The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Ik vond voorwielaandrijving ook wel heel raar...
[ Voor 48% gewijzigd door FastFred op 06-01-2016 16:12 ]
Hmm.. dat is de 2008DKR, niet de 2008DKR16.
Ziet er naar uit dat de 2008DKR16 toch wel RWD is
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Ik denk dat RWD erg nadelig is in rul zand...FastFred schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 13:32:
Ben trouwens erg benieuwd hoe de Peugeot's het gaan doen als ze wat meer in het mulle woestijnzand en in de duinen terecht komen. Ik ben bang dat ze namelijk een hopeloze vergissing hebben begaan door niet te kiezen voor vierwielaandrijving.
Autoblog zegt trouwens dat de 2008DKR16 voorwielaandrijving heeft, Autovisie heeft het echter over achterwielaandrijving. Het laatste lijkt mij waarschijnlijker?
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Die keuze kan nog best wel voordelig uitpakken, hier een rijtje voordelen van een achterwielaandrijver:FastFred schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 13:32:
Ben trouwens erg benieuwd hoe de Peugeot's het gaan doen als ze wat meer in het mulle woestijnzand en in de duinen terecht komen. Ik ben bang dat ze namelijk een hopeloze vergissing hebben begaan door niet te kiezen voor vierwielaandrijving.
- Lichter
- Grotere wielen
- Minder grote overhang voor
- Meer veerweg
- Bandenspanning regeling vanuit de cockpit
Of het inderdaad een goede keuze is weten we over twee weken
[ Voor 8% gewijzigd door wuppie007 op 06-01-2016 20:34 ]
Dat zeg ik toch ook?warhamstr schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 20:30:
[...]
Ik denk dat RWD erg nadelig is in rul zand...
[ Voor 30% gewijzigd door FastFred op 06-01-2016 21:27 ]
een difje voor en 3 asjes zal het gewicht vast niet zijn idd.
there I fixed it3p0x schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 11:59:
Ach ze moeten gewoon zorgen dat er altijd een vrachtwagen in de buurt is zodat ze afgesleept kunnen wordenEn maar blijven denken dat ze het singleseater klassement kunnen winnen
. Na zoveel jaren van die ellende had ik dat ding naar de sloop geduwd en zo'n Toyota pickup aangeschaft. Ze kunnen namelijk best wel een potje sturen en met de sleutelervaring die ze hebben moeten ze goed mee kunnen doen.
http://www.rtlgp.nl/item/24378/tom_coronel_moet_opgeven_in_dakar_rally
Tom eruit door een lullig brandstofpompje??? meen je niet ... heeeft toch ook wel andere dingen meegemaakt dacht ik zo ...

[ Voor 35% gewijzigd door Alfa Novanta op 06-01-2016 22:24 ]
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Dus wel, ze mogen volgens het reglement behoorlijk lichter zijning._Buttje schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 22:13:
een difje voor en 3 asjes zal het gewicht vast niet zijn idd.
Minimum gewicht:

bron http://netstorage.lequipe...akar_2015_UK_V_FINALE.pdf
De Mini's wegen 1953 kg (http://www.x-raid.de/en/mini-all4-racing.html)
De Peugeot's 1280 kg (http://www.redbull.com/en...h-specs-and-action-images)
Dus bijna 700kg verschil
[ Voor 39% gewijzigd door wuppie007 op 06-01-2016 23:06 ]
ja precies .. ook regeltjes dus ..wuppie007 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 22:58:
[...]
Dus wel, ze mogen volgens het reglement behoorlijk lichter zijn
Minimum gewicht:
[afbeelding]
bron http://netstorage.lequipe...akar_2015_UK_V_FINALE.pdf
De Mini's wegen 1953 kg (http://www.x-raid.de/en/mini-all4-racing.html)
De Peugeot's 1280 kg (http://www.redbull.com/en...h-specs-and-action-images)
Dus bijna 700kg verschil
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Zonde zeg, is toch iemand die je de gun-factor mee heeft.
Edit:

Nogal wat correcties naderhand.
[ Voor 68% gewijzigd door Saffie_time op 07-01-2016 15:07 ]
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
Dat lijkt me wel een redelijke understatement. Het lijkt me toch dat als de gebroeders Coronel samen in een auto stappen, ze zeker beter uit de verf komen en de martelgang wat minder zal zijn. Geen voorruit/wissers in zowel modder als stuifzand lijkt me echt waardeloos rijdenAxente schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 23:03:
Pff als je net die beelden ziet sat hij gesleept wordt, dat is toch niet te doen.

