Professioneel Heftruck Syndroom
En ik zie net dat m'n andere tip failliet is gegaan
Leen Bakker is in ieder geval verschrikkelijk, niet aan beginnen.
Edit: De Bommel die hierboven ook genoemd is heeft trouwens ontzettend mooie spullen, dat zat helaas alleen boven m'n budget.
[ Voor 20% gewijzigd door Logico op 23-10-2015 11:45 ]
Carre (Volendam) <- super! daar heb ik alles gehaald. (exclusief badkamer natuurlijk)
Profijt
Als je toch aan het klussen ben, klus je meubels.PascalvE schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 11:09:
Ik heb recent een woning gekocht en ben me nu aan het oriënteren naar nieuwe meubels. Mijn budget is enorm dus dan roept iedereen als snel: IKEA. Maar ik wil geen IKEA-huis. Dus, wie weet betaalbare winkels die kwalitatief goede meubels leveren.
Ik ben nu vooral op zoek naar een 2 persoonsbed, 3zits (hoek)bank en goedkope maar degelijk kastjes voor in de badkamer.
Na 2 rondjes woonboulevard zie ik door de bomen het bos niet meer, dus ik hoor graag ervaringen van anderen.
Zo kan je vaak voor een prikkie zeer mooie 2ehands meubels op kopen en moderniseren door middel val schuren/verven of beitsen. Het 2e vereist veel meer schuurwerk afhankelijk van het materiaal.
Het nadeel is het is niet plaatsen en klaar. Voordeel, lekker authentiek of modern authentiek of wat je maar wilt en alles in je eigen smaak!
Via je vraag en aanbod zag ik dat je in utrecht woont/woonde. Dus ga ik geen duitse goedkope ketens opnoemen, maar mocht je naar duitsland rijden, Tedox heeft veel goedkope klusspullen. Verf is ook zeer goed. Meubels weet ik niet. https://www.tedox.de/
[ Voor 12% gewijzigd door Meneer iCy op 23-10-2015 11:48 ]
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
Volgens mij is het prijspijl in België ook wat lager qua meubels. Dus dat zou je ook nog kunnen overwegen.
Beide Skandinavisch geloof ik.
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Als je budget echt zo enorm is dan huur je toch gewoon een binnenhuisarchitect en een paar interieur designers in om de boel voor jou te regelen...PascalvE schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 11:09:
Ik heb recent een woning gekocht en ben me nu aan het oriënteren naar nieuwe meubels. Mijn budget is enorm...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Leenbakker, Kwantum en bouwmarkten zou ik overslaan. De kwaliteit is echt om te huilen daar ga je spijt van krijgen.
[ Voor 47% gewijzigd door alki op 23-10-2015 11:59 ]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Welke ik nog mis in dit topic: Montel voor banken en stoelen. Uitstekende prijs/kwaliteit als je in het "IKEA-segment" zoekt.
Alternatief qua prijs wel, qua kwaliteit niet.Fiber schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 11:58:
Als echt Ikea alternatief: Jysk is nog niet genoemd geloof ik: http://jysk.nl/over-jysk
Heb zelf een aantal dingen van de Jysk (grote slaapkamerkast, eettafel en stoelen) en de kwaliteit is waar ik voor betaald heb: redelijk matig. Vergelijkbaar met Leen Bakker zooi zeg maar.
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
[ Voor 28% gewijzigd door TommyGun op 23-10-2015 12:39 ]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Anoniem: 654400
Ikea is gammele rotzooi. Ziet er leuk uit, is nul komma niks qua kwaliteit. Ik heb 1x de fout gemaakt een hoop meubels bij Ikea te kopen, na 1x verhuizen is het me heel duidelijk wat voor troep het is. Spaanplaat en karton, valt uit elkaar waar je bij staat.PascalvE schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 11:09:
Ik heb recent een woning gekocht en ben me nu aan het oriënteren naar nieuwe meubels. Mijn budget is enorm dus dan roept iedereen als snel: IKEA. Maar ik wil geen IKEA-huis. Dus, wie weet betaalbare winkels die kwalitatief goede meubels leveren.
Ik ben nu vooral op zoek naar een 2 persoonsbed, 3zits (hoek)bank en goedkope maar degelijk kastjes voor in de badkamer.
Na 2 rondjes woonboulevard zie ik door de bomen het bos niet meer, dus ik hoor graag ervaringen van anderen.
Ik moet er ook niet aan denken wat er zou gebeuren als je een brandje hebt, dat fikt gruwelijk hard.
Anyway, toen wij ons huis hebben ingericht hadden we een klein budget, maar ik heb wel een schoonpa met een aanhanger. We hebben op Marktplaats buitenkansjes bij elkaar gezocht en zijn die door het hele land gaan oppikken. Zo heeft elk meubel zijn verhaal. Als je tijd wil investeren, kun je met een klein budget een hoogwaardig interieur bij elkaar sprokkelen.
Wat een kolder. IKEA heeft inderdaad meuk wat bestaat uit spaanplaat en karton+folie maar de duurdere meubels zijn gewoon van hout en doen niet of weinig onder van het spul wat je in andere winkels ziet. Het zal je nog verbazen waar de duurdere (design)meubels uit bestaan in de andere winkels.Anoniem: 654400 schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 12:44:
[...]
Ikea is gammele rotzooi. Ziet er leuk uit, is nul komma niks qua kwaliteit. Ik heb 1x de fout gemaakt een hoop meubels bij Ikea te kopen, na 1x verhuizen is het me heel duidelijk wat voor troep het is. Spaanplaat en karton, valt uit elkaar waar je bij staat.
En de extra tijd, benzine en overige kosten heb je wel meegenomen in je vergelijking?Anyway, toen wij ons huis hebben ingericht hadden we een klein budget, maar ik heb wel een schoonpa met een aanhanger. We hebben op Marktplaats buitenkansjes bij elkaar gezocht en zijn die door het hele land gaan oppikken. Zo heeft elk meubel zijn verhaal. Als je tijd wil investeren, kun je met een klein budget een hoogwaardig interieur bij elkaar sprokkelen.
