Survival guide voor internationaal reizen (werkgerelateerd).

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:03

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
[mods: ik hoop dat het hier goedstaat]

Ik ben benieuwd hoe andere Tweakers die regelmatig met internationel reizen te maken hun reizen voorbereiden. Daarbij heb ik het niet specifiek over tickets boeken en dat soort zaken maar meer tips voor bagage, gadgets, things to do, handige tips & tricks.

Ik ben daar nieuwsgierig naar omdat ik sinds kort een, geweldig leuke, nieuwe baan heb waarbij ik 4-5 dagen per week in het buitenland ben. Momenteel ligt het zwaartepunt in Duitsland (ten zuiden van Dortmund) maar in de toekomst Engeland, Frankrijk, Italië en meerdere landen. Aangezien ik daarvoor regelmatig in hotels verblijf ben ik eigenlijk op zoek naar een soort survival guide of best practice voor mijn aanpak zodat ik zo efficiënt mogelijk kan reizen.

Om jullie een idee te geven van de problemen waar ik inmiddels al keihard tegenaan ben gelopen:

- Pakken (kostuum, zo je wilt) meenemen in combinatie met overhemden. Mijn oplossing? 8 overhemden besteld in de kleur kraakhelder wit en ik beschik inmiddels over 10 maatpakken en 3 zomer maatpakken. De enige effectieve oplossing die ik gevonden heb om een pak mee te nemen is de Rollor. Dan krijg ik echter maar 1 pak mee (als ik met de auto ben meerdere natuurlijk). Voor overhemden ben ik nog op zoek naar een manier om die kraakvrij mee te nemen.

- Telefoon. Ik heb het maximale abonnement bij KPN (45 euro per maand voor 10GB, onbeperkt). Echter, de laatste 2 maanden rekening ongeveer 150 euro geweest (bellen + internet). Ik ga mijn gebruik NIET aanpassen maar er moeten betere opties zijn dan een telefoonnummer kopen voor elk land (wat niet werkt voor bellen aangezien ik dan alsnog naar het 'buitenland' bel met bijv. een Duits nummer). Probleem 2 is dat veel goedkope opties op de plaats van bestemming niet te krijgen zijn zonder buitenlands adres (Duitse UMTS stick bijvoorbeeld).

- Koffer. Wat is een goede business koffer? Ik heb een Samsonite Cubelite besteld met 67 liter inhoud. Voldoet ongeveer net maar is denk ik te klein wanneer ik een week in Engeland ben (maat 47 schoenen nemen al snel veel ruimte in beslag). Deze koffer was 463 euro om alleen even aan te geven in welk segment ik ongeveer zit. Gewicht van de koffer is 1.9kg volgens mij maar wel stevig gelukkig. 1 paar schoenen meenemen is geen optie. Ik heb nu deze koffer altijd standaard volgepakt met (alles nieuw gekocht): 6 boxershorts, 3 paar blauwe, 3 paar grijze, 3 paar zwarte sokken, blauwe, zwarte, bruine, bruin riem, 3 witte overhemden, 3 zwarte overhemden, 3 blauwe overhemden, iPhone charger (2x), Macbook charger, Car charger, Surface Pro 3 adapter, WD MyPassport 2TB for Mac, Kingston HyperX USB sticks (4x) met daarop alle backups die eventueel nodig zijn, ondershirts (5 stuks, wit, NoShirt Lite).

- Lichamelijke verzorging. Ik ben een fan van klassiek scheren. D.w.z. met een double edge mes, kwast en scheerzeep. Daar heb ik inmiddels een goede oplossing voor gevonden. Voor fatsoenlijke geuren gebruik ik de hele tijd hervulbare testertjes zodat ik wat afwisseling heb op locatie. Scheerzeep meenemen is dan wel weer lastiger (kleine tubes hele tijd bestellen).

- WiFi/WLAN outage back-up plan. Ik noem het maar even zo maar het komt erop neer dat ik een HDD heb met daarop wat series die ik volg, nieuwe films etc etc. Ook heb ik een extra adapter, twee iPhone laders, een carcharger en een powerbank standaard bij.

Nu zullen er vast mensen zijn die al heel wat jaren reizen die allerlei goodies, tips en trucs hebben/weten/kennen. Zouden jullie zo vriendelijk willen zijn die eens te delen? Mag zo gek of apart zijn als je wil zolang het maar enige relevantie heeft. Het is lastig zoeken op internet en ik heb niemand in mijn omgeving die aan deze criteria voldoet.

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-10 09:10

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Tip voor pakken e.d.
http://www.rollor.com/

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
Die stond er al in :P, maar toch bedankt ;)

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-10 09:10

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Typhone schreef op donderdag 12 november 2015 @ 22:05:
[...]

Die stond er al in :P, maar toch bedankt ;)
Sorry, ik zag een hele lap tekst en heb niet alles doorgelezen.. :/

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Wat bedoel je met zo efficiënt mogelijk? Je zegt dat je 4-5 dagen weg bent maar sleept wel 10 overhemden mee. Qua bagage valt er wel wat te winnen volgens mij.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Pakken en overhemden:
op de hanger in een pakkenzak. Zak dicht en dubbelvouwen net als je anders doet. Bij aankomst gewoon ophangen. Werkt prima, overleeft zelfs lange vliegreizen (ging zo zelf naar de USA op en neer, bijna 24 uur onderweg).
Riemen / schoenen: 3 paar is onzin. Zorg dat je pakken voor die week passen bij je schoenen en riem. Kun je een week op lopen. Buiten werk gympies oid aan. En slippers mee voor op de hotelkamer. Snap dat 1 paar schoenen geen optie is maar het hoeven geen 3 paar nette te zijn lijkt me.

Koffer:
als je verwacht ook buiten de EU te moeten, pak er eentje met een TSA certified slot. Voorkomt dat homeland security ooit je koffer openbreekt :)

Telefoon:
je bent voor de baas onderweg, dus daarmee overleggen wat ie kan regelen. Dual sim toestel wellicht handig als je weet dat je er echt voor langere tijd zit. Anders: je moet bellen en gebeld worden, kosten zijn voor de baas.

Persoonlijke hygiene e.d.:
grote tubes en flessen is niet handig los in je koffer. Maar haal bij Ikea een doosje met sealbags. De grote passen zo een stuk of 3 flessen shampoo in. Kan zo in de koffer, al zou ik er zelfnog een plastic zak omheen doen. Sealbags zijn ook handig voor vloeistoffen in handbagage, want doorzichtig en herbruikbaar. Verder: koop een toilettas met een haak er aan. Kun je aan het handdoekhaakje aan de deur ophangen en uitrollen als een soort kleine badkamerkast. Alles bij de hand :)

Electronica:
neem een tafelverlengsnoer van 1,5m mee met een stuk of 4 of zelfs 8 (euro / geaarde) stopcontacten. Heb je meer sockets en ben je niet afhankelijk van waar een stopcontact in de hotelkamer zit.
1 USB charger is voldoende, laden kun je ook timen en overdag aan je laptop aan de usb hangen. Telefoon 's nachts. Kwestie van een beetje timen. En desnoods een USB charger met meerdere aansluitingen. Uiteraard wel de kabels mee, maar twee van elke soort is voldoende.
Ik zie ook wel eens mensen met een simpel WLAN routertje dat ze op de hotelkamer aan de LAN hangen. Makkelijk als de wifi op de kamer brak is.
Powerbank zou ik thuislaten, tenzij hele lange vluchten - maar daar heb je vaak ook 230v aan boord. Heb hem iig nooit nodig gehad.

Belangrijk: sporten en eten
Ga hardlopen, fitnessen of anderszins sporten. Indien mogelijk met collega's, dat schept een band. En let op wat je eet. Het kan hard gaan in het buitenland, dagelijks restaurants. Lekker maar veel en de baas betaalt. Leuk voor een paar weken maar daarna ga je het merken.

Hotels:
wissel af met hotels als je kunt. Als je ergens veel zit wil je hotels uitproberen en dat kan dan ook. Niks zo irritant als een pruthotel terwijl een straat verderop een veel beter voor een zelfde prijs zit. Let op faciliteiten, kwaliteit ontbijt, type bezoekers, etc. En vooral: je kamer en de schoonmaak daarvan. Protip: gooi NIET je kleingeld op het nachtkastje. Schoonmaakster zal het als fooi zien en neemt het mee. Maat van me was zo in HongKong bijna 100 USD kwijt. Had daarentegen nog nooit zo'n schone kamer gehad :P :+
En uiteraard, als een appartement een optie is kun je dat ook overwegen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Inderdaad minder is beter. Scheelt sjouwen en maakt je minder interssant doelwit voor het dievengilde.

Voor 3 dagen of minder kan ik uit met een cabine koffer en vrij lege laptoptas. Bij langer gebruik ik 67cm samsonite (model onopvallend en wel stevig). Veel spullen heb ik dubbel zodat inpakken sneller gaat.

Overhemden kraakvrij meenemen lukt me niet, die neem ik ongestreken mee en strijk ik in hotel wel.

Mbt telefoon gebruik ik in buitenland gewoon mijn NL gsm. Daarnaast maak ik wanneer ik achter laptop zit gebruik van Skype for business om kosten beetje te drukken.

Verder zijn loyaltycards van hotels altijd wel interssant en heb ik een vaste routine ontwikkeld waardoor ik over veel zaken niet meer hoeft na te denken (vb auto altijd in zelfde gebied parkeren op Schiphol etc).

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:55
En een extra paar schoenen?

Meerdere pakken voor een paar dagen van huis idem.

Ga eerst maar eens gewoon op pad. Dan merk je snel genoeg wat voor jezelf werkt.

En als het werkgerelateerd is dan doet een prive telefoonabo er niet toe: werkgever levert maar wat inclusief mogelijkheid tot (fair use) prive communicatie.

Ik zou nog wel even een WISP routertje scoren om internet te kunnen delen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Algemene regel bij inpakken geldt ook bij zakenreizen: leg alles dat je mee denkt te moeten nemen op een grote tafel of bed. Gooi de helft terug in de kast en pak de rest in.

6 boxer shorts, 9 overhemden, 9 sokken en meerdere pakken voor 4 a 5 dagen is waanzin. Ik zou per dag zeker wel een overhemd meenemen, en hoeveel sokken en boxers laten afhangen van weer en ruimte, in ieder geval aantal dagen /2 + - maar boxers en sokken zijn het probleem niet qua ruimte, dus als je een per dag wilt, prima. Meer dan een per dag... overkill.

Mbt belkosten en -mogelijkheden: dat maak ik het probleem van mijn werkgever/opdrachtgever. En dat is sinds ik 'serieuze' banen heb ook nooit een probleem geweest.

