zorgt ervoor dat er veel minder criminaliteit zal zijn. En laat Duitsers en Belgen ook gewoon kopen, wat zij ermee doen is niet ons probleem. België en Duitsland verkopen ook dingen die in Nederland illegaal zijn[vuurwerk, nepwapens, pepperspray om eens de bekende dingen te noemen], maar daar doet men ook niet moeilijk over. Waarom met het minder schadelijke wiet wel?.

En ja, het is schadelijk, als je heel veel gebruikt. Op Jellinek staat 7 joints per dag, 20 jaar lang. Ja, ik kan wel begrijpen dat dat schadelijk is ja, want dat is gewoon extreem veel. Dat kan onmogelijk een argument zijn om het illegaal te maken, want alles is schadelijk als je er maar lang genoeg teveel van gebruikt.

Natuurlijk moet er wel goede voorlichting komen, en een minimumleeftijd die goed nageleefd moet worden, en misschien ook wel een maximum THC-gehalte, al lijkt mij belasten naar THC-gehalte effectiever om de criminaliteit laag te houden. Anders krijg je weer illegale kwekers die wel sterke wiet gaan kweken.
Hackus schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 10:34:
Iemand als eens gekeken naar de wiet van 25 jaar geleden en nu, qua sterkte etc ?
zoals ik heb begrepen, is de wiet waar naar gezocht wordt door wiettoeristen vele malen sterker als wat wij vroeger rookten.

Dus denk niet dat de problemen opgelost gaan worden, omdat er sterkere drang is naar (zware) wiet.
Ik denk niet dat de regering wiet met hoge THC waarde gaat legaliseren
Dat hoor ik inderdaad ook, maar ik zit niet genoeg in het wereldje om het echt te weten, echter, sterkte is natuurlijk niet alles, het gaat ook om hoeveel je gebruikt. Uiteindelijk heb je toch een bepaalde hoeveelheid nodig voor een avondje lol, en of je dat nou uit 1 of uit 5 haalt, wat maakt het uit?

Al wordt het wel problematisch als je 5 van die stevige oprookt.

Maar eigenlijk kun je dat wel vergelijken met bier vs sterke drank. Ik betwijfel of de verkoop van sterke drank ervoor zorgt dat er meer alcoholisten zijn, althans in Nederland, omdat sterke drank hier gewoon behoorlijk duur is.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23:12
De naïviteit van voorstanders van legalisatie verbaast mij. Laat het vrij en alle drugsissues zijn opgelost, kijk maar naar alcohol.

Ik hoop het ook, maar ik ben bang van niet. De politie ziet het ook niet zitten:

https://www.google.nl/amp...?client=ms-android-google

Verder vraag ik mij af hoe de legaal geteelde wiet afgezet wordt in het buitenland. Een groot deel van de illegaal geteelde wiet gaat daar nu heen. Dat zal naar mijn bescheiden inschatting nog wel even zo blijven. Ergo, legaliseren lost op zijn best een stuk minder op dan hier gedroomd wordt.

Verder zit ik ook niet te wachten op goedgekeurde drugs. Volgens mij verhoogt dit de acceptatie en daarmee stijgt het gebruik. Dat moeten we als maatschappij niet willen.

Ja, maar alcohol hoor ik al. Eén geaccepteerde drug geeft ons al uitdagingen genoeg zou ik willen zeggen.

Edit: typo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
De politie ziet het niet zitten omdat "door de dreiging van geweld legale kwekerijen permanent moeten worden bewaakt, wat extra politie-inzet zou vergen."
Okee, dat lijkt me de schuld van het huidige, ronduit achterlijke beleid, dat elke wietteler automatisch crimineel maakt. Er bestaan geen niet-criminele telers. Waarom zou je dat in stand willen laten?

Je kunt het wel naïef noemen maar in dat artikel staat ook dat maar 50 (!) gemeentes het wél willen. De vraag is dan eigenlijk: wie heeft gelijk? Ik geloof de gemeentes; zij zitten er dichter op dan die politietop, denk ik. Er zijn zat burgemeesters die het al langer willen. Zijn die allemaal naïef dan? Dat zul je beter moeten onderbouwen vind ik. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Cyphax op 22-02-2017 14:37 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
DeKever schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 14:25:
De naïviteit van voorstanders van legalisatie verbaast mij. Laat het vrij en alle drugsissues zijn opgelost, kijk maar naar alcohol.

Ik hoop het ook, maar ik ben bang van niet. De politie ziet het ook niet zitten:

https://www.google.nl/amp...?client=ms-android-google

Verder vraag ik mij af hoe de legaal geteelde wiet afgezet wordt in het buitenland. Een groot deel van de illegaal geteelde wiet gaat daar nu heen. Dat zal naar mijn bescheiden inschatting nog wel even zo blijven. Ergo, legaliseren lost op zijn best een stuk minder op dan hier gedroomd wordt.

Verder zit ik ook niet te wachten op goedgekeurde drugs. Volgens mij verhoogt dit de acceptatie en daarmee stijgt het gebruik. Dat moeten we als maatschappij niet willen.

