1 PVoutput . Dongen NB
Target = 182kWhreneeke1970 schreef op maandag 20 februari 2017 @ 14:54:
[...]
Target bij stellen want zo heel slecht is nou ook weer niet
Februari 2016: 245 kWh
Februari 2017 tot nog toe: 96kWh
En de voorspellingen geven allemaal dagjes van 2 a 3 kWh aan... Dus wel slecht. Zeker hier in het zuiden.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Bij mij is in verhouding niet zo slecht, diffuus licht is prima voor mij.
Ach die 60 kWh tekort (ongeveer)maak je vast later weer goed.
1 PVoutput . Dongen NB
Maar ja... je doet er zo weinig aan he
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Als ik hier kijk:reneeke1970 schreef op maandag 20 februari 2017 @ 15:17:
Ik woon bijna naast je.
Bij mij is in verhouding niet zo slecht, diffuus licht is prima voor mij.
Ach die 60 kWh tekort (ongeveer)maak je vast later weer goed.
http://www.pvoutput.org/c...40939&sid1=42073&c=-1&t=m
Ook redelijk bij mij in de buurt (17km), dan zie ik toch hetzelfde als bij mij. Vorig jaar vorig jaar gemiddeld 1,7 & 1,9Kwh/kWp per dag in februari en momenteel beide amper 1kWh/kWp per dag gemiddeld. En de voorspellingen beloven niet echt een groei.
Maargoed, toch maar even 4 extra panelen bestellen. Alleen ff wachten tot Sun-Solar met een prijsje komt. WInkelman had ik eerder aangeschreven, maar die zijn te lui om te antwoorden
[ Voor 13% gewijzigd door TFHfony op 20-02-2017 15:25 ]
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
1 PVoutput . Dongen NB
Weet even niet meer welk script ik daar voor gevonden heb. Zal het eens nakijkenDRuw schreef op zondag 19 februari 2017 @ 17:49:
ik heb dit ook wat je nu noemt.
werkt prima:)
scriptje van Zonoskar toch?
Signature van nature
Hoef ook niet zozeer korting (mag altijd natuurlijk), maar meer wat info om zeker te weten dat alles straks compleet aangeboden wordtreneeke1970 schreef op maandag 20 februari 2017 @ 15:30:
Zal mij verbazen als hij nog korting geeft op de website prijzen.......
[ Voor 13% gewijzigd door TFHfony op 20-02-2017 16:04 ]
Begin van deze maand wel gewoon echt slecht, daarna een paar dagen goed maar nu is het ook weer om te huilen. Zit op 50% (pro rata 75%) dus heb nog wel wat dagen zon nodig om weer bij te komen!
3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)
B & W 5,8 KWp solar 12 * oost 10 * west
Set 1: 5200 Wp op een se 5k. Set 2: 5200 Wp op een se 5k. Set 3: 5040 Wp op een Growatt 5000tl3-xh
5100wp Zuid-Oost - SMA 7000TL20 30xSF170s - Live PVoutput - Daikin US 3.5
http://pvoutput.org/compa...p?sid=17556&n=12&c=-1&t=m
Andre zei al, alles ziet er anders uit, als de zon schijnt.
[ Voor 12% gewijzigd door AUijtdehaag op 20-02-2017 21:10 ]
februari wordt afgeschreven bij deze. Als ik nog 11 kWh binnenhaal, wat gezien de voorspellingen nog lastig zat gaat worden, dan loop ik nog 100 kWh achter op februari vorig jaar.
12x265W mono, 165° Zuid, helling 35°, SMA 3000TL
1 PVoutput . Dongen NB
Signature van nature
3025 wp, z-zw, plat dak, 15 graden hellingshoek
fingers crossed voor een neiww record (waar ik er meer van nodig heb om de maand goed te maken met 66% pro rata)
Correctie op 15:35: vanaaf nu wordt mijn record sinds mid oktober hoger
[ Voor 20% gewijzigd door DRuw op 21-02-2017 15:34 ]
Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput
11.240kWh 2.974kWh/kW
Miss dat ik de 3 nog wel haal voor het donker is
Mooie grafiek ook:

En een nette 186% dag target.