En uitval van entertainment? Weet niet wat jij op dienstreis doet, maar tegen de tijd dat ik eindelijk eens terug op hotelkamer ben is het instorten, hooguit in bad ofzo als ik zweterig ben en dan lichten uit. Sowieso hebben meeste hotels een TV in iedere kamer, dus als je al zin hebt om iets te kijken is de mogelijkheid er, maar heb me daar in geen jaren op betrapt :o

[ Voor 3% gewijzigd door dion_b op 12-11-2015 23:16 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Qwerty-273

Meukposter

Telefoon, zakelijk gaat natuurlijk de rekening naar je werkgever.
Prive kan je afspraken over maken met je werkgever dat een deel van die kosten ook vergoed worden.
Er zijn wel oplossingen waarbij je een "virtuele" sim hebt en waarbij je dus altijd bereikbaar bent op 1 nummer. Maar de bedrijfsnaam die ik tijdens een discussie met de eigenaar/investeerder herinner (tijdens een vlucht op een zakenreis) geeft te vage hits op google. Maar kijk eens naar een internationale sim / europe sim ( http://www.gosim.com/europe-sim-card.html en anderen).

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-10 12:56
dion_b schreef op donderdag 12 november 2015 @ 23:15:
Algemene regel bij inpakken geldt ook bij zakenreizen: leg alles dat je mee denkt te moeten nemen op een grote tafel of bed. Gooi de helft terug in de kast en pak de rest in.
In aanvulling hierop: Met een creditcard cq. bankpas in je portemonnee kun je altijd nog dingen kopen, mocht je er tegenaan lopen dat je iets bent vergeten of thuis hebt gelaten en toch echt nodig blijkt te hebben. Dat maakt het voor mij ook een stuk rustiger om te reizen, zonder de angst of je alles wel mee hebt.

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Exact. We hebben het over DE, UK, FR en IT. Stuk voor stuk landen waar je moeiteloos alles kunt kopen wat je kritiek nodig hebt in zelfde kwaliteit en tegen vergelijkbare prijs met hier. En al ga je naar wat uitdagendere landen, het is ook nog te doen tenzij je naar subsahara-Afrika gaat ofzo.

Vrij extreem geval: ik ken een Zwitser die met alleen de kleren op z'n lijf naar landen als Romania gaat en op locatie alles koopt omdat hij geen zin heeft om in te pakken en hij veronderstelt dat het goedkoper is dan thuis (wat het vs CH inderdaad bijna overal gaat zijn). Dat zou ik zelf niet doen - ongeacht prijs kost dat soort grap je tijd en dat is vaak kostbaarder dan geld op dit soort reizen. Gewoon zorgen dat je genoeg mee hebt voor normale omstandigheden, als omstandigheden afwijken kun je dat altijd alsnog opvangen met je plastic.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Laatst online: 04-10 15:20
Wat sjouw je allemaal mee voor een paar dagen zeg :o .

Het is allemaal al gezegd, maar normaal gesproken zou je toch makkelijk uit de voeten moeten kunnen met maar half de spullen die je nu meeneemt. Als je 4-5 dagen op reis bent heb je normaal gesproken niet meerdere pakken, 3 riemen, 9 overhemden en 9 paar sokken nodig. En in het uitzonderlijke geval dat je het toch nodig hebt, kun je inderdaad altijd wel wat kopen.

Ik zie bijv. aan je opladers dat je ook 2 laptops meeneemt (Macbook + Surface Pro). Ik weet natuurlijk niet wat voor werk je doet, maar dat zou in de meeste gevallen toch met 1 apparaat moeten kunnen? Inclusief opladers etc. sleep je zo toch weer behoorlijk wat extra gewicht mee. Ook qua scheerspullen zou ik me toch afvragen of ik niet voor een meer praktische oplossing zou gaan tijdens reizen. Je hebt veel meer spullen nodig, en je moet ook nog eens gaan zoeken naar aparte oplossingen om het fatsoenlijk mee te nemen.

In het kort, probeer het simpel te houden en neem wat minder mee. Het lijkt aantrekkelijk om overal genoeg van te hebben en zoveel mogelijk te doen als thuis (bijv. scheren), maar het is gewoon erg onpraktisch. Ik begrijp ook dat je nu nog vooral met de auto op weg bent, maar als je veel zou gaan vliegen neem je dit allemaal veel minder makkelijk mee. Sta je dan met 40 kg bagage op het vliegveld..

Qua telefoonkosten; het lijkt me logisch dat je baas in ieder geval zijn deel van de kosten draagt. Meestal is (beperkt) privégebruik dan ook geen issue. Als je het toch zelf moet regelen, kijk eens naar de buitenlandbundels die veel (alle?) providers hebben. Daar zijn verschillende varianten van, bijv. dagbundels waarvoor je alleen betaald als je op een dag ook daadwerkelijk in buitenland gebruik maakt van je telefoon. Dan is telefonie en data in buitenland niet zo heel duur meer. En (maar dat lijkt me voor de hand liggen) gebruik WiFi waar beschikbaar om bijv. te Skypen. Overigens, met een Duits nummer naar NL bellen is wel veel voordeliger dan met een NL nummer gebeld worden als je in Duitsland bent. Wat dat betreft kan een buitenlands nummer zeker voordelig zijn, al zal het wat minder praktisch zijn dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
dion_b schreef op donderdag 12 november 2015 @ 23:15:
En uitval van entertainment? Weet niet wat jij op dienstreis doet, maar tegen de tijd dat ik eindelijk eens terug op hotelkamer ben is het instorten, hooguit in bad ofzo als ik zweterig ben en dan lichten uit. Sowieso hebben meeste hotels een TV in iedere kamer, dus als je al zin hebt om iets te kijken is de mogelijkheid er, maar heb me daar in geen jaren op betrapt :o
Hij is wel elke dag van de week in het buitenland he. Als het dan voor hem zo'n situatie is, dan heeft hij effectief op het weekend na week in, week uit, geen enkele tijd om een serietje te kijken.
Daarnaast verschilt het natuurlijk wat je doet, vorige week was ik naar Frankrijk om daar met een collega zaken te bespreken, maar dat paste netjes in een werkdag, dus om vijf uur stonden we weer buiten. Enige wat je dan nog hebt is dat in een restaurant eten (meestal) een hoop meer tijd kost dan zelf wat maken. Ligt natuurlijk ook aan waar je voor kiest qua restaurants.

Overigens ligt het nu aan mij, of lijkt de helft van het doel van dit topic opscheppen te zijn? (Als dat zo is, het werkt niet). Ik probeer even de relevantie in te zien van dat je je boxers nieuw hebt gekocht. Of dat je een zooi dure ondershirts hebt gekocht.

Maar goed, om me bij de rest aan te sluiten, je neemt teveel mee. Nu helpt het voor mij persoonlijk dat als ik een pak aan zou doen mijn collegas waarschijnlijk een exorcisme doen voor de zekerheid, maar qua andere zaken heb je ook wel erg veel mee.

Voor de telefoon: Afhankelijk van het land, en dan is het makkelijker dat je dus vaak in dezelfde landen bent, een dualsim telefoon? Over anderhalve jaar wordt het natuurlijk makkelijker, maar als je tot die tijd bijvoorbeeld een prepaid mobiel internet kaartje kan kopen van het land waar je bent (en het verschilt per land voor hoeveel dat te krijgen is), kan je dan bijvoorbeeld whatsapp bellen. Op je hotelkamer als het wifi niet heel slecht is kan dat sowieso.
In principe moet je werkgever daar ook wat voor regelen. Al wel met fair use, of misschien zit het bij je salaris al in (als onkostenvergoeding oid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:32

Basszje

Reisvaap!]

Over pakken kan ik weinig melden, maar ik zou kijken naar wat routing in het geheel. Train jezelf bv met zo min mogelijk nadenken om binnen 5 minuten een kamer uit te zijn en dus consequent alles op dezelfde plek te leggen.

Dat scheelt niet alleen spullen mocht je je per ongeluk ook verslapen ( of in het algemeen ) maar scheelt ook energie die je niet hoeft te gebruiken bij iedere keer weer inpakken.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Ik reis in mijn huidige functie veel (2014: 157 hotel overnachtingen, 2015 tot nu toe: 143 hotelovernachtingen), en vanaf 1 december in mijn nieuwe functie nog meer. Mijn tips and tricks voor de zakelijk reiziger.

Initalic de reizen korten dan 3 nachten. In normaal font reizen langer dan 3 nachten.

Koffers/tassen
Enkel een carry-on koffer van het maximale formaat voor cabine, plus laptop tas. In dit geval gebruik ik een Samsonite Firelite Spinner 55
Voor langer reizen een grotere koffer in de check-in. In mijn geval een Samsonite Lite-Cube DLX Spinner 68

Kleding/pakken
Pak aan, 3 shirts netjes gevouwen in koffer. Desnoods strijken in hotel.
Pak aan, pantalon extra colbert + 3 shirts netjes gevouwen in koffer. Strijken in hotel, desnoods pak laten stomen.

Overige kleding
1 shirt per dag, 1 onderbroek per dag, 1 paar sokken per dag. 1 trui.
Zoals boven, met een max van 4, rest is hotel wasserij. Extra: relaxte broek (jeans oid) sport schoenen, sport kleding (1 broekje, 1 shirt).

Elektronica/telefoon
Gelijk voor beide soorten reizen. Werklaptop, werk tablet (ik krijg in mijn nieuwe baan een Surface Pro 4, dus dan dat ding), werk smartphone met internet (global), prive smartphone, 1x lader, 1x kabel, 1x externe batterij. Bose QuietComfort 15 koptelefoon.

Lichamelijke verzorging
Idem voor lang en kort.
1x tandenborstel, 1x tube tandpasta, 1x geurtje, 1x facecreme, 1x wegwerp single blade scheermes per 2 dagen, geen zeep, normale zeep is zat op reis (ik scheer double edge, maar die mogen niet mee in handbagage, dus dit alternatief), nagel verzorging (zachte vijl), tester size deodorant, medicatie.

edit: Dit is voor mij een standaard toilettas. Hierin zitten de vloeistoffen in een apart zakje, omdat dat moet. Het pakken hiervan is ongeveer 1 seconde werk.

Eten/gezondheid
Elke dag buiten de deur eten en een continentaal breakfast is funest voor je. Val niet ten prooi aan de verleiding. Geen starter, geen toetje, let op met alcohol. Bij het ontbijt normaal wat je thuis ook zou eten consumeren.
Sporten: body-weight training, 30 minuten per dag na opstaan
Bij langere trips naar de hotel gym/zwembad. 30 minuten cardio per dag en daarnaast de 30 minuten bodyweight training.

Algemene tips
Zorg dat je alles klaar hebt op het moment dat je op reis gaat en dat alles klaar is voor de douane. Voordat je bij de douane bent heb je de vloeistoffen paraat, schoenen uit, riem af, jas(je) uit, etc.. Je kunt dan eigenlijk 9/10 keer binnen een minuut door de stress heen. Als je vaak vliegt investeer in Privium, desnoods de goedkope variant waar je enkel snel door de check heen gaat. Dit betaalt zich 100% terug in tijd en minder frustratie.

Als je kan declareren neem dan een goede envelop mee waar je direct elk bonnetje in doet. Data van de reis erop en aan het einde de envelop dichtplakken tot je gaat declareren.

Neem altijd, als je buiten de eurozone gaat, van te voren wat contant geld mee in de lokale munteenheid. Ik heb standaard €50 aan lokaal geld bij me, just in case.

