Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Pimmeh
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 22:05
quote:
M-ThijZ schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 15:02:
Ik las dat incremental backups op Stack alleen mogelijk is door HyperBackup naar een (externe) schijf te laten schrijven, en die schijf dan met Cloud Sync te synchroniseren. Zou een optie kunnen zijn. Iets uit die backup halen is dan natuurlijk lastiger dan simpelweg een of meerder bestanden downloaden en decrypten.
Op Stack kun je geen HyperBackup-bestanden neerzetten, in ieder geval niet vanuit HyperBackup zelf. Of je die kunt CloudSyncen weet ik even niet, dat zou je uit moeten zoeken.

• elsinga
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 17-06 10:14
quote:
M-ThijZ schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 15:02:
@elsinga Sync je dan snapshots met Stack of "realtime" de belangrijke data?
Ik sync "realtime" (want inderdaad niet heel vlot) de belangrijkste data. Snapshots syncen zou ik niet weten hoe ik dat zou kunnen doen...

Robert Elsinga =8-) | IT consultant, scoutsleiding, zendamateur (PC5E) | www.elsinga.net/robert

• Titusvh
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 14-06 22:20
Net nu ik de halve familie op gratis crashplan heb zitten geven die aan ermee te stoppen.
Duplicatie met Stack lijkt me wel wat.
Echter het lijkt erop dat als je een invite laat verlopen er op dat mailadres nooit meer een andere krijgt. Klopt dat? Het is mij in elk geval nooit gelukt. Of moet ik dit anders aanpakken?

Edit: dit is geen verzoek om invites, wel verzoek om hulp ze weer van transip te krijgen.

Titusvh wijzigde deze reactie 24-12-2017 20:16 (12%)

• slommer
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 21:40
Baalde ook wel van crashplan. Nog wel op zoek geweest naar goeie andere tool die bepaalde folders van laptops en diverse mobiele telefoon kan syncen. Liefst eerst naar me lokale server die dat weer rsynced naar Stack.
Iemand nog goeie tips toevallig?
Heb nu nextcloud draaien wat redelijk werkt alleen niet al bestaande files van android backupped.

• mewollie
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 15-06 12:57
quote:
Titusvh schreef op zondag 24 december 2017 @ 20:15:
Net nu ik de halve familie op gratis crashplan heb zitten geven die aan ermee te stoppen.
Duplicatie met Stack lijkt me wel wat.
Echter het lijkt erop dat als je een invite laat verlopen er op dat mailadres nooit meer een andere krijgt. Klopt dat? Het is mij in elk geval nooit gelukt. Of moet ik dit anders aanpakken?

Edit: dit is geen verzoek om invites, wel verzoek om hulp ze weer van transip te krijgen.
Ik heb precies het zelfde. Duplicatie icm stack werkt prima.

Voor mijn ouders in het verleden ook een stack-account aangevraagd. Invite laten verlopen en nu krijg ik geen nieuwe.

mewollie wijzigde deze reactie 28-12-2017 09:49 (0%)
Reden: typo

• H92!
  • Registratie: januari 2008
  • Niet online
quote:
mewollie schreef op donderdag 28 december 2017 @ 09:49:
[...]

Ik heb precies het zelfde. Duplicatie icm stack werkt prima.

Voor mijn ouders in het verleden ook een stack-account aangevraagd. Invite laten verlopen en nu krijg ik geen nieuwe.
Even mailen, ze zijn zeer snel en behulpzaam bij problemen :)

• copykat
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 21:14

copykat

Good copy isn't bad

zijpad, hoe zetten jullie de backup frequentie?
dagelijks met 30 dagen terug zetten?
dit ivm de hyjack virussen.( andere virussen zijn irritant maar herstelbaar, zo'n hyjack is hťťl duur en vervelend.)
(1 x in maand een externe hdd gebruiken als nul backup zou ik ook moeten/kunnen doen die losgekoppeld ligt.) want netwerkschijven zoals een Nass zijn ook kwetsbaar als die default gekoppeld zijn.
ik gebruik nu duplicati en stack voor data backup. werkt probleemloos simpel.

Voor easy reinstal zou een c,d imagebackup eens per kwartaal? ook een uitkomst zijn. 1,5Tb moet genoeg zijn.

grootste probleem met manual backup, het doen😉

Kennis en Wijsheid zijn relatief, gevormd door perceptie& invloed van anderen, Ik wens je veel wijsheid toe bij het toepassen van je kennis.

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Gonadan

dippert

quote:
slommer schreef op zondag 24 december 2017 @ 20:43:
Baalde ook wel van crashplan. Nog wel op zoek geweest naar goeie andere tool die bepaalde folders van laptops en diverse mobiele telefoon kan syncen. Liefst eerst naar me lokale server die dat weer rsynced naar Stack.
Iemand nog goeie tips toevallig?
Heb nu nextcloud draaien wat redelijk werkt alleen niet al bestaande files van android backupped.
Op telefoons gebruik ik Synchronize ultimate, kan je lekker complexe profielen in maken.

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

• Pimmeh
quote:
copykat schreef op donderdag 28 december 2017 @ 10:58:
zijpad, hoe zetten jullie de backup frequentie?
dagelijks met 30 dagen terug zetten?
dit ivm de hyjack virussen.( andere virussen zijn irritant maar herstelbaar, zo'n hyjack is hťťl duur en vervelend.)
(1 x in maand een externe hdd gebruiken als nul backup zou ik ook moeten/kunnen doen die losgekoppeld ligt.) want netwerkschijven zoals een Nass zijn ook kwetsbaar als die default gekoppeld zijn.
ik gebruik nu duplicati en stack voor data backup. werkt probleemloos simpel.

Voor easy reinstal zou een c,d imagebackup eens per kwartaal? ook een uitkomst zijn. 1,5Tb moet genoeg zijn.

grootste probleem met manual backup, het doen😉
Ik heb dit opgelost door mijn PC's met duplicati naar mijn NAS te laten backuppen via een FTP-account. Dit is een los account op de NAS waar alleen Duplicati het wachtwoord van weet en dus niet via Samba oid benaderbaar is. Dus indien er een cryptovirus is, kan die niet bij mijn backups (tenzij het expliciet voor Duplicati is geschreven maar dat betwijfel ik). Door middel van versioning kan ik vorige versies dus terug halen uit de backups.

• copykat
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 21:14

copykat

Good copy isn't bad

quote:
Pimmeh schreef op donderdag 28 december 2017 @ 13:58:
[...]

Ik heb dit opgelost door mijn PC's met duplicati naar mijn NAS te laten backuppen via een FTP-account. Dit is een los account op de NAS waar alleen Duplicati het wachtwoord van weet en dus niet via Samba oid benaderbaar is. Dus indien er een cryptovirus is, kan die niet bij mijn backups (tenzij het expliciet voor Duplicati is geschreven maar dat betwijfel ik). Door middel van versioning kan ik vorige versies dus terug halen uit de backups.
Ik heb dit nu drie keer gelezen en eigenlijk lees ik dat duplicatie en stack met versioning voldoende is om cryptovirus te stoppen?
Duplicatie doet volgens mij ook via ftp en encripted uploaden.