Maar.... gaan we dan naar de maand kijken... tja 60%, pro rata 80%. Opzich geen probleem maar als ik het weerbericht zo bekijk.
Vorig jaar 180kWh in feb, dus dat wil zeggen dat ik in 8 dagen nog 80kWh moet binnenharken..... hahahaha helaas pindakaas
Mazzelaar, ik kom 1.5 kWh tekort voor het record van vorige week.DRuw schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 13:41:
Ik zit al op 110% van mijn dagtarget:)
fingers crossed voor een neiww record (waar ik er meer van nodig heb om de maand goed te maken met 66% pro rata)
Correctie op 15:35: vanaaf nu wordt mijn record sinds mid oktober hoger
Maar ik ben tevreden, na aftrek wp nog tien kWh over om te verkopen aan GC
1 PVoutput . Dongen NB
Serieus? Bijna 10 MWh op 1 dag?
http://pvoutput.org/intra...186&sid=46705&dt=20170220
Vandaag 3.05 kWh/kWp voor zuid in gouda, best goede dag voor deze februari.
Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging
Maargoed ook beetje verschil in investering
Ik heb een nieuw record met net geen ratio 2kwh/kwp
Erg netjes voor een noord/zuid set
Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput
10.796kWh 1.858kWh/kW
PV- 8530Wp..... SWW- Atlantic 200….. WP- Daikin 3,5kW….. Foto’s.....
Ik quote mezelf maar even ...heho schreef op maandag 20 februari 2017 @ 19:29:
0.96 kWh vandaag met 0.31 kWh/kWp
februari wordt afgeschreven bij deze. Als ik nog 11 kWh binnenhaal, wat gezien de voorspellingen nog lastig zat gaat worden, dan loop ik nog 100 kWh achter op februari vorig jaar.
Vandaag 8.01 kWh binnen gehaald en 2.52 kWh/kWp. Nog 103 kWh te gaan ...
Het kleine (schaduw) systeem begint weer een beetje mee te komen.
Donderdag wordt het helemaal feest. Dan voorspellen ze windkracht 8!
Gaat hij dan niet uit/stop met windkracht 8?Skipper-93 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 21:31:
Vandaag: 2.016 en 2.728 kWh/kWp
Het kleine (schaduw) systeem begint weer een beetje mee te komen.
[...]
Donderdag wordt het helemaal feest. Dan voorspellen ze windkracht 8!
Ik zie nu al pieken van 850kW, kan hij meer leveren dan?
Hoe log je dat ding eigenlijk?
er zal geen kWh metertje tussen zitten van de gamma.
Vandaag ruim 9kWh opgewekt. Dat is 3,92Wh/Wp. 161% van de dagtarget
33 x ET Solar 270Wp = 8910Wp @ SMA Sunny TriPower STP 8000TL-20 Live: PVOutput
Wanneer je de molen stil zet, doet hij dat door de wieken 90 graden te draaien. Dat systeem gebruikt hij ook om een wat constanter vermogen te krijgen. En bij hoge windsnelheden dus ook om het vermogen te begrenzen.Rol-Co schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 21:48:
[...]
Gaat hij dan niet uit/stop met windkracht 8?
Ik zie nu al pieken van 850kW, kan hij meer leveren dan?
Hoe log je dat ding eigenlijk?
er zal geen kWh metertje tussen zitten van de gamma.
Hij heeft daarnaast nog een noodrem, die gebruikt hij alleen bij serieuze alarmen.
Wanneer de wind voor een bepaalde tijd boven de 25m/s komt gaat hij stilstaan, totdat de wind weer iets afzakt.