Huurauto's
Bijna elke maatschappij heeft een loyalty programma. Word gratis lid, en huur auto's met je lidmaatschapsnummer. Je auto staat bij het landen vooraan klaar en je kunt zo doorlopen zonder eerst formulieren in te hoeven vullen.

Vluchten
Betaal waar mogelijk altijd voor speedy boarding (Zoals bij de budget maatschappijen). Of zorg voor een loyalty card als Flying Blue. Ik heb zelf Flying Blue Platinum en dat is echt super. Vanaf zilver is het al prima voor snel boarden.

Anyway. Nu weer aan het werk, misschien vul ik het later nog wat meer aan.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2015 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07-10 08:15
Typhone schreef op donderdag 12 november 2015 @ 21:57:

- Telefoon. Ik heb het maximale abonnement bij KPN (45 euro per maand voor 10GB, onbeperkt). Echter, de laatste 2 maanden rekening ongeveer 150 euro geweest (bellen + internet). Ik ga mijn gebruik NIET aanpassen maar er moeten betere opties zijn dan een telefoonnummer kopen voor elk land (wat niet werkt voor bellen aangezien ik dan alsnog naar het 'buitenland' bel met bijv. een Duits nummer). Probleem 2 is dat veel goedkope opties op de plaats van bestemming niet te krijgen zijn zonder buitenlands adres (Duitse UMTS stick bijvoorbeeld).
Ik weet dat vodafone een erg aantrekkelijk aanbod had voor veel naar het buitenland bellen in het buitenland bellen (vooral EU) je zou daar kunnen kijken / vragen voor een goed aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

talin

ES-MA

Nixo schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 09:41:
[...]

Ik weet dat vodafone een erg aantrekkelijk aanbod had voor veel naar het buitenland bellen in het buitenland bellen (vooral EU) je zou daar kunnen kijken / vragen voor een goed aanbod.
klopt, ik heb dit laatst ook laten aanpassen:
Alles-in-1 op Reis XL
Een dag onbezorgd sms'en, internetten, bellen en gebeld worden in de Voordeellanden. Voor maar € 3,36 per dag heeft u:

100 belminuten
100 minuten gebeld worden
100 sms-berichten
100 MB internet

dat laatste gaat er bij mij alsnog overheen maar beter dit dan een blokkade op je data zodat je niks meer kan.

pakken, ik doe in een week 3 pakken ( als het nodig is anders gewoon casual ) als ik pak 3 aanheb liggen de andere 2 bij de lokale stomerij, meestal heeft hotel ook wel een service waar je de was kwijt kan.

en snoetenpoetsers! dat is toch wel mijn ding, vliegtuig in vliegtuig uit, smerige toilet deuren etc, even een snoetenpoetser door je handen en het is weer even iets frisser.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:58
Misschien een rare optie en niet helemaal relevant, maar kijk eens de film "Up in the Air"

Naast dat het een goede film is, maakt het misschien ook wat inspiratie bij jezelf los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:49

FreakNL

Well do ya punk?

Reis inmiddels ook veel voor mijn werk, maar een groot deel van de tips in dit topic zijn natuurlijk ook toepasbaar op prive reizen.

Ik spits me even toe op electronica, over andere zaken zijn er al meer dan genoeg goeie tips gegeven:

Wat ik altijd (zowel prive als zakelijk) bij me heb is een soort etui met "essentials".

Heb daarvoor deze ooit gekocht:
http://nl.aliexpress.com/...6742535&shopNumber=704996

En daar zit in:
- iPad charger
- 3 keer lightning kabel
- USB verleng 2m
- Anker 5-port charger
- Duracell powerbank
- DX powerbank (geen idee welk type)
- MicroUSB kabel
- TP-Link travel router
- 2m flat UTP

Het handige van deze pouch is dat alles wat ik nodig heb erin zit en ik thuis ook niets uit het stopcontact hoeft te trekken (wat ik dan later weer terug moet plaatsen). Ik hoef dus ook niet afzonderlijk op zoek naar chargers en kabels, nee, alles zit in die pouch, die pak ik erbij en hoef dan niets meer te verzamelen. Hij past ook precies op de bodem van mijn rugzak :)

Verder had ik vroeger zo'n 1tje standaard in mijn koffer zitten:
Afbeeldingslocatie: http://images.hema.nl/products/stekkerdoos-3-voudig-81010645-product_rd.jpg.
Daar heb ik later die stekker afgeknipt en gewoon een euro stekker aangezet, aangezien het niet overal paste. Zal niet helemaal NEN gecertificeerd zijn, maargoed...

Afhankelijk van de lokatie in de wereld ook nog een adapter voor de stroomaansluiting aldaar, en je bent helemaal klaar :)

Verder iPadje mee met Plex offline gesynced voor de series/films in het vliegtuig/hotel. Ben daarvoor nog wel op zoek naar een mooie koptelefoon. vind die Bose QuietComfort 15 die hier gepost is wel vet, maar die is aardig aan de prijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
Thanks voor de tips! Minder meenemen is inderdaad een goede optie. Normaal ben ik niet zo'n fan van vaak hetzelfde aan (of zelfs achter elkaar aan) en in geval van problemen is een backup handig. Fatsoenlijke pakschoenen maat 47 vind je niet zomaar in elke winkel. De standaard ketens hoef ik in elk geval NOOIT te proberen want die gaan eeuwig en altijd tot 46. TSA slot zit erop check :).Telefoon ga ik eens overleggen inderdaad. Moet wat mee te regelen zijn. Vergeten dat ik daarvoor ook naar de baas kon kijken inderdaad. Ben gewend om alles in eigen hand te houden dus wellicht even van dat idee afstappen.
Sporten is inderdaad ook een goede tip. Hotels die ik nu heb zijn van die kleine lokale hotels. Verder weg zitten is nog geen optie omdat ik om 07:30 (stipt, Deutsch...) moet beginnen en dat is niet altijd haalbaar vanuit de grote steden omdat ontbijt pas 06:30 geserveerd wordt. Dat wordt dus buiten lopen :). Zal de hotels eens afwisselen maar grote nadeel is dat ik veel miezerig kleine hotels krijg vooralsnog. Qua eten bestel ik nooit iets met friet of romige saus erbij (vervang ik altijd door Salzkartoffeln (gekookte aardappels). Ook vlees hooguit gegrild maar niet gefrituurd. Altijd salade erbij (lunch is ook salade).
Overhemden hang ik nu altijd in de auto aan een hanger. Strijkijzer ben ik nog niet tegengekomen op de hotelkamers waar ik nu zit.
Dit is ook een heftige aanwinst ;)
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtp1/v/t1.0-9/11225294_912566632155789_1803764280416072956_n.jpg?oh=dc489aa4e9db2fbfa63e095f94b22db9&oe=56B29898
WISP-routertje besteld :). Thnx.
Ik heb hotels relatief dicht bij mijn werk (9km). Werkdag is van 07:30 tot 16:45. Vaak werk ik van 07:00 tot 18:00, daarna eet ik wat in het restaurant en dan ben ik rond 19:30 op mijn kamer. Dan heb ik 2,5 uur tijd totdat ik ga slapen waarvan een half uur douchen, scheren en chillen is. Giga laat ben ik dus niet op mijn kamer ;). TV Kijken in hotelkamers doe ik nooit. Sterker nog, ik raak de afstandsbediening niet eens aan.
Zaken kopen die ik vergeten ben doe ik sowieso mocht dat gebeuren. Ik reis nooit emptyhanded ;).
Arrne schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 01:12:
Wat sjouw je allemaal mee voor een paar dagen zeg :o .
De keuze voor de Surface Pro 3 is puur werkgerelateerd. Microsoft Dynamics Navision ;). De Macbook Pro is privé. De surface gebruik ik tussen de meetings door vaak voor aantekeningen en om 's avonds alle op te slaan. Voor projectmanagement zaken wel handig. Met de macbook zou dat ook wel kunnen maar dat is niet altijd wenselijk helaas en werk-privé hou ik liefst helemaal gescheiden.
Opscheppen is het doel niet. Ik geef bij bepaalde zaken puur de waarde aan zodat mensen niet afgeschrikt zijn om eventueel duurdere opties aan te dragen. Veel mensen in mijn omgeving komen met van die tips die heel goed bedoeld zijn maar die absoluut niet effectief en efficiënt zijn. Die Rollor bijvoorbeeld was ook relatief duur en die werd niet aangedragen door mij pa omdat hij dacht dat het veel te duur was...
Mocht je het wel zo opvatten, dan mijn excuses daarvoor. Wasn't meant to be.

Het grootste probleem zit hem in het niet willen afzien van luxe. Ik denk dat ik het daarmee pakkend omvat. Reizen kan leuk zijn, maar wanneer het altijd is dan kan het ook storend gaan zijn (veel mensen romantiseren het reizen voor je werk nogal). Ik probeer daarom mijn hoge levensstandaard door de week zoveel mogelijk in ere te houden waar mogelijk. Dan gaat het reizen (en dus mijn werk!!!) me ook niet tegenstaan. Dat lukt aardig op deze manier. Ik had vroeger eens zo'n luxe tijdschrift gekregen waar allemaal van die extreem dure gadgets (maar soms wel zeer handig) in stonden maar ik ben de naam helaas kwijt. Dat HELE magazine hing vol met van die dingetjes maar ik kan in de verste verte niet meer op de naam komen helaas. Was geen tijdschrijft om te lezen overigens maar zo'n bestelgids type Wehkamp.

Op de rest reageer ik later nog! Bedankt voor de tips allen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 09:14:
[..]
Eten/gezondheid
Elke dag buiten de deur eten en een continentaal breakfast is funest voor je. Val niet ten prooi aan de verleiding. Geen starter, geen toetje, let op met alcohol. BIj het ontbijt normaal wat je thuis ook zou eten consumeren.
Bij langere trips naar de hotel gym/zwembad. 30 minuten cardio per dag en daarnaast de 30 minuten bodyweight training.
Handige tips, thanks, maar hoe doe je dit? In je onderbroek op de hotelkamer? :) ;)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik ben nu intussen drie weken op reis op het zuidelijk halfrond (werk gevolgd door prive), en als ik zo kijk wat ik heb meegenomen had ik nog allerlei dingen thuis kunnen laten. De medium Samsonite zit te vol, de rugzak ook. Pakken doe ik niet aan, een overhemdje en colbertje voldoet (bioloog, he ;) ).

Naast de electronica is er ook iets wat ik standaard meeneem: mijn Handpresso espresso-apparaat, vaak met een klein waterkokertje, of eventueel een cafettiere. Wat ze serveren in hotels etc is of slecht of heel duur, en dit zorgt ervoor dat ik altijd een espresso of goede koffie kan maken op de hotelkamer. Ik zou daar kleren voor thuislaten.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Bob Popcorn

Plop!

KillaZ schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 10:39:
[...]

