Survival guide voor internationaal reizen (werkgerelateerd).

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-10 23:47
Ik doe dit nu een jaar of 10. Voor korte reizen heb ik een samsonite (wordt het meeste gebruikt) en voor lange reizen een el-cheapo koffer (meerdere) die ik op Schiphol heb gekocht. Na 10 jaar beginnen ze wel wat slijtage te vertonen.
Ik vind 300 euro wat aan de dure kant voor een koffer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:30
screamhouse schreef op zondag 13 december 2015 @ 10:01:
wat gebruiken jullie voor je check in bagage? Ik heb de X Blade Samsonite 50, maar die is soms net te klein. Ik kwam de Pro DLX 4 55 tegen van Samsonite, maar dan zit je alweer snel tegen de 300 eur.
Ik heb de Samsonite B-light 55cm trolley, prima ding: 38l inhoud en weegt zelf maar 2kg. Ik kan er voor 5 (werk)dagen kleding in proppen. Ik heb ook een 45cm Samsonite maar die is toch vaak net te klein. Let op dat trolleys vaak iets meer inhoud hebben dan spinners, die paar cm extra helpen ook.

Overigens: probeer de verleiding te weerstaan om een echt dure koffer te kopen; zo'n aluminium Rimowa is erg mooi maar in veel landen is het een vlag voor allerlei oplichters en kofferdieven: bij iemand met zo'n dure koffer is zeker iets te halen. Onopvallend is beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

screamhouse schreef op zondag 13 december 2015 @ 10:01:
wat gebruiken jullie voor je check in bagage? Ik heb de X Blade Samsonite 50, maar die is soms net te klein. Ik kwam de Pro DLX 4 55 tegen van Samsonite, maar dan zit je alweer snel tegen de 300 eur.
Ik heb zelf een Roncato. Type weet ik ff niet, maar hele fijne koffer. Mijne is zonder TSA slot maar als ik zie wat dat ding al heeft moeten doorstaan dan hoef ik geen dure Samsonite. Heb dat ding al 10 jaar, tig reizen naar Griekenland, Canarische Eilanden, Praag, Krakow en 3x USA. Geen centje pijn :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:03

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
Ik heb een Samsonite Cubelite 55 besteld recent. Fijne koffer in elk geval! Duur was hij wel overigens. Vooral het lichte gewicht vond ik erg prettig. Mijne heeft echter 4 wieltjes.

Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/411SooQyHNL._SY300_.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Typhone op 14-12-2015 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:04

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Ik heb zelf een samsonite pro dlx 4, wel in een lelijke bruine kleur die voor weinig weg moest :-) Let dus vooral op de aanbiedingen, een foute modekleur kan veel geld schelen (ik had hem voor 175 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
Mooi champagne is niet lelijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Misschien kan ik ook een bijdrage doen, want hoewel al mijn trips binnen NL zijn spendeer ik 2 nachten per week in een hotel.

Ik heb dan ook het geluk dat ik in een team werk waar een pantalon al overdressed is(allemaal programmeurs) dus hoef ik geen kostuum mee.
Wat ik meeneem aan kleding is eenvoudig: 2 schone ondergoed en sokken en een schone trui/t-shirt.
Naar mijn mening ben je voor zo´n kort verblijf ook niet meer nodig dan N ondergoed en N/2 trui-en/tshirts/overhemden etc.
Zou ik langer dan een week ergens blijven maak ik wel gebruik van de wasservice van het hotel.

Qua eten/drinken/bonnetjes: ik doe 1 dag uit eten, andere dag haal ik b.v. een maaltijdsalade en eet ik die in het hotel op. Ik heb nog nooit commentaar gehad toen ik met een AH tasje langs de receptie liep.
Voor de bonnetjes heb ik altijd een aantal groene enveloppen mee(werkgever vereist dat we die enveloppen gebruiken voor de declaratie).

Beweging/sport: Loop gewoon eens een blokje door de omgeving. Ik zit nu in een hotel net buiten het centrum van Amersfoort, dus loop vaak even door het centrum heen. Ook bij business hotels kun je vaak wel een aardig blokje lopen, vaak zit er wel een park of iets dergelijks in de buurt van het hotel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:37

Stoney3K

Flatsehats!

Hoe doen jullie het met de taalbarrière? Ik ben voor de zaak naar China gemoeten en ik liep behoorlijk tegen het feit aan dat er bijna niemand Engels sprak, behalve de mensen op de zaak. Probeer dan maar eens in Beijing een taxi te bestellen, of al helemaal als er iets mocht gebeuren...

