Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praet0rian
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 10-09 12:02
Hey,

Ik ben van plan een NAS aan te kopen.
Doeleinde:
- Opslaan van media (foto's, muziek, video's/films)
- Streamen van films naar mediaspeler (vermoedelijk WD TV)
- Backups voorzien (RAID 1)

Op zich dus niets wereldschokkends :-).

2 bay is opzich voldoende voor mij, ik ga er 2X2TB insteken.

Anderzijds steekt de DS415+ toch mijn ogen uit, vooral omdat hij veel sneller is.

Ik vraag me gewoon af of het voor mijn doeleinden de moeite is om de meerprijs voor een 415+ te betalen, en waarschijnlijk maar 2 bays te gebruiken.
Dus eigenlijk de meerprijs te betalen puur voor de snelheid.

Zijn er ervaringsdeskundigen die kunnen bevestigen/ontkrachten dat voor mijn doeleinden de extra snelheid weinig of juist heel relevant is?

Thx!

Dominic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:58

DarkSide

theres no place like ::1

Een 215j is zelfs voldoende voor jouw doeleinden.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taygeta
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:28

Taygeta

KTM 790 Adventure

Als je dan toch maar 2bays wilt gebruiken en alleen de snelheid winst wil, zou ik de 715 nemen... Ook 2-bay en sneller dan de 215. (dubbel geheugen en quadcore i.p.v dual core)
Zit ook kwa prijs er mooi tussen in.

http://tweakers.net/price.../438566;438565/categorie/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praet0rian
Dus zowel 215+ als 715 zouden snel genoeg moeten zijn voor wat ik er mee doe?
Had wat schrik dat naar streaming toe de snelheid te traag zou zijn, vandaar.

Enig pluspunt die ik dan nog in de 415+ zie is de (mogelijke) Plex ondersteuning, wat bij 715 niet het geval is.

Dan zal ik mezelf de vraag moeten stellen of Plex streaming (TV in de slaapkamer zit ook op thuisnetwerk en draait Plex) de extra kost waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je voor rauwe snelheid wilt gaan, dan is de DS415+ met daarin naast twee harde schijven twee ssd's natuurlijk helemaal de bom. Als je ervaringen daarmee zoekt is Quakie een aanspreekpunt, zie zijn berichten over zijn DS415+ met twee ssd's in RAID0 in [Synology] Vraag en antwoord - deel 2.

Verder heeft de DS415+ het voordeel van een Intel-processor, waarmee je ook gebruik kunt maken van btrfs als bestandssysteem. Nu enkel nog als bèta (DSM 6.0). Ook virtualisatie is daarmee beschikbaar; nu: Docker, in de toekomst (DSM 6.0) ook Virtual DSM. Voor de DS715 en de DS215+, die beide geen Intel-processor hebben, lijken beide zaken buiten bereik.
Mocht je nog verder willen experimenteren; de DS415+ is de enige waarvan je - voor zover mij bekend is - het geheugen kunt uitbreiden. Officieel wordt dat door Synology niet ondersteund, maar het is wel mogelijk omdat het geheugen niet is vastgesoldeerd op het moederbord. En dat is weer voordelig bij virtualisatie.

Laat ik nog een ander model introduceren: DS716+. Dat is tegelijkertijd zowel de opvolger van de DS713+ als van de DS715. De DS716+ heeft opnieuw Intel aan boord en daarmee wel de felbegeerde ondersteuning voor virtualisatie. Geheugen kan worden uitgebreid van 2 GB naar max. 8 GB (het maximum van de N3150 proc.). Verder is vooral het extreem lage energieverbruik - zeker voor een Intel i.v.m. ARM-processor - een sterk punt. Zoek in [Synology] Nieuws en discussie op DS716+ voor meer informatie daarover. Verwachte introductie is eind dit jaar. Prijskaartje zal aanzienlijk zijn. En vanwege de nieuwe processor kan het zijn dat je even zult mogen wachten op ondersteuning voor 3rd-party-packages omdat zij de toolchain eerst moeten integreren. Als voorbeeld: voor de DS216play die enkele weken op de markt is wordt naar verwachting pas eind november deze toolchain vrijgegeven, daarna nog minimaal 1 à 2 weken wachten op de vrijwillige helden van o.a. Synocommunity voordat je kunt spelen met alternatieven voor Download Center of met domotica-software als Domoticz.

