Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het grote "jouw productie" topic - Deel 2 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 114 ... 143 Laatste
Acties:
  • 356.021 views

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

De volgende keer komt die wolkenfabriek aan de straatkant }:O
4,355kWh/kWp is te doen ondanks de dip op primetime.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

• TWyk
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 18-09 14:00
AUijtdehaag schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 22:43:
@TWyk
Wat zijn die diepe gaten in de parabool?
Dat is de puntige nok van het dak van de buren die twee keer schaduw geeft over de onderste rij van de panelen (aparte string van 2 + 3 panelen)
De schaduw is niet het hele jaar maar wel een maand of 7. In de zomer ziet het er zo uit
http://pvoutput.org/intra...750&sid=47058&dt=20160817
Waarom hang je niet een zo goed als nieuwe op?
Dat lost natuurlijk niet op dat er schaduw op valt. Optitrac zal wel iets het probleem verbeteren maar niet in de orde van grootte van de waarde van een nieuwe omvormer.

Ik overweeg nog wel p350i optimizers voor de onderste rij/string van 5 panelen maar zoek dan ook nog iemand met een solaredge key die dergelijke optimizers voor een zacht prijsje op mijn panelen op het dak kan monteren en met de key kan ontgrendelen want zelf kan ik dat niet.

[ Voor 24% gewijzigd door TWyk op 05-04-2017 09:27 ]

• SlasZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-10 13:39
dunklefaser schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 08:53:
[...]

Het hangt er van af wat je verwachting is, c.q. op welke manier je deze hebt bepaalt.
Zonder gegevens van jouw installatie (pvoutput.org?) kan niemand jouw getalletjes plaatsen.
Pvoutput heb ik niet, ik heb een SolarEdge installatie en zie niet echt een mogelijkheid om dit aan Pvoutput te hangen.
Installatie is 6.24kWp in O/W richting (azimut van -104 voor O en 76 voor W). Het geschatte vermogen heb ik bepaald via de website http://re.jrc.ec.europa.eu/pvgis/apps4/pvest.php met een standaard dakhelling van 35° (niet gechecked voor mijn huis) en een standaard verlies van 14% zoals daar aangegeven.

Januari was iets onder target (10kWh) en februari iets er boven (11kWh). December vorig jaar was er ook ferm boven (128 opbrengst tov 74 verwacht).

Zijn er betere manieren om dit in te schatten?

[ Voor 4% gewijzigd door SlasZ op 05-04-2017 10:35 ]

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Solaredge had toch een directe koppelingsmogenlijkheid met pvoutput?

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

• SlasZ
DRuw schreef op woensdag 5 april 2017 @ 10:37:
Solaredge had toch een directe koppelingsmogenlijkheid met pvoutput?
Als je admin rechten op je account hebt ja, dat hebben ze mij niet gegeven. Ik kan enkel de grafieken zien en output per paneel...

• RobbyMoody
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:37
Je kunt je API key opvragen bij de leverancier...

PVOutput Limelight 6750Wp

• SlasZ
RobbyMoody schreef op woensdag 5 april 2017 @ 10:39:
Je kunt je API key opvragen bij de leverancier...
Ik kan het proberen, al verwacht ik weinig animo van hun kant :)

• reneeke1970
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 10:15
SlasZ schreef op woensdag 5 april 2017 @ 10:17:
[...]

Pvoutput heb ik niet, ik heb een SolarEdge installatie en zie niet echt een mogelijkheid om dit aan Pvoutput te hangen.
Installatie is 6.24kWp in O/W richting (azimut van -104 voor O en 76 voor W). Het geschatte vermogen heb ik bepaald via de website http://re.jrc.ec.europa.eu/pvgis/apps4/pvest.php met een standaard dakhelling van 35° (niet gechecked voor mijn huis) en een standaard verlies van 14% zoals daar aangegeven.

Januari was iets onder target (10kWh) en februari iets er boven (11kWh). December vorig jaar was er ook ferm boven (128 opbrengst tov 74 verwacht).

Zijn er betere manieren om dit in te schatten?
Nee want het blijft schatten. Maar met jou cijfers die je noemt geloof ik dat je wel goed zit.
Ikzelf heb online een gelijkwaardig systeem gezocht, zo dichtbij mogelijk, en dan kijken of mijn verwachtingen van de opbrengst in verhouding lopen. Na half jaar krijg je dan wel goed beeld mits degene waar je naar kijkt ook een betrouwbare logging heeft natuurlijk

1 PVoutput . Dongen NB

• JoKo
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

JoKo

͡❛ ͜ʖ ͡❛

SlasZ schreef op woensdag 5 april 2017 @ 10:46:
[...]

Ik kan het proberen, al verwacht ik weinig animo van hun kant :)
Ik had de key binnen 24 uur van de zonnepanelenboer.
Jij heb betaald dus recht op de key!

Ouddorp ZW 6.175 Wp NO+ZO 7.825 Wp Totaal 14.000 Wp

• SlasZ
JoKo schreef op woensdag 5 april 2017 @ 11:43:
[...]

