Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Bekabeld internet trager dan wifi

Pagina: 1
Acties:

• DanielsWrath
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Dag allemaal,

Sinds een paar dagen woon ik nu in een nieuwe kamer, waar bekabeld en draadloos internet aanwezig zou moeten zijn.
Nu heb ik eergisteren mijn router aan de kabel aan proberen te sluiten, maar dit werkte niet. Ook werkte het niet als ik mijn kabel direct in mijn pc deed. Bij windows stond er een geel driehoekje met "no internet connection". De router kon ook geen DNS ophalen. Daarna heb ik mijn router maar direct aan het modem verbonden (in de meterkast), en dit werkte direct.

In de meterkast staat 1 modem van ziggo (ubee), een 10/100mbit 8-poorts switch, en (nu dus) mijn router.

Hierop volgend heb ik de huisbaas gebeld, die iemand stuurde. Hij zei dat de kabel wel in orde was (dat er spanning op staat). De kabel die naar mijn kamer loopt zat niet in de switch, maar in de modem. Hierna heeft hij de kabel die naar mijn kamer loopt verbonden met mijn router (die ik de dag geleden in de meterkast heb geplaatst). Dit werkte wel, een soort van. Want mijn internet (bekabeld) op mijn pc is nu 9mbit down en 9mbit up. Draadloos op mijn telefoon (5Ghz) is dit 20-30mbit down en 10mbit up, en op mijn mac (5Ghz) is dit 50mbit down, 10mbit up.

Internet over de kabel is dus aanzienlijk trager dan over wifi. Daarnaast is het probleem dat de kabel op mijn kamer het helemaal niet meer doet als ik hem aansluit op ofwel de modem, ofwel de switch. Als ik mijn eigen switch hierboven aansluit werkt het ook niet, en als ik een andere kabel gebruik boven (die gewoon werkt) werkt het ook niet meer.

Ik ben bang dat de kabel verkeerd is aangelegd of dat er een enorme hoeveelheid crosstalk is. Weet iemand hoe dit op te lossen kan zijn en wat mogelijk het probleem is? Want dit is vrij absurd.

Alvast bedankt! :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Geef eens een stuk meer info:

1) Exact welke devices (welk Ubee modem, welke switch en welk router)
2) In de Ubee modem zit al een router. Waarom hang je er nog een router achter?
3) Exact waar verbind je mee als je test? Kan het zijn dat je met de Ubee verbonden bent en niet eigen router?
4) Je hebt het over millibit (mbit), ik veronderstel dat je Megabit per seconde (Mbit/s of Mbps) bedoelt. Klopt dat? Zo ja aub minder slordig zijn met hoofdlettergerbruik.
5) Hoe meet je deze snelheden?

Oslik blyat! Oslik!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-11 07:40
Met bovenstaande!

Beschrijf de hele situatie:

AOP zit in de meterkast (?). Dan komt je modem, een Ubee (type?), van je modem gaat een kabel naar een switch? (watvoor een?), waar heb je je router precies aangesloten en hoe is deze ingesteld? als AP?

Zorg dat we een duidelijk beeld krijgen hoe het signaal uiteindelijk bij je PC terechtkomt.

Heb je ook uitgesloten dat de kabel slecht is?

[ Voor 13% gewijzigd door Gadgeteer op 27-10-2015 15:37 ]

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

10/100mbit 8-poorts switch
Je rkijgt dus maar 10mbit bekabeld, waarschijnlijk door een niet correct geknepen kabel (waarschijnlijk gewoon de aderparen naast elkaar).

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-11 09:15
Ja, idd even twee nieuwe stekkers eraan knijpen of kijken welke niet goed geknepen is...