Het is vooral een kwestie van budget, want op basis van je eisenpakket kan ik DarkSide alleen maar bijvallen in zijn voorstel voor een DS215j.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2015 15:12 . Reden: Experimenteren aanmoedigen door nog wat over geheugenuitbreinding te klappen. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praet0rian
Is een DS215j dan evengoed als een 215+ of een 715 (zitten rond hetzelfde budget, maar wel een stuk lager dan de 415+, vandaar :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De DS215j heeft dezelfde software als de DS215+ en de DS715, maar is voor wat betreft hardware het qua prijs gunstigste model dat net aan je aan eisen voldoet. In mijn ervaring wordt je van een krachtiger model véél vrolijker zodra je ook andere functies van DSM wilt gaan inzetten. Bij één hoofdgebruiker is dat niet zo spannend, maar zodra je diverse gezinsleden elk op hun eigen apparaat een ander filmpje willen afspelen, je tegelijkertijd een backup maakt naar een cloudopslag en jij vanaf het werk via VPN inlogt en onderwijl je domotica-software een door geofencing getriggerd lichtplan inschakelt, dan is de DS215j (waarvan ik een exemplaar bezit) misschien krap aan.

Koop de krachtigste nas-server die je je kunt veroorloven (maar overdrijf niet). :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2015 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praet0rian
Nee bij ons is het:
- Streamen naar WD TV (eigenlijk 2 WD TV's, 1 in de living, 1 in de slaapkamer)
- Kopiëren van mediabestanden
- Downloaden van media
- Backups

Maar geen verschillende gebruikers, kan wel zijn dat er verschillende van bovenstaande zaken gelijk gaan lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:58

DarkSide

theres no place like ::1

Ik heb een 215j. En die is aan het downloaden, of Parren en moven. Terwijl ik ook nog een film kijk via Kodi. Ik weet dat familie dan ook nog soms foto;s bekijkt via photostation.
Dat is allemaal geen probleem.
Of je 2 films zo tegelijk kunt kijken heb ik geen ervaring mee. Heb een nuc in de woonkamer staan die als media center dient.

Wel misschien iets om rekening te houden of je gaat streamen of gaat transcoderen.
In het laatste geval kan de 215j misschien niet ideaal zijn maar een sterkere CPU handig zijn.
Maar omdat ik de MKV's gewoon stream vanaf de NUC en kodi gebruik en niet bv Plex op hardware die transcoding nodig hebben kan ik daar geen advies over geven.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mij zou de aanschaf van een DS215j op basis van die eisen een no-brainer zijn. Benut het voordeel van de WKOA en stel deze 1 of 2 dagen op proef. Mocht dit instapmodel nas echt niet voldoen, dan kun je altijd nog het bijna dubbele bedrag (ca. €165 vs. ca. €325) voor een DS215+, of nog meer voor een DS715/DS716+ of het ruim driedubbele voor een DS415+, uitgeven (vergelijking allevier Pricewatch).

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2015 15:38 . Reden: Pricewatch link. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praet0rian
@aardvark, daar heb je gelijk in, maar ik denk dan ook aan de toekomst.
anderzijds kan ik nu ook de 215j kopen en hier nog 2 jaar mee verder gaan en zien wat dan mijn noden zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou niet te veel op de groei kopen. Jonge, gebruikte Synology nas-servers raak je makkelijk weer kwijt op V&A (als je niet de hoofdprijs vraagt). Over 12 - 24 maanden ben je beter bekend met DSM (en ook met de extra's die DSM 6.0 zal bieden, vooral de backup lijkt sterk verbeterd te zijn) en kunt dan een nog beter overwogen besluit nemen ook wat de hardware betreft. En overplanten van harde schijven is geen enkel probleem (in elk geval was dat zo bij DSM 4.x en is dat zo bij DSM 5.x). Wel zie ik er naar uit of Synology ook de overstap van ext4 naar btrfs in een migratietutorial gaat aanbieden.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2015 17:08 . Reden: Link naar V&A; een jonge (modeljaar 213 of later) nas-server kan een gunstig alternatief zijn. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-07 19:12
Trouwens er komt als het goed is binnenkort een "415+" versie met 8 GB als de support gast goed heb begrepen.
Moest er erg om lachen toen ik het las. Volgens dezelfde medewerker komt er geen 416+.