Ja, maar alcohol hoor ik al. Eén geaccepteerde drug geeft ons al uitdagingen genoeg zou ik willen zeggen.

Edit: typo.
Allemaal angsten met 0 basis in de feiten.

Ik zie nergens enig onderzoek of bewijs dit geweldadige roof overvallen op legale plantages voorkomen.

Goed trouwens dat je alcohol aanhaalt. weet je nog wat er gebeurden tijdens de drooglegging.

En waaraan baseer je dat de wiet gebruik omhoog gaat als de teelt ook legaal wordt? wiet zit is al legaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

RobinHood schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 13:31:
[...]

[...]

Dat hoor ik inderdaad ook, maar ik zit niet genoeg in het wereldje om het echt te weten, echter, sterkte is natuurlijk niet alles, het gaat ook om hoeveel je gebruikt. Uiteindelijk heb je toch een bepaalde hoeveelheid nodig voor een avondje lol, en of je dat nou uit 1 of uit 5 haalt, wat maakt het uit?

[...]
https://www.jellinek.nl/v...n-jaren-sterker-geworden/
Nederwiet is inderdaad een heel stuk sterker geworden door de jaren heen.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

RobinHood schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 13:31:
[...]

Zoals anderen al vragen, waarom is dat het een probleem? Overigens bedoel ik niet dat grote hoeveelheden kweken, stallen vol dus, niet zonder vergunning kan. En die vergunning moet naar mijn mening vooral bestaan uit hoe veilig het is.

En tja, als er dan wat boeren van kippen naar wiet gaan, nadat ze hun stal wat veiliger gemaakt hebben, wat is dan het probleem? Er is dan blijkbaar voldoende vraag naar zodat de boer een leuke boterham ermee kan verdienen.

Maar, de kleinschalige teelt mag van mij best vrijgegeven worden, zolang het maar geen overlast veroorzaakt en voor winst wordt geteeld. Niks mis met wat van die plantjes in je achtertuin :P

[...]

Maar waarom is wiet ongewenst? Wie zegt dat?

Voet bij stuk houden proberen we nu ook al te doen, en dat faalt. Een paar jaar geleden hadden we zelfs een wietpas dankzij opa Opstelten, en dat mislukte helemaal, want er was dankzij de enorme toename aan dealers veel meer overlast dan er eerst was.

Juist het vrij geven zorgt ervoor dat er veel minder criminaliteit zal zijn. En laat Duitsers en Belgen ook gewoon kopen, wat zij ermee doen is niet ons probleem. België en Duitsland verkopen ook dingen die in Nederland illegaal zijn[vuurwerk, nepwapens, pepperspray om eens de bekende dingen te noemen], maar daar doet men ook niet moeilijk over. Waarom met het minder schadelijke wiet wel?.

En ja, het is schadelijk, als je heel veel gebruikt. Op Jellinek staat 7 joints per dag, 20 jaar lang. Ja, ik kan wel begrijpen dat dat schadelijk is ja, want dat is gewoon extreem veel. Dat kan onmogelijk een argument zijn om het illegaal te maken, want alles is schadelijk als je er maar lang genoeg teveel van gebruikt.

Natuurlijk moet er wel goede voorlichting komen, en een minimumleeftijd die goed nageleefd moet worden, en misschien ook wel een maximum THC-gehalte, al lijkt mij belasten naar THC-gehalte effectiever om de criminaliteit laag te houden. Anders krijg je weer illegale kwekers die wel sterke wiet gaan kweken.

[...]

Maar eigenlijk kun je dat wel vergelijken met bier vs sterke drank. Ik betwijfel of de verkoop van sterke drank ervoor zorgt dat er meer alcoholisten zijn, althans in Nederland, omdat sterke drank hier gewoon behoorlijk duur is.
De gebruiker die voor (overlast) zorgen komen niet voor basis wiet naar Nederland.
De gebruiker die vaak de coffeeshop bezoeken gaan ook wel voor het zware spul, wat heb je er aan om 3
joints te moeten roken om hetzelfde te ervaren als 1 zware.
Waarom drinken veel mensen eerst thuis whisky etc of die kleine flesjes ipv biertje in de stad.
het gebruik algemeen is extreem vergeleken met vroeger, waar je na paar biertjes een Baco nam of zo.
(nog maar over coke en pillen te zwijgen)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKever
Cyphax schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 14:36:
De politie ziet het niet zitten omdat "door de dreiging van geweld legale kwekerijen permanent moeten worden bewaakt, wat extra politie-inzet zou vergen."
Okee, dat lijkt me de schuld van het huidige, ronduit achterlijke beleid, dat elke wietteler automatisch crimineel maakt. Er bestaan geen niet-criminele telers. Waarom zou je dat in stand willen laten?
Omdat ik denk dat criminele teelt niet verdwijnt door legalisatie. Al was het maar omdat we ook een niet geringe buitenlandse criminele afzetmarkt hebben. Doordat ze vrijwel overal in de wereld een "ronduit achterlijk" beleid voeren, zal er voor criminelen een dik belegde boterham overblijven. Maar ook harddrugs en andere rotzooi geeft ellende.
Je kunt het wel naïef noemen maar in dat artikel staat ook dat maar 50 (!) gemeentes het wél willen. De vraag is dan eigenlijk: wie heeft gelijk? Ik geloof de gemeentes; zij zitten er dichter op dan die politietop, denk ik. Er zijn zat burgemeesters die het al langer willen. Zijn die allemaal naïef dan? Dat zul je beter moeten onderbouwen vind ik. :)
Waarom moet ik alles onderbouwen als de rest dat ook niet doet😘?