Ik had de key binnen 24 uur van de zonnepanelenboer.
Jij heb betaald dus recht op de key!
Dat geloof ik graag, of zij dat ook zo zien is een andere vraag. Het gaat om WinWatt in België, iemand ervaring met hen ivm API key?

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
J0YR1D3R schreef op maandag 28 november 2016 @ 17:10:
[...]

Vandaag gaat het wat meer gelijk op:

Zuid (13x280wp JA Solar): 2.780kWh/kW
Zuidoost (9x275wp Yingli): 2.671kWh/kW

Zal in de zomer wel anders gaan worden maar voor nu ben ik met beide prima tevreden :)
Weer even een vergelijkje tussen mijn eigen set op zuidoost en de tweede set bij mijn tante, dit keer over gisteren (4 april)

Zuid (13x280wp JA Solar): 5.978kWh/kW
Zuidoost (9x275wp Yingli): 5.337kWh/kW

De zuid set gaat nu echt in de win-stand. Bij mij is rond 4 uur de koek wel op (<1000 watt) waar de zuid set net over z'n piek is en vrolijk doorblaast met 3000 watt. Wanneer ik vergelijk met andere Yingli sets op zuid denk ik dat de JA Solar het niet eens heel gek gaat doen deze zomer en het wachten is op de eerste > 6kWh/kW.
TWyk schreef op woensdag 5 april 2017 @ 08:44:
[...]

Dat is de puntige nok van het dak van de buren die twee keer schaduw geeft over de onderste rij van de panelen (aparte string van 2 + 3 panelen)
De schaduw is niet het hele jaar maar wel een maand of 7. In de zomer ziet het er zo uit
http://pvoutput.org/intra...750&sid=47058&dt=20160817

[...]
Dat lost natuurlijk niet op dat er schaduw op valt. Optitrac zal wel iets het probleem verbeteren maar niet in de orde van grootte van de waarde van een nieuwe omvormer.

Ik overweeg nog wel p350i optimizers voor de onderste rij/string van 5 panelen maar zoek dan ook nog iemand met een solaredge key die dergelijke optimizers voor een zacht prijsje op mijn panelen op het dak kan monteren en met de key kan ontgrendelen want zelf kan ik dat niet.
Ik kan het ff niet goed meer volgen....
Volgens je pvoutput heb je een ginlong solis 3K.
En heb je zoals je zegt een string van 2+3 panelen. (=5)
Dus je hebt nog een string van 5 zitten, op een andere mppt ingang van die ginlong. In totaal 10 panelen.
En wil je op die 5 "probleem" panelen ook nog een solaredge optimizer plaatsen icm die ginlong?

Sorry, maar heb je daar wel iets aan?
5 panelen is zowiezo al een hele lage spanning in een string. Met gevolg dat die string niks meer doet, bij een schaduwpaneel. Dan dondert de spanning nog veel verder in elkaar. Met kans dat de hele string niet meer functioneerd. Dat lijk ik ook te zien in je pvoutput. Er valt iets helemaal weg.

Neem gewoon een SMA met optitrac en plaats alle 10 panelen in 1 string.
Mijn situatie met de schaduw van de dakkapel in de ochtend en laat in de middag de schoorsteen.
Getest met optitrac aan en uit.
https://www.mupload.nl/img/dkj5alsczftls.jpg
http://pvoutput.org/compa...6&df=20150524&dt=20150604

Niks van te merken met optitrac aan:
AUijtdehaag in "Jouw productie, afgelopen maand...ofzo"

Als je de ruimte hebt, plaats je nog 1 a 2 paneeltjes erbij, dan werkt het helemaal mooi.
Laat optitrac gewoon zijn werk doen.
Nog een voordeel van de SMA: je hebt een mppt ingang over voor de uitbreiding. ;)

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

• Roadrunnertoao
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-04-2024
SlasZ schreef op woensdag 5 april 2017 @ 11:57:
[...]

Dat geloof ik graag, of zij dat ook zo zien is een andere vraag. Het gaat om WinWatt in België, iemand ervaring met hen ivm API key?
API key opvragen moet geen probleem zijn hoor. Mocht het te lang duren bij de leverancier kun je deze ook altijd bij SolarEdge support opvragen. Heb ik ook gedaan.

• TWyk
TWyk schreef op woensdag 5 april 2017 @ 08:44:
[...]
En heb je zoals je zegt een string van 2+3 panelen. (=5)
Dus je hebt nog een string van 5 zitten, op een andere mppt ingang van die ginlong. In totaal 10 panelen.
En wil je op die 5 "probleem" panelen ook nog een solaredge optimizer plaatsen icm die ginlong?