¯\_(ツ)_/¯
Vindt je dat echt boeiend? Het is niet dat hij nou competitief meedeed ofzo. Vindt die broertjes maar irritant net als die allsecure reclames
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Verwijderd
Ik snap ook niet zo goed dat hij weer met die buggy is gaan rommelen. Het moet toch wel een beetje een sadomasochist zijn, weer vrijwel vanaf dag één problemen hebben.
Heb je daadwerkelijk de illusie dat ook maar iemand zou rijden zonder sponsoren? Natuurlijk is het één grote show, maar dat vlakt het menselijke element niet uit.Chaoss schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 23:04:
Vindt die broertjes maar irritant net als die allsecure reclamesVolgens mij doen ze ook alleen maar mee om de dikke sponsor deals met allsecure, RTL etc.
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2016 03:11 ]

Asus Zenbook i7 256gb
Hij had trouwens grotere banden zei ie .. ik heb het er niet echt aan kunnen zien btw
Maar denk eerder dat het zoiets is met dat voorruit dan een probleem met dat brandstofpompje. Concept werkt gewoon niet, en geen zin om dezelfde ellende of nu nog erger(!) mee te maken dus lama .. tabee

Ben benieuwd naar zijn story, want hij zal er er vast wel van balen.
[ Voor 4% gewijzigd door Alfa Novanta op 08-01-2016 12:04 ]
Overigens vind ik de beelden van de Peugeot's ook machtig mooi. Die grote wielen, die enorme veerwegen, hoe die auto's bewegen vind ik veel leuker om te kijken als die houterige Mini's. Daarbij het feit dat ze ook nog eens sneller zijn met hun "simpele" achterwielaandrijving is helemaal geweldig. Die Mini's kon ik ook nooit uitstaan eigenlijk.
Maar ook de brullende Toyota's, mooi hoor. Gaat niks boven die geweldige V8's. Helaas hebben ze het moeilijk op grote hoogtes wat logisch is omdat ze geen turbo's hebben.
YouTube: Pure sound Toyota Hilux Dakar V8
Hier kan ik de hele dag naar luisteren...
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Dat de Peugeots het goed doen heeft vooral te maken met de verschillen van 2wd vs 4wd qua regelgeving. Nu blijkt gewoon dat al die rally-proeven (nog geen zandduin gezien) daar gewoon enorm in het voordeel zijn. Iets wat de organisatie ook niet had verwacht denk ik. Sowieso lijkt het nog wel een WRC-proef en niet een Dakar proef. Enige verschil met WRC is dat ze wat langer bezig zijn imo.psy schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 09:55:
Ik vind het ook jammer van Tom Coronel. Zijn altijd wel mooie beelden en ik hou wel van dat afzien. Veel leuker om te zien dan het zoveelste fabrieksteam waarbij de rijders fris en fruitig in schone kleertjes hun interview geven, goed alle sponsoren in beeld brengend, vertellend hoe zwaar de proef wel niet was. Dat is een geheel andere wedstrijd wat mij betreft en totaal niet vergelijkbaar met wat die broertjes in die buggy's, maar ook bijvoorbeeld de kistrijders moeten meemaken. Dát vind ik pas Dakar.
Overigens vind ik de beelden van de Peugeot's ook machtig mooi. Die grote wielen, die enorme veerwegen, hoe die auto's bewegen vind ik veel leuker om te kijken als die houterige Mini's. Daarbij het feit dat ze ook nog eens sneller zijn met hun "simpele" achterwielaandrijving is helemaal geweldig. Die Mini's kon ik ook nooit uitstaan eigenlijk.
Maar ook de brullende Toyota's, mooi hoor. Gaat niks boven die geweldige V8's. Helaas hebben ze het moeilijk op grote hoogtes wat logisch is omdat ze geen turbo's hebben.
