Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij zijn op banken jacht. Er zijn twee opties: Montel en Ikea. Beide banken zijn in zwart leer.

Montel furiuos plus.
Wel de mooiste bank van de twee, maar de cijfers van ikea zijn beter.
De vering is nosag. De zitkussens zijn polyether sg 38, rugkussens sg 22.

Ikea landskrona
Minder mooi, maar ongeveer net zo duur.
Zitkussens HR foam sg35, lees dat HR beter is dan polyether.

Zijn hier kenners? Is de kwaliteit van HR daadwerkelijk beter? Montel heeft de naam, maar ik vraag mij af of deze dure Ikea bank niet beter is.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2015 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik heb precies die bank van Montel, al 5 jaar ofzo. Nog altijd in prima staat, alleen merk je wel het het leer is uitgerekt, het is niet zo strak meer als in het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-09 14:37
Wij hebben de Ikea Karlsfor, de voorloper van de Landskrona, exact dezelfde op de pootjes na. Wij hebben hem iets meer dan een jaar, maar hij kwam uit de koopjes hoek. Daarvoor heeft hij in het Ikea restaurant gestaan, geen idee hoe lang (maar voor 250 euro i.p.v. 1050 durfden we de gok wel aan :P). Is nog nergens doorgezakt o.i.d., maar het leer heeft wel beschadigingen hier en daar, vooral op de hoekjes. Persoonlijk vind ik hem juist mooier dan de Montel, maar dat is smaak :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:55
Ik ben ook fan van Finke (ben alleen nog nooit in Münster/Oberhausen geweest alleen in Paderborn...echt gigantisch) Mocht er iemand een soortgelijke tip hebben in Nederland hoor ik het graag. Daar hebben ze wat mij betreft echt alles voor elke portemonnee. En voor zover bij mij bekend vinden ze het geen probleem om in NL af te leveren (de afstanden in dld zijn natuurlijk veel groter).

Wat ik in Nederland vooral lastig vind is om (als particulier) een mooi kantoorprogramma te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:12

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Heb je ook linkjes?

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Even een bumpje omdat ik momenteel in een verhuizing zit:
Helft van de huishoudelijke spullen als servies bij de IKEA vandaan, meubels voornamelijk Jysk. Jysk is op zich 'what you see is what you get' met redelijk goede spullen, maar het prijsbeleid is wel oppassen: de prijzen verschillen elke week en nooit meer dan de helft van de originele prijs betalen ;) Dat blijken de normale prijzen te zijn. Ben benieuwd hoe lang mijn boxspring en bank het uithouden in ieder geval.

Enige wat ik nog nodig heb is een dekbed en kussen en wat frutsels als een douchemat en prullenbak. Die haal ik wellicht bij de Action.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12:17
Daar wordt ik altijd zo schurftig van. Waarom kunnen winkels tegenwoordig geen normaal prijsbeleid voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:04
Trendhopper goede zaak met moderne meubels en prijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:04
Verwijderd schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 18:33:
Wij zijn op banken jacht. Er zijn twee opties: Montel en Ikea. Beide banken zijn in zwart leer.

Montel furiuos plus.
Wel de mooiste bank van de twee, maar de cijfers van ikea zijn beter.
De vering is nosag. De zitkussens zijn polyether sg 38, rugkussens sg 22.

Ikea landskrona
Minder mooi, maar ongeveer net zo duur.
Zitkussens HR foam sg35, lees dat HR beter is dan polyether.

Zijn hier kenners? Is de kwaliteit van HR daadwerkelijk beter? Montel heeft de naam, maar ik vraag mij af of deze dure Ikea bank niet beter is.
Zou ook een sbij Goossens wonen gaan kijken als dat in de buurt ligt. Ook super service, mijn bank was na 2 jaar al verkleurd door de zon.(lag aan t type stof/wol) Helemaal opnieuw gestoffeerd op kosten van hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supreme_One
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 02-01 22:36
Bijna 7 jaar later zijn er nog meer alternatieven bij gekomen? Ben op zoek naar een goede tv meubel allesbehalve spaanplaat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balfnl
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17:24
Ik heb een TV meubel van Spectral. Goedkoop is het zeker niet, hoewel ze tegenwoordig ook een lijn hebben die wat betaalbaarder is: Just by Spectral. En gezien het gewicht van dat ding is het zeker geen spaanplaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septimamus
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-09 07:28
Het moet een beetje je smaak zijn. Maar kijk eens op Amazon naar "Vasagle." Zet net zo makkelijk in elkaar als Ikea en ziet er veel minder mainstream uit.

Ze hebben best wat en het is goed betaalbaar. Ik heb er ondertussen al het een en ander van.

[ Voor 6% gewijzigd door Septimamus op 25-07-2023 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:04

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Modbreak:Dit arme topic lag net zo lekker te slapen :N

Een topic van 7 jaar geleden kicken is niet helemaal de bedoeling, ook al is de update relevant. Maak dan een nieuw topic aan met referenties naar deze. Maar dan wel met wat meer eigen inzet dan 'wat moet ik doen?' @Supreme_One

Voor nu mag deze weer gaan slapen

Xbox Live ID:Notna8310

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.