Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Hulliee
  • Registratie: november 2008
  • Niet online
Ik heb de aanvraag voor een invite dit weekend gedaan en vandaag de code al ontvangen. Ik heb via mijn Synology NAS en dan via Cloud Sync (WebDav) enkele bestanden op Stack gezet. Bij Cloud Sync aangegeven dat de bestanden encrypt moeten worden.
Merk dat mijn NAS het behoorlijk druk heeft met het versleutelen. Welke versleuteling wordt er eigenlijk door Synology gebruikt?

Het plan is om nadat de bestanden zijn geüpload, de Sync uit te zetten en deze eens per maand aan te zetten om zo malware voor te zijn.

• toro
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 17-06 11:03
quote:
Mark-NL schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 16:14:
[...]

Zet jij bestanden dan zonder encryptie in de cloud?? Of het nou in the US of NL is, ik zou je adviseren je bestanden the encrypten. Wil je dit gratis doen, dan kan je kijken naar Boxcryptor (2 clients gratis) of Cryptomaster (gratis op je amac of Windows PC). Ik zelf gebruik al jaren de betaalde versie van Boxcryptor op AL mijn devices. Geen bestand gaat zonder encryptie naar Stack, iCloud en Dropbox.
Nou nee. Ik zet mijn bestanden niet zonder encryptie in de cloud. Ik wou een .VHD bestand met Bit Locker encryptie in stack zetten.

Ik heb nu eerst 7zip gebruikt om de bestanden met AES256 te versleutelen maar ik zal eens kijken naar Boxcryptor.

• EYES-T
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 20-03 20:19
Ik dacht dat encryptie van je data "inbegrepen" was bij Stack zélf...

Van de Transip website over Stack:

"De veiligheid van je data vinden wij erg belangrijk bij TransIP en daarom is je data ook versleuteld met een 256-bit AES sleutel. Tevens verloopt de connectie ongeacht welke cliënt je gebruikt altijd via https zodat het verkeer van en naar je STACK ook altijd versleuteld is."

Waarom moet je hiervoor dan bvb. nog Boxcryptor gebruiken?

• mcDavid
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 16:25
quote:
EYES-T schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 06:57:
Ik dacht dat encryptie van je data "inbegrepen" was bij Stack zélf...

Van de Transip website over Stack:

"De veiligheid van je data vinden wij erg belangrijk bij TransIP en daarom is je data ook versleuteld met een 256-bit AES sleutel. Tevens verloopt de connectie ongeacht welke cliënt je gebruikt altijd via https zodat het verkeer van en naar je STACK ook altijd versleuteld is."

Waarom moet je hiervoor dan bvb. nog Boxcryptor gebruiken?
Ze encrypten het verkeer en de disks, maar dat is geen end-to-end encryptie. Met boxcryptor of iets dergelijks beheer je zelf de sleutels en weet je dus zeker dat zelfs de provider zelf niet bij je bestanden kan.

zcflevo.nl

• 3raser
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 14-06 08:21

3raser

_aPW1Cp4WDg

quote:
Mark-NL schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 16:14:
Zet jij bestanden dan zonder encryptie in de cloud?? Of het nou in the US of NL is, ik zou je adviseren je bestanden the encrypten. Wil je dit gratis doen, dan kan je kijken naar Boxcryptor (2 clients gratis) of Cryptomaster (gratis op je amac of Windows PC). Ik zelf gebruik al jaren de betaalde versie van Boxcryptor op AL mijn devices. Geen bestand gaat zonder encryptie naar Stack, iCloud en Dropbox.
Is het mogelijk om je bestanden encrypted op te slaan binnen Stack zonder lokaal een encrypted kopie te hoeven bewaren? Mijn oplossing was tot nu toe altijd de bestanden lokaal encrypten in een aparte map en vervolgens die map backuppen. Maar dat kost je de dubbele hoeveelheid schijfruimte. Een backup oplossing die on-the-fly encrypt zou welkom zijn.
Tot nu toe vertrouw ik Stack nog toe met mijn unencrypted bestanden. Dat heb ik bij alle overige cloud providers nooit gedaan.

• mcDavid
Dat kan heel makkelijk met een tool als duplicity, of iedere andere backup tool die WebDAV ondersteunt.
Ik heb 1 stack user speciaal voor backups met duplicity en 1 user voor instantUploads en bestanden die ik wil delen etc.

zcflevo.nl

• EYES-T
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 20-03 20:19
Heb Boxcryptor gedownload en dat ziet er inderdaad goed uit.

Een vraag toch nog: als je een map of bestand met Boxcryptor versleutelt, moet dan telkens het ganse bestand terug geüpload worden? Ik neem aan van wel.

Als ik dan alles in Stack zou willen versleutelen, wordt dit wel een grote upload.

• Mark-NL
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 14-02 09:40
quote:
EYES-T schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 18:50:
Heb Boxcryptor gedownload en dat ziet er inderdaad goed uit.

Een vraag toch nog: als je een map of bestand met Boxcryptor versleutelt, moet dan telkens het ganse bestand terug geüpload worden? Ik neem aan van wel.

Als ik dan alles in Stack zou willen versleutelen, wordt dit wel een grote upload.
Ja, volgens mij stuurt hij het bestand dan weer in zijn geheel over. Ik weet niet of het in de gratis boxcryptor licentie ook mogelijk is, maar in de betaalde versie kan je ook je bestandsnamen en folders versleutelen zodat deze ook niet meer leesbaar zijn en niet door personen van buitenaf -die ‘toevallig’ toegang hebben tot je Stack- te herleiden zijn.

• Pimmeh
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 22:05
quote:
@archie2012 @Ben.Hahlen Hebben jullie nog iets gevonden? Of anderen die dit lezen? ik overweeg om van 40/4Mbit Ziggo naar glasvezel over te stappen, met name omdat ik maandelijks 300 GB backup naar TransIP, maar als de uploadsnelheid niet meer wordt dan 500 kb/sec naar TransIP heeft het geen zin.

Dus wat is de ervaring met uploadsnelheid naar TransIP via WebDAV / CloudSync op de SynologyNAS?

• Hulliee
  • Niet online
quote:
Pimmeh schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 16:30:
[...]

@archie2012 @Ben.Hahlen Hebben jullie nog iets gevonden? Of anderen die dit lezen? ik overweeg om van 40/4Mbit Ziggo naar glasvezel over te stappen, met name omdat ik maandelijks 300 GB backup naar TransIP, maar als de uploadsnelheid niet meer wordt dan 500 kb/sec naar TransIP heeft het geen zin.

Dus wat is de ervaring met uploadsnelheid naar TransIP via WebDAV / CloudSync op de SynologyNAS?
Bij mij ging het uploaden met 3-6MB/s, Syno 413, CloudSync

• Pimmeh
Ik heb het topic nog eens gescand op 'snelheid' en het lijkt erg te verschillen. Maar het is dus niet gecapped want anders zou jij geen 3-6MB/sec halen.

• dre111
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 10-05 12:49
quote:
Marcel_EA schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:03:
Heel vaag. Eerlijk gezegd zou ik het dan niet meer weten. Suc6 iig!
Probleem opgelost (zo lijkt het tot nu toe...): installatie van de meest recente Mono loste het probleem op.
Ik heb nu de meest recente Duplicati (2.0.2.1) in gebruik, ben nu aan het testen met een aantal backups, restore e.d. Foutmelding treed niet meer op.

dre111 wijzigde deze reactie 04-09-2017 19:25 (8%)

• Marcel_EA
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 15-06 10:20
Goed om te horen! Fijn!

