Winkel verkoopt refurbished keys

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander.jansen
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-09-2023
Hey, Ik heb bij een winkel een W7 Pro oem gekocht maar wat uiteindelijk geleverd werd was een refurbiched licentie (dit stond op de sticker die per post opgestuurd werdt). op de site wordt geadverteerd met oem en op de rekening staat ook oem. wat is de beste manier om dit op te lossen? Ik heb contact gehad met de winkel en hun zijden dat het een "foutje" was. hun willen dat ik de sticker opstuur en dat hun vervolgens een nieuwe opsturen maar ik wil niet zomaar die sticker opsturen voor het geval dat hun vervolgens niks nieuws opsturen... ook willen ze geen e-mail sturen naar mij met daarin dat ik de sticker moet opsturen en dat hun vervolgens een nieuwe sturen, dus in princiepen heb ik niets om te bewijzen dat ik nog een nieuwe sticker moet krijgen van hun als ik eenmaal mijn huidige sticker heb opgestuurd.

is er ergens een manier om dit via 3e te regelen zoals bijvoorbeeld ictwaarborg of weet ik veel? hoe zouden jullie dit aanpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:15

MsG

Forumzwerver

Gaat het om deze actie?

Windows 7 Professional voor €15,-

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Het gaat hier om een aankoopprobleem, en geen technisch probleem met een Windows OS. Ik verplaats het topic dan ook maar even:

Windows Clients -> Shopping Forum

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander.jansen
nee, het ging om een Windows 7 Professional Nederlands | SP1 | OEM | 64 bits | Download + Licentie van ictofficecenter die ze verkochten voor 138 euro (dit was op: 19-06-2015) gezien de prijs was het een goedkope, maar wel legit uitziende prijs

ze hebben de naam iets aangepast maar dit is waar di enu voor weg gaat: http://www.ictofficecentr...-7-professional-64bits-nl

[ Voor 37% gewijzigd door sander.jansen op 23-11-2015 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:09

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Een licentie is naar mijn weten niet overdraagbaar. Hoe je een refurbished licentie kunt hebben (refurbished is doorgaans gerepareerd) ontgaat mij eigenlijk.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sander.jansen
ja ik weet ook niet hoe hun het doen, ik had microsoft nog gebeld een paar dagen terug en hun verkopen inderdaad refurbished licenties maar die mogen niet verkocht worden, die zijn voor gelicenceerde bedrijven die laptops/computers repareren en moederbord vervangen ofzo en dan een nieuwe licentie moeten hebben naast een bestaande van het apparaat zelf... daar worden ze normaal voor gebruikt als ik het goed begrepen heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:58

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Bor schreef op maandag 23 november 2015 @ 13:48:
Een licentie is naar mijn weten niet overdraagbaar. Hoe je een refurbished licentie kunt hebben (refurbished is doorgaans gerepareerd) ontgaat mij eigenlijk.
https://www.microsoft.com...ams.aspx#fbid=nPfPYEr-Sw3

Dat bestaat gewoon :)

Maar zover ik dat RRP lees, mag dat uitsluitend met PC's, niet als losse licenties.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitano
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-10 14:49
*knip* doe eens niet

Daarnaast is 138 euro nog best veel geld. Op Kinguin.net kun je dubieuze Windows licenties al voor 10 euro kopen.

[ Voor 32% gewijzigd door gambieter op 23-11-2015 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Heb je deze licentie nu op 19-06-2015 aangeschaft? Want dan ben je er wel een beetje laat mee.
En werkt de key gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:37
ik ben zo vrij geweest om de titel maar even te fixen. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander.jansen
de key werkt gewoon, en ja is toen aangeschaft. ik kreeg de key in een e-mail waar ook OEM stond en een paar dagen later per post de sticker... deze zonder verder echt te lezen wat erop stond, gewoon erop geplakt...

toen ik nu voor een windows 10 PRO aan het kijken was kwam ik erachter dat ze deze verkochten voor 50 euro... wat niet echt een geloofwaardige prijs is... en toen ben ik mijn windows 7 ook maar eens gaan nakijken...zo ben ik erachter gekomen. gezien die windows 7 voor 138 euro gekocht was, was op basis van de prijs niet bepaald te zien dat het eventueel om een valse licentie ging... voor die 50 euro bedenk je je wel 2x of het wel kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Staat er nu refurbished op de (COA) sticker vermeld of is dit apart vermeld op een begeleidend schrijven? Als jij zoekt op COA sticker zie jij dan iets voorbij komen wat jij hebt ontvangen? Staat er misschien Dell of HP op die sticker of is het mogelijk een eigen ontwerp waarop een licentie (key) vermeld staat?

