[Cloud storage] "Stack" van TransIP

Pagina: 1 ... 35 ... 47 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blackadder91
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:47
Ik stem ook voor duplicati! Hier is het juist heel snel: als ik niet te gek doe maakt hij in 10 minuten een backup van mijn 1TB fileset, meestal een paar honderd bestanden van in totaal 500MB die het dan moet uploaden. Zowel bij het uploaden als downloaden naar Stack gebruikt hij de volledige internetsnelheid via WebDav dus ik heb eigenlijk nergens problemen mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:46

Satom

Verzamel ervaringen

Draai hier al vanaf dag 1 van Stack Duplicati en Windows Backup om de boel veilig bij Stack te storen. De eerste keer was het even 120 GB overpompen, maar nu stelt het niet veel meer voor. Duplicati draait wekelijks om de boel in sync te houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaja
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-09 19:27
Kijk duidelijke antwoorden, hartelijk dank!

Ga deze week aan de slag om alles in te stellen met Duplicati - heb het idee dat de snelheid afhankelijk is van heel wat (lokale) variabelen, dus only one way to find out ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:54
En test ook of je na een aantal dagen succesvol kunt restoren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

De snelheid na de eerste volle backup, zit ook voornamelijk in het versioning. De hoeveelheid gesyncte data neemt enorm af.
De daadwerkelijk gebruikte upload bandbreedte heb ik op mijn connectie (70Mbit) nog niet geknepen gezien, dus de volle 70 werd altijd gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaja
Get!em schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 14:01:
De snelheid na de eerste volle backup, zit ook voornamelijk in het versioning. De hoeveelheid gesyncte data neemt enorm af.
De daadwerkelijk gebruikte upload bandbreedte heb ik op mijn connectie (70Mbit) nog niet geknepen gezien, dus de volle 70 werd altijd gebruikt.
In die context; welke van de twee volgende opties is 'handiger'
- 1op1 de mappenstructuur met alle 1000en foto's/ video's op Stack syncen
- de mappen onder windows10m backup zetten, en deze backupfile syncen met stack

overigens de volgende guide gevonden, voor de mensen die na mij komen in dit topic met dezelfde vraag ;-)
ThinkPadd schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 13:31:
@ThinkPadd een hele erge noob-vraag waarschijnlijk, maar wat/ hoe controleer ik dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-10 15:02
Get!em schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 14:01:
Bij mij hing Duplicity op ruim onder de MB/s, rclone heb ik niet gecheckt maar deed er ook lang over, terwijl de Nextcloud/Owncloud clients gewoon 6-9MB/s doen. Test het dus idd uit, bij mij werkte het helaas enkel zo.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-09 21:41
ThinkPadd schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 13:31:
Vanaf een andere machine, want duplicati is zo slim om te kijken welke blokken hij vanaf lokale bron (dus zelfs vanuit de "originelen"!) kan hergebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedboot
  • Laatst online: 14-07-2024
Ik heb vandaag Nextcloud app op mijn Android mobiel geinstalleerd, maar krijg een SSL-initialisatie mislukt als melding op mijn mobiel dat mijn foto's niet uploaden.
De originele Android app van Transip wil al helemaal niet automatisch mijn foto's uploaden, dus ik ben al blij met deze error, maar hoe krijg ik deze weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Brent schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 14:17:
[...]

Bij mij hing Duplicity op ruim onder de MB/s, rclone heb ik niet gecheckt maar deed er ook lang over, terwijl de Nextcloud/Owncloud clients gewoon 6-9MB/s doen. Test het dus idd uit, bij mij werkte het helaas enkel zo.
Duplicity != Duplicati

1)
http://duplicity.nongnu.org/

2)
https://www.duplicati.com/

Ik heb het over 2)
Isaja schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 14:14:
[...]

In die context; welke van de twee volgende opties is 'handiger'
- 1op1 de mappenstructuur met alle 1000en foto's/ video's op Stack syncen
- de mappen onder windows10m backup zetten, en deze backupfile syncen met stack

overigens de volgende guide gevonden, voor de mensen die na mij komen in dit topic met dezelfde vraag ;-)

[...]

@ThinkPad een hele erge noob-vraag waarschijnlijk, maar wat/ hoe controleer ik dit?
Duplicati maakt blocks. Deze worden samengevoegd in volumes en zijn gezipt, encrypted en voorzien van parity.

Je extra stap via de backupfile is dus alleen maar een overbodige stap die m.i. niet veel toevoegd. En bovendien het principe van versioning op file changes vernaggeld (want je backup file zal altijd veranderen en je losse files niet allemaal).