Verder hebben die fabrieksteams gewoon ramen in hun auto's en daardoor hoeven ze ook niet in het stof te zitten. Zou ook wel raar zijn als ze heel smerig zijn, zeker met dit soort proeven. Motorrijders worden sowieso smeriger, ook de top.
Ik vind het vooral jammer dat Tim en Tom niet kiezen voor een competitieve fabrieksauto en liever met zo'n wannabe buggy rijden voor 1 of ander flut-klassement. Ik kan me niet voorstellen dat ze niet liever vooraan rijden en etappes winnen.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Asus Zenbook i7 256gb
Dat zegt ik toch niet? iedereen die in de top mee wil doen heeft sponsoren en/of een fabrieksteam nodig, er rijden echter genoeg privateers tussen die hun eigen auto hebben betaald. Bij de vrachtwagens rijden er ook een aantal rond met een eigen transport bedrijf die de Daker voor erbij doen en zichzelf sponsoren.Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 03:10:
[...]
Heb je daadwerkelijk de illusie dat ook maar iemand zou rijden zonder sponsoren? Natuurlijk is het één grote show, maar dat vlakt het menselijke element niet uit.
Ik denk dat de meeste mensen het echt wel voor de sport doen. Bij de broertjes Coronel heb ik het idee dat ze het vooral voor de show/aandacht/sponsordeals doen.
Mee eens die Peugeots zijn aparte dingen om te zien, ook mooi om te zien hoe ze voorover duiken als ze in de remmen gaanpsy schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 09:55:
Ik vind het ook jammer van Tom Coronel. Zijn altijd wel mooie beelden en ik hou wel van dat afzien. Veel leuker om te zien dan het zoveelste fabrieksteam waarbij de rijders fris en fruitig in schone kleertjes hun interview geven, goed alle sponsoren in beeld brengend, vertellend hoe zwaar de proef wel niet was. Dat is een geheel andere wedstrijd wat mij betreft en totaal niet vergelijkbaar met wat die broertjes in die buggy's, maar ook bijvoorbeeld de kistrijders moeten meemaken. Dát vind ik pas Dakar.
Het meeste respect heb ik ook voor de motorrijders, ik heb helemaal niets met motorcross sport oid, maar die lui moeten echt bikkelen.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Verwijderd
Je gaat niet voor de show naar Dakar, zeker niet als je 'm al een keer gedaan hebt. Dan ben je echt een sadomasochist.Chaoss schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 16:31:
Ik dnek dat de meeste mensen het echt wel voor de sport doen. Bij de broertjes Coronel heb ik het idee dat ze het vooral voor de show/aandacht/sponsordeals doen.
Typisch.
https://twitter.com/b_tenbrinke/status/685557319330062337
[ Voor 21% gewijzigd door CreativeS op 09-01-2016 13:29 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Erg jammer, vond het ook wel een sympathieke kerel. Hopelijk is hij volgend jaaren weer bij. Naar Wat ik begreep hadden ze een wiel gewisseld die zo warm was dat het in de brand was gevlogen... Dat is eigenlijk gewoon dikke pechCreativeS schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 13:27:
En niemand die even een opmerking plaatst over het afbranden van de Toyota van Bernhard ten Brinke?
Typisch.
Zo zeg, heb het nu ook pas gezien, had de uitzending nu pas gekeken. Jammer en zo zuur met zo'n oorzaak.CreativeS schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 13:27:
En niemand die even een opmerking plaatst over het afbranden van de Toyota van Bernhard ten Brinke?
Typisch.
en hij lag zo mooi .. damn .. wat een pech!