In dit filmpje kun je goed het "pitchen" van de wieken zien: YouTube: Überdrehzahltest Vestas V80 (Overspeedtest) In dat filmpje testen ze de noodrem. Je kunt wel zien dat je op dat moment niet bovenin wil zijn
De controller uitlezen kan met een Windows programma. Dat uitlezen ging origineel via een inbelmodem, die verbonden was via Optical Fiber. Op internet vond ik iemand die een printje heeft bedacht om de lichtsignalen om te kunnen zetten naar RS232 signaal.

(Die van mij ziet er iets minder verzorgd uit
Aan dat printje heb ik een RS232 > Ethernet Converter van Ebay. Vervolgens via een Wifi verbinding naar huis. Dat Windows programma had geen logging mogelijkheid. In 2002 waren ze blijkbaar nog niet zo statistiek geil
Wauw, wat een klap, die paal lijkt wel een vishengel.Skipper-93 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 22:21:
[...]
Wanneer je de molen stil zet, doet hij dat door de wieken 90 graden te draaien. Dat systeem gebruikt hij ook om een wat constanter vermogen te krijgen. En bij hoge windsnelheden dus ook om het vermogen te begrenzen.
Hij heeft daarnaast nog een noodrem, die gebruikt hij alleen bij serieuze alarmen.
Wanneer de wind voor een bepaalde tijd boven de 25m/s komt gaat hij stilstaan, totdat de wind weer iets afzakt.
In dit filmpje kun je goed het "pitchen" van de wieken zien: YouTube: Überdrehzahltest Vestas V80 (Overspeedtest) In dat filmpje testen ze de noodrem. Je kunt wel zien dat je op dat moment niet bovenin wil zijn
De controller uitlezen kan met een Windows programma. Dat uitlezen ging origineel via een inbelmodem, die verbonden was via Optical Fiber. Op internet vond ik iemand die een printje heeft bedacht om de lichtsignalen om te kunnen zetten naar RS232 signaal.
[afbeelding]
(Die van mij ziet er iets minder verzorgd uit)
Aan dat printje heb ik een RS232 > Ethernet Converter van Ebay. Vervolgens via een Wifi verbinding naar huis. Dat Windows programma had geen logging mogelijkheid. In 2002 waren ze blijkbaar nog niet zo statistiek geilMet een AutoHotkey script kopieer ik tekst uit het programma, om dat vervolgens met cURL te verzenden naar PVOutput.
Ik voel een aflevering van Gathering of the Tweakers aankomenSkipper-93 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 22:21:
[...]
Wanneer je de molen stil zet, doet hij dat door de wieken 90 graden te draaien. Dat systeem gebruikt hij ook om een wat constanter vermogen te krijgen. En bij hoge windsnelheden dus ook om het vermogen te begrenzen.
[afbeelding]
(Die van mij ziet er iets minder verzorgd uit)
Aan dat printje heb ik een RS232 > Ethernet Converter van Ebay. Vervolgens via een Wifi verbinding naar huis. Dat Windows programma had geen logging mogelijkheid. In 2002 waren ze blijkbaar nog niet zo statistiek geilMet een AutoHotkey script kopieer ik tekst uit het programma, om dat vervolgens met cURL te verzenden naar PVOutput.
Bij de voet van de windmolen van skipper, in de zomer doen dan maar he, bbq er bijJerrythafast schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 22:39:
[...]
Ik voel een aflevering van Gathering of the Tweakers aankomen
Oké, dan gebruiken we wel een elektrische BBQ/GrillRol-Co schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 22:41:
[...]
Bij de voet van de windmolen van skipper, in de zomer doen dan maar he, bbq er bijneem ik het vlees wel mee.
Als jullie eens in de buurt komen is een bezichtiging wel mogelijk. Mits er niet teveel wind is
Super! Ga ik zeker doen als ik een keer die kant op kom.Skipper-93 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 22:45:
[...]
Oké, dan gebruiken we wel een elektrische BBQ/Grill
Als jullie eens in de buurt komen is een bezichtiging wel mogelijk. Mits er niet teveel wind is
Ps: denk dat ik hem vast wel gezien heb ooit, 7 jaar in almere gewerkt in de tijd dat ze veel van die molens aan het opbouwen waren langs de A27.