Kennis en Wijsheid zijn relatief, gevormd door perceptie& invloed van anderen, Ik wens je veel wijsheid toe bij het toepassen van je kennis.

• Pimmeh
Als het goed is, is dit voldoende ja. Ik heb het dus ingesteld via het 3-2-1-schema: 3 kopieŽn op minimaal 2 verschillende devices waarvan 1 offsite.

• elsinga
Ik ook, maar dan met versioning op mijn DS918+ middels snapshots elke nacht, een kopie op mijn DS412+ via ShareSync en een offsite kopie op Stack via Cloudsync.

De versioning beschermt tegen cryptolockers, de onsite kopie tegen onbeschikbaarheid van de DS918+ en de offsite kopie tegen brand ed.

Robert Elsinga =8-) | IT consultant, scoutsleiding, zendamateur (PC5E) | www.elsinga.net/robert

• TweakTweet
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 23:40
Ik ben van plan om binnenkort een MacBook (Pro) aan te schaffen. Ik ga deze gebruiken voor eenvoudige dingen en wil daarom dus een instapmodel. Deze hebben meestal 128gb, daar zit mijn grootste twijfel op dit moment. Daarom ben ik aan het kijken of het mogelijk is en ik geen spijt ga krijgen.

Op dit moment werk ik al met STACK op mijn huidige laptop met 256gb (Windows 10). Praktisch alles staat op STACK maar ook lokaal waardoor ik het offline ook kan open. Dit is als een netwerkschijf gekoppeld aan mijn laptop.

Dit werkt goed en ik ben ook zeer tevreden. Vooral in combinatie met de app en mijn ewriter waardoor ik zonder laptop toch overal bij kan.

Echter, nu ik wil gaan overstappen op een MacBook vraag ik mij af of dit alles ook mogelijk is op macOS. Is het daarnaast mogelijk om bepaalde mappen ook lokaal/offline te zetten en bepaalde alleen met een online verbinding beschikbaar te maken?

• TweakTweet
Ik wil dit topic toch nog even ‘omhoog pushen’.

Ik heb inmiddels een MacBook Pro 13” en heb even met STACK geŽxperimenteerd. Ik kom er toch niet helemaal uit.

Op mijn vorige laptop met Windows 10 had ik de desktop-versie van STACK geÔnstalleerd. Deze creŽerden een map in mijn verkenner waarin al mijn bestanden van STACK stonden. Vervolgens kon ik kiezen welke mappen vanuit STACK ook lokaal werden opgeslagen zodat ik deze ook offline kon openen.

Op mijn huidige MacBook is het gelukt om STACK als netwerkschijf te verbinden (WebDav) maar in desktop app voor macOS lijkt de constructie die ik op Windows 10 had te ontbreken. Klopt dit, of kijk ik verkeerd?

Het lijkt me namelijk dat ik nu altijd een internetverbinding nodig moet hebben om mijn bestanden vanuit STACK te openen... (anders kan er geen verbinding met de netwerkschijf gemaakt worden neem ik aan?) heb dit nog niet kunnen testen.

• Rmg
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 22:13
quote:
TweakTweet schreef op maandag 8 januari 2018 @ 11:32:
Ik wil dit topic toch nog even ‘omhoog pushen’.

Ik heb inmiddels een MacBook Pro 13” en heb even met STACK geŽxperimenteerd. Ik kom er toch niet helemaal uit.

Op mijn vorige laptop met Windows 10 had ik de desktop-versie van STACK geÔnstalleerd. Deze creŽerden een map in mijn verkenner waarin al mijn bestanden van STACK stonden. Vervolgens kon ik kiezen welke mappen vanuit STACK ook lokaal werden opgeslagen zodat ik deze ook offline kon openen.

Op mijn huidige MacBook is het gelukt om STACK als netwerkschijf te verbinden (WebDav) maar in desktop app voor macOS lijkt de constructie die ik op Windows 10 had te ontbreken. Klopt dit, of kijk ik verkeerd?

Het lijkt me namelijk dat ik nu altijd een internetverbinding nodig moet hebben om mijn bestanden vanuit STACK te openen... (anders kan er geen verbinding met de netwerkschijf gemaakt worden neem ik aan?) heb dit nog niet kunnen testen.
Klopt, nu heb je een share die geen schijfruimte eet maar wel verbinding nodig heeft. Je kan (waarschijnlijk,
ik draai geen mac, wel linux*) de desktopclient voor osx installeren. Dan heb je hetzelfde als op windows

• TweakTweet
quote:
Rmg schreef op maandag 8 januari 2018 @ 11:39:
[...]

Klopt, nu heb je een share die geen schijfruimte eet maar wel verbinding nodig heeft. Je kan (waarschijnlijk, geen mac, wel linux) de desktopclient voor osx installeren. Dan heb je hetzelfde als op windows
Dit snap ik niet helemaal. Bedoel je dat ik de Linux-versie moet downloaden i.p.v. de versie voor macOS??

In de versie van macOS kan ik namelijk niet de functie vinden zoals in Windows...

• Rmg
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 22:13
quote:
TweakTweet schreef op maandag 8 januari 2018 @ 14:12:
[...]

Dit snap ik niet helemaal. Bedoel je dat ik de Linux-versie moet downloaden i.p.v. de versie voor macOS??

In de versie van macOS kan ik namelijk niet de functie vinden zoals in Windows...
Nee, ik draai zelf geen osx, bedoelde ik, was een beetje onduidelijk.

Wat heb je dan gedownload of welke guide gevolgd voor OSX? Je kan ook de eventueel de nextcloud client gebruiken.

• TweakTweet
quote:
Rmg schreef op maandag 8 januari 2018 @ 14:15:
[...]

Nee, ik draai zelf geen osx, bedoelde ik, was een beetje onduidelijk.

Wat heb je dan gedownload of welke guide gevolgd voor OSX? Je kan ook de eventueel de nextcloud client gebruiken.
Ik heb nu de STACK desktop applicatie voor macOS gedownload

• jseub
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 16-06 20:28
quote:
TweakTweet schreef op maandag 8 januari 2018 @ 15:52:
[...]
Ik heb nu de STACK desktop applicatie voor macOS gedownload
Ik gebruik zelf ook een MacBook en STACK. Omdat ik niet alles lokaal wil opslaan heb ik de MacOS client zo ingesteld dat die de folders synced die ik wil hebben. De rest benader ik (als ik internettoegang heb) via een netwerkschijf.

• TweakTweet
quote:
jseub schreef op maandag 8 januari 2018 @ 17:02:
[...]

Ik gebruik zelf ook een MacBook en STACK. Omdat ik niet alles lokaal wil opslaan heb ik de MacOS client zo ingesteld dat die de folders synced die ik wil hebben. De rest benader ik (als ik internettoegang heb) via een netwerkschijf.
Mag ik vragen hoe je dit dan precies gedaan hebt, mij lukt het niet meer...

