-
[ Voor 100% gewijzigd door TheKillerShotS3 op 18-03-2018 14:05 ]
De originele van Oneplus zelf?TheKillerShotS3 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 20:13:
Ik heb net mijn tempered screen proctector er opgedaan en jammer genoeg krijg ik de linkerkant niet aangedrukt. Er blijft langs het randje lucht zitten. Verder zit ie perfect
[ Voor 3% gewijzigd door Fuske op 18-11-2015 20:17 ]
Nee geen verdere reactie tot nu toe. Zijn ze erg langzaam in moet ik zeggen.TheKillerShotS3 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 20:28:
[...]
Ja, de originele en gelukkig alleen links. Had je al wat gehoord van OP?
Misschien fijn om wat dingen te linken?LCD_viewer schreef op woensdag 18 november 2015 @ 23:36:
Als accessoire vind ik een magneet usb-stekker wel een hele gave optie, iemand hier ervaring mee ?
Zit hier te kijken op ebay maar die heeft grotere stekkers én ik zie hier ook nog een kickstarter project genaamd znaps.
Iemand ervaring met deze stekkers, hoe dit zal passen op een smartphone zoals de opx of vergelijkbaar ?
Battle.net || Strava
PSN id: NL_SToRM
Graag, ben erg benieuwd! Voorlopig laat ik de standaard protector er nog wel opzitten. Zit supernetjes namelijk...SToRM666 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 12:43:
Ik heb gisteren screenprotectors voor zowel voor als achter binnengekregen, 6 van elk, voor in totaal 5 euro. Vanavond maar eens proberen om de folie mooi op de voor- en achterkant te krijgen. Ik laat wel weten of ze de moeite waard zijn als er iemand interesse heeft.
Heb je een link?SToRM666 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 12:43:
Ik heb gisteren screenprotectors voor zowel voor als achter binnengekregen, 6 van elk, voor in totaal 5 euro. Vanavond maar eens proberen om de folie mooi op de voor- en achterkant te krijgen. Ik laat wel weten of ze de moeite waard zijn als er iemand interesse heeft.
www.casarodriguillo.com
Excuus, niet aangedacht.Ohmarinus schreef op donderdag 19 november 2015 @ 00:55:
[...]
Misschien fijn om wat dingen te linken?
Znaps ziet er wat mij betreft heel erg gaaf uit, maar ik heb liever niks dat uitsteekt aan mijn telefoon omdat ik toch bang ben dat er sneller schade optreedt aan de usb female.
Ik vraag me vooral af waarom mensen een telefoon met de schermzijde naar beneden leggen? Ik doe het nooit in ieder geval, altijd met de schermzijde naar boven.Alouatta schreef op woensdag 18 november 2015 @ 09:48:
Voor de eerste keer eens een case mee besteld (originele Sandstone).
Ik dacht dat deze het scherm wel zou beschermen indien hij met de schermzijde naar beneden ligt.
Dit lijkt me niet het geval te zijn.
Als ik een lat over de case leg, dan krijg ik er met moeite een A4 papiertje tussen de lat en het scherm geschoven.
Aangezien ik nooit een case gehad heb weet ik niet of dit normaal is.
Zou je misschien enkele foto's kunnen posten? (frontaal, close-up, ...)SToRM666 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 12:43:
[ Voor 25% gewijzigd door Japeroen op 19-11-2015 18:13 ]
Denk dat mensen dit voornamelijk doen in de slaapkamer (ik in ieder geval wel).Japeroen schreef op donderdag 19 november 2015 @ 18:04:
[...]
Ik vraag me vooral af waarom mensen een telefoon met de schermzijde naar beneden leggen? Ik doe het nooit in ieder geval, altijd met de schermzijde naar boven.
Ik denk dat de ebay links iets te groot zijn voor dit smalle toestel, maar die znaps vind ik zeker interessant. Helaas kan je op hun site geen pre-order betalen met paypal (dus iDEAL) anders had ik het wel willen proberen. Staat ie bij dit toestel niet dan past ie wel bij een ander.LCD_viewer schreef op donderdag 19 november 2015 @ 17:27:
[...]