[ Voor 17% gewijzigd door Rol-Co op 21-02-2017 22:55 ]
Heb zon ding altijd al eens aan de binnenkant willen zien. Heb je ergens foto of website van jou molen?Skipper-93 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 22:45:
[...]
Oké, dan gebruiken we wel een elektrische BBQ/Grill
1 PVoutput . Dongen NB
Ik heb nog geen digitale foto's van de binnenkant. Wel een documentaire over de bouw:reneeke1970 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 09:30:
[...]
Heb zon ding altijd al eens aan de binnenkant willen zien. Heb je ergens foto of website van jou molen?
YouTube: Vestas V52-850kW Construction in 2002 - Zeewolde, The Netherlands
1 PVoutput . Dongen NB
Hij was geblokkeerd op Mobiele apparaten door een muziekclaim. Nu moet hij werken.reneeke1970 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 13:15:
Film niet beschikbaar zegt ie bij mij....
De opbrengst uploaden als verbruik werkt helaas ook niet. Hij stopte weer bij 10.000. Nu probeer ik het nog eens door de kW's als W te uploaden. Het is de vraag of het dan in de nacht wél doorloopt.
1.480kWh 0.392kWh/kW
Toch wel een tof apparaat hoor, mijn tuin is helaas te kleinSkipper-93 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 14:10:
[...]
Hij was geblokkeerd op Mobiele apparaten door een muziekclaim. Nu moet hij werken.
De opbrengst uploaden als verbruik werkt helaas ook niet. Hij stopte weer bij 10.000. Nu probeer ik het nog eens door de kW's als W te uploaden. Het is de vraag of het dan in de nacht wél doorloopt.
1 PVoutput . Dongen NB
[ Voor 21% gewijzigd door TFHfony op 22-02-2017 15:55 ]
Nee,Skipper-93 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 14:10:
[...]
Hij was geblokkeerd op Mobiele apparaten door een muziekclaim. Nu moet hij werken.
Hij kijkt naar de timezone dus krijg je de maanpanelen melding weer
Verbruik is de enige om te doen met een molen, en dan MWh als kWh uppen, er staan toch 3 nullen achter de komma.
Zo zie je maar, jij hebt echt zon panelen en ik schaduw panelen (veel poly),ik ben hier in dongen Jan al voorbij terwijl jij dat blijkbaar niet haalt.TFHfony schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 15:54:
Hier niet veel beter: 2.036kWh, ofwel 0.446kWh/kWp en dus inmiddels weer onder de 75% Pro Rata gezakt. Zelfs een serieuze kans dat ik de opbrengst van januari niet ga halen. Yup... afgeschreven heet dat.
1 PVoutput . Dongen NB
0.397 en 0.485 kWh/kWp
Ik vraag mij af hoe het bij anderen wel kan werken: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=41966&sid=38316Rol-Co schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 18:32:
[...]
Nee,
Hij kijkt naar de timezone dus krijg je de maanpanelen melding weer![]()
Verbruik is de enige om te doen met een molen, en dan MWh als kWh uppen, er staan toch 3 nullen achter de komma.
Daar is de zomertijd al in gegaan.
[ Voor 3% gewijzigd door Skipper-93 op 22-02-2017 20:24 ]
Ja goede vraag, misschien een mail naar pvoutput gestuurd ? Kan je ook doen, hij is best behulpzaam hoor.Skipper-93 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 20:22:
De regenpanelen hebben hun best gedaan
0.397 en 0.485 kWh/kWp
[...]
Ik vraag mij af hoe het bij anderen wel kan werken: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=41966&sid=38316
Daar is de zomertijd al in gegaan.
Even wat anders, ik klom even in de rekenmachine.
De molen is van 2002 dus 14 jaar oud x 1.500.000 kWh per jaar gemiddeld is 21.000MWh x150,- = ruim 3 milj euro.