• jseub
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 16-06 20:28
quote:
TweakTweet schreef op maandag 8 januari 2018 @ 17:47:Mag ik vragen hoe je dit dan precies gedaan hebt, mij lukt het niet meer...
Als je de STACK-applicatie hebt gedownload en geÔnstalleerd kan je (bovenin je scherm) op het STACK-icoon klikken. Ga dan naar instellingen. Als het goed is zie je dan daar je eigen storage staan. Als je die open klapt kan je in- en uitvinken wat je wel en niet wilt :). Als het goed is heb je in Finder al een map genaamd 'stack'.

Voor de rest kan je dan alsnog de WebDav netwerkschijf mounten voor alles wat niet lokaal staat.

• TweakTweet
quote:
jseub schreef op maandag 8 januari 2018 @ 17:52:
[...]

Als je de STACK-applicatie hebt gedownload en geÔnstalleerd kan je (bovenin je scherm) op het STACK-icoon klikken. Ga dan naar instellingen. Als het goed is zie je dan daar je eigen storage staan. Als je die open klapt kan je in- en uitvinken wat je wel en niet wilt :). Als het goed is heb je in Finder al een map genaamd 'stack'.

Voor de rest kan je dan alsnog de WebDav netwerkschijf mounten voor alles wat niet lokaal staat.
Top!! Het is gelukt.
M'n STACK was wel verbonden maar ik kon niet die mapjes aanvinken. Even opnieuw geconfigureerd, toen kon het wel. Zo had ik het ook op Windows!

Bedankt!

• harm12nl
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 16-06 21:23
Ik wacht al een aantal dagen (sinds vrijdagmiddag) op mijn STACK invite. Kan het kloppen dat het wat langer duurt? Wil er graag mee aan de slag :)

©2004

• Jannibal23
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 19:47
Ja kan wel een tijd duren, althans dat is mijn ervaring. Ik heb hem nu een jaar ofzo, maar moest er toen wel een aantal maanden op wachten.

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 23:28

Rivanov

Apple freak

Varieert een beetje. Ik heb Stack zelf nu ook een jaar en moest paar maanden wachten. Enige tijd geleden voor iemand anders een Stack aangevraagd en die was binnen no-time binnen. Recentelijk weer een Stack aangevraagd voor iemand en die heeft 'm nog steeds niet binnen.

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• harm12nl
Dan wacht ik rustig af :)

©2004

• NumesSanguis
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 22-01 12:53
Voor de mensen die via Cyberduck willen verbinden met TransIP STACK, let op de volgende dingen:

Als je bij server: username.stackstorage.com/remote.php/webdav/ invult in Cyberduck, kan je succesvol verbinden, maar dan verschijnen folders zoals `WebDAV` en `DSKFJWEIFWKJF324SDF`. Als je die probeert te openen, dan krijg je errors zoals `Failure to read attributes of `. Ook krijg je problemen met sync.

Dit voorkom je door:
- server: username.stackstorage.com
- More Options --> Path: /remote.php/webdav/
Zoals in de screenshot op deze blog: http://blog.joshuamoesa.c...e-maken-naar-transip.html

Ik zat zelf met dit probleem voor een tijdje, dus dacht ik informeer wat mensen.

Extra: Als je STACK's encryptie niet vertrouwd, kan je eerst je eigen encryptie toepassen voordat je het synct met: https://cryptomator.org/ . Deze software werkt samen met Cyberduck.

Heb alleen nog niet een manier gevonden als je alles wil syncen, ZONDER de encrypted folder op je PC te hebben. Ik zit te kijken naar Cyberduck CLI (Command Line Interface), maar als iemand hier informatie over heeft, graag.

NumesSanguis wijzigde deze reactie 19-01-2018 04:21 (34%)
Reden: verwijder te groot plaatje

• XeNeRgY
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 20:58
De automatische foto upload via de Android app is echt dramatisch slecht. Veelal werkt het niet en als het wel werkt dan is het vaak voor een paar dagen. Dat is jammer want nu is de functionaliteit niet betrouwbaar en daardoor niet bruikbaar. Iemand een idee wat er mis kan gaan? Op OneDrive en Google Drive werkt het uitstekend.

I can choose to try to control the outcome, or I can trust in the moment.

• Mark-NL
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 14-02 09:40
quote:
NumesSanguis schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 04:16:
Heb alleen nog niet een manier gevonden als je alles wil syncen, ZONDER de encrypted folder op je PC te hebben. Ik zit te kijken naar Cyberduck CLI (Command Line Interface), maar als iemand hier informatie over heeft, graag.
Je kan gebruik maken van Mountain Duck. Dat is Cyber Duck en Cryptomator in ťťn programma. Je mount stackstorage dan als een harddisk.

Ik ben alleen al sinds november bezig met de developer(s) van Mountain Duck om een complete betrouwbare oplossing te krijgen in combinatie met Carbon Copy Cloner. De backup (kopie) stopt altijd halverwege door een connectieprobleem en moet dan weer opnieuw gestart worden. Echter dan begint de gehele kopie weer van voor af aan. Hij herkent de reeds gekopieerde bestanden dus niet.

Je kan Mountain Duck gratis proberen. Benieuwd wat jouw bevindingen zijn,

• Techno Overlord
  • Laatst online: 18:32

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik ben zelf een zeer tevreden Stack gebruiker. Nu wil een vriend van mij dit ook gaan gebruiken. Ik heb hem ingeschreven via zijn e-mail adres. Hoe lang duurt het doorgaans voordat de invite naar hem verstuurd wordt? Bij mij duurde het ongeveer 2 weken. Ik weet niet of er Łberhaupt een peil op te trekken valt.

i5 4690K @4.6GHz., Noctua NH-U14S Push/Pull, 16GB G.Skill RipjawsX @1600C9, MSI GTX1070 @2075/4500MHz., 27" Predator 1440p IPS G-Sync @144Hz.

• Mark-NL
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 14-02 09:40
quote:
Techno Overlord schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 15:17:
Ik ben zelf een zeer tevreden Stack gebruiker. Nu wil een vriend van mij dit ook gaan gebruiken. Ik heb hem ingeschreven via zijn e-mail adres. Hoe lang duurt het doorgaans voordat de invite naar hem verstuurd wordt? Bij mij duurde het ongeveer 2 weken. Ik weet niet of er Łberhaupt een peil op te trekken valt.
Nog geen 5 posts boven jouw vraag is het antwoord te vinden :) Mijn ervaring is binnen 1 Š 2 weken max.
quote:
Rivanov schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 11:38:
Varieert een beetje. Ik heb Stack zelf nu ook een jaar en moest paar maanden wachten. Enige tijd geleden voor iemand anders een Stack aangevraagd en die was binnen no-time binnen. Recentelijk weer een Stack aangevraagd voor iemand en die heeft 'm nog steeds niet binnen.

• Techno Overlord
  • Laatst online: 18:32

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Thnx. Ik had wel de OP gecheckt maar stond er niet.

i5 4690K @4.6GHz., Noctua NH-U14S Push/Pull, 16GB G.Skill RipjawsX @1600C9, MSI GTX1070 @2075/4500MHz., 27" Predator 1440p IPS G-Sync @144Hz.

• Webjunkie
  • Laatst online: 16-06 09:14
Zijn er hier toevallig mensen die ook een conflict tussen met de stack-client van transip en de nextcloud cliient op Ubuntu hebben?