Ik heb geen feiten of cijfers dat de huidige situatie beter is dan een legalisatie. Op mijn beurt zie ik vrij weinig onderbouwing voor het omgekeerde. Ik wens alleen kanttekeningen te plaatsen bij de Fata Morgana dat legalisering de oplossing is van alle problemen. Iets wat toch wel de teneur is van dit topic. De link vertelt ons dat ik niet de enige ben die wat minder optimistisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 20:26

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Alles bij elkaar genomen wil ik wel eens zien wat nu de effecten zullen zijn. We kunnen allemaal wel theoriseren wat er allemaal gaat gebeuren, maar niemand weet het zeker.

Nu gaan we het (hopelijk) uitvinden. Ongetwijfeld gaan er (positieve/negatieve) dingen plaatsvinden zoals men verwacht had, andere zaken zullen heel erg mee vallen of juist een groter probleem zijn dan verwacht en dan zullen er natuurlijk ook onverwachte neveneffecten optreden.

Op basis van dit alles kan het beleid aangepast worden. Mocht het 1 grote pokkezooi worden, dan kunnen we bij de volgende legaliseringsdiscussie in ieder geval roepen 'been there done that'.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Denniz0229 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 16:59:
[...]
het scheelt ook enorm, je betaald nu voor een groot deel al meer omdat het semi-legaal is.
Als je met wiet gewoon een kas vol kan zetten dan kan de prijs drastisch omlaag en dan kan er nog prima btw en accijns op.
Ze moeten alleen oppassen hoeveel accijns ze dan gaan heffen, want als illegaal de goedkoopste optie wordt heeft de hele wet natuurlijk geen zin.
De intentie van de wet is niet dat wiet goedkoper wordt..

[ Voor 51% gewijzigd door Luxicon op 22-02-2017 18:36 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

FunkyTrip schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 17:17:
Alles bij elkaar genomen wil ik wel eens zien wat nu de effecten zullen zijn. We kunnen allemaal wel theoriseren wat er allemaal gaat gebeuren, maar niemand weet het zeker.

Nu gaan we het (hopelijk) uitvinden. Ongetwijfeld gaan er (positieve/negatieve) dingen plaatsvinden zoals men verwacht had, andere zaken zullen heel erg mee vallen of juist een groter probleem zijn dan verwacht en dan zullen er natuurlijk ook onverwachte neveneffecten optreden.

Op basis van dit alles kan het beleid aangepast worden. Mocht het 1 grote pokkezooi worden, dan kunnen we bij de volgende legaliseringsdiscussie in ieder geval roepen 'been there done that'.
Grootste probleem is nu dat het systeem 1 voor geen kant klopt en 2 dat er nu nodig wel verandering moet komen en dat kan volledig verbieden of volledig legaliseren. Niet meer zo'n half systeem waar eigenlijk net niets van klopt wat mooi klonk maar teveel haken en ogen heeft.

Grootste voordeel wat er hopelijk straks gaat komen is meer controle aan de voor en achterkant en dat het systeem volledig eromheen legaal wordt.

Met een deel van het geld wat je aan de legale kant kant ophaalt kun je weer besteden aan de bestrijding van de illegale teelt. Dat zou het mooiste zijn.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Op zich kunnen we nu toch al aan Amerika zien wat volledig legaliseren doet?
Dat zal natuurlijk niet gelijk zijn aan hoe het hier gaat, maar het is wel een redelijke indicatie.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineJoop
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03:45
CodeCaster schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 08:32:
Dit verhaal ? De reden dat we daar niets meer over hebben gehoord is niet dat Shell en BP de beste man monddood hebben gemaakt, maar omdat het idee al even bestond - en het rendement toch tegen blijkt te vallen.
Ah fijn, ik kon het zelf niet meer vinden. Maar dat blijkt dus anders gezeten te hebben. Er zijn natuurlijk vele andere voorbeelden te noemen waaruit blijkt dat grote bedrijven dit soort praktijken uitoefenen, maar dat is verder niet meer relevant in deze discussie denk ik.
Nee, ik vraag om betrouwbare bronnen. "Google het maar" is geen bron. Waar moet ik op zoeken dan, "cannabis cures cancer"? En op wat voor sites kom ik dan terecht? Dezelfde als waar Steve Jobs zijn recepten vandaan haalde?
In mijn post van 26 november 2016 staat de belangrijkste bron (verzameling van uitkomsten onderzoeken) die mijn beweringen over cannabis en kanker onderbouwen. https://www.cancer.gov/ab.../cannabis-pdq#section/all is een site waar, voor de tweede keer, veel onderzoeken verzameld staan mbt kanker en cannabis. En ik zal je vertellen op 'wat voor sites' je dan terecht komt; in dit geval een officiële pagina van de Amerikaanse overheid met veel informatie over cannabis en gezondheid. Hier staan dus conclusies + de onderzoeken waar deze uit voortkomen. Als je deze pagina had gelezen, had je kunnen weten waar ik mijn beweringen onder andere op baseer. Geen verslag op deze site van de grote alu-hoedjes bijeenkomst met Jomanda als hoofdact, als je dat soms denkt. Hier nog een artikeltje met een verzameling links naar betrouwbare onderzoeken: http://goedgezond.info/20...-effectief-bij-kanker-is/ Nog een: http://www.collective-evo...cannabis-can-cure-cancer/

