“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand
+1 voor topictitel
* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand
ACM schreef op dinsdag 26 maart 2002 @ 16:42:
Kort gezegd: nee.
Mysql kan geen grotere varchars dan varchars van 255 tekens aan. Aangezien de text van een sig middels een varchar opgeslagen wordt kan die dus ook niet groter dan 255 tekens
Er is inderdaad een opslag type 'text' maar dat is performance technisch gezien geen verstandige keuze om naar over te stappen. Voor dit soort dingetjes.
[edit]
Daarnaast vind ik 255 tekens wel een mooie limiet, waarom moet je perse meer erin kwijt kunnen?
Voor die paar extra linkjes?
[edit2]
Dit is dus een limitatie van mysql en niet van topix. Sterker nog, dit zouden we theoretisch kunnen veranderen, ware het niet dat het veld gewoon niet groter mag dan 255 chars.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Echter, heel veel langer dan dat zou ik het niet willen maken. Sigs zijn leuk meer meer dan een grappig citaat of een of twee linkjes moet er gewoon niet in komen, dat wordt al snel storend. Ik zou willen voorstellen om de limiet op 400 te zetten als die veranderd wordt.Values in VARCHAR columns are variable-length strings. The length can be specified as a value from 0 to 255 before MySQL 5.0.3, and 0 to 65,535 in 5.0.3 and later versions.
[ Voor 3% gewijzigd door NMe op 03-11-2015 17:47 ]
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 23-10-2016 15:11 . Reden: Leeg vanwege privacy. ]
''dit'' dus als 3 karakters rekenen in plaats van tientallen.
Tweakblog van de maand
300x een i:
iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
300x een w:
wwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww
Vraag me trouwens af hoe het technisch te maken valt om UBB niet mee te tellen in het aantal netto karakters, terwijl de karakters van de UBB wel opgeslagen moeten worden.
Coding in the cold; <brrrrr />
[ Voor 5% gewijzigd door witeken op 03-11-2015 18:32 ]
Tweakblog van de maand
Ik vind 255 tekens zelfs riant in vergelijking met het aantal tekens dat je op een bekende microblog-site kan gebruiken
Intentionally left blank
Speel ook Balls Connect en Repeat
Voor de rest: gewoon to the point en dus niet teveel lullen in je sig helpt ook
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Daar mag ook wel eens naar gekeken worden. Niet zozeer de lengte, alhoewel die best langer kan maar als je de titel tiept kun je meer karakters tiepen dan uiteindelijk getoond worden (iirc). Dan krijg je dus een onvoorspelbare afbreking.
Oja, en plaatjes in de sig
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Kwestie van creatief zijn met tekst (incl. UBB-tags) en url shorteners
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
"Creatief zijn."Zeror schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 19:12:
Kwestie van creatief zijn met tekst (incl. UBB-tags) en url shorteners

De gebruikers moet niet creatief zijn, de instelling moet functioneel zijn. Url-shorteners etc. nodig hebben verlaagt de gebruiksvriendelijkheid.
Tweakblog van de maand
We hebben het wel over de signature he? Het is niet alsof je maar 1000 bytes in een forumpost mag plaatsen en deze request (en dat antwoord) daarover gaatwiteken schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 19:16:
De gebruikers moet niet creatief zijn, de instelling moet functioneel zijn. Url-shorteners etc. nodig hebben verlaagt de gebruiksvriendelijkheid.
Je kan je linkjes natuurlijk ook op je profielpagina wegzetten (bij biografie) en één daarvan zelfs als je homepage
[ Voor 3% gewijzigd door Zeror op 03-11-2015 19:36 ]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Moah, daar telt こんにちは als vijf tekens, terwijl t.net daar 40 bytes voor nodig heeft:crisp schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 18:44:
Dit is iig geen bug, dus -> Mooie Features
Ik vind 255 tekens zelfs riant in vergelijking met het aantal tekens dat je op een bekende microblog-site kan gebruiken
1
| こんにちは |
(want geen iso-8859-15, dus het moet als escapes genoteerd worden, dus ben je 8 bytes per karakter kwijt).
En natuurlijk emoji: ✂ is 7 bytes, en 🕴 zelfs 9 (nu nog een font dat Man in Business Suit Levitating weer kan geven ;-)).