Het heeft altijd gewerkt maar sinds kort wil het niet meer.
code:
1
2
3
4
Unpacking stack-client (2.4.0-1.0~xenial1) ...
dpkg: error processing archive /var/cache/apt/archives/stack-client_2.4.0-1.0~xenial1_amd64.deb (--unpack):
 trying to overwrite '/etc/sysctl.d/101-sync-inotify.conf', which is also in package nextcloud-client 2.3.3-20171224.060956~xenial1
dpkg-deb: error: subprocess paste was killed by signal (Broken pipe)

HTPC, Speeldoos | PVoutput

• SMSfreakie
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online
jammer dat de snelheid uit stack wel wat kwijt is inmiddels :/

meer dan 40mbit krijg ik er per actieve transfer niet door.. ( en met max 5 transfers naast elkaar is dat tegen de 200mbit.)
via VPN en 4G ook 40mbit per actieve transfer..

web-if, gemounte netwerkdrive, SmartFTPclient ( webdav ), Stackapp zowel op W10 als Android getest.

• sgouman
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 23:43
hallo,

Sinds afgelopen week heb ik ook stack aangevraagd voor mijn ouders.
Nu wil ik foto's van de nas(lg) op stack zetten. hoe kan ik dit het beste doen zodat ik ook kan zien hoelang het nog duurt en hoe snel ik upload?
Ik kan alleen in de stack voor windows applicatie vinden hoe ik een hele map syncroniseer maar ik wil niet alles van de server op stack zetten.

Ook hoe kan ik alles het best beveiligen?

Hoop dat iemand mij kan helpen

• Get!em
  • Laatst online: 14:26

Get!em

Oh die ja!

Is duplicati iets voor je? Er zijn mensen die het vanaf een NAS werkend hebben gekregen. Is wel een backup tool, en heeft default ook encryptie op die backup aan staan. Ik kan uit je vraag niet halen of je wil backuppen of moven.

• sgouman
quote:
Get!em schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 11:38:
Is duplicati iets voor je? Er zijn mensen die het vanaf een NAS werkend hebben gekregen. Is wel een backup tool, en heeft default ook encryptie op die backup aan staan. Ik kan uit je vraag niet halen of je wil backuppen of moven.
Backuppen

• Get!em
  • Laatst online: 14:26

Get!em

Oh die ja!

Dan is duplicati een prima tool, mits je hem werkend krijgt met je nas. Op mijn Windows machine doet hij het iig prima.

• sgouman
quote:
Get!em schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 22:35:
Dan is duplicati een prima tool, mits je hem werkend krijgt met je nas. Op mijn Windows machine doet hij het iig prima.
Ik zou in het uiterste geval van mijn server naar windows kopieren en dan naar stack

• mcDavid
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 16:25
Als je nas Linux draait zou je gewoon duplicity moeten kunnen draaien.

zcflevo.nl

• sgouman
quote:
Get!em schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 22:35:
.

sgouman wijzigde deze reactie 11-02-2018 17:24 (30%)

• mcDavid
Dat klopt. En iedere keer dat je een (incrementele) backup maakt komen er weer archives bij. Die kun je met duplicity weer openen om het juiste bestand naar de juiste versie te herstellen. Duplicity en afgeleiden maken een gpg versleuteld back-up archief aan. Met snapshots, parriteit en alles erop en eraan. Wel zo makkelijk.

zcflevo.nl

• sgouman
.

sgouman wijzigde deze reactie 11-02-2018 17:23 (99%)

• mcDavid
Jawel. Misschien moet je het gewoon eens gaan proberen ipv voor ieder wissewasje een post aan te maken.

zcflevo.nl

• harm12nl
quote:
harm12nl schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 11:09:
Ik wacht al een aantal dagen (sinds vrijdagmiddag) op mijn STACK invite. Kan het kloppen dat het wat langer duurt? Wil er graag mee aan de slag :)
Nog even voor de compleetheid, ik heb de invite binnen.

5 januari aangevraagd
12 februari de invite ontvangen

Het kan dus was langer duren :)

harm12nl wijzigde deze reactie 12-02-2018 15:17 (4%)

©2004

Jeuhhjjj ... ik heb voor 2 van "mijn" accounts nieuwe drives gekregen :+
quote:
Beste klant,

Naar aanleiding van het incident dat vannacht optrad willen we je informeren dat jouw STACK (naam-hier) inmiddels weer bereikbaar is. De storing begon om 01:14:13 uur en eindigde om 02:45:02 uur.

De oorzaak van de storing was een kapotte harde schijf op de server waar jouw STACK op staat. Inmiddels hebben onze systeembeheerders de kapotte schijf vervangen. Dit heeft er voor gezorgd dat jouw STACK weer bereikbaar is. Tijdens dit proces is er geen data verloren gegaan, deze is altijd veilig geweest.

Wij zijn ons ervan bewust dat je door dit incident overlast hebt ervaren. Hiervoor bieden wij onze excuses aan.

Met vriendelijke groet,

TransIP
Geen echte overlast van ervaren .... tenminste niet 'bewust' ..

• G.Scholtens
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 15-06 14:03
Wat is de snelste manier om mappen met fotos te uploaden naar stack?
Wil mijn desktop pc verkopen, aangezien ik ook laptop heb.
Op de desktop heb ik ongeveer 50gb aan foto bestanden in verschillende mappen, maar wil deze nu op stack zetten.

Wat is de beste methode?

• mcDavid
gewoon de syncclient installeren lijkt me het makkelijkst?

zcflevo.nl

• G.Scholtens
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 15-06 14:03
quote:
mcDavid schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 09:37:
gewoon de syncclient installeren lijkt me het makkelijkst?
Jij bedoelt de stack app voor windows? Hierin kan je toch niet mappen selecteren om te uploaden?

• mcDavid
jawel.

zcflevo.nl

• Titusvh
Ik heb voor mijn - al oudere - ouder/schoonouders een invite aangevraagd. Beide hebben deze laten verlopen.

Ik heb al herhaaldelijk een nieuwe aanvraag gedaan. Maar er komt al maaaaaanden geen nieuwe invite meer binnen.
Nu vraag ik mij af of het missen van een invite bestraft wordt met eeuwige uitsluiting. Of het herhaaldelijk aanvragen van hetzeflde IP onder verschillende mailadressen (vermoeden dat iemand misbruik maakt van "1 invite per persoon".

Daar kan ik op twee manieren achter komen:
1.
vragen of iemand weet van een dergelijk beleid
2.
vragen of er iemand is die zijn invite heeft laten verlopen en toch een nieuwe invite kreeg bij een nieuwe aanvraag op hetzelfde adres.

Bij deze deze twee vragen :-)

• bszz
  • Registratie: november 2002
  • Nu online
quote:
Titusvh schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 12:14:
Ik heb voor mijn - al oudere - ouder/schoonouders een invite aangevraagd. Beide hebben deze laten verlopen.