En voor de topic starter:

Ik zou kijken welke packages je gaat gebruiken. Staan jouw wensen allemaal bij de 215J nou dan zou ik daarmee beginnen. En natuurlijk is het handig om te weten hoeveel opslag je eigenlijk wil. Soms zijn 4 hardeschijven wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chadi schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 17:34:
[...]
Trouwens er komt als het goed is binnenkort een "415+" versie met 8 GB als de support gast goed heb begrepen.
Moest er erg om lachen toen ik het las. Volgens dezelfde medewerker komt er geen 416+.
Hee, dat zijn kennisbytes. Is misschien wel iets om over te schrijven in [Synology] Nieuws en discussie. Of zit je zo dicht bij het vuur dat een NDA je belemmert om daarover uit de school te klappen? >:)
En voor de topic starter:

Ik zou kijken welke packages je gaat gebruiken. Staan jouw wensen allemaal bij de 215J nou dan zou ik daarmee beginnen. En natuurlijk is het handig om te weten hoeveel opslag je eigenlijk wil. Soms zijn 4 hardeschijven wel handig.
Goede tip! De standaard packages van Synology staan op: https://www.synology.com/nl-nl/dsm/app_packages/all_app. Per app even openklikken voor een korte beschrijving van de software waarbij eronder staat vermeld op welke toestellen het draait. Voor 3rd-party packages zijn voor zover ik weet cphub.net en Synocommunity de meest populaire vindplaatsen. Packages met als architectuur 'noarch' draaien op elke Synology nas-server. Voor een DS215j zoeken naar 'armada375', voor DS215+ naar 'alpine', voor DS715 naar 'alpine4k' en voor DS415+ naar het vertrouwde 'x86'.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2015 18:30 . Reden: Zin niet afgemaakt. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 17:49:
[...]
Hee, dat zijn kennisbytes. Is misschien wel iets om over te schrijven in [Synology] Nieuws en discussie. Of zit je zo dicht bij het vuur dat een NDA je belemmert om daarover uit de school te klappen? >:)

[...]
Nee was een medewerker die iets te veel info gaf. :D Had deze week een bug of 10 aangeleverd en vond dat ik die vraag wel kon stellen als "advies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mijn ervaring is dat de J modellen toch altijd achter net iets te traag blijken als je wat meer met de NAS wil gaan doen. Sommige zouden dan achteraf liever een iets sneller model genomen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
Viper® schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 21:18:
Mijn ervaring is dat de J modellen toch altijd achter net iets te traag blijken als je wat meer met de NAS wil gaan doen. Sommige zouden dan achteraf liever een iets sneller model genomen hebben.
Klopt ook wel. Je hebt dan toch een trager systeem. De + modellen die heb ik daarom ook altijd. Je betaalt wat meer, maar je hebt er meer plezier van tijdens gebruik. Plus wat meer mogelijkheden. En bij verkoop krijg je er nog wat geld voor terug.
Heb nu een 415+ in bestelling en weet nu al dat ik daar misschien over 2-3 jaar 200 euro op verlies maar dat neem ik voor lief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praet0rian
Ik denk dat ik voor de 215+ of de 715 zal gaan.
Hebben beide toch wat meer snelheid dan de 215j, en zijn een stuk goedkoper dan de 415+.

Downloadbeheer rechtstreeks op de NAS (vooral Bitorrent) in combinatie met films streamen lijkt me nipt voor de j.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Ik moest laatst data overzetten van een DS210j naar mijn ds412+

De ds210j haalde ongeveer 30/35 Mb/s, bottleneck was duidelijk de CPU.
mijn ds412+ zit op de 80/100 Mb/s.

In mijn ogen zijn de J echt de instap modellen. Ze bieden wel de volledige DSM functionaliteit maar gebruik van meerdere packages geeft toch wel vertraging. Overigens wel goed dat de ds210j, welke uit 2010 komt nog voor alle dsm updates ondersteund wordt. Al merk je wel dat de nieuwere DSM ook al zwaarder hangt op de nas dan de oude versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Viper® schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 11:19:
Overigens wel goed dat de ds210j, welke uit 2010 komt nog voor alle dsm updates ondersteund wordt.
Wellicht ten overvloede, maar je weet dat DSM 5.x de finale versie is voor het modeljaar 2010? Synology legt de 'harde knip' op mainstream-support bij 5 jaar na uitkomen van het model. Dat staat niet met zoveel woorden op hun webpagina die over Status productondersteuning gaat, maar dat is wel waar het in de praktijk op neerkomt. Geen van de modellen uit 2010 is opgenomen in de bèta voor DSM 6.0. Zodra die versie uitkomt (voorjaar 2016) zul je enkel nog 'critical updates' ontvangen, zo is de verwachting. Zie ook mijn reactie elders: Verwijderd in 'downloads: Synology Disk Station Manager 5.2 build 5644'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-09 10:21
praet0rian schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 13:22:
Doeleinde:
- Opslaan van media (foto's, muziek, video's/films)
- Streamen van films naar mediaspeler (vermoedelijk WD TV)
- Backups voorzien (RAID 1)
Bedenk je wel dat RAID=/=back-up, als je controller (de NAS) crasht heb je niks meer, of je moet weer ergens een zelfde Syno vandaan halen.