Zeker gezien de trend om inderdaad veel unicode te gebruiken tegenwoordig deel ik die mening niet helemaal.crisp schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 18:44:
Heb je al eens gekeken hoeveel regels jouw signature is op een mobieltje? Dat zijn er geen 2 meer.witeken schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 18:31:
Je moet dan ook niet karakters tellen om het aantal regels te bepalen. Je telt gewoon rechtstreeks het aantal regels.
Het niet mee laten tellen van ubb code zou al iets helpen maar moeten we echt signatures toe laten staan die vol staat met opmaak?
Heb je dat net nog getest? Want het wordt toch echt wel gestopt als het limiet is bereikt. Afkappingen gebeuren niet omdat wat je hebt getypt te lang is, het is omdat je domweg door blijft typen in de veronderstelling dat het in beeld komt.evilution schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 19:08:
[...]
Daar mag ook wel eens naar gekeken worden. Niet zozeer de lengte, alhoewel die best langer kan maar als je de titel tiept kun je meer karakters tiepen dan uiteindelijk getoond worden (iirc). Dan krijg je dus een onvoorspelbare afbreking.
Ja, leuk, Hypnotoad taferelen! Ik ben voor.Oja, en plaatjes in de sig/me rent hard weg
Commandline FTW | Tweakt met mate
Dan is het maar goed dat die niet werktValHallASW schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 19:56:
en 🕴 zelfs 9
te maken? Ik zie wel vaker blokjes met hexadecimalen erin ipv wat het ook moet zijnValHallASW schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 19:56:
(nu nog een font dat Man in Business Suit Levitating weer kan geven ;-)).
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
witeken schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 17:31:
[...] deze belachelijk kleine limiet.
[...] een grove ontwerpfout.
[...] Dit moet beter.
Iets constructief en vriendelijk aankaarten was teveel moeite?
Terug on-topic, over het evt. oprekken van de limiet ga ik geen uitspraken doen, maar:
Je hebt nu gekke quotes in je signature zitten die als HTML entities worden opgeslagen, ipv gewoon standaard " en ' te gebruiken. Daar is al het nodige te winnen lijkt me?
Voor je tweakblog: daar biedt Tweakers nota bene standaard al short URLs voor, zie het wereldbolletje in de header van je blog.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Je bedoelt zoiets als Segoe UI?ValHallASW schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 19:56:
[...]
nu nog een font dat Man in Business Suit Levitating weer kan geven ;-).

Zie hierboven.Raven schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 22:22:
[...]
Dan is het maar goed dat die niet werktOf heeft dat met
[...]
te maken? Ik zie wel vaker blokjes met hexadecimalen erin ipv wat het ook moet zijn
Oh, vertel. Hoe gaat de forumsoftware dat doen zonder een complete HTML-renderer te bouwen?witeken schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 18:31:
Je moet dan ook niet karakters tellen om het aantal regels te bepalen. Je telt gewoon rechtstreeks het aantal regels.
[ Voor 20% gewijzigd door NMe op 03-11-2015 22:36 ]
Oscar Wilde
/hyperboolOrion84 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 22:33:
Iets constructief en vriendelijk aankaarten was teveel moeite?
Geen idee, ben geen webdev.NMe schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 22:34:
Oh, vertel. Hoe gaat de forumsoftware dat doen zonder een complete HTML-renderer te bouwen?
Tweakblog van de maand
Ik wel, en daarom weet ik dat je een erg makkelijke aanname maakte.
Verwijderd
Jaaevilution schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 19:08:
[...]
Oja, en plaatjes in de sig/me rent hard weg
Ik snap nog steeds niet waarom sommige mensen problemen hebben met plaatjes in de sig, ik zou het een formidabele update vinden van Tweakers.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Veel langer moet het ook echt niet worden. Zonde van de schermruimte die sigs innemen. Soms is het wel een geinig herkenbaar dingetje, maar de limiet zoals nu is prima i.m.o.NMe schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 20:10:
[...]
Zeker gezien de trend om inderdaad veel unicode te gebruiken tegenwoordig deel ik die mening niet helemaal.Ook de quote die ik erin heb staan (en die volgens mij niet echt absurd lang is ofzo) heb ik ietwat creatief onder handen moeten nemen om hem te laten passen.