Ik heb al herhaaldelijk een nieuwe aanvraag gedaan. Maar er komt al maaaaaanden geen nieuwe invite meer binnen.
Nu vraag ik mij af of het missen van een invite bestraft wordt met eeuwige uitsluiting. Of het herhaaldelijk aanvragen van hetzeflde IP onder verschillende mailadressen (vermoeden dat iemand misbruik maakt van "1 invite per persoon".

1.
2.
vragen of er iemand is die zijn invite heeft laten verlopen en toch een nieuwe invite kreeg bij een nieuwe aanvraag op hetzelfde adres.

3. Vragen bij Transip

• Titusvh
quote:
Da's een beetje mijn dingetje, niet zeuren om support bij iets dat je gratis krijgt.
Dus als er geen antwoord komt is dat ook een optie.

• bszz
  • Registratie: november 2002
  • Nu online
quote:
Titusvh schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 12:18:
[...]

Da's een beetje mijn dingetje, niet zeuren om support bij iets dat je gratis krijgt.
Is een vraag die je daar gewoon kunt stellen hoor.... En levert je ook het meest betrouwbare antwoord op.

• blackadder91
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 23:19
Helaas heb ik nog steeds geen invite na 2 maanden. Gewoon 1 aanvraag op 1 mailadres op 1 IP adres. Dus mogelijk zit er een tijdelijke stop op voor sommigen?

• elsinga
Ik weet zeker dat een invite of 6 per domein/IP geen probleem geeft. ;)

• mithras
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online
quote:
Titusvh schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 12:18:
[...]

Toen ik Stack activeerde, was de invite een week geldig (ik weet niet hoe het nu zit). Ivm mijn vakantie had ik de mail gemist, mailtje naar support@transip.nl met je email waarop je de invite hebt ontvangen + de code deed wonderen. Was zo weer geactiveerd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 23:35

MsG

Forumzwerver

quote:
G.Scholtens schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 10:08:
[...]

Jij bedoelt de stack app voor windows? Hierin kan je toch niet mappen selecteren om te uploaden?
Kijk hier wel ENORM mee uit. Ik heb die Owncloud-troep cliŽnt geditcht nadat ik er achter kwam dat als je bepaalde mappen deselecteert, hij deze LOKAAL weggooit. Dus in plaats van dat hij deze domweg nŪet synct, wat je dus wil, gooit hij ze maar lokaal weg. Bizar. Gebruik nu al tijden de stack-storage in combinatie met Duplicati, dat lijkt beter te werken.

offtopic:
https://github.com/owncloud/client/issues/2502 staat na 2 jaar nog steeds open. En sommigen die dit soort behavior actief verdedigen 8)7

MsG wijzigde deze reactie 05-03-2018 14:20 (11%)

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte!

• mcDavid
quote:
MsG schreef op maandag 5 maart 2018 @ 14:11:
[...]

Kijk hier wel ENORM mee uit. Ik heb die Owncloud-troep cliŽnt geditcht nadat ik er achter kwam dat als je bepaalde mappen deselecteert, hij deze LOKAAL weggooit. Dus in plaats van dat hij deze domweg nŪet synct, wat je dus wil, gooit hij ze maar lokaal weg. Bizar. Gebruik nu al tijden de stack-storage in combinatie met Duplicati, dat lijkt beter te werken.

offtopic:
https://github.com/owncloud/client/issues/2502 staat na 2 jaar nog steeds open. En sommigen die dit soort behavior actief verdedigen 8)7
Als het goed is zou je het in zo'n geval nog uit je STACK prullenbak moeten kunnen vissen. Maar fijn is anders idd.

Maargoed we hadden het hier over een folder toevoegen, dat is gewoon mogelijk. Voor het gewone huis-tuin-en-keuken gedoe werkt die client best prima. Gebruik hem voornamelijk voor foto's en mijn password-database. Backups gaan idd via Duplicity, waarvoor ik een eigen STACK-user aangemaakt heb zodat de boel niet door elkaar staat.

zcflevo.nl

• kokorico
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 05-06 18:12
Ook ik gebruik stack als back up. Nu is mijn vraag bestaat er een mogelijkheid om ip camera te koppelen aan de stack account en zo bellen te uploaden om ze dan overal te kunnen bekijken? Of is zoiets niet mogelijk?

• SMSfreakie
  • Niet online
als je IPCAM webdav support heeft zou dat prima kunnen

• SMSfreakie
  • Niet online
iemand anders ook de mooie feature.. als je iets verwijderd.. en vervolgens ook de prullenbak leegt.. dat de beschikbare vrije ruimte NIET veranderd?

volgens de webbased filemanager (en ook de officieele software, als mede 3th party ) zien dat er geen gegevens meer zijn...

echter komt er geen ruimte meer vrij:?

• Hulliee
  • Registratie: november 2008
  • Niet online
quote:
SMSfreakie schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 19:17:
iemand anders ook de mooie feature.. als je iets verwijderd.. en vervolgens ook de prullenbak leegt.. dat de beschikbare vrije ruimte NIET veranderd?

volgens de webbased filemanager (en ook de officieele software, als mede 3th party ) zien dat er geen gegevens meer zijn...

Volgens mij telt de prullenbak niet mee in de ruimte. Bij mij staat er meer in dan ik ruimte vrij heb.

• SMSfreakie
  • Niet online
quote:
Hulliee schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 19:28:
[...]

Volgens mij telt de prullenbak niet mee in de ruimte. Bij mij staat er meer in dan ik ruimte vrij heb.
dan nog :/ er staan voor mij althans.. geen zichtbare bestanden meer op.. maar mooi dat er nog steeds 1,023.40 GB gebruikt (99.94%) wordt.. :/

• Hulliee
  • Registratie: november 2008
  • Niet online
quote:
SMSfreakie schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 19:39:
[...]

dan nog :/ er staan voor mij althans.. geen zichtbare bestanden meer op.. maar mooi dat er nog steeds 1,023.40 GB gebruikt (99.94%) wordt.. :/
Da's wel gek idd. Niet nog een andere gebruiker aangemaakt voor dat account?

• SMSfreakie
  • Niet online
quote:
Hulliee schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 21:09:
[...]

Da's wel gek idd. Niet nog een andere gebruiker aangemaakt voor dat account?
nee :(

ticket ingeschoten bij transip :-) maar het lijkt ook op mn 2de stack fout te gaan... hmmmm

• KDL
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 13:35
quote:

1.
2.
Mailadres met verlopen invite herhaaldelijk geprobeerd, kreeg niks meer. Andere mail geprobeerd (wel met zelfde IP zelfs) en ik kreeg hem metťťn.

• mcDavid
quote:
SMSfreakie schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 19:17:

Is dat niet gewoon een kwestie van even wachten tot ze de verbruiksstatistieken bijgewerkt hebben of zo?

zcflevo.nl

• SMSfreakie
  • Niet online
quote:
mcDavid schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 09:43:
[...]

Is dat niet gewoon een kwestie van even wachten tot ze de verbruiksstatistieken bijgewerkt hebben of zo?
Na 24+u nog niet bijgewerkt lijkt me erg lang

• gwillem
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 07-04 00:49
Ik gebruik davfs om mijn Stack te mounten onder Linux. Sinds 6 maart 1:06 blijven simpele filesystem calls (ls) af en toe minutenlang hangen. Meer mensen dit probleem?