Sorry, maar heb je daar wel iets aan?
5 panelen is zowiezo al een hele lage spanning in een string. Met gevolg dat die string niks meer doet, bij een schaduwpaneel. Dan dondert de spanning nog veel verder in elkaar. Met kans dat de hele string niet meer functioneerd. Dat lijk ik ook te zien in je pvoutput. Er valt iets helemaal weg.
De ginglong functioneert heel behoorlijk bij lage spanning maar inderdaad niet als de spanning zakt tot onder de 100 volt.
Ik had begrepen dat door het toepassen van optimizers op de onderste string het voltage in die string wel boven de 100V zou blijven en er dus niet zo'n gat in de opbrengst zou ontstaan als nu (met name in maart april sept en oktober).
Als je de ruimte hebt, plaats je nog 1 a 2 paneeltjes erbij, dan werkt het helemaal mooi.
Laat optitrac gewoon zijn werk doen.
Nog een voordeel van de SMA: je hebt een mppt ingang over voor de uitbreiding. ;)
Ik kan zeker geen panelen verder kwijt op het dak.
De huidige panelen liggen al wat anders dan ik wilde omdat mijn dakpannen aan de nok vastgemetseld zitten en de panelen daarom flink verder van de schuine randen moesten worden gelegd.

Omdat ik zelf niet het dak op wil om de panelen aan te passen en alles moet laten aanleggen is het qua kosten en opbrengst bovendien niet evident om zo maar wijzigingen te doen aan de strings en omvormer configuratie.

• reneeke1970
TWyk schreef op woensdag 5 april 2017 @ 13:26:
[...]

De ginglong functioneert heel behoorlijk bij lage spanning maar inderdaad niet als de spanning zakt tot onder de 100 volt.
Ik had begrepen dat door het toepassen van optimizers op de onderste string het voltage in die string wel boven de 100V zou blijven en er dus niet zo'n gat in de opbrengst zou ontstaan als nu (met name in maart april sept en oktober).

[...]

Ik kan zeker geen panelen verder kwijt op het dak.
De huidige panelen liggen al wat anders dan ik wilde omdat mijn dakpannen aan de nok vastgemetseld zitten en de panelen daarom flink verder van de schuine randen moesten worden gelegd.

Omdat ik zelf niet het dak op wil om de panelen aan te passen en alles moet laten aanleggen is het qua kosten en opbrengst bovendien niet evident om zo maar wijzigingen te doen aan de strings en omvormer configuratie.
Die twee string van vijf panelen koppel je toch gewoon binnen bij je omvormer in serie?
Gebruik dan voor de onderste vijf optimisers van hosola,is stuk eenvoudiger dan se

1 PVoutput . Dongen NB

• TWyk
reneeke1970 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 13:34:
[...]
Die twee string van vijf panelen koppel je toch gewoon binnen bij je omvormer in serie?
Dat kan natuurlijk. Ik had nog niet doorgedacht.
Gebruik dan voor de onderste vijf optimisers van hosola,is stuk eenvoudiger dan se
Ik had begrepen dat juist de SE p350i optimizers het eenvoudigste zijn.
Deze kunnen op elke omvormer aangesloten worden (itt de normale SE optimizers)

• reneeke1970
TWyk schreef op woensdag 5 april 2017 @ 13:40:
[...]

Dat kan natuurlijk. Ik had nog niet doorgedacht.

[...]

Ik had begrepen dat juist de SE p350i optimizers het eenvoudigste zijn.
Deze kunnen op elke omvormer aangesloten worden (itt de normale SE optimizers)
Oh vandaar je 25 vragen daarover haha.
Als iets niet simpel is dan is het wel se.
En ik vermoed dat je dan hele string moet voorzien maar weet ik niet zeker. Maar die van hosola of tygo inderdaad niet, kan zelfs op één slecht paneel geplaatst worden, tussen klikken en klaar.
Alleen even kijken of ze met paneel spanning overeen komen

Tigo heeft ook duo uitvoering voor 90 euro meen ik

[ Voor 3% gewijzigd door reneeke1970 op 05-04-2017 13:51 ]

1 PVoutput . Dongen NB

• TWyk
reneeke1970 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 13:49:
[...]
Oh vandaar je 25 vragen daarover haha.
Als iets niet simpel is dan is het wel se.
En ik vermoed dat je dan hele string moet voorzien maar weet ik niet zeker. Maar die van hosola of tygo inderdaad niet, kan zelfs op één slecht paneel geplaatst worden, tussen klikken en klaar.
Alleen even kijken of ze met paneel spanning overeen komen

Tigo heeft ook duo uitvoering voor 90 euro meen ik
De Tigo optimizers schenen weer een prijzige MMU nodig te hebben of zoiets.
En ik ben helaas ook niet iemand van ff iets op een paneel klikken want het dak durf ik zelf niet op.
Er zijn jammer genoeg ook geen aanbieders van zonnepanelen te vinden die optimizer oplossingen icm met montage aanbieden

[ Voor 7% gewijzigd door TWyk op 05-04-2017 14:43 ]

@TWyk
Voor monitoring en shutdown had ik begrepen.
Ik weet het niet, ik heb optitrac
uit de datasheet:
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/efhqv4tgxeqlg.jpg
Je huidige installateur hoort toch een goed werkende installatie af te leveren? Nou dit is zijn 2e kans alsnog.