Gevonden met, je gelooft het niet; even Googlen. Tweaker Hexta schreef op pagina 1 al dat er veel te vinden is, op voorwaarde dat je je eigen pootjes gebruikt in plaats van de rest laten tikken zoals je nu doet. En dit gaat dan nog alleen over cannabis en kanker, omdat je dit specifieke voorbeeld aanhaalt, stel je eens voor dat je wat anders intikt in die magische balk, wat zal er dan wel niet uit komen rollen?

Niet-wetenschappelijk bewijs in de vorm van interviews met patiënten door stichting Medi-Wiet die ik postte heb je natuurlijk ook niet gezien, of het maakt je inderdaad echt niets uit wat ik zeg zoals ik al vermoedde.
Ik ben zeker wel geïnteresseerd, maar jij weet net zo goed als ik dat jij hier degene bent die controversiële ideeën heeft. Vragen daarover afwimpelen met "kijk maar op Google" geeft al aan dat je geen betrouwbare bronnen hebt.
Nogmaals, ik heb nooit gezegd dat je maar op Google moet kijken, maar dit zou wel een uitstekend advies voor jouw zijn want je neemt zelf geen enkel initiatief om mijn uitspraken te weerleggen met argumenten, je maakt enkel verwijten, die soms ook nog eens onjuist zijn.
Waarom is dit voorstel, wat overigens totaal geen invloed gaat hebben op de beschikbaarheid van wiet, dan toch door de Tweede Kamer gekomen? Was de pot met lobbygeld voor dit jaar op, kon Big Pharma het niet meer stoppen?
Dit voorstel is door de tweede kamer gekomen, zij het nipt, omdat dit al de zoveelste poging is van D66 (eerst met 'ditzelfde' wetsvoorstel, toen een door burgemeesters ondertekend manifest voor gemeentelijke experimentele regulering/kweek, beide haalden het niet) om regulering te realiseren. Het dubbeltje viel deze keer blijkbaar goed, omdat dit voorstel het met enkele stemmen verschil wel haalde. Enkele tussentijdse afsplitsers die lekker zijn blijven zitten hebben namelijk, verassend, voor gestemd. Maar dit had je ook gewoon kunnen lezen/opzoeken/even Googlen natuurlijk. Maar waarom zou je, als ik je alles net zo makkelijk kan voorkauwen?

En de wijze waarop deze wet geïmplementeerd gaat worden bepaald of er ruimte is voor een zwarte markt en hoe groot deze zal zijn, wat weer een direct verband kent met de beschikbaarheid van wiet. Een mogelijkheid; coffeeshops mogen alleen nog door de overheid geteelde cannabis verkopen (wellicht zelfs geen hasj, spacecake of andere specialiteiten meer). Accijnzen en een veel beperktere keuze dan op de zwarte markt heeft tot gevolg dat de situatie nog slechter word dan nu; coffeeshops die onder verkopen lijden, straathandel dat toeneemt en illegale kweek/handel die niet afneemt, en als je implementatie van de wet heel brak is, toeneemt.

De ''War on Drugs'' komt tot een eind bij diegene die hem begon. Enige echte oplossing is meteen legaliseren, in Amerika snappen ze dit nu gelukkig wel, wellicht hebben ze toch iets geleerd van het falen van de drooglegging/prohibition van bijna een eeuw geleden. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erik82
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-09 21:33
ik kweek het nu al een jaar zelf wegens een zieke moeder met longkanker, maak er wietolie van voor haar ze heeft er veel baat bij. niet alleen zijn bijna alle tumoren weg ze kan weer eten zonder over te geven en voelt zich totaal niet ziek meer. Mensen moeten zich is inlezen hoeveel zieke mensen er baat bij hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineJoop
Erik82 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 20:00:
ik kweek het nu al een jaar zelf wegens een zieke moeder met longkanker, maak er wietolie van voor haar ze heeft er veel baat bij. niet alleen zijn bijna alle tumoren weg ze kan weer eten zonder over te geven en voelt zich totaal niet ziek meer. Mensen moeten zich is inlezen hoeveel zieke mensen er baat bij hebben.
Dat is echt geweldig om te horen! _/-\o_ Ik ben blij dat je dit goede nieuws met ons deelt, dit creëert draagvlak en bewustwording waardoor steeds meer mensen zich realiseren wat cannabis eventueel voor hen kan betekenen. :) Daarom ben ik ook zo'n fan van die Medi-Wiet interviews, dan vertellen mensen zelf hoe en waarom ze er baat bij hebben.