# time ls testdir
testfile

real 6m37.520s

Versies:

Ubuntu 16.04
kernel 4.4.0-116-generic
davfs2 1.5.2-1.2

mtab: https://name.stackstorage.com/remote.php/webdav/ on /data/stack type fuse (rw,nosuid,nodev,relatime,user_id=0,group_id=0,allow_other,max_read=16384,uid=0,gid=0,helper=davfs)

Het is een server bij upcloud (Amsterdam) dus de netwerkverbinding lijkt me niet het probleem.

Transip helpdesk zegt enkel de officiele client officieel te supporten.

gwillem wijzigde deze reactie 09-03-2018 12:19 (6%)

• ddaffy
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 23:20
quote:
gwillem schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 12:18:
Ik gebruik davfs om mijn Stack te mounten onder Linux. Sinds 6 maart 1:06 blijven simpele filesystem calls (ls) af en toe minutenlang hangen. Meer mensen dit probleem?
Hier geen probleem.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
root@linux01:~# echo xxx | mount -t davfs https://yyy.stackstorage.com/remote.php/webdav/ /mnt/stack -o username=yyy > /dev/null 2>&1
root@linux01:~# time ls /mnt/stack/linux
total 29598
-rw-r--r-- 1 root root      700 Jan 12 19:28 config
drwxr-xr-x 3 root root        0 Mar  9 02:41 data/
-rw-r--r-- 1 root root      760 Mar  9 02:41 hints.434
-rw-r--r-- 1 root root 30304298 Mar  9 02:45 index.434
-rw-r--r-- 1 root root      190 Mar  9 02:42 integrity.434
-rw-r--r-- 1 root root       16 Mar  9 02:41 nonce
-rw-r--r-- 1 root root       73 Jan 12 19:28 README

real    0m0.101s
user    0m0.000s
sys     0m0.000s
root@linux01:~# umount /mnt/stack
/sbin/umount.davfs: waiting while mount.davfs (pid 31256) synchronizes the cache .. OK
root@linux01:~#

Doet hun (wel ondersteunde) app het wel goed?

• robb_nl
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 21:07
quote:

1.
2.

Ik heb destijds mijn invite laten verlopen en contact opgenomen met transip. Ik kreeg te horen dat het niet de gewoonte was om invites te heractiveren. Ze hebben dat toen wel voor me gedaan. Het was wel toen stack net begonnen was.
Mocht het niet lukken, kan je altijd nog proberen een invite te krijgen met een nieuw emailadres. Een extra google/hotmail/outlook adres is zo gemaakt.

Problems with Windows? --- REBOOT | Problems with Linux? --- BE ROOT

• gwillem
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 07-04 00:49
quote:
Dank voor het checken!

Kwam erachter dat de cachedir (/var/cache/davsfs) vol was gelopen met 1.5GB. Volgens davfs gebeurt dat wanneer upload faalt. Kon niks vinden in de logs, heb nu geremount met debug aan. Volgende crash hopelijk meer info..

• JVaags
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 27-05 11:41

JVaags

Je voelt je beter in een 504

Ik had een ticket ingelegd bij TransIP omdat de instant upload functie bij mijn IOS devices niet werkt. Ik moet namelijk eerst de Stack app openen en daarna worden de nieuwe fotos geupload naar Stack. Keer ik tijdens dit proces terug naar het home scherm dan stopt het upload proces.

Het antwoord van TransIP;
quote:
Zojuist heb ik even met een collega overlegd, welke expert is op het gebied van iPhones. In tegenstelling tot de Andraid app, is het bij IOS app inderdaad nodig om stack te openen. Dit heeft te maken met de combinatie van de applicatie met IOS. Hier kunnen wij momenteel geen oplossing voor bieden.
Kortom, het automatisch uploaden werkt niet via de Stack app. Zijn er meer die dit probleem hebben en zijn er alternatieven om dit werkend te krijgen?

• mcDavid
quote:
JVaags schreef op maandag 12 maart 2018 @ 16:23:

Kortom, het automatisch uploaden werkt niet via de Stack app. Zijn er meer die dit probleem hebben en zijn er alternatieven om dit werkend te krijgen?
Dat kan wel kloppen. Heb wel eens begrepen dat iOS geen event hooks heeft. Dus apps kunnen pas acties uitvoeren als ze actief zijn. Fijn voor je energieverbruik, maar je levert wel een stukje functionaliteit in. Alternatief is dus een android toestel kopen :P Maar moet zeggen dat de instant-upload van Stack op Android ook maar bij vlagen goed werkt.

zcflevo.nl

• Dannisi
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 17-06 05:27
quote:
Ik had een ticket ingelegd bij TransIP omdat de instant upload functie bij mijn IOS devices niet werkt. Ik moet namelijk eerst de Stack app openen en daarna worden de nieuwe fotos geupload naar Stack. Keer ik tijdens dit proces terug naar het home scherm dan stopt het upload proces.

Het antwoord van TransIP;

[...]

Volgens mij werkt dat in Google Photos niet eens op iOS. Als Google het niet voor elkaar krijgt, heb ik verder weinig hoop.

There is no place like 127.0.0.1

IOS heeft inderdaad een aparte setting om achtergrond toe te staan.
Volgens mij werkt alleen iCloud zonder dat jet het hoeft te openen.
Ik heb diverse apps gebruikt, Dropbox, Google, Box en Owncloud-soorten, maar allemaal moet je ze op de achtergrond draaiende houden om de upload te laten doorgaan
* FreshMaker sluit altijd alle niet gebruikte apps af, volgens kenners hoeft dat niet, maar ik vindt van wel ;)

Nu los ik het op door dagelijks de stack-app te openen, of te onthouden om die niet af te sluiten.
( en stiekem maandelijks de 200GB icloud te houden, en die downloads in een map op mijn server te laten zetten )
quote:
mcDavid schreef op maandag 12 maart 2018 @ 16:46:
[...]
Maar moet zeggen dat de instant-upload van Stack op Android ook maar bij vlagen goed werkt.
Voor mij werkte op Android CM Quickpic het beste.
Jammer dat Cheetah Media zo'n reclame bedrijf is.
Maar Bij quickpic kreeg je op een bepaald moment ook 1TB opslag, en met referenties tot 5TB ( die ik dus heb )
Die kan op de achtergrond naar zijn eigen service uploaden, maar ook 'eigen' services zoals webdav of FTP

FreshMaker wijzigde deze reactie 13-03-2018 07:23 (52%)

[ dubbel :( ]

FreshMaker wijzigde deze reactie 13-03-2018 07:13 (96%)

• TerrorSource
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 23:48
quote:
Marcel_EA schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 11:28:
Helaas bij Synology (HyperBackup) nog steeds niet mogelijk.
Zojuist nog maar eens geprobeerd maar met hezelfde resutaat:

[afbeelding]
Ik krijg deze melding ook bij het instellen van Stack WebDAV in Hyper Backup.
Ik kan me herinneren dat het ooit wel gewerkt heeft :?