Excuus, niet aangedacht.
Ik zie vooral deze op Ebay : www.ebay.com/itm/Magnetic...679522:g:jdQAAOSwjVVVxuHd
http://www.ebay.com/sch/i...+micro+usb+cable&_sacat=0
Maar de znaps is wel aardig en compact. http://www.znaps.net/#how-it-works
Waarom ik dit wil, tja mijn oude was nogal een stofnest en dat gaf uiteindelijk wel wat mindere verbindingsmogelijkheden + kwam er toch veel stof in de behuizing.
Enige waar ik mee zit is dat de silicon case eromheen moet passen met deze adapter en dan uiteraard moet de lader / usb aansluiting ook nog gebruikt kunnen worden.
Enig idee wat de max. read/write snelheid is van het SD-slot?LCD_viewer schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 19:00:
[...]
De 128 past ook en werkt goed. Kleine meerprijs imho.
Foto?Chris.nl schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 13:18:
Zelf ben ik altijd erg te spreken over de Nillkin glazen screenprotectors. Vanaf vandaag alweer te vinden op ebay. Heb er zelf in ieder geval één besteld en zal laten weten hoe ie bevalt, op m'n Z3C heeft ie het in ieder geval prima gedaan.
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Nog niet ontvangen, dus heb nog niets kunnen fotograferen.timovd schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 09:49:
[...]
Enig idee wat de max. read/write snelheid is van het SD-slot?
[...]
Foto?
[ Voor 22% gewijzigd door Chris.nl op 20-11-2015 14:03 ]
Nog niet optimaal mogelijk door het verplichtte NTFS file system.timovd schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 09:49:
[...]
Enig idee wat de max. read/write snelheid is van het SD-slot?
[...]
Foto?
de zwarte en grijze zijn op voorraad momenteel, dus je hebt geluk... Ik heb maar een silicon case besteld omdat flipcovers steeds niet op voorraad wareniPodKiller schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 12:53:
Wanneer komt die originele flip cover weer op voorraad? Al best lang out of stock..
Battle.net || Strava
Waar zie je dat? Ze zijn uitverkocht zie ik nog:retlaw schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 12:57:
[...]
de zwarte en grijze zijn op voorraad momenteel, dus je hebt geluk... Ik heb maar een silicon case besteld omdat flipcovers steeds niet op voorraad waren. Achteraf denk ik beter, omdat ik anders blijf flippen waarschijnlijk. Verder heeft ambient display niet zoveel zin met een flip, net als het notificatie ledje...
mea culpa... Ik zat in de verkeerde storeiPodKiller schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 13:12:
[...]
Waar zie je dat? Ze zijn uitverkocht zie ik nog:
https://oneplus.net/nl/oneplus-x-flip-cover
Battle.net || Strava
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Ja jammer dat die er geen heeft. Zouden ze meer mee moeten doen. Hoop dat otterbox ook met een case komt.timovd schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 15:00:
Jammer dat het geen s-view cover is, zou mooi zijn met een AMOLED-scherm.
Wat is er zo speciaal aan een otterbox case, zie er meerdere mensen om vragen.iPodKiller schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 15:40:
[...]
Ja jammer dat die er geen heeft. Zouden ze meer mee moeten doen. Hoop dat otterbox ook met een case komt.
U vraagt, wij draaien:Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2015 @ 20:45:
Iemand met zo'n Rosewood case die een foto kan plaatsen?
Vliegtuigjes bouwer - i.o.
Ja dbrand maakt skins voor heel wat verschillende smartphones, apple producten en consoles.pixels66 schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 11:34:
Is dat een plak skin ofzo?
Mooie foto's!
Maar nog niet voor de OPXTheDutchCat schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 12:29:
[...]