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Je weet dat de weergave van signatures gewoon een optie is in je voorkeuren?Señor Sjon schreef op woensdag 04 november 2015 @ 10:58:
Dan zou ik acuut CSS gebruiken om dat eruit te slopen. Brrr.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Mij gaat het om handtekeningen met plaatjes in de ondertitel. Forum 101 in het onleesbaar maken van korte posts achter elkaar.Hero of Time schreef op woensdag 04 november 2015 @ 11:53:
[...]
Je weet dat de weergave van signatures gewoon een optie is in je voorkeuren?
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Wordt vaak gebruikt als linkspam ding en daar is het eigenlijk ook niet voor bedoeld.
Ik denk dat signatures op fora niet meer van deze tijd zijn. Waar komen ze eigenlijk vandaan? Wie heeft dat ooit bedacht?
[ Voor 7% gewijzigd door Zeror op 04-11-2015 12:14 ]
Ja man, laten we elke tweede post eindigen met een plaatje van vele kilobytes groot. Dat staat leuk op mobile, is mooi in lijn met de actie waardoor externe user-icons niet meer mogelijk zijn ter bescherming van users en leest verder ook helemáál niet irritant. Oh, wait.Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2015 @ 10:55:
[...]
Jaa![]()
Ik snap nog steeds niet waarom sommige mensen problemen hebben met plaatjes in de sig, ik zou het een formidabele update vinden van Tweakers.
Mwoah, ook nu kun je heel irritante dingen doen. De volgende "sig" bevat slechts 152 karakters:Hooglander1 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 11:00:
[...]
Veel langer moet het ook echt niet worden. Zonde van de schermruimte die sigs innemen. Soms is het wel een geinig herkenbaar dingetje, maar de limiet zoals nu is prima i.m.o.
a[br]b[br]c[br]d[br]e[br]f[br]g[br]h[br]i[br]j[br]k[br]l[br]m[br]n[br]o[br]p[br]q[br]r[br]s[br]t[br]u[br]v[br]w[br]x[br]y[br]z
Ik hoef vast niet uit te leggen waarom we die sig toch weghalen als we hem zien.
IMO mag de limiet voor legitieme signatures best iets hoger. Met een paar langere links zit je al zonder tekst bijna aan de limiet. En URL-shorteners zijn over een tijdje allemaal dood.
Ik weet niet, waarom heb jij er eentje?Zeror schreef op woensdag 04 november 2015 @ 12:09:
Ik denk dat signatures op fora niet meer van deze tijd zijn. Waar komen ze eigenlijk vandaan? Wie heeft dat ooit bedacht?
Sigs zijn nog een overblijfsel uit de BBS-/nieuwsgroepentijd. Men communiceerde via e-mail naar mailinglists en dat evolueerde naar volledige serverside-communicatie. Signatures zijn daarin gewoon overgenomen.
[ Voor 13% gewijzigd door NMe op 04-11-2015 12:19 ]
Omdat het een mogelijkheid was waar ik gebruik van kon maken. Niet perse omdat ik er eentje wilde.
Haha, ik wist niet dat dit kon.NMe schreef op woensdag 04 november 2015 @ 12:10:
Mwoah, ook nu kun je heel irritante dingen doen. De volgende "sig" bevat slechts 152 karakters:
a[br]b[br]c[br]d[br]e[br]f[br]g[br]h[br]i[br]j[br]k[br]l[br]m[br]n[br]o[br]p[br]q[br]r[br]s[br]t[br]u[br]v[br]w[br]x[br]y[br]z
Ik hoef vast niet uit te leggen waarom we die sig toch weghalen als we hem zien.
* witeken rent
Tweakblog van de maand
Verwijderd
Ach op me mobiel kijk ik eerlijk gezegd niet vaak op forums, dus hoe dat eruit zou komen te zien heb ik eigenlijk geen idee bij, misschien wat slomer, wat betreft het irritant lezen, tsja tis maar hoe je zelf bent, als ik op bepaalde forums lees waar je wel een plaatje in je sig kan zetten leest dat niet irritant imo.NMe schreef op woensdag 04 november 2015 @ 12:10:
[...]
