Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-04 16:40
Sinds er mogelijk boetes zijn als je popcorn time gebruikt zijn wij thuis op zoek naar een alternatief om met een maandelijks abonnement films en series te kijken op pc, tv en mobiel.

Paar dingen die we graag willen:
-Nieuwe films ook beschikbaar
-Maandelijkse kosten
-Legaal
-Voor pc en tv. Mobiel is niet een must.
-Minimaal 2 apparaten tegelijk kunnen gebruiken voor de service.

Heeft iemand ervaringen hiermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat is er mis met Netflix?
(Ik ken het zelf niet goed, maar als je aangeeft waarom precies je daar een alternatief voor zoekt kunnen we je beter helpen).

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10-2024

Strunkie

> Post is rechts!

Er is geen alternatief dan Netflix waar het filmaanbod net zo slecht is als een videotheek van 5 jaar geleden.
Gewoon VPN en je hebt nergens last van.

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
anandus schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 22:19:
Wat is er mis met Netflix?
(Ik ken het zelf niet goed, maar als je aangeeft waarom precies je daar een alternatief voor zoekt kunnen we je beter helpen).
Netflix heeft een zeer beperkt aanbod aan films en series en vaak verdwijnen dingen zelfs. Ik wil daar dan niet maandelijks voor betalen.
Strunkie schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 22:20:
Er is geen alternatief dan Netflix waar het filmaanbod net zo slecht is als een videotheek van 5 jaar geleden.
Gewoon VPN en je hebt nergens last van.
Wat is VPN precies?
Wij willen graag legaal blijven :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fazerfreak
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-02-2024
https://www.videoland.com/videoland-unlimited

of lees dit even door:

http://www.pcmweb.nl/revi...etflix-alternatieven.html

misschien zit daar nog iets tussen wat je geschikt lijkt.

Battle.net :: FazerFreak#2695

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:14
En over die 'boetes' voor popcorn time gebruik: http://blog.iusmentis.com...ime-gebruikers-wacht-wat/ (jouw reactie is dus precies waar Kuik & co op hopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Tnx, ik ga daar wel even naar kijken :)
anboni schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 22:51:
En over die 'boetes' voor popcorn time gebruik: http://blog.iusmentis.com...ime-gebruikers-wacht-wat/ (jouw reactie is dus precies waar Kuik & co op hopen)
Het is wel zo met de situatie in Duitsland ;)
Daar krijgen mensen geregeld boetes rond de 1000 euro voor het kijken van een film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krosis
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 31-03 14:16
Als er zo'n legaal alternatief bestond zouden diensten als Popcorn Time niet zo groot zijn. Het is niet in het belang van de industrie in de huidige vorm.

[ Voor 6% gewijzigd door krosis op 21-10-2015 23:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

lordsnow

I know nothing

Er zijn enkele legale opties, zoals:

Netflix - http://www.netflix.com/
Hulu - http://www.hulu.com/
CBS All Access - http://www.cbs.com
HBO - http://www.itshbo.nl
ESPN - http://espn.go.com/
Amazon Prime - https://www.amazon.com/Pr...ding=UTF8&node=2676882011

Het grootste probleem is dat alles zo gefragmenteerd is. Totdat er een dienst komt dat alle TV series en films en docu's aanbied vanaf één central punt (site of client) en de financien achter de schermen verrekend met de rechthebbende is er geen goed alternatief voor dingen zoals PopcornTime.

Ik heb zelf Netflix, maar het komt vaak voor dat ik dingen zoek en dan staat het er niet op. Laatst was m'n broertje op visite, dus dacht ik "we gaan wat jeugd sentiment opzetten." MacGuyver, Cheers, A-Team. Geen van allen. De legale opties zijn op dit moment te frustrerend in gebruik om te zien als volwaardig alternatief.

[ Voor 57% gewijzigd door lordsnow op 21-10-2015 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 400040

Een deel geen legale opties aangezien je bijv. hulu dit ziet

"Sorry, currently our video library can only be watched from within the United States

Hulu is committed to making its content available worldwide. To do so, we must work through a number of legal and business issues, including obtaining international streaming rights. Know that we are working to make this happen and will continue to do so. Given the international background of the Hulu team, we have both a professional and personal interest in bringing Hulu to a global audience."

CBS all access is alleen voor USA, Canada en Australie

Amazon Prim is alleen voor de USA volgens hun terms of use

Je de blokkades etc wel omzeilen, maar dat maakt het niet een legale optie. Er is dus niet echt een legale optie voor de Nederlandse gebruiker op dit gebied.

Alleen Netflix en HBO is legaal.

ESPN is gokken dat het te ontvangen is in je land, voorbeeld NCAA is overal in europa te kijken via hun ap behalve Italie, IndyCar in heel europa behalve Italie, Frankrijk en Engeland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

-Nieuwe films ook beschikbaar
-Maandelijkse kosten
-Legaal

https://www.pathe.nl/unlimited
https://www.jt.nl/moviepass

etc ..

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Nu online

lordsnow

I know nothing

@-0-0-0-
Ik bedoelde dan ook legaal als tegen overgestelde van dingen zoals PopcornTime. Dat bepaalde streaming diensten (nog) niet beschikbaar zijn hier was helaas te verwachten. Dit geeft alleen maar weer aan dat er nog geen geschikte alternatieven zijn in dit land, ondanks wat Tim Kuik en verwanten lopen te blaten.

Internationale rechten e.d. zijn echt een crime voor consumenten als het gaat om film en TV. Het maakt alles zo onnodig lastig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:23
Super handig als je thuis op de bank een film wilt kijken inderdaad!

[ Voor 64% gewijzigd door LED-Maniak op 21-10-2015 23:29 ]

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

LED-Maniak schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 23:28:
[...]

Super handig als je thuis op de bank een film wilt kijken inderdaad!
legaal en nieuwe film kan maar op 1 manier

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-04 16:55

dodo79

witte dikke tonnie

Dat is dus duidelijk geen alternatief want:
In mijn geval niks in de buurt zonder langere reistijd of hoge kosten (parkeren, benzine etc..)

Ik zoek ook nog steeds iets wat popcorn time wel heeft, en andere diensten niet.
Het is er gewoon niet.

omdat het kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

:? 2 tweaker accounts ?

of..

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:30
Ik ben zelf best tevreden van xbox video (oftewel "Films & TV" in Windows 10). Het is geen vast bedrag per maand, je kan een film of episode huren voor tussen de 3 en 6 euro, maar films komen wel tegelijkertijd met blu-ray/dvd release beschikbaar. Werkt op xbox, PC en Windows Phone.

Een dienst waar je voor een tientje onbeperkt de allernieuwste films en series kan kijken zal denk ik niet erg winstgevend zijn.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
lordsnow schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 23:02:
Er zijn enkele legale opties, zoals:

Netflix - http://www.netflix.com/
Hulu - http://www.hulu.com/
CBS All Access - http://www.cbs.com
HBO - http://www.itshbo.nl
ESPN - http://espn.go.com/
Amazon Prime - https://www.amazon.com/Pr...ding=UTF8&node=2676882011

Het grootste probleem is dat alles zo gefragmenteerd is. Totdat er een dienst komt dat alle TV series en films en docu's aanbied vanaf één central punt (site of client) en de financien achter de schermen verrekend met de rechthebbende is er geen goed alternatief voor dingen zoals PopcornTime.

Ik heb zelf Netflix, maar het komt vaak voor dat ik dingen zoek en dan staat het er niet op. Laatst was m'n broertje op visite, dus dacht ik "we gaan wat jeugd sentiment opzetten." MacGuyver, Cheers, A-Team. Geen van allen. De legale opties zijn op dit moment te frustrerend in gebruik om te zien als volwaardig alternatief.
toon volledige bericht
Dat het gefragmenteerd is is voor mij wel het grootste probleem, ik mis dan gewoon heel erg veel.
Daar zal ik ook even naar kijken :)
Wat bedoel je? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Bezorgder dan een postbezorger

Een andere tweaker met hetzelfde probleem die het geen oplossing vind?

Ik zou er ook weinig aan hebben, volgens mij zit de dichtstbijzijnde JT hier minimaal een halfuur met de auto vandaan.

En ik vind veel bioscoopfilms nieteens leuk :/

Als "oude" meuk ook goed is, kun je uiteraard ouderwets schijfjes kopen, ik neem aan dat die rippen naar je PC legaal is zolang je die eigen disc in bezit hebt.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Je bent dus niet op zoek naar hardware maar naar een dienst. Dan past dit topic volgens mij beter in Film, TV & Muziek. Een verhuizing die kant op dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:24

Player1S

Probably out in the dark

De enige legale manieren in Nederland zijn, zover ik weet,

- Netflix
- HBO Go
- Videoland
- Kijk

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [object Object]
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-04 17:06
Ik herken je probleem: ik zoek vaak iets op Netflix en dan zie je niet wat je zoekt, maar "Titels vergelijkbaar met ..." en dan een hoop meuk die je niet wilt.

Voor een volledig aanbod zal je meerdere services moeten afnemen. Wat ik doe met Netflix is het delen met m'n ouders. Voor €2,- meer dan een standaard abo heb je de mogelijkheid om 2 dingen tegelijk te kijken. We delen de kosten, waardoor ik in feite een redelijk goedkoop Netflix abonnement heb. Misschien kan je met die bespraing nog een andere service aanschaffen?

Ik heb overigens ook MyPrime van UPC/Ziggo. Staat meestal niets leuks op, misschien heb jij iets soortgelijks waar misschien wel op staat wat je zoekt?

In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberFly
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 27-04 00:25
*knip* dit is niet de bedoeling

[ Voor 88% gewijzigd door Mx. Alba op 22-10-2015 15:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

*knip* dit is niet de bedoeling

[ Voor 90% gewijzigd door Mx. Alba op 22-10-2015 15:41 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:28

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ramon schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 00:04:
Ik ben zelf best tevreden van xbox video (oftewel "Films & TV" in Windows 10). Het is geen vast bedrag per maand, je kan een film of episode huren voor tussen de 3 en 6 euro, maar films komen wel tegelijkertijd met blu-ray/dvd release beschikbaar. Werkt op xbox, PC en Windows Phone.

Een dienst waar je voor een tientje onbeperkt de allernieuwste films en series kan kijken zal denk ik niet erg winstgevend zijn.
Ik pak er ook wel eens een filmpje mee, soms heb je ook leuke aanbiedingen en ze zijn best actueel met film aanbod. Goed, als je veel wil kijken is het best prijzige bezigheid, maar voor een actuele film af en toe kijken werkt het erg goed.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Jochemd13 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 22:05:
Sinds er mogelijk boetes zijn als je popcorn time gebruikt zijn wij thuis op zoek naar een alternatief om met een maandelijks abonnement films en series te kijken op pc, tv en mobiel.
Het gaat niet om het gebruik van Popcorn Time zelf. Het gaat om het verspreiden van illegaal content, bijvoorbeeld via Popcorn Time. Als je denkt dat het wel enkel om Popcorn Time gaat, ben je gigantisch naïef. Daarnaast wordt er in NL zelf niet actief gehandhaafd door zowel de overheid als door Brein. Wel kan je eventueel aangeklaagd worden door bedrijven zelf, als je films of series download uit illegale bron. ;)

Ik heb zelf ook Netflix en met het standaard abo heb je al twee streams. Een uitgebreider abo kan ook, dan kan je tot wel 4 streams en heb je zelfs (mits beschikbaar) 4K materiaal (Netflix noemt dat Ultra HD). Dat content soms verdwijnt, heb ik eigenlijk totaal nog geen last van gehad, al weet ik wel dat dat gebeurd, maar vind ik dus niet zo heel erg, aangezien ik dat toch niet mis, dus waarom zou het dan een probleem zijn? Schijnbaar is de interesse dusdanig laag, dat het Netflix teveel kost en er verder toch niemand kijkt.

Je zou dan als alternatief natuurlijk ook zelf een Plex Media Server kunnen opzetten. Dan heb je 'je eigen Netflix' en bepaal je zelf welke content je er in hebt staan en hoe lang dat er dan staat.

Heb je zelf verder ook gezocht naar alternatieven? Je topic start getuigt daar eigenlijk ook niet echt van.
L1nt schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 08:29:

- Netflix
- HBO Go
- Videoland
- Kijk
KPN heeft momenteel een beta test van KPN Play. Dit is meer een compleet pakket; van (live) TV, maar ook met films en series.

[ Voor 54% gewijzigd door CH4OS op 22-10-2015 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:32

Mx. Alba

hen/die/zij

Modbreak:Graag even uw aandacht voor het volgende: Het is niet de bedoeling om diensten of andere manieren om geografische blokkades te omzeilen te benoemen, uit te leggen of ernaar te linken.

Persoonlijk vind ik geografische blokkades compleet uit de tijd, maar feit is dat het een inbreuk is op de gebruikerslicenties van de diensten in kwestie; het bespreken van zulke zaken is op Tweakers daarom niet toegestaan.

De reden waarom Popcorn Time zo groot is/was, is juist omdat er geen goede alternatieven zijn. Om legaal "alles" te kunnen zien is sowieso in Nederland onmogelijk omdat veel diensten hier niet beschikbaar zijn. En zelfs als je "alles wat in Nederland beschikbaar is" wil kijken dan kost je dat flink wat knaken want dan "moet" je Netflix, HBO, Videoland, Kijk etc. allemaal hebben...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:25

Tijntje

Hello?!

Mx. Alba schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 15:46:
[modbreak]Graag even uw aandacht voor het volgende: Het is niet de bedoeling om diensten of andere manieren om geografische blokkades te omzeilen te benoemen, uit te leggen of ernaar te linken.[/]

Persoonlijk vind ik geografische blokkades compleet uit de tijd, maar feit is dat het een inbreuk is op de gebruikerslicenties van de diensten in kwestie; het bespreken van zulke zaken is op Tweakers daarom niet toegestaan.

De reden waarom Popcorn Time zo groot is/was, is juist omdat er geen goede alternatieven zijn. Om legaal "alles" te kunnen zien is sowieso in Nederland onmogelijk omdat veel diensten hier niet beschikbaar zijn. En zelfs als je "alles wat in Nederland beschikbaar is" wil kijken dan kost je dat flink wat knaken want dan "moet" je Netflix, HBO, Videoland, Kijk etc. allemaal hebben...
Als er op de frontpage naar wordt gelinkt in een artikel neem ik aan dat het hier toch ook genoemd mag worden :)

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Ik betwijfel het dat er op de Frontpage wordt gelinkt naar "grijze" VPN-dienstverleners... Als ik het mis heb, dan graag een linkje naar het artikel waarin dat vermeld wordt. :)

[ Voor 32% gewijzigd door Mx. Alba op 22-10-2015 15:54 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:25

Tijntje

Hello?!

Mx. Alba schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 15:53:
Ik betwijfel het dat er op de Frontpage wordt gelinkt naar "grijze" VPN-dienstverleners... Als ik het mis heb, dan graag een linkje naar het artikel waarin dat vermeld wordt. :)
nieuws: Vpn-dienst Hola verkoopt bandbreedte gebruikers
Rechtstreeks naar de hola site, ben zelf geen fan van de dienst vanwege dit soort praktijken.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-04 01:34
Het is overal ter wereld onmogelijk om alles legaal te zien, dat is niet alleen zo in Nederland. Nieuwe films komen, een uitzondering daargelaten, altijd eerst in een bioscoop. Dat het overige aanbod versnipperd is, ben ik wel met je eens. Ik heb zelf al heel lang een Netflix account, en nu sinds kort HBO/HBO-go via een gratis aanbieding van Ziggo. Met HBO ga ik niet door nadat de proefperiode voorbij is. Niet vanwege het aanbod, maar wel vanwege de hoge prijs (het dubbele van wat je voor Netflix betaalt), en vanwege de beroerde HBO-go apps.

In antwoord op TS: een alternatief voor popcorn time en netflix is simpel, een combinatie van netflix (voor het gemak) en usenet met kodi ofzo als mediaspeler (voor de volledigheid).

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Tijntje schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 16:05:
[...]

nieuws: Vpn-dienst Hola verkoopt bandbreedte gebruikers
Rechtstreeks naar de hola site, ben zelf geen fan van de dienst vanwege dit soort praktijken.
Hmmm... Maar ja, het is en blijft een grijs gebied natuurlijk. Nieuws over Hola is nog tot daar aan toe. Uitleggen hoe je Hola kunt gebruiken om in strijd met de gebruikersovereenkomst content te zien die je eigenlijk niet zou mogen zien is wat anders.

Maar zullen we nu weer on topic gaan? Eigenlijk is de kous wel een beetje af denk ik. Want een alternatief is er niet.

@ hierboven: ik heb Netflix en HBO. Die laatste alleen maar omdat ik die gratis krijg met die Telfort combo deal en vanwege Game of Thrones. Als ik ervoor zou moeten betalen dan zou ik het niet hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door Mx. Alba op 22-10-2015 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Pathe Unlimited is niet echt duur voor wat je krijgt. JT ook niet zeker als je toegang hebt tot die Dolby weet ik veel uitgebreide zaal :). Alleen wil ik het thuis kunnen kijken :P of je moet echt op 10 minuten lopen van een bioscoop zitten dan kun je zo er heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-04 01:34
Anoniem: 16328 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 16:14:
Pathe Unlimited is niet echt duur voor wat je krijgt. JT ook niet zeker als je toegang hebt tot die Dolby weet ik veel uitgebreide zaal :). Alleen wil ik het thuis kunnen kijken :P of je moet echt op 10 minuten lopen van een bioscoop zitten dan kun je zo er heen.
Als je bioscoopfilms legaal thuis wilt kijken, dan kan dat wel. Zul je wel een bioscoop moeten beginnen, maar dan hoef je ook niet meer ver te lopen...

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MasterMaarten
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-03 15:30
Waarom kunnen ze bij Brein niet een keer andersom denken. Als ze nu eens niet proberen de illegale dingen te stoppen maar om te zetten naar iets legaals.
Als er nou bijvoorbeeld contact opgenomen wordt met de makers van Popcorn Time. En er wordt een manier bedacht dat er een betaald popcorn time komt die alle inkomsten naar de film industrie stuurt.

Als er een betaald popcorn time zou komen met precies dezelfde functionaliteit en film/serie aanbod dan ben ik best bereid om hier naar over te gaan.

En dan kun je zelfs nog een stapje verder gaan. Als alle film maatschappijen een eigen torrent netwerk (of andere veiligere manier) maken waarop ze zelf hun films en series kunnen zetten dan lijkt voor mij het probleem opgelost. Ze hebben zelfs niet de kosten van het hosten van alle films omdat dit wordt gedeeld tijdens het kijken van de film bij de gebruiker.

Uiteraard zal dit er niet komen omdat alle film maatschappijen moeilijk doen en niet samen willen werken tot 1 systeem. Ook is het waarschijnlijk niet veilig genoeg te maken zodat niemand iets hieraf kan rippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
MasterMaarten schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 16:50:
Waarom kunnen ze bij Brein niet een keer andersom denken. Als ze nu eens niet proberen de illegale dingen te stoppen maar om te zetten naar iets legaals.
Als er nou bijvoorbeeld contact opgenomen wordt met de makers van Popcorn Time. En er wordt een manier bedacht dat er een betaald popcorn time komt die alle inkomsten naar de film industrie stuurt.

Als er een betaald popcorn time zou komen met precies dezelfde functionaliteit en film/serie aanbod dan ben ik best bereid om hier naar over te gaan.

En dan kun je zelfs nog een stapje verder gaan. Als alle film maatschappijen een eigen torrent netwerk (of andere veiligere manier) maken waarop ze zelf hun films en series kunnen zetten dan lijkt voor mij het probleem opgelost. Ze hebben zelfs niet de kosten van het hosten van alle films omdat dit wordt gedeeld tijdens het kijken van de film bij de gebruiker.

Uiteraard zal dit er niet komen omdat alle film maatschappijen moeilijk doen en niet samen willen werken tot 1 systeem. Ook is het waarschijnlijk niet veilig genoeg te maken zodat niemand iets hieraf kan rippen.
Ik zou er nog flink wat geld voor overhebben ook trouwens, dat is het hele probleem ook niet voor mij maar ik vind het enorm vervelend om of 2 jaar te wachten op een extra seizoen op Netflix of dat ze in Nederlands een keer zover zijn dat het op de tv te zien is. Als Brein nu zou zeggen, wij zorgen dat het geld bij de gerechtigden terecht komt wanneer jij ons x bedrag per maand betaald dan ben je van dit gezanik af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Via iTunes is vaak ook nog wat recenter materiaal te krijgen: http://www.apple.com/nl/itunes/charts/movies/

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53628

RobinHood schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 00:24:
[...]
Als "oude" meuk ook goed is, kun je uiteraard ouderwets schijfjes kopen, ik neem aan dat die rippen naar je PC legaal is zolang je die eigen disc in bezit hebt.
Dat is "helaas" niet legaal. Niemand die het alleen kan controleren tenzij ze het bedrag dat ik ooit eens naar de maker van MakeMKV heb gestuurd traceren.

Als je "even" kunt wachten zijn schijfjes een prima legaal alternatief. Voor mij is het nog goedkoper ook. Een keer in de maand €12-13, ik hoef niet alles te zien en heb geen zeeën van tijd. Het aantal nog te kijken films groeit op dit moment. Daarbij een groot voordeel dat de beeldkwaliteit beter is (4K->1080P ook?) en de geluidskwaliteit alle streaminsgdiensten ver achter zich laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Wel grappig dat men aangeeft dat alle films beschikbaar voor een abonnement van 10 euro per maand niet rendabel zal zijn. Wellicht niet. Maar als alternatief dan o.a. Pathe Unlimited opgeven wat ongeveer diezelfde kosten heeft en waarbij je, als je de tijd en mogelijkheden hebt (lees: Pathe in de buurt hebt zitten) dus wel degelijk "alle" in elk geval bioscoopfilms voor een tientje kan kijken. Waarom dan niet een abonnement van zeg 25 euro per maand om alle films thuis te kijken?

Ik zeg al lang dat ik best 75-100 euro over heb voor een abonnement voor thuis met unlimited serie/film toegang. Dat is meer dan ik ooit uit heb of zal geven aan media omdat ik dit simpelweg niet zou kunnen veroorloven. Dan zeg ik direct mijn ZIGGO abbo op en ga ik via Glasvezel naar Internet Only!

Dan ben ik nog altijd meer geld kwijt dan ik nu in totaal ben. Maar ja, net als wereldvrede zal er nooit een legale versie van Popcorn Time komen ben ik bang. Want de hebzucht van de content providers is groter dan de klant zijn portemonnee ooit zal zijn.

Een legaal alternatief waarbij alle diensten in zitten ofwel via losse abbo's toe te voegen zijn voor 1 overzicht heb ik het dan dus over. Maar gezien diensten als HULU buiten de USA niet eens beschikbaar zijn laat duidelijk zien dat dit never en nooit zal gebeuren.

Over een paar maanden/jaren wanneer niemand meer durft te downloaden gaan we lekker met zijn allen thuis 6 TB HDD's sparen met films en uitwisselen met anderen zoals dat vroeger ook gebeurde met CD's en DVD's. Sure... mensen moeten dan wat kopen om te rippen... maar als iedereen in mijn vriendenkring/familie 1 film per maand koopt heb ik al snel 10-20 films p/maand voor de prijs van 15-25 euro p/m welke de industrie dus ook van mij direct had KUNNEN krijgen.

Ik heb zelf overigens HBO en Netflix.... dus alle "legale" alternatieven welke een vast bedrag per maand vragen in NL heb ik op dit moment al zowat xD

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Er zitten af en toe best goede films en series door netflix heen hoor. Hou eens "nieuw op netflix maand x" bij op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Thalaron schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 04:58:
Wel grappig dat men aangeeft dat alle films beschikbaar voor een abonnement van 10 euro per maand niet rendabel zal zijn. Wellicht niet. Maar als alternatief dan o.a. Pathe Unlimited opgeven wat ongeveer diezelfde kosten heeft en waarbij je, als je de tijd en mogelijkheden hebt (lees: Pathe in de buurt hebt zitten) dus wel degelijk "alle" in elk geval bioscoopfilms voor een tientje kan kijken. Waarom dan niet een abonnement van zeg 25 euro per maand om alle films thuis te kijken?
1) Omdat films in Pathe bioscopen maar een paar maanden draaien.
2) Omdat Pathe Unlimited geldig is voor één persoon. Ga je altijd met een ander persoon dan betaal je al 2x 26 euro. En dat terwijl als je huurt je met 2, 5 of meer mensen kan kijken waardoor de prijs ineens keldert.
3) Omdat je nadat je in de bioscoop bent geweest misschien wel de blu-ray koopt, maar als je hem altijd kan streamen voor een vast bedrag, je nooit meer de blu-ray gaat kopen.
Ik zeg al lang dat ik best 75-100 euro over heb voor een abonnement voor thuis met unlimited serie/film toegang. Dat is meer dan ik ooit uit heb of zal geven aan media omdat ik dit simpelweg niet zou kunnen veroorloven. Dan zeg ik direct mijn ZIGGO abbo op en ga ik via Glasvezel naar Internet Only!
Voor 100 euro kan je grofweg 20 films of 33 episodes per maand kijken met iets als xbox video.
Over een paar maanden/jaren wanneer niemand meer durft te downloaden gaan we lekker met zijn allen thuis 6 TB HDD's sparen met films en uitwisselen met anderen zoals dat vroeger ook gebeurde met CD's en DVD's. Sure... mensen moeten dan wat kopen om te rippen... maar als iedereen in mijn vriendenkring/familie 1 film per maand koopt heb ik al snel 10-20 films p/maand voor de prijs van 15-25 euro p/m welke de industrie dus ook van mij direct had KUNNEN krijgen.
Dat is natuurlijk niet een erg realistisch bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
L1nt schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 08:29:

- Netflix
- HBO Go
- Videoland
- Kijk
Ik ga daar even naar kijken :)
Kingofthemall schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 08:46:
Ik herken je probleem: ik zoek vaak iets op Netflix en dan zie je niet wat je zoekt, maar "Titels vergelijkbaar met ..." en dan een hoop meuk die je niet wilt.

Voor een volledig aanbod zal je meerdere services moeten afnemen. Wat ik doe met Netflix is het delen met m'n ouders. Voor €2,- meer dan een standaard abo heb je de mogelijkheid om 2 dingen tegelijk te kijken. We delen de kosten, waardoor ik in feite een redelijk goedkoop Netflix abonnement heb. Misschien kan je met die bespraing nog een andere service aanschaffen?

Ik heb overigens ook MyPrime van UPC/Ziggo. Staat meestal niets leuks op, misschien heb jij iets soortgelijks waar misschien wel op staat wat je zoekt?
Ik ging toevallig gisteren bij iemand Netflix kijken en het aanbod was gewoon niet wat ik zocht, dat vond ik erg jammer. Ik weet wel dat ik met KPN films kan huren, dat kan dan ook wel af en toe leuk zijn :)
CptChaos schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 14:50:
[...]
Het gaat niet om het gebruik van Popcorn Time zelf. Het gaat om het verspreiden van illegaal content, bijvoorbeeld via Popcorn Time. Als je denkt dat het wel enkel om Popcorn Time gaat, ben je gigantisch naïef. Daarnaast wordt er in NL zelf niet actief gehandhaafd door zowel de overheid als door Brein. Wel kan je eventueel aangeklaagd worden door bedrijven zelf, als je films of series download uit illegale bron. ;)

Ik heb zelf ook Netflix en met het standaard abo heb je al twee streams. Een uitgebreider abo kan ook, dan kan je tot wel 4 streams en heb je zelfs (mits beschikbaar) 4K materiaal (Netflix noemt dat Ultra HD). Dat content soms verdwijnt, heb ik eigenlijk totaal nog geen last van gehad, al weet ik wel dat dat gebeurd, maar vind ik dus niet zo heel erg, aangezien ik dat toch niet mis, dus waarom zou het dan een probleem zijn? Schijnbaar is de interesse dusdanig laag, dat het Netflix teveel kost en er verder toch niemand kijkt.

Je zou dan als alternatief natuurlijk ook zelf een Plex Media Server kunnen opzetten. Dan heb je 'je eigen Netflix' en bepaal je zelf welke content je er in hebt staan en hoe lang dat er dan staat.

Heb je zelf verder ook gezocht naar alternatieven? Je topic start getuigt daar eigenlijk ook niet echt van.
[...]
KPN heeft momenteel een beta test van KPN Play. Dit is meer een compleet pakket; van (live) TV, maar ook met films en series.
toon volledige bericht
Ik weet wel dat het buiten Popcorn time ook is :) Maar dat is momenteel de enige niet legale dienst die ik gebruik ;)
Als wij Netflix hebben is dat waarschijnlijk meestal op 2 locaties tegelijk (zus op laptop en op een tv beneden een film). Ik zag dat als je meer betaald je alleen meer locaties en betere beeldkwaliteit hebt, maar onze apparaten gaan niet verder dan 1080P dus dat maakt zeg maar niet heel veel uit.

Plex zal ik wel naar kijken ;)

Zelf heb ik al gezocht, maar ik kwam niet heel ver omdat overal wel Popcorn Time wordt genoemd.

Dus eigenlijk als je weg gaat van Popcorn Time moet je maar accepteren dat er een minder aanbod is, dat is wel jammer. Maar je bespaart er later toch op (boete's!)
Antaresje schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 16:08:
[...]

Het is overal ter wereld onmogelijk om alles legaal te zien, dat is niet alleen zo in Nederland. Nieuwe films komen, een uitzondering daargelaten, altijd eerst in een bioscoop. Dat het overige aanbod versnipperd is, ben ik wel met je eens. Ik heb zelf al heel lang een Netflix account, en nu sinds kort HBO/HBO-go via een gratis aanbieding van Ziggo. Met HBO ga ik niet door nadat de proefperiode voorbij is. Niet vanwege het aanbod, maar wel vanwege de hoge prijs (het dubbele van wat je voor Netflix betaalt), en vanwege de beroerde HBO-go apps.

In antwoord op TS: een alternatief voor popcorn time en netflix is simpel, een combinatie van netflix (voor het gemak) en usenet met kodi ofzo als mediaspeler (voor de volledigheid).
Kodi zet ik ook op het bekijk-lijstje, als ik met een mediaspeler erbij die 'verloren films' kan kijken zou dat wel goed zijn.

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Die betaalde popcorn time is er al en heet Netflix. En de opdrachtgevers van Brein doen het al, dat heet Netflix, HBO, etc. Brein is de tak die gaat over bestrijding. Zeggen dat Brein zich zou moeten concentreren op content maken of delen is als zeggen dat het raar is dat de persvoorlichter of -om de gemiddelde mening over Brein te volgen- toiletpoetser van Ajax niet op het veld staat :P

1 systeem zou ik eng vinden. Dan is er 0 concurrentie. Geen concurrentie = geen vernieuwing, geen prijsdruk, etc.
Ramon schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 08:12:
2) Omdat Pathe Unlimited geldig is voor één persoon. Ga je altijd met een ander persoon dan betaal je al 2x 26 euro. En dat terwijl als je huurt je met 2, 5 of meer mensen kan kijken waardoor de prijs ineens keldert.
3) Omdat je nadat je in de bioscoop bent geweest misschien wel de blu-ray koopt, maar als je hem altijd kan streamen voor een vast bedrag, je nooit meer de blu-ray gaat kopen.
En omdat
4) er bij Pathe maar een paar honderd mensen tegelijk een film bekijken terwijl dat bij Netflix in de tien- of honderdduizenden kan lopen (max. Pathe: 23 * aantal zalen * aantal stoelen, max Netflix: >1.5 miljoen
5) je bij Pathe ueberhaupt geen series hebt
6) er amper binge watchers zijn bij Pathe, terwijl dat bij Netflix een stuk meer gebeurt
Etc.

Ik zou graag meer (all you can eat, maar vers-van-de-pers, en lekker goedkoop) content zien, maar herken wel dat dat niet erg realistisch is.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerKleinePunkt
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

DerKleinePunkt

Es gibt keine kleinen Punkte!

...
...
...
Helemaal mee eens. Waarom niet één samenwerking van de industrie. Het is technisch haalbaar en ze kunnen zelfs hun huidige verdienmodel met: bios, verhuur, verkoop en televisie behouden. Ik vind het leuk om naar de bios te gaan, maar als ik vanuit de luie stoel nieuwe films zou kunnen kijken zou dit zeker doen. Maatschappijen kunnen het zelfs als meerprijs feature verkopen. Bijvoorbeeld een maand nadat films in de bios uit zijn direct thuis kijken. Opties genoeg.

Als 10 procent van de wereld een abonnement heeft van 10 Euro per maand, dan red je het wel met je kosten en overhead. Persoonlijk zou ik zelfs bereid zijn aanzienlijk meer te betalen voor zo'n abonnement. Wederom kansen genoeg. Alleen legt de industrie al niet wel of niet bewust alleen de nadruk op het negatieve aspect om hun verdienmodel in stand te houden. Er zullen altijd mensen zijn die illegaal downloaden ongeacht prijs, aanbod en dergelijke. Maar ik durf de stelling wel te deponeren dat het gros van de gebruikers gemak en keuzevrijheid wil en daarvoor bereid is te betalen. Zie het succes van Netflix en consorten. Alleen moet de industrie en alles daaromheen willen veranderen. Dat is eng, er is weerstand. De industriële revolutie van film en televisie industrie.

[ Voor 8% gewijzigd door DerKleinePunkt op 23-10-2015 12:04 ]

Ein kleiner Punkt in einer grossen Welt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Hmja. Waarom niet wereldwijd één samenwerking van de industrie voor één gameconsole-platform? Het is technisch haalbaar en ze kunnen zelfs hun huidige verdienmodel met: games, DLC etc. behouden. ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:38

Daniel36

vernieuwde formule

Het aanbod is zo verdeeld over verschillende partijen dat alleen illegale manieren een groot aanbod kunnen geven.
Ik heb nu weer Netflix genomen vanwege de handigheid, maar het aanbod is vrij mager helaas.
Wat betreft een bedrag per maand vind ik iets in de orde van 10 a 25 euro wel wat.
En de allernieuwste films zul je altijd in de bios moeten gaan bekijken denk ik, anders verliezen die dingen hun bestandsrecht.
Dat geeft ook niks imho, dat geeft ze wel een extra dimensie.

Wat gewoon ontzettend handig is aan illegaal downloaden/streamen is dat je vrijwel altijd vindt wat je zoekt, dus ook oudere films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:57
Wat betreft een bedrag per maand vind ik iets in de orde van 10 a 25 euro wel wat.
En de allernieuwste films zul je altijd in de bios moeten gaan bekijken denk ik, anders verliezen die dingen hun bestandsrecht.
Zo denk ik er ook over.
25 - 30 euro per maand voor unlimited series & films.
Gooi ik gelijk mijn tv abonnement de deur uit.

En als je de allernieuwste films gelijk in de bioscoop wil zien, ga je toch lekker kijken.
Maar mij zie je daar niet vaak meer (tenzij voor de laat laat laat avondfilm :) )
Een avondje film kost tegenwoordig al bijna evenveel als een maandabonnement :-(
2 tickets + drank + babysit ... telt wel even door hoor.
Zeker als je dan nog de geur en lawaai overlast hebt van de medebezoekers die niets liever doen dan chips/nachos eten en babbelen.
Oh ... en het aantal decibel mag ook wel wat minder. Gemiddeld geluidsniveau is goed, maar die pieken zijn er echt wel over hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Haha uit die link naar de post (een reactie) van Arnoud Engelfriet, dit wist ik niet:
En ten tweede is de Abmahnung zo’n groot ‘succes’ geworden omdat je die als advocaat mag sturen zonder door een cliënt benoemd te zijn om zijn auteursrechten te handhaven. Ja, ik val daar ook van mijn stoel van. Maar het idee is dat je alvast zijn belangen behartigt en te zijner tijd met hem afrekent. Dus dat maakt de handhaving daar iets makkelijker dan bij ons.
Anyways; blijkbaar was PopcornTime voor de TS geen probleem zolang er niet in de media geproken werd over boetes :)

Kun je in Popcorn Time onderhand Proxy's invoeren? (ik gebruik het progje niet) Want een VPN is overkill, je neemt gewoon een betaalde goedkope proxy met een server ergens in rusland ofzo. Kan de TS weer lekker door (met rust van gemoed haha) tot de industrie besluit serieus te worden.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Nu online
Ramon schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 08:12:
[...]

[...]
Voor 100 euro kan je grofweg 20 films of 33 episodes per maand kijken met iets als xbox video.

[...]
Dat is natuurlijk niet een erg realistisch bedrag.
Ofwel 100 euro per maand is erg realistisch om per maand te betalen voor alle content. Nu doet ik het voor minder overigens maar moet ik er veel meer moeite voor doen.

En niet erg realistisch? Ik had het over films via HDD delen he.. Ofwel ik koop 1 film, rip deze en zet deze op mijn HDD, laat hem rondgaan bij vrienden en familie wasr iedereen hun eigen gekochte film erop zet en zo heb ik voor de prijs van 1 film b.v. 20 films. Al met al zou een totaal abbo van de door mij aangegeven 100 euro ze meer opleveren. Grappig altijd dat veel mensen mopperen over dat ik films her en der download terwijl ik veruit het meeste uitgeen aan media dan al die klagers bij elkaar :)

Voor de duidelijkheid, ik ben niet perse voor downloaden... Maar wel voor de weg van de minste weerstand. Indien ik de Blu-Ray Rip met DTS-HD en subs eerder kan downloaden dan in de winke kopen dan geef mij 1 rede waarom dit makkelijker moet zijn.... Net zoals die walgelijke faal acties waarbij je de Blu-Ray koopt en een een miezerige DVD wannabe kwaliteit "gratis" bij kon downloaden... We leven in 2015! (Daarnaasr koop ik full-HD en wil
Ik dus geen SD kwaliteit meuk...

En daarnaast geven veel mensen aan koop m dan en rip 'm... Die schijfkes beveiligen en tsja, beveiligong omzeilen is ook niet legaal!! Ofwel... Downloaden is even illegaal maar bespaard je en centen/ verplichte onzin trailers/ je bent een dief materiaal en de rip zelf... Natuurlijk is het niet traceerbaar indien je dit doet maar dat maakt het nog niet legaal...

Daarnaast zeg ik ook niet dat het direct een alles in 1 abbo only moet zijn. Waarom niet met Netflix o.i.d. Extra abbo's kunnen afsluiten zodat alle media in elk geval via 1 centraal en overzichtelijk medium beschikbaar is EN door zowat elk platform ondersteund kan worden. En meteen die gare regionale restricties overboord gooien!

En concurrentie is ook niet heel boeiend.. Nu moet je 20 diensten afnemen wat uiteindelijk ook niet gunstig is. Resultaat: downloaden...

Indien er een monopolie is en men vraagt veel te veel = klantverlies aan downloaden of andere wijze van verspreiden...

Ze kunnen tegenwoordig auto's zelfstandig laten rijden maar geen alternatief bieden wat men vraagt voor iets als popcorn time?

[ Voor 8% gewijzigd door Thalaron op 23-10-2015 19:50 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Volgens mij kun je extra betalen voor extra zenders op digitale tv, als je een digitale tv aansluiting hebt. Hierbij kun je bijv. HBO pakken o.i.d. Ook las ik ergens iets over on demand, dus je kunt misschien een film aanvragen, Weet er het fijne niet van.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Jochemd13 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 22:43:
[...]

Netflix heeft een zeer beperkt aanbod aan films en series en vaak verdwijnen dingen zelfs. Ik wil daar dan niet maandelijks voor betalen.
"Zeer beperkt" is wel sterk overdreven, nou snap ik wel dat het makkelijker is om te klagen over wat er niet opstaat dan te kijken naar wat er wel op staat maar ik zou het toch een kans geven als ik jou was.

Ik weet zeker dat ook jij ruim 75% (Als het niet meer is) nog nooit gezien hebt.
Fish schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 23:30:
[...]

legaal en nieuwe film kan maar op 1 manier
Jammer is dat ja, Ik betaal nu voor Ziggo Internet en TV, Netflix, Apple Music, een niet nader te noemen NZB Provider en Usenet toegang.

Ondanks dat alles zou ik best graag nog extra betalen om films thuis sneller (lees: Direct) te kunnen kijken voor de prijs van een Bioscoop bezoek. Ik zou bv best 20,- per film (*2x een kaartje) betalen als ik deze dan mag streamen op het moment dat hij in premiere is gegaan.

[ Voor 48% gewijzigd door Donstil op 25-10-2015 00:09 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Donstil schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 00:04:
[...]

"Zeer beperkt" is wel sterk overdreven, nou snap ik wel dat het makkelijker is om te klagen over wat er niet opstaat dan te kijken naar wat er wel op staat maar ik zou het toch een kans geven als ik jou was.

Ik weet zeker dat ook jij ruim 75% (Als het niet meer is) nog nooit gezien hebt.

[...]

Jammer is dat ja, Ik betaal nu voor Ziggo Internet en TV, Netflix, Apple Music, een niet nader te noemen NZB Provider en Usenet toegang.

Ondanks dat alles zou ik best graag nog extra betalen om films thuis sneller (lees: Direct) te kunnen kijken voor de prijs van een Bioscoop bezoek. Ik zou bv best 20,- per film (*2x een kaartje) betalen als ik deze dan mag streamen op het moment dat hij in premiere is gegaan.
toon volledige bericht
En dan ga je er met je vrouw en drie kinderen naar kijken en loopt de producent alsnog 30 euro mis. Dat gaat gewoon niet gebeuren.

Microsoft was bezig om met kinect te scannen hoeveel mensen naar een film keken, dat zou een manier zijn om eerder naar films te kunnen kijken, maar dat werd neergefakkeld door ongeveer iedereen.

Het is gewoon nooit goed, er is genoeg legaal aanbod maar mensen vinden altijd wel een reden om te zeggen "te moeilijk" of "te duur" om daarna gewoon door te gaan met downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Nu online
Ramon schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 08:17:
[...]
En dan ga je er met je vrouw en drie kinderen naar kijken en loopt de producent alsnog 30 euro mis. Dat gaat gewoon niet gebeuren.

Microsoft was bezig om met kinect te scannen hoeveel mensen naar een film keken, dat zou een manier zijn om eerder naar films te kunnen kijken, maar dat werd neergefakkeld door ongeveer iedereen.

Het is gewoon nooit goed, er is genoeg legaal aanbod maar mensen vinden altijd wel een reden om te zeggen "te moeilijk" of "te duur" om daarna gewoon door te gaan met downloaden.
En jij denkt dat elke euro die bij de Bios uitgegeven wordt aan een kaartje voor de content leverantier is? En daarbij wanneer ik een blu-ray koop betaal ik ook 1 bedrag voor een nader te bepalen aantal kijkers. Deze kan bovendien meerdere keren afgespeeld worden en uitgeleend/doorverkocht worden. Dus een stream van 20€ zou vergeleken met een fysieke verkoop IMO veel meer opleveren, maar dat is simpelweg te duur ja... Pathe heeft volgens mij wel zoiets (gehad?).

En iedereen die tegen downloaden is lijkt vaak uit te gaan dat dit gemiste verkopen zijn... Echter is er nog altijd geen goed werkend en compleet alternatief op downloaden. Ik kan je garanderen dat dit dikke onzin is. Onwil vanuit medialand... Niet meer en niet minder. Overal elke cent uit kunnen knijpen en enkel op de manier waar hun zin in hebben, ongeacht wat dit met gebruikersgemak/kijkers ervaring doet.

Ik deed voorheen Game of Thrones downloaden. Omdat ik het dan sneller beschikbaar had. Door mijn "reviews" hebben een aantal collega's de boxen die uit zijn aangeschaft die er anders nooit van zouden hebben gehoord en ik heb tegenwoordig HBO pakket.. Zonder downloaden had alleen ikzelf ooit een keer de complete serie op Blu-Ray aangeschaft. (Oudere collega's die weinig met computers hebben in dit geval dus).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Het systeem dat als alternatief wordt aangegeven dat alle media in een platform is echt compleet onmogelijk.Je kan net zo goed verwachten dat elke autodealer alle merken auto's verkoopt of dat de KFC ook Whoppers en Big Macs serveert. Het als enige hebben van een bepaald product heeft meerwaarde. Die meerwaarde vermindert als anderen dat product ook hebben.

Natuurlijk kan je dan zeggen dat de entertainment industrie die meerwaarde maar moet opgeven om jou te helpen. Misschien kan je ook eens naar jouw baan kijken, het product of de dienst die daar wordt geleverd kan naar mijn idee best de helft goedkoper.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 704397

Een goed (legaal) alternatief voor Popcorn Time is er simpelweg nog niet. Je kunt een dienst als Netflix proberen of anders een VPN aanschaffen en je ooglapje weer opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-04 16:59
Als ze nu eerst eens zorgen dat films overal ter wereld tegelijk uitkomen en op bluray oid beschikbaar komen dan wordt de noodzaak voor een dienst die alles direct online beschikbaar maakt een stuk kleiner.
Het is ook absurd dat je in nederland een serie volgt die hier net te zien is terwijl de rest vsn de wereld al 2 seuzoenen verder is. Andere series looen minder achter en dan kijk je die.. dan blijft er geen tijd meer over om die serie van twee jaar geleden nog te kijken.

Je ziet dat de content industrie de wereld in afzonderlijke markten wil opknippen, maar internet, dn het feit dat "nieuw" in de ene pkek al dnel de plek op andere markten verdringt. Daar zit je dan maar te wachten op het volgende seizoen van seriex, terwijl due misschien nooit meer beschikbaar komt in jou regio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Nu online
En alles via 1 universeel platform wilt niet zeggen dat het per se alles in 1 moet zijn. Indien ik HBO wil kan dit ook via mijn Ziggo kasje. Zodra Apple TV er is zal ik die direct halen als ik hier Netflix en HBO samen op kan gebruiken. Daarnaast zeg ik dan Ziggo op en ga ik terug naar glasvezel (deze kon mij helaas geen HBO OD bieden... Erg maar waar). Nog leuker zou het dan zijn.dat er b.v. Een JukeBox App zou zijn die het aanbod van die VOD diensten in 1 overzicht zou plaatsen. En kan iemand mij vertellen waarom ik geen Full Blu-Ray digitaal kan aanschaffen? Dus incl. menu en gelijke kwaliteit? Ik verwacht dat men dan bang is dat je deze zal delen... Grappig is dat je dat nu toch al kan via illegale manieren... Dan verdienen er enkel anderen geld mee...

Met de kost van de nieuwe Apple TV hoop ik dat Apple iets gaat proberen om deze vraag op te pakken. Het zal geen alles in 1 oplossing zijn maar Apple kennende willen ze een goede gebruikerservaring neerzetten. Ergens hoop ik dat ze Netflix overnemen. Indien ze de TV markt willen veriveren (kwa content) zie ik hier wel wat kansen liggen in elk geval. Al zouden diensten als HULU via de vorm van een App al heel welkom zijn!

Maar goed. We zien wel wat de toekomst brengt. Indien ze niet meer gaan aanbieden zal er weinig veranderen verwacht ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:28
F_J_K schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 10:26:
Die betaalde popcorn time is er al en heet Netflix. En de opdrachtgevers van Brein doen het al, dat heet Netflix, HBO, etc.
Zeg je dat de opdrachtgevers van Brein hun best doen om met Netflix of HBO o.i.d. samen te werken? Neem Dutch Filmworks, een hele grote distributeur, waar kan ik hun films kijken voor een vast bedrag per maand? Niet bij Netflix of HBO. Ik weet dat ze de app Moviemarket hebben, maar moet ik dan serieus een apparaat met Android of iOS gaan aanschaffen en films gaan kijken op een telefoon of tablet? Dan zit je ook nog steeds aan betalen per film.

Dutch Filmworks doen hun UITERSTE best om maar niet te hoeven samenwerken met vernieuwende bedrijven om zo maar aan hun verouderde verdienmodel te kunnen blijven vasthouden. Het probleem is niet dat DFW heel goed weet dat ze met online abonnementen veel meer kunnen verdienen*, maar dat ze óók weten dat zodra de filmmakers het doorhebben dat DFW geen bestaansrecht meer heeft. Dan weten de filmmakers ook dat ze heel gemakkelijk zelf de distributie kunnen doen.

Dat hun films niet op bijvoorbeeld Netflix staan zijn de laatste stuiptrekkingen van een stervend monster.

* = wist je dat bijvoorbeeld een Wolf of Wall Street nog geen €2.50 incl. BTW en verzendkosten is als je hem direct bij ze inkoopt? Dan heeft DFW een schijfje en hoesje gemaakt en op voorraad gehouden. Bij Pathé Thuis is hij 3 euro en dan mag je hem maar 1 keer zien en weet je bijvoorbeeld de geluidskwaliteit niet van tevoren. Als DFW hun eigen kosten verwaarloosbaar zou maken én de afzetmarkt gigantisch zou vergroten door in zee te gaan met vernieuwende bedrijven verdienen ze uiteindelijk meer.

Het alternatief voor Netflix is niet echt een alternatief, maar een toevoeging. Gebaseerd op de Museumjaarkaart (vast bedrag, toegang tot alle aangesloten musea en wanneer je een museum daadwerkelijk bezoekt krijg het museum daadwerkelijk geld). Dat lijkt mij een goed idee en ik zal het morgen langer uitschrijven, want nu loopt Luke die carbon freezing-kamer binnen en wil ik dus verder kijken met deze film die niet op Netflix staat :P

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaimyf
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-12-2024
Ik heb begrepen dat Butter nu een alternatief is voor popcorntime. Ik ben benieuwd hoe dit te installeren is of een Macbook.

Kan iemand misschien uitleggen hoe dit is op te zetten? :D #github noob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Van Tweakers wordt verwacht dat ze zelf wat onderzoek doen.

Butter is namelijk helemaal geen alternatief voor Popcorn Time. Op Butter komen namelijk alleen licentievrije materialen en "Creative Commons" te staan. En voor uitleg hoe je het kunt installeren is de website van Butter wellicht de beste bron? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Nu online
Ik zat er al op te wachten hoe lang het duurde voordat iemand Butter aan zou kaarten :)
Al had ik verwacht dat ik dit op het werk zou tegen komen hehe.

Anyways... zoals Albantar dus al aangaf is dit geen alternatief...

Jammer maar helaas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Thalaron schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 10:53:
[...]

En jij denkt dat elke euro die bij de Bios uitgegeven wordt aan een kaartje voor de content leverantier is? En daarbij wanneer ik een blu-ray koop betaal ik ook 1 bedrag voor een nader te bepalen aantal kijkers.
Nee het is gemiddeld 50% die naar de producent gaat. Maar er is een "glijdend percentage"; in de eerste week gaat bijv 75% naar de producent, en in de laatste weken is dat nog maar 25%.

Dat betekent dus dat - wanneer jij op premiere dag de film thuis zou willen kijken - je 7,50 euro (bij een ticketprijs van 10 euro) per persoon zou moeten betalen voor één stream.

Maar in de bioscoop is het goed bij te houden hoeveel mensen in de zaal zitten, thuis is dat iets lastiger.

De blu-ray kan je pas kopen als de film uit de bios is.
Deze kan bovendien meerdere keren afgespeeld worden en uitgeleend/doorverkocht worden. Dus een stream van 20€ zou vergeleken met een fysieke verkoop IMO veel meer opleveren, maar dat is simpelweg te duur ja... Pathe heeft volgens mij wel zoiets (gehad?).
Als jij met 5 mensen op day one een film gaat bekijken in de bioscoop dan levert dat de producent 37,50 op. Een stream van 20 euro levert dan toch nog minder op. En het is veel te duur voor in je eentje....

Bovendien hebben bioscopen ook een machtspositie: Meer dan een kwart van de inkomsten van producenten komt uit bioscoopvertoningen, dus als bioscopen een film boycotten omdat 'ie een gelijktijdige VoD release heeft ofzo, missen de studio's een hoop inkomsten.

Het zijn dus niet "de grote boze hollywoodmensen" die de huidige wanorde in stand houden, maar de belangen zijn aan alle kanten gewoon erg groot. Voor filmstudio's maakt het niet uit of mensen thuis of in de bios kijken zolang ze hun geld maar krijgen, maar wat zou er gebeuren met een grote hollywood A-productie als 'ie niet in de bioscoop zou draaien? Zou iedereen die dan naar de bioscoop zou gaan hem streamen en zouden ze bereid zijn 7,50 per persoon te betalen om te kijken op een klein 32" tv'tje met standaard 5.1 geluid?
En iedereen die tegen downloaden is lijkt vaak uit te gaan dat dit gemiste verkopen zijn... Echter is er nog altijd geen goed werkend en compleet alternatief op downloaden. Ik kan je garanderen dat dit dikke onzin is. Onwil vanuit medialand... Niet meer en niet minder. Overal elke cent uit kunnen knijpen en enkel op de manier waar hun zin in hebben, ongeacht wat dit met gebruikersgemak/kijkers ervaring doet.
Ik ben niet tegen downloaden. Ik vind alleen het "ik download want er is geen alternatief" zo slap, want gewoon onzin. Wees gewoon eerlijk en zeg dat je download omdat je er geen geld voor over hebt.
Ik deed voorheen Game of Thrones downloaden. Omdat ik het dan sneller beschikbaar had. Door mijn "reviews" hebben een aantal collega's de boxen die uit zijn aangeschaft die er anders nooit van zouden hebben gehoord en ik heb tegenwoordig HBO pakket.. Zonder downloaden had alleen ikzelf ooit een keer de complete serie op Blu-Ray aangeschaft. (Oudere collega's die weinig met computers hebben in dit geval dus).
En je zou het niet met je collega's over Game of Thrones hebben gehad als je de DVD box had gekocht? :?

Wikipedia: Film distribution

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Nu online
Ik koop die box pas zodra alle seizoenen af zijn... Ik wil 1 complete box met alle extra's. Heb al meer complete series aangeschaft. Het is niet dat ik er niets voor over heb, ik heb het gewoon liever digitaal/on demand beschikbaar. Scheelt een boel ruimte en wanneer ik het digitaal heb. Maar goed helaas is zelfs op Tweakers de mening nogal heersend dat het ofwel zwart ofwel wit is.. En van mij hoeft een release niet tegelijkertijd met de bios op een streamingsdienst te krijgen te zijn. Bioscoop gewoon wereldwijde release (ook prettig tegen spoilers online) en bij release op Blu-Ray/DVD ook via On Demand diensten. Echte toppers koop ik vaak alsnog graag als pronkstuk in de kast. En slechtere films... Tsja.. Moeten ze geen bras uitbrengen! Slecht spul verkoopt nu eenmaal slechter. Je hoort mij nergens zeggen dat er geen enke alternatief is, echter kan het allemaal veel beter.. Waarom kan ik via iTunes geen volwaardige kwaliteit downloaden ten opzichte van een Blu-Ray? Geef de consument de keuze zou ik zeggen. Indien ik elke film in Blu-Ray ISO formaat kon downloaden (betaad) zou bij mij nieuwsgroepen er direct uit liggen. Niet bij iedereen natuurlijk, maar je zal het toch nooit 100% tegen kunnen houden.

Ik ga wanneer die Apple TV er is eens serieus kijken naar de optie om via VPN HBO/Hulu/Netflix vanuit de USA te streamen... Dan heb ik bijna alles wat ik wil, dat het dan officieel niet netjes is tsja... So be it! (Dat laatste kan nu wellicht ook al.. Maar dan zou ik het via 1 kastje kunnen doen zonder mijn PC/smartphone oid te moeten gebruiken...)

[ Voor 4% gewijzigd door Thalaron op 26-10-2015 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-04 21:40

neanderthaler

Are friends electric?

Ik zag in 1 van de recente FP artikelen over PopcornTime een link naar een alternatief project waarbij de gebruikers niet traceerbaar zouden zijn, en werd gemaakt door mensen van oa. een Nederlandse universiteit. Kan ik nu niet meer terugvinden. Zou met behulp van Tor werken.

Weet iemand nog waar dit over ging?

Tribler dus. Al is hier geen sprake van zo'n fijne interface.

http://www.tribler.org/

[ Voor 17% gewijzigd door neanderthaler op 27-10-2015 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:54
Het aanbod is praktisch hetzelfde als wat Pathe thuis aanbiedt. Alleen huur je het volgens mij bij Pathe voor ~5 euro per film. En bij Apple koop je het voor 17 euro per film. Ik vind het nogal duur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Nu online
Robkazoe schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 10:15:
[...]

Het aanbod is praktisch hetzelfde als wat Pathe thuis aanbiedt. Alleen huur je het volgens mij bij Pathe voor ~5 euro per film. En bij Apple koop je het voor 17 euro per film. Ik vind het nogal duur...
En als je voor die 17 euro nu een volwaardige film kreeg... Dus zeg maar een bestand van 35-50 GB... :+
Laatste keer dat ik het gezien had was een film iets van 4.3-5.5 GB... er kan meer op een freaking DVD...

[ Voor 11% gewijzigd door Thalaron op 28-10-2015 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-04 21:40

neanderthaler

Are friends electric?

Thalaron schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 16:15:
[...]

En als je voor die 17 euro nu een volwaardige film kreeg... Dus zeg maar een bestand van 35-50 GB... :+
Laatste keer dat ik het gezien had was een film iets van 4.3-5.5 GB... er kan meer op een freaking DVD...
Logisch toch dat ze streams flink comprimeren? Zo hoef je minder lang op je film te wachten.

De gemiddelde gebruiker zal echt het verschil niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Nu online
neanderthaler schreef op maandag 02 november 2015 @ 13:35:
[...]
De gemiddelde gebruiker zal echt het verschil niet zien.
Ik ben niet de gemiddelde gebruiker.
En streamen ok... maar ik had het over aanschaf.

Wanneer ik een HD Film via iTunes wil kopen... Bij een HD-film van 2 uur ongeveer 4 GB?!

Ik bedoel... geef mij gewoon lekker de 35-50 GB versie zoals die op de Blu-Ray staat.
Geef op zijn minst de optie om een normale versie (1080p zonder compressie met DTS HD MA / DDHD + subs). Lijkt mij niet teveel gevraagd gezien je zowat retail prijs betaald? Van mijn part zou die versie 2 euro meer kosten. Maar goed dat bied niet alleen Apple niet aan... dat bied niemand aan!

Dat de doorsnee gebruiker hier genoegen mee neemt zal allemaal best. Maar op mijn 130" scherm met degelijke 5.1 installatie (7.1 gaat niet vanwege indeling ruimte) neem ik daar geen genoegen mee... zeker niet wanneer een download via andere bronnen wel deze optie geeft. Ik ben echt de moeilijkste niet om geld uit te geven aan media. Alleen wil ik wel alles vanuit mijn luie zetel van de maximale kwaliteit kunnen genieten.

Netflix gebruik ik zelf enkel voor series waar ik iets minder hoge eisen aan stel. Had voor de gein een keer The Dark Knight opgezet om te kijken of die ook IMAX scene's had... niet dus -O- Ofwel ik kijk hooguit films via Netflix die het vrouwtje wilt zien en ik er voor de gezelligheid bij zit.

Ofwel Films -> Mijn genre koop ik en indien ik 'm vaker wil kijken download ik hem erbij (want rippen van Blu-Ray kan ik niet). Series kijk ik via Netflix e/o HBO OD (Heb HBO abbo). Sporadisch download ik een episode van een serie (als dat al lukt) b.v. The Walking Dead van Fox welke 2 dagen later al op FOX komt... zo'n haast heb ik niet maar heb geen zin om 'm steeds op te moeten nemen. Foei! Maar ik zie niet zoveel verschil tussen iets wat ik kon kijken/opnemen ofwel downloaden... reclame kijk ik toch niet/skip ik.

Anyways... Ik zit nog steeds al jaren te wachten op een mogelijkheid om films in Full HD met DTS-HDMA track betaald te kunnen downloaden 8)7

Ps: Daarnaast heb ik 150/150 Mbps... en als ik wil kan ik daar voor 10e p/m 250/250 Mbps van maken. Voor 20e 500/500 Mbps.

Mocht ik mij ECHT kwaad willen maken op snelheid kan ik ook nog voor 100e 1000/1000 Mbps nemen...
Dus tja... Dus het formaat is niet echt een issue :o

[ Voor 8% gewijzigd door Thalaron op 02-11-2015 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:23

Thompson

Beeromaniac

Het is geen legaal alternatief dus mag het hier niet besproken worden.

[ Voor 45% gewijzigd door Mx. Alba op 03-11-2015 06:34 ]

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 378762

Ik kan ook maar moeilijk een goed alternatief vinden voor illegaal downloaden. Ik download altijd mijn series omdat ze in Nederland minstens een jaar achterlopen. Deze maand een account genomen op Netflix. Heel seizoen 1 van Under The Dome gekeken. Houden ze op bij seizoen 1. Gelijk maar illegaal seizoen 2 en 3 gedownload via torrents. Ook met Films. Mijn zoon had Karate Kid 1 gekeken op Netflix. Hij wilde de opvolgers ook zien. Niet beschikbaar op Netflix. Deze dienst ga ik dus ook opzeggen.

Iemand een betere dienst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Voor de films misschien Videoland Unlimited?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor films is Videoland inderdaad beter dan dat ruk Netflix. Dus die ga ik dan nemen en Netflix opzeggen. Ze zijn even duur. Nu nog een oplossing voor alle series op http://www.tv.com/shows.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:06
Ik heb me ook verdiept in een alternatief om films en series te streamen. Maar behalve dat er voor zover nergens minimaal 5.1 geluid mee gestuurd wordt, houdt het dan al vrij snel op.

Enige andere oplossing is een film op blu-ray kopen, kijken en dan weer verkopen voor minimaal de helft.
Maar dat schiet verder ook niet op.
Gewoon films huren voor een bedrag per film.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel36
  • Laatst online: 23:38

Daniel36

vernieuwde formule

Het is allemaal niet zo eenvoudig als ik graag zou willen imho:
Anderhalve maand geleden ongeveer ben ik gestopt met illegaal streamen via o.a. Genesis en Popcorntime en heb ik een Netflix account genomen.
Helaas merk ik nu al dat de film die Netflix aanbied niet erg sterk zijn.
Kortom, het begint weer te kriebelen om op het et op zoek te gaan naar nieuwe films e.d.
Weer gekloot met programaatjes en aanbieders e.d. maar wel een enorm aanbod...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Het is ook wel behoorlijk kut dat je vrolijk een serie kijkt en dat de volgende seizoenen niet op Netflix blijken te staan. Het geldt ook voor series als Game Of Thrones. Staat niet op Netflix, want het is van HBO. Kun je weer een abonnement bij HBO afsluiten, ben je weer 15 euro per maand verder, voor een enkele serie.

En dan nog, leuk dat Netflix, maar als ik het onderweg wil gebruiken op mijn telefoon kost het me gigabytes aan data dus moet ik weer een nieuw abonnement nemen vanwege de datalimieten). En dan hebben we het nog niet eens over hoeveel batterij dat streamen slurpt. Laat staan als ik geen verbinding heb (vakantie).

Bovendien kan de eigenaar van de content elk moment besluiten om zijn content van Netflix af te halen. Lekker is dat, zit je midden in een seizoen en halen ze de serie weg. Of ben je van plan een film te kijken en blijkt ie er niet meer te zijn zodra je m wil kijken.

Ik betaal een flink bedrag voor een avondje bios (10+ euro per persoon) en dat doe ik ook zo'n 7-8 keer per jaar. Maar als je de film nog eens rustig thuis wil zien, mag je weer de volle mep betalen. En dan heb ik nog niet eens een dvd of bluray speler.

Oh en wat als ik de film al eens gekocht heb op dvd, maar ik 720×576 gewoon een droevige kutresolutie vind? Koop het maar opnieuw.

Waarom kan je niet voor een fatsoenlijke prijs 'eigenaar' worden van een film of serie? Geef mij een hoge kwaliteit film (minstens full hd met 5.1 geluid), in mijn eigen bezit, voor maximaal 5 euro. Doe je lekker een tientje voor een seizoen van een serie. Scheelt de consument weer geld, aangezien Netflix je alweer zo'n 120 euro per jaar kost. En dan heb je nog niet eens alles!

Het kan zoveel makkelijker. Maar de industrie wil dat niet, dus volgend jaar gaan ze lekker schikkingsvoorstellen rondsturen.

/rant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-04 10:03

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Tk55 schreef op maandag 07 december 2015 @ 10:36:
En dan nog, leuk dat Netflix, maar als ik het onderweg wil gebruiken op mijn telefoon kost het me gigabytes aan data dus moet ik weer een nieuw abonnement nemen vanwege de datalimieten). En dan hebben we het nog niet eens over hoeveel batterij dat streamen slurpt. Laat staan als ik geen verbinding heb (vakantie).

Bovendien kan de eigenaar van de content elk moment besluiten om zijn content van Netflix af te halen. Lekker is dat, zit je midden in een seizoen en halen ze de serie weg. Of ben je van plan een film te kijken en blijkt ie er niet meer te zijn zodra je m wil kijken.
Het argument van data-kosten en batterij-kosten vind ik echt kul. Of vind je dat Ziggo of je internet-provider ook je elektra-rekening moet betalen en je een televisie moet leveren?
Ik betaal een flink bedrag voor een avondje bios (10+ euro per persoon) en dat doe ik ook zo'n 7-8 keer per jaar. Maar als je de film nog eens rustig thuis wil zien, mag je weer de volle mep betalen. En dan heb ik nog niet eens een dvd of bluray speler.
Ik denk dat als er bij iedere bioscoopbezoek een blu-ray en/of dvd wordt gegeven de kosten van het bioscoopbezoek een beetje stijgen. En als ze er ook nog een dvd- of blu-ray speler bij moeten geven, kost zo'n avondje ineens geen € 10, maar € 100.

Maar, als jij naar de tandarts moet, verwacht je van hem dan ook dat hij je er een auto bij levert?

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
Ardana schreef op maandag 07 december 2015 @ 10:45:
[...]

Het argument van data-kosten en batterij-kosten vind ik echt kul. Of vind je dat Ziggo of je internet-provider ook je elektra-rekening moet betalen en je een televisie moet leveren?
Op een vaste lijn heb ik tenminste geen datalimieten. Batterij is eerder een probleem van mijn telefoon, maar dan is het nog wel een probleem met het in gebruik nemen van een streaming dienst.
[...]

Ik denk dat als er bij iedere bioscoopbezoek een blu-ray en/of dvd wordt gegeven de kosten van het bioscoopbezoek een beetje stijgen. En als ze er ook nog een dvd- of blu-ray speler bij moeten geven, kost zo'n avondje ineens geen € 10, maar € 100.

Maar, als jij naar de tandarts moet, verwacht je van hem dan ook dat hij je er een auto bij levert?
Oh nee hoor, maar een dvd of bluray speler vind ik ook niet nodig. Ik wil die schijfjes niet, ik wil die speler niet. Ik wil wel die film en dan wel gewoon op mijn harde schijf. En het gaat me erom dat de bioscoop gewoon behoorlijk duur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:24

Player1S

Probably out in the dark

Het kan zoveel makkelijker. Maar de industrie wil dat niet, dus volgend jaar gaan ze lekker schikkingsvoorstellen rondsturen.

/rant
Dat is het probleem. De film en muziek industrie is gewoon antiek en nooit met de tijd mee gegaan. IPV nieuwe technieken te omarmen rennen ze er hard voor weg.

Een Netflix zou moeten overstromen van de series en films omdat iedereen er op wil staan maar in werkelijkheid willen ze alleen maar meer meer meer en eindigen ze met miljoenen illegale downloads omdat de kijker niet meer meer meer wil betalen.

En de lobby zit zo diep bij de regeringen dat ze wel hameren op illegale downloads maar niet de industrie dwingt om met fatsoenlijke, betaalbare alternatieven te komen.

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Als een nieuwe industrie het beter kan, dan rennen ze toch gewoon om de dinosauriërs heen?
Waarom kan je niet voor een fatsoenlijke prijs 'eigenaar' worden van een film of serie? Geef mij een hoge kwaliteit film (minstens full hd met 5.1 geluid), in mijn eigen bezit, voor maximaal 5 euro. Doe je lekker een tientje voor een seizoen van een serie. Scheelt de consument weer geld, aangezien Netflix je alweer zo'n 120 euro per jaar kost. En dan heb je nog niet eens alles!

/rant
Hoewel reageren op een rant zinloos is: als iemand het zou kunnen voor dat geld dan gebeurde het al. Er zijn voor dat geld best digitaal films te vinden, maar die zijn vaker dan niet redelijk crappy qua verhaal, acteurs, 'production values', etc. Als iemand het structureel beter kan, kan die honderden miljoenen verdienen door een klein beetje onder de prijs te gaan zitten. Iets met vraag en aanbod, concurrentie, en zo.

Dat er geen goede films zijn voor dat bedrag zegt dan misschien wat ;)

Illegaal filmaanbod is niet relevant voor vraag en aanbod, want het levert geen geld op waarmee distributiekanalen kunnen concurreren. Leuk om uit protest de nieuwe Hunger Games te leechen, maar dat leidt niet tot ooit betere distributiekanalen: die krijg je pas als mensen wel investeren in betere kanalen zoals Netflix. En als er een beter legaal alternatief is dan Netflix: vooral overstappen, verbeteren gebeurt niet zonder concurrentie waarbij de concurrent ook kan investeren in nieuwe betere en beter beschikbare content :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik wil ook gewoon kunnen streamen en dan ook mijn eigen gekochte materiaal.
Dus alle dvd's en blu-rays omzetten zodat ik deze vanaf mijn server kan streamen naar de mediaspeler beneden. Ik heb een BD-brander in de pc en ik ga eind van het jaar bijna het hele pakket van Slysoft aanschaffen zodat ik dit dan ook kan bewerkstelligen.

Het enige wat dan niet kan is het streamen van films die we niet hebben.

Ondertussen heb ik bijna alle dvd's voor mijn dochtertje op de server staan zodat als ze ineens wat anders wil zien, dat dit dan zonder wisselen van schijf kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ik trek mijn woorden terug. Videoland is helemaal niets. Zeer beperkt aanbod. Actiefilms hebben ze er maar 40 stuks. Als ik zoek op films die te huur zijn in de videotheek zoals bij Filmclub dan vind hij ze niet. Er is echt nog helemaal geen goed alternatief zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
F_J_K schreef op maandag 07 december 2015 @ 11:23:
Als een nieuwe industrie het beter kan, dan rennen ze toch gewoon om de dinosauriërs heen?

[...]

Hoewel reageren op een rant zinloos is: als iemand het zou kunnen voor dat geld dan gebeurde het al. Er zijn voor dat geld best digitaal films te vinden, maar die zijn vaker dan niet redelijk crappy qua verhaal, acteurs, 'production values', etc. Als iemand het structureel beter kan, kan die honderden miljoenen verdienen door een klein beetje onder de prijs te gaan zitten. Iets met vraag en aanbod, concurrentie, en zo.

Dat er geen goede films zijn voor dat bedrag zegt dan misschien wat ;)
Ik denk dat L1nt het boven jou ook goed beschrijft.

Op zich lijkt Netflix een aardig alternatief, maar de studio's hebben de macht en bepalen hoe en voor welk bedrag jij hun media bekijkt. Dat is natuurlijk hun recht, maar ze komen de consument niet tegemoet, alleen hun eigen portemonnee. Wanneer de producenten hun verdienmodel willen veranderen, gaat het pas lukken.
Het is dan ook niet zo vreemd dat consumenten zelfs nu nog naar illegale alternatieven zoeken. Natuurlijk is een vergelijking met een illegaal alternatief niet eerlijk, maar dan kun je nog wel proberen hetzelfde gemak en aanbod te hebben.

Het is al vaak genoeg gezegd, maar toch: Voor games hebben we inmiddels een groot aantal legale aanbieders (Steam, Origin, Humble Bundle, etc), maar met name Steam (die er volgens mij als eerste was) heeft veel concurrentie gehad van het illegale aanbod van games. Maar volgens mij betalen de meeste gamers nu gewoon voor hun games. Omdat het betaalbaar is (Steam sales, Humble Bundles etc), een groot aanbod heeft en omdat het gebruiksgemak zo hoog ligt.
Illegaal filmaanbod is niet relevant voor vraag en aanbod, want het levert geen geld op waarmee distributiekanalen kunnen concurreren. Leuk om uit protest de nieuwe Hunger Games te leechen, maar dat leidt niet tot ooit betere distributiekanalen: die krijg je pas als mensen wel investeren in betere kanalen zoals Netflix. En als er een beter legaal alternatief is dan Netflix: vooral overstappen, verbeteren gebeurt niet zonder concurrentie waarbij de concurrent ook kan investeren in nieuwe betere en beter beschikbare content :P
Goed punt, maar het is (zoals ik hierboven vertel) prima mogelijk om met illegaal aanbod te concurreren. Zelfs al is het een oneerlijke vergelijking. Maar nu zit je nog steeds met een probleem: Je betaalt voor een dienst, en niet voor de film of serie. Als ik bij Steam een maand geen games speel, betaal ik niks. Met een Netflix abonnement betaal ik 10 euro per maand. Maar dan wil ik Game Of Thrones kijken en dan heb ik HBO nodig. Nog eens 15 euro per maand. Ik zou niet weten waarom, maar je wil die Nederlandse speelfilm kijken? Een extra 10 euro per maand voor Videoland.

Veel mensen hebben niet eens het budget om 45 euro te betalen voor drie verschillende diensten die in principe hetzelfde doen, met een verschil in het aanbod. Laat staan dat men dat wil. Bij games vind ik het geen probleem om van dienst te wisselen, omdat het maar een kleine moeite kost (maar geen geld). Bij andere media, not so much. Bovendien is dat het niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-04 10:03

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Je hebt zat diensten waarvoor je toch betaald, ook al gebruik je het niet, van je verzekering, tot willekeurig welk abonnement.

Dat Steam anders werkt, staat daar los van: Netflix biedt een abonnementsvorm, waarmee je de mogelijkheid krijgt om, uit een beperkt aanbod, onbeperkt content te kijken.

Dat je graag een service als Steam ziet voor films en series snap ik, maar ook Steam biedt niet alle games aan. En ook bij Steam heb je de kosten van je dataverkeer, elektriciteit en benodigde apparatuur.