Indien je probleemloos hebt kunnen activeren dan zit je frustratie mogelijk enkel bij de aanschafprijs?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander.jansen
de sticker heeft geen merk of niks buiten microsoft zelf en er staat geen key op, alleen dat het een refurbiched sticker is.

en ik kan gewoon activeren... het punt is dat ik deze lecentie en key niet eens mag gebruiken. laat staan kopen... als er een keer controlel zou komen is mijn systeem nog steeds illigaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

sander.jansen schreef op maandag 23 november 2015 @ 14:59:
de sticker heeft geen merk of niks buiten Microsoft zelf en er staat geen key op, alleen dat het een refurbiched sticker is.

en ik kan gewoon activeren... het punt is dat ik deze licentie en key niet eens mag gebruiken. laat staan kopen... als er een keer controle zou komen is mijn systeem nog steeds illegaal.
Het is dus geactiveerd, en alles werkt gewoon?

Geen moeite meer in steken. Mocht het nu toch een keer wél problemen opleveren, dan kun je de winkel contacteren. (Of je koopt voor 15 euro een key op een minder reputabele plaats, dat kun je dan nog steeds 8 keer doen, voor je hoger uitkomt qua prijs!)

*knip*

[ Voor 10% gewijzigd door gambieter op 23-11-2015 15:05 ]

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Modbreak:Kunnen de grammarnazi's ergens anders hun OCD-energie proberen kwijt te raken?

@sander.jansen: probeer svp wat zorgvuldiger te tikken, dat voorkomt ook weer dergelijke reacties.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

hardware-lover schreef op maandag 23 november 2015 @ 14:53:
Staat er nu refurbished op de (COA) sticker vermeld of is dit apart vermeld op een begeleidend schrijven? Als jij zoekt op COA sticker zie jij dan iets voorbij komen wat jij hebt ontvangen? Staat er misschien Dell of HP op die sticker of is het mogelijk een eigen ontwerp waarop een licentie (key) vermeld staat?

Indien je probleemloos hebt kunnen activeren dan zit je frustratie mogelijk enkel bij de aanschafprijs?
Als ik bij de reviews kijk, zie je veel 'teamview sessies' langskomen, iets zegt mij in dat geval dat het gewoon 'niet meer in keys' zijn en op de hoop worden verkocht (en worden geactiveerd). Gok bij zo'n teamview sessie ze wel een her-activatie (obv gewijzigde hardware) om het zo weer werkend te krijgen.

In de basis is dit gewoon een OEM licentie transfer, die bij 'uitzondering' kan worden overgezet, maar logisch gezien niet in deze constructie.

En als je echt twijfel hebt of alles nu legitiem is, leg de vraag eens bij MS zelf.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Illegaal (onwettig) zal het nooit worden, allen je bent niet in overeenstemming met de EULA. Zeker met jouw verhaal niet, dit was niet een overduidelijke "shady" key.
Maar waarom heb je zoveel geld voor een OEM W7 betaald, die kosten normaal maar rond de 100,- (pro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander.jansen
de prijs is tot daar aan toe... toen ik hem aanschafte was het de goedkoopste... maar goed zolang de key verder wel gebruikt kan worden zal ik het wel laten zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Microsoft biedt aan bepaalde partijen de MAR licentie aan, de Microsoft Authorized Reseller licentie, dit om een 2de leven te geven aan oude machines van bedrijven.

Er zijn in Nederland maar een selectief aantal bedrijven die deze licenties mogen bestellen en uitleveren.

http://www.microsoft.com/refurbishedpcs/mar.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:28
Volgens mij is dat al eens voorbij gekomen:

Dubieuze licenties gekocht bij webwinkel.
Vandaag 2 dagen na bestelling krijg ik een brief in de bus van hun. Daarin zitten inderdaad 2 licentiestickers MAAR ... op de stickers staat "Windows 8.1 Pro for Refurb PCs CIT" en twee op elkaar volgende nummers, geen licentie sleutel.

