Toon posts:

Hoe een Linux server bouwen van een PPC G5?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In een eerder topic vroeg ik me af Wat kan je doen met een PPC G5?, want met OSX 10.5 Leopard draait de meeste software niet meer. Nu kwam ik dus op het idee om er een cloudserver van te maken met OwnCloud en wat blijkt; zelfs daarvoor moet je minstens OSX 10.6 hebben om de PHP 5.3 te upgraden naar 5.4 dat minstens nodig is voor OwnCloud.

Nu heb ik er dus voor gekozen om van de PPC G5 een Linux server te maken en dan daarop OwnCloud te installeren. Nu moet ik dus een ideale Linus distro hebben, maar welke draait er op de processor die in een G5 zit? Liefst met tutorial, want heb nog nooit eerder een server geinstalleerd, laat staan eentje van Linux. Nu leek bijvoorbeeld Debian me wel iets, tenminste iets in de zin van een eigen servertje voor hosting van website.

In het kort:
Welke Linux distro is het meest geschikt om OwnCloud te hosten en kan op een G5? Liefst met tutorial :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:53

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Met minimale moeite is er genoeg te vinden via Google als je in typt ''linux for G5 powerpc'' En als beginnende gebruiker een distro met GUI kiezen.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als je wat meer verstand hebt van Linux, dan snap ik je antwoord volkomen. Maar dat is ook precies waar het bij mij vast loopt en dus vandaar mijn vraag op dit forum. Ik zie door de bomen het bos niet meer, zoveel distro's zijn er. Moeilijk te begrijpen als je er nog nooit mee gewerkt hebt.

Simpele Linux voor PPC G5 waar een site op gehost kan worden., welke is daarvoor geschikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-10 23:30

Nogne

>.<

https://wiki.ubuntu.com/PowerPCDownloads <- hier kan je Ubuntu voor je G5 downloaden.

En hoe je Owncloud kan downloaden en installeren weet je vast zelf wel te vinden via Google ;)

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kijk, thanks! Ga ik proberen en uiteraard gaat OwnCloud wel lukken!