[ Voor 53% gewijzigd door Get!em op 08-10-2018 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Typotje, ik had het daar ook over ;) Zowel 1.3 als 2.0 geprobeerd, beide te traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Brent schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 15:16:
Typotje, ik had het daar ook over ;) Zowel 1.3 als 2.0 geprobeerd, beide te traag.
Hoe groot staat je volume-size? Dit zijn de grootes van de zips van samengestelde blocks die geupload worden. Hoe groter, hoe minder overhead bij upload. Default is 50MB, maar 250MB kan ook als je toch GB's aan data upload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaja
Get!em schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 15:14:
[...]

Duplicity != Duplicati

1)
http://duplicity.nongnu.org/

2)
https://www.duplicati.com/

Ik heb het over 2)

[...]

Duplicati maakt blocks. Deze worden samengevoegd in volumes en zijn gezipt, encrypted en voorzien van parity.

Je extra stap via de backupfile is dus alleen maar een overbodige stap die m.i. niet veel toevoegd. En bovendien het principe van versioning op file changes vernaggeld (want je backup file zal altijd veranderen en je losse files niet allemaal).
Kijk, duidelijk verhaal. Dan gaan we het zo inzetten, merci!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blackadder91
  • Laatst online: 22:47
Ik zie trouwens dat we het redelijk vaak op tweakers over Duplicati hebben maar dat er nog geen apart topic voor is. Misschien een ideetje om die te openen? Of een topic met allerlei back-up programma's? Ik heb echt wel geweldige back-up strategieën om te delen maar wil dit stack forum er niet te veel mee vervuilen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Get!em schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 15:21:
[...]

Hoe groot staat je volume-size? Dit zijn de grootes van de zips van samengestelde blocks die geupload worden. Hoe groter, hoe minder overhead bij upload. Default is 50MB, maar 250MB kan ook als je toch GB's aan data upload.
Had alles standaard gelaten, maar dat zal geen 200kB/s vs 8MB/s verklaren, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Brent schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 15:29:
[...]

Had alles standaard gelaten, maar dat zal geen 200kB/s vs 8MB/s verklaren, toch?
Nee, dat is veel te groot verschil.

Heb je Duplicati goed geconfigureerd?

Zie copykat in "[Cloud storage] "Stack" van TransIP"

En dan nog extra tip voor de SSD owners die ook een HDD hebben:
Get!em in "[Cloud storage] "Stack" van TransIP"

[ Voor 16% gewijzigd door Get!em op 08-10-2018 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:42
Inmiddels gebruik ik Duplicati icm Stack al meer dan twee jaar, vrijwel zonder problemen. Het enige waar ik op een gegeven moment tegenaan liep is een beperking van Stack wat betreft het maximaal aantal bestanden waarin gezocht kan worden. Block size groter gemaakt en sindsdien geen problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Get!em schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 15:49:
[...]

Nee, dat is veel te groot verschil.

Heb je Duplicati goed geconfigureerd?

Zie copykat in "[Cloud storage] "Stack" van TransIP"
Uiteraard ;)
En dan nog extra tip voor de SSD owners die ook een HDD hebben:
Get!em in "[Cloud storage] "Stack" van TransIP"
Dat zou het weleens geweest kunnen zijn, ik heb hier een hele zwik schijven en de dir die ik wilde syncen stond niet op de home.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Titusvh
bszz schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 15:52:
Inmiddels gebruik ik Duplicati icm Stack al meer dan twee jaar, vrijwel zonder problemen. Het enige waar ik op een gegeven moment tegenaan liep is een beperking van Stack wat betreft het maximaal aantal bestanden waarin gezocht kan worden. Block size groter gemaakt en sindsdien geen problemen meer.
Maar dan mag je toch je hele backup opnieuw doen? Ik heb begrepen dat blocksize niet veranderd mag worden, i.t.t. volume size.

Wat is dat maximum van stack? Dan kan ik vantevoren gaan rekenen ipv er de neus tegen te stoten en alles opnieuw te backuppen...
blackadder91 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 15:28:
Ik zie trouwens dat we het redelijk vaak op tweakers over Duplicati hebben maar dat er nog geen apart topic voor is. Misschien een ideetje om die te openen? Of een topic met allerlei back-up programma's? Ik heb echt wel geweldige back-up strategieën om te delen maar wil dit stack forum er niet te veel mee vervuilen :)
Er is een algemeen topic, thematopic backups, Al vraag ik mij af of Duplicati niet een eigen topic verdient...

[ Voor 31% gewijzigd door Titusvh op 08-10-2018 16:35 . Reden: samenvoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:42
Titusvh schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 16:30:
[...]

Maar dan mag je toch je hele backup opnieuw doen? Ik heb begrepen dat blocksize niet veranderd mag worden, i.t.t. volume size.

Wat is dat maximum van stack? Dan kan ik vantevoren gaan rekenen ipv er de neus tegen te stoten en alles opnieuw te backuppen...