Ja man, laten we elke tweede post eindigen met een plaatje van vele kilobytes groot. Dat staat leuk op mobile, is mooi in lijn met de actie waardoor externe user-icons niet meer mogelijk zijn ter bescherming van users en leest verder ook helemáál niet irritant. Oh, wait.
[...]
Maar goed, ik ben dan ook niet zo moeilijk met dat zulk dingen
Zou je hetzelfde zeggen als je plaatjes zoals je user icon pagina breed hebt die je in je ooghoeken blijft zien als je de post erboven/eronder aan het lezen bent? Niets is zo vervelend als een grote bewegende banner in beeld als je iets probeert te lezen. Dat is ook de reden waarom er bepaalde eisen zijn gesteld door Tweakers voor reclame hier. Dat iets beweegt kan, maar flashy en heel opzichtig is gewoon heel vervelend.Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2015 @ 13:05:
[...]
Ach op me mobiel kijk ik eerlijk gezegd niet vaak op forums, dus hoe dat eruit zou komen te zien heb ik eigenlijk geen idee bij, misschien wat slomer, wat betreft het irritant lezen, tsja tis maar hoe je zelf bent, als ik op bepaalde forums lees waar je wel een plaatje in je sig kan zetten leest dat niet irritant imo.
Maar goed, ik ben dan ook niet zo moeilijk met dat zulk dingen
Verwijderd
Je hebt het over m'n ava? Dat kan je toch simpel oplossen om geen .gif extensies op de sig toe te laten? Gewoon een vast jpg plaatje, ik zie het probleem nog steeds nietHero of Time schreef op woensdag 04 november 2015 @ 13:29:
[...]
Zou je hetzelfde zeggen als je plaatjes zoals je user icon pagina breed hebt die je in je ooghoeken blijft zien als je de post erboven/eronder aan het lezen bent? Niets is zo vervelend als een grote bewegende banner in beeld als je iets probeert te lezen. Dat is ook de reden waarom er bepaalde eisen zijn gesteld door Tweakers voor reclame hier. Dat iets beweegt kan, maar flashy en heel opzichtig is gewoon heel vervelend.
Begrijp me niet verkeerd hoor, ik zeg niet dat het op tweakers zou moeten worden toegelaten of wat dan ook, ik vraag me alleen af wat zoveel mensen hier tegen hebben, ik heb persoonlijk nooit echt last van gehad
Nog nooit van mjpeg (motion jpeg) gehoord? Of animated png? Een gifje is niet het enige bewegende plaatje.Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2015 @ 13:33:
[...]
Je hebt het over m'n ava? Dat kan je toch simpel oplossen om geen .gif extensies op de sig toe te laten? Gewoon een vast jpg plaatje, ik zie het probleem nog steeds niet![]()
Begrijp me niet verkeerd hoor, ik zeg niet dat het op tweakers zou moeten worden toegelaten of wat dan ook, ik vraag me alleen af wat zoveel mensen hier tegen hebben, ik heb persoonlijk nooit echt last van gehad
Dus als dit nog in overweging kan worden genomen: Mijn stem heb je.
http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page
Specs
255 karakters 'ongeparsed' (wat je invoert, inclusief rml)
500 karakters 'geparsed' (wat er in de DB wordt opgeslagen)
Er wordt dus al rekening gehouden met veel aspecten van de rml-omzetting (het feit dat bijvoorbeeld de resulterende html voor [url]...[/url] langer is dan aangeleverde tekst).
Helaas is het verlengen van die limiet niet simpelweg een kwestie van die 'constraint validator' aanpassen. Het betekent tenslotte ook dat de signatures daadwerkelijk meer ruimte in gaan nemen. Zie de eerdere post over 300x een w, en hij had daarbij nog niet eens aangegeven dat 300x een bold karakter nog weer meer ruimte inneemt (en een hoofdletter W is nog weer wat groter). Dat geeft met name in weergaves op kleine schermen mogelijk problemen, zeker als op een gegegeven het gebruikelijk wordt dat signaturen langer zijn dan de reacties.
