Afbeeldingen worden niet geladen, zijn ze wel openbaar?kokkie1 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 18:45:
Ik heb de screenprotector ietsjes scheef geplakt waardoor je net aan de onderkant minder dan een millimeter verkeerd zit. Dit is goed te zien op één van de foto's.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dbrand skin gekocht vandaag. Momenteel maar iets van 17 euro i.v.m. cyber monday (korting loopt nog). Begin het meegeleverde hoesje zat te worden dus ben beniewd hoe dit bevalt
Thnx ziet er goed uit! Beter dan die ik er momenteel op heb.
Foto's van de Orzly Exec Armoer case, betreft een echte slim case.

Foto's zijn genomen met de OnePlus X dus dan weet je meteen hoe deze het doet in een verlichte kamer, niet best
Helaas zie je op de laatste foto dat deze case gevoelig is voor vingerafdrukken. Wat erg positief is t.o.v. de standaard meegeleverde siliconen hoes is dat ik nu niet meer bij het vastpakken de aan/uit knop standaard te pakken heb. Door de uitsparingen voel je goed waar je het toestel moet vastpakken. Verder voelt het toestel erg prettig en luxe aan door zijdeachtige structuur.
Het hoesje heb ik via Amazon.de bestelt en is met iets meer dan een week geleverd.
Meer info en betere foto's te vinden op: http://orzly.com///exec-armour-case-for-oneplus-x-black.html

Foto's zijn genomen met de OnePlus X dus dan weet je meteen hoe deze het doet in een verlichte kamer, niet best
Helaas zie je op de laatste foto dat deze case gevoelig is voor vingerafdrukken. Wat erg positief is t.o.v. de standaard meegeleverde siliconen hoes is dat ik nu niet meer bij het vastpakken de aan/uit knop standaard te pakken heb. Door de uitsparingen voel je goed waar je het toestel moet vastpakken. Verder voelt het toestel erg prettig en luxe aan door zijdeachtige structuur.
Het hoesje heb ik via Amazon.de bestelt en is met iets meer dan een week geleverd.
Meer info en betere foto's te vinden op: http://orzly.com///exec-armour-case-for-oneplus-x-black.html
Same hereTheDutchCat schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 20:09:
Dbrand skin gekocht vandaag. Momenteel maar iets van 17 euro i.v.m. cyber monday (korting loopt nog). Begin het meegeleverde hoesje zat te worden dus ben beniewd hoe dit bevalt
Dat ziet er ook zeer gelikt uit! Ik werd meteen warm van mahogany wood voor/achter en logo/bezel matte wit zoals op deze foto.Stalensnuitje schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 22:03:
[...]
Same hereIk heb gekozen voor Black Titanium achterop en Titanium rond de bezel. Geen voorkant, misschien dat ik de hier eerder genoemde glazen screen protector (met die zwarte boven- en onderkant) nog bestel.
Damn, heb nog eens zitten kijken, vind dat toch eigenlijk ook wel tof, heb er even een mail en een tweet tegenaan gegooid om te kijken of ik m'n order nog kan wijzigenTheDutchCat schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 22:19:
[...]
Dat ziet er ook zeer gelikt uit! Ik werd meteen warm van mahogany wood voor/achter en logo/bezel matte wit zoals op deze foto.

[ Voor 97% gewijzigd door Stalensnuitje op 02-12-2015 15:36 ]
Vind ze ook heel mooi, spijtig dat het renders zijn.Stalensnuitje schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 22:42:
[...]
Damn, heb nog eens zitten kijken, vind dat toch eigenlijk ook wel tof, heb er even een mail en een tweet tegenaan gegooid om te kijken of ik m'n order nog kan wijzigen
Ben benieuwd naar echte foto's!
Zelfde hier! Vanmorgen ontvangenMiki schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 21:51:
Foto's van de Orzly Exec Armoer case, betreft een echte slim case.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Foto's zijn genomen met de OnePlus X dus dan weet je meteen hoe deze het doet in een verlichte kamer, niet best![]()
Heb je hem bij Flexfirm besteld? Dan heb je misschien een fake te pakken.
Nee bij G-hub en dit lijkt de real deal te zijn, de verpakking en ook het hoesje zelf lijken authentiek. Het hoesje past perfect en heeft de kenmerkende logo aan de zijkant.Ohmarinus schreef op donderdag 03 december 2015 @ 00:56:
[...]
Zelfde hier! Vanmorgen ontvangen
Ik heb de Nillkin glazen screenprotector er nagenoeg perfect opgekregen. Ben er mee in mijn nopjes. Ja hij is iets dikker dan de plastic screenprotector maar beschermt stukken beter en het glas voelt veel prettiger aan de vingertoppen.

Het gaat hier om de normale Nillkin versie, dus niet de versie met afgeronde randjes. Wellicht zit die nog iets beter. Ik gebruik de "schanier methode" voor het aanbrengen. Dus de screenprotector goed uitlijnen, één kant vastplakken met tape, zodat je hem als een boekje open en dicht kan klappen. Dan goed schoonmaken en plakken.
Waarschuwing, OnePlus heeft blijkbaar niet alle schermen perfect glad afgeleverd. Je zou dus tegen een teleurstelling kunnen aanlopen.

