Iedereen mag bashen wat hij wil. Maar ik ben juist fan van Ikea.

Natuurlijk, je moet niet heel je huis volplempen met Ikea meuk, dan wordt het bijna een Zweedse showroom. Maar verder ben ik goed te spreken over Ikea. Ik heb vorig jaar een huis gekocht, en als je dan een keuken van 10k neer moet zetten (dat doe ik dan niet bij Ikea!), een badkamer van 8k en een tuin van 5-7k (moet nog gebeuren) is het budget wel een beetje uitgeput. Dan is het best lekker als je ook eens iets goedkopers kan doen.
Ik heb in elk vertrek wel iets van Ikea, en dat is soms best robuuste meuk. Ik heb samen met mijn vader ook een Pax kast gemaakt in een nis. True, ze hebben alleen standaard maten, dus we hebben de boel af moeten werken met een blende aan de zijkant (5 cm breed) en een plint aan de bovenkant (8cm hoog). Maar ik was wel voor 800 euro klaar, op maat was ik meer dan het dubbele kwijt geweest, dat ging ruim boven de 2k. En ik ben best tevreden over die Pax. Die staat er volgens mij over 15 jaar nog.
Het is wel waar dat niet alles bestend is tegen uit elkaar halen en weer in elkaar zetten. Maar dat geldt voor Leen Bakker / Kwantum / Gamma meuk ook. Maar op zolder hebben we ook een Kallax staan (heette vroeger anders?), en dat is ook best een robuust ding.. En de Billy van mijn vriendin hebben we ook prima weer in elkaar gekregen (staat ook op zolder)...
Bank en verlichting heb ik overigens ook ergens anders gehaald. Zou er denk ik ook niet zo snel een bed kopen. Maar als je selectief bent hebben ze best leuk spul voor een prima prijs.