Wat voor een soort heb je gekweekt, als ik vragen mag? Een combinatie van de twee voornaamste stoffen THC en CBD schijnt het effectiefst te zijn bij het bestrijden van tumoren. Ik ken iemand met kanker die CBD olie-druppels neemt, en THC binnenkrijgt door een ouderwets jointje met z'n favoriete shopwiet-soortje. Als je THC druppels moet gaan kopen in dergelijke hoeveelheden word het wel heel duur namelijk, maar ik ben blij dat je de beste oplossing hebt gekozen. Zelf olie maken, zelf sterkte bepalen, zelf ingrediënten kiezen, zelf kijken wat werkt. Dat is het beste en goedkoopste :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
DeKever schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 17:03:
[...]

Omdat ik denk dat criminele teelt niet verdwijnt door legalisatie. Al was het maar omdat we ook een niet geringe buitenlandse criminele afzetmarkt hebben. Doordat ze vrijwel overal in de wereld een "ronduit achterlijk" beleid voeren, zal er voor criminelen een dik belegde boterham overblijven. Maar ook harddrugs en andere rotzooi geeft ellende.
Ik denk ook dat criminele teelt niet verdwijnt. Maar je kunt wel denken aan accijnzen en daarmee de illegale teelt aanpakken ipv geld uit een andere pot. De gebruiker betaalt mee. :)
[...]

Ik heb geen feiten of cijfers dat de huidige situatie beter is dan een legalisatie. Op mijn beurt zie ik vrij weinig onderbouwing voor het omgekeerde.
Nouja, we spreken natuurlijk niet uit ervaring dus qua feiten hebben we niet vreselijk veel. We kunnen wel kijken naar bepaalde Amerikaanse staten als voorbeeld (never thought I'd say that 8)7). Sterker nog, ik kan me een artikel herinneren (en ik ga het zometeen opzoeken) waarin de effecten van legalisatie vrij breed werd bekeken, juist omdat we het steeds moeten doen met hypotheses. Het was een beetje een anticlimax want ik geloof dat het meeste bij hetzelfde bleef. Anyway, ik ga even zoeken, dat is iets van vorig jaar. :)
[edit]
https://www.cato.org/publ...e-marijuana-legalizations
The absence of significant adverse consequences is especially striking given the sometimes dire predictions made by legalization opponents.
Het is wel een heel lang artikel trouwens!
Ik wens alleen kanttekeningen te plaatsen bij de Fata Morgana dat legalisering de oplossing is van alle problemen. Iets wat toch wel de teneur is van dit topic. De link vertelt ons dat ik niet de enige ben die wat minder optimistisch is.
De meeste maatregelen zijn niet "een oplossing voor alle problemen", we moeten de dingen niet zwarwit zien. De situatie is nu, imho, heel krom (geen legale manier om aan iets te komen dat je wel mag verkopen vind ik krom), dus in die zin vind ik het een verbetering.

[ Voor 13% gewijzigd door Cyphax op 22-02-2017 21:01 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKever

Ik ben ook érg nieuwsgierig, maar dit beschouwen als experiment staat mij tegen:

A) Het experiment is verre van vrijblijvend.
B) Slechte of goede uitkomsten zullen niet aan het beleid toegeschreven kunnen worden, hoe weten we hoe het bij een ander beleid was geweest? We zeggen nu ook niet dat ons gedoogbeleid voor de overlast zorgt. Nee, het ligt aan de halfbakken uitvoering.

I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unreal0
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 17-09 19:19
maak er wietolie van
Het medisch gebruik van wiet is toch heel wat anders dan wiet op straat helemaal legaliseren zodat Amsterdam lekker onder de stank komt?

Wietolie is toch ook heel wat anders dan joints in de stad roken? Of zie ik dit verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineJoop
unreal0 schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 11:59:
Het medisch gebruik van wiet is toch heel wat anders dan wiet op straat helemaal legaliseren zodat Amsterdam lekker onder de stank komt?

Wietolie is toch ook heel wat anders dan joints in de stad roken? Of zie ik dit verkeerd?
Medicinaal en recreatief gebruik moet je inderdaad afzonderlijk van elkaar zien. Wietolie is juist medicinaal perfect toepasbaar omdat de sterkte vast staat en je per druppel kunt doseren. Maar in principe kun je dit dus ook prima recreatief gebruiken, net als een joint medicinaal. Probleem is dat door het stigma medicinale cannabis vergoed krijgen van de zorgverzekering een hele klus is, als je het überhaupt al voor elkaar hebt gekregen om je huisarts te overtuigen. Olie is niet eens te krijgen op deze manier. Hierom nemen veel mensen het heft in eigen hand om hun eigen medicijn te maken.