Het gaat hier om de normale Nillkin versie, dus niet de versie met afgeronde randjes. Wellicht zit die nog iets beter. Ik gebruik de "schanier methode" voor het aanbrengen. Dus de screenprotector goed uitlijnen, één kant vastplakken met tape, zodat je hem als een boekje open en dicht kan klappen. Dan goed schoonmaken en plakken.
Waarschuwing, OnePlus heeft blijkbaar niet alle schermen perfect glad afgeleverd. Je zou dus tegen een teleurstelling kunnen aanlopen.
[ Voor 11% gewijzigd door Chris.nl op 06-12-2015 17:50 ]
Dat ziet er goed uit heb ook de Nillkin maar nog steeds rondom overal een 1mm gap..
Lijkt wel alsof ik een meer gebogen scherm heb of zoiets
[ Voor 27% gewijzigd door Fuske op 03-12-2015 12:53 ]
Dat hoeft blijkbaar dus niet. Ik heb vrijwel geen gap, als je goed (onder een hoek) kijkt zie je links en onder een miniem iets, maar normaal dat valt niet op. Ik moet de 2.5D versie nog ontvangen, maar heb eigenlijk geen behoefte om deze er weer af te halen (=weggooien) om die andere te testen. Bewaar die wel als reserve. Ik kon het toch niet laten om hem te proberen...Fuske schreef op donderdag 03 december 2015 @ 12:46:
Dat ziet er goed uit heb ook de Nillkin maar nog steeds rondom overal een 1mm gap..
Er zijn NL webshops die de Nillkins verkopen voor 15+ euro terwijl ie rond de 7 euro al op ebay te vinden is.
Trouwens, ik heb het idee dat met een glazen screenprotector het beeld iets scherper is. Alsof die stock plastic een kleine pixelwaas gaf.
Dat zou iets kunnen verklaren.Fuske schreef op donderdag 03 december 2015 @ 12:46:
[ Voor 24% gewijzigd door Chris.nl op 05-12-2015 12:45 ]
Hey Ohmarinus! Wil je aub nog foto's van je toestel met case erop maken? Ik twijfel nog of ik deze case wil kopen, en de foto's van Miki geven nog niet de doorslag voor mij. Alvast bedankt!Ohmarinus schreef op donderdag 03 december 2015 @ 00:56:
[...]
Zelfde hier! Vanmorgen ontvangen
Voor €9 kun je er geen spijt van krijgenKurky schreef op donderdag 03 december 2015 @ 15:20:
[...]
Hey Ohmarinus! Wil je aub nog foto's van je toestel met case erop maken? Ik twijfel nog of ik deze case wil kopen, en de foto's van Miki geven nog niet de doorslag voor mij. Alvast bedankt!
http://www.amazon.de/gp/a...ords=orzly+exec+oneplus+x
[ Voor 15% gewijzigd door Miki op 03-12-2015 15:44 ]
Hey sure, ik zal even wat foto's maken, kom net terug uit de sportschool, dus even opfrissen en eten, maak ik daarna wat goede foto's met mijn Sony A7Kurky schreef op donderdag 03 december 2015 @ 15:20:
[...]
Hey Ohmarinus! Wil je aub nog foto's van je toestel met case erop maken? Ik twijfel nog of ik deze case wil kopen, en de foto's van Miki geven nog niet de doorslag voor mij. Alvast bedankt!
Edit: Belofte maakt schuld, ik had onverwachts een meeting vanavond dus de foto's komen morgen

[ Voor 24% gewijzigd door Ohmarinus op 04-12-2015 00:58 ]
Verwijderd
Wat is dit precies? Een sticker of ?TheDutchCat schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 22:19:
[...]
Dat ziet er ook zeer gelikt uit! Ik werd meteen warm van mahogany wood voor/achter en logo/bezel matte wit zoals op deze foto.
www.dbrand.comVerwijderd schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 11:24:
[...]
Dus, leuk voor het aanzicht. Of is 't daadwerkelijk gefineerd of iets?
De Orzly Exec Armour casing.Kurky schreef op donderdag 03 december 2015 @ 15:20:
[...]
Eerste keer dat ik 'productfotos' maak, dus niet echt een professionele setup, anyway, hier zijn de foto's.
Eventueel kan ik op verzoek nog detailfoto's maken van bepaalde details (macro) van de One Plus X.

[ Voor 6% gewijzigd door Ohmarinus op 04-12-2015 15:44 ]
Ik had al foto's geplaatst van de normale Nillkin screenprotector. Inmiddels heb ik ook de 2.5D 0.2mm Pro versie thuis ontvangen, die zit nu perfect op mijn OnePlus X. Morgen zal ik daar foto's van online gooien
[ Voor 21% gewijzigd door Chris.nl op 05-12-2015 12:52 ]
Chris.nl schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 12:47:
Ik had al foto's geplaatst van de normale Nillkin screenprotector. Inmiddels heb ik ook de 2.5D 0.2mm Pro versie thuis ontvangen, die zit nu perfect op mijn OnePlus X. Morgen zal ik daar foto's van online gooien

[ Voor 11% gewijzigd door Chris.nl op 06-12-2015 17:48 ]
Mooi! Is die exact even groot als de plastieken protector die er al op zat?
[ Voor 4% gewijzigd door Japeroen op 06-12-2015 13:06 ]
Ja, ik geloof het wel. Groter kan die in ieder geval niet, omdat het scherm afgerond is.Japeroen schreef op zondag 06 december 2015 @ 13:01:
Mooi! Is die exact even groot als de plastieken protector die er al op zat?
Ik heb precies dezelfde Nillkin 'glazen' screenprotector, maar de randen plakken dus niet omdat het heel licht gebogen is. Ik stoor mij er mateloos aan. Ik heb het precies volgens de instructies gedaan, dus hoe heb je dit in hemelsnaam voor elkaar gekregen?
Ik gebruik de "schanier methode" voor het aanbrengen. Dus de screenprotector goed uitlijnen, één kant vastplakken met tape, zodat je hem als een boekje open en dicht kan klappen. Dan goed schoonmaken en plakken.
Maar misschien is er iets anders aan de hand, dat een batch OnePlus X toestellen een scherm heeft dat iets meer gebogen is?
Maar misschien is er iets anders aan de hand, dat een batch OnePlus X toestellen een scherm heeft dat iets meer gebogen is?
Ik heb precies dat gedaan met plakband, zodat het niet verschuift. Lijkt mij redelijk common knowledge als je hiermee aan de slag gaat 

Ook ik heb het bij precies dezelfde verkoper (boxhk) op ebay gekocht. Of de screenprotector die ik ontvangen heb deugt niet, of er zit wel degelijk een verschil tussen de verschillende OnePlus X telefoons qua buiging van het glas..
Zelfs Nillkin and Orzly geven aan dat het mogelijk is dat er een "slight white border" aanwezig kan zijn. Maar van alles wat ik het in wild heb gezien, heb jij de glazen screenprotector er perfect op geplakt!
@Fuske, schijnt hetzelfde probleem ook te ervaren.