• DanielsWrath
  • Niet online
dion_b schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 15:12:
Geef eens een stuk meer info:

1) Exact welke devices (welk Ubee modem, welke switch en welk router)
2) In de Ubee modem zit al een router. Waarom hang je er nog een router achter?
3) Exact waar verbind je mee als je test? Kan het zijn dat je met de Ubee verbonden bent en niet eigen router?
4) Je hebt het over millibit (mbit), ik veronderstel dat je Megabit per seconde (Mbit/s of Mbps) bedoelt. Klopt dat? Zo ja aub minder slordig zijn met hoofdlettergerbruik.
5) Hoe meet je deze snelheden?
Modem: Ubee EVW320B
Switch: Sweex SW018
Router: TP-Link TL-WDR3500

Ik wil graag mijn eigen netwerk zodat niet iedereen in mijn netwerk zit en dingen kan streamen naar mijn tv of van mijn pc.

Ja ik heb het over Mbit/s.

Snelheden meet ik met speedtest.net

Ondertussen heb ik gezien in windows dat de speed van de verbinding op 10Mbps staat, dus dat het ook niet hoger kan omdat iets het tegenhoudt: Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/9c72123331785f0512253bb2b2796c7a.png

De precieze volgorde is: Ubee Modem/router --> TP-link router --> PC
Ik heb ook: Ubee Modem/Router --> pc, geprobeerd maar dan heeft hij geen enkele verbinding (Rood kruisje onder windows netwerk)
Bij de volgende samenstelling: Ubee Modem/Router --> switch --> PC, gaat het ook fout, dan blijft windows zeggen "identifying" waarna het zegt "no cable connected". Dit blijft zich herhalen.

Met alle aderparen naast elkaar bedoel je dat alle kleuren combinaties naast elkaar liggen i.p.v. de wit-groene voor de blauwe en de groene na de wit-blauwe?

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-11 20:56
Bekijk eerst voor de zekerheid eens of je netwerkkaart wel op auto negotiatie staat i.p.v. hard ingesteld op 10 Mb.

Nieuwe uiteindes knijpen kan altijd nog.

En wat het schema betreft, volgens mij moet utp zo als ik even google:

1: Oranje-Wit
2: Oranje
3: Groen-Wit
4: Blauw
5: Blauw-Wit
6: Groen
7: Bruin-Wit
8: Bruin

[ Voor 36% gewijzigd door D-dark op 27-10-2015 20:32 ]

• DanielsWrath
  • Niet online
D-dark schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 20:29:
Bekijk eerst voor de zekerheid eens of je netwerkkaart wel op auto negotiatie staat i.p.v. hard ingesteld op 10 Mb.

Nieuwe uiteindes knijpen kan altijd nog.
Staat wel op auto negotiate, dus dat is niet het probleem. Heb mijn pc ook al eens gestart in safe mode. ook nog steeds een limit van 10Mbps

• D-dark
Dan eens bekijken of je je pc eens los met een andere netwerkkabel aan de modem kan koppelen. Gaat het dan wel goed dan moet het een fout in de netwerkkabel zijn. Verkeerd geknepen of een contactje wat niet helemaal goed is.

• DanielsWrath
  • Niet online
D-dark schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 20:34:
Dan eens bekijken of je je pc eens los met een andere netwerkkabel aan de modem kan koppelen. Gaat het dan wel goed dan moet het een fout in de netwerkkabel zijn. Verkeerd geknepen of een contactje wat niet helemaal goed is.
Ik was inderdaad al van plan om even een laptop van iemand te lenen om dat te proberen. Als dat wel lukt moet ik dus of een nieuwe connector op de kabel zetten, of een nieuwe kabel aanleggen via de gang.
Maakt de volgorde van de kabels nog iets uit?

• D-dark
Ja, je wil de kabels zoveel mogelijk twisten om interferentie te vermijden.
Als je zoekt op straight kabel utp dan vind je behoorlijk wat handleidingen op internet.