Handige tips, thanks, maar hoe doe je dit? In je onderbroek op de hotelkamer? :) ;)
In de hotelgym? Praktisch elk zakenhotel heeft dit wel. :)

Ontopic: Dit soort gedrag leer je héél snel af kan ik je verklappen. Ik begon ook zo, elke keer véél te veel meenemen zodat ik maar op ALLES voorbereid ben. Tegenwoordig neem ik een rolkoffertje mee (handcarry) en een klein laptoptasje met m'n macbook air en een headset. Lekker snel van de luchthaven weg. :) Kleding neem ik voor 4 dagen mee, blijf ik langer gaat het naar de hotelstomerij. Pakken gewoon 1, mocht 'ie stuk gaan/iets eroverheen gooien koop ik wel een nieuwe, of ik draag 1 dagje geen pak terwijl 'ie bij de hotelstomerij ligt.

Verder; maak een paklijst. Super handig, kun je gewoon alles afvinken. Toilettas heb ik er gewoon 2 van, alles dubbel uitgevoerd. Die tweede zit standaard in m'n koffer. Ik scheer ook DE, maar zit er aan te denken om voor op reis een philishave te kopen ofzo. Tip; Proraso heeft kleine tubes, en heeft ook een mooi reissetje met klein kwastje etc. :)

Ohja; protip: altijd je zwembroek mee.

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KillaZ schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 10:39:
[...]

Naakt. Dat motiveert tijdens het opdrukken dat mijn dingdong het tapijt niet raakt. :+ :+

Maar inderdaad, gewoon in mijn onderbroek/slaap t-shirt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Nu online
Bob Popcorn schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 10:44:
[...]

In de hotelgym? Praktisch elk zakenhotel heeft dit wel. :)
Joh, doelde op dit: Doesn't compute ;)

Kleding/pakken
Pak aan, 3 shirts netjes gevouwen in koffer. Desnoods strijken in hotel.
Pak aan, pantalon extra colbert + 3 shirts netjes gevouwen in koffer. Strijken in hotel, desnoods pak laten stomen.

Overige kleding
1 shirt per dag, 1 onderbroek per dag, 1 paar sokken per dag. 1 trui.
Zoals boven, met een max van 4, rest is hotel wasserij. Extra: relaxte broek (jeans oid) sport schoenen, sport kleding (1 broekje, 1 shirt).

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KillaZ schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 10:52:
[...]

Joh, doelde op dit: Doesn't compute ;)

[...]
Als je doelt op enige pak laten stomen, 's avonds in de zak aan de deur voor het slapen gaan, even bellen naar de receptie, 's ochtends hangt ie vers gestoomd aan de deur.

Zorg wel dat je in een knap zaken hotel zit zoals het Hilton, Radison, etc. Het is overigens een mythe dat deze hotels erg duur zijn. Het Hilton is negen van de tien keer gewoon een pauperige oude zooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 10:57:
[...]

Als je doelt op enige pak laten stomen, 's avonds in de zak aan de deur voor het slapen gaan, even bellen naar de receptie, 's ochtends hangt ie vers gestoomd aan de deur.

Zorg wel dat je in een knap zaken hotel zit zoals het Hilton, Radison, etc. Het is overigens een mythe dat deze hotels erg duur zijn. Het Hilton is negen van de tien keer gewoon een pauperige oude zooi.
Nee, ik doel op het feit dat ik zelf vaak sportkleding meeneem als het past en dus ook gewoon een gym pak.

Jij hebt expliciet geen sportkleding bij je light travel staan, vandaar de vraag :)

[ Voor 57% gewijzigd door KillaZ op 13-11-2015 10:59 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:57
Als je langer van huis bent kun je prima je sokken / boxers in je hotelkamer zelf even wassen en laten drogen in de douche.

Koop bij de bever een flesje met extra geconcentreerd wasmiddel voor een paar euro. Het is een heel klein flesje, maar je kunt er gigantisch veel mee wassen.

Zelf neem ik op een vakantie van 3 weken ook altijd zo'n flesje mee en onderweg was ik af en toe een stel boxers en sokken.

[ Voor 1% gewijzigd door Den_S85 op 14-11-2015 15:45 . Reden: Jaar gewijzigd in weken... typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KillaZ schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 10:58:
[...]

Nee, ik doel op het feit dat ik zelf vaak sportkleding meeneem als het past en dus ook gewoon een gym pak.

Jij hebt expliciet geen sportkleding bij je light travel staan, vandaar de vraag :)
Daarom bij light travel eigenlijk nooit naar de hotel gym. Het gebeurt wel eens dat de hotel gym op een korte reis super gaaf is en ik echt WIL trainen. Dan koop ik ter plekke kort broekje en een paar goedkope sneakers, geen hardloop cardio dan, maar op schoentjes van een paar euro kun je prima fietsen of kracht training doen.

De schoentjes gooi ik dan meestal weg. Gebeurt misschien 2 keer per jaar, dus ach.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Typhone schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 10:16:
[...]

Overhemden hang ik nu altijd in de auto aan een hanger. Strijkijzer ben ik nog niet tegengekomen op de hotelkamers waar ik nu zit.
Dit is ook een heftige aanwinst ;)
[afbeelding]
Klinkt alsof je met de auto naar DE gaat. In dat geval kun je veel meer meenemen. Strijkijzertje lijkt me dan geen overbodige luxe.

Iig is zowel inpakken als het type hotel waar je in terecht komt met de auto totaal anders dan als je vliegt. Als je vliegt zit je steevast in grotere hotel met meer opties - maar je kunt dan ook minder meenemen. Wat dat betreft ga je in IT en UK andere ervaring krijgen heb ik het vermoeden.
[...]

Opscheppen is het doel niet. Ik geef bij bepaalde zaken puur de waarde aan zodat mensen niet afgeschrikt zijn om eventueel duurdere opties aan te dragen. Veel mensen in mijn omgeving komen met van die tips die heel goed bedoeld zijn maar die absoluut niet effectief en efficiënt zijn. Die Rollor bijvoorbeeld was ook relatief duur en die werd niet aangedragen door mij pa omdat hij dacht dat het veel te duur was...
Mocht je het wel zo opvatten, dan mijn excuses daarvoor. Wasn't meant to be.
Iedereen heeft zo z'n eigen voorkeuren, stijl en mogelijkheden. Jij hebt blijkbaar sterke voorkeuren en de middelen om die waar te maken. Niets mis mee. Juist als je lang/veel van huis weg bent is het belangrijk om je eigen ding te doen om ook volledig te kunnen ontspannen als je tijd daarvoor hebt. Ik zou andere keuzes maken, maar dat is ook logisch omdat ik een ander persoon ben. Enige concessies die je moet doen zijn practisch: als het in dat koffertje moet passen en niet teveel mag wegen moet je sommige dingen achterwege laten of anders aanpakken.
Het grootste probleem zit hem in het niet willen afzien van luxe. Ik denk dat ik het daarmee pakkend omvat. Reizen kan leuk zijn, maar wanneer het altijd is dan kan het ook storend gaan zijn (veel mensen romantiseren het reizen voor je werk nogal). Ik probeer daarom mijn hoge levensstandaard door de week zoveel mogelijk in ere te houden waar mogelijk. Dan gaat het reizen (en dus mijn werk!!!) me ook niet tegenstaan. Dat lukt aardig op deze manier.
Precies. Zoals hierboven al opgemerkt, mensen die niet veel reizen voor werk romantiseren het nogal. Het is absoluut niet zoals voor je lol reizen. Je ziet doorgaans weinig tot niets buiten het werk en je hotel, je bent bezig met je werk van opstaan tot slapengaan, vaak veel intenser dan als je thuis zou zitten. Bovendien geef je bij langere trips vaak minder uit dan thuis (want hotel+eten op kosten werkgever en geen tijd voor iets anders).

Dat gezegd, ga niet luxe doen om het luxe doen. Die luxe dient een doel - jou ontzorgen. Niet doelloos of puur om mee te patsen. Je moet altijd zonder kunnen als nood aan de man is.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
masterslave schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 11:04:
Zelf neem ik op een vakantie van 3 jaar ook altijd zo'n flesje mee en onderweg was ik af en toe een stel boxers en sokken.
Flinke vakanties zijn dat. Waar kan ik solliciteren?

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr0kie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:48
Hallo,

Hieronder is zo een beetje hoe ik het doe:

Pakken en overhemden: ( en andere kleren)
Wat slaap spul, wat sport spul en altijd wat extra (ik moet vaak plots langer blijven)
Ik pak alles gewoon in en ik boek altijd een hotel met strijkijzer en plank.

Koffer:
Een goeie, met slot (meer kan ik er niet over zeggen, ik heb een set gekocht [ kleine en grote ]

Telefoon:
Die van de baas gebruik ik voor bellen enz.
Prive heb ik mee voor whatsapp prive enz (maak altijd een hotspot aan met men werk gsm)

Persoonlijke hygiene e.d.:
Wat je zelf nodig hebt, ik heb meerdere sets waarvan er een altijd thuis blijft zodat ik niks kan vergeten.

Electronica:
USB stick met series en films op. (werkt zowel op men laptop als op vele tv's in hotels)
reisstekker, en evt verlengsnoer.
E-reader/Tablet voor prive?

Belangrijk: sporten en eten
Ik probeer altijd gezond te eten en ik ga heel veel wandelen, iedere dag minstens een uur.
Zo zie ik de stad en krijg beweging daarna rustig eten.
Don't care dat je alleen aan tafel zit, dat is rustig. Neem desnoods een boek mee maar ga niet naar de Mac omdat het snel is...
Ik ga ook vaak zwemmen (omdat ik daar niet veel voor moet meenemen)

Hotels:
In het begin een beetje zoeken en proberen.
In Zweden heb ik bijvoorbeeld altijd hetzelfde hotel, waar ik punten krijg voor gratis overnachtingen die ik privé mag gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-10 18:54
tip voor je telefoonabbo: http://www.truphone.com/nl/
Nu begrijp je ook waarom ze hier enkel bij BNR reclame voor maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFW
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-10 15:24

FFW

er vanuit gaand dat ik niet naar de outback ga maar naar bewoond gebied, neem ik altijd niet meer dan twee sets kleding mee.
sokken en ondergoed koop ik in de lokale supermarkt en declareer ik. Dat is goedkoper dan laten wassen door het hotel. Hotel, eten en drinken kan ik declareren.

de eerste basics : paspoort, portemonnee, vliegticket. adres van hotel.

tweede basics ; laptop, opladers, telefoon. En wat souvenirs uit Nederland om aan relaties te geven.

verder niets. Tenzij ik wat werkgerelateerde apparatuur moet meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Zelf reis ik niet veel naar het buitenland voor werk, maar mijn vrouw wel. En wat ik merk wat een groot verschil is tussen haar aanpak en de jouwe (TS) is de voorbereiding. Ze bereidt zich voor elke trip apart voor, dus ze neemt altijd precies N+1 dagen aan kleding mee, maar ook event-driven. Heeft ze boardmeetings + casual diner? 2 outfits. Heeft ze juist avondje 'vrij' en dag op kantoor? 2 outfits. Dus in dat opzicht lijkt ze meer kleding nodig te hebben.. maar toch niet, want ze is superslim met combineren, zodat ze soms belachelijk weinig mee heeft voor vrij lange tijd. Oftewel: kleding beter afstemmen op wat je gaat doen ipv je halve wardrobe mee te nemen.