Over het streamen van films, heb zelf een 110j staan, deze voldoet ook prima. Ben wel op zoek naar uitbreiding, maar dat is meer omdat daar maar 1 schijf in past.

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praet0rian
Ik zou mijn eigen Cloud willen opzetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frunz schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 11:53:
[...]als je controller (de NAS) crasht heb je niks meer, of je moet weer ergens een zelfde Syno vandaan halen.
Niet onwaar, maar ook niet helemaal waar. De nieuwe enclosure moet over tenminste hetzelfde aantal baaien beschikken (meer mag). Voor zowel DSM 4.x als DSM 5.x kun je daarvoor de migratietutorials volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

praet0rian schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 11:57:
Ik zou mijn eigen Cloud willen opzetten...
Cloud Station is daarvoor geschikt. Zeker de nieuwe versie in DSM 6.0 lijkt me een flinke verbetering. Verder kun je het 3rd party package ownCloud (via Cphub.net) installeren. En zo zijn er vast meer alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praet0rian
Thanks voor de feedback allen.
Ik zal voor mezelf moeten uitmaken of ik voor de ds715 of de ds215+ ga.
Ik zie de verschillen nog niet (behalve dat ik voor ongeveer hetzelfde geld dubbel zoveel geheugen krijg), maar dat zoek ik verder uit :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naast het lezen van reviews in de Pricewatch, zou je in [Synology] Vraag en antwoord - deel 2 kunnen zoeken naar die modellen en de gebruikers/eigenaren ervan een DM kunnen sturen met de vraag waarom ze voor dat model kozen?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2015 12:08 . Reden: Een kettertje verschik. Lezen =/= kezen. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 11:38:
[...]
Wellicht ten overvloede, maar je weet dat DSM 5.x de finale versie is voor het modeljaar 2010? Synology legt de 'harde knip' op mainstream-support bij 5 jaar na uitkomen van het model. Dat staat niet met zoveel woorden op hun webpagina die over Status productondersteuning gaat, maar dat is wel waar het in de praktijk op neerkomt. Geen van de modellen uit 2010 is opgenomen in de bèta voor DSM 6.0. Zodra die versie uitkomt (voorjaar 2016) zul je enkel nog 'critical updates' ontvangen, zo is de verwachting. Zie ook mijn reactie elders: Verwijderd in 'downloads: Synology Disk Station Manager 5.2 build 5644'.
Dezelfde situatie doet zich ook voor bij Android versies en telefoons.
Als fabrikant is het lastig om een roadmap in te schatten. Zo kan ik me voorstellen dat ze 5 jaar als veilige periode hebben gekozen om er zeker van te zijn dat de oudere apparaten ook nog de minimale hardware bevatten om de nieuwere software te draaien.
Het zal niet de eerste keer zijn dat bij een software update het system een stuk trager is.
Kijk maar eens in het Nexus 5 2012 topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Als je nu voor een goedkopere 2-bay Syno gaat en over een jaar of twee toch meer wil, bedenk je dan dat je die goedkope Syno bij een ander thuis kan zetten en er offsite backups op kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praet0rian
Misschien nog een allerlaatste vraag :-).

Welke voordelen heeft de ds215+ t.o.v. de ds715?

Ik weet dat de ds715 meer geheugen heeft, maar is er een voordeel om de 215+ te nemen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:37
Vergeet niet dat je de 715 kunt uitbreiden naar 7 schijven met een DX513

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
En de 715 heeft een Quad core

Dus, lijkt me duidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praet0rian
Mij ook, ik snap alleen niet waarom het geen 715+ is, en dus waarom Synology deze eigenlijk in een lager segment heeft geplaatst dan de 215+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:37
Hebben alle plus versie geen Intel processor erin?