Schema van links naar rechts:

• DanielsWrath
  • Niet online
Ik heb even gekeken en de kabel zit als volgt in elkaar:

1: Groen-Wit
2: Groen
3: Oranje-Wit
6: Oranje

Dus het groene en oranje paar zijn omgedraaid. Het is trouwens een CAT 5e kabel.
Ik heb dus boven bij de aansluiting ook het oranje en groene paar een keer omgedraaid, maar dan heb je nog steeds 10Mbps verbinding (Het werkt dus wel, wat ik apart vond).

Als ik trouwens een andere kabel aansluit op mijn kamer, gaat het fout en blijft hij zeggen "Identifying"

• ExploitSolo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-11 21:15
DanielsWrath schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 12:38:

Als ik trouwens een andere kabel aansluit op mijn kamer, gaat het fout en blijft hij zeggen "Identifying"
Mogelijk is die nog weer anders geknepen waardoor je helemaal geen verbinding krijgt

• DanielsWrath
  • Niet online
ExploitSolo schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 13:00:
[...]

Mogelijk is die nog weer anders geknepen waardoor je helemaal geen verbinding krijgt
De kabels die niet werken hebben de standaard volgorde:

Ik kan de volgorde van de kabel die wel werkt niet goed zien omdat de RJ45 connector gemaakt is van rood plastic

• ExploitSolo
Welke kant heb je de klip zitten. Naar je toe of van je af?

[ Voor 3% gewijzigd door ExploitSolo op 28-10-2015 13:10 ]

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:53
kan ook aan de netwerkkaart liggen. Heb in t verleden wel eens een driver gehad die niet naar 100 wilde en dus maar op 10 bleef hangen. Driver update van site van de fabrikant loste het probleem op.

• DanielsWrath
  • Niet online
ExploitSolo schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 13:05:
Welke kant heb je de klip zitten. Naar je toe of van je af?
Van me af
commentator schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 13:14:
kan ook aan de netwerkkaart liggen. Heb in t verleden wel eens een driver gehad die niet naar 100 wilde en dus maar op 10 bleef hangen. Driver update van site van de fabrikant loste het probleem op.
Dat betwijfel ik, omdat ik deze PC (die nu nog maar 10Mbps kan) vorige week in mijn andere kamer nog wel tot 100Mbps kwam :/

• ExploitSolo
Dat is wel vreemd, kun je toevallig die kabel op andere systeem testen? Zo kun je nagaan of het aan de kabel ligt of aan het systeem.

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-11 07:40
DanielsWrath schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 20:39:
[...]

Ik was inderdaad al van plan om even een laptop van iemand te lenen om dat te proberen. Als dat wel lukt moet ik dus of een nieuwe connector op de kabel zetten, of een nieuwe kabel aanleggen via de gang.
Maakt de volgorde van de kabels nog iets uit?
Ik heb even gekeken en de kabel zit als volgt in elkaar:

1: Groen-Wit
2: Groen
3: Oranje-Wit
6: Oranje

Dus het groene en oranje paar zijn omgedraaid. Het is trouwens een CAT 5e kabel.
Ik heb dus boven bij de aansluiting ook het oranje en groene paar een keer omgedraaid, maar dan heb je nog steeds 10Mbps verbinding (Het werkt dus wel, wat ik apart vond).

Ik snap er niets van, je antwoorden zijn voor mij erg onduidelijk... heb je nu al met een laptop getest?
Je geeft aan dat je wel met een andere kabel hebt getest?

PS, mijn ervaringen met Sweex netwerkapparatuur zijn niet zo best. Kun je ook alles eens zonder die switch testen?

[ Voor 4% gewijzigd door Gadgeteer op 28-10-2015 13:24 ]

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:53
DanielsWrath schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 13:16:

Dat betwijfel ik, omdat ik deze PC (die nu nog maar 10Mbps kan) vorige week in mijn andere kamer nog wel tot 100Mbps kwam :/
was een combi van netwerkkaart/switch dus zou wel degelijk kunnen!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:54

Zenix

BOE!

