Echt vet jammer dat er niet meer games uitkomen in deze vorm. Ik heb me toch vaak kapot gelachen om die twee verhaallijnen. Wat is er eigenlijk gebeurt met dit soort spellen?
Verwijderd
Geen idee.... Ik heb hier Day of the tentacle nog liggen. Supervet spel. Larry 6 leek ook op de Day of the tentacle. Die is trouwens best leuk..
Verwijderd
Ik zie de overeenkomst tussen Larry 6 en DOTT niet helemaalOp dinsdag 19 juni 2001 20:25 schreef _LOSS_ het volgende:
Larry 6 leek ook op de Day of the tentacle. Die is trouwens best leuk..
Verwijderd
Ik vind Full Throttle gaaf. Die motorrijdende kerl. Ik geloof dat die van de makers van Day of the Tentacle is. Weet niet zeker. Trouwens een TE makkelijk spel, hadden WE binnen een dag uitgespeeld. Dat was het enige min puntje er aan.
Verwijderd
Dan zie je toch de overeenkomst.Op dinsdag 19 juni 2001 20:28 schreef Mage het volgende:
[..]
Ik zie de overeenkomst tussen Larry 6 en DOTT niet helemaalHet is al weer lang geleden dat ik ze gespeeld heb, maar naar mijn idee is de enige overeenkomst dat ze beide erg leuke adventures zijn
Klopt, die had ik ook binnen een dagje of twee weggewerkt...Op dinsdag 19 juni 2001 20:28 schreef Terry het volgende:
Ik vind Full Throttle gaaf. Die motorrijdende kerl. Ik geloof dat die van de makers van Day of the Tentacle is. Weet niet zeker. Trouwens een TE makkelijk spel, hadden WE binnen een dag uitgespeeld. Dat was het enige min puntje er aan.
Verwijderd
Sam & max hit teh road is echt één van de briljantste adventures ooit, zeker de 'talkie'-version op CD.
Wat is er inderdaad met Lucas arts gebeurt. Ooit brachten ze echt iets van vier spellen per jaar uit (net als origin met z'n flightsims). Maar het laatste dat ik weet is geloof ik Monkey Island 4. (en natuurlijk die crappy Star Wars episode 1 spellen.)
Wat is er inderdaad met Lucas arts gebeurt. Ooit brachten ze echt iets van vier spellen per jaar uit (net als origin met z'n flightsims). Maar het laatste dat ik weet is geloof ik Monkey Island 4. (en natuurlijk die crappy Star Wars episode 1 spellen.)
Lucasarts ziet ook geen toekomst meer in adventures. Er staat er iig geen enkele meer op de release schedule
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
De ontwikkelkosten van een goeie adventure waren gewoonweg te hoog. Begreep ik.
En ze verkochten slecht.
Vooral vergeleken met die
Star Wars episode 1 console spelzooi-shit die ze tegenwoordig uitbrengen, die door 10 jarige losertjes zonder gevoel voor kwaliteit gretig werden opgekocht.
Vooral vergeleken met die
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
de starwars films vind ik wel oke, maar de spellen is idd niks aan.........ik mis af en toe ook de tijd van de simpele maar o zo leuke 2d adventures lekker met de muis ipv het toetsenbord zoals ze nu doen met monkey 4 en GF...............maar van de ene kant snap ik t wel: ze willen het 3d maken om een beetje met de tijd mee te gaan en vandaar ook die nieuwe besturing....
maar ik ben ook bang dat de adventure tak langzaam aan t doodbloeden is
maar ik ben ook bang dat de adventure tak langzaam aan t doodbloeden is
PIII 800@804 Mhz
The Dig was ook wel een goeie, d8 ik. Niet zo grappig maar wel een hele goeie verhaallijn....en de filmpjes voor toen waren echt heel mooi
The Dig is origineel een Spielberg script geweest dat als te moeilijk voor een film werd beoordeeld, als ik het me goed herinner... ILM heeft nog geholpen om dat spel zoveel mogelijk een film-gevoel te geven. Niet echt goed gelukt, moet ik zeggen, maar het spel was best goed.
Indiana Jones & The Fate of Atlantis is denk ik wel het beste 'serieuze' Lucasarts adventure.
Indiana Jones & The Fate of Atlantis is denk ik wel het beste 'serieuze' Lucasarts adventure.
Verwijderd
Het punt is dat de gemiddelde computer-gebruiker/gamer van tegenwoordig geen adventurer meer is. Daarom verkopen de games slecht. En daarom worden ze niet meer gemaakt 
Al Lowe (de maker van de Larry-serie) heeft dit een keer uitgelegd in een interview. Vroeger waren computer-gebruikers/gamers namelijk relatief slimme mensen. Het waren puzzelaars. Want als je niet slim was en niet een puzzeltje op kon lossen, kon je ook geen games draaien op een PC (vanaf een command-prompt je game kopieëren/installeren, IRQ-settings van je geluidskaart goed instellen, de goeie video-mode kiezen, alle drivers in je autoexec.bat & config.sys goed op orde hebben en dan ook nog genoeg base-memory vrij maken om alles vlot te kunnen draaien). Mensen die dat konden, kochten ook adventure-games.
Maar tegenwoordig gamed elke domme iconen-klikkende koe en mikken de game-developpers op een hele andere markt. "Domme" actie-spellen worden gewaardeerd door een veel grotere doelgroep en verkopen beter.