[ Voor 18% gewijzigd door vhal op 23-10-2015 12:51 ]
Als je niet alle goedkoopste varianten neemt is het "IKEAAAAAAA" gevoel al snel eraf in je woning
edit: Het duurde even voordat ik doorhad dat je bedoelde dat je een krap budget hebt (weinig geld) en niet een "enorm budget" (veel geld); Of snap ik het nou nog niet?
Voor een krap budget: JYSK!
[ Voor 50% gewijzigd door Gamebuster op 23-10-2015 13:07 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Ik had een heel interieur van Ikea, bestaande uit een stuk of 10 meubels. Zeker niet allemaal de goedkoopste modellen. Bij demonteren en opnieuw monteren verplinterde het "hout", raakten die goedkope schroefjes etc. heel snel dolgedraaid. Dat terwijl de stokoude 2e handsjes die mijn vrouw meenam moeiteloos te demonteren en opnieuw te monteren waren, ze was al een keer of 4 verhuisd, geen centje pijn.vhal schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 12:48:
Wat een kolder. IKEA heeft inderdaad meuk wat bestaat uit spaanplaat en karton+folie maar de duurdere meubels zijn gewoon van hout en doen niet of weinig onder van het spul wat je in andere winkels ziet. Het zal je nog verbazen waar de duurdere (design)meubels uit bestaan in de andere winkels.
Dat er meubels zijn van fatsoenlijk materiaal zal best, maar maatgevend of standaard is dat zeker niet.
Budget is budget. Het is niet zo dat er opeens extra euri uit de lucht kwamen vallen voor de diesel en overige kosten.En de extra tijd, benzine en overige kosten heb je wel meegenomen in je vergelijking?
Ik denk dat ons interieur ongeveer de helft heeft gekost van gemiddelde Ikea meubels, incl. brandstof. Tijd is er niet in verdisconteerd, als je een uurloon rekent van 20 euro ofzo, tsja, dan wordt het een heel stuk duurder.
Veel Ikea spul zoals kasten en zo kan inderdaad niet zo goed tegen verhuizen naar mijn idee...Anoniem: 654400 schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 13:04:
[...]
Ik had een heel interieur van Ikea, bestaande uit een stuk of 10 meubels. Zeker niet allemaal de goedkoopste modellen. Bij demonteren en opnieuw monteren verplinterde het "hout", raakten die goedkope schroefjes etc. heel snel dolgedraaid. Dat terwijl de stokoude 2e handsjes die mijn vrouw meenam moeiteloos te demonteren en opnieuw te monteren waren, ze was al een keer of 4 verhuisd, geen centje pijn...
Een showroom model met korting kopen bij de wat duurdere winkels kan trouwens ook nog wel eens leuk zijn. Maar dat moet je dan net treffen.
[ Voor 10% gewijzigd door Fiber op 23-10-2015 13:13 ]
Pronto is idd ook een optie, goed en niet al te duur.
Laat aub Leenbakker links liggen, ga dan nog liever bij een jysk of een kwantum te kijken. Hebben ook goed spul voor weinig.
[ Voor 23% gewijzigd door MartijnAbel op 23-10-2015 13:11 ]
Klopt, maar leenbakker/kwantum/gamma/praxis etc ook niet. Vaak telt ook hoe het in elkaar gezet wordt. Velen pakken een accuboormachine en zet lekker de kracht op boren ipv stand 1/2 te gebruiken en dan met de schroevendraaier af te maken of alles met de schroevendraaier.Fiber schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 13:10:
[...]
Veel Ikea spul zoals kasten en zo kan inderdaad niet zo goed tegen verhuizen naar mijn idee...
Het vervoeren speelt vaak ook hoe het vervoert wordt. Vaak wordt het snel zonder dekens etc vervoert en daar kan dat materiaal ook niet goed tegen.
Alles in het goedkope segment kan niet goed tegen verhuizen en het goedkope segment van ikea valt hier ook onder. Daarentegen ziet het goedkope segment van Ikea er wel stukken beter uit dan van de leenbakker/kwantum/gamma/praxis etc.
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
Ik begreep dat ook al niet.Gamebuster schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 13:04:
edit: Het duurde even voordat ik doorhad dat je bedoelde dat je een krap budget hebt (weinig geld) en niet een "enorm budget" (veel geld); Of snap ik het nou nog niet?
Voor een krap budget: JYSK!
Dan vallen Boconcept en Kvik wel een beetje af. Zeker voor Boconcept moet je wel wat budget hebben.
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Rest van de reacties ga ik nu doorspitten, thanks!
Dit inderdaad! Er vanuit gaande dat je straks kunt sparen: koop nu een redelijk uitziend setje meubels, en vervang dit in de loop der jaren door (duurder) kwaliteitsspul.Bij IKEA hoef ik mij niet zo schuldig te voelen als ik na een jaar of twee weer eens wat anders koop, de prijzen zijn daar ook naar.
blub
Sowieso als je ideeën wilt opdoen wat je allemaal zou kunnen doen met Ikea spul zonder het op Ikea te laten lijken kun je ook eens op sites als Ikeahackers kijken.
Ik heb in elk vertrek wel iets van Ikea, en dat is soms best robuuste meuk. Ik heb samen met mijn vader ook een Pax kast gemaakt in een nis. True, ze hebben alleen standaard maten, dus we hebben de boel af moeten werken met een blende aan de zijkant (5 cm breed) en een plint aan de bovenkant (8cm hoog). Maar ik was wel voor 800 euro klaar, op maat was ik meer dan het dubbele kwijt geweest, dat ging ruim boven de 2k. En ik ben best tevreden over die Pax. Die staat er volgens mij over 15 jaar nog.
Het is wel waar dat niet alles bestend is tegen uit elkaar halen en weer in elkaar zetten. Maar dat geldt voor Leen Bakker / Kwantum / Gamma meuk ook. Maar op zolder hebben we ook een Kallax staan (heette vroeger anders?), en dat is ook best een robuust ding.. En de Billy van mijn vriendin hebben we ook prima weer in elkaar gekregen (staat ook op zolder)...
Bank en verlichting heb ik overigens ook ergens anders gehaald. Zou er denk ik ook niet zo snel een bed kopen. Maar als je selectief bent hebben ze best leuk spul voor een prima prijs.