Iemand een andere oplossing? Data MOET in NL blijven en moet terug te halen zijn bij bijv cryptolocker uitbraak.

• armageddon_2k1
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 21:09
quote:
TerrorSource schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 08:18:
[...]

Ik krijg deze melding ook bij het instellen van Stack WebDAV in Hyper Backup.
Ik kan me herinneren dat het ooit wel gewerkt heeft :?

Iemand een andere oplossing? Data MOET in NL blijven en moet terug te halen zijn bij bijv cryptolocker uitbraak.
Stack WebDAV in Hyperbackup heeft nooit gewerkt. Heeft te maken met 'sparse files' ondersteuning van Stack, als ik het goed heb.... maar ik weet er het mijne niet van.

• spank_mojoo
  • Laatst online: 15-06 14:18
quote:
Dannisi schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 05:18:
[...]

Volgens mij werkt dat in Google Photos niet eens op iOS. Als Google het niet voor elkaar krijgt, heb ik verder weinig hoop.
Ik ben bang dat het voor google niet een kwestie is van "kunnen" maar een kwestie van "willen".
Er is immers ook nog geen UWP app van Google/Youtube/Picassa etc

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 21:46

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica

L460

@TerrorSource @armageddon_2k1 TransIP Stack en Synology HyperBackup kan wel :)
Zie Gbrandsma in "[Synology] Backup strategieŽn en tools"

Draait hier al een paar weken naar tevredenheid. Of je het betrouwbaar genoeg vind om als backup te dienen moet je zelf bepalen. In mijn geval is het een tweede offsite locatie, ik kan altijd nog terugvallen op m'n eerste als Stack er mee stopt.

ThinkPad wijzigde deze reactie 13-03-2018 08:38 (43%)

Hardware te koop | Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen | Tweakblog

• TerrorSource
quote:
ThinkPad schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 08:35:

Draait hier al een paar weken naar tevredenheid. Of je het betrouwbaar genoeg vind om als backup te dienen moet je zelf bepalen. In mijn geval is het een tweede offsite locatie, ik kan altijd nog terugvallen op m'n eerste als Stack er mee stopt.
Bij de laatste stap, vervangen van de server/credentials en het opslaan krijg ik een foutmelding "De bewerking is mislukt. Meld u opnieuw aan bij DMS en probeer het opnieuw."

Had jij dit ook?

• QempZoR
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 13:57
quote:
ThinkPad schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 08:35:

Draait bij mij nu ookal een week of 2 zonder problemen.
Heb al meerdere malen geprobeerd bestanden te restoren, en dit gaat zonder problemen.
So far, so good.

RPi 3b+ | Homebridge | RaspBee DeCONZ | Philips Hue | Xiaomi Aqara

• ThinkPad

ThinkPad

L460

quote:
TerrorSource schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 08:59:
[...]

Bij de laatste stap, vervangen van de server/credentials en het opslaan krijg ik een foutmelding "De bewerking is mislukt. Meld u opnieuw aan bij DMS en probeer het opnieuw."

Had jij dit ook?
Nee, werkte hier gelijk.

Ik wou overigens alleen even een heads-up geven dat het wel mogelijk is. Voor inhoudelijke discussie kun je beter in dat andere topic je vraag stellen. Gaat hier anders nogal offtopic ;)

Hardware te koop | Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen | Tweakblog

• TerrorSource
quote:
ThinkPad schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 09:14:
[...]

Nee, werkte hier gelijk.

Ik wou overigens alleen even een heads-up geven dat het wel mogelijk is. Voor inhoudelijke discussie kun je beter in dat andere topic je vraag stellen. Gaat hier anders nogal offtopic ;)
Inmiddels wel gelukt alleen blijft het Doel op "off-line" staan.
Hij haalt ook zelf de / achteraan het serveradres weg.

• mithras
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online
Heb zelf inderdaad ook de oplossing van gijs.io gepakt en dat werkt prima. Je moet alleen opletten dat je de mapnaam en de doelmap (die map wordt gemaakt in de mapnaam) niet meer kan wijzigen. Werkt eindelijk gelukkig :)

• TerrorSource
quote:
mithras schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 09:30:
Heb zelf inderdaad ook de oplossing van gijs.io gepakt en dat werkt prima. Je moet alleen opletten dat je de mapnaam en de doelmap (die map wordt gemaakt in de mapnaam) niet meer kan wijzigen. Werkt eindelijk gelukkig :)
Ik heb het nu zo gedaan:
1. Gedeelde map op synology gemaakt genaamd "stack_backup"
2. Webdav geinstalleerd, ingesteld op lokaal doel en "stack_backup"als doelmap
3. Externe verbinding gemaakt naar Stack en "stack_backup" map gemaakt
4. "NAS02_2.hbk" vanuit synology gedeelde map "stack_backup" gekopieerd naar externe verbinding stack in map "stack_backup"
5. Komt wel een foutmelding maar deze schijn je weg te kunnen drukken
6. Webdav server aangepast naar: https://accountnaam.stackstorage.com/remote.php/webdav/ met username/password.
6. opslaan lukt, alleen staat bij server geen / aan het einde en doel is "Off-line"

EDIT: opgelost!
De map "NAS02_2.hbk" moet je niet via Synology kopieren naar Stack maar via Windows pc

TerrorSource wijzigde deze reactie 13-03-2018 09:38 (4%)

Acties:
  • +8Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 22:42

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Voor de mensen die twijfelen of transip nog wel invites uitstuurt:

Aanvraag 16/01
Invite: 07/03.

Het kan dus even duren.

C:\>

• mase5
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 17-03 14:57
quote:
Webjunkie schreef op zondag 4 februari 2018 @ 17:11:
Zijn er hier toevallig mensen die ook een conflict tussen met de stack-client van transip en de nextcloud cliient op Ubuntu hebben?

Het heeft altijd gewerkt maar sinds kort wil het niet meer.
code:
1
2
3
4
Unpacking stack-client (2.4.0-1.0~xenial1) ...
dpkg: error processing archive /var/cache/apt/archives/stack-client_2.4.0-1.0~xenial1_amd64.deb (--unpack):
 trying to overwrite '/etc/sysctl.d/101-sync-inotify.conf', which is also in package nextcloud-client 2.3.3-20171224.060956~xenial1
dpkg-deb: error: subprocess paste was killed by signal (Broken pipe)

Ik werd ook geconfronteerd met u probleem. Nu, als je al Stack-Client hebt geinstalleerd, than moet je het volgende doen om NextCloud Client te installeren:
quote:
sudo apt-get install nextcloud-client
cp /var/cache/apt/archives/nextcloud-client_2.3.3-20180305.170742~xenial1_amd64.deb .
mkdir tmp
dpkg-deb -R nextcloud-client_2.3.3-20180305.170742~xenial1_amd64.deb tmp
# Remove file tmp/etc/sysctl.d/sysctl.d/101-sync-inotify.conf
# Remove first line in tmp/DEBIAN/conffiles
# Repackage .deb
dpkg-deb -b tmp nextcloud-client_2.3.3-20180305.170742~xenial1_amd64_fixed.deb
# Then double-click on .deb file

• Webjunkie
  • Laatst online: 16-06 09:14
quote:
mase5 schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 14:57:
[...]

