Op woensdag 27 juni 2001 11:50 schreef HeatWave het volgende:
Ik blijf zeggen dat software (en muziek) gewoon te duur is. 130 piek voor een spelletje is teveel. Daarmee wek je illegaliteit in de hand. Verkoop ze voor 40 piek er je verkoopt er 20 keer meer van daar ben en blijf ik van overtuigd.
In het geval van de GBA moet je dan de zondaar bij Nintendo zelf zoeken...een uitgever betaalt al ruim 20 piek aan rechten aan Nintendo...tel daar de marketing/produktie/verpakkingskosten bij op en je zit al over de 40 piek...dan moet de uitgever nog een x bedrag aan de ontwikkelaar betalen (en die kosten worden steeds hoger omdat we betere spellen willen) en dan willen de uitgevers nog winst maken, de distributeurs willen winst maken, en de detailhandel wil winst maken...de belastingdienst vraagt dan nog een xx bedrag mee en daar heb je je dure spelletjes...ik wil het wel een keer met realistische bedragen voorrekenen, maar dan moet ik eerst wat opzoeken
En dus blijf ik bij mijn standpunt dat kwaliteit geld waard is...dus als er een hele goede CD is, of een hele mooie film, of een heel goed spel dan koop je dat toch gewoon?
R./
ps. Daarbij denk ik dat veel mensen die nu roepen als een spel 60 piek kost dan koop ik het wel dan nog zo lekker door kopieren...zeker in het geval van software op CD...1,25 voor een CD is toch goedkoper.