[ Voor 24% gewijzigd door AUijtdehaag op 05-04-2017 15:03 ]

• thido
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:38

thido

Tilburg

AUijtdehaag schreef op woensdag 5 april 2017 @ 15:01:
@TWyk
Voor monitoring en shutdown had ik begrepen.
Ik weet het niet, ik heb optitrac
uit de datasheet:
[afbeelding]
Je huidige installateur hoort toch een goed werkende installatie af te leveren? Nou dit is zijn 2e kans alsnog.
De nieuwe modules van Tigo (TS4) hebben geen MMU of andere apparaten nodig voor de optimizer functionaliteit. De oudere varianten (MM serie) hebben dat volgens mij wel, wellicht iemand hier die ze zonder gebruikt en kan toelichten?

All electric! 8500Wp / Vaillant l/w 7kW / 2x Daikin l/l 2.5kW / Atlantic 200l / Nexus 20kWh / Victron 32kWh

• reneeke1970
Verkoop praatje geweest, ook de oude mm kan zonder mmu ,kom maar kijken dan trek ik er de stekker wel even van uit.....
Laatst kwam ik er achter na vier dagen dat hij was vast gelopen, mis alleen vier dagen log

1 PVoutput . Dongen NB

• reneeke1970
TWyk schreef op woensdag 5 april 2017 @ 14:38:
[...]

De Tigo optimizers schenen weer een prijzige MMU nodig te hebben of zoiets.
En ik ben helaas ook niet iemand van ff iets op een paneel klikken want het dak durf ik zelf niet op.
Er zijn jammer genoeg ook geen aanbieders van zonnepanelen te vinden die optimizer oplossingen icm met montage aanbieden
Ja hoor, zaanzon al heel lang, ook een bedrijf uit Dordrecht waarvan ik naam niet meer weet, en sun solar verkoopt ze inmiddels ook dus die zal ze ook vast wel mee plaatsen op verzoek

1 PVoutput . Dongen NB

• Apeldoorn
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 07-01-2024
Ook vandaag ruim onder de target gebleven van 11,25 kwh.
Jammer....heb al een behoorlijk achrerstandje opgelopen weer.

3025 wp, z-zw, plat dak, 15 graden hellingshoek

• Misterpc
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:47
vandaag een aan/uit disco met de zon en veel wolken in aalten , 15.2 KWh 2.62 KWh/KWp wel minder dan de 16 KWh prognose , maar de schade blijft beperkt gelukkig ..

B & W 5,8 KWp solar 12 * oost 10 * west

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11 20:24

TFHfony

Professional Weirdo

Ook hier een aardige knipperlichtrelatie met de zon, maar uiteindelijk toch nog ruim 21kWh, ofwel 3.7Wh/Wp

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• habbekrats
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:42
Zo vandaag nog een heel mooie dag boven aan de kust. De weerberichten leken gisteren ongunstig voor de panelen. 19.090kWh 5.615kWh/kW vandaag, ik zit nu nagenoeg op target voor April voor wat het waard is.

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=46229&sid=42168

• JoKo
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

JoKo

͡❛ ͜ʖ ͡❛

Het viel vandaag reuze mee, had anders verwacht
17.563kWh 4.961kWh/kW
April loopt dik op schema.

Ouddorp ZW 6.175 Wp NO+ZO 7.825 Wp Totaal 14.000 Wp

• de schompen
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16-11 17:26
Wat een gemak bij een tuin opstelling. Kun je de optimizers er zo onder schroeven, maar ja.....Om bij de les te blijven : 24.7 Kwh deze dag.

Set 1: 5200 Wp op een se 5k. Set 2: 5200 Wp op een se 5k. Set 3: 5040 Wp op een Growatt 5000tl3-xh

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-11 19:21

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

4,2 en 3,2 kWh/kWp vandaag, mooie dag die mij nog alles meevalt.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

• Pakhaas
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09:18
Geen super dag hier maar uiteindelijk trok het nog aardig bij. 5.22kwh/kwp en een 6e plek op pvoutput

• reneeke1970
de schompen schreef op woensdag 5 april 2017 @ 20:06:
Wat een gemak bij een tuin opstelling. Kun je de optimizers er zo onder schroeven, maar ja.....Om bij de les te blijven : 24.7 Kwh deze dag.
Plat dak is ook handig.
Wat ik laatst ook zag, iemand had als tuin afscheiding een meter of 15 aan heat pipes staan gewoon op de grond. Zijn dak lag vol met pv

1 PVoutput . Dongen NB

• TWyk
11.9 kWh @ 4.103 Wh/Wp
Net het dagtarget maar het maandtarget komt zo niet echt dichterbij.