• 3raser

3raser

_aPW1Cp4WDg

quote:
mcDavid schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 18:11:
Dat kan heel makkelijk met een tool als duplicity, of iedere andere backup tool die WebDAV ondersteunt.
Ik heb 1 stack user speciaal voor backups met duplicity en 1 user voor instantUploads en bestanden die ik wil delen etc.
Maar webDAV is enorm traag is het niet? Ik heb dit eens getest en kwam niet boven de 500KBps uit. Dat is nu niet bepaald handig voor grote backups. Dan heb je 1000GB tot je beschikking maar duurt het weken voordat je er een beetje data op kan zetten.

• mcDavid
quote:
3raser schreef op donderdag 7 september 2017 @ 09:50:
[...]

Maar webDAV is enorm traag is het niet?
Nee?

Dan zal je iets fout gedaan hebben...

zcflevo.nl

• 3raser

3raser

_aPW1Cp4WDg

quote:
mcDavid schreef op donderdag 7 september 2017 @ 09:52:
[...]

Nee?

Dan zal je iets fout gedaan hebben...
Een korte zoekopdracht in dit topic laat zien dat tientallen personen een trage webDAV upload hebben. Welke snelheid haal je zelf? De Stack Client haalt wel goede snelheden, dus aan de verbinding ligt het niet.

• mcDavid
up:
code:
1
2
3
4
➜  webdavtest sudo dd if=/dev/urandom of=testfile bs=200M count=1 oflag=direct
0+1 records in
0+1 records out
33554431 bytes (34 MB, 32 MiB) copied, 0,474496 s, 70,7 MB/s

down:
code:
1
2
3
4
➜  webdavtest sudo dd if=testfile of=/home/david/testfile bs=200M count=1 oflag=direct
0+1 records in
0+1 records out
33554431 bytes (34 MB, 32 MiB) copied, 0,322909 s, 104 MB/s

Zit nu op een wifi-verbinding, wat de beperkende factor is. Kan het vanavond thuis nog wel een keer proberen maar dit lijkt me voor dagelijks gebruik al meer dan zat.

Volgens mij zijn het vooral de windows- en vooral mac-implementatie van webdav die gewoon heel erg slecht zijn, waardoor veel mensen problemen hebben.

zcflevo.nl

• 3raser

3raser

_aPW1Cp4WDg

Daar lijkt het wel op als ik jouw testresultaten bekijk. Dat zijn inderdaad prima snelheden. Misschien moet ik dan maar een Linux VM opzetten speciaal om mijn backups te syncen. ;)

• 3raser

3raser

_aPW1Cp4WDg

@mcDavid Ik sta versteld. Ik heb Duplicati geïnstalleerd en hiermee een backup gemaakt via webDAV en de snelheid was perfect. Blijkbaar stoort Duplicati zich niet aan de trage Windows implementatie van webDAV. _/-\o_

• Ben.Hahlen
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 14-06 14:01
quote:
mcDavid schreef op donderdag 7 september 2017 @ 11:41:
up:
code:
1
2
3
4
➜  webdavtest sudo dd if=/dev/urandom of=testfile bs=200M count=1 oflag=direct
0+1 records in
0+1 records out
33554431 bytes (34 MB, 32 MiB) copied, 0,474496 s, 70,7 MB/s

down:
code:
1
2
3
4
➜  webdavtest sudo dd if=testfile of=/home/david/testfile bs=200M count=1 oflag=direct
0+1 records in
0+1 records out
33554431 bytes (34 MB, 32 MiB) copied, 0,322909 s, 104 MB/s

Zit nu op een wifi-verbinding, wat de beperkende factor is. Kan het vanavond thuis nog wel een keer proberen maar dit lijkt me voor dagelijks gebruik al meer dan zat.

Volgens mij zijn het vooral de windows- en vooral mac-implementatie van webdav die gewoon heel erg slecht zijn, waardoor veel mensen problemen hebben.
Ik heb een backup via Duplicity op Linux, maar deze snelheden haal ik absoluut niet...
Heb jij nog "speciale" dingen ingesteld?

Blog | Tech Blog

• mcDavid
neuh, had voor de test even een webdav mount gemaakt volgens een tutorial van transip, en daar naartoe/vanaf ge-dd't

zcflevo.nl

• Mixelt
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 24-11-2017
Ik ben erg benieuwd hoe is kan syncen vanaf mn freenas box. Cadaver inloggen lukt, maar een rsync / duplicity backup nog niet. Iemand die hier meer over kan vertellen?

• robb_nl
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 21:07
Ik heb de webdav backup (duplicity) optie van NethServer in gebruik. Werkt out of the box. Dit is op de server van een vriend van mij. Mijn eigen server gaat helaas niet vanwege het heerlijke datalimiet beleid in .be
Na 1 full backup ben ik door mijn data van de maand heen.

robb_nl wijzigde deze reactie 12-09-2017 11:33 (50%)

Problems with Windows? --- REBOOT | Problems with Linux? --- BE ROOT

• daniellammers
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 12-06 17:23
Probleem:

Ik synchroniseer m'n laptop al een hele tijd met Stack.

Sinds kort wordt niet alles meer gesynchroniseert; sommige bestanden zijn in een keer van m'n laptop verdwenen, maar ze blijven op Stack staan. Iemand een oplossing?

You won't catch me driving a racecar that I've build. - Colin Chapman

• pven
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online
Kan ik op de een-of-andere manier de prullenbak uitschakelen? Ik vergeet iedere keer om die leeg te gooien, waardoor mijn storage voller loopt dan nodig is.

Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-)

• pven
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online
quote:
pven schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 14:09:
Kan ik op de een-of-andere manier de prullenbak uitschakelen? Ik vergeet iedere keer om die leeg te gooien, waardoor mijn storage voller loopt dan nodig is.
Iemand?

Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-)

• Marcel_EA
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 15-06 10:20
Interessante vraag!

Ook bij mij loopt de prullenbak 'snel' vol.
Ik gebruik STACK icm Duplicati voor mijn offsite backups. De retentie staat op 31 dagen. Dus files van 32 dagen of ouder worden verwijderd maar komen dus in de prullenbak. Van mij mogen deze permanent verwijderd worden.

Ben benieuwd of er iets mogelijk is.

• copykat
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 21:14

copykat

Good copy isn't bad

quote:
Marcel_EA schreef op donderdag 28 september 2017 @ 08:15:
Interessante vraag!

Ook bij mij loopt de prullenbak 'snel' vol.
Ik gebruik STACK icm Duplicati voor mijn offsite backups. De retentie staat op 31 dagen. Dus files van 32 dagen of ouder worden verwijderd maar komen dus in de prullenbak. Van mij mogen deze permanent verwijderd worden.

Ben benieuwd of er iets mogelijk is.
dito, ik doe nu handmatig af en toe select all. delete pernament.
misschien kunnen ze een automatisch na x dagen pernament delete uit prullebak setting maken.
bijv. 1 maand

Kennis en Wijsheid zijn relatief, gevormd door perceptie& invloed van anderen, Ik wens je veel wijsheid toe bij het toepassen van je kennis.

• sheepdog
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 14-06 17:43
Vraagje: ik ben met een groep op vakantie geweest en zoek nu een manier om al die gigabytes foto’s en video’s die we hebben geschoten te delen. Iedereen moet dus mappen kunnen downloaden en uploaden naar één account. Zou Stack daar geschikt voor zijn?

Ik had ook gekeken naar Flickr, maar volgens mij is het daarbij niet de bedoeling een account te delen met meerdere personen. Een NAS heb ik helaas niet.

• cerberusss
  • Laatst online: 14-03 10:11
quote:
sheepdog schreef op donderdag 28 september 2017 @ 14:18:
Iedereen moet dus mappen kunnen downloaden en uploaden naar één account. Zou Stack daar geschikt voor zijn?
Volgens mij is het nog het gemakkelijkst om een Linux VPS bij TransIP te nemen voor 1 maand. Dan maak je een username/password aan, bijv "vakantie", wachtwoord "sheepdog", en iedereen upload de foto's met WinSCP.