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Die DS715 is bedoelt voor een heel andere doelgroep.
Je kunt er een expansion bay (DX 513) met 5 disken erin aanhangen, zodat je in totaal op 7 disken komt.
Dus duidelijk bedoelt voor grote opslag behoefte en niet voor meer cpu power.

De strategie van Snology lijkt me duidelijk.
Marvel CPU's voor de gebruikers die behoefte aan storage hebben en atom cpu's voor gebruikers die meer cpu power willen.

Uiteraard komt er geen DS715 met een atom cpu. Synology maakt nooit variaties binnen een model.
Over het algemeen worden de Intel Atom processoren gebruikt voor de duurdere en snellere modellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oorspronkelijk was de DS715 wel voor dat segment bedoeld. Op beurzen werd het model nog DS715+ genoemd. Maar producten uit het plussegment kunnen allen virtualiseren, en dat lukte niet met deze processor. Zoals winwiz al schrijft gaat dat wel met de op Intel gebaseerde nas-servers, meestal ten koste van een iets hoger energieverbruik (maar daar krijg je wel mogelijkheden voor terug).

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2015 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Mogelijk komt er nog een DS715+, al zal het dan wel de DS716+ worden.
Maar goed, allemaal koffiedik kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, dat is geen koffiedik kijken waar het de DS716+ betreft. Die is aangekondigd. Neem eens een kijkje in [Synology] Nieuws en discussie (zoekopdracht). Met een beetje geluk over twee weken bij je thuis.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2015 14:22 . Reden: Gemak dient de mens: zoek naar DS716+. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Geinig, ergens juli/augustus toevallig nog gekeken en toen was er nog niks bekend, tijd vliegt.

Gelijk bestellen natuurlijk :9

Probleem is dat m'n 412+ eigenlijk nog gewoon goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTom92
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-09 20:53
En waarom niet de DS216play?

Deze heeft enkele nadelen;
- Maar 1 ethernet poort ipv 2 (link aggregation)
- usb2 en usb3 ipv 2x usb3 op de DS215+
- geen eSata

Er zit een nagenoeg evensnelle processor in, maar de prijs is aanzienlijk lager dan de DS215+.

Vergelijk: http://tweakers.net/price...;438565;438566/categorie/

[ Voor 14% gewijzigd door TweakTom92 op 30-10-2015 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op basis van een review van bit-tech over de DS216play (zie: Verwijderd in "[Synology] Nieuws en discussie") kan ik niet echt warm lopen voor dat model. Echter, één zwaluw (review) maakt nog geen zomer. Ik vind het de €95 meerprijs ten opzichte van een DS215j niet echt waard, maar loop dan ook sowieso niet hard weg met de transcodingcapaciteiten van nas-servers uit de play-serie.

Houdt er bovendien rekening mee dat de eerstkomende weken - zo tot begin december - de populaire packages van SynoCommunity nog niet beschikbaar zijn, omdat Synology de toolchain nog moet vrijgeven (Dr. Bean in "[Synology] Packages").

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2015 16:59 . Reden: 3rd party packages ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmuller
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-07 16:55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAbdel
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-04 08:07
Neem een DS1515+ zal je een paar jaar mee doen :)

[ Voor 10% gewijzigd door iAbdel op 31-10-2015 11:43 . Reden: Typfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:O De financiële grens was al bereikt met de €520 voor een DS415+. Om dan een duurdere variant (zelfde processor, standaard geheugen officieel wel uit te breiden) daarvan aan te prijzen lijkt me tamelijk onzinnig.
Leuk, drie producten met elkaar vergeleken. :O Ik snap werkelijk waar niet wat je daarmee wilt zeggen. Dat je op de site van Synology producten kunt vergelijken lijkt me redelijk bekend, maar zijn er specifieke eigenschappen vóór of tegen een bepaald model waarmee de TS zijn voordeel kan doen (in het licht van zijn wensen)? Of argumenten waarmee je mijn afkeur jegens de play-modellen kunt ombuigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTom92
[...]
Leuk, drie producten met elkaar vergeleken. :O Ik snap werkelijk waar niet wat je daarmee wilt zeggen. Dat je op de site van Synology producten kunt vergelijken lijkt me redelijk bekend, maar zijn er specifieke eigenschappen vóór of tegen een bepaald model waarmee de TS zijn voordeel kan doen (in het licht van zijn wensen)? Of argumenten waarmee je mijn afkeur jegens de play-modellen kunt ombuigen?
Waarschijnlijk doelde hij op mijn link naar de vergelijking op de Tweakers pagina tussen die 3 componenten. Deze is aanzienlijk minder uitgebreid dat die van Synology zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Akkoord, goede nuancering. Misschien oordeelde ik te streng; ik heb de schurft aan het dumpen van linkjes zonder toelichting, vandaar mijn, wellicht overtrokken, reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTom92
Verwijderd schreef op maandag 02 november 2015 @ 12:44: ik heb de schurft aan het dumpen van linkjes zonder toelichting
Mee eens :)