Ja dbrand maakt skins voor heel wat verschillende smartphones, apple producten en consoles.
In het twitter bericht staat 'Incoming' dus daar zal snel verandering in komen.
Tnx! Ik vind het zelf vrij stroef aanvoelen. Een beetje ongelakt hout zeg maar. Hij voelt zeker niet glad aan als de meeste plastic cases. De rosewood case haal je natuurlijk voor de looksMiki schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 14:01:
Mooie foto's!
Zou je ook kunnen beschrijven hoe de case aanvoelt. Ik ben met name benieuwd of hij glad is en makkelijk uit je handen zou kunnen glijden. Ik twijfel namelijk erg tussen deze case, de sandstone of de rode siliconen case.
Vliegtuigjes bouwer - i.o.
Da's niet fijn.Lanithro schreef op zondag 22 november 2015 @ 08:35:
Helaas vrijdag mijn telefoon laten vallen in de flip cover, maar helaas zit er een flinke buts rechtsonder vlak naast het bevestigings clipje. Baal ontzettend. Heb altijd zoiets meteen de eerste week laten vallen met een lelijke beschadiging.
2 verschillende stocks misschien? Hoewel mijn OPX+case ook uit China kwamen, maar bon.Ohmarinus schreef op zondag 22 november 2015 @ 16:46:
Weetje wat nou zo'n ontzettend lading bullshit is?
Dat als je in de USA store zit, je wel gewoon de oordopjes, cases, screen protectors etc kan kopen. En als je in de Nederland store zit niet. Dan ga je naar de checkout en zegt 'ie ineens dat het niet beschikbaar is.
Maar wat nou zo onwijs hypocriet is, dat als je het wel op een USA adres kan bestellen, dan is er fysiek dus toch gewoon iets aanwezig in het magazijn? Dat is echt onwijs lullig van OnePlus.
Die bijgeleverde case is veel te glad, ik hoop dat ze die spullen eens snel gaan regelen want op dit tempo gaat het niks worden met die accessoires.
Ik had dat ook toen ik mijn telefoon bestelde en bij de checkout stond toen plots het land weer verkeerd. Probeer eens even je browser cache weg te halen. Kijken of dat werkt.Ohmarinus schreef op zondag 22 november 2015 @ 16:46:
Weetje wat nou zo'n ontzettend lading bullshit is?
Dat als je in de USA store zit, je wel gewoon de oordopjes, cases, screen protectors etc kan kopen. En als je in de Nederland store zit niet. Dan ga je naar de checkout en zegt 'ie ineens dat het niet beschikbaar is.
Maar wat nou zo onwijs hypocriet is, dat als je het wel op een USA adres kan bestellen, dan is er fysiek dus toch gewoon iets aanwezig in het magazijn? Dat is echt onwijs lullig van OnePlus.
Die bijgeleverde case is veel te glad, ik hoop dat ze die spullen eens snel gaan regelen want op dit tempo gaat het niks worden met die accessoires.
Ah, ja heb alles geprobeerd, ik kan gewoon niet bestellen in de EU store. Maar dat is toch voor iedereen in EU dat alles is uitverkocht?Lanithro schreef op maandag 23 november 2015 @ 09:30:
[...]
Ik had dat ook toen ik mijn telefoon bestelde en bij de checkout stond toen plots het land weer verkeerd. Probeer eens even je browser cache weg te halen. Kijken of dat werkt.
Battle.net || Strava
Ik heb deze case ook. Vind hem wel mooi, maar heb vooral het idee dat de case alleen krassen op de achtergrond tegenhoud. Ik ben bang dat áls ie een keer valt, deze case niet heel veel klappen kan opvangen. Heb nu dan ook eerst maar even de bijgeleverde silicon case er om heen zitten, die vangt volgens mij veel meer energie op.