[...]
Ik ben inderdaad opnieuw begonnen met een full backup, wat ik elke twee weken sowieso doe. Volgens mij is het een beperking van WebDav en niet zozeer van Stack. Wat het maximum exact is weet ik zo niet maar bij Transip is het parate kennis ;)
Er is een algemeen topic, thematopic backups, Al vraag ik mij af of Duplicati niet een eigen topic verdient...
Volgens mij is dit specifiek Duplicati over WebDav. Dat lijkt me hier prima op z'n plaats, net als andere backupopties via bijv. een (Synology) Nas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timfonie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-07 12:50
..Christiaan.. schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 22:00:
Aangemeld bij Stack......what's next? Ik heb niet het idee dat ik verder kom. Ik lees wat over invites. Worden die nog verstrekt?
Nee, maar ik heb wel een invite en daarmee kom ik ook niet verder. Ik zie nergens de mogelijkheid om er wat mee te doen.

Nog wat verder zoeken en ik lees dat hij verlopen is. Na een half jaar wachten is hij blijkbaar aan mijn aandacht ontsnapt. Blij gemaakt met een dooie mus.

In ieder geval weet ik nu dat er een bedrijf is dat TransIP heet, dus ze zijn in hun doel geslaagd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03:46
Je kan ze mailen en vragen of je een nieuwe kan krijgen, werkte bij mij ook. Dat was wel toen er ook nog invites werden uitgedeeld, maar je kan het altijd proberen.

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
Dannisi schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 04:02:
Je kan ze mailen en vragen of je een nieuwe kan krijgen, werkte bij mij ook. Dat was wel toen er ook nog invites werden uitgedeeld, maar je kan het altijd proberen.
Geprobeerd via de helpdesk, doen ze niet meer.Ook geen verlopen "heractiveren". Alle gratis ruimte is vergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:23

Zeror

Ik Henk 'm!

Weet iemand nu dat STACK geen aanmeldingen meer accepteert of er een alternatief is? Dus gratis en 1TB cloud opslag ergens anders??

Ik ben zelf erg tevreden over STACK, maar heb genoeg vrienden/kennissen lekker gemaakt met het idee, maar die lopen nu allemaal de dienst mis. Ik wil ze graag verder helpen met een alternatief.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:22

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Zeror schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 14:16:
Weet iemand nu dat STACK geen aanmeldingen meer accepteert of er een alternatief is? Dus gratis en 1TB cloud opslag ergens anders??
Gratis is het niet. Maar voor 12 euro per jaar heb je ook 1TB, en krijg je er nog office bij ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:01
rens-br schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 14:20:
[...]

Gratis is het niet. Maar voor 12 euro per jaar heb je ook 1TB, en krijg je er nog office bij ook.
Bij TransIP? Deze zie ik er niet tussen staan.

Wel heeft Onedrive 1TB opslag met Office 365 voor € 69/jaar. Is zo'n 5.75 per maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Ryan_ schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 14:54:
Wel heeft Onedrive 1TB opslag met Office 365 voor € 69/jaar. Is zo'n 5.75 per maand.
Die inderdaad. Alleen dan moet je niet de 'Personal', maar 'Home' versie pakken. Die kan je delen met 6 personen. Laagste prijs daarvan is 72 euro, volgens de PW, 72 / 6 = 12 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:05
rens-br schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 15:02:
[...]

Die inderdaad. Alleen dan moet je niet de 'Personal', maar 'Home' versie pakken. Die kan je delen met 6 personen. Laagste prijs daarvan is 72 euro, volgens de PW, 72 / 6 = 12 euro.
Dus ook 1/6e TB dan? :-)

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

rens-br schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 15:02:
[...]

Tijdens de Amazon Prime dag was die zelfs te koop voor net geen € 50. Misschien komt die op Black Friday ook weer langs. :)

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Nee, 1TB per persoon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-09 20:33
Het eerste gevolg van de overname door Trans IP lijkt net online te zijn gekomen. 10 Gig in plaats 3 gig email bij DDS. Ik zit opeens van naar een structureel rode status balk naar een groene te kijken. Nog maar 28% vol. Dus dat komt neer op 10 Gig.

Ik heb nog een gratis Stack, maar gebruik hem eigenlijk zo goed als nooit, want je kon er geen mail opslaan of iets dergelijk enkel back-up en dat werkt minder lekker met ADSL, upstream geprofiled op 772 in plaats van 1 Mbit/s.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yeebo
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
Hebben jullie de aankondiging ook gezien? STACK gaat deze maand ook 2FA ondersteunen volgens TransIP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:08

MCP cloud

Op het web sinds 1998

daupie schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 20:01:
Hebben jullie de aankondiging ook gezien? STACK gaat deze maand ook 2FA ondersteunen volgens TransIP.
Ik zie liever FTP ondersteunen veel beter als nu.....

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
MCP cloud schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 12:29:
[...]

Ik zie liever FTP ondersteunen veel beter als nu.....
2FA is zeker een nuttige toevoeging. Verder hoop ik dat je FTPS/SFTP bedoelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

daupie schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 20:01:
Dat zou erg mooi zijn! Is voor mij ook een van de grote redenen om niet teveel spullen op Stack te gooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yeebo
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
rens-br schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 13:12:
[...]