Amsterdam is natuurlijk nog steeds the place to be in Europa voor cannabisliefhebbers, er is (nog) geen beter alternatief, en die stank ga je waarschijnlijk ook nooit wegkrijgen zonder het te verbieden. Te veel blowers op dat kleine stukje aarde; als meer mensen een vaporizer, edibles of olie zouden gebruiken zou die stank al wel een stuk kunnen afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Legaliseren van wietteelt zal niet werken.
Zeker 80 procent van de wiet uit Twente wordt niet aan Nederlandse coffeeshops geleverd, maar in het buitenland afgezet. De politie in de regio denkt daarom niet dat een proef met legale hennepteelt, zoals het komende kabinet wil, de illegale hennepteelt de kop indrukt.

Volgens de krant is zo'n 400 van de 453 miljoen euro pure winst voor de criminele netwerken die de wiet verhandelen, en gaat maar een fractie naar de mensen die de wietplantage beheren. Dat zijn volgens Tubantia vaak "kwetsbare mensen die voor een paar duizend euro per oogst het risico op een veroordeling lopen".
https://nos.nl/artikel/21...r-half-miljard-omzet.html

Beetje onzinnig ook om in beslag genomen wiet te vernietigen en dan zelf te gaan kweken. Laat iemand met verstand van zaken de in beslag genomen zooi beoordelen en laat evt. een monster in een lab onderzoeken op verontreinigingen e.d. en je kunt de kosten van de politie (deels) terugverdienen door het spul aan de wietshops te verkopen. Pas als het oprollen van illegale teelt niet meer genoeg oplevert kun je aan zelf kweken gaan denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

CaptJackSparrow schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 11:37:
Legaliseren van wietteelt zal niet werken.
[...]
https://nos.nl/artikel/21...r-half-miljard-omzet.html

Beetje onzinnig ook om in beslag genomen wiet te vernietigen en dan zelf te gaan kweken. Laat iemand met verstand van zaken de in beslag genomen zooi beoordelen en laat evt. een monster in een lab onderzoeken op verontreinigingen e.d. en je kunt de kosten van de politie (deels) terugverdienen door het spul aan de wietshops te verkopen. Pas als het oprollen van illegale teelt niet meer genoeg oplevert kun je aan zelf kweken gaan denken.
Het is net welk doel je wil bereiken.

Legaliseren gaat wel heel goed werken voor de huidige coffeeshop houders. Die hoeven geen illegale en potentieel criminele wiet in te kopen.
De link tussen de legale coffeeshops en de onderwereld kan hierdoor verdwijnen. Hierdoor wordt de potentie om geld wit te wassen via coffeeshops flink verminderd.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 14:01

TNW

KleineJoop schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 19:50:
[...]

In mijn post van 26 november 2016 staat de belangrijkste bron (verzameling van uitkomsten onderzoeken) die mijn beweringen over cannabis en kanker onderbouwen. https://www.cancer.gov/ab.../cannabis-pdq#section/all is een site waar, voor de tweede keer, veel onderzoeken verzameld staan mbt kanker en cannabis. En ik zal je vertellen op 'wat voor sites' je dan terecht komt; in dit geval een officiële pagina van de Amerikaanse overheid met veel informatie over cannabis en gezondheid. Hier staan dus conclusies + de onderzoeken waar deze uit voortkomen.
Misschien moet je die site eens wat beter lezen, want echt positief over cannabis als medicijn is deze niet. Een willekeurige quote:

Clinical data in pediatric use is limited to a few case reports.[15,16] No clinical trials of Cannabis as a treatment for cancer in humans were identified in a PubMed search. The only published trial of any cannabinoid in patients with cancer is a single, small study of intratumoral injection of delta-9-THC in patients with recurrent glioblastoma multiforme, which demonstrated no significant clinical benefit.[17,18]

Verder zie je erg vaak de woorden might, may en suggested staan. Niet zo verbazend, het bewijs dat de stoffen in cannabis kanker genezen is zwak.
Hier nog een artikeltje met een verzameling links naar betrouwbare onderzoeken: http://goedgezond.info/20...-effectief-bij-kanker-is/ Nog een: http://www.collective-evo...cannabis-can-cure-cancer/
Afgezien dat sites zoals Goedgezond en Collective Evolution als missie hebben om pseudowetenschap te verspreiden is bewijzen dat cannabis iets tegen kanker doet niet een kwestie van naar wat onderzoekjes linken, hoe legitiem deze ook zijn.
Bij de eerste link in het artikel van Goedgezond is het al prijs, het onderzoek blijkt dat de tumorreducerende werking alleen in vitro (in een reageerbuis of petrischaal) is aangetoond. Zo rollen dit soort sites, de resultaten van een onderzoek worden verkeerd geïnterpreteerd om deze op de eigen overtuiging aan te laten sluiten.
XKCD heeft toevallig ook een hele mooie over dit soort "bewijs":

Afbeeldingslocatie: https://imgs.xkcd.com/comics/cells.png
Erik82 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 20:00:
Hoe je het ook wendt of keert, jouw ervaring is geen bewijs voor de effectiviteit van cannabis op kanker. Voor hetzelfde geld heeft ze een spontane remissie welke los staat van cannabisgebruik. Anderen zouden dergelijke verhalen kunnen gaan zien als bewijs en stoppen met behandelingen, met alle gevolgen van dien.
Ik hoop dat er een dag komt waarop het verspreiden van dergelijke verhalen gewoon strafbaar wordt, want het is loeilink.

