Modem: Ubee EVW320Bdion_b schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 15:12:
Geef eens een stuk meer info:
1) Exact welke devices (welk Ubee modem, welke switch en welk router)
2) In de Ubee modem zit al een router. Waarom hang je er nog een router achter?
3) Exact waar verbind je mee als je test? Kan het zijn dat je met de Ubee verbonden bent en niet eigen router?
4) Je hebt het over millibit (mbit), ik veronderstel dat je Megabit per seconde (Mbit/s of Mbps) bedoelt. Klopt dat? Zo ja aub minder slordig zijn met hoofdlettergerbruik.
5) Hoe meet je deze snelheden?
Switch: Sweex SW018
Router: TP-Link TL-WDR3500
Ik wil graag mijn eigen netwerk zodat niet iedereen in mijn netwerk zit en dingen kan streamen naar mijn tv of van mijn pc.
Ja ik heb het over Mbit/s.
Snelheden meet ik met speedtest.net
Ondertussen heb ik gezien in windows dat de speed van de verbinding op 10Mbps staat, dus dat het ook niet hoger kan omdat iets het tegenhoudt:

De precieze volgorde is: Ubee Modem/router --> TP-link router --> PC
Ik heb ook: Ubee Modem/Router --> pc, geprobeerd maar dan heeft hij geen enkele verbinding (Rood kruisje onder windows netwerk)
Bij de volgende samenstelling: Ubee Modem/Router --> switch --> PC, gaat het ook fout, dan blijft windows zeggen "identifying" waarna het zegt "no cable connected". Dit blijft zich herhalen.
Met alle aderparen naast elkaar bedoel je dat alle kleuren combinaties naast elkaar liggen i.p.v. de wit-groene voor de blauwe en de groene na de wit-blauwe?