Ah fijn, ik kon het zelf niet meer vinden. Maar dat blijkt dus anders gezeten te hebben. Er zijn natuurlijk vele andere voorbeelden te noemen waaruit blijkt dat grote bedrijven dit soort praktijken uitoefenen, maar dat is verder niet meer relevant in deze discussie denk ik.
Nee, ik vraag om betrouwbare bronnen. "Google het maar" is geen bron. Waar moet ik op zoeken dan, "cannabis cures cancer"? En op wat voor sites kom ik dan terecht? Dezelfde als waar Steve Jobs zijn recepten vandaan haalde?
In mijn
post van 26 november 2016 staat de belangrijkste bron (verzameling van uitkomsten onderzoeken) die mijn beweringen over cannabis en kanker onderbouwen.
https://www.cancer.gov/ab.../cannabis-pdq#section/all is een site waar, voor de tweede keer, veel onderzoeken verzameld staan mbt kanker en cannabis. En ik zal je vertellen op 'wat voor sites' je dan terecht komt; in dit geval een officiële pagina van de Amerikaanse overheid met veel informatie over cannabis en gezondheid. Hier staan dus conclusies + de onderzoeken waar deze uit voortkomen. Als je deze pagina had gelezen, had je kunnen weten waar ik mijn beweringen onder andere op baseer. Geen verslag op deze site van de grote alu-hoedjes bijeenkomst met Jomanda als hoofdact, als je dat soms denkt. Hier nog een artikeltje met een verzameling links naar betrouwbare onderzoeken:
http://goedgezond.info/20...-effectief-bij-kanker-is/ Nog een:
http://www.collective-evo...cannabis-can-cure-cancer/
Gevonden met, je gelooft het niet; even Googlen.
Tweaker Hexta schreef op pagina 1 al dat er veel te vinden is, op voorwaarde dat je je eigen pootjes gebruikt in plaats van de rest laten tikken zoals je nu doet. En dit gaat dan nog alleen over cannabis en kanker, omdat je dit specifieke voorbeeld aanhaalt, stel je eens voor dat je wat anders intikt in die magische balk, wat zal er dan wel niet uit komen rollen?
Niet-wetenschappelijk bewijs in de vorm van interviews met patiënten door stichting Medi-Wiet die ik postte heb je natuurlijk ook niet gezien, of het maakt je inderdaad echt niets uit wat ik zeg zoals ik al vermoedde.
Ik ben zeker wel geïnteresseerd, maar jij weet net zo goed als ik dat jij hier degene bent die controversiële ideeën heeft. Vragen daarover afwimpelen met "kijk maar op Google" geeft al aan dat je geen betrouwbare bronnen hebt.
Nogmaals, ik heb nooit gezegd dat je maar op Google moet kijken, maar dit zou wel een uitstekend advies voor jouw zijn want je neemt zelf geen enkel initiatief om mijn uitspraken te weerleggen met argumenten, je maakt enkel verwijten, die soms ook nog eens onjuist zijn.
Waarom is dit voorstel, wat overigens totaal geen invloed gaat hebben op de beschikbaarheid van wiet, dan toch door de Tweede Kamer gekomen? Was de pot met lobbygeld voor dit jaar op, kon Big Pharma het niet meer stoppen?
Dit voorstel is door de tweede kamer gekomen, zij het nipt, omdat dit al de zoveelste poging is van D66 (eerst met 'ditzelfde' wetsvoorstel, toen een door burgemeesters ondertekend manifest voor gemeentelijke experimentele regulering/kweek, beide haalden het niet) om regulering te realiseren. Het dubbeltje viel deze keer blijkbaar goed, omdat dit voorstel het met enkele stemmen verschil wel haalde. Enkele tussentijdse afsplitsers die lekker zijn blijven zitten hebben namelijk, verassend, voor gestemd. Maar dit had je ook gewoon kunnen lezen/opzoeken/even Googlen natuurlijk. Maar waarom zou je, als ik je alles net zo makkelijk kan voorkauwen?
En de wijze waarop deze wet geïmplementeerd gaat worden bepaald of er ruimte is voor een zwarte markt en hoe groot deze zal zijn, wat weer een direct verband kent met de
beschikbaarheid van wiet. Een mogelijkheid; coffeeshops mogen alleen nog door de overheid geteelde cannabis verkopen (wellicht zelfs geen hasj, spacecake of andere specialiteiten meer). Accijnzen en een veel beperktere keuze dan op de zwarte markt heeft tot gevolg dat de situatie nog slechter word dan nu; coffeeshops die onder verkopen lijden, straathandel dat toeneemt en illegale kweek/handel die niet afneemt, en als je implementatie van de wet heel brak is, toeneemt.
De ''War on Drugs'' komt tot een eind bij diegene die hem begon. Enige echte oplossing is meteen legaliseren, in Amerika snappen ze dit nu gelukkig wel, wellicht hebben ze toch iets geleerd van het falen van de drooglegging/prohibition van bijna een eeuw geleden.