Maar nog even on topic over de legalisering:

Ik ben in principe voor maar ik verwacht er geen wonderen van. Een groot deel van in NL (illegaal) gekweekte cannabis is voor de export naar landen waar het verboden is. Een legalisering zou alleen het probleem van illegale teelt voor leveringen aan coffee shops kunnen oplossen. Dit zou een deel van illegale kweek en gerelateerde criminaliteit en onveilige situaties kunnen oplossen.
Maar dan zit je nog steeds met de teelt voor export. Die zal namelijk illegaal blijven, want je kunt immers niet legaal kweken en vervolgens illegaal gaan exporteren. Vermoedelijk zal dus illegale kweek voor export in dezelfde vorm blijven bestaan. Het is ook geen optie voor NL om legale kweek maar illegale export te negeren want omringende landen zullen daar "minder blij" mee zijn.

Weblog | Straling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
TNW schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 16:25:
[...]

Het is ook geen optie voor NL om legale kweek maar illegale export te negeren want omringende landen zullen daar "minder blij" mee zijn.
Minder blij. Alsof die landen zelf geen blaam treft.

Waarom zouden wij als Nederland niet gewoon boos kunnen worden op die andere landen? Zij zijn immers de landen die ervoor zorgen dat criminelen bij ons werk vinden in illegale wietteelt. Zij zorgen voor de vraag door hun eigen ouderwetse houding die bewezen niet effectief is. Zij kunnen óók zorgen voor een minder aangenaam wietklimaat voor de criminelen: legaliseer die plant gewoon, teel deze plant zelf, taxeer de verkoop van deze plant.

Dan wint iedereen. Behalve de crimineel. Die moet een ander product zien te vinden.

En dán komen we uit bij hard drugs, die wat mij betreft ook allemaal legaal zouden moeten worden. Maar dat is een andere discussie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeKever schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 14:25:
Nogal wiedes, dan kan in ZO Brabant het halve politiecorps ontslagen of overgeplaatst worden. Die zien de bui al hangen.
Verder vraag ik mij af hoe de legaal geteelde wiet afgezet wordt in het buitenland.
Zolang het hier legaal is en in het buitenland niet ga je natuurlijk export krijgen. En de aanpak van illegale kweek zal natuurlijk inzakken dus die produceren wel voort de export.

De Duitse en Franse politici zullen wel laaiend zijn maar ik vind dat die daar ook maar eens wat vrijer moeten worden. Helaas ruineert dit de kansen voor de Nederlandse politicus die het legtaliseert op een goede baan bij de EU dus dat zal het voorlopig tegenhouden. Als Duitsland en Frankrijk ooit omgan kan het hier ook snel gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKever
YakuzA schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 11:43:
[...]

Het is net welk doel je wil bereiken.

Legaliseren gaat wel heel goed werken voor de huidige coffeeshop houders. Die hoeven geen illegale en potentieel criminele wiet in te kopen.
De link tussen de legale coffeeshops en de onderwereld kan hierdoor verdwijnen. Hierdoor wordt de potentie om geld wit te wassen via coffeeshops flink verminderd.
Laten we het eens proberen, dan weten we het zeker. Graag een goede testopzet waarbij gecontroleerd wordt voor zoveel mogelijk factoren. Vul me aan:

- We starten een legale wietboerderij vlakbij Maastricht.
- Iedere coffeeshop in Maastricht moet in 2018 afnemen van de wietboerderij.
- We zetten een coffeeshop aan de grens.

Wat gaan we meten:

- drugsgerelateerde overlastmeldingen in 2018 vs 2017 in Maastricht
- omzet coffeeshops in 2018 vs 2017 (graag goedkeuring accountant ;w )
- ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik82
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-09 21:33
TNW schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 16:25:
[...]

Misschien moet je die site eens wat beter lezen, want echt positief over cannabis als medicijn is deze niet. Een willekeurige quote:

Clinical data in pediatric use is limited to a few case reports.[15,16] No clinical trials of Cannabis as a treatment for cancer in humans were identified in a PubMed search. The only published trial of any cannabinoid in patients with cancer is a single, small study of intratumoral injection of delta-9-THC in patients with recurrent glioblastoma multiforme, which demonstrated no significant clinical benefit.[17,18]

Verder zie je erg vaak de woorden might, may en suggested staan. Niet zo verbazend, het bewijs dat de stoffen in cannabis kanker genezen is zwak.