En bovendien is een 'constraint validator' voor 'ingenomen schermruimte' maken aanzienlijk complexer om te maken dan een die domweg tekens telt. Dus als we dat toevoegen, moeten we daar weer extra tijd in steken (zie eerdere posts van Femme en Zeef over prioriteit).
Bovendien is het aanpassen van de ruimte in de dabase ook niet helemaal triviaal. Als we dat met de reguliere manier van MySQL doen, betekent dat dat de meestgebruikte tabel van het forum een minuut of langer onbruikbaar is. En dat betekent dat effectief het hele forum een minuut down kan gaan. Althans, als het goed gaat, we hebben ook wel eens meer dan een minuut gezien bij dat soort dingen

Dat is typisch iets dat vaak wel goed gaat, maar ook onverwacht veel langer kan duren of side-effects kan hebben die eigenlijk helemaal niet horen voor te komen bij een 'eenvoudige schema change'. En er zijn tools om 'online schema changes' te simuleren in MySQL, maar die zijn ook weer niet helemaal zonder risico's.
Kortom, dat versterkt onze terughoudendheid.
[ Voor 7% gewijzigd door ACM op 10-05-2017 08:19 ]
Als de singatures groter worden ben ik voor een optie in je profiel om ergens aan of uit te vinken dat je standaard de singatures wel of niet ziet (Niet zien scheelt ook laadtijd en ruimte op je telefoon).
(Thx ACM ) Mijn fout je kan het al uitzetten. Nu net gedaan
Voor diegene die het allemaal willen uitzetten:
Rechtsboven op je belletje klikken --> Instellingen --> Kies onderdeel Forum --> (beetje scrollen naar beneden) zet vinkje Toon signatures uit. --> Scroll naar beneden en klik op Foruminstellingen wijzigen.
[ Voor 30% gewijzigd door Cave_Boy op 10-05-2017 08:28 ]
Die optie is er alCave_Boy schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 08:21:
Als de singatures groter worden ben ik voor een optie in je profiel om ergens aan of uit te vinken dat je standaard de singatures wel of niet ziet (Niet zien scheelt ook laadtijd en ruimte op je telefoon).
[ Voor 8% gewijzigd door ACM op 10-05-2017 08:25 ]
Maar zoals @ACM al aangeeft is de 255 karakter limiet voor 'unparsed' op dit moment een harde limiet in onze database waar een korte downtime voor nodig is om dat aan te passen.
Anyway: als meer mensen dit graag willen, dan zien we dat graag terug in de thumbs en maken we er wellicht een community pick van
[ Voor 37% gewijzigd door crisp op 10-05-2017 08:38 ]
Intentionally left blank
Gewoon niet meer dan x aantal links toestaan dan. Bijvoorbeeld 5 ofzo.crisp schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 08:35:
Je zou ook de tags zelf niet mee kunnen laten tellen, dus dat [url=http://tweakers.net]tweakers[/url] maar telt als 8 karakters (alleen het woord 'tweakers') ipv 39 voor de hele string, maar dan zal je vast grapjassen gaan krijgen die 255 links in hun sig gaan zetten
Lijkt mij een goeie.Anyway: als meer mensen dit graag willen, dan zien we dat graag terug in de thumbs en maken we er wellicht een community pick van
Dat vind ik niet heel gek als je ziet dat twee van de vijf links in je sig naar pagina's gaan die sowieso heel makkelijk vanuit elk van je posts te benaderen zijn, zéker de gallery-link. Waarom maak je het jezelf extra moeilijk met overbodige links?Tyrian schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 00:06:
Ik worstel ook een beetje met de 255 karakterlimiet van de huidige signatures.
Die staat er nog van de tijd van vóór de Tweakers / GoT userbase merge. Ik ga hier al lange tijd mee. Ik zie dat hij inderdaad overbodig is geworden aangezien dezelfde link nu achter de username staat, dus die kan i.d.d. weg. Maar dit doet niets af aan het gegeven dat ik de huidige lengte wat krap vind.NMe schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 23:04:
[...]
Dat vind ik niet heel gek als je ziet dat twee van de vijf links in je sig naar pagina's gaan die sowieso heel makkelijk vanuit elk van je posts te benaderen zijn, zéker de gallery-link. Waarom maak je het jezelf extra moeilijk met overbodige links?
http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page
Specs