Nu reken ik met 15 cent maar het kan ook wel de helft zijn maar dan nog 1,5 milj , 2 x de prijs van aanschaf maar dan moet onderhoud er nog af.
Zit ik een beetje in de buurt of krijg je nog minder per MWh?
Hij doet >2.000.000 per jaar. De eerste twaalf jaar was ongeveer 10-11 cent/kWh dankzij de MEP subsidie. Sinds 2014 draait hij voor de kale stroomprijs. Die is de laatste jaren in de 4 cent. Het onderhoud zal ik hier niet noemen, maar dat is een heel bedrag. Vooral in het jaar dat het hoofdlager stuk liepRol-Co schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 20:38:
[...]
Ja goede vraag, misschien een mail naar pvoutput gestuurd ? Kan je ook doen, hij is best behulpzaam hoor.
Even wat anders, ik klom even in de rekenmachine.
De molen is van 2002 dus 14 jaar oud x 1.500.000 kWh per jaar gemiddeld is 21.000MWh x150,- = ruim 3 milj euro.
Nu reken ik met 15 cent maar het kan ook wel de helft zijn maar dan nog 1,5 milj , 2 x de prijs van aanschaf maar dan moet onderhoud er nog af.
Zit ik een beetje in de buurt of krijg je nog minder per MWh?
Edit vandaag een maandafrekening bekeken. Op het moment is de stroomprijs 2,94 cent
[ Voor 4% gewijzigd door Skipper-93 op 28-02-2017 22:43 ]
OkSkipper-93 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 20:46:
[...]
Hij doet >2.000.000 per jaar. De eerste twaalf jaar was ongeveer 10-11 cent/kWh dankzij de MEP subsidie. Sinds 2014 draait hij voor de kale stroomprijs. Die is de laatste jaren in de 4 cent. Het onderhoud zal ik hier niet noemen, maar dat is een heel bedrag. Vooral in het jaar dat het hoofdlager stuk liep
Dus eerste 12 jaar 2,5 milj euro
Kom je uit? Zou je het weer doen als je toen wist wat je nu weet?
We hebben er geen spijt van. In de subsidie jaren kon het goed uit, nu is het financieel gezien natuurlijk rustiger.Rol-Co schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 20:56:
[...]
Ok
Dus eerste 12 jaar 2,5 milj euro![]()
Kom je uit? Zou je het weer doen als je toen wist wat je nu weet?
Nu mag je als individuele ondernemer helaas geen turbine meer plaatsen. Er is nu in het gebied een windvereniging actief die pleit om de bestaande 250 molens te vervangen voor +- 100 grotere. Die wekken in totaal dan een stuk meer op dan de huidige. Zelf zie ik meer in Windenergie op zee en PV op land. Op zee draaien ze stukken efficiënter.
Heel erg gaaf om te zien! Is dat kleine Skipper in de video?Skipper-93 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 10:34:
[...]
Ik heb nog geen digitale foto's van de binnenkant. Wel een documentaire over de bouw:
YouTube: Vestas V52-850kW Construction in 2002 - Zeewolde, The Netherlands
Als je trouwens op PVO tegen problemen aan blijft lopen wil ik in ruil voor een rondleiding wel iets custom made op jerweb.nl fabriceren
[ Voor 15% gewijzigd door Jerrythafast op 22-02-2017 21:47 ]
Ik blijf het nog even proberen, maar als het niet lukt zou dat heel mooi zijn!Jerrythafast schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 21:43:
[...]
Heel erg gaaf om te zien! Is dat kleine Skipper in de video?
Als je trouwens op PVO tegen problemen aan blijft lopen wil ik in ruil voor een rondleiding wel iets custom made op jerweb.nl fabriceren
jSunnyreports van Mkleinman had ik eerder al in gedachten, maar ik wil ook graag extra parameters loggen zoals de windsnelheid, toerentallen en temperaturen.