Als ik kijk naar de pin aansluitingen was het een cross-over kabel. Wat je wilt is een straight kabel, dus oranje-wit eerst en aan beiden kanten hetzelfde.
Ik heb hiervoor altijd zo'n simpel kabel tester uit China, waardoor je gelijk kan zien of de aders goed aangesloten zijn. Het is ook logisch dat het werk, want je hebt al genoeg aan twee paar voor zo'n 10 a 100Mbit. Maar je hebt vier paar nodig voor Gigabit, er mogen dus geen fouten zijn.

[ Voor 34% gewijzigd door Zenix op 28-10-2015 13:43 ]

• DanielsWrath
  • Niet online
ExploitSolo schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 13:18:
Dat is wel vreemd, kun je toevallig die kabel op andere systeem testen? Zo kun je nagaan of het aan de kabel ligt of aan het systeem.
Ik heb het even met mijn raspberry getest, maar die krijgt helemaal geen verbinding over ethernet. Heb niet een ander windows systeem om mee te testen atm.
Gadgeteer schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 13:22:
[...]

[...]

Ik snap er niets van, je antwoorden zijn voor mij erg onduidelijk... heb je nu al met een laptop getest?
Je geeft aan dat je wel met een andere kabel hebt getest?

PS, mijn ervaringen met Sweex netwerkapparatuur zijn niet zo best. Kun je ook alles eens zonder die switch testen?
Mijn excuses voor de warrigheid, komt ook omdat ik het niet helemaal meer snap allemaal.
Ik heb het met andere kabels getest, daarmee bedoel ik andere kabels aangesloten op mijn kamer, aan de ethernet poort.
Ik gebruik de switch niet. Die verbind andere LAN poorten in het huis, maar niet mijne, omdat dat ook al niet werkte. Het enige wat werkt is: Modem --> Router --> (kabel van router naar ethernet aansluiting op mijn kamer) --> kabel naar PC
Zenix schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 13:38:
Als ik kijk naar de pin aansluitingen was het een cross-over kabel. Wat je wilt is een straight kabel, dus oranje-wit eerst en aan beiden kanten hetzelfde.
Ik heb hiervoor altijd zo'n simpel kabel tester uit China, waardoor je gelijk kan zien of de aders goed aangesloten zijn. Het is ook logisch dat het werk, want je hebt al genoeg aan twee paar voor zo'n 10 a 100Mbit. Maar je hebt vier paar nodig voor Gigabit, er mogen dus geen fouten zijn.
Ligt dit aan de kabel? Kan ik dus niet zomaar de RJ45 connector wisselen zodat het wel de straight volgorde aanhoudt? Of is dit wel mogelijk?

[ Voor 21% gewijzigd door DanielsWrath op 28-10-2015 13:44 ]

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 08:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

DanielsWrath schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 19:40:
De precieze volgorde is: Ubee Modem/router --> TP-link router --> PC
Ik heb ook: Ubee Modem/Router --> pc, geprobeerd maar dan heeft hij geen enkele verbinding (Rood kruisje onder windows netwerk)
Bij de volgende samenstelling: Ubee Modem/Router --> switch --> PC, gaat het ook fout, dan blijft windows zeggen "identifying" waarna het zegt "no cable connected". Dit blijft zich herhalen.
In alle gevallen was jouw kamer via dezelfde kabel verbonden met de meterkast? Dan is je kabel gaar. In dat geval zou je een losse kabel door de gang moeten leggen en dezelfde test nog een keer doen, dan weet je het zeker. Heb je gezien hoe die iemand constateerde 'dat de kabel werkt'? Zonder de juiste meetapparatuur kan je daar vrij weinig over zeggen. Misschien is er wel inferieure cat5e gebruikt.
Google naar MDI-X en je snapt waarom dat werkt. Hoe heb jij de aderparen 'een paar keer omgedraaid' eigenlijk? Heb je er inmiddels een dozijn RJ45-connectors doorheen gejaagd? Zo ja, gebruik je wel een fatsoenlijke krimptang?
Welke kabel heb je op welke apparaten aangesloten?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• ExploitSolo
Ik zou ook echt die kabel verdenken, sinds het ook geen verbinding krijgt op de Pi (welke overigens op 100MBit zit ivm NIC)