Bovendien prijkt er onderdaan de badge "For use on Refurbished PC - No commercial value - For Authentication Only"

...

Update: case badges terug gezonden en de winkel heeft beide licenties terugbetaald.

[ Voor 67% gewijzigd door Exor op 23-11-2015 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-09 19:18

r44

Als de key werkt en is geactiveerd dan kan je volgens mij GRATIS upgraden naar Windows 10.
En in Windows 10 heb je een nieuwe key die bij de die PC hoort.
Na de upgrade kan je ook een Clean install. van Windows 10 doen.

nieuws: Gebruikers Windows 7 en 8.1 kunnen gratis upgraden naar Windows 10

44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander.jansen
de upgrade is inderdaad al gedaan... dus dan zou alles gewoon goed moeten zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-10 14:53

E-Vix

Nu met sneeuw!

Dat een key werkt betekend nog niet dat het legaal is. Je had nooit een refurbisher key mogen gebruiken, dus in feite is jouw Windows installatie illegaal.
Ik zou zeggen, stuur een email naar de winkel (normaliter zou ik adviseren om te bellen maar aangezien je graag een reactie op schrift wilt hebben zeg ik mail ze maar), en stel in die email voor dat zij jou eerst de correcte COA sturen vergezeld met een voorgefrankeerde retourenvelop. Geef aan dat zodra jij de juiste COA ontvangen hebt je de verkeerde, refurbisher COA door middel van de door hun toegestuurde retourenvelop terug zal sturen.
Grote kans dat ze hier op zullen reageren. Wellicht dat ze dan alsnog hun eerdere voorstel opnieuw zullen doen, en dan heb je in ieder geval een bevestiging per mail.
Andere optie is bij het bedrijf langs gaan als het niet te ver weg is.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor schreef op maandag 23 november 2015 @ 13:48:
Los van de regels voor Refurbished bij handelaren, is het denk ik wel relevant in ieder geval even te posten dat het doorverkopen van licenties zeer zeker wel mag - ook als de voorwaarden stellen van niet.
https://ictrecht.nl/auteu...doorverkopen-aan-anderen/
E-Vix schreef op maandag 23 november 2015 @ 16:35:
Dat een key werkt betekend nog niet dat het legaal is. Je had nooit een refurbisher key mogen gebruiken, dus in feite is jouw Windows installatie illegaal.
Ik zou zeggen, stuur een email naar de winkel (normaliter zou ik adviseren om te bellen maar aangezien je graag een reactie op schrift wilt hebben zeg ik mail ze maar), en stel in die email voor dat zij jou eerst de correcte COA sturen vergezeld met een voorgefrankeerde retourenvelop. Geef aan dat zodra jij de juiste COA ontvangen hebt je de verkeerde, refurbisher COA door middel van de door hun toegestuurde retourenvelop terug zal sturen.
Grote kans dat ze hier op zullen reageren. Wellicht dat ze dan alsnog hun eerdere voorstel opnieuw zullen doen, en dan heb je in ieder geval een bevestiging per mail.
Andere optie is bij het bedrijf langs gaan als het niet te ver weg is.
Dat is dan een fout van de verkopende partij. Je kan niet verwachten dat een gebruiker zo maar kan weten dat hij die software niet zou mogen gebruiken. Die beperking is er dan ook voor handelaren.
Hij heeft te goeder trouw het product gekocht, en heeft daar bewijs van. Als het ooit al tot een probleem gaat leiden is het dan een punt wat opgelost moet worden.
Om nu een hoop moeite ervoor te gaan doen naar de winkel toe, daar wordt de TS ook niet beter van.