Dat jochie op 6:30 ben ik inderdaad. Toen al verknocht aan techniek
[ Voor 6% gewijzigd door Skipper-93 op 22-02-2017 22:02 ]
Hier ook niet, de teller staat op 56,7% .....Apeldoorn schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 18:42:
Wellicht klinkt nog iets positief. Bij mij is het 100%zeker njet
Verwijderd
Wellicht toch niet halen ? Ik kom de hele maand niet eens in de buurt. Het weer in Februari in Groningen is in 2017 dermate bedroevend dat er geen enkel moment de pro-rata of de score van vorig jaar in de buurt is geweest. Om dat te bewerkstelligen moet ik elke dag scores van > 12 halen vanaf morgen. Even schetsen, vandaag leverde 1,3 op .MdO82 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 13:30:
Ik ben benieuwd hoe het bij jullie is.
Ik ga mijn targets wellicht deze maand toch niet halen.
Op dit moment loop ik nog 25% achter op vorig jaar
Nou ja ik probeer positief te blijven en hoop op zonnige dagen de laatste dagen van FebruariVerwijderd schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 19:09:
[...]
Wellicht toch niet halen ? Ik kom de hele maand niet eens in de buurt. Het weer in Februari in Groningen is in 2017 dermate bedroevend dat er geen enkel moment de pro-rata of de score van vorig jaar in de buurt is geweest. Om dat te bewerkstelligen moet ik elke dag scores van > 12 halen vanaf morgen. Even schetsen, vandaag leverde 1,3 op .
2250 WP Zuid PVoutput
We staan nu gelijk met opbrengst van januari :-)
All electric! 8500Wp / Vaillant l/w 7kW / 2x Daikin l/l 2.5kW / Atlantic 200l / Nexus 20kWh / Victron 32kWh
Tja... Gezien de reacties hier ben je zo'n beetje de enige. Verder lees ik hier alleen maar kommer en kwel aangaande deze maand.reneeke1970 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 18:41:
[...]
Zo zie je maar, jij hebt echt zon panelen en ik schaduw panelen (veel poly),ik ben hier in dongen Jan al voorbij terwijl jij dat blijkbaar niet haalt.
Verder vandaag weer prut: 2.533kWh, ofwel 0.555kWh/kWp en zakken we naar zo'n 73% Pro Rata....
[ Voor 10% gewijzigd door TFHfony op 23-02-2017 21:06 ]
Tussen de regen door nog 1,36 kWh opgehaald met 0,43 kWh/kWp
De wind maakt gelukkig een beetje goed
Jan was best goed met veel zon, en dan heb ik dus bakken met schaduw. Nu feb is waardeloos maar ik heb nu geen last van schaduw. Vandaag 6 kWh, totaal al 9 meer dan Jan. Dus totaal ga ik 30/40 kWh hoger eindigen dan JanTFHfony schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 19:41:
[...]
Tja... Gezien de reacties hier ben je zo'n beetje de enige. Verder lees ik hier alleen maar kommer en kwel aangaande deze maand.
Verder vandaag weer prut: 2.533kWh, ofwel 0.555kWh/kWp en zakken we naar zo'n 73% Pro Rata....
1 PVoutput . Dongen NB
Een beetje?? Dat ding draait al 16 uur onafgebroken op max vermogenSkipper-93 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 20:25:
0.437 en 0.613 kWh/kWp
De wind maakt gelukkig een beetje goed
Zo gaat vergelijken evengoed aardig:Jerrythafast schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 22:31:
[...]
Een beetje?? Dat ding draait al 16 uur onafgebroken op max vermogenJe was net op tijd met de logging naar PVO, dit is echt geniaal om te volgen. Is alleen jammer dat je zelf nog alles x1000 moet doen en dat de compare functie er daardoor niet mee werkt
http://pvoutput.org/compa...20170223&gs=0&t=0&c=4&s=1
Het is ook gaaf om te zien dat de wind binnen een half uur van een beetje naar heel veel vloog
De efficiency is nu niet zo hoog meer...Skipper-93 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 22:52:
[...]