Qua kleding stopt ze ook colberts in haar koffer, ze is een soort origami specialist geworden in het zo in de koffer stoppen dat het er kreukvrij uit komt. Ander ding is dat ze wél altijd hardloopspullen mee neemt, ze heeft overal ter wereld wel hard gelopen.

Qua electronica is ze alleen niet zo nerdy, dus laptop+sleeve in handtas, iPad en bijbehorende laders. In principe geen laptoptas.

Voor trips tot 3 nachten past het meestal in een (knalroze) cabine-koffer en voor langer komt zo'n soortgelijke Samsonite aan bod. Overigens hebben we 2-3 maatjes weekendtassen en 3 maatjes koffers gespaard in de loop der tijd, maar de roze koffer is wel haar favo (heeft ook 4 wieltjes, scheelt sjouwen).

Overigens is ze de elite status voorbij qua vliegen en dat is wel fijn. Vorige maand ging ik mee op stap en dan zie je zo die rijen aan je voorbij gaan, dat scheelt toch aardig in de frustratie van het vliegen.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonChaot
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:57

Eten/gezondheid
Elke dag buiten de deur eten en een continentaal breakfast is funest voor je. Val niet ten prooi aan de verleiding. Geen starter, geen toetje, let op met alcohol. Bij het ontbijt normaal wat je thuis ook zou eten consumeren.
Dit is inderdaad funest :) Zelf neem ik altijd loopschoenen etc mee en ga een ronde rennen waar ik ben. Dit kan gewoon in het wilde weg en dan kom je nog vaak op mooie plekjes ook. Genoeg appjes die je weer de weg naar je hotel wijzen wanneer nodig.

Mijn eigen bagage probeer ik altijd te limiteren tot 1 trolley en te optimaliseren voor de douane. Dus doorzichtig toilettasje, laptop + tablets makkelijk uitneembaar. 1 trolley kan je altijd meenemen het vliegtuig in en hoef je dus nooit bagage in te checken of te wachten bij bagagebanden. Voor mij geeft dit veel rust bij overstappen.
Het heeft ook als voordeel dat je altijd eigen baas blijft en dat als je vlucht geannuleerd wordt (en dit gebeurd vaker dan je denkt) je ook makkelijk voor de tgv bijvoorbeeld als alternatief kan kiezen. Grote koffers slepen over stations en door metro is echt geen pretje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:01
leuk topic! Zelf vlieg ik eens per 2 weken (soms meer) en blijf dan een dag of 2,3.
Probeer altijd alleen een trolley (Samsonite 50) and laptoptas mee te nemen, zodat ik geen tijd verspil met het wachten op mijn baggage.

Ikb eperk mijn uitrusting tot pak (aan) en voor elke dag boxer, sokken, shirt, overhemd en als extra nog een trui en spijkerbroek. Strijken kon ik tot nu toe overal. Toilettas staat standaard klaar met een zakje met alle benodigdheden en vergeet ik wat dan kan ik dat altijd ter plaatse kopen (99 vd 100 x in Duitsland.

Ik ben nu ook op Aliexpress aan het kijken voor wat handige tasjes voor je overhemd en losse kabels en adapters.

Wat betreft vliegen is op Schiphol de priority douane toegang wel een verademing, scheelt vaak heel veel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Bob Popcorn

Plop!

Trouwens, kofferadvies; neem geen spinner. Die rolt weg op rolbanden enzo.

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-10 23:47
Ik gebruik zelf altijd van die canvas-achtige koffers (soft shell), deze zijn licht. en vallen niet om tijdens het lopen. Geen spinners, die vind ik vervelend, maar dat is een persoonlijke keuze.
Ik heb een wereldstekker voor mn laptop, maar tegenwoordig gebruikt bijna alles USB om op te laden, dus heb ik een wereldstekker met 2 USB poorten, ik dacht van Lifetrons, erg fijn ding. Ook is een acculader wel handig voor in t vliegtuig als je langere afstanden moet vliegen. Je ziet steeds vaker een USB aansluiting in t vliegtuig, maar nog niet zo vaak.
Een on-ear koptelefoon is erg prettig, ipv in-ear. Noise cancelling is ook fijn en werkt goed met vliegtuig geluid.

Daarnaast reis ik altijd zo licht mogelijk, met zo weinig mogelijk bagage. Ik draag meestal geen pak, maar wel overhemden. Meestal komen deze niet kreukelloos aan, dus heb ik een reisstrijkijzer voor het geval dat het hotel er geen meer heeft.

Als ik iets langer weg ben (week) dan koop ik meestal in t land een prepaid simkaartje.

Als je vaak met t vliegtuig gaat is een Privium abonnement erg fijn, dan loop je zo langs de rij. Zeker tijdens de zomer een aanrader.
Probeer anders zoveel mogelijk met dezelfde maatschappij te vliegen, krijg je punten en kun je op een gegeven moment de priority-lane gebruiken (vanaf zilver bij flying-blue)

Leuk topic, hou ik in de gaten

[ Voor 14% gewijzigd door rinkel op 13-11-2015 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0siris
  • Laatst online: 04-10 12:39
Voor de mensen die niet zo van die actieve work-outs en sporten enzo houden: Maak een Geocaching account aan en kijk wat er allemaal in de buurt te beleven valt !

Mijn beste aankoop tot nu toe is een Bose QC25 noise cancelling headphone voor in het vliegtuig. Dat scheelt echt in hoe ik aankom (doof en moe vs. redelijk uitgerust).

ach...in een volgend leven lach je er om!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:27
Voor de korte reizen (minder dan een week):
- Kleding kun je combineren!
- 1 kostuum met 2 pantalons en totaal verschillende kleuren overhemden maken al dat het er heel anders uitziet.
- Kostuum gekreukeld uit je koffer gekomen? Netjes ophangen in de badkamer, terwijl je aan het douchen bent (zorg dat je kostuum niet nat kan worden!) en de stoom zorgt al snel voor dat de kreukels eruit gaan.
- Overhemden: Er zijn goede katoenen (!) kreukvrije overhemden bijvoorbeeld van Olymp
- Electronica; Geen noodzaak om reserve usb kabeltjes mee te nemen, maar die nemen ook niet veel ruimte in. Dus laptop aan de lader en telefoon in de USB van de laptop.
- Kleding wassen? Kleine zaken kun je makkelijk zelf. Drogen is vaak het probleem, maar rol het stevig in een handdoek en wring die uit. T-shirts ed komen er dan bijna droog uit. Voor de rest is er vaak wel een föhn aanwezig.

Afhankelijk van land: Ik vind die hele kleine knijpflesjes van Karvan Cevitam een uitkomst, geeft water een lekker smaakje dus kun je gewoon grote flessen water kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:58
BB-One schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 16:14:
- Kleding wassen? Kleine zaken kun je makkelijk zelf. Drogen is vaak het probleem, maar rol het stevig in een handdoek en wring die uit. T-shirts ed komen er dan bijna droog uit. Voor de rest is er vaak wel een föhn aanwezig.
Waarom zo moeilijk doen. Zeker voor hygiëne kleding stukken (ondergoed en sokken) gewoon door het hotel laten wassen.

Verder ben ik het eens met de meeste hier. Reis niet super veel (10-15 keer per jaar), maar wel zo ligt mogelijk. Heb m'n standaard spullen al in de koffer (alle laders etc.), toilettas ligt al klaar, dus kan zo gaan. Afhankelijk van het land neem ik een pak mee of niet. Ik check wel altijd mijn bagage in, maar dat is meer omdat ik geen gezeik wil hebben bij de security. Ontwikkel idd een vaste routine. Laatste tijd heb ik toevallig veel reizen achter elkaar gemaakt en dan is het handig als je niet over alles hoeft na te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:27
L-VIS schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 16:32:
[...]

Waarom zo moeilijk doen. Zeker voor hygiëne kleding stukken (ondergoed en sokken) gewoon door het hotel laten wassen.
Dat kan natuurlijk ook maar je kan het ook zien als bezigheidstherapie... :)

Op een gegeven moment ben ik wel uitgekeken op:
- bed hangen en TV kijken / film / internetten
- hotelbar
- Rondje rond het hotel slenteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

compleet offtopic:
zou het niet leuk zijn om een kopje te krijgen "Reizen / Buiteland" ergens onder "General chat" te krijgen op het forum?

Excuses voor offtopic, wou geen topic aanmaken in Features want ik weet niet of andere dit ook graag zoude willen zien.

anyway leuk topic zal het zéker in de gaten houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grand admiral Mause
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:53
zit zelf vaak in hotel in landen met gekke stekkers. dan is een powercube rewirable echt super handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik reis maar een paar keer per jaar (conferenties vooral) maar ik vind zo'n koffer / trolley echt zo verschrikkelijk. Doe mij maar gewoon iets wat ik op m'n rug kan hebben; 100x sneller en praktischer.

Verder is het handig om gewoon lokaal USB laders te kopen / sparen. Kost niets en is veel compacter / lichter dan een europese lader en converter mee te nemen.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2015 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RatedR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-09 12:33
Random ik-ben-mijn-reisstekker-vergeten tip voor de USA (of landen met dezelfde platte stekkers):

Trek een stekker van een al in het hotel aanwezig apparaat (nachtlampje, tv,etc) "half" uit, zodat de punten van de stekker nog in het stopcontact steken, maar het metaal al zichtbaar is. Een "euro" stekker kun je precies over de twee metalen pinnen van de USA stekker heen klemmen (ja, hij klemt zelfs). Druk de stekker nu weer zover als (nog) mogelijk in het stopcontact: voila, stroom!

Veilig? NEE
Werkt het? JA

Wat betreft algemene tips, zoek zelf uit wat je wel en niet gebruikt onderweg, in een paar trips heb je je ultieme "reiskit" wel zo'n beetje compleet. Neem vooral weinig mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacGyvertje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:18
Paspoort en je pinpas/CC. zijn de meest primaire benodigd heden.

een Goede koffer maakt een reis ook gemakkelijker, maar dit is een persoonlijke keuze. ik zelf gebruik nog een oude hard plastic samsonite, kan wat meer hebben en ik heb altijd een krukje bij op het vliegveld:P

een goed slot op de koffer is een must, hierin laat ik mijn waarde volle spullen achter. hotel kluisjes kunnen namelijk vrij makkelijk open (meer voor de onveiligere landen).

neem idd zo weinig mogelijk mee. wassen kan in je hotel wel.

verder heb ik als toevoeging een vakje van de toilet tas gevuld met basis medicatie:
pijnstillers, algemene allergie pillen, norit, laxeer, OSR, DEET, muggen stick, lipen balsem en wat standaard ehbo achtige spullen zoals pleisters, naaldje, pincetje en een rekverbandje.
dit vakje heeft me meerdere keren gered.

Vergeet niet om eventueele inentingen te halen bij de GGD alvorens af te reizen, bij veel reizen heb je ze allemaal wel maar het is wel zo lekker ingedekt te zijn voor die zooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
En de beste tip vergeten.......bose qc25....duur, maar wat een rust?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Waarom is het funest voor je om elke dag buiten de deur te eten, een starter en een toetje? Wat is hier slecht aan? Wordt je er dik van, is het ongezond???