• DanielsWrath
  • Niet online
Demoniac schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 16:53:
[...]
In alle gevallen was jouw kamer via dezelfde kabel verbonden met de meterkast? Dan is je kabel gaar. In dat geval zou je een losse kabel door de gang moeten leggen en dezelfde test nog een keer doen, dan weet je het zeker. Heb je gezien hoe die iemand constateerde 'dat de kabel werkt'? Zonder de juiste meetapparatuur kan je daar vrij weinig over zeggen. Misschien is er wel inferieure cat5e gebruikt.
Jup, altijd dezelfde kabel naar de meterkast. Denk dat daar ook het probleem zit. Ofwel een slecht opgezette RJ45 connector ofwel een hele kapotte kabel. Ga morgen even een andere connector erop zetten. Als dat niks doet zal ik mijn huisbaas informeren dat de kabel naar mijn kamer kapot is.
Hij heeft dus iets als dit gebruikt: Afbeeldingslocatie: http://www.hobbes-europe.com/catalog/pictures/big/256551_b.jpg

Geen idee hoe dat werkt of hoe hij dat gedaan heeft, maar hij zei dat het moest werken.
[...]
Google naar MDI-X en je snapt waarom dat werkt. Hoe heb jij de aderparen 'een paar keer omgedraaid' eigenlijk? Heb je er inmiddels een dozijn RJ45-connectors doorheen gejaagd? Zo ja, gebruik je wel een fatsoenlijke krimptang?
Bedankt dus het kan wel. Dan heeft het ook geen nut gehad om die om te draaien. Ik heb de kant die in een ethernet socket zit veranderd, dus geen andere RJ45 connectoren er nog op gezet. Ik zet er morgen beneden een op, kijken of het dan wel goed gaat.
[...]
Welke kabel heb je op welke apparaten aangesloten?
Zoals gezegd: vanaf het modem gaat er één naar de TP-link router, dan gaat er een vanaf die router naar mijn kamer (in de socket), en dan gaat er een vanaf die socket naar mijn pc.
ExploitSolo schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 18:39:
Ik zou ook echt die kabel verdenken, sinds het ook geen verbinding krijgt op de Pi (welke overigens op 100MBit zit ivm NIC)
Ik ben onderhand inderdaad bang dat dit het geval is.

• ExploitSolo
Met socket bedoel je zo'n inbouwdoos? zoals http://www.patchkast.nl/r...doos-ongeschermd-wit.html?

Dan zou je nog even kunnen proberen door een kabel rechtstreeks vanaf de TP-Link router naar je PC, dan weet je mogelijk waar het probleem zit.

• DanielsWrath
  • Niet online
ExploitSolo schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 19:39:
Met socket bedoel je zo'n inbouwdoos? zoals http://www.patchkast.nl/r...doos-ongeschermd-wit.html?

Dan zou je nog even kunnen proberen door een kabel rechtstreeks vanaf de TP-Link router naar je PC, dan weet je mogelijk waar het probleem zit.
Die bedoel ik inderdaad. Ja dat zal ik morgen ook even doen, een RJ45 connector erop zetten i.p.v. de wall socket. Als dat allemaal niet werkt zal ik de huisbaas berichten dat de kabel kapot is. Als hij hem niet vervangt moet ik maar een kabel door de gang heen trekken.

• Demo

Demo

DanielsWrath schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 19:36:
[...]