nu moet van Loon de eer hoog houden!
edit:
Interview met Bernard e.d. : http://www.rtlgp.nl/item/25275/we_zagen_m_zo_afbranden
[ Voor 52% gewijzigd door Alfa Novanta op 10-01-2016 16:55 ]
Wat denk je van de vering van de auto's? Die komen ieder jaar weer hetzelfde verhaal vertellenpsy schreef op maandag 11 januari 2016 @ 11:28:
Het is wel jammer dat RTL geen aandacht geeft aan het EVM team (met onder meer Hans Stacey). Daaraan is dus goed te zien dat er flink betaald moet worden aan RTL om in de uitzending te komen wat zij waarschijnlijk niet wilden doen. Aan de ene kant begrijp ik dit wel, maar zo ben je dus verplicht om Twitter, Facebook en consorten te gebruiken wil je meer informatie krijgen over andere interessante teams.
Ik kijk enkel nog op RTL GP de afleveringen van de motoren/auto's/trucks... Een hele aflevering bevat te veel onzin mi.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill
Dat is inderdaad wel opvallend. Gelukkig hebben zij hun eigen media dienst. Je zou inderdaad verwachten dat zij wat meer aandacht krijgen, interviews enzo. Zeker nu zij zowat de hele eerste week al in de top 5 zitten. De kleine teams krijgen relatief veel aandacht vind ik.psy schreef op maandag 11 januari 2016 @ 11:28:
Het is wel jammer dat RTL geen aandacht geeft aan het EVM team (met onder meer Hans Stacey). Daaraan is dus goed te zien dat er flink betaald moet worden aan RTL om in de uitzending te komen wat zij waarschijnlijk niet wilden doen. Aan de ene kant begrijp ik dit wel, maar zo ben je dus verplicht om Twitter, Facebook en consorten te gebruiken wil je meer informatie krijgen over andere interessante teams.
En als die achter in het veld rijden, dan zij het zo
M'n maat (Bastiaan Nijen Twilhaar) doet het erg netjes, vooral gezien het feit dat dit de eerste keer is dat hij überhaupt op een Quad rijdt
Op 09-01-2015 was hij zelfs de snelste in zijn klassement (4x4 quad ) en in het algemeen klassement staat hij slechts enkele minuten achter de koploper.
Dit terwijl hij eigenlijk waterdrager is voor Kees Koolen.
Bastiaan heeft er in ieder geval veel plezier aan
Zit nu de uitzending van gisteren te kijken, en ja hoor....het demper verhaaltje weer.RickvN schreef op maandag 11 januari 2016 @ 11:42:
[...]
Wat denk je van de vering van de auto's? Die komen ieder jaar weer hetzelfde verhaal vertellen.
Eén keer is het interessant, maar jaar na jaar

Zag hem inderdaad als afzonderlijk filmpje staan op RTL GP site (als deel van volledige aflevering). Toen besloot ik ook om enkel nog maar de etappeverslagen te kijken, ipv volledige afleveringen...psy schreef op maandag 11 januari 2016 @ 21:42:
[...]
Zit nu de uitzending van gisteren te kijken, en ja hoor....het demper verhaaltje weer.
Eén keer is het interessant, maar jaar na jaar
Oef, zie nu een foto van Loeb... Niet best!
Is wel binnen, maar ruim op een uur achterstand. Doei klassement dus voor Loeb... Maar hij en zijn navigator zijn ongedeerd en kon kennelijk nog wel de finish halen.