Als TS toch de licentie omgeruild wil hebben, dan kan hij het aangetekend aan de winkel sturen. Het is raar dat de winkel niets wil bevestigen, maar dat heeft misschien weer te maken met het niet mogen verkopen van die licenties ;)
Je kan nog proberen de winkel te vertellen dat als ze niet willen bevestigen je wel bij Microsoft navraag doet over of die licentie een probleem is. Als de winkel het inderdaad niet mocht verkopen dan mogen ze dat zelf aan Microsoft gaan uitleggen.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2015 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op maandag 23 november 2015 @ 16:45:

Los van de regels voor Refurbished bij handelaren, is het denk ik wel relevant in ieder geval even te posten dat het doorverkopen van licenties zeer zeker wel mag - ook als de voorwaarden stellen van niet.
En dat is nu precies het grijze gebied waarin deze webshop (en vele anderen) gebruik van maken, die andere webshop (niet meer in de PW) had zelfs veelvuldig die uitspraak op hun website staan. Maar in hun geval waren ze opeens niet meer thuis bij het niet kunnen activeren, of kreeg je het advies maar te 'liegen' tegen MS.

In de PW staat ook deze webshop, maar wel onder de gewone 'echte licenties'.

Er is in die zaak nooit gesproken over hardware-gekoppelde software, dat ze dit kunnen doen zolang MS geen actie onderneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:42
Verwijderd schreef op maandag 23 november 2015 @ 16:45:

Check wel even de voorwaarden voor doorverkoop onder usedsoft, er zitten nogal wat beperkingen aan. Zo mag je de licenties niet splitsen, hoeft de software developer geen ondersteuning of een mogelijk tot support contract te bieden (Lijkt me lastig als je een OEM key koopt die al gelocked is aan een systeem of een VLK key die al aan zijn maximale activaties zit, of wanneer je software koopt waar je een onderhoudscontract moet hebben voor updates). Moet bij de verkoop van OEM licenties de originele hardware ook meegeleverd worden, en mogen OEM licenties enkel op diezelfde meegeleverde hardware 2de hands gebruikt worden. En zo zijn er nog wat zaken die juridisch lastig kunnen zijn en je goed voor elkaar moet hebben mocht je een audit krijgen van bijv. MS (Al zijn OEM licenties niet direct benoemd in het arrest daar de partij in die zaak voor zover ik weet geen OEM licenties 2de hands verhandelde is er wel benoemd dat de originele licentie voorwaarden bij doorverkoop blijven gelden waardoor dit van toepassing blijft).

Verder zal dit voor TS weinig uitmaken, MS is voor zover ik weet nog nooit achter indiviuele kopers aangegaan en dit soort key's zullen ze ook niet snel ongeldig maken tenzij er actief veelvuldig misbruik van gemaakt wordt (installeer je de key netjes enkel op 1 PC zal er geen haan naar kraaien). Anders dan oude technet / MSDNAA / Dreamspark key's die nog wel eens ongeldig worden gemaakt wanneer er sprake is van misbruik van de key's door bijvoorbeeld grootschalige verkoop van dezelfde key, of het uitlekken van key's op internet.

Als ik TS was zou ik echter misschien nog wel achter de winkel aan gaan, als dit daadwerkelijk een refurb licentie is voor €138 heb je mogelijk veel te veel betaald voor deze licentie (de prijs komt meer overeen met een nieuwe OEM licentie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-10 10:45
sander.jansen schreef op maandag 23 november 2015 @ 13:42:
Hey, Ik heb bij een winkel een W7 Pro oem gekocht maar wat uiteindelijk geleverd werd was een refurbiched licentie (dit stond op de sticker die per post opgestuurd werdt).
Hoezo werd er nou een (refurbished) sticker/COA per post verstuurd? Het is toch een Digitale Download :?

Dat er geadverteerd werd met een OEM licentie en je een "refurbished" licentie krijgt, lijkt mij op misleiding.
Dan vind ik het vreemd dat ictofficecentre.nl merendeels positieve reviews krijgt.

Is er dan wel bewijs dat ictofficecentre.nl een geautoriseerde (MAR) of geregistreerde (RRP) reseller is? Ik kan het daar nergens terug vinden. https://www.microsoft.com...refurbisher_programs.aspx

Dan zou ik net zoals in het eerder genoemde topic, de licentie retourneren en je geld terugvragen.
Dubieuze licenties gekocht bij webwinkel.

http://www.ictofficecentre.nl/klachtenregeling/
http://www.ictofficecentre.nl/herroeping/

[ Voor 11% gewijzigd door Ketho op 24-11-2015 03:14 ]

Pagina: 1