[ Voor 4% gewijzigd door TWyk op 05-04-2017 22:06 ]

• heho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-11 19:51

heho

Ommen, Overijssel

Niet een hele geweldige dag hier ...
9.82 kWh met 3.09 kWh/kWp

12x265W mono, 165° Zuid, helling 35°, SMA 3000TL

• Misterpc
het lijkt een beetje op vorige jaar qua opbrengst , maar het mag wel zonniger worden , dat kan ik dan weer aan de warmtepomp geven , die lust dat ook wel , maar verder ziet het er grijzig uit .
ik zit nog onder de 4 KWh erg weinig , nog niet eens de helft van de dagprognose

[ Voor 17% gewijzigd door Misterpc op 06-04-2017 12:40 ]

• SlasZ
Roadrunnertoao schreef op woensdag 5 april 2017 @ 12:58:
[...]

API key opvragen moet geen probleem zijn hoor. Mocht het te lang duren bij de leverancier kun je deze ook altijd bij SolarEdge support opvragen. Heb ik ook gedaan.
Ik heb vandaag de API-key ontvangen en integratie lukt, zie http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=57132&sid=51414.
Echter zie ik enkel de productie van gisteren en vandaag, worden de vorige dagen en maanden ook uiteindelijk geimporteerd of indien niet kan ik dat zelf doen?

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11 15:26
Gister toch nog mijn dag-target behaald

16.490kWh 4.362kWh/kW

Verwacht vandaag wel iets hoger uit te komen maar echt veel soeps is het ook weer niet:

Afbeeldingslocatie: http://upload.mattie-systems.nl/uploads/97449-chart_(51).png

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

• TWyk
SlasZ schreef op donderdag 6 april 2017 @ 16:36:
[...]
Ik heb vandaag de API-key ontvangen en integratie lukt, zie http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=57132&sid=51414.
Echter zie ik enkel de productie van gisteren en vandaag, worden de vorige dagen en maanden ook uiteindelijk geimporteerd of indien niet kan ik dat zelf doen?
Als je de dagelijkse productie kan exporteren naar een file (veel standaard omvormer logging sites kunnen dat) dan kun je die info (een beetje bij geedit) weer inladen via de live loader van PV output.
Tot 14 dagen terug (90 dagen voor donateurs).

Is wel een beetje gedoe de eerst keer maar als je het voor 1 dag is gelukt dan gaat de rest makkelijker

[ Voor 7% gewijzigd door TWyk op 06-04-2017 17:39 ]

• backupdevice
  • Laatst online: 09:01

backupdevice

No Risk , Full Push

Grijs en grauw in Asten vandaag.

6.500kWh 1.477kWh/kW

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• Misterpc
ondanks de grijze soep van vandaag toch nog ruim 11 KWh 1.9 KWh/KWp wel 5 KWh minder dan de dag prognose , hopen dat we snel meer zon krijgen ..

• Rol-Co

Rol-Co

Mattie112 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 17:02:
Gister toch nog mijn dag-target behaald

16.490kWh 4.362kWh/kW

Verwacht vandaag wel iets hoger uit te komen maar echt veel soeps is het ook weer niet:

[afbeelding]
Zo'n slechte dag heb je niet hoor, je hebt de minste bewolking aan de kust dus eigenlijk geen klagen. ;)

• TWyk
9.2kWh @ 3.172 Wh/Wp
80% van dagestimate, 90% van maandestimate
Meh, wel een paar mooie pieken tot 98% van watt peak.

• de schompen
17.9 Kwh is 3.44 Kwh/Kwp. Daar zal ik het mee moeten doen deze dag.

Set 1: 5200 Wp op een se 5k. Set 2: 5200 Wp op een se 5k. Set 3: 5040 Wp op een Growatt 5000tl3-xh

• Mattie112
Rol-Co schreef op donderdag 6 april 2017 @ 19:25:
[...]

Zo'n slechte dag heb je niet hoor, je hebt de minste bewolking aan de kust dus eigenlijk geen klagen. ;)
Hm inderdaad, ik kom uit op 17.400kWh 4.603kWh/kW en als ik dat vergelijk met een hoop anderen mag ik niet klagen _/-\o_

• Skipper-93
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-11 12:06
Gisteren: 2.956 en 4.096 kWh/kWp
Vandaag: 1.741 en 2.470 kWh/kWp

PVOutput / Wind Turbine Live Camera

• Apeldoorn
Zit ook dagelijks onder mijn dagtarget. Moet nu wel zonniger gaan worden, want april is een belangrijke maand voor mijn paneeltjes.

• Zanzibar-1337
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-11 07:45
11.521kWh 2.259kWh/kW, loop inmiddels al meer dan 50kWh achter op de estimates, en het ziet er nog niet echt goed uit het weer...

5100wp Zuid-Oost - SMA 7000TL20 30xSF170s - Live PVoutput - Daikin US 3.5

• heho

heho

Ommen, Overijssel

Gisteren was het niet veel helaas.
7.99 kWh met 2.51 kWh/kWp

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Gisteren mijn dag-target net niet gehaald: 16.367kWh, ofwel 2.861WhkWp. Gelukkig liggen we nog wel redelijk op schema voor april :)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• Roadrunnertoao
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-04-2024
SlasZ schreef op donderdag 6 april 2017 @ 16:36:
[...]