Wat is een fitbag?Miki schreef op maandag 23 november 2015 @ 14:31:
Heeft iemand al zijn fitbag binnen? Vroeg me af wat hier de ervaringen mee zijn
Verwijderd
Zo eindelijk weer in stock... gelijk besteld.iPodKiller schreef op maandag 23 november 2015 @ 14:06:
Vind het nog steeds irritant dat die flip covers van de OP store uitverkocht zijn. Is Nederland vergeten?
Ziet er inderdaad goed uit!Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 09:45:
Voor degene die een passende screen protector zoeken is dit misschien iets. Het ziet er goed uit op het eerste gezicht, het heeft een speciaal randje voor zodat het beter past (althans, volgens de video). De link naar de website kun je vinden onder de video.
Dankje!Chris.nl schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 14:54:
6,95 uit mijn hoofd
Volgens hun twitter komen die er vannacht aan.TheDutchCat schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 15:27:
[...]
In het twitter bericht staat 'Incoming' dus daar zal snel verandering in komen.
Verwijderd
Wat is er mis mee dat je hem toch weer te koop zet? Ps. gebruik je de fitbag i.c.m. met de standaard siliconen hoes of helemaal naked? Ik heb zelf ook zitten nadenken over een fitbag maar het risico dat ik het toestel tijdens gebruik uit mijn handen laat vallen acht ik groterVerwijderd schreef op woensdag 25 november 2015 @ 16:07:
Mensen, ik heb de originele Rosewood cover meebesteld, maar na één keer eromheen besloten dat dit toch niet mijn ding is. Momenteel bezit ik een FitBag.. heeft iemand interesse om de Rosewood cover over te nemen?
Filmpje ziet er idd veelbelovend uit. Heb er 2 besteld, ben benieuwd...Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 09:45:
Voor degene die een passende screen protector zoeken is dit misschien iets. Het ziet er goed uit op het eerste gezicht, het heeft een speciaal randje voor zodat het beter past (althans, volgens de video). De link naar de website kun je vinden onder de video.
Ik heb de sandstone meebesteld en ik ben er toch ook niet heel tevreden van. De zijkanten zijn me te open, dacht dat dit mooi zou aansluiten. En echt sandstone voelt ie ook niet echt aan...Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2015 @ 16:07:
Mensen, ik heb de originele Rosewood cover meebesteld, maar na één keer eromheen besloten dat dit toch niet mijn ding is. Momenteel bezit ik een FitBag.. heeft iemand interesse om de Rosewood cover over te nemen?
[ Voor 34% gewijzigd door germanaaizer op 25-11-2015 19:34 ]
Don't walk on the grass, smoke it.
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Verwijderd
Niets mis mee! Maar sinds mijn eerste smartphone (HTC Desire, HTC One S, Nexus 5) altijd een vast 'ritueel'. Dock + lederen pouch. Nooit een case gehad vanwege het gevoel en ontwerp van de telefoon.Miki schreef op woensdag 25 november 2015 @ 16:35:
[...]
Wat is er mis mee dat je hem toch weer te koop zet? Ps. gebruik je de fitbag i.c.m. met de standaard siliconen hoes of helemaal naked? Ik heb zelf ook zitten nadenken over een fitbag maar het risico dat ik het toestel tijdens gebruik uit mijn handen laat vallen acht ik groter
risico allocatieZanzarismo schreef op donderdag 26 november 2015 @ 12:53:
Wie van jullie heeft er een garantieplan afgesloten?
Naar mijn mening is dit wel een slimme investering gezien de ietwat fragiele OPX.
Wat is jullie mening?
Wat bedoel je met je laatste zin?Miki schreef op donderdag 26 november 2015 @ 13:04:
[...]
risico allocatie![]()
Die verzekering is alleen nuttig als je vervangende waarde niet direct kunt aanspreken.
[ Voor 44% gewijzigd door Ohmarinus op 26-11-2015 23:19 ]
Als je €294 kunt missen voor een nieuwe dan is het niet zo zinvol. Daarnaast is er ook nog eens een kans dat je via je inboedel verzekering eventuele schade kunt afdekken.Ohmarinus schreef op donderdag 26 november 2015 @ 23:18:
Wat bedoel je met je laatste zin?