Ik werd ook geconfronteerd met u probleem. Nu, als je al Stack-Client hebt geinstalleerd, than moet je het volgende doen om NextCloud Client te installeren:

[...]
Thanks ik zal 't proberen.
Krijg je zo geen problemen als er een update van de nextcloud client komt?

HTPC, Speeldoos | PVoutput

• ge-flopt
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 15-06 19:59

ge-flopt

Gezocht: (Zie ondertitel)

Mis ik iets? Als ik in mijn linux back mount transip webdav omgeving wil mounten krijg ik de volgende melding:
/sbin/mount.davfs: Mounting failed.
Could not authenticate to server: rejected Basic challenge

Als ik zoek met google krijg ik de melding dat het mogelijk met mijn wachtwoord te maken heeft. Echter als ik inlog op de transip website dan kom ik er gewoon op. Moet ik met een ander username/wachtwoord combinatie inloggen?

Nevermind fout tussen stoel en toetsenboerd: Je account naam van transip en transstorage zijn misschien wel het zelfde, maar zijn 2 losse accounts.

ge-flopt wijzigde deze reactie 25-03-2018 20:51 (15%)

Strips van Michel Vaillant (voor een leuk prijsje), mail me als je iets hebt!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ThinkPad

ThinkPad

L460

quote:
[...]
Dit klopt wel, wat @mcDavid ook zegt. Heel veel apps voor iOS die iets op de achtergrond moeten doen werkt dit niet goed bij.

Ik gebruik PhotoSync op m'n iPhone i.c.m. Stack. Die doet het opzich wel OK. Hij kijkt naar je GPS locatie en als je op een ingestelde locatie bent dan gaat hij uploaden. Ik heb aangegeven dat hij alleen mag uploaden als hij verbonden is met wifi, om m'n databundel te sparen.

Ik krijg nog wel vrij vaak foutmeldingen (dan stap ik net uit de auto en heeft hij nog geen wifi verbinding), maar ik heb hier meer vertrouwen in dan de Stack/OwnCloud auto-upload functionaliteit.

Ander vraagje, heb voor een familielid ook een Stack account aangevraagd en gekregen. Ik zoek nog een goede WebDAV-client voor Windows die set-and-forget is. Ik las dat de Stack client bij iemand per ongeluk bestanden verwijderd had op de PC !? :X

ThinkPad wijzigde deze reactie 01-04-2018 13:14 (11%)

• wouter5
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 15:12
Hier duurt het toch heel lang voor de invites. Ik wacht al sinds begin februari. Het is misschien nog wat langer wachten voor Belgen?

• Lord Anubis
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 23:52
Onder macos MBP gebruik ik de automounter app om mijn mounts te reguleren afhankelijk waar ik ben.

Echter hoe krijg ik het voor elkaar om mijnacc.stackstorage.com te mounten met automounter? Wat zijn de instellingen?

Onder mijn QNAP NAS en onder macOS [cmd-K] zelf lukt het prima.

• sjenk
  • Laatst online: 13:47
quote:
ThinkPad schreef op zondag 1 april 2018 @ 13:13:
[...]

Ik gebruik PhotoSync op m'n iPhone i.c.m. Stack. Die doet het opzich wel OK. Hij kijkt naar je GPS locatie en als je op een ingestelde locatie bent dan gaat hij uploaden. Ik heb aangegeven dat hij alleen mag uploaden als hij verbonden is met wifi, om m'n databundel te sparen.

Ik krijg nog wel vrij vaak foutmeldingen (dan stap ik net uit de auto en heeft hij nog geen wifi verbinding), maar ik heb hier meer vertrouwen in dan de Stack/OwnCloud auto-upload functionaliteit.
Ik ben ook een tevreden gebruiker van Photosync icm met Stack voor het uploaden van foto's. Wellicht een tip om de foutmeldingen te voorkomen is om ipv je locatie, je wifi netwerk in te stellen als upload eis. Ik heb zelf bijvoorbeeld 2 wifi netwerken, thuis en op mijn werk, ingesteld als upload locaties.. Dit werkt voor mij tot dusver het beste.

Heb je toevallig al iets gevonden als vervanging voor de Stack-client? Ben zelf ook opzoek, heb nogal vaak sync problemen met de Stack-client helaas.

sjenk wijzigde deze reactie 18-04-2018 21:45 (6%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 15-06 15:41
quote:
TerrorSource schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 09:29:
[...]

Inmiddels wel gelukt alleen blijft het Doel op "off-line" staan.
Hij haalt ook zelf de / achteraan het serveradres weg.
Dat heb ik ook.
Ik heb het wel werkend, zij het wat omslachtig.

Een externe USB disk gekoppeld aan Synology.
Een nieuwe shared folder maken, en de USB mounten op deze shared folder. (YouTube: Synology create shared folder with your USB external HDD and auto mo...
Deze shared folder als WebDav bestemming ingeven.
Een backup maken met Hyperbackup met WebDav als bestemming, naar de synology zelf.
Met CloudSync deze shared folder syncen met Stack.

Dan staat de backup op de externe USB disk, en op Stack.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

quote:
sjenk schreef op woensdag 18 april 2018 @ 21:37:
[...]

Ik ben ook een tevreden gebruiker van Photosync icm met Stack voor het uploaden van foto's. Wellicht een tip om de foutmeldingen te voorkomen is om ipv je locatie, je wifi netwerk in te stellen als upload eis. Ik heb zelf bijvoorbeeld 2 wifi netwerken, thuis en op mijn werk, ingesteld als upload locaties.. Dit werkt voor mij tot dusver het beste.

Heb je toevallig al iets gevonden als vervanging voor de Stack-client? Ben zelf ook opzoek, heb nogal vaak sync problemen met de Stack-client helaas.
Ik heb bij photosync dus wťl de locatie gevonden, maar waar vind ik dat het op de wifi-settings reageert ?
( of is dat een Android optie )

• sjenk
  • Laatst online: 13:47
quote:
FreshMaker schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 12:15:
[...]

Ik heb bij photosync dus wťl de locatie gevonden, maar waar vind ik dat het op de wifi-settings reageert ?
( of is dat een Android optie )
Ik heb het inderdaad over Android, ik heb zelf geen ios apparaat om te checken of die op optie er daar ook bij zit. Bij de android versie kun je triggers instellen voor auto transfer van afbeeldingen naar stack (webdav). Dit is een screenshot van de mogelijkheden bij android: https://ibb.co/fP6Agx . Ik heb voor de "voor-geselecteerde Wi-fi" gekozen.

sjenk wijzigde deze reactie 24-04-2018 14:10 (10%)

IOS is wat geforceerder met zijn mogelijkheden, dus nu een paar extra locaties ingevoerd.
AH en Jumbo onderweg zijn nu ook hotspots :+

Dat zijn toch wel de dingen die ik in IOS nog mis, op de androids gebruikte ik dagelijks Tasker op basis van locatie en/of andere pointers.
Pagina: 1 ... 32 33 34 Laatste

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*