Dit moet jezelf doen...
Zoals TWyk al schrijft (ik dacht trouwens dat je "gratis" tot 30 dgn terug kon gaan)
Je kan export maken van de Solaredge pagina en deze in pv importeren (of handmatig overkloppen :-P )

• SlasZ
Roadrunnertoao schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 10:14:
[...]

Dit moet jezelf doen...
Zoals TWyk al schrijft (ik dacht trouwens dat je "gratis" tot 30 dgn terug kon gaan)
Je kan export maken van de Solaredge pagina en deze in pv importeren (of handmatig overkloppen :-P )
Heb geprobeerd met CSV maar dat duurt me te lang. Ik heb dan gewoon de totale productie per maand ingegeven, dan neemt ie een gemiddelde. Het gaat mij gewoon om de productie tot nu toe daar te hebben, details per dag kan ik opvragen via de SolarEdge monitoring portal.

Nu zoek ik nog een apparaatje om mijn verbruikte energie te meten en door te sturen. Iemand daar tips voor? Youless lijkt me niet zo geschikt aangezien ik maar 1 draaischijf heb die terugdraait indien ik meer produceer dan verbruik... Ik dacht eerder aan een DIN-rail apparaatje?

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:17

Wailing_Banshee

You're Next

SlasZ schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 10:46:
[...]

Heb geprobeerd met CSV maar dat duurt me te lang. Ik heb dan gewoon de totale productie per maand ingegeven, dan neemt ie een gemiddelde. Het gaat mij gewoon om de productie tot nu toe daar te hebben, details per dag kan ik opvragen via de SolarEdge monitoring portal.

Nu zoek ik nog een apparaatje om mijn verbruikte energie te meten en door te sturen. Iemand daar tips voor? Youless lijkt me niet zo geschikt aangezien ik maar 1 draaischijf heb die terugdraait indien ik meer produceer dan verbruik... Ik dacht eerder aan een DIN-rail apparaatje?
Slimme meter installeren :p

* Wailing_Banshee vlucht voor de meute

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• SlasZ
Wailing_Banshee schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 10:53:
[...]

Ik woon in België (Wallonië om het nog erger te maken) en daar zijn ze nog maar pas over beginnen nadenken... Ik denk niet dat het er komt voor 2020 :)

• Jerrythafast
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07:32
Wailing_Banshee schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 10:53:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://media.giphy.com/media/P1cxOaXCxG1SE/giphy.gif

• PClop
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
SlasZ schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 10:46:
[...]

Met de Youless LS120 en een dinrail Kwh meter of zelfs P1 poort van een "slimme"meter.
De nieuwste Youless heeft daar tegenwoordig vaste aansluitmogelijkheden voor.

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
heho schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 09:13:
Gisteren was het niet veel helaas.
7.99 kWh met 2.51 kWh/kWp
Grappig topic dit. Nog niet eerder gezien.

Is dit de juiste berekeningen voor 10x295wp panelen?

opbrengst gister 9,4kWh / (2950x1000) = 3,18 kWh/kWp ?

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Hmmm, inmiddels is het donkergrijs hier buiten :-(

• TWyk
TFHfony schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 12:52:
Hmmm, inmiddels is het donkergrijs hier buiten :-(
In het westen gaat het wel goed. (op een wolkje na)
Op schema voor dagtarget

• heho

heho

Ommen, Overijssel

RodeStabilo schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 12:42:
[...]

Grappig topic dit. Nog niet eerder gezien.

Is dit de juiste berekeningen voor 10x295wp panelen?

opbrengst gister 9,4kWh / (2950x1000) = 3,18 kWh/kWp ?
Klopt inderdaad. Het aantal opgewekte kWh gedeeld door, in jouw geval, 2.95 (2950:1000)

• Misterpc
een bijna volledig grijze dag met een soortgelijke opbrengst .. 10.5 KWh 1.81 KWh/KWp erg weinig zo .
en de achterstand loopt nu ook op met bijna 6 KWh per dag , dit moet niet te lang duren anders is het weer niet bij te halen . zoals vorige maand

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11 19:20
Hier toch nog 4,02 kWh/kWp. Vanochtend was het lekker zonnig, en met een ZW set heb je dan geluk ;-)

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

• Zanzibar-1337
9.907kWh 1.943kWh/kW, geen zon gezien vandaag in Doetinchem. Weer 10kWh achter op schema.

• TWyk
15,3 Wh @ 5.276 Wp
Goede dag hoor.
134% van dagestimate. 96% van maand.

[ Voor 33% gewijzigd door TWyk op 07-04-2017 20:12 ]

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Vandaag vergelijkbaar met gisteren. Een ruime 16kWh wat neer komt op 2,8Wh/Wp, ofwel 86% van de dagestimate. Gelukkig nog wel 108% Pro Rata voor deze maand...