En hebben we niet gewoon standaard 2 jaar garantie? (EU wetgeving?)
Dat is toch de meegeleverde case?dest1 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 19:48:
heeft iemand deze gekocht:
https://oneplus.net/be_nl/oneplus-x-translucent-gray-case
?
Is een andere inderdaad. Deze is open bij de knoppen, dat is de standaard meegeleverde niet.
Uit deze post op het oneplus forum meen ik toch te verstaan dat we in de EU 2 jaar garantie hebben?Miki schreef op donderdag 26 november 2015 @ 23:43:
[...]
Als je €294 kunt missen voor een nieuwe dan is het niet zo zinvol. Daarnaast is er ook nog eens een kans dat je via je inboedel verzekering eventuele schade kunt afdekken.
En nee je hebt 100% zeker geen EU garantie. Immers heb je je OnePlus niet in Europa gekocht maar gekocht in China en val je onder het Chinese recht mocht dat bestaan
Als het bericht nog steeds van toepassing is dan is het mooi meegenomen. OP heeft er wel een handje van om tegenstrijdige informatie te verspreidengermanaaizer schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 10:37:
[...]
Uit deze post op het oneplus forum meen ik toch te verstaan dat we in de EU 2 jaar garantie hebben?
https://forums.oneplus.ne...s-replacements-rma.73823/
[ Voor 29% gewijzigd door germanaaizer op 28-11-2015 10:51 ]
Ja dat vind ik ook spijtig van die witte rand.Fuske schreef op woensdag 18 november 2015 @ 20:11:
[...]
Ik had ook de nillkin besteld, toen had ik het nog niet goed gelezen.. Ik heb de H+ besteld met de rounded edges.
Vandaag was die al binnen en was gaan twijfelen om deze te gaan proberen, uiteindelijk zojuist toch maar geprobeerd onder het mom, 'slechter kan het niet worden!'
Ik had hem qua formaat er al op gelegd. En kwam tot de conclusie dat ie precies even groot was dus zeer waarschijnlijk hetzelfde probleem had.
En dat klopte helaas...
Dus de nillkin heeft hetzelfde euvel als de originele van oneplus!
Maar!...
In tegenstelling tot de originele is de nillkin H+ afgerond bij de randen dus voelt deze beter aan. Iets waar ik me ook aan stoorde!
Op mijn OPO had ik de Orzly waar ik super tevreden over was ook qua feeling, dat heb ik weer een beetje terug met deze.
Conclusie, deze is beter dan de originele!(imho)
Erg fijn om te lezen, ik vond het statement van Miki wat uit de lucht gegrepen en nu lees ik in ieder geval iets concreets.germanaaizer schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 10:37:
[...]
Uit deze post op het oneplus forum meen ik toch te verstaan dat we in de EU 2 jaar garantie hebben?
https://forums.oneplus.ne...s-replacements-rma.73823/
Je bestelt iets China en OnePlus staat bekend om het intrekken van beloftes, Yeah right uit de lucht gegrepenOhmarinus schreef op maandag 30 november 2015 @ 17:46:
[...]
Erg fijn om te lezen, ik vond het statement van Miki wat uit de lucht gegrepen en nu lees ik in ieder geval iets concreets.
[ Voor 15% gewijzigd door Miki op 30-11-2015 18:12 ]
OnePlus verkoopt officieel aan Europeanen en moet daarom voldoen aan de Europese wetgeving.Miki schreef op maandag 30 november 2015 @ 18:11:
[...]
Je bestelt iets China en OnePlus staat bekend om het intrekken van beloftes, Yeah right uit de lucht gegrepen
Precies! Dat dacht ik dus ook. Het is ook een 'EU' model telefoon, verder is er de EU store en is er een kantoor in Amsterdam (020 nummer) om problemen af- te handelen.Japeroen schreef op maandag 30 november 2015 @ 19:49:
[...]