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-10 12:56
In China heb ik een woordenboekje Engels-Mandarijn meegenomen. De Chinese woorden uitspreken werkt meestal niet (Chinees is een klanktaal, waarbij de toonhoogte van belang is voor de betekenis). Ik zocht dan het woord / de zin op in het Engels en liet hen dan de Chinese vertaling zien. Dit werkt meestal goed in het dagelijkse leven. Handen-en-voetenwerk werkt vaak ook, net als opschrijven/optekenen.

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
Haha China geen flauw idee. Dat lijkt me sowieso megalastig communiceren. Waar ik meestal zit in Duitsland gaat dat perfect (native spreker net als Nederlands), Engels near native en Nederlands. Verder kan ik Frans deels verstaan als ze langzaam praten (terugpraten is een illusie) maar voor de rest gaat het goed.
Binnenkort zou ik graag een cursus Spaans erbij willen doen want dat lijkt me ook wel heel erg makkelijk.

In de regel ben ik overigens vrij eenvoudig in mijn gebruiken. Ik probeer altijd de eigen voertaal te spreken maar zodra iemand lastig gaat doen schakel ik naar het Engels over. Want een taal spreken is 1 maar de gebruiken van een land kennen is wat anders. En dat wordt je vaak voor de voeten gegooid.

• kizke
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08:22
Stoney3K schreef op woensdag 16 december 2015 @ 17:34:
Hoe doen jullie het met de taalbarrière? Ik ben voor de zaak naar China gemoeten en ik liep behoorlijk tegen het feit aan dat er bijna niemand Engels sprak, behalve de mensen op de zaak. Probeer dan maar eens in Beijing een taxi te bestellen, of al helemaal als er iets mocht gebeuren...
Wat ik deed (in Shanghai, waar sommigen toch al Engels spraken, taxi alleen niet), was voor taxi's altijd een chinees adres mee (kantoor/hotel/shopping mall etc). + Daar had ik ook de ~prijs bij staan die het moest gaan kosten dus heb geen een keer meer betaald dan nodig.

Heb geen woord Chinees hoeven spreken, van te voren wel wat geoefend met collega's hier die het wel spraken, maar niet gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Stoney3K schreef op woensdag 16 december 2015 @ 17:34:
Altijd je bestemming (hotel, vliegveld etc) uitprinten in de lokale taal met lokaal geschreven adres. Dat voorkomt altijd een hoop gezeik. En altijd een kaartje van het hotel in je jas stoppen als je eenmaal ingecheckt bent. Dat heeft me ook al een aantal keren gered :+

En wat me ook al 1x gered heeft is mijn laptop :P
Ik moest in China een taxi regelen voor de volgende ochtend 5 uur. Mijn Chinees/ Engels sprekende collega vloog een dag eerder dus ik was in mijn eentje. Niemand in het hele hotel sprak Engels dus ik moest even creatief zijn. Wat blijkt: Google Translate met de microfoon functie werkt prima om 5 chinezen aan het werk te zetten :D Ik wist niet dat mijn laptop zo goed Chinees kon praten want de dag erna stond er toch echt een taxi op de afgesproken tijd voor het hotel :P

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Iemand in dit topic ervaring met het "hacken" van zijn standaard KLM voer?

Nu ik richting alweer mijn 30ste vlucht ga voor dit jaar ben ik opzoek naar het wat gezonder maken van mijn voer. Op KLM zijn er redelijk wat opties en ik twijfel om mij voortaan als diabeet neer te zetten. Helaas kan ik online niet echt voorbeelden vinden van hoe dat eten eruit ziet. Punt is dat ik graag meer vezels en vooral minder suiker/zout zou willen om het allemaal wat gezonder te houden. Daarnaast lees ik her en der dat taart in fruit veranderd met sommige opties wat dus ook niet verkeerd zou zijn.

Iemand hier ervaring met de dieet vlucht opties die mij tips kan geven?
Terug naar boven
Medische wensen
KLM's medical diets
Maaltijd voor diabetici:deze maaltijd is rijk aan meervoudige, complexe koolhydraten en vezels, heeft een laag vetgehalte en bevat weinig suiker.
Vetarme maaltijd: deze maaltijd is rijk aan meervoudige, complexe koolhydraten, vezels en onverzadigde vetzuren, heeft een laag cholesterolgehalte en bevat weinig verzadigde vetzuren.
Zoutarme maaltijd: deze maaltijd bevat geen zoute ingrediënten en er is geen toegevoegd zout aan toegevoegd.
Glutenvrije maaltijd: de ingrediënten voor deze maaltijd zijn door de fabrikant gecontroleerd op de afwezigheid van gluten. We kunnen echter helaas niet garanderen dat de maaltijd 100% glutenvrij is.
Lactosevrije maaltijd: deze maaltijd bevat geen zuivelproducten. We kunnen echter helaas niet garanderen dat de maaltijd 100% lactosevrij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