• crazyharrie
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-11-2023

crazyharrie

9370WP op O-Z-W Ecodan 7,5Kw

Vanaf 09:35 scheen de zon hoog aan de hemel in NH.
35.802kW 5.525kWh/kW

@Loesje: Wie niet in (vandebron) zonne energie gelooft, moet er maar eens in gaan liggen. http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=19198&sid=17057

• de schompen
21.9 Kwh /4.21 Kwh per kilowatt piek. Toch niet onaardig deze dag in Zeeland. Oke, op Zanzibar, mijlen hier vandaan, zal het wel zonniger zijn geweest.

• heho

heho

Ommen, Overijssel

Valt niet eens helemaal tegen vandaag in Ommen.
9.69 kWh met 3.05 kWh/kWp
April loopt wel achter voorlopig, maar dat heeft maart ook heel lang gedaan. Nog geen paniek dus ... :-)

• thido

thido

Tilburg

hmm 1.5kWh/kWp in Tilburg :-(

All electric! 8500Wp / Vaillant l/w 7kW / 2x Daikin l/l 2.5kW / Atlantic 200l / Nexus 20kWh / Victron 32kWh

• Jerrythafast
hesselbeertje schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 18:58:
Hier toch nog 4,02 kWh/kWp. Vanochtend was het lekker zonnig, en met een ZW set heb je dan geluk ;-)
Ehm, de ochtend is meer het domein van de ZO setjes ;)

Een goede dag gedraaid hier. Terwijl de bewolking in de loop van de middag van alle kanten kwam opzetten hebben we hier nog tot het begin van de avond in de zon gezeten. Het heeft uren geduurd voor de wolken die laatste paar meters dichterbij durfden te verschuiven. Heeft ons dan ook een 2e plaats in het Zuid-Holland team opgeleverd met 5,473 Wh/Wp!

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11 19:20
Jerrythafast schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 23:55:
[...]

Ehm, de ochtend is meer het domein van de ZO setjes ;)
Euuuh, klopt, hij ligt ook ZO ;-)

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Pfff wat een bagger week in Asten. Vandaag weer grijs en donker.
Zit pas op 0.750kWh/kW. Nou ja, morgen schijnt een topdag te worden.

• Misterpc
goh zeg , hier in aalten hetzelfde weer als gisteren en het wil niet vlotten met die voorspellingen , stuur eens wat zon hierheen ipv aan de kust .. 3.7 KWh 0.64 KWh/KWp :(

• TWyk
Misterpc schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 12:53:
goh zeg , hier in aalten hetzelfde weer als gisteren en het wil niet vlotten met die voorspellingen , stuur eens wat zon hierheen ipv aan de kust .. 3.7 KWh 0.64 KWh/KWp :(
Niet overal aan de kust is het goed hoor.
In zeeland en zuidholland is het goed maar hier is het half bewolkt en zit ik om 13:50 nu nog maar op 45% van de dagestimate.
Het kan nog wel maar dan moet het wel flink opklaren

• de schompen
Misterpc: nu aan de kust is het nog maar 17.5 Kwh. Kan veel beter om deze tijd .(ook aan de kust is het niet altijd weelde) Groet uit Kamperland.

• Mattie112
Eindscore gister:
18.720kWh 4.952kWh/kW

Vandaag gaat het ook prima zit atl op 16kWh

Morgen voorspellen ze ook zon, zon, zon :D

• Zanzibar-1337
Hmm heeft de hele dag geduurd voordat de zon ging schijnen, nu schijnt hij eindelijk, maar niet meer op mijn dak.... Helaas....

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Nou, er druppelt nog wat binnen maar echt hoger zal het niet worden.

Om 14.30 begon hier de zon te schijnen , eindscore zal rond dit zijn; 12.300kWh - 2.795kWh/kW

• Misterpc
hier in aalten ook een ochtend zonder zon , uiteindelijk net mijn dagtarget gehaald van 16 KWh 2.75 KWh/Kwp niets gewonnen en neits verloren qua productie alleen 1 dag opgeschoten ..
morgen hoop ik de achterstand goed te maken en wat voorsprong te behalen voor de komende dagen .
vorig jaar april was uiteindelijk fors hoger dan de prognose , hoe het dit jaar wordt gaan we zien .

• Rol-Co

Rol-Co

Het begon hier ook pas echt na de middag maar toch gaat het er om spannen of het een record dag gaat worden.

• TWyk
13 kWh @ 4,483 Wh/Wp
Matige ochtend, goede middag vanaf 2 uur.
114% van dagestimate,
Op 98% van maandestimate

Verwijderd

Ook hier in Groningen spande het er om of het een record werd: gelukkig was 1 april nog lager.

• heho

heho

Ommen, Overijssel

Ja, en nu schijnt de zon hier alleen heb ik er geen moer meer aan ...
Druppelt nog wel wat binnen maar de 2 kWh/kWp ga ik bij lange na niet halen

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Ook hier begon het pas in de middag:

Chart 08-04-17

Maar mag zeker niet klagen. Ruim 28kWh, wat neer komt op bijna 5Wh/Wp.
Pro Rata deze maand bijna 114%, maar nog veel mooier:
Pro Rata voor dit jaar 100%... En da's wel bijzonder. Want mijn targets zijn op basis van mijn huidige set van 5720Wp, maar tot 10 maart lag er nog maar 4560Wp op. Dus die 2 1/2 maand zijn al gecompenseerd!