Ook ik heb het bij precies dezelfde verkoper (boxhk) op ebay gekocht. Of de screenprotector die ik ontvangen heb deugt niet, of er zit wel degelijk een verschil tussen de verschillende OnePlus X telefoons qua buiging van het glas..
Zelfs Nillkin and Orzly geven aan dat het mogelijk is dat er een "slight white border" aanwezig kan zijn. Maar van alles wat ik het in wild heb gezien, heb jij de glazen screenprotector er perfect op geplakt!
@Fuske, schijnt hetzelfde probleem ook te ervaren.
[ Voor 4% gewijzigd door s9snd1 op 06-12-2015 14:15 ]
Nou dat ziet er inderdaad niet uit joh... Dat is wel iets meer dan "a slight white border". Balen voor je, dan kan je toch beter terug naar een plastic protector. Ik denk dat de screenprotectors van Nillkin wel deugen, maar OnePlus een batch kromme schermen had. Ik plak regelmatig Nillkins bij collega's/vrienden op de HTC, Sony, iPhone etc. en ben nog nooit een productiefoutje tegengekomen.
[ Voor 20% gewijzigd door Chris.nl op 06-12-2015 14:31 ]
Ik zie dat je het ook op XDA gepost hebt.Chris.nl schreef op zondag 06 december 2015 @ 14:26:
Nou dat ziet er inderdaad niet uit joh... Dat is wel iets meer dan "a slight white border". Balen voor je, dan kan je toch beter terug naar een plastic protector. Ik denk dat de screenprotectors van Nillkin wel deugen, maar OnePlus een batch kromme schermen had. Ik plak regelmatig Nillkins bij collega's/vrienden op de HTC, Sony, iPhone etc. en ben nog nooit een productiefoutje tegengekomen.
http://forum.xda-develope...tector-oneplus-x-t3262688
Echter hier een andere thread met een waterval aan klachten dat de rand van tempered glass screen protectors dus niet hechten. Jij bent echt de uitzondering hier.
http://forum.xda-develope...screenprotector-t3247891/
Het zou fijn geweest zijn als Nillkin bijvoorbeeld de glass screen protector aan de randen licht gebogen heeft. Of dat ze de "adhesive" aan de randen gewoon sterker maakt.
Ja, ik ben bekend met die tread, had daar zelf ook al gepost dat ik het negativisme niet deel.s9snd1 schreef op zondag 06 december 2015 @ 16:57:
[...]
Ik zie dat je het ook op XDA gepost hebt.
Echter hier een andere thread met een waterval aan klachten dat de rand van tempered glass screen protectors dus niet hechten. Jij bent echt de uitzondering hier.
Het zou fijn geweest zijn als Nillkin bijvoorbeeld de glass screen protector aan de randen licht gebogen heeft. Of dat ze de "adhesive" aan de randen gewoon sterker maakt.
Probleem ligt dan niet bij Nillkin maar bij OnePlus die niet alle schermen perfect plat heeft gemaakt. Klagers zijn altijd in de meerderheid en ik ben echt niet de enige uitzondering daarop.
Maar goed, ik zal er een waarschuwing bij zetten dat OnePlus blijkbaar afwijkende schermen heeft.
[ Voor 4% gewijzigd door Chris.nl op 06-12-2015 17:45 ]
Kunnen ze niet een screen protector ontwerken die een soort concaaf heeft, of dat de randjes iets gecurved zijn? Ik snap dat het erg moeilijk is om exact goed te krijgen, omdat ik heb gelezen dat ook niet elk scherm dezelfde exacte curve heeft... Maar er moet toch een oplossing voor zijn?s9snd1 schreef op zondag 06 december 2015 @ 16:57:
[...]
Ik zie dat je het ook op XDA gepost hebt.
Tja, hoewel de curve kan afwijken mag je van een telefoonfabrikant wel verwachten dat het vlakke gedeelte van het scherm simpelweg vlak is. Ik ben dit probleem nog niet tegengekomen bij bijvoorbeeld iPhones of Samsung toestellen met een vergelijkbaar afgerond scherm. Voor die toestellen bestaan er zelfs screenprotectors die exact dezelfde curve hebben.
Natuurlijk is er maar een percentage consumenten die een (glazen) screenprotector wil plakken dus is het probleem voor de fabrikant wellicht te relativeren. Maar ik zou me kapot ergeren als ik een kras op het scherm krijg, terwijl ik prima kan leven met een krasje op de protector (want daar is die voor) en als het te gek wordt kan ik die vervangen.
Natuurlijk is er maar een percentage consumenten die een (glazen) screenprotector wil plakken dus is het probleem voor de fabrikant wellicht te relativeren. Maar ik zou me kapot ergeren als ik een kras op het scherm krijg, terwijl ik prima kan leven met een krasje op de protector (want daar is die voor) en als het te gek wordt kan ik die vervangen.
Ik denk dat dat gewoon echt wel te moeilijk is. Ten eerste moet de kromming inderdaad heel exact zijn, er mag namelijk echt geen lucht tussen het scherm en de protector zitten. Ten 2e, hoe ga je zo'n protectors maken? Huidige glazen screenprotectors zijn (naar mijn weten) gewoon gemaakt uit 1 groot vel waar naar hartelust uit gesneden wordt.Ohmarinus schreef op maandag 07 december 2015 @ 00:34:
[...]
Kunnen ze niet een screen protector ontwerken die een soort concaaf heeft, of dat de randjes iets gecurved zijn? Ik snap dat het erg moeilijk is om exact goed te krijgen, omdat ik heb gelezen dat ook niet elk scherm dezelfde exacte curve heeft... Maar er moet toch een oplossing voor zijn?
Ze bestaan wel, deze is bijvoorbeeld op Ebay te vinden voor de Samsung S6 Edge. Waarschijnlijk dat Samsung die toestellen zo 'perfect' heeft gemaakt dat er geen foutmarge / afwijkingen in zit(ten). Dus de screenprotectorboeren daarop kunnen inspelen.Japeroen schreef op maandag 07 december 2015 @ 21:16:
[...]
Ik denk dat dat gewoon echt wel te moeilijk is. Ten eerste moet de kromming inderdaad heel exact zijn, er mag namelijk echt geen lucht tussen het scherm en de protector zitten. Ten 2e, hoe ga je zo'n protectors maken? Huidige glazen screenprotectors zijn (naar mijn weten) gewoon gemaakt uit 1 groot vel waar naar hartelust uit gesneden wordt.

- edit -
Iets anders. Zojuist deze Diztronic TPU case besteld. Ben in het verleden eerder tevreden geweest met een Diztronic case en deze ziet er weer robuust uit. Als ik um binnen heb zal ik weer wat foto's plaatsen.

[ Voor 22% gewijzigd door Chris.nl op 07-12-2015 22:48 ]
Ik heb alle posts in dit topic zojuist gelezen. Heeft er iemand al een soort pouch / fitbag waarbij een Oneplus X met bijvoorbeeld sandstone case en tempered glass screenprotector er goed in past?
Hier ben ik namelijk naar op zoek. Bij mijn vorige telefoon had ik eigenlijk alleen een pouch en voor de rest niks. Maar ik vertrouw de achterkant van de One x niet echt, en ik ben gewoon erg voorzichtig met mijn gadgets
@bovenstaande post van Chris.nl die case lijkt net boven de schermrand uit te komen, dat is wel wat beter dan de standaard cases van Oneplus vind ik.
Btw hoe zit het met het aansluiten van je Opx op je laptop? die kabel die er nu bij zit gaat het natuurlijk niet mee lukken. Ik ga ook nog even opzoek naar een originele Opx lader + kabel zodat ik deze niet altijd mee hoef te leuren.
Hier ben ik namelijk naar op zoek. Bij mijn vorige telefoon had ik eigenlijk alleen een pouch en voor de rest niks. Maar ik vertrouw de achterkant van de One x niet echt, en ik ben gewoon erg voorzichtig met mijn gadgets
@bovenstaande post van Chris.nl die case lijkt net boven de schermrand uit te komen, dat is wel wat beter dan de standaard cases van Oneplus vind ik.
Btw hoe zit het met het aansluiten van je Opx op je laptop? die kabel die er nu bij zit gaat het natuurlijk niet mee lukken. Ik ga ook nog even opzoek naar een originele Opx lader + kabel zodat ik deze niet altijd mee hoef te leuren.
[ Voor 17% gewijzigd door Pannekoek_NL op 08-12-2015 22:04 ]
Waarom zou het niet lukken met de kabel die er nu bij zit? Gaat wel gewoon hoor. Probeer maar eens.Sjoerdiee schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 22:03:
Ik heb alle posts in dit topic zojuist gelezen. Heeft er iemand al een soort pouch / fitbag waarbij een Oneplus X met bijvoorbeeld sandstone case en tempered glass screenprotector er goed in past?
Man man wat ben ik dom haha, werkt iddJaperoen schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 22:58:
[...]
Waarom zou het niet lukken met de kabel die er nu bij zit? Gaat wel gewoon hoor. Probeer maar eens.
Blij dat ik het zelf niet hoef te zeggen.
Dag mede OPX bezitters,
Ik ben op zoek naar een dock/cradle/ desk-dockingstation voor op mijn bureau. Of op me nachtkastje zodat ik hem kan gebruiken als klokkie in de nacht
Nou kwam ik dit allemaal tegen:
Docking station OPX € 29,95,- incl (niet origineel van Oneplus, mijn excuses)
http://www.oneplus-shop.nl/otd-docking-oneplus-one-x.html
Een alternatief via XDA US $ 21.99 (€ 20,17) incl
http://www.ebay.com/itm/N...db3938:g:JN4AAOSwf-VWVX-j
En hier op Tweakers post van Razzah € 4,61 incl
http://nl.aliexpress.com/...-Nexus-5/32409225534.html
De fuzzdock € 29,90voor weinig
http://fuzzdock.com/
Voor de Tweaker die een 3D printer tot zijn beschikking heeft
https://www.youmagine.com...fier-dock-for-oneplus-one
https://www.tinkercad.com...neplus-one-phone-dock-amp
http://www.thingiverse.com/thing:1113671
Wat universele stands/docks
https://www.gsmpunt.nl/accessoires/oneplus/x/cradles/
Ben zeer beniewd naar wat jullie hier van vinden
Iemand enige ervaringen te delen? nog aanvullingen? Nog andere vette docks?
Waar blijven de ebay clones?
Binnenkort wil ik 1 dock bestellen en dan laat ik hier graag een kleine review achter.
Fijne dag nog !
Ik ben op zoek naar een dock/cradle/ desk-dockingstation voor op mijn bureau. Of op me nachtkastje zodat ik hem kan gebruiken als klokkie in de nacht

Nou kwam ik dit allemaal tegen:
Docking station OPX € 29,95,- incl (niet origineel van Oneplus, mijn excuses)
http://www.oneplus-shop.nl/otd-docking-oneplus-one-x.html
Een alternatief via XDA US $ 21.99 (€ 20,17) incl
http://www.ebay.com/itm/N...db3938:g:JN4AAOSwf-VWVX-j
En hier op Tweakers post van Razzah € 4,61 incl
http://nl.aliexpress.com/...-Nexus-5/32409225534.html
De fuzzdock € 29,90voor weinig
http://fuzzdock.com/
Voor de Tweaker die een 3D printer tot zijn beschikking heeft
https://www.youmagine.com...fier-dock-for-oneplus-one
https://www.tinkercad.com...neplus-one-phone-dock-amp
http://www.thingiverse.com/thing:1113671
Wat universele stands/docks
https://www.gsmpunt.nl/accessoires/oneplus/x/cradles/
Ben zeer beniewd naar wat jullie hier van vinden
Iemand enige ervaringen te delen? nog aanvullingen? Nog andere vette docks?
Waar blijven de ebay clones?
Binnenkort wil ik 1 dock bestellen en dan laat ik hier graag een kleine review achter.
Fijne dag nog !
[ Voor 4% gewijzigd door Pettertje op 10-12-2015 20:41 . Reden: Dock niet origineel van OnePlus ]
- Greetz Froggy-
Zoals ik al zei twee pagina's terug:Ohmarinus schreef op maandag 07 december 2015 @ 00:34:
[...]
Kunnen ze niet een screen protector ontwerken die een soort concaaf heeft, of dat de randjes iets gecurved zijn? Ik snap dat het erg moeilijk is om exact goed te krijgen, omdat ik heb gelezen dat ook niet elk scherm dezelfde exacte curve heeft... Maar er moet toch een oplossing voor zijn?
Ja dat vind ik ook spijtig van die witte rand.
Maar ik ben via XDA deze tegen gekomen
YouTube: Flosmall-OnePlus X Flos Tempered Glass Screen Protector
Deze zou het rand probleem oplossen. Alles is bedekt, er is ook een gaatje voor de camera. Het heeft ook afgeronde randen
En je hebt het in zwart en wit
http://flosmall.com/acces...en-protector-white-detail

Ik wacht er nog op.
Ik ga deze voor mijn broer installeren, ik zal er foto's van maken
Ik ben benieuwd, heb nu de Nillkin H+ Pro (zelfde als Chris.nl) besteld, mocht die voor mij niet goed zijn, dan overweeg ik die van Flosmall ook.
Heb vandaag de flosmall ontvangen.
Valt niet heel goed op en dus een groot pluspunt! Nadeel is dat deze over het kromme gedeelte heen ligt en dus stof ertussen komt. Heb zelf de sandstone case eromheen en heb geen last van dat het wat uitsteekt. Maar het gevoel van het afgeronde scherm heb je wel niet meer.
Wat ik ook een pluspunt vind is de knoppen. Met die normale zat ik vaak op het randje te drukken wat erg irritant was. Dat heb je nu niet meer.
Verder is het totaal niet anti fingerprint. En vind ik er een waas over zitten als het scherm uit staat.
Ook heb ik last van een soort van olievlek eronder. Geen idee wat dat kan zijn.
Conclusie. Ziet er mooier uit dan eentje met die lucht er rondom heen. Maar die originele en van nillkin voelen beter aan..
Nog lang niet de perfecte maar vraag me af of die er ooit zal komen.
Valt niet heel goed op en dus een groot pluspunt! Nadeel is dat deze over het kromme gedeelte heen ligt en dus stof ertussen komt. Heb zelf de sandstone case eromheen en heb geen last van dat het wat uitsteekt. Maar het gevoel van het afgeronde scherm heb je wel niet meer.
Wat ik ook een pluspunt vind is de knoppen. Met die normale zat ik vaak op het randje te drukken wat erg irritant was. Dat heb je nu niet meer.
Verder is het totaal niet anti fingerprint. En vind ik er een waas over zitten als het scherm uit staat.
Conclusie. Ziet er mooier uit dan eentje met die lucht er rondom heen. Maar die originele en van nillkin voelen beter aan..
[ Voor 14% gewijzigd door Fuske op 09-12-2015 18:58 ]
hij kromt dus niet mee met het toestel? Dat zou wel een teleurstelling zijn, ik dacht juist dat deze helemaal aan zou sluitenFuske schreef op woensdag 09 december 2015 @ 18:56:
Heb vandaag de flosmall ontvangen.
It's just a donkey
Ik heb inmiddels ook de Nillkin plus versie binnen , het is een erg mooie tempered glass protector. Bij mij sluit hij helaas niet zo mooi aan als bij Chris maar de witte rand om de protector heen is minimaal. Het is net of het randje net een halve mm niet plakt . Gelukkig valt het niet heel erg op en valt er mee te leven.
Laat je weten of het nog wegtrekt met 24/48 uur?michel2412 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 08:29:
Ik heb inmiddels ook de Nillkin plus versie binnen , het is een erg mooie tempered glass protector. Bij mij sluit hij helaas niet zo mooi aan als bij Chris maar de witte rand om de protector heen is minimaal. Het is net of het randje net een halve mm niet plakt . Gelukkig valt het niet heel erg op en valt er mee te leven.
Zal het even in de gaten houden maar gok van niet aangezien het na erop gedrukt te hebben weer terug komt.Chris.nl schreef op donderdag 10 december 2015 @ 08:47:
[...]
Laat je weten of het nog wegtrekt met 24/48 uur?
Nu sinds gisteravond de Flosmall erop.
Man wat een vettigheid komt er op deze protector het is een echte magneet voor rotzooi lijkt het wel!
Daarnaast krijg ik olie achtige vlekken in het scherm, oppervlakkige welke je niet goed ziet (alleen soort regenboogwaas eroverheen) en vlekken waar je je echt aan gaat ergeren. Zie de foto
Man wat een vettigheid komt er op deze protector het is een echte magneet voor rotzooi lijkt het wel!
Daarnaast krijg ik olie achtige vlekken in het scherm, oppervlakkige welke je niet goed ziet (alleen soort regenboogwaas eroverheen) en vlekken waar je je echt aan gaat ergeren. Zie de foto
Er lijken ook wel allemaal rare stipjes op te zitten in het glas. Er denk ik geen coating opzitten die de vingerafdrukken niet laat hechten.Fuske schreef op donderdag 10 december 2015 @ 09:36:
[afbeelding]
Ja ook dat nog.. Support van Flosmall is belachelijk.. Ze beweerden in eerste instantie dat anti-fingerprint coating niet geadverteerd werd bij dit product en daarna ligt het toch aan mij..
Verkeerd aanbrengen noemen ze eerst, dit kan ik begrijpen daarna begonnen ze over met welke merken ik nog meer ervaring had. Ik had Nillkin oa genoemd. Dit was volgens hun veeeel duurder en deze van hun was de beste op de markt. Tot zover de support. Via paypal maar refund aanvragen..
Verkeerd aanbrengen noemen ze eerst, dit kan ik begrijpen daarna begonnen ze over met welke merken ik nog meer ervaring had. Ik had Nillkin oa genoemd. Dit was volgens hun veeeel duurder en deze van hun was de beste op de markt. Tot zover de support. Via paypal maar refund aanvragen..
Erg jammer, het idee is erg goed namelijk. Ze kunnen er makkelijk met meer voor vragen mits betere kwaliteit zoals nillkin.Fuske schreef op donderdag 10 december 2015 @ 16:26:
Ja ook dat nog.. Support van Flosmall is belachelijk.. Ze beweerden in eerste instantie dat anti-fingerprint coating niet geadverteerd werd bij dit product en daarna ligt het toch aan mij..
Oei, ik moet nog de mijne ontvangen. Hopelijk heb ik meer geluk. Hoe lang duurde het voor de jouwe aan kwam? Ik heb hem 30 november besteld....Nog steeds niets ontvangenFuske schreef op donderdag 10 december 2015 @ 09:36:
[afbeelding]
Ik heb zojuist mijn DBrand skin opgeplakt. Zit prima, moet nog wel even wennen aan hoe het nu vasthoudt (tot vandaag had ik de meegeleverde hoes eromheen). Het enige minpunt is dat ik een contrasterend logo had besteld, maar dezelfde kleur als de achterkant heb gekregen
Eens kijken of ze me een goed aanbod kunnen doen als coulance.
2 (niet zulke denderende) fotootjes voor de liefhebbers:

Toch niet gelukt om je bestelling te wijzigen? Jammer dat je een verkeerd logo hebt gekregen, mijn bestelling is eergisteren gelukkig wel compleet en goed aangekomen. Morgen ga ik ook plakken, ben benieuwd.Stalensnuitje schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 16:00:
Ik heb zojuist mijn DBrand skin opgeplakt. Zit prima, moet nog wel even wennen aan hoe het nu vasthoudt (tot vandaag had ik de meegeleverde hoes eromheen). Het enige minpunt is dat ik een contrasterend logo had besteld, maar dezelfde kleur als de achterkant heb gekregenEens kijken of ze me een goed aanbod kunnen doen als coulance.
Dbrand staat bekend om hun uitstekende service. Als je niet gekregen hebt we je gevraagd hebt moet je hen gewoon emailen en je krijgt gewoon kosteloos het juisteStalensnuitje schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 16:00:
Ik heb zojuist mijn DBrand skin opgeplakt. Zit prima, moet nog wel even wennen aan hoe het nu vasthoudt (tot vandaag had ik de meegeleverde hoes eromheen). Het enige minpunt is dat ik een contrasterend logo had besteld, maar dezelfde kleur als de achterkant heb gekregenEens kijken of ze me een goed aanbod kunnen doen als coulance.
[afbeelding]
[afbeelding]
Zelf heb ik ook net een Dbrand skin op mijn OnePlus X geplakt. Zeer tevreden met het resultaat, en voelt lekker in de hand zonder case.

@aaaronnn ik heb precies dezelfde als jou, ziet er erg mooi uit.
Hoe zit bij jullie de skin rondom de randen? Hij wil bij mij maar niet goed plakken bij de ronding van het toestel, vooral de hoeken.. Ook zat bij mij de meegeleverde screenprotector er nog op. Tijdens de instalatie van de voorkant toen ik de skin terugtrok nam deze ook de screenprotector mee
. Gellukkig heb ik hem nog aardig kunnen plakken zonder het middenstuk erin.
Edit: zojuist nog eens gedaan maar dan de skin een stuk warmer gemaakt en dit heeft echt wonderen gedaan. Het zit geweldig nu
Hoe zit bij jullie de skin rondom de randen? Hij wil bij mij maar niet goed plakken bij de ronding van het toestel, vooral de hoeken.. Ook zat bij mij de meegeleverde screenprotector er nog op. Tijdens de instalatie van de voorkant toen ik de skin terugtrok nam deze ook de screenprotector mee
Edit: zojuist nog eens gedaan maar dan de skin een stuk warmer gemaakt en dit heeft echt wonderen gedaan. Het zit geweldig nu
[ Voor 13% gewijzigd door TheDutchCat op 13-12-2015 15:58 ]
Ook ik heb mijn Nillkin tempered glass ontvangen en geinstalleerd:

TheDutchCat schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 16:56:
[...]
Toch niet gelukt om je bestelling te wijzigen? Jammer dat je een verkeerd logo hebt gekregen, mijn bestelling is eergisteren gelukkig wel compleet en goed aangekomen. Morgen ga ik ook plakken, ben benieuwd.
Ik heb momenteel op zowel Tweets en emails (eerder dus om mijn bestelling te wijzigen) nog precies 0 reactie van Dbrand ontvangen, dus ik ben nog een beetje sceptisch om eerlijk te zijn.Cowboy_Henk schreef op zondag 13 december 2015 @ 07:53:
[...]
Dbrand staat bekend om hun uitstekende service. Als je niet gekregen hebt we je gevraagd hebt moet je hen gewoon emailen en je krijgt gewoon kosteloos het juiste
Zit er mooi op toch?BlackShadow schreef op zondag 13 december 2015 @ 20:10:
Ook ik heb mijn Nillkin tempered glass ontvangen en geinstalleerd:
[afbeelding]
Ik heb de flipcover van One Plus zelf, maar het buitenste randje raakt los aan de 'flip' er komt dus een heel dun randje rubber los. Misschien maar even mailen met One Plus.
Ik ben tevreden, ik was wat voorzichtig gezien de hele negatieve ervaringen.
Maar hij zit netjes, twijfel nu om ofwel een cover te nemen voor de achterkant, maar heb niet graag dat hij dikker wordt.
Ofwel een tempered glass voor de achterkant.
Ik kan je wat dat betreft een Dbrand skin aanbevelen, want dikker wordt hij er echt nauwelijks van.
PS: heb jij de rand + logo trouwens in "Matte white" of "White leather"?aaaronnn schreef op zondag 13 december 2015 @ 13:49:
Zelf heb ik ook net een Dbrand skin op mijn OnePlus X geplakt. Zeer tevreden met het resultaat, en voelt lekker in de hand zonder case.
[afbeelding]
Ik denk matte White, ziet er precies hetzelfde uit als de mijne.Stalensnuitje schreef op maandag 14 december 2015 @ 13:34:
[...]
PS: heb jij de rand + logo trouwens in "Matte white" of "White leather"?
Ik heb hem inderdaad in "Matte white".Stalensnuitje schreef op maandag 14 december 2015 @ 13:34:
[...]
PS: heb jij de rand + logo trouwens in "Matte white" of "White leather"?
Ik heb deze week ook mijn Dbrand ontvangen.
Er zitten echter een paar kreukeltjes in ter hoogte van het logo.

Ga je dit nog zien als ik hem opgeplakt heb denken jullie?
Er zitten echter een paar kreukeltjes in ter hoogte van het logo.

Ga je dit nog zien als ik hem opgeplakt heb denken jullie?
Je kan proberen om hem iets warm te maken met een föhn en daarna de kreukels eruit te wrijven. Als dat niet werkt zou ik een mailtje naar dbrand sturen als je je eraan stoort.
Had de mijne ook, zie je helemaal niets meer van terug. Gewoon na het opplakken al niet, maar ik heb inderdaad nog even met de föhn (sowieso onmisbaar voor de randjes) de hele achterkant gedaan. Strakker dan het er nu op zit gaat me echt niet lukken
Zo, even een update over mijn niet volledig correcte levering van dbrand: het heeft even een venijnige tweet gekost om ze tot actie te bewegen
Maar ze boden me nu als compensatie, naast het goede logo, ook een aantal andere (back+logo) uitvoeringen aan. Ik ben zo brutaal geweest om dan maar om een mahogany + White set te vragen en dat is zojuist bevestigd
Zal eens kijken wat er straks allemaal in het nieuwe pakketje zit, maar als ik wat overhoud laat ik dat wel weten voor de liefhebbers.
Samenvattend: communicatie duurt gewoon lang, punt. Maar als het eenmaal gaande is: top!
Samenvattend: communicatie duurt gewoon lang, punt. Maar als het eenmaal gaande is: top!
[ Voor 8% gewijzigd door Stalensnuitje op 19-12-2015 23:02 ]
Vandaag mijn spigen case ontvangen (http://www.amazon.co.uk/S...r=8-14&keywords=oneplus+x)
De case voelt zeer leuk aan en zit perfect om het toestel. De case is niet veel dikker dat het toestel, dus het toestel blijft lekker dun.
Het enige dat serieus tegenvalt is eigenlijk de reden waarvoor ik de case gekocht heb: de case voelt niet zo beschermend dat ik hoopte. Ik vrees dat het toestel stuk is als ik het laat vallen.
Hiervoor had ik een Ballistic case voor mijn Nexus 4 en die case gaf me een veilig gevoel.
De case voelt zeer leuk aan en zit perfect om het toestel. De case is niet veel dikker dat het toestel, dus het toestel blijft lekker dun.
Het enige dat serieus tegenvalt is eigenlijk de reden waarvoor ik de case gekocht heb: de case voelt niet zo beschermend dat ik hoopte. Ik vrees dat het toestel stuk is als ik het laat vallen.
Hiervoor had ik een Ballistic case voor mijn Nexus 4 en die case gaf me een veilig gevoel.
Inmiddels ook een Nilkin tempered glass screenprotector op mijn OPX geplakt. Ook bij mij hechten de randjes net niet helemaal. Er zat trouwens ook een schoonmaak setje bij
Zijn jullie niet tevreden over de geleverde screenprotector? Vind hem tot nu toe best prima namelijk.
Ik ook. Maar die protector gaat nog niet lang mee natuurlijk. Het is maar de vraag hoeveel krassen erop staan binnen een half jaar. Dat zal veel minder zijn bij een glazen screenprotector. Daarnaast zie je dikwijls veel minder vingerafdrukken op een glazen screenprotector, biedt die betere bescherming bij een val, en sommigen vinden het aangenamer aan de vingers. Verschillende redenen dus.ludipudi schreef op woensdag 23 december 2015 @ 22:45:
Zijn jullie niet tevreden over de geleverde screenprotector? Vind hem tot nu toe best prima namelijk.
Idem hier, vond 'm in het begin inderdaad wel wat onprettig aanvoelen, maar dat went wel. Inmiddels zitten er een paar krassen op, dus van 't weekend ook de Nilkin er maar eens op plakken.
Ik heb bij mijn broer die Flosmall tempered glass screenprotector geplaatst op zijn OnePlus X
We zijn er best tevreden van. Eerst hadden we inderdaad olie achtige smudges onder het scherm maar dat verdween na een paar dagen. De randen passen goed aan, je ziet nergens lucht onder.
Nadeel is wel dat het niet zo'n goede bescherming biedt tegen vingerafdrukken, het is niet oleophobic dus
We zijn er best tevreden van. Eerst hadden we inderdaad olie achtige smudges onder het scherm maar dat verdween na een paar dagen. De randen passen goed aan, je ziet nergens lucht onder.
Nadeel is wel dat het niet zo'n goede bescherming biedt tegen vingerafdrukken, het is niet oleophobic dus
Heeft iemand overigens ervaring met de sillicone case (https://oneplus.net/nl/oneplus-x-silicone-case)? En dan voornamelijk of deze wel boven het scherm uitsteekt, en dus het scherm beschermd.
Ja, die beschermt het scherm. Maar de diztronic case die ik eerder in dit topic gepost heb is beter. Ik zal daar maandag wat foto's van plaatsen.Niku schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 16:03:
Heeft iemand overigens ervaring met de sillicone case (https://oneplus.net/nl/oneplus-x-silicone-case)? En dan voornamelijk of deze wel boven het scherm uitsteekt, en dus het scherm beschermd.
Ben benieuwd!Chris.nl schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 16:10:
[...]
Ja, die beschermt het scherm. Maar de diztronic case die ik eerder in dit topic gepost heb is beter. Ik zal daar maandag wat foto's van plaatsen.
Iemand al goede ervaringen met een autohouder voor de oneplus x? lieft compatible met een brodit proclip.
Ik heb een hele goedkope van de Action (met een veer, klemt links en rechts) gemodificeerd en op m'n Brodit gemaakt. Deed t voor m'n Xperia SP ook al prima. Zal ff proberen een foto te maken morgen.
Dit verdwijnt langzaam, bij mij was het rondom een klein beetje maar nu nog maar een klein beetje aan 1 kant. Het lijkt wel of het na 2 a 3 weken nog steeds minder word!Sjoerdiee schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 09:28:
Inmiddels ook een Nilkin tempered glass screenprotector op mijn OPX geplakt. Ook bij mij hechten de randjes net niet helemaal. Er zat trouwens ook een schoonmaak setje bij
Om nog eens mooi aan te geven wat het verschil is tussen de schermen van OnePlus (of de Nilkin tempered glass screen protector) deze foto.