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Salvatron schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 19:14:
Waarom is het funest voor je om elke dag buiten de deur te eten, een starter en een toetje? Wat is hier slecht aan? Wordt je er dik van, is het ongezond???
Als je beseft dat een 3 gangen met een wijntje in een gemiddeld restaurant regelmatig over de 1500kcal gaat, soms zelfs richting de 2000, dan begrijp je waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 19:24:
[...]

Als je beseft dat een 3 gangen met een wijntje in een gemiddeld restaurant regelmatig over de 1500kcal gaat, soms zelfs richting de 2000, dan begrijp je waarom.
Hangt er wellicht vanaf wat je de rest van de dag eet. Bij mijn laatste reis heb ik alleen in restaurants gegeten en ook nog voedsel van degene met wie ik was gegeten, en ik kwam 6 kilo lichter thuis dan dat ik heenging. Ik kan niet zeggen dat ik er dik van leek te worden o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:23
indien geen strijkijzer in je kamer aanwezig is gewoon je overhemd in de badkamer hangen, kraan opengooien met heet water en deur dicht doen voor 10 minuten ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:55
screamhouse schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 19:13:
En de beste tip vergeten.......bose qc25....duur, maar wat een rust?
Topicstarter blijft toch voornamelijk in Europa?

* Rukapul gebruikt de op maat gemaakte oordoppen voor de motor bij het vliegen :) Setje skisokken en warme trui mee en het is prima te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
Zelfs in dat anderhalf uurtje wat ik vlieg is het al lekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Laatst online: 09-10 16:05
Salvatron schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 19:14:
Je eet meer en ongezonder (bijv alles gebakken in roomboter, zout) en je drinkt er ook meer bij.

Ik heb voor mn huidige project gelukkig een appartement in het buitenland en kies er vaak voor om zelf te koken.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

ph4ge schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 21:38:
[...]

Je eet meer en ongezonder (bijv alles gebakken in roomboter, zout) en je drinkt er ook meer bij.

Ik heb voor mn huidige project gelukkig een appartement in het buitenland en kies er vaak voor om zelf te koken.
Is roomboter slecht, wordt er zoveel zout gebruikt? Ik zou het niet weten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Salvatron schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 22:00:
Is roomboter slecht, wordt er zoveel zout gebruikt? Ik zou het niet weten.....
Globaal gezegd kookt een professionele kok om iets lekkers te maken en reken je daar het restaurant op af, niet omdat het gezond is. Natuurlijk kan je wel op zoek naar een gezond restaurant, maar dat is meestal niet zo makkelijk en je wil ook niet elke avond op dezelfde plek eten.

Ik ben zelf alles behalve een voedsel expert, maar dit zijn wel voorbeelden die mij te binnen schieten. Vet, zout, suiker, room zijn typisch zaken die eten lekker kunnen maken maar je normaal gesproken thuis ook niet elke dag eet.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.I.G.
  • Laatst online: 25-07 19:34

M.I.G.

[like an alien]

Net thuis van 3 weken reizen voor mijn bedrijf. 2 weken USA, weekend thuis en afgelopen week Frankrijk.

In het begin nam ik voor de lange vluchten veel te veel mee. Koffer max 23 kilo dus als je al 20 meeneemt, dan heb je weinig marge om wat mee te nemen voor thuis of voor jezelf. Haal graag kleding in de USA, omdat dat goedkoper is tov hier dus met 3 kilo marge is dat niet veel. Ik ga van kleding uit dat ik een overhemd 2 keer draag. Een pantalon kan langer mee dus voor 2 weken een overhemd of 4 en minimaal 1 pantalon. Een normale broek en een trui. En iets aan te trekken voor de avond. Onderbroeken en sokken +1 het aantal dagen just in case. Witte T-shirts ook exact het aantal dagen. Sommige riemen zijn inside out, dus ene kant bruin andere zwart heb je maar 1 nodig voor een extra pantalon. Meer dan 2 weken moet je gewoon denken aan wassen of stomerij. Meestal hebben ze in de USA wel wasmachines in het hotel en voor paar dollar ben je klaar. Strijken en klaar.

Norit, muggenspul etc neem ik niet meer mee. Dat koop je ter plekke, wel paar pleisters als je je schaaft oid en een strip aspirines. Alhoewel je ook vaak iemand op kantoor kan vragen heb je een aspirine oid voor me, dat er vaak dames wat uit hun tas graaien.

Als je vaak vliegt naar bijv. USA dan moet je kijken met welke maatschappij je normaal vliegt. Neem daar een frequent flyer account. Ik vlieg vnl met delta en zit nu al op goud vanwege gunstige miles. Kan nu eventueel 2 koffers meenemen op basis van status en je krijgt dan SkyPriority, handiger om bij drukke dagen op Schiphol door de douane te komen. Privium is mogelijk maar wel duur, als je bedrijf het betaalt dan doen. Voor USA is dit global entry, maar ook een hoop geld per jaar en moet je ook nog naar de ambassade etc.

Uiteindelijk is het toch de ervaring, hoe vaker je gaat hoe praktischer je wordt.

Voor de kortere tripjes is het uiteindelijk hetzelfde. Gebruik een trolley in de cabine zodat je niet op je koffer hoeft te wachten, en let op je gewicht. 12 kilo in totaal, trolley plus rugzak. Op Parijs controleren ze bijvoorbeeld streng. Dan mag je bij betalen als je er ver overheen zit. Ik zorg zelf wel dat ik vooraan in de rij sta zodat ik mijn trolley nog kan dumpen in de overhead bin. Altijd irritant om te zoeken naar een plekje die niet inde buurt is van je stoel. Mensen nemen altijd zoveel mee dat het een gevecht wordt. Ook mee gemaakt dat ze mijn trolley uiteindelijk toch in het ruim gooiden. Moet je weer wachten. En je wilt eigenlijk zo snel mogelijk door. SkyPriority helpt maar vandaag was de rij daar nog bijna langer dan Economy. Dus zie dat niet als voordeel.

Kwam vandaag terug met alleen 3 paar sokken ongebruikt en een extra trui. Niet slecht maar volgende keer pas ik het dus weer aan.

Als je auto huurt dan zorg voor een USB oplader (dubbele aansluiting) voor de sigaretten aansteker, zo dat je je telefoon kan opladen en je TomTom kan gebruiken. Ik heb TomTom op mijn telefoon. Scheelt extra kosten bij verhuurbedrijf. Koop een clip voor je telefoon die je in je blower kan steken, kan je normaal kan navigeren.

Kom je vaak op hetzelfde kantoor, regel iemand met een kantoor dat je wat spullen kan achterlaten zodat je dat de volgende keer niet mee hoeft te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Ik doe dit reizen al een tijdje en waar ik eigenlijk nog een geen goede oplossing voor heb is de verzameling bonnetjes na elke trip.
Ik gebruik nu een Ikea zakje per reis om het zo een beetje overzichtelijk te houden. Helaas moet ik de papieren bonnetjes bewaren (creditcard van werk) anders was er vast wel een app voor geweest.
Na een aantal trips heb ik bijna een kilo aan bonnetjes thuis liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
Rukapul schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 20:35:
[...]

Topicstarter blijft toch voornamelijk in Europa?

* Rukapul gebruikt de op maat gemaakte oordoppen voor de motor bij het vliegen :) Setje skisokken en warme trui mee en het is prima te doen.
Correct ;). Vliegtuig alleen naar Engeland. In Duitsland probeer ik het zoveel mogelijk te voorkomen (richting Berlijn, München).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-10 22:43

FFF

Het meeste is al gezegd, je bagage is wat overdreven... Zelf ben ik geen zakenreiziger maar wel verschillende rondreizen gedaan waar ik elke dag moest pakken. Natuurlijk is de kledingkeuze anders maar ik heb juist geleerd zo minimalistisch mogelijk mee te nemen.

De landen waar je heen gaat zijn ook nog eens westers, dus op elke hoek van de straat kun je dingen als een apple lader of een paar sokken kopen. Ik zou geen jaren met een reserve lader reizen omdat het ding misschien eens kapot kan gaan. En indien kapot dan leen je er gewoon 1, altijd wel gasten die hem even kunnen missen.

Zelfde met schoenen, ik trek de schoenen die het meeste ruimte innemen en/of zwaarste zijn aan in het vliegtuig. Verder maak je een paar sets voor die paar dagen. 1 reserve boxenshort en een paar sokken lijkt me meer dan voldoende.

Maar als ik naar de tekst kijk schat ik je in als een persoon die gaat voor extreme zekerheid en/of perfectie. Dus je moet doen waar je jezelf lekker bij voelt. Ik ben trouwens ook iemand van zekerheid maar het is tijdens het reizen gewoon niet comfortabel veel mee te nemen. Maar de tijd gaat leren hoe jij het fijnste reist. En ik denk dat je snel minder mee zal nemen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
rinkel schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 23:48:
Ik doe dit reizen al een tijdje en waar ik eigenlijk nog een geen goede oplossing voor heb is de verzameling bonnetjes na elke trip.
Ik gebruik nu een Ikea zakje per reis om het zo een beetje overzichtelijk te houden. Helaas moet ik de papieren bonnetjes bewaren (creditcard van werk) anders was er vast wel een app voor geweest.
Na een aantal trips heb ik bijna een kilo aan bonnetjes thuis liggen.
Vragen om een dagvergoeding. Tenzij je graag heel luxe leeft op reis is dat voor beide partijen beter. De overheid heeft gedetailleerde richtlijnen per stad voor dergelijke vergoedingen. Bespaart de zaak administratie en waarschijnlijk goedkoper eten en jij kan er wat aan over houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Wat ik naast paracetamol ook altijd meeneem zijn Rennies. Eten in buitenland kan soms net wat vervelend vallen.
Norit etc haal je alleen als het nodig is. Maar aan hoofdpijn of brandend maagzuur wil je meteen wat kunnen doen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Survival? Check als je aankomt in je hotel de nooduitgang en tel de deuren tot aan die uitgang.

http://www.onebag.com/popups/hotel-fires.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluemoon23
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-06-2024
ph4ge schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 11:39:
Vragen om een dagvergoeding. Tenzij je graag heel luxe leeft op reis is dat voor beide partijen beter.
Klink heel leuk, maar als je voor een multinational werkt die voor zo`n beetje iedereen een creditcard ter beschikking stelt (heb ik ook), dan gaan ze echt niet speciaal voor jou een dagvergoeding in het leven roepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
bluemoon23 schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 14:03:
Klink heel leuk, maar als je voor een multinational werkt die voor zo`n beetje iedereen een creditcard ter beschikking stelt (heb ik ook), dan gaan ze echt niet speciaal voor jou een dagvergoeding in het leven roepen.
Bij de bedrijven waar ik heb gewerkt en bij de klanten (ook multinationals) hebben ze dat wel ingevoerd omdat het voor zowel het bedrijf, als de klant, als de werknemer voordelig is. Ik werk zelf bij een Amerikaans bedrijf en daar hebben ze het ook ingevoerd en hiervoor werkte ik bij Shell en daar hebben ze het ook. Bonnetjes declareren hoeft alleen nog maar op korte trips en ook daarvoor geldt dat het alleen hoeft boven een bepaald bedrag.