[...]

Afgezien dat sites zoals Goedgezond en Collective Evolution als missie hebben om pseudowetenschap te verspreiden is bewijzen dat cannabis iets tegen kanker doet niet een kwestie van naar wat onderzoekjes linken, hoe legitiem deze ook zijn.
Bij de eerste link in het artikel van Goedgezond is het al prijs, het onderzoek blijkt dat de tumorreducerende werking alleen in vitro (in een reageerbuis of petrischaal) is aangetoond. Zo rollen dit soort sites, de resultaten van een onderzoek worden verkeerd geïnterpreteerd om deze op de eigen overtuiging aan te laten sluiten.
XKCD heeft toevallig ook een hele mooie over dit soort "bewijs":

[afbeelding]

[...]

Hoe je het ook wendt of keert, jouw ervaring is geen bewijs voor de effectiviteit van cannabis op kanker. Voor hetzelfde geld heeft ze een spontane remissie welke los staat van cannabisgebruik. Anderen zouden dergelijke verhalen kunnen gaan zien als bewijs en stoppen met behandelingen, met alle gevolgen van dien.
Ik hoop dat er een dag komt waarop het verspreiden van dergelijke verhalen gewoon strafbaar wordt, want het is loeilink.

Maar nog even on topic over de legalisering:

Ik ben in principe voor maar ik verwacht er geen wonderen van. Een groot deel van in NL (illegaal) gekweekte cannabis is voor de export naar landen waar het verboden is. Een legalisering zou alleen het probleem van illegale teelt voor leveringen aan coffee shops kunnen oplossen. Dit zou een deel van illegale kweek en gerelateerde criminaliteit en onveilige situaties kunnen oplossen.
Maar dan zit je nog steeds met de teelt voor export. Die zal namelijk illegaal blijven, want je kunt immers niet legaal kweken en vervolgens illegaal gaan exporteren. Vermoedelijk zal dus illegale kweek voor export in dezelfde vorm blijven bestaan. Het is ook geen optie voor NL om legale kweek maar illegale export te negeren want omringende landen zullen daar "minder blij" mee zijn.
we zijn inmiddels 2 jaar verder en ze leeft nog mijn ervaring is niet de enige er zijn er honderden alleen al in Nederland te vinden, wereldwijd veel meer. https://www.cancer.gov/ab.../cam/patient/cannabis-pdq in de USA zijn ze er al veel meer mee bezig en is het vaak ook legaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Voor wetenschappelijke onderzoeken moet je niet zoeken naar cannabis maar naar de werkzame stoffen. Zo is wel degelijk bewezen dat CBD bepaalde vormen van borstkanker kan bestrijden. Op wat aparte wijze, het “vertelt” de kankercellen dat die zelfmoord moeten plegen en de gezonde cellen blijven leven.

Van mij mag het hele zaakje in de gehele EU worden gelegaliseerd. Zowel de kweek als de verkoop. Zou veel geld opleveren, de kwaliteit kan omhoog en de prijs wellicht omlaag (al balanced dat met btw/accijns), misdaad verminderen en de politie heeft meer tijd over voor andere dringende zaken.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
WhatsappHack schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 03:51:
Voor wetenschappelijke onderzoeken moet je niet zoeken naar cannabis maar naar de werkzame stoffen. Zo is wel degelijk bewezen dat CBD bepaalde vormen van borstkanker kan bestrijden. Op wat aparte wijze, het “vertelt” de kankercellen dat die zelfmoord moeten plegen en de gezonde cellen blijven leven.

Van mij mag het hele zaakje in de gehele EU worden gelegaliseerd. Zowel de kweek als de verkoop. Zou veel geld opleveren, de kwaliteit kan omhoog en de prijs wellicht omlaag (al balanced dat met btw/accijns), misdaad verminderen en de politie heeft meer tijd over voor andere dringende zaken.
CBD kan je dan ook wel als losse stof krijgen, alleen is dat wel duur.
THC schijnt ook wel nuttige eigenschappen te hebben (al weet ik uit mijn hoofd even niet precies meer wat :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Soldaatje schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 10:17:
[...]

CBD kan je dan ook wel als losse stof krijgen, alleen is dat wel duur.
THC schijnt ook wel nuttige eigenschappen te hebben (al weet ik uit mijn hoofd even niet precies meer wat :P ).
Ja die olie werkt dan weer niet tegen borstkanker, dat zijn speciale preparaten die op bepaalde wijze bij de kankercellen geinjecteerd moeten worden. :) Maar er zijn tig toepassingen.

THC heeft zeker vele goede toepassingen, synthetische THC iets minder; eigenlijk is de beste combinatie voor algemene symptomen de combinatie van alle werkende stoffen in de cannabisplant. Die heffen elkaars negatieve aspecten op. :) Pure THC heeft nare bijwerkingen die CBD/H bijvoorbeeld weer opheft.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Pagina: 1 2 Laatste