Gerard de Rooy lijkt zich te herpakken met (waarschijnlijk) een dagzege en ruim 5 minuten voorsprong bij WP6...
[ Voor 7% gewijzigd door RickvN op 11-01-2016 22:15 ]
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill
Whutttttt... ja dit is wel weer heel erg zonde. Liever een spannende strijd .. Nu is Loeb schier kansloos.
Alhoewel, als ik hoor hoe Peterhansel in de duinen tekeer ging, dan kan hij wellicht nog terugkomen, maar Peterhansel gaat hem dit jaar winnen!
Wat is die voice-over bij RTL7 overigens tenenkrommend overdreven enthousiast.
Verwijderd
Ik vind dat Reiger-gebeuren wel interessant, ook als het weer terugkomt. Een beetje chauvinistisch gebeuren gemixt met leuke techniek - kom maar opRickvN schreef op maandag 11 januari 2016 @ 11:42:
Wat denk je van de vering van de auto's? Die komen ieder jaar weer hetzelfde verhaal vertellen.
Ik kijk enkel nog op RTL GP de afleveringen van de motoren/auto's/trucks... Een hele aflevering bevat te veel onzin mi.
Eens, dat commentaar was wel erg slecht... Verder wel een prima aflevering volgens mij.AzzKickah schreef op maandag 11 januari 2016 @ 23:20:
Knap werk zeg, hoe Loeb & co daar ter plekke die gecrashte wagen weer reparerenJe moet ook nog maar net alle benodigde onderdelen bij je hebben lijkt me zo..
Wat is die voice-over bij RTL7 overigens tenenkrommend overdreven enthousiast.
Wel knap inderdaad, ik had niet verwacht dat hij met die auto nog over de finish zou komen. Nu hebben de monteurs in ieder geval genoeg te doen..
De wielen zitten er nog aan, het buizenframe lijkt nog intact. De voorkant heeft wat meer schade, maar dat kan ook komen omdat er aan de voorzijde voornamelijk een plastic schil over het frame hangt, als die weg is dan lijkt het van een afstandje alsof er veel schade is. Die voorzijde van de body is vanaf 0:29 te zien bovenin beeld.
Schade lijkt me mee te vallen? Vergeet niet dat bij zo'n auto alle kritieke onderdelen stevig gemonteerd zitten binnen het buizenframe en dat het bodywork er volledig af geklikt kan worden om overal goed en snel bij te kunnen. Die bevestigingen hebben waarschijnlijk los gelaten.
[ Voor 11% gewijzigd door FastFred op 12-01-2016 09:12 ]
Ben erg benieuwd, PV nu op 6,5 minuut van GdR. PV heeft veel getraind en gesleuteld voor de duinen.
Wordt een mooie week!
Van Loon 2e en daardoor geklommen naar de 8e plek overall. Tim Coronel een 16e tijd. De Rooy en Genugten 1 en 2 met een flinke marge op de kamazzen. Versluis helaas wel ruim een half uur verloren.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Verder
YouTube: Dakar 2016 - WINNER! Stage 6 Uyuni (Eurol VEKA MAN Rally Team)

maar meer zulks inderdaad!
hij lag zo mooi
maarrrrr...
wtf ...Bron: Rallymaniacs.com de-baar-verrast-met-dagzege
Zo kwam Eduard Nikolaev in de problemen, hij verloor 3 uur en 30 minuten. Andrey Karginov heeft Nikolaev naar waarschijnlijkheid moeten helpen, hij verloor zes minuten meer.
Gevolg is dat Gerard de Rooy nu een flinke voorsprong heeft in het klassement. De eerste achtervolger, Airat Mardeev, volgt op 1 uur en 15 minuten. Daarachter staan Villagra en Stacey op meer dan anderhalf uur.
jammer van de auto's .. toch blij met het resultaat zover van Van Loon. Maar zo balen dat Bernard ten Brinke eruit ligt .. man, die had hier zo mooi kunnen knallen!
[ Voor 71% gewijzigd door Alfa Novanta op 13-01-2016 23:02 ]
http://www.maxrally.com/2...ainz-peugeot-can-be-proud

[ Voor 27% gewijzigd door hardware-lover op 14-01-2016 09:57 ]
Testing, one, two ...
Ik had hetzelfde idee idd. Veiligheid gaat boven alles natuurlijk maar er wordt nu wel heel veel afgelast of ingekort tov voorgaande jaren.nst6ldr schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 23:34:
Hoeveel etappes zijn er nu afgelast of ingekort? Zo mooi als het parcours is, ik begin een beetje het idee te krijgen dat er inmiddels meer dan de helft is komen te vervallen.
Yamaha MT-09