Die keukens van Ikea zijn overigens ook zo slecht nog niet...FreakNL schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 14:09:
Iedereen mag bashen wat hij wil. Maar ik ben juist fan van Ikea.Natuurlijk, je moet niet heel je huis volplempen met Ikea meuk, dan wordt het bijna een Zweedse showroom. Maar verder ben ik goed te spreken over Ikea. Ik heb vorig jaar een huis gekocht, en als je dan een keuken van 10k neer moet zetten (dat doe ik dan niet bij Ikea!)...

3 persoons (hoek)bank, met hoge rug. €1200,-
Fauteuil €350,-
2 persoons bed, boxspring minimaal 160x210. €1200,-
[ Voor 9% gewijzigd door PascalvE op 23-10-2015 14:49 ]
Dank, die ga ik opzoeken. Boxspring advies mag dus achterwege blijvenFiber schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 14:51:
Over (boxspring) bedden is al een apart topic, als het er niet meer zijn. Laten we dat hier niet dunnetjes over gaan doen...
Ik heb wel het sterke idee dat het minder wordt. Vooral bij meubels die al langere tijd in de collectie zijn lijkt het wel alsof de materialen steeds net wat goedkoper worden.razorhead schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 14:50:
Ikea fan hier, het is al eerder gezegd: Zet een kast van leenbakker/kwamtum/gemiddelde bouwmarkt/vergelijkbaar naast een kast van ikea, dan zie je een erg groot verschil ik kwaliteit: gebruikte hout, sluitingen,ophanging etc.is van Ikea echt vele malen beter.
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Weet ik niet, maar zou kunnen hier en daar. Ik heb juist het idee dat Ikea de laatste tijd een beetje probeert te upgraden met spullen die helemaal niet zo super goedkoop zijn, maar wel mooi en goed gemaakt zijn.ATS schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 14:58:
[...]
Ik heb wel het sterke idee dat het minder wordt. Vooral bij meubels die al langere tijd in de collectie zijn lijkt het wel alsof de materialen steeds net wat goedkoper worden.
Een alternatief is de kringwinkel/kringloopwinkel. Je zult er denk ik wel meerdere moeten bezoeken voor je al je meubels bij elkaar hebt en als je zelf nog een beetje handig bent kun je die spullen er zelfs nog modern uit laten zien (ander kleurtje doet al veel).
Ik vind Ikea ook beter als een Leenbakker. Voel eens hoe licht zo'n deurtje is bij Leenbakker en kijk dan nog eens naar de prijs. Pas bij de Kraker in Turnhout geweest, dat concept lijkt veel op dat van Ikea (grote winkel, nummertjes opschrijven) maar het proces is iets minder gestroomlijnd. Wat ze wel leuk doen is dat het personeel de spullen voor je in de auto kan leggen, maar dat duurde dermate lang dat ik het achteraf liever zelf gedaan had (veel klanten met veel spullen waar ik op moest wachten), De spullen zien er in de winkel allemaal perfect uit, zijn heel mooi in elkaar gezet. Maar toen ik zelf aan de slag ging merkt ik toch dat de kwaliteit van bijvoorbeeld boorgaten slechter was als bij Ikea. De gaten waren slordiger geboord en bij een plank zaten ze zelfs aan de verkeerde kant vergeleken met de tekening. Heb die plank er maar achterstevoren ingezet omdat ik geen zin had om terug te gaan. De kast ziet er nu iets anders uit als op de tekening, maar het is ook niet dat je ziet dat het niet zo hoort.razorhead schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 14:50:
Ikea fan hier, het is al eerder gezegd: Zet een kast van leenbakker/kwamtum/gemiddelde bouwmarkt/vergelijkbaar naast een kast van ikea, dan zie je een erg groot verschil ik kwaliteit: gebruikte hout, sluitingen,ophanging etc.is van Ikea echt vele malen beter.
[ Voor 64% gewijzigd door Marzman op 23-10-2015 15:35 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Handig als ik zonder zoeken snel klaar wil zijn.
Zo heb ik laatst een bed gekocht omdat ik snel een nieuw bed nodig had. Bed/lattenbodem/matras/lakens/dekens/kussens. Alles bij elkaar 102 euro helemaal nieuw. ja het kwaliteit waar je niet altijd op wilt slapen maar voor nood en snel inkopen is het een ideale winkel.
Ons duurdere matras hebben we daar ook vandaan (was is iets van 400 euro voor het matras)
Wij kijken grotendeels altijd eerst bij ikea en als zij iets niet hebben kijken we verder. omdat prijs/kwaliteit in onze ogen zeer goed is bij ikea. (zelfs de bijkeuken is hier van ikea).
maar er zijn ook genoeg zaken waarbij we niet geslaagd zijn bij ikea. bijvoorbeeld een slaapkamer kast van exact 180cm breed en 220 hoog. Hiervoor konden we bij ikea niet terecht en zijn we uiteindelijk uitgekomen bij "goossens wonen en slapen". maar de kast koste wel meteen 900 euro...
Ook voor de salontafel konden we niet slagen bij ikea dachten we. maar uit eindelijk een kallax 1x4 gepakt en er 6 wieltjes van de gamma eronder gezet.
Op een 1 of andere manier zit ikea in een soort sweet spot met prijs en kwaliteit.
Je hebt voor 5 euro een lack tafel. mooi en best stevig, maar ook zo kapot. gelukkig kan je elk jaar een nieuwe kopen voor 5 euro, daarop loop je niet leeg.
Of je koopt voor 200 euro een tafeltje bij goossens mooi en stevig, maar wel prijzig.
Ik heb zelf ook naar alternatieven gezocht voor ikea (omdat ik er echt te veel van heb).
- Je hebt wonen XL, maar de meubels spreken me daar echt niet aan, maar misschien is het je smaak.
- Praxis heeft meubelen, niet erg super duur maar kwaliteit echt ondermaats. (mijn ikea meubelen gaan al 6 verhuizingen mee) de praxis kasten begonnen na verhuizing 3 uit elkaar te vallen en na verhuizing 6 heb ik ze weggegooid).
- Lidl heeft af en toe meubelen -> troep, alles is uiteindelijk stuk gegaan. (bed en kasten gehad)
- gamma alleen een kast -> viel ook uit elkaar.