Zojuist mijn eigen X en die van mijn vriendin voorzien van de Nilkin tempered glass screenprotector. Die van mijn vriendin zit er perfect op
, maar die van mij heeft het bekende probleem met de randen. Ik zie berichten voorbij komen waarbij mensen beweren dat dit na een aantal weken langzaam verdwijnt. Zal dit bij mijn X ook het geval zijn, of zijn de 'randen' te groot om nog bij te trekken?
Waar denken jullie dat dit probleem ligt, bij OnePlus, of bij Nilkin?

Zojuist mijn eigen X en die van mijn vriendin voorzien van de Nilkin tempered glass screenprotector. Die van mijn vriendin zit er perfect op
Probleem ligt bij OnePlus, sommige schermen zijn een beetje te bol.
Wow, vreemd. Wanneer heb jij je OPX besteld en wanneer heeft je vriendin de hare besteld?
Mijn telefoon heb ik besteld op 20-11-2015, die van mijn vriendin op 11-11-2015. Iets eerder dus.Japeroen schreef op maandag 28 december 2015 @ 23:12:
Wow, vreemd. Wanneer heb jij je OPX besteld en wanneer heeft je vriendin de hare besteld?
Nog vreemder... Ik dacht dat misschien eerdere batches afwijkingen konden vertonen, maar dit blijkt niet meteen het geval te zijn, tenzij ze hun voorraad niet in productievolgorde verkopen.
Ik heb de mijne besteld op 17 november denk ik, geen flauw idee dus of ik een goed/slecht scherm zou hebben...
Ik heb de mijne besteld op 17 november denk ik, geen flauw idee dus of ik een goed/slecht scherm zou hebben...
If you try, you know!Japeroen schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 00:10:
Nog vreemder... Ik dacht dat misschien eerdere batches afwijkingen konden vertonen, maar dit blijkt niet meteen het geval te zijn, tenzij ze hun voorraad niet in productievolgorde verkopen.
Denk niet dat die van jou helemaal weg zal trekken, het zal iig wel minder worden. Die kleine stukjes op de telefoon van je vriendin zal naar mijn idee helemaal weg trekken. Tenminste als het zo gaat als bij de mijne.detonated schreef op maandag 28 december 2015 @ 15:42:
Om nog eens mooi aan te geven wat het verschil is tussen de schermen van OnePlus (of de Nilkin tempered glass screen protector) deze foto.
[afbeelding]
[afbeelding]
Zojuist mijn eigen X en die van mijn vriendin voorzien van de Nilkin tempered glass screenprotector. Die van mijn vriendin zit er perfect op, maar die van mij heeft het bekende probleem met de randen. Ik zie berichten voorbij komen waarbij mensen beweren dat dit na een aantal weken langzaam verdwijnt. Zal dit bij mijn X ook het geval zijn, of zijn de 'randen' te groot om nog bij te trekken?
Dit zijn de renders:Chris.nl schreef op maandag 07 december 2015 @ 22:22:
Zojuist deze Diztronic TPU case besteld. Ben in het verleden eerder tevreden geweest met een Diztronic case en deze ziet er weer robuust uit. Als ik um binnen heb zal ik weer wat foto's plaatsen.

Deze foto's heb ik ervan gemaakt:

Case voelt goed aan en geeft prima bescherming rondom het gehele scherm.