• reneeke1970
TFHfony schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 19:25:
Ook hier begon het pas in de middag:

[afbeelding]

Maar mag zeker niet klagen. Ruim 28kWh, wat neer komt op bijna 5Wh/Wp.
Pro Rata deze maand bijna 114%, maar nog veel mooier:
Pro Rata voor dit jaar 100%... En da's wel bijzonder. Want mijn targets zijn op basis van mijn huidige set van 5720Wp, maar tot 10 maart lag er nog maar 4560Wp op. Dus die 2 1/2 maand zijn al gecompenseerd!
Ja die aps is zo slecht niet.....
Komt jou meting van aps af of externe kWh meter?

1 PVoutput . Dongen NB

• Apeldoorn
Op de Veluwe pas om 16.00 uur wat zonnig. Ver onder de dagtarget wederom. Alle 8 dagen van april onder de dagtarget :N

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

reneeke1970 schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 19:41:
[...]

Ja die aps is zo slecht niet.....
Komt jou meting van aps af of externe kWh meter?
Komt van de APS zelf.
Ik heb hier wel korte tijd een geleende losse kWh meter tussen gehad die de helft van de panelen heeft gemeten (De nu tien APS'en (toen acht) zitten hier verspreid over 2 groepen/fases). Op zonnige dagen gaf de kWh meter tussen de 1 en 2 procent minder aan dan wanneer ik de data van de APS website door 2 deelde. Zal onder andere (gok ik) te maken hebben met de 10 meter kabel die er tussen hangt en de APS'en die wellicht wat in zijn eigen voordeel rekent ;-) Op normale/donkere dagen was dit verschil minder tot vrijwel niet bestaand.

• thido

thido

Tilburg

23.9kWh -> 4.34kWh/kWp
Ik ben tevreden :-)

• Rol-Co

Rol-Co

4,7 en 4,0 kWh/kWp vandaag, net geen dagrecord

• de schompen
28.3 Kw stunden. Is 5.44 Kwh/kwp. Ben benieuwd naar morgen, zou de topper van deze maand kunnen worden.

thido schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 20:20:
23.9kWh -> 4.34kWh/kWp
Ik ben tevreden :-)
Grrr...
23.874kWh -> 3.992kWh/kWp
Maar ik deel je gevoel... ;)

• Jerrythafast
Joehoe, mooie dag! 17,026 kWh (5,821 Wh/Wp). Nr 8 in Team Netherlands, nr 7 in Team Tweakers en nr 3 in Team Zuid-Holland. En dat met asociaal veel vogelpoep op de panelen :9

• MieJuul
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-11 09:43

MieJuul

3970Wp

14,33 kWh op de grote set (5,19 kWh/kWp)
5,07 kWh op de kleine set (4,19 kWh/kWp)

Wat wolken in de ochtend maar voor de rest zonovergoten!
Heerlijke dag, morgen nog zo 1 graag :)

12x SH-230P6 all-black op een Effekta ES3300 live en 22x SM55 op 2 Steca's 500 en 1 Steca 300 live

• Apeldoorn
Vandaag lekker zonnig weer.
Hopelijk mijn eerste 5 kWh/kwp in de maak voor dit jaar.

• Misterpc
hier in aalten schijnt de zon ook en de zonne inverter doet al vanaf 7 uur zijn best , moet ook , eens zien wat de teller eind van de dag te zeggen heeft ..

• reneeke1970
Gisteren was hele slechte start maar toch record dag.
Nu op dit moment al 3.7 kWh meer dan gisteren, nou als dat niet goed gaat komen

1 PVoutput . Dongen NB

• Pakhaas
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09:18
Zou dit mijn beste dag ooit gaan worden? relatief koel, goede stand van de zon tov hellingshoek dak (35graden) en geen wolkje aan de lucht. Zou 7 kwh/kwp te doen zijn met een zuid opstelling SF?

• TWyk
Jerrythafast schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 20:46:
. En dat met asociaal veel vogelpoep op de panelen :9
Ik ken dat
vogelpoep op paneelSinds eergisteren

• Misterpc
ik heb de kraaien en hun nesten onder de zonnepanelen , gelukkig hun poep nog niet erop wat ik ook niet wil hoor !
wel heb ik de wasmachine nu aan op de zonne energie , je moet er toch iets mee doen ? :D

• de schompen
Wat een zegen: hier geen last van kraaien en andere vogels die een sanitaire stop maken boven mijn panelen.

• Zanzibar-1337
Het is hier een beetje heiig in lucht, dagomzet is binnen, nu zoveel mogelijk compenseren met de maandtarget, loop inmiddels 50kWh achter op de maand...

Pagina: 1 ... 114 ... 143 Laatste

Dit topic is gesloten.