backupdevice

No Risk , Full Push

Hoe lang zijn jouw vluchten dan? Als ik Europees vlieg bedank ik meestal voor eten in het vliegtuig.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

backupdevice schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 10:35:
Hoe lang zijn jouw vluchten dan? Als ik Europees vlieg bedank ik meestal voor eten in het vliegtuig.
Veel US, Dubai, en er zitten een paar Afrika (Nigeria, Zuid Afrika) vluchten aan te komen (werkgebied is EMEA en bedrijf campus en de rest van team zit in de US). Dus meestal wel vrij lang dus alles overslaan vind ik niet fijn, zeker met de red-eye vluchten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Nu online

backupdevice

No Risk , Full Push

Ik heb dezelfde vluchten :) EMEA en US.

Dubai is 6 uur... Ik neem meestal een goede maaltijd in de lounge en sla toch het vliegtuig voedsel over. Neem een low carb notenbar of zoiets mee in het vliegtuig voor de laatste 3 uurtjes honger .

US is een ander verhaal, vooral de west kust. Dan eet ik gewoon in het vliegtuig en pas mijn eten aan als ik daar ben. Verder veel de gym gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

backupdevice schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 12:41:
Ik heb dezelfde vluchten :) EMEA en US.

Dubai is 6 uur... Ik neem meestal een goede maaltijd in de lounge en sla toch het vliegtuig voedsel over. Neem een low carb notenbar of zoiets mee in het vliegtuig voor de laatste 3 uurtjes honger .

US is een ander verhaal, vooral de west kust. Dan eet ik gewoon in het vliegtuig en pas mijn eten aan als ik daar ben. Verder veel de gym gebruiken.
Idem! Ben dus vooral benieuwd naar het kiezen van een maaltijd die ervoor zorgt dat als ik in het vliegtuig eet het a) "lekker" is en b) "gezond" is. Helaas kan ik niet echt voorbeelden vinden van wat je zoal te eten krijgt als je een van die medische opties neemt en weet ik dus niet of dat echt opties zijn.

Eten aanpassen in de US is voor mij het terugschakelen van 3 naar 2 maaltijden per dag :+

[ Voor 5% gewijzigd door swtimmer op 24-05-2016 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swtimmer schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 13:20:
Idem! Ben dus vooral benieuwd naar het kiezen van een maaltijd die ervoor zorgt dat als ik in het vliegtuig eet het a) "lekker" is en b) "gezond" is. Helaas kan ik niet echt voorbeelden vinden van wat je zoal te eten krijgt als je een van die medische opties neemt en weet ik dus niet of dat echt opties zijn.
Ik deed vroeger wel eens zoutloos - dat smaakte op zich prima, je kreeg vaak couscous en er was genoeg variatie.

Nu eet ik echter gewoon wat de pot schaft. Zodra je namelijk een speciale maaltijd in vult als optie voor je vlucht, wordt je niet meer geüpgrade, omdat de catering bij op-ups niet op tijd aangepast kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Nu online

backupdevice

No Risk , Full Push

swtimmer schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 13:20:
[...]

Eten aanpassen in de US is voor mij het terugschakelen van 3 naar 2 maaltijden per dag :+
Ik hou gewoon drie aan, maar eet smorgens alleen maar fruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 11:25:
[...]

Nu eet ik echter gewoon wat de pot schaft. Zodra je namelijk een speciale maaltijd in vult als optie voor je vlucht, wordt je niet meer geüpgrade, omdat de catering bij op-ups niet op tijd aangepast kan worden.
Helaas heb ik tot op heden weinig last van dit upgrade probleem :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swtimmer schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 09:16:
[...]

Helaas heb ik tot op heden weinig last van dit upgrade probleem :+
Hehe... voor mij natuurlijk ook altijd te weinig, maar je wilt je kansen ook niet tot 0 reduceren toch? :)

Oh, en speciale maaltijden krijg je altijd voordat de meute geserveerd wordt. Je kunt het gewoon een paar keer bestellen, voor mijn part eerst op dagvluchten en zien hoe het je bevalt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Nu online

backupdevice

No Risk , Full Push

Ik mag Zaterdag weer richting het Midden Oosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

backupdevice schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 16:38:
Ik mag Zaterdag weer richting het Midden Oosten.
Ik mag over 2 weken weer, tijdens Ramadan, ben benieuwd hoeveel ik daarvan gaat merken.

@Siask, voor de volgende vlucht heb ik een medische maaltijd aangevraagd, ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-10 23:47
Iemand een tip voor een goed koffer code hangslot, die dingen op Schiphol stellen echt niks voor en koop elke 2 maanden een nieuwe...
Ik heb wel een samsonite welke een ingebouwde heeft, maar die gebruik ik niet altijd.
Pagina: 1 2 Laatste