- goossens -> kwaliteit lijkt echt goed te zijn, heb nog niet geprobeerd de kast te verhuizen. maar staat zeer stevig en netjes afgewerkt overal, maar gezien de prijs niet wat je zoekt.
meer ervaringen kan ik helaas niet delen. ik kom door de prijs/kwaliteit vaak uit op ikea als ik gewoon iets nodig heb.
Zodra ik iets specifieks zoek met speciale maten/wensen dan kan ik vrijwel nooit slagen bij ikea. En kom ik vanzelf bij winkels terecht die het wel hebben. wel voor een duurdere prijs. Maar omdat we dan exact weten wat we exact willen hebben. wordt ons huis langzaam van ikea ontdaan.
9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber
Een (voordelig) alternatief voor de Ikea is de kringloop en marktplaats. Als je geen morele bezwaren hebt om tweedehands spul of daar te kopen (die personen zijn er ook) dan kun je daar zeker goede meubelen voor een leuke prijs halen. Ook zijn de meubelen doordat ze veelal van daadwerkelijk hout zijn makkelijk te voorzien van een eigen kleur of stijl.
Afhankelijk waar je woont. Kijk eens over de grens. Wij wonen vlak bij Duitsland en daar zijn de meubelen veelal voordeliger dan de Ikea en qua materiaalgebruik is het in mijn optiek gelijk(spaanplaat met kunststof). Sinds ik over de grens ben wezen kijken vind ik Ikea dan ook te duur versus wat je krijgt. Alleen over de Duitse meubelsmaak kan men zo af en toe wel twisten.
[ Voor 20% gewijzigd door DerKleinePunkt op 23-10-2015 16:17 ]
Ein kleiner Punkt in einer grossen Welt
Als je dit aanhoudt-- mijn bankstel & fauteul zijn van De Troubadour, ietsjes duurder. misschien kan je kijken voor een showmodel. http://www.detroubadour.nl/PascalvE schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 14:48:
Ik ben zeker van plan om via marktplaats/tweedehands en vintage zaken wat leuks bij elkaar te zoeken. En er zal ook zeker wat van IKEA bijkomen (ik ben geen hater). Maar een paar grote aankopen wil ik toch niet via die twee wegen doen. Hierbij wat specifieker mijn budget voor de meest urgente aankopen:
3 persoons (hoek)bank, met hoge rug. €1200,-
Fauteuil €350,-
2 persoons bed, boxspring minimaal 160x210. €1200,-
Bed is dan wel weer van Ikea, idd, boxspring
Het zijn geen meubelstukken voor het leven en zeker geen erfstukken, maar Ikea heeft ook genoeg meubelen van echt hout (van goedkoop vurenhout tot eiken http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S59131626/ )DerKleinePunkt schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 16:12:
Dat hier zoveel mensen zijn die de Ikea goedkoop vinden...persoonlijk vind ik het al jaren "te duur". Persoonlijk hebben wij in tegenstelling tot mensen hier goede ervaring met de dankstellen van Leen Bakker. De prijs was (aanzienlijk) lager dan de Ikea en qua kwaliteit hebben wij nog geen verschil gemerkt ten opzichte van een Ikea bank. In mijn optiek betaal je bij Ikea voor het gemak en de service. Nu zeg ik niet dat Leen Bakker gelijk aan kwaliteit is. Je krijgt wat je betaald en de volgende zin bedoel ik dan ook in het algemeen. Maar het meeste Ikea spul wat ik in handen heb gehad is spaanplaat met kunststof overtrokken. Dit hoeft wat mij betreft niets over de kwaliteit te zeggen, maar voor mij is het wel de reden dat ik geen fan meer ben van Ikea. Je bent bijna altijd verplicht om nieuwe meubelen te moeten kopen. Ouden hergebruiken door ze een andere kleur te schilderen is er niet bij.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
IKEA Hacks zijn soms best geinig. Vind dit een mooi voorbeeld van de kast Billy.vhal schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 15:34:
Op pinterest e.d. zijn genoeg IKEAhacks te vinden om je Billy-boekenkast e.d. om te toveren tot totaal iets anders.
En natuurlijk kan je het ook zelf modden
[afbeelding]
Een IKEA Hemnes vitrinekast met IKEA led spots die ik kan bedienen met een Philips Living Colors remote
Goed spul, staat zeker boven Leenbakker cs. Qua kwaliteit durf ik ze net onder een Hoogenboezem te plaatsen. Qua prijs zeker, ze zijn een stuk goedkoper.
Crux is dat het cash&carry is. Zelf ophalen dus. Aanhangers hebben ze, kost weinig, busje ietsje meer maar nog steeds niet heel veel
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Tot nu toe was dat de enigste miskoop bij Ikea. Ik heb hier nog een keuken en een kast van ze. Prima spul!
O, en de buitenmeubelen die ik ook van Ikea had zijn na 2 seizoenen ook rijp voor de brandstapel.
Die Woood collectie die oa bij Karwei te koop is is inderdaad mooi spul.
Daar heb ik een eettafel en audiomeubel van. Echt mooie producten.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Oef, doet mij opeens weer aan Seats & Sofa's denken, met die vreselijk vern**keratieve prijzen...The Eagle schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 19:38:
[...]
Crux is dat het cash&carry is. Zelf ophalen dus. Aanhangers hebben ze, kost weinig, busje ietsje meer maar nog steeds niet heel veel
Wij hebben een grote ronde longebank van 1 jaar oud gekocht voor 300 euro, zaten de bonnetjes nog bij, had nieuw 3500 euro gekost. Vervoer was even een gedoe, maar qua kwaliteit zit je op een totaal ander niveau dan met welke Ikea bank dan ook, terwijl je goedkoper uit bent. Of de ombouw van ons bed, komt van een kwaliteitszaak, nieuwprijs 1800 euro, 2-3 jaar oud, voor 250 euro meegenomen. Heel makkelijk te demonteren en weer in elkaar te zetten.
Je moet wat tijd investeren om de buitenkansjes te vinden, maar dan heb je wel echte meubels.