Zo gaat vergelijken evengoed aardig:
Het is ook gaaf om te zien dat de wind binnen een half uur van een beetje naar heel veel vloog
Ik ga morgen deze omver rijden... Ben nu overtuigd van nachtstroom.
[ Voor 15% gewijzigd door AUijtdehaag op 23-02-2017 23:16 ]
Maar zo dus voor geen meter:Skipper-93 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 22:52:
[...]
Zo gaat vergelijken evengoed aardig:
http://pvoutput.org/compa...05&sid1=43748&dt=20170223
Dat viel mij ook op! Ik heb het bij Weerplaza nagezocht voordat ik dat geloofde. Gewoon opeens was er wind!Het is ook gaaf om te zien dat de wind binnen een half uur van een beetje naar heel veel vloog
Das een mooi ding, als ik die voor paar centen kan vinden.....AUijtdehaag schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 23:05:
[...]
De efficiency is nu niet zo hoog meer...Misschien je systeem grootte ook ff aanpassen.
Paal heb ik al staan 14 meter hoog
1 PVoutput . Dongen NB
2250 WP Zuid PVoutput
14 x Suntech STP285 (-87 graden OOZ) - 2 x Bisol BMU250 (180 graden Z) - Omnik 4.0 TL - Soladin 600 - Airco Daikin Comfora FTXP-M35 - RXP35M
het enige dat je er vandaag mee kunt is voor februari schade beperken .
ik ben zelf nu ongeveer op 50 % van de maand aangekomen en daar komt waarschijnlijk niet veel meer bij , want er ontbreekt nog 120 KWh en dat gaat niet in een paar dagen , behalve als de zon heel hoog staat wat nu het geval niet is .
Bedoel je Schipper Power - Wind? In dat geval: hij uploadt zijn getallen gedeeld door duizend vanwege de beperkingen van PVOutput. Hij heeft al een dikke 6 MWh opgewekt vandaagMdO82 schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 09:29:
Lees ik het nou goed dat je nu al 6 kWh binnen gehaald hebt vandaag met dat ding ?
Wij moeten nog een weekje of 2, 3 wachten totdat we de 3 MWh binnen hebben... en dat is dan sinds 3 februari vorig jaar
Dan krijg ik helaas last van de 12 kWh/kWp grensAUijtdehaag schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 23:05:
[...]
De efficiency is nu niet zo hoog meer...Misschien je systeem grootte ook ff aanpassen.
Mooie Off-Grid lantaarnpaal
Edit: Wat Jerrythafast zegt.MdO82 schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 09:29:
Lees ik het nou goed dat je nu al 6 kWh binnen gehaald hebt vandaag met dat ding ?
[ Voor 10% gewijzigd door Skipper-93 op 24-02-2017 10:14 ]
Jerrythafast schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 10:11:
[...]
Bedoel je Schipper Power - Wind? In dat geval: hij uploadt zijn getallen gedeeld door duizend vanwege de beperkingen van PVOutput. Hij heeft al een dikke 6 MWh opgewekt vandaag
Wij moeten nog een weekje of 2, 3 wachten totdat we de 3 MWh binnen hebben... en dat is dan sinds 3 februari vorig jaar
2250 WP Zuid PVoutput
1 PVoutput . Dongen NB
Sehr kleine Chance hier an der Ostgrenze, muss ich leider sagen!reneeke1970 schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 15:42:
Kleine kans op record dag vandaag
Aber wir klagen nicht (übermässig).
16:00: 11,52 kWh (4,495 Wh/Wp)
Maar - "Noch ist nicht aller Tage Abend".
Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights
Ik ben toch malle pietje niet!