Ten eerste heb je best veel ruimte, 20 GB geloof ik. En ten tweede zeg je na aanmaken van de VPS meteen het product weer op. Dan kost het je max. 5 euro of zo.

cerberusss wijzigde deze reactie 28-09-2017 14:31 (15%)

• gastje01
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 23:08
quote:
cerberusss schreef op donderdag 28 september 2017 @ 14:30:
[...]

Volgens mij is het nog het gemakkelijkst om een Linux VPS bij TransIP te nemen voor 1 maand. Dan maak je een username/password aan, bijv "vakantie", wachtwoord "sheepdog", en iedereen upload de foto's met WinSCP.

Ten eerste heb je best veel ruimte, 20 GB geloof ik. En ten tweede zeg je na aanmaken van de VPS meteen het product weer op. Dan kost het je max. 5 euro of zo.
Waarom zou je dit doen als er meerdere gratis alternatieven zijn? Je kan ook een Stack maken en dan de rest gewoon die inlog geven. Als je dat niet wil moet je inderdaad users aan gaan maken. Dit is bijvoorbeeld bij Dropbox niet anders.

Persoonlijk gebruik ik iCloud Fotodelen en maak ik een gedeeld album aan waar ik mensen voor uitnodig om er foto's in te zetten. Wellicht als je dat al hebt ook een optie.
quote:
3raser schreef op donderdag 7 september 2017 @ 09:50:
[...]

Maar webDAV is enorm traag is het niet? Ik heb dit eens getest en kwam niet boven de 500KBps uit. Dat is nu niet bepaald handig voor grote backups. Dan heb je 1000GB tot je beschikking maar duurt het weken voordat je er een beetje data op kan zetten.
Geen last van, ik haal gewoon de volle 100 Mbit van mijn verbinding. Wordt direct gesynct vanuit mijn Synology

• nino_070
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 01:14
Waarom gebruikt iedereen hier een Synology NAS icm. met Stack? Ervan uitgaande dat de NAS in hetzelfde huis staat als je computer, kan je toch ook rechtstreeks van je pc uploaden naar Stack, ipv. dit via de NAS te doen?

• BlazeMuis
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 23:22
quote:
nino_070 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 17:15:
Waarom gebruikt iedereen hier een Synology NAS icm. met Stack? Ervan uitgaande dat de NAS in hetzelfde huis staat als je computer, kan je toch ook rechtstreeks van je pc uploaden naar Stack, ipv. dit via de NAS te doen?
Ik gebruik het om mijn camera beelden te back-uppen via de Syno :)

Xbox One: BlazeMuis | Licentieshop.eu

• gastje01
quote:
Omdat mijn NAS altijd aan staat en mijn computer niet. Zo hoef ik er niet op te 'wachten' tot een upload klaar is. Downloaden idem.

• cerberusss
quote:
gastje01 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 17:10:
Je kan ook een Stack maken en dan de rest gewoon die inlog geven.
Aha, even gekeken net en begrijp ik het goed dat je bedoelt: een nieuwe gebruiker aanmaken op je eigen Stack?

• gastje01
quote:
cerberusss schreef op donderdag 28 september 2017 @ 17:41:
[...]

Aha, even gekeken net en begrijp ik het goed dat je bedoelt: een nieuwe gebruiker aanmaken op je eigen Stack?
Yes, gewoon voor iedereen een account aanmaken.

of als je daar geen zin in hebt 1 user aanmaken en daar iedereen de credentials van geven

• sheepdog
  • Laatst online: 14-06 17:43
quote:
gastje01 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 17:44:
[...]

Yes, gewoon voor iedereen een account aanmaken.

of als je daar geen zin in hebt 1 user aanmaken en daar iedereen de credentials van geven
Kijk, dat wilde ik graag. Nu wachten op een invite (m'n oude is net verlopen :X ). Of anders die iCloud fotodelen optie, ik lees dat dit niet eens meetelt voor je totale iCloud opslag dus dat is mooi.

• daupie
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 15:46
quote:
sheepdog schreef op donderdag 28 september 2017 @ 14:18:
Vraagje: ik ben met een groep op vakantie geweest en zoek nu een manier om al die gigabytes foto’s en video’s die we hebben geschoten te delen. Iedereen moet dus mappen kunnen downloaden en uploaden naar één account. Zou Stack daar geschikt voor zijn?

Ik had ook gekeken naar Flickr, maar volgens mij is het daarbij niet de bedoeling een account te delen met meerdere personen. Een NAS heb ik helaas niet.
Je kan ook in Stack een map maken, die delen en dan uploaden toestaan, dan kan iedereen met een link mappen uploaden en downloaden.

• nino_070
quote:
gastje01 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 17:27:
[...]

Omdat mijn NAS altijd aan staat en mijn computer niet. Zo hoef ik er niet op te 'wachten' tot een upload klaar is. Downloaden idem.
Hmm dus dan gebruik je een NAS puur als tussenstation. Ergens wel handig, ik zat te denken om een NAS aan te schaffen en deze bij mijn ouders te plaatsen (ivm. offsite) maar door zo'n dienst als Stack hoeft dit eigenlijk nieteens. Dan kan ik gewoon de NAS ook lokaal beter benutten, weet alleen niet zo snel waarvoor nog.

• TheOmen
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 16-06 09:45
quote:
Omdat ik op Stack een back-up van mijn Synology heb staan.

Running may be the only sport in which the less talented and accomplished athletes actually get more playing time.

• gastje01
quote:
nino_070 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 18:41:
[...]

Hmm dus dan gebruik je een NAS puur als tussenstation. Ergens wel handig, ik zat te denken om een NAS aan te schaffen en deze bij mijn ouders te plaatsen (ivm. offsite) maar door zo'n dienst als Stack hoeft dit eigenlijk nieteens. Dan kan ik gewoon de NAS ook lokaal beter benutten, weet alleen niet zo snel waarvoor nog.
Ik heb er veel meer op lopen dan alleen opslag. Verder heb ik dingen graag in eigen hand. Wanneer Stack besluit te stoppen heb ik geen accuut probleem behalve dan dat ik mijn offsite back-up moet gaan verplaatsen.

• Ortep
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

quote:
nino_070 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 18:41:
[...]

Op Stack staan je spullen niet versleutelt. En sommige backup software raakt in de war met sparse files enz. Als die naar stack moeten werken.
Met een Syno kan je de backup software kiezen die je wilt. Inclusief dingen als versioning voor sommige maar niet alle dingen. Gooi je dan per ongeluk iets weg heb je het in seconden weer terug, het staat immers ongeveer lokaal. De backup zelf is om die reden ook erg snel.
Maar de hele backup die op de Syno staat kan je dan met bv Duplicati versleutelt naar Stack kopiëren. Dat kan lang duren, maar dat maakt niet uit. Het is niet zo zeer je backup maar een disaster recovery. Slaat de bliksem in de buurt in dan is je PC/laptop misschien geroosterd en je Syno ook. Dan koop je een nieuwe en je zet alles vanaf Stack weer terug. Dat duurt misschien wel een week als het veel is. Maar het komt terug.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Ynnoz
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 22:58
quote:
Ortep schreef op donderdag 28 september 2017 @ 21:59:
[...]

Op Stack staan je spullen niet versleutelt.
Niet helemaal, ook Stack gebruikt AES-256. Alleen heeft TransIP zelf de key en kan die "in speciale gevallen" gebruiken (zie hun voorwaarden). Met Duplicati 2 heb je natuurlijk zelf de key in handen.

• nino_070
quote:
Ortep schreef op donderdag 28 september 2017 @ 21:59:
[...]