Ben ik zelf ook eens geweest, gewoon om eens te zien wat ze hadden. Ik had op dat moment niet een bijzonder krap budget, maar die prijzen daar... Ik heb er uit principe niets gekocht.Smuggler schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 15:55:
- goossens -> kwaliteit lijkt echt goed te zijn, heb nog niet geprobeerd de kast te verhuizen. maar staat zeer stevig en netjes afgewerkt overal, maar gezien de prijs niet wat je zoekt.
Het is al genoemd hier, maar Trendhopper is een leuke winkel. Ik heb daar destijds verschillende dingen gekocht (o.a. bank en kledingkast) en kom er nu nog af en toe eens. Het is nog niet echt oud, maar na 3 jaar ziet het er nog uit als nieuw. Ook de bank deukt niet in tot op de grond.
Verder heb ik mijn bed van BeterBed, maar ben ook bij Swiss Sense geweest. Beiden volgens mij goede winkels en niet al te duur. Swiss Sense heeft ook wel eens een budget-afdeling met flinke kortingen. De goedkoopste optie wat bed betreft is gewoon een ledikant ipv boxspring.
[ Voor 19% gewijzigd door LA-384 op 23-10-2015 20:49 ]
Mijn huis had al een ikea keuken. Sommige dingen daar aan zijn goed, andere niet. Zo zijn de gekozen deurtjes van het duurdere soort en die houden zich goed maar is er een goedkoop en lelijk blad gekozen. Ik zou best voor een ikea keuken durven gaan maar dan wel de goede spullen uitzoeken.
Qua prijs-kwaliteit verhouding een heel stuk beter dan leenbakker. Ooit een kast gekocht voor mijn studentenkamer, wat een drama. Ikea bed van mijn vriendin bevalt beter dan het BeterBed bed dat ik had en nu inmiddels naar de logeerkamer is verkast.
Banken echter vind ik bij ikea niet tof. Twee keuzes: of je hangen in de winkel al, niet strak. Of ze zijn net zo duur als een (andere?) goede winkel. Ik heb dus toen het geld op was aan het huis zelf, even voor een tweedehands optie gekozen: twee banken voor 100 euro. Als er iets is dat hard afschrijft zijn het wel meubels. En eigenlijk bevalt die bank zo goed dat ie nog even blijft. Mijn ouders vinden hem zelfs beter zitten dan hun dure Goossens set.
[ Voor 4% gewijzigd door Wuursj op 23-10-2015 21:04 ]
droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst
Wees gerust, Pronto lijkt gelukkig in niks op S&SFiber schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 19:55:
[...]
Oef, doet mij opeens weer aan Seats & Sofa's denken, met die vreselijk vern**keratieve prijzen...
De enige overeenkomst is dat ze beide geen echte bezorgdienst hebben. Voor de rest is pronto een prima winkel met goed personeel, en leuke niet al te dure meubels
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Spaanplaattroep = spaanplaattroep, ongeacht waar je het koopt.Anoniem: 654400 schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 13:04:
[...]
Ik had een heel interieur van Ikea, bestaande uit een stuk of 10 meubels. Zeker niet allemaal de goedkoopste modellen. Bij demonteren en opnieuw monteren verplinterde het "hout", raakten die goedkope schroefjes etc. heel snel dolgedraaid. Dat terwijl de stokoude 2e handsjes die mijn vrouw meenam moeiteloos te demonteren en opnieuw te monteren waren, ze was al een keer of 4 verhuisd, geen centje pijn.
Dat er meubels zijn van fatsoenlijk materiaal zal best, maar maatgevend of standaard is dat zeker niet.
Bij Ikea heb je voor bijna iedere meubeltype een spaanplaatoptie en een houten. De spaanplaatoptie is... spaanplaat. En zuigt. De houten meubels zijn gewoon goed, net zoals houten meubels elders.
Ik deel jouw ervaringen met Ikea spaanplaatkeukenzooi, meeverhuisd na 5 jaar in vorige woning, maar totaal niet meer geschikt om in dit huis op te zetten. Daar staat tegenover dat ik Ivar kasten (zo cliche Ikea als maar zijn kan) heb, dus eenvoudig grenenhout, die ik ondertussen bijna een kwart eeuw heb, zeker 5 verhuizingen meegemaakt hebben en probleemloos hun werk doen in ons nieuwe woning naast identieke exemplaren van 15, 10 en 5 jaar oud. Dat spul is oerdegelijk en toch behoorlijk goedkoop.
Dus ja, er is zeker troep bij Ikea te koop, maar als je dat koopt ligt het probleem niet bij Ikea

Verder on-topic qua alternatieven - bij beperkt budget en wens om niet 13-in-een-dozijn te wonen zou ik al snel richting kringloopwinkels kijken. Wat je er vindt is enorm uiteenlopend, maar als je goede kwaliteit kunt herkennen kun je het vaak goedkoop krijgen en het feit dat het goede kwaliteit is van X-jaar geleden garandeert bijna dat je huis er uniek uit zal zien.
Oslik blyat! Oslik!
Maar vaak dan weer niet goedkoop. Bv die kledingkasten zijn prima dingen, maar zeker niet goedkoop.dion_b schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 22:37:
[...]
Spaanplaattroep = spaanplaattroep, ongeacht waar je het koopt.
Bij Ikea heb je voor bijna iedere meubeltype een spaanplaatoptie en een houten. De spaanplaatoptie is... spaanplaat. En zuigt. De houten meubels zijn gewoon goed, net zoals houten meubels elders.
Ik heb gewoon goedkope zooi van Ikea gekocht en in de loop der tijd het vervangen met mooiere meubelen. Dat is beter dan nu je budget uitrekken en iets kopen dat eigenlijk ook niet echt mooi is.
I hit the CTRL key, but I'm still not in control!
Niet zo goedkoop als spaanplaatzooi, maar in vergelijking met ander houten spul is het zeker niet duur. Ik sluit me aan bij de mensen die zeggen dat Ikea erg goede prijs-kwaliteitverhouding heeft. Wil je kwaliteit, dan gaat prijs omhoog, maar nog steeds erg scherp. Wil niet zeggen dat je niet goedkoper kan krijgen dan Ikea (maar wel prut) of aanzienlijk betere kwaliteit (maar wel flink duurder).Megamind schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 22:40:
[...]