OT: Ik heb sinds afgelopen vrijdag de DS216+ DS216play in mijn bezit, loop er inderdaad tegenaan dat nog niet alle content beschikbaar is.
Maar dat geeft nog niet echt issue's, het is mijn eerste NAS en daarom gaan er al wat avonden in zitten voor hij een beetje functioneert.

Jammer is wel dat ik nu niet weet of het er aan ligt dat een bepaalde functie nog vrijgegeven moet worden of dat ik 'm simpelweg gewoon niet kan vinden 8)7

Bijvoorbeeld het automatisch syncen met een Dropbox-account, in de 'support packages' kom ik geen Dropbox-"app" tegen, maar wellicht moet het heel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TweakTom92 schreef op maandag 02 november 2015 @ 12:57:
[...]
Bijvoorbeeld het automatisch syncen met een Dropbox-account, in de 'support packages' kom ik geen Dropbox-"app" tegen, maar wellicht moet het heel anders.
Die vraag is hier inderdaad off-topic, liever verhuizen naar [Synology] Vraag en antwoord - deel 2. Heb je een DS216+ :? Of een DS216play? Of heb je goede contacten met de afd. R&D in Taipei? >:)
Ik geef je desondanks wat doorverwijzingen:[list=0]• https://www.synology.com/nl-nl/dsm/app_packages/CloudSynchttps://www.synology.com/nl-nl/dsm/cloud_serviceshttps://help.synology.com...n=1.0&link=cloudsync.html.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2015 14:59 . Reden: FUUUUU, spelling hoofdstad Taiwan ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTom92
Een DS216play inderdaad, excuus.

Ik ga kijken naar je linkjes, bedankt daarvoor. Mochten er nog vragen zijn ga ik ze plaatsen in het juiste topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
TweakTom92 schreef op maandag 02 november 2015 @ 14:53:
Een DS216play inderdaad, excuus.

Ik ga kijken naar je linkjes, bedankt daarvoor. Mochten er nog vragen zijn ga ik ze plaatsen in het juiste topic.
De play ondersteunt het gewoon. Anders de synobox fr toevoegen aan je repo's die hebben ene eigen dropbox client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chadi schreef op maandag 02 november 2015 @ 15:25:
[...]
De play ondersteunt het gewoon. Anders de synobox fr toevoegen aan je repo's die hebben ene eigen dropbox client.
Beter dit verhuizen naar [Synology] Packages.

Tenzij je zelf praktijkervaring hebt met het draaien van Synobox op een DS216play, zijn er twee goede redenen om Cloud Sync te gebruiken:[list=1]• Synobox wordt niet verder ontwikkeld/onderhouden.• SynoBoxBase heeft geen versie voor de Monaco-architectuur (processor in de DS216play; in elk geval op moment van schrijven niet).

Aanvulling: volgens de eerste link van Synobox bericht de administrator op 15 oktober 2015 dat de site begin november uit de lucht zal gaan.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2015 17:05 . Reden: Aanvulling & verkeerde (eerste) link vervangen. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
Verwijderd schreef op maandag 02 november 2015 @ 15:40:
[...]
Beter dit verhuizen naar [Synology] Packages.

Tenzij je zelf praktijkervaring hebt met het draaien van Synobox op een DS216play, zijn er twee goede redenen om Cloud Sync te gebruiken:[list=1]• Synobox wordt niet verder ontwikkeld/onderhouden.• SynoBoxBase heeft geen versie voor de Monaco-architectuur (processor in de DS216play; in elk geval op moment van schrijven niet).
Dat was ik helemaal uit het oog verloren. :D
Pagina: 1