Op Stack staan je spullen niet versleutelt. En sommige backup software raakt in de war met sparse files enz. Als die naar stack moeten werken.
Met een Syno kan je de backup software kiezen die je wilt. Inclusief dingen als versioning voor sommige maar niet alle dingen. Gooi je dan per ongeluk iets weg heb je het in seconden weer terug, het staat immers ongeveer lokaal. De backup zelf is om die reden ook erg snel.
Maar de hele backup die op de Syno staat kan je dan met bv Duplicati versleutelt naar Stack kopiëren. Dat kan lang duren, maar dat maakt niet uit. Het is niet zo zeer je backup maar een disaster recovery. Slaat de bliksem in de buurt in dan is je PC/laptop misschien geroosterd en je Syno ook. Dan koop je een nieuwe en je zet alles vanaf Stack weer terug. Dat duurt misschien wel een week als het veel is. Maar het komt terug.
Ik begrijp het, ik ga binnenkort maar eens een Synology NAS aanschaffen denk ik. En die proberen te combineren met de Stack. Had er helemaal niet over nagedacht dat ik best een probleem heb als ik die backups moet wegschrijven naar een NAS die offsite staat. NAS in huis is inderdaad een must dan, als ik dat beter wil organiseren dan de externe HDD die ik nu gebruik.

• 3raser

3raser

_aPW1Cp4WDg

quote:
gastje01 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 17:10:
[...]

Geen last van, ik haal gewoon de volle 100 Mbit van mijn verbinding. Wordt direct gesynct vanuit mijn Synology
Sinds ik Duplicati gebruik haal ik ook een hele goede snelheid. Blijkbaar werkt die implementatie van WebDAV beter dan die in Windows zelf (om driveletters te koppelen). Ik ben op dit moment dik tevreden in ieder geval.

• Hulliee
  • Niet online
quote:
Ynnoz schreef op donderdag 28 september 2017 @ 23:39:
[...]

Niet helemaal, ook Stack gebruikt AES-256. Alleen heeft TransIP zelf de key en kan die "in speciale gevallen" gebruiken (zie hun voorwaarden). Met Duplicati 2 heb je natuurlijk zelf de key in handen.
Ik gebruik Cloud Sync voor mijn backup naar Stack en versleutel de bestanden met Cloud Sync.

• Pimmeh
quote:
nino_070 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 02:35:
[...]

Ik begrijp het, ik ga binnenkort maar eens een Synology NAS aanschaffen denk ik. En die proberen te combineren met de Stack. Had er helemaal niet over nagedacht dat ik best een probleem heb als ik die backups moet wegschrijven naar een NAS die offsite staat. NAS in huis is inderdaad een must dan, als ik dat beter wil organiseren dan de externe HDD die ik nu gebruik.
http://pimmeh.duckdns.org/pimmeh/files/backupdiagram_universe.png

Zo gebruik ik Stack en een NAS bijvoorbeeld. Een 3-2-1-backupschema. :) Ondertussen niet meer eens in de maand een full backup naar de NAS maar eens per week een incremental vanaf de Windows PC's naar de NAS met Duplicati.

• nino_070
quote:
Pimmeh schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 10:49:
[...]

[afbeelding]

Zo gebruik ik Stack en een NAS bijvoorbeeld. Een 3-2-1-backupschema. :) Ondertussen niet meer eens in de maand een full backup naar de NAS maar eens per week een incremental vanaf de Windows PC's naar de NAS met Duplicati.
Nice, maar dan moet je dus wel kiezen welke data je van de NAS naar de Stack stuurt (neem aan dat je NAS meer opslag heeft dan 1TB).

• Pimmeh
Ik heb films en series op mijn NAS staan, die backup ik niet. Jammer als het ooit verloren gaat, maar niet heel erg. Hetgeen wat ik backup van alle PC's bij elkaar is ongeveer 180 GB groot. Door de incrementals groeit dit niet heel erg hard aan dus plek zat op Stack.

• vj_slof
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 19:12
Kan iemand me vertellen waarom het kopiëren van een bestand dat in de stack staat, niet zo heel snel naar de VPS (zelfde account) gaat?

Je zou toch denken dat de Stack in hetzelfde serverpark staat als de VPS en het kopiëren van bestanden hierdoor aanzienlijk sneller zou moeten gaan. Een bestand van bijna 8 GB duurt nu een half uur.

Ik haal het bestand op de VPS zelf gewoon op en daarin heb ik de stack gemount.

• cerberusss
quote:
vj_slof schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 16:49:
Kan iemand me vertellen waarom het kopiëren van een bestand dat in de stack staat, niet zo heel snel naar de VPS (zelfde account) gaat?
Dat is ongetwijfeld geknepen. Zo'n VPS heeft een heel andere (meer zakelijke) prijsstelling. Voor extra space wil men dus graag dat je betaalt in plaats van een consumenten product als backend gebruikt.

• vj_slof
quote:
cerberusss schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 17:06:
[...]

Dat is ongetwijfeld geknepen. Zo'n VPS heeft een heel andere (meer zakelijke) prijsstelling. Voor extra space wil men dus graag dat je betaalt in plaats van een consumenten product als backend gebruikt.
Extra ruimte snap ik, maar waar kan ik meer snelheid kopen? Ga het zakelijk gebruiken. Heb zakelijk een website bij ze. Nu maandje BladeSSD VPS aan het proberen en als dat bevalt dan ook maar… Maar als de snelheid tussen STACK > VPS zo blijft twijfel ik wel een beetje. Het is toch ook in hun voordeel om bestanden zo snel mogelijk van A > B te krijgen. Als er dus geknepen word dan kost dat extra CPU en stroom of zie ik dat verkeerd? :?

• cerberusss
quote:
vj_slof schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 17:26:
[...]

Extra ruimte snap ik, maar waar kan ik meer snelheid kopen? Ga het zakelijk gebruiken. Heb zakelijk een website bij ze. Nu maandje BladeSSD VPS aan het proberen en als dat bevalt dan ook maar… Maar als de snelheid tussen STACK > VPS zo blijft twijfel ik wel een beetje. Het is toch ook in hun voordeel om bestanden zo snel mogelijk van A > B te krijgen. Als er dus geknepen word dan kost dat extra CPU en stroom of zie ik dat verkeerd? :?
Laat ik de vraag zo stellen: wat hebben de VPS en de stack met elkaar te maken? Niks toch? Of wil je files, die op de stack staan, laten serven door die VPS?

Als ik transip was, zou ik nevernooit communicatie toestaan tussen VPS en stack. Er is gewoon geen reden voor.

• vj_slof
quote:
cerberusss schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 17:36:
[...]

Laat ik de vraag zo stellen: wat hebben de VPS en de stack met elkaar te maken? Niks toch? Of wil je files, die op de stack staan, laten serven door die VPS?
Ja inderdaad. Maar als zo’n stackdrive bij hun inderdaad geknepen is dan heb ik niks aan een up/download van 5 Mb/ sec.

• cerberusss
quote:
vj_slof schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 17:45:
[...]

Ja inderdaad. Maar als zo’n stackdrive bij hun inderdaad geknepen is dan heb ik niks aan een up/download van 5 Mb/ sec.
Je moet gewoon een VPS nemen met meer schijfruimte.

• vj_slof
daar ben ik wel bang voor maar die 1 TB gratis is natuurlijk wel heel aantrekkelijk om te gebruiken, alleen is het zo traag.

• Wakoz
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 12-06 12:36
Effe een vraagje over Stack. Ik ben mij er inmiddels bewust van dat Stack een limiet van 148 characters heeft voor filenames/paths. Ik heb een hele berg spul naar Stack geupload (waarvan meerdere mappen met langere filenames) en dat ging zonder probleem.

Nu heb ik Stack op een andere computer geinstalleerd en dus geprobeerd alles van Stack te downloaden naar die PC (+- 15 GB) maar dan krijg ik ineens de melding dat de mappen te groot zijn. Er is genoeg ruimte op de betreffende PC dus dat kan het niet zijn.

Kwam ik erachter dat de filenames dus te lang zijn. Erg vaag dat uploaden wel mogelijk is en downloaden niet. En dan te bedenken dat alles gewoon te downloaden is vanaf de web interface. Mijn vraag is dus of het mogelijk is dit te omzeilen. Ik ben erg blij met Stack verder maar op deze manier is het niet echt bruikbaar voor mijn doeleinden.

• RayenM
  • Registratie: november 2016
  • Nu online
De Stack-app is geupdate en het is weer mogelijk direct te uploaden bij Android 7. Je gemaakte foto's en video's kunnen dus weer automatisch geüpload worden.

• The Executer
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 00:38
Zojuist update geïnstalleerd. Helaas de accountgegevens opnieuw in moeten vullen.

Daarnaast een kleine bug ontdekt: Bij het invullen van het stack-adres had ik een typefout gemaakt. Deze hersteld, echter wordt er door de app hierna niet opnieuw het stack-adres gecontroleerd. Ook de sync-pijltjes leken niets te doen. Na een aantal pogingen crashte de app. Hierna app opnieuw gestart en het adres in 1 keer geplakt, waarna de app het adres wel pakte.

Ziet er verder goed uit, qua vormgeving scheelt het volgens mij niet heel veel.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

• rowicom
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 15-06 16:16
Voor mij is de grootste vernieuwing van versie 3.xxx op Android: het streamen van videobestanden en het bekijken van foto's zonder dat ze eerst gedownload worden! Er wordt dus niets op je toestel opgeslagen en dat was volgens mij in de voorgaande versies wel.

• Zonnetje83
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 15-06 18:50
Vandaag weer stack een poging gegund. op mijn iPhone 8+ de app geïnstalleerd, in de instellingen instant upload zowel voor foto's als voor video's aangezet, daarbij aangegeven dat dit alleen via wifi moet gebeuren.

neem een foto op mijn iPhone: upload gebeurt en foto staat in mijn stack. doe ik datzelfde met een video met de camera opnemen op mijn iPhone: er gebeurt niets. geen upload.

heeft iemand een idee hoe dit op te lossen? Iemand met dezelfde ervaringen? Ik heb al gegoogeld, maar vind er niet veel over. op het transip forum veel klachten, vrijwel nooit antwoorden.

• nino_070
quote:
Zonnetje83 schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 14:34:
Vandaag weer stack een poging gegund. op mijn iPhone 8+ de app geïnstalleerd, in de instellingen instant upload zowel voor foto's als voor video's aangezet, daarbij aangegeven dat dit alleen via wifi moet gebeuren.

neem een foto op mijn iPhone: upload gebeurt en foto staat in mijn stack. doe ik datzelfde met een video met de camera opnemen op mijn iPhone: er gebeurt niets. geen upload.

heeft iemand een idee hoe dit op te lossen? Iemand met dezelfde ervaringen? Ik heb al gegoogeld, maar vind er niet veel over. op het transip forum veel klachten, vrijwel nooit antwoorden.
Kan Stack niet geconfigureerd worden binnen een andere foto upload app, zoals PhotoSync?

Aanvulling: ik kan je nog niet helpen trouwens, wacht al meer dan een maand op m’n invite :|

nino_070 wijzigde deze reactie 16-10-2017 00:44 (6%)

• Zonnetje83
quote:
nino_070 schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 23:00:
[...]

Kan Stack niet geconfigureerd worden binnen een andere foto upload app, zoals PhotoSync?
Niet dat ik weet, Misshien wel. Maar het gaat er mij puur om dat ik wil dat al mijn foto’s en video’s die ik neem naar Mn STACK verzonden worden. Er zijn instellingen voor, alleen respecteert de stack app kennelijk zijn eigen settings niet :|

Duurt soms even, maar hij komt echt!

• nino_070
quote:
Zonnetje83 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 08:14:
[...]

Niet dat ik weet, Misshien wel. Maar het gaat er mij puur om dat ik wil dat al mijn foto’s en video’s die ik neem naar Mn STACK verzonden worden. Er zijn instellingen voor, alleen respecteert de stack app kennelijk zijn eigen settings niet :|

Duurt soms even, maar hij komt echt!
Stack ondersteunt WebDAV dus je bent niet gebonden aan de app van Stack. Jammer dat hun eigen app niet perfect werkt natuurlijk, maar het is een optie om een andere app te proberen om fotos en videos te uploaden. Ben zelf al jaren heel tevreden over PhotoSync icm. meerdere cloud opslag platformen.

Maakt ook gebruik van uploaden via wifi, zelfs via geofencing.

nino_070 wijzigde deze reactie 16-10-2017 10:34 (4%)

• Zonnetje83
quote:
nino_070 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 10:34:
[...]

... Ben zelf al jaren heel tevreden over PhotoSync icm. meerdere cloud opslag platformen.
Ik heb photosync gisteren toevallig gekocht, ben er nog naar aan het kijken.
Zou je me er iets mee op weg kunnen helpen? Ik probeer webdav in photosync werkend te krijgen, maar ik krijg voortdurend de melding dat hij niet in kan loggen.

ik heb:
server: [username].stackstorage.com
port: 80
login: [username]
directory [wat ik hier ook ingeef, niets lijkt te werken]
use SSL ja. [maar nee werkt ook niet, zelfde foutmelding]

Melding:cannot login to webdav server. please ensure login and password are correct and that the directory exists.

poort zal misschien niet goed zijn, denk ik...maar weet niet welke het dan moet zijn. 443 zelfde foutmelding.

Zonnetje83 wijzigde deze reactie 16-10-2017 12:00 (6%)

• nino_070
quote:
Zonnetje83 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 11:58:
[...]

Ik heb photosync gisteren toevallig gekocht, ben er nog naar aan het kijken.
Zou je me er iets mee op weg kunnen helpen? Ik probeer webdav in photosync werkend te krijgen, maar ik krijg voortdurend de melding dat hij niet in kan loggen.

ik heb:
server: [username].stackstorage.com
port: 80
login: [username]
directory [wat ik hier ook ingeef, niets lijkt te werken]
use SSL ja. [maar nee werkt ook niet, zelfde foutmelding]

Melding:cannot login to webdav server. please ensure login and password are correct and that the directory exists.

poort zal misschien niet goed zijn, denk ik...maar weet niet welke het dan moet zijn. 443 zelfde foutmelding.
Probeer eens als directory: “remote.php/webdav” zonder aanhalingstekens.

En dan dus poort 443

Bron: https://www.transip.nl/kn...k-mijn-synology-koppelen/

Edit: en kijk ook even naar deze post:
ThinkPad in "[Cloud storage] "Stack" van TransIP"

Heb je dat CloudSync geïnstalleerd? En de gebruikersnaam van je transIP account gebruikt?

nino_070 wijzigde deze reactie 16-10-2017 12:17 (10%)

• Zonnetje83
quote:
nino_070 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 12:13:
[...]

Probeer eens als directory: “remote.php/webdav” zonder aanhalingstekens.

En dan dus poort 443

Bron: https://www.transip.nl/kn...k-mijn-synology-koppelen/

Edit: en kijk ook even naar deze post:
ThinkPad in "[Cloud storage] "Stack" van TransIP"

Heb je dat CloudSync geïnstalleerd? En de gebruikersnaam van je transIP account gebruikt?
pff stom....ik had het zelf kunnen vinden, maar zocht waarschijnlijk verkeerd. Sorry!!
Met jouw hulp is het nu wel gelukt, blijft wel vreemd dat de standaard app van TransIp niet (goed) werkt, maar goed.

Eens kijken hoe photosync bevalt.

In photosync heb ik webdav als target ingesteld. Benieuwd of hij echt ook nieuwe foto's begint te uploaden zodra ik in de buurt van mijn wifi kom :-)

• nino_070
quote:
Zonnetje83 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 12:22:
[...]

pff stom....ik had het zelf kunnen vinden, maar zocht waarschijnlijk verkeerd. Sorry!!
Met jouw hulp is het nu wel gelukt, blijft wel vreemd dat de standaard app van TransIp niet (goed) werkt, maar goed.

Eens kijken hoe photosync bevalt.

In photosync heb ik webdav als target ingesteld. Benieuwd of hij echt ook nieuwe foto's begint te uploaden zodra ik in de buurt van mijn wifi kom :-)
De “Cloud Sync” package waar @ThinkPad het over had. Maar ik heb dus nog geen invite en heb eigenlijk geen idee wat dat is :D

• Zonnetje83
quote:
nino_070 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 12:39:
[...]

De “Cloud Sync” package waar @ThinkPad het over had. Maar ik heb dus nog geen invite en heb eigenlijk geen idee wat dat is :D
:-)

Ik had mijn opmerking over cloudsync al weggehaald, maar jij zag hem kennelijk net nog staan. ik ken cloudsync van Synology wel, die had ik al ingesteld. maar ik dacht dat jij iets anders bedoelde en zag jouw link te laat. pff, waar ik vandaag met mijn hoofd zit.... 8)7

Anyways, dank je voor de hulp! Heb het nu in photosync draaiende en hoop dat hij direct begint te syncen als ik thuis kom, zonder tussenkomst van mij. Als dat werkt, ga ik het ook bij de vrouw des huizes instellen, dan hoef ik daar ook niet meer naar om te kijken....

• SannrHerr
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 19:04

SannrHerr

Furor Teutonicus!

quote:
FreshMaker schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 17:27:
[...]
Ik gebruik het om mijn downloads beschikbaar te hebben op meerdere devices, maar omdat SABnzb de boel eerst in een .temp zet, en dan uitpakt in een "download" waarna sickrage ze in de in de 'originele' map zet, werd het heel snel erg 'druk' :)
Ik kwam via Google bij jou bericht terecht. Jij gebruikt Stack dus om je nieuwsgroep (en Torrent?) downloads op te slaan? Laat je de boel ook voor jou downloaden, of doe je dat op een VPS of vanuit huis?

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

quote:
SannrHerr schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 12:26:
[...]Ik kwam via Google bij jou bericht terecht. Jij gebruikt Stack dus om je nieuwsgroep (en Torrent?) downloads op te slaan? Laat je de boel ook voor jou downloaden, of doe je dat op een VPS of vanuit huis?
De Stack is voor mij alleen maar een opslagmedium.
Mijn NAS plaatst ze via cloudsync naar Stack, waar ik dan met diverse apps / Kodi overal bij kan.

• Arfman
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 21:58

Arfman

Drome!

quote:
vj_slof schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 20:55:
daar ben ik wel bang voor maar die 1 TB gratis is natuurlijk wel heel aantrekkelijk om te gebruiken, alleen is het zo traag.
Het kan goed, snel en goedkoop. Kies er 2.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel |

• vj_slof
quote:
Arfman schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 20:09:
[...]

Het kan goed, snel en goedkoop. Kies er 2.
Ja, heb bij de VPS ook maar Big Storage van 2 TB aangeschaft.

• procyon
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 16-06 19:48
Tweakers.
Ik gebruik Stack al geruime tijd voor het offsite backuppen van data via mijn synology NAS.
Twee weken geleden installeerde ik Pi-Hole op de NAS en dat werkt in principe perfect.

Sinds 2 dagen echter zal ik dat er ineens zeer veel DNS requests werden gedaan.

Al snel bleek dat dit gedaan werd door de Synology icm STACK.

Dit is raar want er wordt niets gesynchronoseerd. Toch zie ik idd de CPU belasting van de NAS schommelen terwijl we hem nu niet gebruiken voor wat dan ook.

Wat kan hier de oorzaak van zijn?
EDIT: Wanneer ik het pakket "Cloud storage" stop stoppen ook alle DNS requests an gaat de CPU belasting netjes naar 1% stabiel.

procyon wijzigde deze reactie 31-10-2017 11:03 (8%)

Een lege verzameling is deelverzameling van elke verzameling

• iklucas
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 00:08
Heeft iemand de stack client werkende gekregen in ubuntu 17.10? Deze vereist libstacksync0, en dat vereist weer libqt5keychain0 wat ook niet aanwezig en ik niet zo snel iets over vind op internet.

• Patrick
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 21:08
quote:
iklucas schreef op donderdag 2 november 2017 @ 16:41:
Heeft iemand de stack client werkende gekregen in ubuntu 17.10? Deze vereist libstacksync0, en dat vereist weer libqt5keychain0 wat ook niet aanwezig en ik niet zo snel iets over vind op internet.
Owncloud of nextcloud cliënt installeren. Die heeft meen ik dit probleem niet.

• Piemol
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 13-06 20:14
Kunnen degene met een Windows server eens kijken wat er met de upload snelheid gebeurd als je ipv6 in je LAN verbinding uitschakeld?
Ik kom al dagen niet verder dan 1Mbit/s, doe net een test met ipv6 disabled en waarempel de snelheid is plots 40 - 50Mbit/s.
Ik 'test' met STACK als mounted drive en via windows verkenner en bekijk de snelheid via de resource monitor.
De stack desktop applicatie gaf mét ipv6 aan wel wat betere resultaten (5-8 Mbit/s).

Mét ipv6 aan zie ik veel TCP dub ACK, malformed en out-of-order pakketjes in Wireshark, hoe dit op te lossen is weet ik niet.

Systeempie

• P_Tingen
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 20:58

P_Tingen

omdat het KAN

Wat gebeurt er als je gaat schuiven met je Stack mappen?

Reden is dat ik mijn data eens opgeschoond heb. Het resultaat is dat ik nu een betere versie van mijn data op een externe harde schijf heb staan. Denk hierbij bv aan aangevulde mappen met foto's.

Omdat de lokale stackfolder op mijn laptop te groot begint te worden, wil ik de lokale stackfolder verplaatsen naar de eerdergenoemde externe harde schijf, maar tegelijk heb ik daar dus al een betere versie van de data staan.

Als ik nou het volgende doe:

1) Stackfolder aanmaken op externe HD
2) Alles wat nu op de HDD uitgezocht en goed is verplaatsen naar die Stack folder
3) Synchronisatiekoppeling aanmaken in Stack
4) Stack aanzetten

Wat neemt Stack dan als zijnde leidend, de lokale versie of de versie op de server? Ik heb er niet veel zin in dat Stack even flink staat te stampen om dan te melden dat de extra lokale bestanden netjes zijn verwijderd

edit: aanvulling verplaatst naar eigen post

P_Tingen wijzigde deze reactie 13-11-2017 14:12 (34%)

... en gaat over tot de orde van de dag

• Ortep
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

quote:
P_Tingen schreef op maandag 13 november 2017 @ 13:56:
Wat gebeurt er als je gaat schuiven met je Stack mappen?

Wat neemt Stack dan als zijnde leidend, de lokale versie of de versie op de server? Ik heb er niet veel zin in dat Stack even flink staat te stampen om dan te melden dat de extra lokale bestanden netjes zijn verwijderd
Probeer het eens met een paar mappen met daarin kleine files. Dat is zo gedaan. Dan weet je waar je aan toe bent. Je hoeft niet gelijk met gigabytes te gaan smijten

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Een experiment met een kleine folder lijkt erop te wijzen dat als je een bestaande lokale folder koppelt aan een bestaande serverfolder, dat er alleen bestanden worden gekopieerd en niets verwijderd, met andere woorden: alles wat lokaal stond en niet op de server, wordt naar de server gekopieerd en andersom. Dit lijkt me eerlijk gezegd ook logisch en ook wat ik wil.

Nog iets verder experimenteren: ik heb mijn testfolder lokaal verwijderd en krijg nu deze vraag van Stack:

Netjes!

P_Tingen wijzigde deze reactie 13-11-2017 14:15 (19%)

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Nieuw vraagje om even te controleren of ik het goed begrijp.

Bij het syncen zie ik vaak de melding 'Serverversie gedownload, gewijzigde lokale bestand gekopieerd in conflictbestand' (of in het Engels: 'Server version downloaded, copied changed local file into conflict file'. Als ik de info hier goed begrijp, krijg je normaal gesproken het lokale bestand als een oudere versie op de server te staan. Maar omdat de gratis versie van Stack niet meerdere versies ondersteunt, (dit kan worden uitgezet kennelijk) betekent dit nou concreet dat mijn lokale bestand voor niets wordt geüpload en dat ik uiteindelijk de serverversie overhoud?

• Bad Brains
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 01:34
Ne elke reboot verlies ik mijn webdav (via Q-Dir)
Werkt ook niet via winblows verkenner.
Moet ik de W10 app instaleren? Lijkt me overbodig.

The love that lasts longest, is the love that is never returned.

• sgouman
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 23:43
hallo,

Sinds afgelopen week heb ik ook stack aangevraagd voor mijn ouders.
Nu wil ik foto's van de nas(lg) op stack zetten. hoe kan ik dit het beste doen zodat ik ook kan zien hoelang het nog duurt en hoe snel ik upload?
Ik kan alleen in de stack voor windows applicatie vinden hoe ik een hele map syncroniseer maar ik wil niet alles van de server op stack zetten.

Ook hoe kan ik alles het best beveiligen?

Hoop dat iemand mij kan helpen

• peschinl
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 17:42
iemand problemen met synology ism stack? Heb sinds kort een account daar. Heb synology cloud sync, en probeer de howto te volgen op : https://www.transip.nl/kn...k-mijn-synology-koppelen/

bij het koppelen van webdav aan cloud sync gaat het fout: bij server adres wil hij alleen de kale website adres accepteren. Dus https://accountnaam.stackstorage.com/remote.php/webdav/ geeft een incorrect value, alleen https://accountnaam.stackstorage.com accepteert die. Alleen als ik daarmee inlog krijg ik alsnog een authorisation failed.

koppelen in File Station werkt wel.

peschinl wijzigde deze reactie 05-12-2017 16:31 (3%)

• T-Ri
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 21:59
quote:
peschinl schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 16:30:
iemand problemen met synology ism stack? Heb sinds kort een account daar. Heb synology cloud sync, en probeer de howto te volgen op : https://www.transip.nl/kn...k-mijn-synology-koppelen/

bij het koppelen van webdav aan cloud sync gaat het fout: bij server adres wil hij alleen de kale website adres accepteren. Dus https://accountnaam.stackstorage.com/remote.php/webdav/ geeft een incorrect value, alleen https://accountnaam.stackstorage.com accepteert die. Alleen als ik daarmee inlog krijg ik alsnog een authorisation failed.

koppelen in File Station werkt wel.
Dat klopt inderdaad. De laatste slash in https://accountnaam.stackstorage.com/remote.php/webdav/ zorgt ervoor dat je een incorrect value krijgt. Wanneer je https://accountnaam.stackstorage.com/remote.php/webdav dus zonder de laatste slash gebruikt zou het wel moeten werken.

• peschinl
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 17:42
wow bedankt het werkt!

• XeNeRgY
  • Registratie: januari 2002
Na (denk ik) een nieuwe update van de Android app werkt auto foto upload wederom niet meer bij mij. Ben ik de enige? Ik merk dat het echt heel regelmatig hapert en daardoor wordt Stack voor mij minder betrouwbaar helaas.

I can choose to try to control the outcome, or I can trust in the moment.

• mcDavid
Aan de betrouwbaarheid van die uploads mag idd nog wel wat gedaan worden ja. Had laatst ook dat er 3 uploads vastliepen of zo terwijl de notificaties bleven staan. Ff opnieuw opstarten en alles werkte weer, maar zo hoort het natuurlijk niet.

zcflevo.nl

quote:
procyon schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 10:54:

EDIT: Wanneer ik het pakket "Cloud storage" stop stoppen ook alle DNS requests an gaat de CPU belasting netjes naar 1% stabiel.
Je kan evt in cloudsync -> instellingen de polling aanpassen naar "langere" interval.

Voor de meeste staat het hier op 1800 / 3600 seconden
Alleen de wat 'belangrijkere' syncs staan op 120s

• mjpeters
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 14-05 06:57
quote:
Redsandro schreef op zondag 24 april 2016 @ 21:56:
[...]

Ik heb het al gevonden. Stack verplicht sinds een paar maanden ssl, en easywebdav wil bij het opgeven van een poort het pad component in de url apart hebben.

Hier is het script dat ik gebruik om backups up te loaden naar (een pad in) de map 'backup'. Help yourself. :)
Python:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
#!/usr/bin/env python
# @author Redsandro http://www.Redsandro.com/
#
# This is free software, and is released under the terms of the GPL version 2 or (at your option) any later version.
# See license.txt or <http://www.gnu.org/licenses/>.
#
# sudo pip install easywebdav

import sys
import os
import easywebdav

if len(sys.argv) >= 2:
    webdav = easywebdav.connect(host='redsandro.stackstorage.com', path='/remote.php/webdav', username='xxxxxxx', password='*******', protocol='https', port=443, verify_ssl=True)

Is er iemand anders die toevallig nog via python met easywebdav succesvol verbinding maakt met zijn stack storage? Ik probeer hetzelfde min of meer te doen, maar als ik eenzelfde connectiestring gebruik dan krijg bij een commando als webdav.ls() een 302 foutmelding. Het is vrij nieuw voor mij allemaal, maar ik krijg het maar niet voor elkaar om een connectie te maken. Heeft iemand anders hier nog ervaring mee?

Ik had ook deze github pagina gevonden welke rond dezelfde tijd is aangemaakt, maar geen updates op gezien: https://github.com/hslatm...r/transip-stack-webdav.py.

• Ryan_
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 15-06 14:48
Werkt bij jullie de automatische upload via de Stack app (Android) wel oké? Sinds 22 november doet de automatische upload niets meer. Kan ik dit op één of andere manier pushen?

• IkWilbert
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 21:32

IkWilbert

Het is mij!

quote:
Ryan_ schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 08:57:
Werkt bij jullie de automatische upload via de Stack app (Android) wel oké? Sinds 22 november doet de automatische upload niets meer. Kan ik dit op één of andere manier pushen?
Hier ook problemen mee... super instabiel op mijn Nokia 8.

I intend to live forever. So far, so good.

• Patrick
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 21:08
quote:
Ryan_ schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 08:57:
Op het moment dat ik als test net de app handmatig opstart begint ie te uploaden. Lijkt dus inderdaad niet meer automatisch op de achtergrond te werken :-(

• IkWilbert
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 21:32

IkWilbert

Het is mij!

Contact gehad met transip, op hun advies de app verwijderd, telefoon uit en weer aangezet.
Daarna app weer geinstalleerd, machtigingen ingesteld en het lijkt hier weer te werken.
Ik houd het nog even in de gaten maar in ieder geval is dit iets wat je kunt proberen.

IkWilbert wijzigde deze reactie 15-12-2017 10:13 (20%)

I intend to live forever. So far, so good.

• Theswitch
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 06-06 20:30
Ik ben hier ook mee bezig om dit eens goed in te richten.
Misschien een handige tip om het nog veiliger te maken:

Creeër een public/private key met:
Bash:
1
openssl req -x509 -nodes -newkey rsa:2048 -keyout private.pem -out public.pem

En gebruik vervolgens

Bash:
1
2
3
4
#encrypt
openssl smime -encrypt -stream -binary -aes-256-cbc -in $FILE -out $FILE.enc -outform DER public.pem
#decrypt
openssl smime -decrypt -stream -in $FILE.enc -binary -inform DEM -inkey private.pem -out $FILE

[/hr]
Om in 1x te encrypten/decrypten. Dan hoeft de private key niet op je NAS te staan maar offline en dus veiliger.

edit: dit lijkt te crashen op grotere bestanden (>1 GB)
Dus toch maar een meer custom oplossing maken. Komt later
quote:
sanderdw schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 19:26:
Was op zoek naar een mooie manier om encrypted backups vanuit mijn Synology NAS te maken naar Stack. Cloud Sync was een mooie optie om dit te doen alleen het nadeel was dat deze dan ook lokaal stonden.

Onderstaand perl script heb ik in elkaar gezet om foto mappen te encrypten en te uploaden naar een Stack account.

Wie weet kan ik nog iemand hiermee blij maken dus doe ermee wat je wil:
Perl:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
#!/usr/bin/perl -w

my($day, $month, $year) = (localtime)[3,4,5];
$month = sprintf '%02d', $month+1;
$day   = sprintf '%02d', $day;
$year = $year+1900;
$encryptionkey = 'randomkey';
$stackuser = 'username';
$stacklink = 'stackprefix';
$stackpass = 'pass';
$tempfolder = '/volume1/overig/photo_stack';
$stackfolder = 'photo_backup';
my @years = ('2016', '2015', '2014', '2013', '2012', '2011', '2010', '2009', '2005', 'Overig');

foreach (@years) {
    $folderyear = $_;
    $syscmd = "tar -zcvf $tempfolder/photo_backup-$folderyear-$year-$month-$day.tgz /volume1/photo/$folderyear --exclude='.picasa.ini' --exclude='Thumbs.db' --exclude=\@eaDir";
    system($syscmd);
    $syscmd = "openssl aes-256-cbc -a -pass pass:$encryptionkey -salt -in $tempfolder/photo_backup-$folderyear-$year-$month-$day.tgz -out $tempfolder/photo_backup-$folderyear-$year-$month-$day.tgz.dat";
    system($syscmd);
    $syscmd = "rm $tempfolder/photo_backup-$folderyear-$year-$month-$day.tgz";
    system($syscmd);
    print "\nCompression and Encryption done - Uploading\n";
    $syscmd = "curl -T $tempfolder/photo_backup-$folderyear-$year-$month-$day.tgz.dat https://$stackuser:$stackpass\@$stacklink.stackstorage.com/remote.php/webdav/$stackfolder/photo_backup-$folderyear-$year-$month-$day.tgz.dat";
    system($syscmd);
    print "\nUploading Complete\n";
    $syscmd = "rm $tempfolder/photo_backup-$folderyear-$year-$month-$day.tgz.dat";
    system($syscmd);
}
print "\nCompleted folders\n";

Theswitch wijzigde deze reactie 17-12-2017 15:32 (2%)
Reden: -stream om file niet in memory te hoeven laden op een NAS

• PaulZ
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 03-06 10:48
Ik gebruik de STACK software op Windows 10 om al mijn foto's die ik in Lightroom en Photoshop bewerk daar ook op te slaan.
Nu merk ik al geruime tijd, dat ik foutmeldingen krijg bij TIF bestanden (meestal zijn die > 1 gigabyte groot).

De foutmelding die STACK geeft is de volgende:
D:\STACK,The item is not synced because of previous errors: Error downloading https://XXXXXX.stackstora...chunking-673816789-109-72 - server replied: Method Not Allowed

Zo te zien gaat Stack mn grote bestand in chunks downloaden, maar slaagt daar vervolgens niet in.

Is er iets dat ik nog moet instellen of toch maar andere software voor het syncen gebruiken?

---
Ik heb zojuist ook maar de vraag aan stack zelf gevraagd... Als ik hun antwoord heb zet ik dat er wel bij.

Antwoord:
In je Stack-client onder Algemeen -> Geavanceerd zie je de checkbox" vraag om bevestiging voordat mappen groter dan X MB worden gedownload".
Ik vermoed dat deze nog op de standaard 500 MB staat ingesteld. Deze instelling kan je aanpassen.

Deze stond uit bij mij, en heb ik nu aangezet en op 2048 MB. Maar dat maakt dus niet uit :/ ...

PaulZ wijzigde deze reactie 20-12-2017 22:15 (24%)

Vlinders moet je volgen, niet vangen...

• M-ThijZ
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 20:44

M-ThijZ

Riding on Rails

Vandaag de invite die ik een paar weken geleden heb gekregen maar eens gebruik om mijn Synology met Cloud Sync te koppelen aan Stack. Ik moet zeggen dat het verbazingwekkend goed werkt.

Als test mijn foto's share (50GB) gesynchroniseerd, met daarbij encryptie aangezet. Daarna handmatig een foto gedownload en gedecrypt om te zien of ik mijn bestanden ook zonder synology terug kan halen. Werkt prima.

Prettig gevoel om nog een backup van waardevolle persoonlijke gegevens te hebben, waar ik alleen zelf bij kan.

Ik noem backup, terwijl Synology Cloud Sync eigenlijk mee een Dropbox-achtige functionaliteit is. Hoe zetten jullie dit in als een echte backup? Daarmee bedoel ik dat ik veilig wil zijn voor bijv. een cryptolocker.

• Pimmeh
Ik laat mijn PC's backuppen naar mijn NAS met Duplicati. Die doet aan versioning. De NAS synct die backupmap dan vervolgens naar TransIP Stack.

Er staat dus geen unieke data op mijn NAS die niet verloren mag gaan.

• elsinga
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 17-06 10:14
Op mijn DS918+ maak ik elke nacht een snapshot van mijn BTRFS shared folders. Als er een cryptolocker actief wordt, dan ga ik eenvoudigweg terug naar een snapshot die nog schoon is. Omdat de data op mijn schijven niet heel erg veel wijzigt kost dat relatief weinig ruimte.

De DS918+ synct overigens belangrijke data ook nog eens met mijn oude DS412+ en Stack, dus ook beschermd tegen een falende DS918+ en een brand oid.

Robert Elsinga =8-) | IT consultant, scoutsleiding, zendamateur (PC5E) | www.elsinga.net/robert

• M-ThijZ
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 20:44

M-ThijZ

Riding on Rails

@elsinga Sync je dan snapshots met Stack of "realtime" de belangrijke data?

@Pimmeh Vergelijkbaar gebruik ik Time Machine vanaf twee MacBooks naar de NAS. Vanuit daar kopieer ik dagelijks naar een externe drive die ik elke paar maanden rouleer met een drive die ik buitenshuis en offline bewaar.

Mijn fotocollectie met RAW-bestanden is te groot om op mijn MacBook te bewaren, en gaat dus niet mee in de TimeMachine (incremental) backups. Die staan alleen op de NAS, maar worden wel dagelijks naar mijn externe schijf gekopieerd.

Ik las dat incremental backups op Stack alleen mogelijk is door HyperBackup naar een (externe) schijf te laten schrijven, en die schijf dan met Cloud Sync te synchroniseren. Zou een optie kunnen zijn. Iets uit die backup halen is dan natuurlijk lastiger dan simpelweg een of meerder bestanden downloaden en decrypten.
Pagina: 1 ... 32 33 34 Laatste

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*