Jup, altijd dezelfde kabel naar de meterkast. Denk dat daar ook het probleem zit. Ofwel een slecht opgezette RJ45 connector ofwel een hele kapotte kabel. Ga morgen even een andere connector erop zetten. Als dat niks doet zal ik mijn huisbaas informeren dat de kabel naar mijn kamer kapot is.
Hij heeft dus iets als dit gebruikt: [afbeelding]

Geen idee hoe dat werkt of hoe hij dat gedaan heeft, maar hij zei dat het moest werken.
Dat dacht ik al. Die ziet of er een draadje tussen punt A en punt B zit, maar niet of het cat5e of een ijzerdraad is.
Bedankt dus het kan wel. Dan heeft het ook geen nut gehad om die om te draaien. Ik heb de kant die in een ethernet socket zit veranderd, dus geen andere RJ45 connectoren er nog op gezet. Ik zet er morgen beneden een op, kijken of het dan wel goed gaat.
Is die wandsocket met schroefjes of met LSA snijconnectoren? In het laatste geval zou je elke keer de gekneusde uiteinden van de aders af moeten knippen en ze er (liefst met een Krone LSA-steker) weer netjes op steken.

Wat je ook kan doen, als je genoegen neemt met 100 Mbit: voor 100 Mbit worden maar twee aderparen gebruikt, dus als je aan beide kanten de volgende volgorde aan houdt, dan heb je ook een werkende netwerkkabel (er van uitgaande dat er één aderpaar beschadigd is)
1 bruin-wit
2 bruin
3 blauw-wit
4 groen
5 groen-wit
6 blauw
7 oranje-wit
8 oranje

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

• DanielsWrath
  • Niet online
Demoniac schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 21:10:
Is die wandsocket met schroefjes of met LSA snijconnectoren? In het laatste geval zou je elke keer de gekneusde uiteinden van de aders af moeten knippen en ze er (liefst met een Krone LSA-steker) weer netjes op steken.
Ja het is er een met snijconnectoren. Ik snap dat dat het beste is, maar ik was het vooral aan het uitproberen of iets er beter op werd. Ik hoop nog dat het probleem ligt bij de RJ45 connector beneden maar ik ben bang van niet...
Wat je ook kan doen, als je genoegen neemt met 100 Mbit: voor 100 Mbit worden maar twee aderparen gebruikt, dus als je aan beide kanten de volgende volgorde aan houdt, dan heb je ook een werkende netwerkkabel (er van uitgaande dat er één aderpaar beschadigd is)
1 bruin-wit
2 bruin
3 blauw-wit
4 groen
5 groen-wit
6 blauw
7 oranje-wit
8 oranje
Bedankt! Ik zal dit in mijn achterhoofd houden, maar ik denk dat ik een kabel over de gang heen laat lopen, is wel zo handig. Zit ik niet met deze clusterfuck |:(

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
<knip>
<Wat je ook kan doen, als je genoegen neemt met 100 Mbit: voor 100 Mbit worden maar twee aderparen gebruikt, dus als je aan beide kanten de volgende volgorde aan houdt, dan heb je ook een werkende netwerkkabel (er van uitgaande dat er één aderpaar beschadigd is)
1 bruin-wit
2 bruin
3 blauw-wit
4 groen
5 groen-wit
6 blauw
7 oranje-wit
8 oranje
Zou je ook aan kunnen geven waarom je dit schema adviseert? Er zijn voor netwerkverbindingen zoals bekend twee algemeen toegepaste adervolgordes, te weten 568A en 568B. Bij de gewone straight-verbinding (aan weerszijden eender) wordt doorgaans 568B aangehouden, Maar bij aan beide kanten gelijk voldoet 568A net zo goed. Waarom dan een afwijkend schema dat met geen van beiden overeen komt? Heeft dat schema een (speciale) reden van bestaan? Anders kun je toch net zo goed 568A of -B adviseren, waarom dan toch een (onbekend?) alternatief.

Edit:
Hoewel het afwijkt van zowel 568A als 568B voldoet het wel aan "aderpaartjes bij elkaar houden". Daar was ik even nieuwsgierig naar. Dus zou het volledig moeten werken, inclusief de hogere overdrachtssnelheid, dat wel. Maar de vraag van waarom blijft, waarom zou, als de aanbevolen volgorde door welke oorzaak dan ook, niet werkt, deze manier wel plotseling de oplossing zijn? Of is het de stille verwachting dat het toch een brakke verbinding is en dat het hierdoor gedwongen helemaal over moeten doen het euvel repareert?