Ze zullen het misschien niet speciaal voor jouw invoeren, maar wel voor al je collega's en jou. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

The Eagle schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 11:56:
Wat ik naast paracetamol ook altijd meeneem zijn Rennies. Eten in buitenland kan soms net wat vervelend vallen.
Norit etc haal je alleen als het nodig is. Maar aan hoofdpijn of brandend maagzuur wil je meteen wat kunnen doen.
Bij maagzuur kan het misschien ook helpen om een slokje (volle) melk te drinken, hierdoor verdwijnt het maagzuur vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
ph4ge schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 11:39:
[...]

Vragen om een dagvergoeding. Tenzij je graag heel luxe leeft op reis is dat voor beide partijen beter. De overheid heeft gedetailleerde richtlijnen per stad voor dergelijke vergoedingen. Bespaart de zaak administratie en waarschijnlijk goedkoper eten en jij kan er wat aan over houden.
Wij hadden ook een dagvergoeding, maar sinds het bedrijf is overgenomen door een investeerder hebben ze dat meteen voor iedereen afgeschaft helaas. Nu betaal ik elke kop koffie met de CC en moet dus het bonnetje bewaren.

Als je al n tijdje reist weet je precies wat je mee moet nemen. Mijn toilettas ligt altijd klaar, maar m'n koffer pak ik altijd de avond ervoor in, ben in 5 minuutjes klaar.

Toch is het wel leuk om te lezen hoe andere mensen dat doen. Leuke tips blijven welkom.
Ik zit nog te bedenken hoe ik slechte WiFi in een hotel wat beter kan maken, reisroutertje oid.

[ Voor 24% gewijzigd door rinkel op 14-11-2015 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Afhankelijk van het bedrijf kan je ook met een app je declaraties bijhouden: foto maken van bonnetje, even wat erover intikken en weggooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-10 12:24

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Ik blijf eten toch het lastigste vinden. Zit op dit moment al een tijdje week wel/niet in de VS en moet zeggen dat het lastig is met VS ontbijt/dinner een beetje normaal te eten (reis dan ook vaak nog een keer binnen de VS zelf, dus veel vliegtuig en vliegveld uren). Daar moet ik echt zelf nog een keer een goed systeem op vinden. In hotels/restaurants is bijna alle focus op veel eiwit + veel koolhydraten en nee zeggen op vliegtuig voer is lastig vind ik zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacGyvertje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:18
Salvatron schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 16:12:
[...]

Bij maagzuur kan het misschien ook helpen om een slokje (volle) melk te drinken, hierdoor verdwijnt het maagzuur vaak.
ik heb met maagzuur geen problemen maar als de spijsvertering wat van streek raakt werkt cola drinken over het algemeen prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
swtimmer schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 19:36:
Ik blijf eten toch het lastigste vinden. Zit op dit moment al een tijdje week wel/niet in de VS en moet zeggen dat het lastig is met VS ontbijt/dinner een beetje normaal te eten (reis dan ook vaak nog een keer binnen de VS zelf, dus veel vliegtuig en vliegveld uren). Daar moet ik echt zelf nog een keer een goed systeem op vinden. In hotels/restaurants is bijna alle focus op veel eiwit + veel koolhydraten en nee zeggen op vliegtuig voer is lastig vind ik zelf.
Ik herken je probleem. Het is idd een beetje lastig. Ik probeer te letten op wat ik eet. In de avond eet ik wat minder dan normaal, maar vaak zijn ook de (zaken) lunches aan de zware kant. Ik probeer ook wat fruit mee te nemen naar de hotelkamer ipv chips.
Ik doe dit al een aantal jaren maar echt een goede oplossing heb ik ook niet gevonden.
Ik heb dit probleem overigens niet alleen in de VS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Salvatron schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 16:12:
[...]

Dat weet ik. Maar dat is op een hotelkamer ook niet zomaar voor de hand, en een hotelbar heeft het ook niet altijd staan. Om over op kantoor maar te zwijgen. Dus je wilt gewoon iets bij de hand hebben dat je ten alle tijden zo kunt pakken :)
En persoonlijk lust ik niet eens melk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

The Eagle schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 21:12:
[...]

Dat weet ik. Maar dat is op een hotelkamer ook niet zomaar voor de hand, en een hotelbar heeft het ook niet altijd staan. Om over op kantoor maar te zwijgen. Dus je wilt gewoon iets bij de hand hebben dat je ten alle tijden zo kunt pakken :)
En persoonlijk lust ik niet eens melk ;)
Nee maar er is misschien wel ergens een supermarkt o.i.d. te vinden. (voor als je bijv. geen rennies bij je hebt)

[ Voor 4% gewijzigd door Salvatron op 14-11-2015 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
Prachtig topic dit. Op mijn niet zo spectaculaire reizen sleep ik karrevrachten aan bagage mee, deels omdat het gewoon niet anders kan. Maar ik erger me er vreselijk aan.

Het is min of meer al gezegd maar koop gewoon extra spulletjes voor je reiskoffer: dus extra kleding, toilet artikelen enzo. Als je de koffer uitpakt meteen inpakken met schone spullen. Zo hoef je niet steeds van alles bij elkaar te zoeken.

En neem oordopjes mee.

Lensdragers raad ik aan een reservesetje lenzen mee te nemen.

@Typhone als je redelijk op tijd met je werk klaar bent kun je dan niet iets leuks en/of cultureels doen in je verblijfplaats?

[ Voor 5% gewijzigd door Obelink op 15-11-2015 10:07 . Reden: lensdragers ]

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Salvatron schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 21:13:
[...]

Nee maar er is misschien wel ergens een supermarkt o.i.d. te vinden. (voor als je bijv. geen rennies bij je hebt)
Ga er vanuit dat als je in het buitenland werkt de supermarkten onder kantoortijden open zijn (en alleen langer als je mazzel hebt). En je er dus net langs kunt als je werk klaar is.
In DLD en FR zou ik wel lange openingstijden verwachten. Maar in bijv Spanje en Tsjechie of Polen is assumption dan wel ineens the mother of all fuckups.

Punt is: liever mee verlegen dan om verlegen, en een pakje of zelfs stripje rennies stop je overal zo weg :)
Je wilt geen afhankelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Natuurlijk is het altijd handig om medicijnen oid mee te nemen. Vaak zit ik ook in een zakendistrict waar weinig supermarkten zijn.
Wel is het zo dat in bijna alle landen waar ik ben geweest de winkels een ruimer openingsbeleid hebben dan in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-10 20:19
neem ook altijd meer mee dan eigenlijk nodig is. Maar wil vaak nog al eens gebeuren dat ik ergens langer moet blijven of door moet.
Als ik vlieg met KLM/partners gaat er altijd een extra koffer mee met gereedschap. (frequent flyer voordelen)
Bij andere reizen gaat dat in mijn normale bagage.

Qua koffer, heb 8 jaar geleden een paar samsonite koffers gekocht. Doen het alle nog perfect. Koste toen wat, maar nog steeds plezier van. Heb 1 soort van veredelde sport tas van samsonite waar geen slot op zit. In het begin gedaan met een hangslot, maar laatste jaren altijd dicht gedaan met tywraps. Gaat prima, ook naar de USA etc. leg altijd een aantal tywraps boven op men kleren. Altijd is mijn koffer weer mooi dicht gemaakt met die dingen nadat ze hebben gecontroleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

rinkel schreef op zondag 15 november 2015 @ 14:12:
Natuurlijk is het altijd handig om medicijnen oid mee te nemen. Vaak zit ik ook in een zakendistrict waar weinig supermarkten zijn.
Wel is het zo dat in bijna alle landen waar ik ben geweest de winkels een ruimer openingsbeleid hebben dan in NL.
Laat ik het zo zeggen: sinds ik op een koude maandagochtend in Krakau op zoek mocht naar een apotheek voor medicijnen tegen buikgriep heb ik standaard iets meer in mijn tas zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.I.G.
  • Laatst online: 25-07 19:34

M.I.G.

[like an alien]

Wat ook interessant is als je veel vliegt om te kijken welke stoelen je zou kunnen kiezen. Op seatguru.com kan je vaak zien welke stoelen gunstig zijn. Zo heb je ook wel eens stoelen waar onder de stoel voor je een airco of verwarmingsmodule zit. Ben je lang dan kan dit net je comfort verminderen.

Ik probeer bij USA reizen op de heenreis vaak vooraan een stoel te bemachtigen, dan ben je sneller het toestel uit maar ook eerder in de rij voor de douane. Kan tijd schelen hierdoor. Terug maakt met me niet zoveel uit.

Wat ik wel interessant vind is hoe stoelkeuze nu werkelijk gaat. Afgelopen week vanuit Parijs, met een collega, ik kon niets anders kiezen terwijl hij wel meerdere opties had. Dit deden we tegelijkertijd en er was een verschil. Ticket klasse is altijd van invloed maar deze keer was deze hetzelfde. Dus ik snap niet hoe de een wel in aanmerking komt en de ander niet. Misschien zijn er mensen hier die weten hoe dat gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik sluit me aan bij eerder genoemde tips. Altijd koffer klaar, na het wassen van de spullen koffer direct inpakken. Verder heb ik ook altijd een toilettas ingepakt voor op reis (ik pak dus geen spullen over van huis naar de toilettas). Ik heb een kleine reisföhn mee, die is ook handig om eventuele onverwachte kreukels in je kleding weg te krijgen. Daarnaast altijd twee paar schoenen (een aan en een in de bagage) en een paar slippers voor op de hotelkamer en altijd ruim voldoende sokken en ondergoed.
Wat ik ook echt handige dingen vind zijn deze pakzakjes van ikea:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30235115
Zowel voor kleding als voor laptopzooi.
Hier ook: hotelkamer = crashkamer. in het begin nam ik nog wel boeken en tijdschriften en films mee om op de laptop te kijken, in de praktijk komt daar nooit wat van. Heel soms een beetje tv kijken als er voetbal is of zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dat er wat overlap is met andere posts hier, maar voor de volledigheid denk ik dat het handig is de dingen even te noemen die voor mij het grootste verschil maken;
  • Bose QC25 noise cancelling headphone. Duur maar onvergelijkbaar met de rest. Die prijs is ook maar relatief bij veel gebruik.
  • Koffer die stabiel rechtop staat op 4 wielen zodat je minimaal kracht nodig hebt dat ding mee te nemen.
  • Alle reisdocumenten uitgeprint op volgorde in een mapje - just in case
  • Toiletspullen extra aanschaffen en standaard in de koffer laten ipv steeds in en uitpakken
  • Online inchecken direct als het mogelijk is en stoelen checken. Vaak komen er vlak na openen checkin weer stoelen beschikbaar die bij boeken niet kiesbaar waren
  • http://www.seatguru.com voor het weten van de beste stoelen in een klasse
  • Schrijf in voor een frequent flyer programma dat aansluit bij je meestgebruikte routes
  • Bij intercontinentaal vliegen: uurtje extra van tevoren op de luchthaven en ongeacht het tijdstip 2 halve liters bier naar binnen. Ik slaap meestal voor opstijgen al en wordt zelfs bij de start niet wakker. (Ja, van alcohol slaap je in de regel onrustiger, maar bij vliegen is het sowieso een andere balans :P)
  • Als je hotels zoekt via hotels of booking gaat er een bizar bedrag naar die sites. Even direct bellen naar het hotel levert vaak een beter tarief of een betere kamer voor hetzelfde geld op
  • Zorg dat je bij nieuwe bestemmingen altijd even de achtergrond van het land en reisinformatie bekijkt. b.v. Elke keer zie je bij de US weer dat mensen vol verbazing zijn dat ze vooraf online moesten inschrijven...
  • Zorg dat alle vloeistoffen in je ruimbagage zitten om geklooi met zakjes te voorkomen
  • Creditcard - onmisbaar
En vast in de vlugheid nog wel het een en ander vergeten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Reisverzekering! Privé verzekeringen dekken zakelijke reizen vaak niet, dus regel dat goed met de zaak. Maak ook duidelijke afspraken voor het geval van calamiteiten. Mag je familie overkomen als je in het ziekenhuis bent beland? Welke som kan IS verwachten als ze je gijzelen? (max <toch maar ff geedit> in mijn geval)