OnePlus verkoopt officieel aan Europeanen en moet daarom voldoen aan de Europese wetgeving.
Niemand heeft hier iets in China besteld, maar op een NL/BE website. OnePlus dient dus te voldoen aan de van toepassing zijnde wetgeving in deze landen en dus minimaal aan de overkoepelende Europese wetgeving.Miki schreef op maandag 30 november 2015 @ 18:11:
[...]
Je bestelt iets China en OnePlus staat bekend om het intrekken van beloftes, Yeah right uit de lucht gegrepen
[ Voor 7% gewijzigd door BlackShadow op 30-11-2015 23:49 ]
Kijk dan nog eens goed waar je opx vandaan komt en PayPal transactie is overeengekomen. Bij mij zijn alleen Chinese bedrijven terug te vinden, nergens een Nederlandse of Europese entiteit te vinden.BlackShadow schreef op maandag 30 november 2015 @ 23:47:
[...]
Niemand heeft hier iets in China besteld, maar op een NL/BE website. OnePlus dient dus te voldoen aan de van toepassing zijnde wetgeving in deze landen en dus minimaal aan de overkoepelende Europese wetgeving.
Dat het product je rechtstreeks uit China wordt toegezonden, verandert hier helemaal niets aan.
De OnePlus One werd trouwens vanuit de UK verzonden.
[ Voor 3% gewijzigd door Miki op 01-12-2015 00:17 ]
Gewoon de website lezen. Elk bedrijf dat rechtstreeks verkoopt in Europa dient te voldoen aan de regelgeving.Miki schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 00:15:
[...]
Kijk dan nog eens goed waar je opx vandaan komt en PayPal transactie is overeengekomen. Bij mij zijn alleen Chinese bedrijven terug te vinden, nergens een Nederlandse of Europese entiteit te vinden.
Ook het OnePlus forum staat vol met berichten over garantie claims die afgewezen worden. Maar goed laten er over ophouden gaat het tenslotte over accessoires en niet over menen dat je ergens recht op denkt te hebben
PSN: speedrazor3
Tja, uit recente gegevens uit België is 31% van de mensen die beroep doen op garantie, niet tevreden over de uitvoering ervan. Dat is een algemeen probleem en klachten komen nu eenmaal vaker naar boven dan lovende reacties op fora.Miki schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 00:15:
[...]
Kijk dan nog eens goed waar je opx vandaan komt en PayPal transactie is overeengekomen. Bij mij zijn alleen Chinese bedrijven terug te vinden, nergens een Nederlandse of Europese entiteit te vinden.
Ook het OnePlus forum staat vol met berichten over garantie claims die afgewezen worden. Maar goed laten er over ophouden gaat het tenslotte over accessoires en niet over menen dat je ergens recht op denkt te hebben
[ Voor 7% gewijzigd door BlackShadow op 01-12-2015 00:32 ]
Kan je misschien enkele foto's tonen? Close-up bijvoorbeeld?kokkie1 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 09:31:
Ik heb de tampered screen protector en flipcase van one plus zelf aangeschaft.
De glazen protector is even groot als de bijgeleverde plastieken. Ik heb hierbij ook geen last van witte randen. alleen wat luchtbubbels bij de hoeken omdat ik onhandig ben. Hij is ongeveer een millimeter dik en vanaf een kleine hoek valt de protector goed te zien. D'r is geen gat voor de camera maar alleen voor de proximity sensor. Het glas voelt verder goed aan en het scrollen gaat soepel.
Ik zal ze vanavond maken. Heb nu geen 2e camera bij de hand.Japeroen schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 12:26:
[...]
Kan je misschien enkele foto's tonen? Close-up bijvoorbeeld?
[ Voor 55% gewijzigd door Chris.nl op 01-12-2015 16:27 ]
[ Voor 68% gewijzigd door kokkie1 op 02-12-2015 09:08 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq