• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02:42
Donstil schreef op woensdag 23 december 2015 @ 23:01:
[...]

Dit is een wat oude quote maar laat wel precies zien wat er fout gaat bij velen.

Ze dwingen je namelijk helemaal nergens toe, je hoeft het immers niet te kijken. Content is geen recht wat elke wereld burger heeft hoor.

"Ik vind het te duur (of het is niet beschikbaar) dus dan steel ik het maar".
Weer een geval van "Je hoeft het niet te kijken"...
Je geeft het zelf ook direct erna al aan -> "of het is niet beschikbaar"

Als het niet beschikbaar is in jou regio en je het dus niet kan/mag kijken van de uitgever... dan lopen ze ook geen geld mis wanneer je het download :+

Ik betaal waar op een normale manier voor betaald kan worden. Indien de leverancier niet aan mij/NL wilt verdienen tja... Geen aanbod = stimuleren (of op zijn minst vragen om) te downloaden mijn inziens.

Gisteren verschillende berichten over fysieke winkels die over de kop dreigen te gaan... ook omdat ze onder anderen niet met hun tijd mee zijn (willen) gaan. Hierbij is ook het online aanbod een groot deel van de oorzaak. Ik download geen kleding? Nee... maar ik bestel het wel online... waarom kan ik dat niet met alles wat ik bij het Blu-Ray rek kan vinden in de Media-Markt ofwel Amazon.com?...

En nogmaals: Indien van een bepaalde film/serie geen aanbod is in NL = Geen gemiste verkoop... je kon het geeneens kopen! En downloaden is nog altijd geen stelen maar hooguit copyright schending.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Verwijderd

Niet willen betalen is onzin. Het aanbod mist gewoon in dit land. Op Netflix bijvoorbeeld de Grimm gekeken. Alleen 2 seizoenen beschikbaar. Terwijl ze allang seizoenen 3 en 4 klaar hebben. Seizoen 5 is nu in volle gang. Tja, dan moet je toch weer via torrents de rest downloaden. Films downloaden ben ik nu mee gestopt. Alleen series nog. Je merkt ook via torrents dat films met nl subs zo goed als over zijn. Enige manier is nog zoeken op 1080p 2015. Amazon Prime is wel een goede oplossing alleen weer niet voor Nederland. Ze accepteren ook geen Paypal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 19:23
Verwijderd schreef op donderdag 24 december 2015 @ 08:43:
Niet willen betalen is onzin. Het aanbod mist gewoon in dit land. Op Netflix bijvoorbeeld de Grimm gekeken. Alleen 2 seizoenen beschikbaar. Terwijl ze allang seizoenen 3 en 4 klaar hebben. Seizoen 5 is nu in volle gang. Tja, dan moet je toch weer via torrents de rest downloaden. Films downloaden ben ik nu mee gestopt. Alleen series nog. Je merkt ook via torrents dat films met nl subs zo goed als over zijn. Enige manier is nog zoeken op 1080p 2015. Amazon Prime is wel een goede oplossing alleen weer niet voor Nederland. Ze accepteren ook geen Paypal.
torrents biedt min of meer dezelfde releases aan (of zijn in ieder geval te vinden) als op usenet hoor, en daar wordt je dood gegooid met films met NL subs.

Daarnaast kun je die NL subs er zelf bij zoeken en anders spreek je ook nog Engels (neem ik aan).

Nee, je MOET helemaal niet de rest downloaden. Dat WIL je, dat is heel wat anders.

Och ja, je moet toch wat he.

Verwijderd

:D

Na de derde episode dacht ik al waar gaat dit over ..... fargo is niet zo geweldig als bijv Ray donovan is. En ik wacht nog steeds op S3 die overigens al breeduit in Amerika te bekijken is.

Opzich is netflix wel een geniaal pakket, alleen het aanbod blijft soms gering (het duurt echt lang voordat een nieuw seizoen van elk willekeurige serie pas beschikbaar is).Ik vind het wel prettig dat ik op m'n mobiel al wel een film voor vanavond zeg maar uit kan zoeken (Ios Netflix app, direct streamen op je mobiel).

Qua ander legaal aanbod is er nog televisie, en dan met name de betaalde (extra) zenders bij bijv ziggo. Daar zie ik blijkbaar wel recente titels voorbij komen, maar het is niet on demand wat wel jammer is. Ja je kunt wel on demand gaan doen maar dat kost per film zo'n beetje 4 euro per stuk ofzo.

Usenet is niet meer te doen. Het aantal Notice & takedowns wordt met de dag groter, en veel usenet providers moeten zich daar toch aan houden.

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-09 11:49
Verwijderd schreef op donderdag 24 december 2015 @ 08:43:
Niet willen betalen is onzin. Het aanbod mist gewoon in dit land. Op Netflix bijvoorbeeld de Grimm gekeken. Alleen 2 seizoenen beschikbaar. Terwijl ze allang seizoenen 3 en 4 klaar hebben. Seizoen 5 is nu in volle gang. Tja, dan moet je toch weer via torrents de rest downloaden.
Kijk en daar ben ik het dus nu volledig mee eens, als dat aanbod hier wat meer op dat van de US leek of in ieder geval wat korterbij het nieuwe seizoen steeds ligt, zou ik zelfs het dubbele betalen voor Netflix en/of HBO. Op dit moment hebben wij dus een abonnement op Netflix en HBO thuis, puur omdat ik het steun en omdat het gewoon makkelijk is. Maar als er inderdaad een serie 2 of 3 nieuwere seizoenen heeft die daar niet op staan, grab ik ze ook. Dan moeten ze maar zorgen dat het sneller gaat, met muziek kan het ook, nu nog met films en series :)

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 22:37

klaaz

it's me!

Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2015 @ 22:18:
Het enige goede alternatief van Netflix heet nog steeds Netflix.

Althans hier in Nederland is er gewoonweg geen vergelijkbaar legaal alternatief te vinden met die kwaliteit en het aanbod.

Natuurlijk kun je klagen dat op Netflix niet de allerlaatste films en series op zitten en <oh, horror> er opeens aanbod verdwijnt. Dat heet echter marktwerking en houdt de dienst ook betaalbaar. I.i.g. veel beter dan dat Netflix opeens reclame zou gaan invoeren zoals Hulu doet. Daarnaast zijn hun eigen geproduceerde series en films zoals House of Cards en Orange is the New Black wel altijd direct recent en regelrechte toppers. Voor veel mensen zijn die in huis titels al reden genoeg om Netflix te nemen.

Wij zijn heel tevreden met Netflix. Netflix zorgt er ook voor dat je een bredere smaak krijgt door hun slim ontwikkeld aanbevelingen systeem op basis van je eerder kijkgedrag. Zo al menig moois ontdekt wat ik normaal nooit had ontdekt. Neem Fargo, briljante serie.

[afbeelding]
Ik ben het met je eens. Netflix is Ok en Fargo is briljant ;) Ray Donovan is ook zeer Ok overigens, beetje meer mainstream als Fargo.

Natuurlijk, recente seizoenen van series zijn op netflix vaak niet te vinden. Zolang dat zo blijft gaat gaat bij mij de Torrent client aan het werk om het gat te vullen. Jammer voor de rechthebbenden maar zolang dit niet internationaal goed geregeld is is dat vanuit mijn standpunt hun eigen schuld. Ik wil er namelijk best voor betalen.

Ik hoop dat Netflix in de toekomst alleen maar breder wordt, een soort spotify voor films en series dus. Nu probeert iedere zichzelf respecterende broadcaster het nog even zelf in de hoop op het bereiken van marktdominantie. En andersom probeert Netflix als producent van Netflix originals de kwaliteit en frequentie van content op te krikken (Wat heel aardig lukt ;-) ).

Wat wel fijn zou zijn is dat Netflix bij elke film en serie gaat aangeven voor welke periode de rechten zijn verworven zodat je weet wanneer het weer verdwijnt.

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Heb nu netflix maar sta op het punt deze op te zeggen. Aanbod is mijn inziens te klein.
Ik zou met liefde 50 euro p.m. betalen voor een spotify/deezer/tidal voor films en series zolang het aanbod niet de beperkende factor is voor de 'all you can watch'.
Kan het tv abonnement ook mooi worden opgezegd.

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 december 2015 @ 09:24:
[...]

Na de derde episode dacht ik al waar gaat dit over ..... fargo is niet zo geweldig als bijv Ray donovan is.
Ik vind Fargo echt geweldig. Die serie zet zo goed de sfeer neer en het past perfect in de wereld van de broertjes Coen. Bij veel vanhun films gaat het over normale mensen die door omstandigheden de gekste dingen meemaken en hoe ze daarmee omgaan en tegen de wereld aankijken. Zie bijvoorbeeld de films Fargo, No Country for Old Men, Inside Llewyn Davis. Het is allemaal hee tof gedaan, maar het moet wel je smaak zijn.
Qua ander legaal aanbod is er nog televisie, en dan met name de betaalde (extra) zenders bij bijv ziggo. Daar zie ik blijkbaar wel recente titels voorbij komen, maar het is niet on demand wat wel jammer is. Ja je kunt wel on demand gaan doen maar dat kost per film zo'n beetje 4 euro per stuk ofzo.
Televisie vind ik zo'n onzin. Je krijgt een groot aantal zenders die je toch niet kijkt en als je eens echt interessante dingen wil zien, dan mag je extra zenders aanschaffen. Lekker ouderwets. Het enige nut aan televisie is nog wel het bekijken van live programma's, aangezien ze livestreamen nog steeds niet op orde hebben.

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

eL_Jay schreef op donderdag 24 december 2015 @ 13:13:
Heb nu netflix maar sta op het punt deze op te zeggen. Aanbod is mijn inziens te klein.
En hierdoor ontstaat een vicieuze cirkel. Netflix heeft abonnee's nodig om rechten te kopen, maar abonnee's vinden het aanbod te mager (wat heus wel mee valt, maar het zoeken in Netflix is een kunst op zich) en dus zeggen ze hun abonnement op. Dus inkomen van Netflix daalt, dus budget daalt, dus minder films, dus minder abonnee's etc...

• HADES2001
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ach iedereen zijn eigen mening uiteindelijk.
Ik ben wel tevreden met netflix, kijk misschien 1 max 2 episodes van een serie op een avond.
af en toe komen er vrienden langs dan zoeken we een film uit.
maar goed het netflix aanbod is niet gemaakt om elke dag 16 uur te kijken dan ben je snel klaar met de content.

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05:12

Daniel36

vernieuwde formule

hyptonize schreef op donderdag 24 december 2015 @ 13:47:
[...]

En hierdoor ontstaat een vicieuze cirkel. Netflix heeft abonnee's nodig om rechten te kopen, maar abonnee's vinden het aanbod te mager (wat heus wel mee valt, maar het zoeken in Netflix is een kunst op zich) en dus zeggen ze hun abonnement op. Dus inkomen van Netflix daalt, dus budget daalt, dus minder films, dus minder abonnee's etc...
Goedpunt imo, ik ben klant omdat ik redelijk tevreden ben nu en hoop dat het aanbod beter wordt.
Illegaal streamen ging ook goed, maar met alle commotie daar omheen van de laatste tijd dit maar eens geprobeerd.

• EvilItSelf
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-12-2024
Ik kijk bijna geen series meer, maar een leuke film daar ben ik altijd voor te vinden. De inhoud van de iTunes Store is voor mij ruim voldoende en gezien ik meestal een film maar 1x kijk ga ik wel voor een huur film. Met de hoeveelheid films die ik kijk, ben ik ongeveer een 10tje kwijt iedere maand. Daar ga ik niet moeilijk over doen.

• ijdod
  • Laatst online: 08-09 16:54
Ben wel eens benieuwd op welke prijs een netflix-achtige is een vrij compleet aanbod heeft, uit zo komen. Eea zal natuurlijk ook afhankelijk zijn hoe 'actueel' de content is. Ik kan me zo voorstellen dat je voor een serie zou kunnen betalen om hem meteen te zien als deze uitkomt, versus een paar maanden wachten.

Ik denk dat 50 euro/maand niet ondenkbeeldig is, voor een uitbegebreid, recent aanbod. Alternatief zou nog pay-per-view zijn, evt met korting voor een hele serie.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• jesse111
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08 23:45
ijdod schreef op donderdag 24 december 2015 @ 17:10:
Ben wel eens benieuwd op welke prijs een netflix-achtige is een vrij compleet aanbod heeft, uit zo komen. Eea zal natuurlijk ook afhankelijk zijn hoe 'actueel' de content is. Ik kan me zo voorstellen dat je voor een serie zou kunnen betalen om hem meteen te zien als deze uitkomt, versus een paar maanden wachten.

Ik denk dat 50 euro/maand niet ondenkbeeldig is, voor een uitbegebreid, recent aanbod. Alternatief zou nog pay-per-view zijn, evt met korting voor een hele serie.
50 euro per maand is echt bizar veel. 10 euro per maand vind ik persoonlijk meer dan genoeg, maar dat is mijn mening.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

jesse111 schreef op donderdag 24 december 2015 @ 18:25:
[...]

50 euro per maand is echt bizar veel. 10 euro per maand vind ik persoonlijk meer dan genoeg, maar dat is mijn mening.
De vraag is ook niet wat je ervoor over zou hebben, maar wat een realistisch bedrag zou zijn om de kosten te dekken.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• jesse111
CodeCaster schreef op donderdag 24 december 2015 @ 18:28:
[...]

De vraag is ook niet wat je ervoor over zou hebben, maar wat een realistisch bedrag zou zijn om de kosten te dekken.
Zelfs dan zou 50 euro geen realistisch bedrag zijn. Waarom zou je meer moeten betalen voor iets dat net uit is t.o.v iets dat al langer uit is?

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Hier helemaal blij met Netflix, net als mijn vriendin. Ik zoek bij voorkeur een serie op Netflix en deze kijk tot zover beschikbaar. Daarna ga ik door naar de volgende en krijg vanzelf bericht wanneer een van de bekeken series nieuwe seizoenen heeft.

Al maak ik wel uitzondering voor GoT, Walking Dead, Suits en White Collar.

• ijdod
  • Laatst online: 08-09 16:54
jesse111 schreef op donderdag 24 december 2015 @ 20:19:
[...]

Zelfs dan zou 50 euro geen realistisch bedrag zijn. Waarom zou je meer moeten betalen voor iets dat net uit is t.o.v iets dat al langer uit is?
Waarom niet? We willen allemaal dat de industrie dit soort technieken omarmt, dan is het een beetje vreemd om te verwachten dat dit soort features niet gebruikt gaan worden.

Eerlijk gezegd denk ik dat 10 euro per maand voor een goed aanbod onwaarschijnlijk is; bedenk ook wat een beetje kabelabo nu al kost. Het zal uiteraard afhangen van de details, wat is beschikbaar, hoe actueel is het aanbod.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
CodeCaster schreef op donderdag 24 december 2015 @ 18:28:
[...]

Exact, en voor een 'Spotify' versie voor films en serie (dus feitelijk alles wat ooit is uitgebracht en gelijk na de bios te streamen is in echte HD kwaliteit) zal nog veel meer moeten kosten.

Ik zou er overigens €100 per maand voor over hebben.

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 21:36
Netflix heb ik al ruim 2 jaar en die blijft! Ja, die heeft niet alle series die ik wil zien en niet de allernieuwste seizoenen, maar mijn kijklijst is ruim 70 titels! En de enige waar ik op dit moment oplet, dat ik een serie afkijk voordat die verdwijnt.

Als ik een film echt wil zien, ga ik naar bios. Zoals bv recentelijk naar de laatste StarWars. Met allerlei cadeaubonnen wordt je doodgegooid met (midweek) bioscoop kaartjes. Dus kost mij hooguit bijdrage aan 3D.

Tevens geregeld (voorlopig tenminste) komen er acties van Film1 en Netflix voor halve prijs. Als je handig daar gebruik van maakt, dan kan je marathons van de series opnemen. Wat je niet kan opnemen, kijk je on demand (zo lang je halve prijs abo loopt). Wat je hebt opgenomen kan je kijken in je tempo ook als je abo is afgelopen.

Zo dek je eigenlijk bijna alle interessante films en series die in Nederland verschijnen. Als je dan nog tijd over hebt om te downloaden, dan slaap je waarschijnlijk niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
jesse111 schreef op donderdag 24 december 2015 @ 20:19:
[...]

Een film/serie produceren kost wel 'ietsjes' meer dan een album. En iets wat al langer uit is heeft al deels of geheel de kosten terugverdient via de bios/tv rechten. Spotify opbrengsten zijn hooguit extra zakgeld voor artiesten en Spotify zelf is gewoon verlieslijdend. €10 euro per maand voor 'alle' films en complete series is gewoon belachelijk laag.

Nou is het bij Spotify natuurlijk wel zo dat driekwart van de leden enkel van het gratis gedeelte gebruik maakt en het verlies tov omzet nog best mee valt. Mocht het gratis deel ooit verdwijnen of zeer beperkt worden dan zou winst er best in kunnen zitten. (je kan je wel afvragen hoeveel van die 75% überhaupt nog actief is en zo ja hoe actief)

Waarom zijn er zoveel muziek streaming diensten met min of meer hetzelfde aanbod? Op het eerste oog opereren ze gescheiden van de labels, waarom zou een Netflx z'n platform delen met HBO? Daar zou dus ook eerst een 'onafhankelijk' platform moeten ontstaan, wat je eerder buiten de USA ziet gebeuren (alhoewel: Amazon Prime misschien)
Hier nog wel een interessante link: http://www.theverge.com/a/online-tv-stream-price-guide
Als je echt alles wilt dekken ben je in de USA $130 per maand kwijt.

[ Voor 41% gewijzigd door apis29 op 26-12-2015 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse111
Jullie zitten naar mijn idee allemaal met veel te hoge bedragen te gooien. Ok, mijn 10 euro was wel een beetje aan de lage kant, maar het was even snel bedacht als voorbeeld.

Neem als voorbeeld de pathe unlimited kaart, die is 19 euro per maand en dan kan je onbeperkt naar de film gaan. Dit dekt dus voor de pathe de kosten, anders zouden ze het niet aanbieden voor dit bedrag (een bedrijf wilt immers winst maken).

19 euro per maand voor de nieuwste films. Als je dan nog wat series erbij gooit en dit dan allemaal aanbied als streamservice, dan zou je ongeveer op hetzelfde bedrag uitkomen, laten we er 25 euro per maand van maken, dit is best realistisch én betaalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
jesse111 schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 03:40:
19 euro per maand voor de nieuwste films. Als je dan nog wat series erbij gooit en dit dan allemaal aanbied als streamservice, dan zou je ongeveer op hetzelfde bedrag uitkomen, laten we er 25 euro per maand van maken, dit is best realistisch én betaalbaar.
Men vergeet nogal snel dat je nooit alle content kijkt. Dus van die 25 euro zal betaling percentueel eerlijk verdeeld moeten worden (naar kijkcijfers zeg maar).

En laten we eerlijk zijn. Het mag indien het alles omvattend is best meer kosten want: Geen TV abonnement meer nodig. Zeg 50 euro p/m. Dan heb je enkel nog een internet aansluiting nodig.

En 25-50 euro zal voor de industrie nog altijd niet geaccepteerd worden. Ik denk echter dat indien zeg 85% van de mensen die nu op andere wijze TV kijken een dergelijk abonnement afnemen dat ze wellicht meer geld binnenharken dan nu. Het allerbelangrijkste hieraan zou ik nog vinden dat kwaliteit beloont wordt.

Kleinere producties (filmhuis producties b.v.) zouden hier ook een grotere kans krijgen (indien goed beoordeeld).

Maar goed... Al zou 150 euro p/m realistisch zijn verwacht ik niet dat het daar ooit voor zal komen...
Het zal wel erg lucratief zijn om je spullen per land en per aanbieder/zender te verkopen (al dan met of zonder exclusiviteit aan 1 van de aanbieders).

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:05
jesse111 schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 03:40:
Jullie zitten naar mijn idee allemaal met veel te hoge bedragen te gooien. Ok, mijn 10 euro was wel een beetje aan de lage kant, maar het was even snel bedacht als voorbeeld.

Neem als voorbeeld de pathe unlimited kaart, die is 19 euro per maand en dan kan je onbeperkt naar de film gaan. Dit dekt dus voor de pathe de kosten, anders zouden ze het niet aanbieden voor dit bedrag (een bedrijf wilt immers winst maken).

Naar mijn idee ben je nu echt appels met peren aan het vergelijken.
Je kunt toch niet serieus de mogelijkheid tot onbeperkt bioscoop bezoek vergelijken de mogelijkheid tot onbeperkt thuis op de bank films kijken?
De bioscoop heeft een beperkt aanbod aan (nieuwe) films met vaste begintijden en beperkte openingstijden waardoor onbeperkt naar de film gaan sowieso al mooier klinkt dan het is. Daarnaast zal er geen normaal mens zijn die zeven dagen per week laten we zeggen een stuk of drie films per dag gaat kijken in de bioscoop. Onbeperkt wordt dus in de praktijk al flink beperkt en er zal een goede berekening achter zitten waarbij men rekening houdt met de hoeveelheid bioscoop bezoeken die een gemiddelde houder van een dergelijk abonnement af zal leggen.
Netflix series kijken wij hier gerust de hele avond en dat meerdere avonden in de week maar ik zie mezelf toch echt niet meerdere avonden per week naar de bioscoop gaan om daar een X aantal films te kijken.

PS
Kijk nu net even naar het huidige aanbod hier in de bioscoop en er draaien op dit moment zes a zeven films die ik op zich wel zou willen zien maar bij slechts één of twee zou ik het de moeite waard vinden om daadwerkelijk naar de bioscoop te gaan waarbij er dan ook nog even een aantal euro's extra bij komen voor het parkeren en ook nog wat euro's om wat te drinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Thalaron schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 08:53:
[...]

Ik denk echter dat indien zeg 85% van de mensen die nu op andere wijze TV kijken een dergelijk abonnement afnemen dat ze wellicht meer geld binnenharken dan nu. Het allerbelangrijkste hieraan zou ik nog vinden dat kwaliteit beloont wordt.
Het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat de entertainment industrie zou nalaten om meer geld binnen te halen. De hebzucht van Hollywood is legendarisch en ze hebben, in tegenstelling tot degenen die hier claimen het beter te weten, alle cijfers over kosten en opbrengsten.

En als het zo is dat ze inderdaad te dom zijn en vastgeroest in oude denkwijzes om zo'n enorme kans te zien om alles beter te doen, wat zegt dat dan over de afnemers van hun producten ? Degenen die bereid zijn om boetes te riskeren om maar op dag 1 de nieuwste films en series te kunnen zien ?

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
IJzerlijm schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 09:07:
[...]

Het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat de entertainment industrie zou nalaten om meer geld binnen te halen. De hebzucht van Hollywood is legendarisch en ze hebben, in tegenstelling tot degenen die hier claimen het beter te weten, alle cijfers over kosten en opbrengsten.

En als het zo is dat ze inderdaad te dom zijn en vastgeroest in oude denkwijzes om zo'n enorme kans te zien om alles beter te doen, wat zegt dat dan over de afnemers van hun producten ? Degenen die bereid zijn om boetes te riskeren om maar op dag 1 de nieuwste films en series te kunnen zien ?
Ik weet niet meer wat het exact was... maar mijn vrouw wilde iets kijken wat in NL NIET aangeboden wordt. Was seizoen 4 van een of andere serie. Het stond op internet vrij beschikbaar om te kijken. "Sorry, deze content is niet beschikbaar in uw regio"... Tja.. Via VPN wel natuurlijk.

En op dag 1 de nieuwste films/series te willen kijken? Iets met spoilers? Ik wil Star Wars lekker thuis op de bank zien met mijn Projector. Waarom mag dat niet? Ik weet zo niet wanneer de Blu-Ray uitkomt maar ik koop dit soort films liever in een alles omvattende box. Dus ik download die film zodra het kan en kijk m. Vervolgens wanneer de collectors Edition uitkomt met extended spul en extra's koop ik de hele box.

Uiteraard "hoort" het zo niet. Maar het is niet dat ik anders die film los gekocht had. Wanneer ik elke film zou downloaden welke er uitkomt is dit niet bepaald eerlijk om te zeggen dat dit allemaal gemiste verkopen zijn. Ik zou immers hooguit een kleine selectie gekocht hebben.

Maar goed. Waar een wil is, is een weg is mij altijd geleerd. Net zoals "klant is koning" vaak geroepen wordt. Toch vreemd dat waar de klant een vraag heeft deze niet beantwoord wordt door onwil...

En dat niet iedereen ter wereld een dergelijke dienst af zou nemen... Dat kan natuurlijk kloppen. Maar ze maken niet eens de bestaande diensten wereldwijd beschikbaar zoals HULU en Amazon Prime. Indien Amazon besluit TopGear niet aan zenders/Netflix o.i.d. te verkopen "MAG" ik het dus niet meer kijken?

En ja... met een CC en VPN kan veel... maar dat is dan nog altijd tegen de voorwaarden in en kunnen ze je blokkeren wanneer ze erachter komen. Daarnaast snapt lang niet iedereen hoe VPN werkt en heb ik weinig zin om moeilijk te doen wanneer het makkelijk(er) kan. Iets met de weg van de minste weerstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haal bij je videotheek een huurtegoed en kijk je helemaal suf, of neem een Netflix abonnement. De eerste maand kijk je gratis en is het ook nog eens per maand opzegbaar.

En zeg nou zelf, wie doet je wat voor 9 Euro per maand :)

Oude meuk :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daejji
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-09 11:38
HADES2001 schreef op donderdag 24 december 2015 @ 13:50:
ach iedereen zijn eigen mening uiteindelijk.
Ik ben wel tevreden met netflix, kijk misschien 1 max 2 episodes van een serie op een avond.
af en toe komen er vrienden langs dan zoeken we een film uit.
maar goed het netflix aanbod is niet gemaakt om elke dag 16 uur te kijken dan ben je snel klaar met de content.
Zeker ieder zijn mening, maar ik vind het aanbod van Netflix ook echt 10 keer niks..heb het een tijdje gehad, maar uiteindelijk opgezegd. Echt lachwekkend wat daar op staat.
Ik snap best dat de nieuwste van de nieuwste films er niet gelijk op kunnen staan, maar zelfs talloze "oude" films die ik dan wel weer eens wil zien of nog niet had gezien staan niet eens op Netflix..echt niet normaal hoe slecht het aanbod is en ik weiger daar voor te betalen.

Spotify is de ideale oplossing voor muziek..99 procent staat denk ik wel op Spotify of de andere aanbieders..en daar betaal ik dan ook graag voor en het heeft ervoor gezorgd dat miljoenen mensen niet meer "illegaal" aan het downloaden waren.
Voor series en films is zoiets als Netflix ook ideaal en dat kan er ook voor zorgen dat er niet meer of nauwelijks nog illegaal gedownload wordt.
Maar als je dan met zo'n aanbod komt dan lopen er velen ook weer zo de andere kant op.
Popcorn Time mag dan illegaal zijn, dat was wel het meeste ideaal voor film liefhebbers of serie liefhebbers.
Als de filmmaatschappijen slim waren dan hadden ze Popcorn Time gezamenlijk overgenomen en vraag je 15 euro in de maand ervoor.
Ik zou het er zonder twijfelen voor over hebben en er graag voor betalen.
Maar nu zitten we met Netflix met een handjevol films. En series die 2 jaar achterlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-09 11:49
Daejji schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 11:04:
[...]

Spotify is de ideale oplossing voor muziek..99 procent staat denk ik wel op Spotify of de andere aanbieders..en daar betaal ik dan ook graag voor en het heeft ervoor gezorgd dat miljoenen mensen niet meer "illegaal" aan het downloaden waren.
Voor series en films is zoiets als Netflix ook ideaal en dat kan er ook voor zorgen dat er niet meer of nauwelijks nog illegaal gedownload wordt.
Maar als je dan met zo'n aanbod komt dan lopen er velen ook weer zo de andere kant op.
Popcorn Time mag dan illegaal zijn, dat was wel het meeste ideaal voor film liefhebbers of serie liefhebbers.
Als de filmmaatschappijen slim waren dan hadden ze Popcorn Time gezamenlijk overgenomen en vraag je 15 euro in de maand ervoor.
Ik zou het er zonder twijfelen voor over hebben en er graag voor betalen.
Maar nu zitten we met Netflix met een handjevol films. En series die 2 jaar achterlopen.
Ja en daarom maakt Netflix nu ook zelf series (die ik trouwens allemaal zeer goed vind) en proberen ze steeds beter bij te blijven de laatste tijd. Je ziet gewoon een trend dat het steeds 'nieuwer' word en zoals Reed Hastings bij RTL late night zei: binnen nu en 5 jaar is het aanbod gelijk met de US. Laten we hopen dat het zo is :)

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:24
Probeer ook Snagfilms eens:
http://www.snagfilms.com/
Gratis, met een eigen, gelicenseerd aanbod.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 19:58

GS88

π raat

Ik heb al jááaaaaaren geen tv-abo meer, +/- 7 jaar nu. Heb wel sinds een tijdje Netflix (sinds popcorn time geblokkeerd is), het aanbod is redelijk.. ook voor de kids. Zit nog wel te kijken met een schuin oog naar Videoland (ook een tientje per maand, maar ben vooral benieuwd of het aanbod zoveel anders is) en HBO.

Zijn er hier ervaringen met Videoland en HBO?

Rotterdam

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-09 12:02

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Volgens mij is de consensus dat het aanbod van Videoland zwaar tegenvalt. HBO is wel goed voor recente (HBO) series maar verder ook niet, en van veel series zijn alleen de laatste paar seizoenen beschikbaar dus je kan niet die series meer vanaf het begin kijken... Netflix heeft dan veelal wat ouder materiaal (op de Netflix originals na) maar heeft wel altijd series vanaf seizoen 1 beschikbaar zodat je wel een oudere serie op kunt pakken.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Quezzon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-01-2024
Via een deal met Ziggo heb ik HBO 6 maanden gratis kunnen proberen, maar het aanbod is inderdaad niet echt om wakker van te liggen.
Ik sluit me helemaal aan bij het gesprek, al zou er een goed alternatief zijn die voor films en series hetzelfde doet als wat Spotify gedaan heeft voor muziek zou ik ook zo over gaan. En ik zou het niet eens erg vinden om daar een 25 euro per maand voor te moeten betalen... Helaas is de film/serie industrie daar gewoon niet open voor

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04:24

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Mx. Alba schreef op donderdag 31 december 2015 @ 01:11:
Volgens mij is de consensus dat het aanbod van Videoland zwaar tegenvalt. HBO is wel goed voor recente (HBO) series maar verder ook niet, en van veel series zijn alleen de laatste paar seizoenen beschikbaar dus je kan niet die series meer vanaf het begin kijken... Netflix heeft dan veelal wat ouder materiaal (op de Netflix originals na) maar heeft wel altijd series vanaf seizoen 1 beschikbaar zodat je wel een oudere serie op kunt pakken.
Ik heb zelf geen Netflix, maar ik had begrepen dat Netflix nogal eens een seizoen mist. Of dit alleen voor laatste seizoenen geldt, of ook voor andere, dat weet ik niet.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-09 12:02

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Jorgen schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 18:11:
[...]

Ik heb zelf geen Netflix, maar ik had begrepen dat Netflix nogal eens een seizoen mist. Of dit alleen voor laatste seizoenen geldt, of ook voor andere, dat weet ik niet.
Als er een seizoen mist, dan is het meestal het laatste seizoen. Zo was op Netflix TWD seizoen 1 t/m 4 te zien maar seizoen 5 niet - totdat Fox begon seizoen 6 uit te zenden, toen kwam op een gegeven moment seizoen 5 op Netflix beschikbaar. Fox heeft namelijk de licentie voor het lopende seizoen - en Netflix dus voor de eerdere seizoenen. En zo gaat dat bij veel andere series ook. Netflix koopt de rechten op het moment dat de "primaire" zender ze laat verlopen.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Duidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* spam

[ Voor 96% gewijzigd door Mx. Alba op 23-11-2016 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:01
*knip* reactie op spam

[ Voor 93% gewijzigd door Mx. Alba op 23-11-2016 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Door dit topic ben ik bij Stievie terecht gekomen. Ik heb me netjes aangemeld met mijn Nederlandse adres en ik kan probleemloos via hun website tv kijken. Wat echter niet lukt is om via Google Play bij de apps te komen. Een zoektocht naar Stievie laat dan alleen andere Vlaamse tv-apps zien. Via een Google search kom ik wel bij 2 Stievie apps uit in de Playstore, maar deze zijn "ongeschikt" voor al mijn apparaten en dat lijkt me sterk. Ergens zit er dus een blokkade, die er via de website van Stievie niet is. Iemand die weet waarom en hoe dit op te lossen? In de algemene voorwaarden e.d. van Stievie staat helemaal niks genoemd over kijken van buiten België.

Pagina: 1 2 Laatste