Dat zou erg mooi zijn! Is voor mij ook een van de grote redenen om niet teveel spullen op Stack te gooien.
Voor mij ook, ik upload nu alleen encrypted files maar dat is toch een stuk minder gebruiksvriendelijk.

Bron:
Onze eigen opslagdienst STACK zal later deze maand ook 2FA voor accountbeveiliging gaan ondersteunen. Je TransIP-account is al te beveiligen met two-factor authentication.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBnl
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-09 20:43
Goedendag,

Zijn er mensen die andere android app hebben draaien voor de instant foto upload ?
Want de app van Stack zelf werkt niet of nauwelijk, en dat betekent dat het dus vaak mis gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08:45
Ja ik gebruik Foldersync. Werkt als een malle. De stack-app zelf is idd waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBnl
Ik ga foldersync ff installeren kijken hoe dat werkt.
Bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
mcDavid schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 11:47:
Ja ik gebruik Foldersync. Werkt als een malle. De stack-app zelf is idd waardeloos.
Ik heb direct Foldersync Pro aangeschaft. Helaas krijg ik het niet voor elkaar WebDAV aan de praat te krijgen. Welke instellingen heb jij gebruikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23:19
Na de update van vandaag werkt de Instant Upload weer als vanouds in de officiële app (3.1.3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Ryan_ schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 10:56:
[...]

Ik heb direct Foldersync Pro aangeschaft. Helaas krijg ik het niet voor elkaar WebDAV aan de praat te krijgen. Welke instellingen heb jij gebruikt?
Gewoon de link gebruikt die je kunt vinden onder "instellingen" in de webinterface van STACK. Verder volgens mij niets aangepast, alles werkte gewoon.

De advertenties in de free versie zijn moeilijk irritant bij het instellen, maar als het eenmaal draait kom je ze eigenlijk nooit meer tegen.
Incognitum schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 11:09:
Na de update van vandaag werkt de Instant Upload weer als vanouds in de officiële app (3.1.3).
Hmm misschien toch ook weer eens proberen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
Mooi. Deze maar weer eens uitproberen.
mcDavid schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 11:13:
[...]

Gewoon de link gebruikt die je kunt vinden onder "instellingen" in de webinterface van STACK. Verder volgens mij niets aangepast, alles werkte gewoon.
Thanks. Zojuist weer een refund gedaan aangezien in de laatste update van Stack de upload weer gefixt zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23:19
Ik was toch wat te snel met 'als vanouds'.

Wanneer ik een foto maak met een Wifi verbinding, dan werkt het prima. Ga ik naar buiten en maak een foto met 4G, dan werkt het weer niet. Wanneer ik vervolgens naar binnen ga, met wifi verbind en een foto maak, dan wordt alleen de gemaakte foto met wifi ge-upload. De foto's gemaakt buiten worden dan niet meegenomen.

Helaas werkt het dus nog niet zoals het moet. Heb ook al contact opgenomen met TransIP, nog geen respons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBnl
Ik hier de app ook geüpdatet en als ik buiten de foto's maak op 4G en dan later naar binnen loop upload hij ze wel.
Maar zal het zeker in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
De app sync niet direct de vorige foto's. Dat is wel jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dannisi
Ryan_ schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 10:56:
[...]

Voor de volgende keer (als de Stack app weer niet werkt :P): Je kan ook ownCloud als opslag kiezen in FolderSync, gewoon 'gebruikersnaam.stackstorage.com', dan maakt FolderSync er zelf de goede Webdav url van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
Dannisi schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 04:43:
[...]

Voor de volgende keer (als de Stack app weer niet werkt :P): Je kan ook ownCloud als opslag kiezen in FolderSync, gewoon 'gebruikersnaam.stackstorage.com', dan maakt FolderSync er zelf de goede Webdav url van.
Goede tip! Dankjewel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
En je hoeft de Stack-app niet te gebruiken, elke andere owncloudapp werkt
Ik vond op mijn android destijds de Nextcloudapp stukken beter.

https://play.google.com/s...s?id=com.nextcloud.client

Maar FolderSync en Synchronize Ultimate waren veelzijdiger ( ook andere cloud / eigen servers )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
FreshMaker schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 09:12:
[...]

En je hoeft de Stack-app niet te gebruiken, elke andere owncloudapp werkt
Ik vond op mijn android destijds de Nextcloudapp stukken beter.

https://play.google.com/s...s?id=com.nextcloud.client

Maar FolderSync en Synchronize Ultimate waren veelzijdiger ( ook andere cloud / eigen servers )
Dank. Gebruik je ze in combinatie? Synchronize Ultimate ziet er ook erg goed uit. Denk dat ik sowieso voor deze ga.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Ryan_ schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 09:16:
[...]

Dank. Gebruik je ze in combinatie? Synchronize Ultimate ziet er ook erg goed uit. Denk dat ik sowieso voor deze ga.
Nu niet meer, aangezien ik al een jaar of 2 op IOS speel.
Maar ik gebruikte ze inderdaad samen, de NC app had meer mogelijkheden om namen aan te passen van de foto ( naar datum/tijd ipv img0001 )
En de sync-apps deden mijn backups, settings e.d naar webdav, en foto's alsnog naar Onedrive ( want met die app had ik weer gedoe elke keer )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBnl
Net een hoop foto's buiten gemaakt en vervolgens naar binnen waarbij de upload zeer traag ging en de app vast liep.
Ook maar ff een feedback gestuurd.
Zodra ik foto's maak met wifi bereik gaat het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedboot
Ik begreep dat ze een eigen oude versie van Owncloud draaien.
Ik hoop eigenlijk dat ze een keer een update doen naar de laatste versie van Nextcloud.

Ik heb Nextcloud nu draaien als test op mijn NAS omdat ik ook gek werd van de buggy client app van Transip.
Dit draait echt prima, wat ik ook doe. Bijvoorbeeld foto maken op 4G, een uur later op een Public Wifi is de foto al gesynchroniseerd. Thuis wifi uiteraard ook goed.

Het ligt echt aan Transip. Die moeten updaten met hun Stack.
Alsik een betalende klant was met 2 of 10 GB Stack zou ik balen van het abonnement.

[ Voor 7% gewijzigd door Speedboot op 16-10-2018 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Speedboot schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 15:47:
Ik begreep dat ze een eigen oude versie van Owncloud draaien.
Ik hoop eigenlijk dat ze een keer een update doen naar de laatste versie van Nextcloud.

Ik heb Nextcloud nu draaien als test op mijn NAS omdat ik ook gek werd van de buggy client app van Transip.
Dit draait echt prima, wat ik ook doe. Bijvoorbeeld foto maken op 4G, een uur later op een Public Wifi is de foto al gesynchroniseerd. Thuis wifi uiteraard ook goed.

Het ligt echt aan Transip. Die moeten updaten met hun Stack.
Alsik een betalende klant was met 2 of 10 GB Stack zou ik balen van het abonnement.
Dan ligt het aan de android-client, niet aan STACK zelf. Die Android app hebben ze zelf ontwikkeld (vroeger was dat ook een rebranded owncloud app idd, maar toen wekte het ook al niet altijd goed).

Waarschijnlijk kun je die nextcloud app ook met je STACK gebruiken. Hoewel ik niet weet hoe complatible dat allemaal nog is. Daarom had ik zelf zoiets van: Ik zoek wel een sync app die gewoon via webdav werkt.

Anyway zojuist de STACK app weer geinstalleerd en tot nu toe doet'ie het goed. Meerdere foto's maken zonder wifi-verbinding moet ik nog proberen though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedboot
De Nextcloud client app kun je ook met Stack gebruiken en deze lijkt te werken, maar eerder vroeg dan laat werkt de auto upload niet meer. Vorige week nog getest.
Met de installatie op mijn NAS heb ik nog geen moment gehad dat de auto upload het niet deed.
Zelfde app, alleen perfecte synch met mijn Nextcloud op mijn NAS ipv https://example.stackstorage.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBnl
Als ik met de nextcloud app verbinding maak krijg ik meteen de melding de server is verouderd, graag upgraden!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:17

Vuurvoske

Nunquam cede!

Even een korte bevinding over de koppeling van QNAP WebDAV -> transip stack.
Ik had authenticatie problemen, na wat testen lijkt qnap moeite te hebben met bepaalde speciale karakters.

Beroeps brabander

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
Krijg net een email dat maandag de servers geupgrade worden. Eindelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBnl
Misschien zijn dan de upload problemen ook verholpen met de upgrade.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superstoned
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-08 12:30
(jarig!)
Zeror schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 14:16:

Ik ben zelf erg tevreden over STACK, maar heb genoeg vrienden/kennissen lekker gemaakt met het idee, maar die lopen nu allemaal de dienst mis. Ik wil ze graag verder helpen met een alternatief.
*knip* Spam.

[ Voor 14% gewijzigd door rens-br op 23-10-2018 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:04
Brent schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 15:07:
Krijg net een email dat maandag de servers geupgrade worden. Eindelijk!
Zou je de inhoud van de mail kunnen delen? Naar welke versie worden de servers geüpgraded?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-10 14:26
oohh schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 11:32:
[...]

Zou je de inhoud van de mail kunnen delen? Naar welke versie worden de servers geüpgraded?
Dat staat er natuurlijk niet in...
Beste klant,

We zijn voortdurend bezig om STACK nog beter en veiliger te maken met de nieuwste technologieën en security-features. Als onderdeel daarvan zullen we alle STACK-servers upgraden op maandag 22 oktober 2018. Normaal gesproken merk je niets van dergelijk onderhoud, maar gedurende deze 24 uur zal jouw STACK ongeveer 30 minuten onbereikbaar zijn.