Volgende week komen mijn extra panelen binnen: (TFHfony in "Elektriciteit opwekken met zonnepanelen (PV) Deel 5") dus hopelijk binnenkort de opbrengst wat omhoog
[ Voor 3% gewijzigd door TFHfony op 24-02-2017 17:48 ]
5100wp Zuid-Oost - SMA 7000TL20 30xSF170s - Live PVoutput - Daikin US 3.5
Al weer pieken gezien van 2600 vandaag ... Hadden we deze maand vaker moeten hebben.
2.222 en 3.396 kWh/kWp
Set 1: 5200 Wp op een se 5k. Set 2: 5200 Wp op een se 5k. Set 3: 5040 Wp op een Growatt 5000tl3-xh
15.620kWh 4.132kWh/kW
Maarja vandaag ter compensatie weer om te huilen (hoewel, meer dan de dakpannen van de buren!)
3.110kWh 0.823kWh/kW
75% voor deze maand (83% pro rata) gaat erg krap worden, maargoed paar dagen zon en het tikt toch wel weer lekker aan.
Jullie praten over kWh/KWp... wat is dat? En wat zegt dat getal me?
Dus: 14,5kWh / 6,810kWp = 2,129 kWh/kWp
[ Voor 9% gewijzigd door Sircuri op 25-02-2017 23:29 ]
Signature van nature
Dat is de opbrengst die je hebt gehaald vandaag (in kWh of Wh) gedeeld door de grootte van je systeem (in kWp of Wp). Dus jij hebt vandaag 14,5 kWh geproduceerd, maar dat zegt ons niks, want misschien heb je dat wel gedaan met een gigantische boerenschuur vol met panelen. Door de opbrengst te delen door de grootte van je systeem kom je op een getal dat goed vergelijkbaar is voor iedereen met een soortgelijke opstellingSircuri schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 22:29:
Twee goede dagen gehad. Gisteren 16,9kWh en vandaag 14,5kWh. Ook redelijk zuinig geweest, dus ook een flink deel mogen terugleveren.
Jullie praten over kWh/KWp... wat is dat? En wat zegt dat getal me?
Hier hebben de panelen vandaag 2,759 kWh opgeleverd. We hebben 2,925 kWp aan panelen liggen (9 panelen van 265 Wp en twee van 270 Wp), dus dat is 2,759 / 2,925 = 0,943 kWh/kWp.
[ Voor 10% gewijzigd door Jerrythafast op 25-02-2017 23:21 ]
Helder, dank je. Zal mijn post dan even aanvullen.Jerrythafast schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 23:19:
[...]
Dat is de opbrengst die je hebt gehaald vandaag (in kWh of Wh) gedeeld door de grootte van je systeem (in kWp of Wp). Dus jij hebt vandaag 14,5 kWh geproduceerd, maar dat zegt ons niks, want misschien heb je dat wel gedaan met een gigantische boerenschuur vol met panelen. Door de opbrengst te delen door de grootte van je systeem kom je op een getal dat goed vergelijkbaar is voor iedereen met een soortgelijke opstelling
Hier hebben de panelen vandaag 2,759 kWh opgeleverd. We hebben 2,925 kWp aan panelen liggen (9 panelen van 265 Wp en twee van 270 Wp), dus dat is 2,759 / 2,925 = 0,943 kWh/kWp.
Signature van nature
1.90 kWh en 0.60 kWh/kWp
Vandaag eindelijk aan de 130kWh. Hetzelfde als over heel januari. Waar januari een "overschot" had op de target van 14%, zit ik voor februari op 77% voor deze maand. En de voorspellingen zijn niet best voor de komende dagen. Vorig jaar februari had ik 244kWh, dit jaar gaan we daar gewoon 100kWh onder zitten.
Vandaag was ook weer pet met slechts 3.1kWh, ofwel 0.68Wh/kWp....
De opbrengst is dus maar een bijzaak vandaag en dat is maar goed ook .... :-)
1.34 kWh en 0.42 kWh/kWp
Vandaag: 0.472 en 0.624 kWh/kWp
Dit maken we in het voorjaar weer ruimschoots goed!
Dit topic is gesloten.
![]()