[ Voor 20% gewijzigd door Techneut op 29-10-2015 12:26 ]

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
DanielsWrath schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 19:40:
[...]

Ik zie hierboven heel veel suggesties wat betreft kabels maar ik vind de bovenstaande quote al heel verdacht. Ik zou eigenlijk meteen al kijken hoe het zit met die Ubee Modem/Router. Zover ik uit het bericht heb begrepen werkt Ubee Modem/router --> TP-link router --> PC juist weer wel..

Ik zou dus eerst ervoor zorgen dat Ubee Modem/Router -> PC werkt (want dit moet gewoon werken), dan weet je ook meteen of het probleem misschien met je TP link router te maken heeft of niet. Daarna pas kabels testen.

• Demo

Demo

Techneut schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 23:10:
[...]
Zou je ook aan kunnen geven waarom je dit schema adviseert? Er zijn voor netwerkverbindingen zoals bekend twee algemeen toegepaste adervolgordes, te weten 568A en 568B. Bij de gewone straight-verbinding (aan weerszijden eender) wordt doorgaans 568B aangehouden, Maar bij aan beide kanten gelijk voldoet 568A net zo goed. Waarom dan een afwijkend schema dat met geen van beiden overeen komt? Heeft dat schema een (speciale) reden van bestaan? Anders kun je toch net zo goed 568A of -B adviseren, waarom dan toch een (onbekend?) alternatief.

Edit:
Hoewel het afwijkt van zowel 568A als 568B voldoet het wel aan "aderpaartjes bij elkaar houden". Daar was ik even nieuwsgierig naar. Dus zou het volledig moeten werken, inclusief de hogere overdrachtssnelheid, dat wel. Maar de vraag van waarom blijft, waarom zou, als de aanbevolen volgorde door welke oorzaak dan ook, niet werkt, deze manier wel plotseling de oplossing zijn? Of is het de stille verwachting dat het toch een brakke verbinding is en dat het helemaal over moeten doen het euvel repareert?
De verbinding werkt sort-of, dus de kans is redelijk aanwezig dat óf de hele kabel beschadigd is, óf één van de twee aderparen. Als het oranje of het groene aderpaar beschadigd is en blauw en bruin zijn nog in orde, dan ga je daar een prima verbinding mee kunnen opzetten. Misschien niet netjes, maar wel de meest pragmatische oplossing om niet een losse kabel door de gang te hoeven gooien. Daarnaast zijn er ook commercieel beschikbare vieze oplossingen die dit voor je doen, zodat je twee 100 Mbit verbindingen over één UTP-kabel kan laten lopen dus het is ook geen doodzonde ;)
DanielsWrath schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 22:20:
Ja het is er een met snijconnectoren. Ik snap dat dat het beste is, maar ik was het vooral aan het uitproberen of iets er beter op werd. Ik hoop nog dat het probleem ligt bij de RJ45 connector beneden maar ik ben bang van niet...
Wat ik me nog bedacht.. snijconnectoren hoor je te combineren met kabel met massieve kern (1 dikke koperdraad) en RJ45-stekkers met soepele kern. (veel dunne koperdraadjes) Er zijn stekkers voor massieve kern, maar een standaard RJ45-stekker ga je niet of alleen met grof geweld op een massieve kabel krijgen. Omgekeerd is de verbinding van soepele draad in een snijconnector niet optimaal (al werkt het bij mij thuis al jaren prima) en zeker niet als je de aders een aantal keer los gehaald hebt en weer terug geduwd.

Anyhow, als je een kabel door de gang gooit en het werkt, dan heb je in ieder geval het ongelijk van je huisbaas aangetoond mbt het werken van die kabel.

Pagina: 1