Maar vaak dan weer niet goedkoop. Bv die kledingkasten zijn prima dingen, maar zeker niet goedkoop.
Ik heb gewoon goedkope zooi van Ikea gekocht en in de loop der tijd het vervangen met mooiere meubelen. Dat is beter dan nu je budget uitrekken en iets kopen dat eigenlijk ook niet echt mooi is.
Overigens is zelfbouw wel degelijk goedkoper en flexibeler, maar dan moet je het (goed) kunnen. Ik heb het aangedurfd met bureau en bed hier. Bed ben ik tevreden mee, moest met zeer specifieke (afwijkende) afmetingen in beperkte ruimte, is goed gekomen, maar bureau... tja, er is aan te zien dat de korte tijd dat ik in een timmerfabriek gewerkt heb niet bijzonder leerzaam was
Overigens halen wij bijna alles wat we niet zelf maken bij Ikea, maar dat heeft veel te maken met feit dat het op loopafstand is en met een peuter andere voordelen biedt

Klinkt interessant. Münster ligt niet bepaald op de route, maar Oberhausen kom ik vaak genoeg langs dat ik een keer binnen kan springen.itsalex schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 22:44:
Ik was laatst in Duitsland bij Finke.de in Münster. Wat een toko en ik vind het echt dat daar een veel betere keuze is dan bij Ikea/WoonExpress of andere toko's. Ik wilde ook nog langs bij Xxxl.de maar daarvoor was ik te laat.
[ Voor 5% gewijzigd door dion_b op 23-10-2015 23:05 ]
Oslik blyat! Oslik!
[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 23-10-2016 15:15 . Reden: Leeg vanwege privacy. ]
Mijn ervaringen met de Bommel zijn ook goed, bijna al mijn meubels daar gehaald. Ook de koopjeszolder in de Lier is daarbij interessant, vaak goed spul voor een leuke prijs.Basz0r schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 11:16:
Ik heb goede ervaringen met de Bommel. Aangezien je budget enorm is, zul je je daar vast wel vermaken
Bij Finke kan je van bijvoorbeeld € 50 tot € 5.000 eettafels krijgen. Je hebt echt dure merken (Rolf Benz) daar maar ook goedkope merken.dion_b schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 22:47:
[...]
Niet zo goedkoop als spaanplaatzooi, maar in vergelijking met ander houten spul is het zeker niet duur. Ik sluit me aan bij de mensen die zeggen dat Ikea erg goede prijs-kwaliteitverhouding heeft. Wil je kwaliteit, dan gaat prijs omhoog, maar nog steeds erg scherp. Wil niet zeggen dat je niet goedkoper kan krijgen dan Ikea (maar wel prut) of aanzienlijk betere kwaliteit (maar wel flink duurder).
Overigens is zelfbouw wel degelijk goedkoper en flexibeler, maar dan moet je het (goed) kunnen. Ik heb het aangedurfd met bureau en bed hier. Bed ben ik tevreden mee, moest met zeer specifieke (afwijkende) afmetingen in beperkte ruimte, is goed gekomen, maar bureau... tja, er is aan te zien dat de korte tijd dat ik in een timmerfabriek gewerkt heb niet bijzonder leerzaam was
Overigens halen wij bijna alles wat we niet zelf maken bij Ikea, maar dat heeft veel te maken met feit dat het op loopafstand is en met een peuter andere voordelen biedt
[...]
Klinkt interessant. Münster ligt niet bepaald op de route, maar Oberhausen kom ik vaak genoeg langs dat ik een keer binnen kan springen.
Zo zocht ik een rond glazen eettafel die je ook kan uittrekken, hebben ze daar. Eventueel een vierkante of rechthoekige glazentafel, hebben ze. Ook in een leuke prijs klasse vanaf € 300 voor glazen tafels en je kan dan ook kiezen voor de poot eronder (dus 1 poot (ook nog keuze voor vierkant of rond) of 4 poten (ook nog keuze welke kleur) en dan nog de keuze qua glas, zwart, bruin, doorzichtig of melkglas)). Voor deze glazen tafels heb ik half Nederland moeten afzoeken en nog niet gevonden.Ik ga straks weer even naar autodealer (ga de naam niet zeggen anders gaan we straks over de dieselaffaire hebben) Hengelo voor de winterbandenwissel en dan lekker doorrijden (is wel uurtje rijden) daarnaar toe want ik heb nog wat meubilair nodig en even kijken. Het is niet in de buurt maar is wel leuk om door 5.000 m2 te lopen. Ben je een halve dag zoet en ze hebben een toprestaurant met nog leuke prijzen en lekkere dingen.
I hit the CTRL key, but I'm still not in control!
De kritiek op de goedkope kasten van de bouwmarkt/Leen Bakker/Kwantum etc. kan ik onderschrijven. Het is goedkoop en er is op elke cent bespaart. Op bepaald moment had ik een kast waarvan de bovenkant en de onderkant van de kastplanken niet meer afgewerkt was.
Over de Ikea ladenkast, boekenkast en bank die ik voor weinig geld heb gescoord ben ik beter te spreken. Ook geen topkwaliteit maar heel wat acceptabeler.
Als je iets zoek wat kwaliteit heeft en tijdloos vormgegeven is kost het wat maar kan het ook lang meegaan. Ik heb eens een afgedankte Fristho eettafel gekregen. Jammer genoeg hadden onkundigen het tafelblad gelakt (dat doe je dus bij goedkope Ikea tafeltjes, niet bij dure meubels van edele houtsoorten), dat heb ik er heel voorzichtig afgeschuurd. De overblijvende fineerlaag is erg dun en word geolied. Het is een fraai stukje design en meubelmakersvakmanschap waar je niet snel op uitgekeken raakt.
[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij
[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij
Dat dit een afhaalformule is klopt niet. Het zijn franchise formules en daarom kan er verschil zitten in voorwaarden Meestal moet je wel wat bezorgkosten betalen. Maar kijk onderaan de streep.
Xooon, Henders&Hazel zit daar weer een stapje boven, maar zijn echt mooie concepten. Vaak ook redelijke levertijden en worden door bijna alle dealers gratis bezorgd boven bedrag X
IN.HOUSE meubelen is ook de moeite waard.