Wie denkt dat we volgend jaar Ton van Genugten in een 'normale' truck mee zien doen in plaats van een servicetruck? Hij ging echt aardig hard.
Ja team De Rooy heeft weer aardig toegeslagen inderdaad. Ton van Genugten heeft inderdaad een hele goede race gereden. Waarschijnlijk is hij zelfs nog een bak zwaarder dan die andere trucks vanwege de reserveonderdelen die hij mee heeft. Ik kan zou gauw op de site geen specificaties vinden.nst6ldr schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 16:58:
Gefeliciteerd Gerard de Rooy!![]()
Wie denkt dat we volgend jaar Ton van Genugten in een 'normale' truck mee zien doen in plaats van een servicetruck? Hij ging echt aardig hard.
Maar hetzelfde geld voor Pascal de Baar, pas het tweede jaar met zo'n truck en toch al 6e algemeen. Net als Maurik van den Heuvel met z'n scania. Gewoon 12e algemeen is heel netjes voor de eerste keer met een hele nieuwe truck.
.. buiten de benzinetank eigenlijk geen issues
je zou bijna gaan denken dat Tommie spijt gaat krijgen dat ie het heeft opgegeven!
Ik snap ook eigenlijk niet waarom die heeft opgegeven. Oké, iedere 20 kilometer je benzinefilter wisselen/schoonmaken is niet prettig maar daar kan je de rally toch wel mee uitrijden...ing._Buttje schreef op maandag 18 januari 2016 @ 15:54:
't Valt mij nog mee hoe Tim het er met de buggy vanaf gebracht heeft
.. buiten de benzinetank eigenlijk geen issues
je zou bijna gaan denken dat Tommie spijt gaat krijgen dat ie het heeft opgegeven!
Maar goed, vanaf de bank is dat natuurlijk makkelijk gedacht
Dat ze niet direct bij de eerste keer de tank hadden vervangen snap ik niet (mss hadden ze er maar één en had Tim die al gebruikt) maar ik kan begrijpen dat als het niet op te lossen is dat je er mee kapt.
Tja je zou denken benzine=benzine die coating kan wel ergens tegen, maar goed wel balen dat hij ermee gestopt was.GWBoes schreef op maandag 18 januari 2016 @ 16:33:
Vorig jaar een klassiekerrit gereden waarbij de coating aan de binnenkant van de tank losliet. We dachten voor de rit dat het opgelost was maar voor de zekerheid 3 reserve fiters meegenomen. Voor het einde van de rit hadden we alle schone filters gebruikt en toen moesten we nog terug van Olst naar ZW-drenthe. Neem maar van mij aan dat dat echt geen pretje is.
Dat ze niet direct bij de eerste keer de tank hadden vervangen snap ik niet (mss hadden ze er maar één en had Tim die al gebruikt) maar ik kan begrijpen dat als het niet op te lossen is dat je er mee kapt.
Ik heb eigenlijk wel beelden gemist van Robby Gordon, die maakte er meestal wel een showtje van!
Het enige wat ik van Robby Gordon heb gezien, is zijn crash met de assistentiewagen op de een na laatste dagwuppie007 schreef op maandag 18 januari 2016 @ 18:30:
[...]
Tja je zou denken benzine=benzine die coating kan wel ergens tegen, maar goed wel balen dat hij ermee gestopt was.
Ik heb eigenlijk wel beelden gemist van Robby Gordon, die maakte er meestal wel een showtje van!
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
En Sanz is ook geen kistrijder toch? Ik denk dat Dakar toch wel een hele andere ervaring is wanneer je onderdeel uitmaakt van een team, vergeleken met de kistrijders.
¯\_(ツ)_/¯
J vd G een amateur noemen. Waarom valt de een letterlijk dood neer, en fluit de andere door de etappes heen, wie weet het, ik niet. In de warme afgelaste etappe hoorde je Jasper Riezebos dat hij het jammer vond, het ging erg lekker en weinig last van de hitte. Terwijl andere mensen flauw vallen.BoltYes schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 16:57:
Denk dat het ook wel uitmaakt of je een prof enduro rijder in de Dakar zet of een rijke amateur rijder. vd Goorberg is in dat opzicht goed vergelijkbaar met Rintje Ritsma in de Dutch superbikes. Als je er wat tijd en geld in steekt kan je leuk mee komen, maar om voorin mee te kunnen doen, heb je vooral talent nodig
Dit topic is gesloten.