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik moet heel eerlijk bekennen dat door Steam en aanverwanten, want ik gebruik Origin e.d. ook gewoon, ik eigenlijk geen spellen meer download. Dan doen ze daar toch iets goed. ;)

Voor mij zou een onbeperkte dienst niet eens hoeven. Ik wil best per film of aflevering betalen (waarbij het natuurlijk niet zo moet zijn dat een aflevering net zo duur is als een film).
Huur prijzen mogen van mij ook zoals vroeger. Geen problemen mee.
Mag van mij ook tegelijk met een BD release. Ook niet zo'n drama.
Maar dan wel normale kwaliteit. En desnoods middels p2p zodat ze niet zelf de volledige load op zich hoeven te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
Ardana schreef op maandag 07 december 2015 @ 14:37:
Je hebt zat diensten waarvoor je toch betaald, ook al gebruik je het niet, van je verzekering, tot willekeurig welk abonnement.
Maar je hebt (hopelijk) geen drie verzekeringsmaatschappijen nodig.
Dat Steam anders werkt, staat daar los van: Netflix biedt een abonnementsvorm, waarmee je de mogelijkheid krijgt om, uit een beperkt aanbod, onbeperkt content te kijken.

Dat je graag een service als Steam ziet voor films en series snap ik, maar ook Steam biedt niet alle games aan. En ook bij Steam heb je de kosten van je dataverkeer, elektriciteit en benodigde apparatuur.
Het scheelt dat je bij Steam alleen betaalt wanneer je iets koopt. Dan is het probleem van aanbod een stuk minder aanwezig, omdat je dan even naar de concurrent kan. En het dataverkeer gaat in principe niet over een zielige 3G verbinding :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:06
Tk55 schreef op maandag 07 december 2015 @ 15:01:
[...]

Maar je hebt (hopelijk) geen drie verzekeringsmaatschappijen nodig.
Jazeker wel.
Een voor schade die ik veroozaak met mijn auto,
een voor schade die ik veroorzaak met mijn fiets
een voor schade die ik veroorzaak als ik mijn PC in de fik laat vliegen
een voor schade die ik veroorzaak aan mezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand ervaring met Amazone Prime? Ik zie dat ze daar wel met alles op schema lopen, en het aanbod velen malen groter is. Nederland is gewoon retetraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Anoniem: 378762 schreef op maandag 07 december 2015 @ 15:21:
Iemand ervaring met Amazone Prime? Ik zie dat ze daar wel met alles op schema lopen, en het aanbod velen malen groter is. Nederland is gewoon retetraag.
Niet buiten de US. Dus nutteloos. Jammer genoeg.
Maar dat heeft uiteraard allemaal met één en hetzelfde te maken. De Dinosaurus die de entertainment industrie heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Tk55 schreef op maandag 07 december 2015 @ 15:01:

Het scheelt dat je bij Steam alleen betaalt wanneer je iets koopt. Dan is het probleem van aanbod een stuk minder aanwezig, omdat je dan even naar de concurrent kan.
Bij Netflix kun je er ook voor kiezen om je abonnement een maandje op te schorten en even Game of Thrones te gaan kijken bij HBO. Niemand verplicht je om ze gelijktijdig af te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Nu online
Tjoekie schreef op maandag 07 december 2015 @ 15:38:
[...]

Bij Netflix kun je er ook voor kiezen om je abonnement een maandje op te schorten en even Game of Thrones te gaan kijken bij HBO. Niemand verplicht je om ze gelijktijdig af te nemen.
Dat kan uiteraard, ware het niet dat dit de gebruiksvriendelijkheid behoorlijk omlaag haalt.
Vraag en aanbod, overal gaat die vlieger op behalve bij...

Dit topic heeft niet voor niets "Alternatief voor Popcorn Time" in de titel staan.
Ofwel men wilt 1 platform waarbij met 1 bedrag betaald om alle content bij elkaar te hebben.

Men doet alsof het niet kan, maar de wil is er gewoonweg niet. Rechten liever verkopen aan bejaarde netwerken i.p.v. on demand diensten. Waarom is HBO Now niet in NL beschikbaar? Omdat Ziggo partner is met HBO NL en/of omdat KPN een HBO deal heeft? Waarom kan ik in vredesnaam geen HBO Now op mijn Apple TV in NL krijgen?!? Ja via VPN en met Pre-Paid CC en tegen de voorwaarden van HBO in ja...

Via Glasvezel kan ik hier b.v. enkel HBO Go krijgen. HBO Go is de naam On Demand niet eens waardig is IMO... bagger kwaliteit en ja er is een HBO Go app op Apple TV te downloaded echter enkel via de USA App store (LOL?!) en werkt enkel wanneer ik mijn Apple TV laat denken dat hij in de USA zit. Ondanks dat ik HBO Go legaal heb werkt de USA HBO Go app namelijk gewoon niet. En nee ook AirPlay werkt dus niet!

Wanneer ikzelf b.v. Game of Thrones LEGAAL wil kijken moet ik dus HBO pakket afnemen. Daarnaast opnemen (kan enkel online bij ons wat 5 euro p/m extra kost) + 15 euro voor HBO zelf ben ik 20 euro p/m kwijt EN moet ik een hoop moeite doen om alles op te nemen. Daarbij kan er een storing optreden en dan heb ik alsnog niets...

Ik snap dat een alles in 1 oplossing nooit zal gaan komen. Dat merk je al bij diensten als Spotify. Echter zou het al heel wat zijn als men eens BESTAANDE legale diensten overal ter wereld beschikbaar maakt...

Zolang downloaden van een serie minder moeite/tijd EN geld kost... waarom zou men dan in hemelsnaam betalen voor een dienst? DAT is IMO wat er echt misgaat. Ik zou HBO Now direct afnemen indien in NL beschikbaar... maar het is er gewoonweg niet. En inderdaad je kan er ook voor kiezen om iets niet te kijken, mijn inziens kan de content aanbieder ook onder zijn/haar steen vandaan kruipen en in het jaar 2015 komen leven en wellicht wat centjes verdienen i.p.v. zijn potentieel klandizie voor dief uitmaken en/of aan te klagen.

Mijn vrouw zou graag i.v.m bepaalde series HULU willen hebben... Maar nee, ook die is in NL niet van de partij (zonder vaag/grijs gebied niet in elk geval).

[ Voor 8% gewijzigd door Thalaron op 07-12-2015 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het komt er dus op neer dat we nog steeds gedwongen zijn tot illegaal downloaden. BTguard dan maar.

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Arunia schreef op maandag 07 december 2015 @ 15:27:
[...]

Niet buiten de US. Dus nutteloos. Jammer genoeg.
Maar dat heeft uiteraard allemaal met één en hetzelfde te maken. De Dinosaurus die de entertainment industrie heet.
Bedoel je dat de servers alleen in de US staan en er daardoor lag is of dat het niet in NL verkrijgbaar is..

In de UK is het wel verkrijgbaar namelijk maar zelf nog geen ervaring mee... zit er wel aan te denken..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Arunia
Volgens mij kun je hem niet krijgen buiten de US of UK. Dus dat maakt het al een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-04 10:37
Hulu is prima te verkrijgen.

Amerikaans dns. Creditcard en klaar.
Wij gebruiken het dagelijks en zijn er qua aanbod van series erg tevreden mee.

psn: NL-SosuA-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 25-04 14:15

s0kkie

Cowabunga

Moviebox op jailbroken iOS devices :)
Ik gebruik het al jaren, werkt echt perfect en super snel de nieuwste films/series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Laatst online: 24-04 13:21
Anoniem: 378762 schreef op maandag 07 december 2015 @ 16:30:
het komt er dus op neer dat we nog steeds gedwongen zijn tot illegaal downloaden. BTguard dan maar.
Nee dat wordt je niet. Je kunt ook gewoon niks kijken als je niet de volle prijs wil betalen. Ik download zelf ook veel, en ik koop daarentegen helemaal niks, en dat is niet omdat er geen 'geschikt' alternatief is, maar omdat ik gewoon geen zin heb om zo veel geld uit te geven als er ook een gratis alternatief is.

Het is heel makkelijk om te zeggen dat als dienst X er was voor schappelijk bedrag Y, dat we dat dan collectief zouden doen, maar het is natuurlijk heel makkelijk om dat te zeggen als het er niet is. Dan zijn het gewoon loze uitspraken.

Ik download ook alles, gewoon, vanuit het idee van waarom zou ik meer gaan betalen voor iets wat ik ook voor niks kan krijgen. Lekker egoïstisch. Maar ik kom daar gewoon voor uit in plaats van te roepen dat 'als goedkoop alternatief dan zou ik X doen', want vroeger was er geen Netflix, nu wel, maar ja, nu is het toch wel erg duur terwijl film X of serie Y er niet in staat, ja nee, dat kan echt niet hoor, veeeeeel te duur.

En ja, ik weet dat ik nu een hoop posts kan verwachten in het kader van "spreek voor jezelf, IK zou dat toevallig wel doen". Allemaal prima, het zij zo :)

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 451726

Het enige goede alternatief van Netflix heet nog steeds Netflix.

Althans hier in Nederland is er gewoonweg geen vergelijkbaar legaal alternatief te vinden met die kwaliteit en het aanbod.

Natuurlijk kun je klagen dat op Netflix niet de allerlaatste films en series op zitten en <oh, horror> er opeens aanbod verdwijnt. Dat heet echter marktwerking en houdt de dienst ook betaalbaar. I.i.g. veel beter dan dat Netflix opeens reclame zou gaan invoeren zoals Hulu doet. Daarnaast zijn hun eigen geproduceerde series en films zoals House of Cards en Orange is the New Black wel altijd direct recent en regelrechte toppers. Voor veel mensen zijn die in huis titels al reden genoeg om Netflix te nemen.

Wij zijn heel tevreden met Netflix. Netflix zorgt er ook voor dat je een bredere smaak krijgt door hun slim ontwikkeld aanbevelingen systeem op basis van je eerder kijkgedrag. Zo al menig moois ontdekt wat ik normaal nooit had ontdekt. Neem Fargo, briljante serie.

Afbeeldingslocatie: http://static0.persgroep.net/volkskrant/image/de351bb9-4e24-4c91-b0b9-f1adfa54a711?width=664&height=374

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Anoniem: 378762 schreef op maandag 07 december 2015 @ 16:30:
Dit is een wat oude quote maar laat wel precies zien wat er fout gaat bij velen.

Ze dwingen je namelijk helemaal nergens toe, je hoeft het immers niet te kijken. Content is geen recht wat elke wereld burger heeft hoor.

"Ik vind het te duur (of het is niet beschikbaar) dus dan steel ik het maar".

[ Voor 34% gewijzigd door Donstil op 23-12-2015 23:03 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-04 10:37
Ik betaal liever voor het gemak. En helaas moet het via een grijze weg (unblock-us) om meer content te krijgen door die suffe regio locks. Netflix USA icm Hulu werkt perfect.

-edit- dus voor de liefhebber die even wat meer seizoenen beschikbaar wil hebben:

http://www.unblock-us.com/

[ Voor 25% gewijzigd door Sosua op 24-12-2015 10:16 ]

psn: NL-SosuA-

Pagina: 1 2 Laatste