[ Voor 4% gewijzigd door ph4ge op 16-11-2015 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
ph4ge schreef op maandag 16 november 2015 @ 16:00:
Reisverzekering! Privé verzekeringen dekken zakelijke reizen vaak niet, dus regel dat goed met de zaak. Maak ook duidelijke afspraken voor het geval van calamiteiten. Mag je familie overkomen als je in het ziekenhuis bent beland? Welke som kan IS verwachten als ze je gijzelen? (max 2.5 miljoen dollar in mijn geval)
Ik dacht dat je bij zulk soort verzekeringen iig nooit het bedrag mocht vermelden, omdat op deze manier als je ontvoerd wordt ze exact weten hoeveel ze kunnen vragen.

Overigens lijkt het me ook beetje overdreven voor Duitsland.

[ Voor 4% gewijzigd door Sissors op 16-11-2015 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissert
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:49
Ik vond dit wel een stoer Kickstarter project. Helaas niet in mijn bezit. Dus geen idee of het echt handig is.

"The best travel jacket"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ik wil het toch nog even benadrukken. Probeer elke week tenminste 2x te sporten indien je op reis bent. Ik heb collega's gezien die serieus fors zijn aangekomen aan de voorkant van hun buik.

Mijn eigen ervaringen uit business trips:

Reis lichtgewicht, markeer je koffer duidelijk. Stoel posities: indien je lang bent, ga altijd langs de check-in voor een stoel. Dit is de enige makkelijke manier om een stoel bij de nooduitgang te krijgen.

Let op groenten, vaak zijn die niet zo goed gewassen als in nederland, beter kies je dan voor vlees, gekoote groenten of pasta. Let hier voornamelijk op in landen als Morocco.. Net nadat MH17 was neergeschoten zat ik toevallig in Rusland de groenten die ze nog hadden in de hotels waren niet erg fris meer ;)
Helaas door een foutje was ik in Kiev Ukraine ook enkele dagen kotsmisselijk, probeer dit te voorkomen door zeer goed op te letten. Niets is zo vervelend als liggen te kreperen in een hotel met schoonmaaksters die geen woord verstaan.

Nou zou het bij jouw business trips nog meevallen, maar als je naar bijvoorbeeld Ukraine of Rusland gaat, dan kan het wel verstandig zijn je mentaal even voor te bereiden op de lokale verkeers situaties. Bij ons maken we altijd gebruik van company drivers, maar ook die hebben wel eens haast.

Mijn collega vond bovenstaande trip al niet relaxt en indien die dat had geweten, ging die liever met de trein. Het filmpje is van de terugreis, maar de heenreis was in het donker met regen en hagel.

[ Voor 9% gewijzigd door Ghostrider op 16-11-2015 21:04 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Sissors schreef op maandag 16 november 2015 @ 19:25:
Ik dacht dat je bij zulk soort verzekeringen iig nooit het bedrag mocht vermelden, omdat op deze manier als je ontvoerd wordt ze exact weten hoeveel ze kunnen vragen.

Overigens lijkt het me ook beetje overdreven voor Duitsland.
Ja, ik zit niet meer in het Midden Oosten gelukkig :) Overigens was het company policy van een multinational, dus echt geheim zal het niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Oh ja, voor ik het vergeet: in mijn koffer zit standaard een zwik houten wasknijpers en een stuk waslijn (oud koord van een jaloezie, retesterk). Ideaal op vakantie voor vakantiewasjes of om ff ergens op reis iets op te hangen. En als je ooit een spie of een ijzeren pinnetje nodig hebt heb je ze ook bij de hand. En in mijn toilettas zit een zwitsers zakmes met vele functie (schroevendraaiers etc).
Heb zelfs vaak genoeg een spanningzoeker mee op vakantie genomen. Handig als de airco er weer eens standaard mee ophoudt als je de balkondeur open doet :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
Zoveel tips en reacties dat ik niet eens meer in staat ben ze allemaal te beantwoorden. Deel mag van mij wel opgeschreven worden in algemene zin. Het vliegreizen heb ik nog niet echt meegemaakt. Internationaal wel (USA) maar dat is vrijwel altijd privé en dan zijn mijn eisen ziekelijk laag. Ik neem dan echt amper iets mee behalve het hoogst noodzakelijke.

Nog wat extra informatie overigens:

- Hele reeks medicijnen ligt in de auto. Deo, gel, geurtje ook. Slechts voor noodgevallen.

Eten ga ik goed in de gaten houden, dat vind ik wel een goede tip. Sporten idem dito. Dat gebeurt in Nederland volop maar op reis stukken minder. Uitstapjes doen zijn lastig gezien mijn finish tijd: 17:00 gemiddeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
swtimmer schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 19:36:
Dat is in de VS inderdaad supershit of extreem duur. Zoek een Whole Foods in je buurt en dan lukt het enigszins. Maar dat kost je wel serieus klauwen met geld. Brood is geen brood, zoetigheid tikt vrijwel altijd meteen de 500kcal aan en ik vraag me af waar de andere kcal vandaan komen. Ik dacht 'gezond' een salade te eten en toen bleken daar 1475 kcal in te zitten (WTF). Dat is meer dan in een Big American Pizza (!!!!). En het was met gerookte kip en een ranch achtige dressing. Vraag me niet waar die kcal vandaan kwamen in elk geval... Bij de cheesecake factory heb je die light varianten van van alles en nog wat. Voordat je daar een pepperoni pizza van 2800 kcal achterover knalt als avondeten... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 16 november 2015 @ 15:53:
b.v. Elke keer zie je bij de US weer dat mensen vol verbazing zijn dat ze vooraf online moesten inschrijven...
En vast in de vlugheid nog wel het een en ander vergeten :P
Wooaaah. Die heb ik laatst nog meegemaakt bij familie. Nog nooit van ESTA gehoord en die kregen even 350 ekkermannen extra op de neus om het alsnog geregeld te krijgen. Gelukkig verre familie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Laatst online: 13:32

Basszje

Reisvaap!]

Verwijderd schreef op maandag 16 november 2015 @ 15:53:

• Als je hotels zoekt via hotels of booking gaat er een bizar bedrag naar die sites. Even direct bellen naar het hotel levert vaak een beter tarief of een betere kamer voor hetzelfde geld op

[/list]

Dat is een goed punt. Vaak ligt dat rond de 10% . Zelf zoek ik altijd hotels op die sites en dan boek ik het rechtstreeks via hun site / contactgegevens. Overigens staan er om die reden ook altijd minder kamers op dat soort sites dan er beschikbaar zijn. Het is om reclame te maken, maar kost ook veel. Als het niet voor goedkopere kamer is dan voor de kudo's.
Ghostrider schreef op maandag 16 november 2015 @ 21:01:

Helaas door een foutje was ik in Kiev Ukraine ook enkele dagen kotsmisselijk, probeer dit te voorkomen door zeer goed op te letten.
Vraag ik me af wat je precies gegeten hebt. Hier in UA zijn de groentes vaak een stuk beter (in het seizoen! ) dan in supermarkten in Nederland aangezien de import- en sleepcultuur een stuk minder is. Dus ook weinig gif ( want duur ) etc .

De meeste buitenlanders hier kunnen de combinatie tussen Oekrainse gastheer, wodka, en salo meestal niet al te goed hebben :Y) .

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RatedR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-09 12:33
M.I.G. schreef op zondag 15 november 2015 @ 21:59:
Wat ik wel interessant vind is hoe stoelkeuze nu werkelijk gaat. Afgelopen week vanuit Parijs, met een collega, ik kon niets anders kiezen terwijl hij wel meerdere opties had. Dit deden we tegelijkertijd en er was een verschil. Ticket klasse is altijd van invloed maar deze keer was deze hetzelfde. Dus ik snap niet hoe de een wel in aanmerking komt en de ander niet. Misschien zijn er mensen hier die weten hoe dat gaat?
Heeft misschien iets te maken met de nieuwe AF/KLM policy dat Frequent Flyers meer (en goedkoper/gratis) keus gaan krijgen t.o.v. Ivory of non-members?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbcoro
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-10 13:55
Ik heb standaard van mijn belangrijke documenten (paspoort, rijbewijs), een goede digitale kopie, waar ik vanaf afstand bij kan. Stel dat ik alles verlies kan ik toch een kopie laten zien via de computer. Als ik op reis ga scan ik de losse documenten ook altijd even in.

Het klink wat voor de hand liggend....maar je zal je paspoort maar kwijt zijn in het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
mrbcoro schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 16:17:
Ik heb standaard van mijn belangrijke documenten (paspoort, rijbewijs), een goede digitale kopie, waar ik vanaf afstand bij kan. Stel dat ik alles verlies kan ik toch een kopie laten zien via de computer. Als ik op reis ga scan ik de losse documenten ook altijd even in.

Het klink wat voor de hand liggend....maar je zal je paspoort maar kwijt zijn in het buitenland.
Dan heb je een paar vermakelijke uurtjes op de ambassade en een vlucht later terug. M'n zusje kan er over meepraten na een tasroof in Miami }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

mrbcoro schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 16:17:

Wees hier zeer zorgvuldig mee. Mocht iemand toegang krijgen tot die digitale backup doordat je die bijvoorbeeld in je e-mail bewaard, dan is identiteit fraude zo gebeurt.

Asus Zenbook i7 256gb

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
Ghostrider schreef op woensdag 18 november 2015 @ 14:51:
[...]

Wees hier zeer zorgvuldig mee. Mocht iemand toegang krijgen tot die digitale backup doordat je die bijvoorbeeld in je e-mail bewaard, dan is identiteit fraude zo gebeurt.
USB stick met veracrypt aan je sleutelbos hangen. Of ergens bewaren waar je hem niet snel kwijt raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
wat gebruiken jullie voor je check in bagage? Ik heb de X Blade Samsonite 50, maar die is soms net te klein. Ik kwam de Pro DLX 4 55 tegen van Samsonite, maar dan zit je alweer snel tegen de 300 eur.
Pagina: 1 2 Laatste