We zijn ons ervan bewust dat je overlast kunt ervaren van deze werkzaamheden. Hiervoor bieden wij alvast onze excuses aan.

Voor vragen kun je ons altijd bereiken door een bericht te sturen vanuit je controlepaneel.

Met vriendelijke groet,

TransIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBnl
Ben benieuwd morgen hoe de update gaat ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkds
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:01
JBnl schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 22:30:
Ben benieuwd morgen hoe de update gaat ...
Mijn stack is al uren offline (kan niet inloggen). Wachtwoord resetten lukt ook niet. Het zou er maar een half uurtje uit zijn, hopelijk is het morgen opgelost.

Goed man!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
robkds schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 20:22:
[...]

Mijn stack is al uren offline (kan niet inloggen). Wachtwoord resetten lukt ook niet. Het zou er maar een half uurtje uit zijn, hopelijk is het morgen opgelost.
Hier hetzelfde:

Something didn't go as planned. We are on it.
Hello, IT.
Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Idem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Hier doet ie het nog :)

Wel traag....

Maar goed, afwachten, grote kans dat ze zich verkeken hebben op de DB upgrade (tempDB vol :+ ) of op het herindexeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBnl
Hier geeft hij nog steeds de melding dat de server is verouderd, graag upgraden.
Dus ik denk dat ze nog bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:13
Ik zou daar niet teveel op hopen of vanuitgaan. Voor zover ik weet gebruiken ze helemaal geen owncloud meer maar iets wat in-house geschreven is (waarbij ze ooit wel owncloud als uitgangspunt genomen hebben). De enige reden dat de client zegt dat de server verouderd is, is dat die server-info hetzelfde gehouden is ivm compatibility van 'oude' clients.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Ik heb wat posts verwijderd. Dit topic gaat over Stack niet over alternatieven voor Stack.

Maar gerust een nieuw topic aan wanneer daar behoefte aan is. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-09 16:17
Gebruikt iemand hier de InstandUpload functie van Stack in de iPhone app? Ik wilde dit gaan gebruiken om foto's automatisch te backuppen, maar als ik "Instant Upload Foto's" aanvink en ik klik op een andere knop, staat het vanzelf alweer uitgeschakeld. Zelfde geldt voor video's. De app heeft permissie om de foto's te lezen en schrijven dus ik weet niet goed waar het door komt.

Alternatief is een externe app gebruiken via Webdav maar dat is heel traag.

@rens-br nu je toch bezig bent, die mod-waarschuwing bij het posten kan wel (deels) weg nu de invites niet meer worden uitgedeeld :)

[ Voor 13% gewijzigd door nino_070 op 23-10-2018 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woopdedooo
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 26-05 03:08

Woopdedooo

THT: Zie signature

nino_070 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 16:19:
Gebruikt iemand hier de InstandUpload functie van Stack in de iPhone app? Ik wilde dit gaan gebruiken om foto's automatisch te backuppen, maar als ik "Instant Upload Foto's" aanvink en ik klik op een andere knop, staat het vanzelf alweer uitgeschakeld. Zelfde geldt voor video's. De app heeft permissie om de foto's te lezen en schrijven dus ik weet niet goed waar het door komt.

Alternatief is een externe app gebruiken via Webdav maar dat is heel traag.

@rens-br nu je toch bezig bent, die mod-waarschuwing bij het posten kan wel (deels) weg nu de invites niet meer worden uitgedeeld :)
Ik heb het een tijdje gebruikt, werkte opzich wel. Nadeel was dat het een zooitje van de volgorde maakte.

... na de zomer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThinkPad
@nino_070 Ik gebruik PhotoSync op mijn iPhone.

Is geen gratis app, maar de €3-4 vind ik het wel waard. Hij werkt best goed namelijk.
Je moet een aantal locaties ingeven, op die plekken gaat hij dan automatisch uploaden (je kunt ook nog aangeven of dat alleen mag als er wifi is).

Ik heb m'n huis en m'n werk erin gezet. iPhone verbind met wifi en gaat dan uploaden.
Het locatie stukje is volgens mij omdat de app anders op de achtergrond gepauzeerd wordt door het sandboxing principe van Apple.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nino_070
ThinkPadd schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 16:24:
@nino_070 Ik gebruik PhotoSync op mijn iPhone.

Is geen gratis app, maar de €3-4 vind ik het wel waard. Hij werkt best goed namelijk.
Je moet een aantal locaties ingeven, op die plekken gaat hij dan automatisch uploaden (je kunt ook nog aangeven of dat alleen mag als er wifi is).

Ik heb m'n huis en m'n werk erin gezet. iPhone verbind met wifi en gaat dan uploaden.
Het locatie stukje is volgens mij omdat de app anders op de achtergrond gepauzeerd wordt door het sandboxing principe van Apple.
Ah wauw, dankje voor de tip. Het mooie is, die app heb ik jaren geleden eens gekocht toen ik een eerste generatie iPod touch kocht op vakantie, om de foto’s van de camera met een sd-adapter op vakantie te backuppen via Bluetooth. Gaaf dat deze app nog steeds werkt (en nog steeds op mijn iTunes account staat :D )

En dan neem ik aan dat je Stack hierin als webdav locatie hebt ingesteld? Of is er nog een andere manier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Stack als WebDAV inderdaad.

Vermoedelijk kun je een groot deel van deze instellingen overnemen: ThinkPadd in "[Cloud storage] "Stack" van TransIP"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Ik heb sinds die update van laatst de STACK android-app zelf weer in gebruik genomen, en sindsdien werkt'ie betrouwbaar. Nog geen problemen gehad. Ik irriteer me alleen licht aan het feit dat je nu constant een melding hebt van de stack-app. Maar dat zal wel een kwestie van wennen zijn, zijn wel meer apps die dat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

mcDavid schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 16:36:
Ik irriteer me alleen licht aan het feit dat je nu constant een melding hebt van de stack-app.
Android 8 of hoger? Dan is het een kwestie van de melding ligt naar links of rechts swypen en op instellingen icoon drukken, vervolgens kan je de melding uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBnl
Bij Android 8 heb ik inderdaad die melding op een Nokia 3.
Dus al die systeem melding er staat dan naar links/rechts swypen en dan op instellingen icoon drukken, maar wat is de instellingen icoon ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nino_070
ThinkPadd schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 16:31:
Stack als WebDAV inderdaad.

Vermoedelijk kun je een groot deel van deze instellingen overnemen: ThinkPadd in "[Cloud storage] "Stack" van TransIP"
Gelukt, thanks! Het gaat supersnel. Heb 3500 fotos en videos overgezet in een uurtje tijd. Kwam er wel achter dat de iPhone mijn fotos als .HEIF opslaat ipv Jpeg. Weet niet of ik daar nou blij mee ben, las wel dat converteren naar JPEG mogelijk kwaliteitsverlies kon opleveren. Dus heb ze nu maar even als onbruikbare HEIf-bestanden op de stack staan :+ fijn dat apple weer als enige een ander formaat gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
nino_070 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 18:53:
[...]

Gelukt, thanks! Het gaat supersnel. Heb 3500 fotos en videos overgezet in een uurtje tijd. Kwam er wel achter dat de iPhone mijn fotos als .HEIF opslaat ipv Jpeg. Weet niet of ik daar nou blij mee ben, las wel dat converteren naar JPEG mogelijk kwaliteitsverlies kon opleveren. Dus heb ze nu maar even als onbruikbare HEIf-bestanden op de stack staan :+ fijn dat apple weer als enige een ander formaat gebruikt
https://imazing.com/heic

Free en goede converter ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vansante
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-09 16:25

vansante

---------

Heeft er nog iemand anders opeens een nieuw kopje SFTP in zijn STACK instellingen staan?

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/gv2ZAq/image.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:05
vansante schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 15:17:
Heeft er nog iemand anders opeens een nieuw kopje SFTP in zijn STACK instellingen staan?

[Afbeelding]
Nee, maar dat wil ik wel heel graag! :)

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Nope ;(

Heb je 2factor aan? Misschien kom je zo in die beta?

[ Voor 80% gewijzigd door Brent op 26-10-2018 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vansante
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-09 16:25

vansante

---------

Brent schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 16:27:
Nope ;(

Heb je 2factor aan? Misschien kom je zo in die beta?
Nee die staat nog uit.

Oh ik zie nu dat het alleen voor betaalde STACKs is:
SFTP (bèta) is nu beschikbaar voor alle 2.000 GB en 10.000 GB STACKs. In de Instellingen vind je de gegevens die je hiervoor nodig hebt.

[ Voor 35% gewijzigd door vansante op 26-10-2018 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedboot
Ik heb een Ubuntu VPS als test bij Contabo.
Kan ik deze via webdav met Stack connecten? Ik vermoed van wel, net zoals ik begreep dat een NAS met webdav Transip Stack te connecten is.
Heeft iemand daar ervaring mee zodat ik Stack als een partitie of folder kan zien en daar dan de volle 1TB zien ondanks dat ik maar 200 GB VPS heb?
Kan ik deze dan ook gebruiken alsof het lokaal is?