(zal niet ontkennen dat ik in deze handel actief ben)
Maar het duurt langer om te doen en te drogen, dan op en neer naar de Ikea voor een nieuw tafeltje en de boel in elkaar zetten. Je hebt dus nog steeds geen businesscase voor het lakkenObelink schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 19:02:
Maar als dat nieuwe tafeltjes alweer op is, is het gelakte tafeltje nog steeds goed. En zo duur is lakken nu ook weer niet.
Ik vind ikea juist een van de weinigen die meestal wel een goede prijs kwaliteit verhouding biedt.
Daarnaast is er eigenlijk geen ander bedrijf die net zo goed is in service en garantie.
Dat laaste klopt zeker, maar als ik een Ikea huis binnenstap, zie ik geen mooi interieur. In mijn logeerkamer heb ik wel een ikea ledikant, kast en bureau. Prima voor dat doel, maar moet er niet aan denken om dat in de woonkamer te hebben.Figo112 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 09:15:
Ik heb niet alle reacties gelezen, maar begrijp niet waarom ikea zo een probleem is?
Ik vind ikea juist een van de weinigen die meestal wel een goede prijs kwaliteit verhouding biedt.
Daarnaast is er eigenlijk geen ander bedrijf die net zo goed is in service en garantie.
Als je puur kijkt naar functionaliteit is Ikea prima spul. Een bank is een bank etc. Maja het oog wilt ook wat
Kijk als het niet bij je past dan is het een ander verhaal. Maar ik denk zo van heb je niet al teveel te besteden dan zou ik eerder de focus leggen op service en garantie, dan dat het echt helemaal mijn smaak moet zijn.
En anders kom je uit bij Jysk, Wehkamp, Leenbakker en/of karwei. Wehkamp is ook wel een aanrader.
Nee slimmerik, het gaat niet om een business case maar om je interieur. En daar mag je best wat moeite insteken. Het gaat erom dat je na een paar weken alweer tegen een lelijk bekrast oppervlak aan zit te kijken. Dat je denkt, had ik maar iets beters gekozen. Dat je op je vrije middag naar de Ikea moet karren die bij de meeste mensen niet om de hoek ligt. Dat je een hoop brandstof verstookt en het milieu belast om dat ene rot tafeltje, waar je naar een paar weken alweer met ergernis naar zit te kijken omdat het alweer zo bekrast is.The Eagle schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 11:30:
[...]
Maar het duurt langer om te doen en te drogen, dan op en neer naar de Ikea voor een nieuw tafeltje en de boel in elkaar zetten. Je hebt dus nog steeds geen businesscase voor het lakken
Dat bespaar je je door wat moeite te steken in het lakken van zo'n tafeltje. Wat bovendien stukken beter oogt. Maar als het jouw levensvervulling is elke paar maanden met een auto vol jengelende kinderen weer een nieuw tafeltje te halen dan moet je dat vooral doen.
[ Voor 99% gewijzigd door Firefly III op 23-10-2016 15:14 . Reden: Leeg vanwege privacy. ]
FCG
Maar moet eerlijk bekennen dat wanneer ik net op mijzelf ging wonen zo'n beetje alles Ikea was en dit met de jaren uitgefaseerd is. Nooit klachten over gehad.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Leenbakker/karwei/kwantum etc dat is allemaal spaanplaat zooi. Koop daar geen kasten/bedden/banken. Ook banken van pronto zijn vaak van binnen mdf/spaanplaat.
Kasten etc da's allemaal spul waarvan je verwacht dat het langer meegaat, dan moet je gewoon echt houten meubelen kopen. Als de montagemanier niet super is, dan kun je dat altijd zelf nog fixen.
Spaanplaat breekt en scheurt.
Het ligt niet alleen aan hout vs. spaanplaat, het geheel wordt doorgaans in elkaar gezet met goedkope schroefjes etc. met kwaliteit nul. De kwaliteitsmeubels konden we heel eenvoudig uit elkaar halen en weer in elkaar zetten omdat ze met stevige beugels e.d. in elkaar te zetten, schuiven en klikken zijn. Een keer of 3, 4 uit elkaar gehaald en nog altijd solide. Hoe anders was het bij de Ikea meubels.dion_b schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 22:37:
[...]
Spaanplaattroep = spaanplaattroep, ongeacht waar je het koopt.
Ik deel jouw ervaringen met Ikea spaanplaatkeukenzooi, meeverhuisd na 5 jaar in vorige woning, maar totaal niet meer geschikt om in dit huis op te zetten. Daar staat tegenover dat ik Ivar kasten (zo cliche Ikea als maar zijn kan) heb, dus eenvoudig grenenhout, die ik ondertussen bijna een kwart eeuw heb, zeker 5 verhuizingen meegemaakt hebben en probleemloos hun werk doen in ons nieuwe woning naast identieke exemplaren van 15, 10 en 5 jaar oud. Dat spul is oerdegelijk en toch behoorlijk goedkoop.
Dus ja, er is zeker troep bij Ikea te koop, maar als je dat koopt ligt het probleem niet bij Ikea
Ik heb nog nooit een degelijk montage/demontage systeem gezien bij een Ikea meubel. Zal deels business case zijn, bij verhuizen gaat het aan gort en kun je weer naar Ikea voor nieuwe meuk. Zo blijven ze lekker verkopen. Ik houd van duurzame meubels, die decennia lang meegaan.
Overigens moet je Ikea kasten ook heel vaak aan de wand monteren. Ik houd mijn muren liever een beetje intact en prefereer meubels die van zichzelf stabiel zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 654400 op 26-10-2015 16:55 ]
Maar staat die kast daar nou op een plint? Als je zo'n Buurman bent moet je helemaal geen kasten bouwen in elkaar zetten en het advies om een boormachine te pakken en een schroef in de muur te draaien lijkt me dan ook levensgevaarlijk
Heb overigens een brede versie daarvan, maar die staat tegen een schuine muur. Maar er staat toch een bureau voor, dus dat ding kan onmogelijk vallen.
Die kasten hebben lades met een extreem dunne bodem en de achterkant is van dat softboard. De voorkant is ook dikker dan de bovenkant, dus je hebt wel een naar zwaartepunt. Maar omvallen zonder hem echt om te trekken lijkt me sterk. M'n ouders hebben de kleine versie en ik zie dat niet gebeuren. Tenzij je hem dus op een plint zet...
[ Voor 21% gewijzigd door Ample Energy op 26-10-2015 19:23 ]
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
Ik kreeg er (volgens mij) ook direct een setje bij om hem aan de muur te bevestigen. Niet gebruikt uiteraard, geen kinderen hier en geen zin in lelijke gaten in de muur als je dat ding een keer ergens anders neerzet...
/edit
Heb er zelfs 5, we hebben ook nog 3 Malm nachtkastjes

[ Voor 6% gewijzigd door FreakNL op 27-10-2015 12:00 ]
Ondanks dat het zwaartepunt van nature aan de voorkant zit is er alsnog een flinke kracht/moment nodig om ze om te trekken, bijvoorbeeld flink zware dingen in een hoge la of iemand die flink aan een la gaat hangen.
Overigens kan ik niet direct vergelijkbare ladekasten van andere leveranciers voor de geest halen.
[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 23-10-2016 15:13 . Reden: Leeg vanwege privacy. ]
399 voor een hoekbank
Pizza!
De betere meubelzaken laten we liggen omdat we van mening zijn dat op meubels dusdanig wordt afgeschreven dat een auto een veel betere investering is qua waardevastheid.
Kom je gelijk op onze tweede bron van meubels, en dat is tweedehands. Je moet vaak enorm veel zoeken voor iets wat je smaak is, maar tweedehands haal je voor kleine prijzen serieus sterke meubels binnen. Mijn vorige salontafel heb ik destijds geruild tegen een pakje sigaretten, en je kon daar gewoon op staan om bijvoorbeeld een lampje te verwisselen. Dit is kwaliteit wat je gewoon niet in de Ikea of iedere willekeurige woonketen gaat vinden. Ook dure designmeubelen zijn vaak een stuk fragieler.
Waar we verder veel kijken zijn de meubeloutlets. Het ene moment kom je niks tegen, terwijl je een ander moment de deal van je leven slaat. Mijn eetkamerstoelen van erg stevige kwaliteit heb ik destijds voor een paar tientjes per stuk bij zo'n outlet op de kop getikt.
Leen Bakker en Karwei is overigens gewoon meuk. Ik heb daar in het verleden een aantal meubelen aangeschaft, en deze zijn ondertussen al langere tijd verdwenen uit huis. Vooral de bankstellen van de Leen Bakker kan ik afraden. Deze heeft het bij mij namelijk 1,5 jaar uitgehouden voor deze verbannen werd naar de eeuwige jachtvelden.
Ze om krijgen is niet al te lastig, ik gebruik ze als spelletjes kasten. Onderin zit het zwaarste maar toen ik van beneden naar boven alle lades open trok. Viel het naar voren, gelukkig kon ik het geheel op tijd terug duwen.Rukapul schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 12:19:
Ondanks dat het zwaartepunt van nature aan de voorkant zit is er alsnog een flinke kracht/moment nodig om ze om te trekken, bijvoorbeeld flink zware dingen in een hoge la of iemand die flink aan een la gaat hangen.
Maar het geheel bevestigen aan de muur is zeker een aanrader (eigenlijk ook logisch staat er niet voor niks bij)

[ Voor 10% gewijzigd door T-Rhidon op 29-10-2015 08:45 ]
"I can't dumb it down to your level, because I am scared of harming you!"
Persoonlijk vond ik woonexpres wel goed voor onze jaloezieën, maar het liefst vermijd ik dat soort zaken. Onze bank komt bij Sanders vandaan, kwaliteit is erg goed en zit heerlijk.
[ Voor 11% gewijzigd door Sport_Life op 29-10-2015 18:38 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
http://tvblik.nl/de-rekenkamer/wat-kost-een-bank
Pizza!
Anoniem: 54936
Montel furiuos plus.
Wel de mooiste bank van de twee, maar de cijfers van ikea zijn beter.
De vering is nosag. De zitkussens zijn polyether sg 38, rugkussens sg 22.
Ikea landskrona
Minder mooi, maar ongeveer net zo duur.
Zitkussens HR foam sg35, lees dat HR beter is dan polyether.
Zijn hier kenners? Is de kwaliteit van HR daadwerkelijk beter? Montel heeft de naam, maar ik vraag mij af of deze dure Ikea bank niet beter is.
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 54936 op 12-12-2015 18:34 ]
Wat ik in Nederland vooral lastig vind is om (als particulier) een mooi kantoorprogramma te vinden.
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
Helft van de huishoudelijke spullen als servies bij de IKEA vandaan, meubels voornamelijk Jysk. Jysk is op zich 'what you see is what you get' met redelijk goede spullen, maar het prijsbeleid is wel oppassen: de prijzen verschillen elke week en nooit meer dan de helft van de originele prijs betalen
Enige wat ik nog nodig heb is een dekbed en kussen en wat frutsels als een douchemat en prullenbak. Die haal ik wellicht bij de Action.
Zou ook een sbij Goossens wonen gaan kijken als dat in de buurt ligt. Ook super service, mijn bank was na 2 jaar al verkleurd door de zon.(lag aan t type stof/wol) Helemaal opnieuw gestoffeerd op kosten van hun.Anoniem: 54936 schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 18:33:
Wij zijn op banken jacht. Er zijn twee opties: Montel en Ikea. Beide banken zijn in zwart leer.
Montel furiuos plus.
Wel de mooiste bank van de twee, maar de cijfers van ikea zijn beter.
De vering is nosag. De zitkussens zijn polyether sg 38, rugkussens sg 22.
Ikea landskrona
Minder mooi, maar ongeveer net zo duur.
Zitkussens HR foam sg35, lees dat HR beter is dan polyether.
Zijn hier kenners? Is de kwaliteit van HR daadwerkelijk beter? Montel heeft de naam, maar ik vraag mij af of deze dure Ikea bank niet beter is.
Ze hebben best wat en het is goed betaalbaar. Ik heb er ondertussen al het een en ander van.
[ Voor 6% gewijzigd door Septimamus op 25-07-2023 12:25 ]
Dit topic is gesloten.