[ Voor 1% gewijzigd door Speedboot op 13-11-2018 12:30 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedboot
@mcDavid
Klopt, maar ik vroeg me af of dit webdav een kopie is waarvan de grootte van de Stack ook letterlijk moet passen in mijn 200GB VPS, of dat het een soort van tweede hdd is naast de ruimte van mijn VPS zodat het een uitbreiding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
als je een netwerkschijf mount staat die data niet lokaal, en gaat het dus ook niet van je lokale schijfruimte af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
Ik gebruikte altijd de nextcloud client om mijn gratisj transip stack te syncen met mijn linux PC. Ik heb namelijk ook nog een nextcloud server ergens staan, en kon beide mooi vanuit dezelfde client synchroniseren. Echter de client heeft gisteren een update gehad, en klaagt nu dat de transip server versie te oud is (8.2.20), en het werking niet gegarandeerd wordt zonder fouten. Weet iemand of de owncloud client transip nog wel ondersteund? En of de owncloud client en nextcloud client tegelijk willen draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Idem. Ik gok dat Transip de versie laag houd om met oudere software compatible te zijn, maar het is idd inmiddels wel een heel oude versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
Brent schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 11:08:
Idem. Ik gok dat Transip de versie laag houd om met oudere software compatible te zijn, maar het is idd inmiddels wel een heel oude versie.
Geen idee of dat hun beweegredenen zijn, maar als de officiële clients het niet meer ondersteunen vind ik dat wel echt vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:00

Bleh!

:)

Meer mensen vandaag met problemen met stack en WebDAV? Via de browser kan ik zo inloggen maar met WebDAV krijg ik steevast 401 unauthorized.

Toen plassen pissen werd, is het gezeik begonnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:08

rvk

Bleh! schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 16:38:
Meer mensen vandaag met problemen met stack en WebDAV? Via de browser kan ik zo inloggen maar met WebDAV krijg ik steevast 401 unauthorized.
Hier gaat het op dit moment prima (met davfs2 op Linux).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:00

Bleh!

:)

ddaffy schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 17:26:
[...]

Hier gaat het op dit moment prima (met davfs2 op Linux).
Bij mij problemen bij meerdere duplicati instances. Aan de software en configuratie is niets veranderd. toch wel... Daarom moet je nooit een configuratie bekijken op een mobieltje. In ieder geval bedankt voor de reactie!

[ Voor 18% gewijzigd door Bleh! op 16-11-2018 19:51 ]

Toen plassen pissen werd, is het gezeik begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
valkenier schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 10:48:
Ik gebruikte altijd de nextcloud client om mijn gratisj transip stack te syncen met mijn linux PC. Ik heb namelijk ook nog een nextcloud server ergens staan, en kon beide mooi vanuit dezelfde client synchroniseren. Echter de client heeft gisteren een update gehad, en klaagt nu dat de transip server versie te oud is (8.2.20), en het werking niet gegarandeerd wordt zonder fouten. Weet iemand of het met de owncloud client transip nog wl ondersteund? En of de owncloud client en nextcloud client tegelijk willen draaien?
De ownCloud client klaagt daar sinds 2.5 ook over. Aangezien ik alleen Stack gebruik, hele slechte beunoplossing: in owncloud.cfg 'skipUpdateCheck=true' toevoegen, dan auto update 'ie niet meer, en kan je dus op 2.4 blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
Dannisi schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 03:54:
[...]

De ownCloud client klaagt daar sinds 2.5 ook over. Aangezien ik alleen Stack gebruik, hele slechte beunoplossing: in owncloud.cfg 'skipUpdateCheck=true' toevoegen, dan auto update 'ie niet meer, en kan je dus op 2.4 blijven.
Hmm, tja, owncloudclient kan ik wel installeren uit de repo, maar dan zal er vroeg of laat toch ook een update komen. Misschien dan toch maar de stack client pakken, als ik toch 2 verschillnde clients moet installeren. Zal eens kijken of dat lukt naast de nextcloud client, want die wil ik wel houden, voor mijn eigen nextcloud server (die wel bij de tijd is).

Overigens heb ik nog geen echte issues gemerkt, behalve de melding van de client dat het officieel niet meer wordt ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Nog mensen die problemen hebben (met de gratis 1TB account)?
Ik krijg helemaal niks meer gesynced, krijg steeds timeouts of cancelled transfers en dit op 2 verschillende systemen (mac).
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/K1cuhZd.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6sOei5g.png

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:11

elsinga

=8-)

Hier doen alle Stack accounts het gewoon (Synology Cloud Sync).

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

• Mozart
  • Laatst online: 01-10 16:25
dodge_911 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 23:28:
Nog mensen die problemen hebben (met de gratis 1TB account)?
Ik krijg helemaal niks meer gesynced, krijg steeds timeouts of cancelled transfers en dit op 2 verschillende systemen (mac).
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Werkt prima, alles is in sync.

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBnl
Vandaag weer een update van de stack android app.
Met bugfixes vwb het uploaden.
Pagina: 1 ... 35 ... 47 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de functies en performance van Stack en is niet bedoeld voor het bespreken van alternatieven, dat kan beter in: Het Online Backup Topic