Het is triest maar waar... en sinds Sierra is overgenomen en iedereen van de originele crew ontslagen is (Ken & Roberta Williams, the guys from andromeda, Lori-ann & Corey Cole, Al Lowe etc) en de nieuwe directie besloten heeft om commercieël betere games te maken (zoals SWAT, Half-Life & Nascar
), is de ontwikkeling van adventure-games stopgezet.
LucasArts is gelukkig nog een tijdje doorgegaan, maar helaas staat ook daar alleen de geldkraan nog open voor Monkey Island en zijn alle andere series opgeheven. Al Lowe heeft zelfs nog gesolliciteerd bij LucasArts, maar die zagen weinig brood in de man (naar mijn mening is Al de geniaalste en in elk geval de oudste game-designer allertijden)
Het zijn trieste tijden voor de adventure-gamer en het is de vraag of de "gouden eeuw" van de 80'ies & begin 90'ies ooit nog terugkomt. Maar gelukkig heb ik bijna alle Sierra & LucasArts-adventures nog liggen en bewaar ik altijd een ouwe DOS-machine zodat deze games nooit verloren zullen gaan
Al Lowe (de maker van de Larry-serie) heeft dit een keer uitgelegd in een interview. Vroeger waren computer-gebruikers/gamers namelijk relatief slimme mensen. Het waren puzzelaars. Want als je niet slim was en niet een puzzeltje op kon lossen, kon je ook geen games draaien op een PC (vanaf een command-prompt je game kopieëren/installeren, IRQ-settings van je geluidskaart goed instellen, de goeie video-mode kiezen, alle drivers in je autoexec.bat & config.sys goed op orde hebben en dan ook nog genoeg base-memory vrij maken om alles vlot te kunnen draaien). Mensen die dat konden, kochten ook adventure-games.
Maar tegenwoordig gamed elke domme iconen-klikkende koe en mikken de game-developpers op een hele andere markt. "Domme" actie-spellen worden gewaardeerd door een veel grotere doelgroep en verkopen beter.
Het is triest maar waar... en sinds Sierra is overgenomen en iedereen van de originele crew ontslagen is (Ken & Roberta Williams, the guys from andromeda, Lori-ann & Corey Cole, Al Lowe etc) en de nieuwe directie besloten heeft om commercieël betere games te maken (zoals SWAT, Half-Life & Nascar
LucasArts is gelukkig nog een tijdje doorgegaan, maar helaas staat ook daar alleen de geldkraan nog open voor Monkey Island en zijn alle andere series opgeheven. Al Lowe heeft zelfs nog gesolliciteerd bij LucasArts, maar die zagen weinig brood in de man (naar mijn mening is Al de geniaalste en in elk geval de oudste game-designer allertijden)
Het zijn trieste tijden voor de adventure-gamer en het is de vraag of de "gouden eeuw" van de 80'ies & begin 90'ies ooit nog terugkomt. Maar gelukkig heb ik bijna alle Sierra & LucasArts-adventures nog liggen en bewaar ik altijd een ouwe DOS-machine zodat deze games nooit verloren zullen gaan
ik heb superveel van die adventures nu geinstalleerd en ze draaien allemaal als een trein die lucasarts spellen, enige nadeel is dat mn SBLive nogal lompe midi weergave heeft: het geluid was stukken beter op mn 386 bij die oude spellen
PIII 800@804 Mhz
Wooooooooooow. Even terug. Echtpaar Williams is niet meer bij Sierra? Zijn zij niet groot-aandeelhouders van het bedrijf?
En om weer eens een ouwe rant van mij omhoog te halen... Wat is er toch gebeurd met Lucasarts? Hoe kan een bedrijf dat ooit zo groot was gereduceerd worden tot een hopeloos promotie-bedrijfje voor Lucasfilms dat niks anders doet dan zo snel mogelijk zo veel mogelijk Episode 1 spellen uitbrengen?
Wat is er gebeurd met de crew die zo veel ingenieuze nieuwe concepten in de computerspelwereld introduceerde?
*zucht*
En om weer eens een ouwe rant van mij omhoog te halen... Wat is er toch gebeurd met Lucasarts? Hoe kan een bedrijf dat ooit zo groot was gereduceerd worden tot een hopeloos promotie-bedrijfje voor Lucasfilms dat niks anders doet dan zo snel mogelijk zo veel mogelijk Episode 1 spellen uitbrengen?
Wat is er gebeurd met de crew die zo veel ingenieuze nieuwe concepten in de computerspelwereld introduceerde?
*zucht*
Extpaar Williams is er allaaang mee gestopt 
Sierra van nu is dan ook alles behalve het Sierra van vroeger. Al Lowe (van de Larry reeks o.a.) is ook al tijden in de vut.
Wat LucasArts betreft, die is ook al tijde één van z'n beste game designers kwijt (Ron Gilbert bijvoorbeeld, van Monkey Island-faam) en sjah, dat verklaart ook dat de Monkey-reeks steeds slechter wordt.
Sierra van nu is dan ook alles behalve het Sierra van vroeger. Al Lowe (van de Larry reeks o.a.) is ook al tijden in de vut.
Wat LucasArts betreft, die is ook al tijde één van z'n beste game designers kwijt (Ron Gilbert bijvoorbeeld, van Monkey Island-faam) en sjah, dat verklaart ook dat de Monkey-reeks steeds slechter wordt.
"I sit in my room and imagine the future."
Als ik 1 spel zou moeten kiezen voor beste spel qua lol, humor en orginaliteit dan is het toch echt wel Samn & max - Hit The Road, vooral dat liedje is echt lachen ben ff de naam van die gast met die pruik kwijt...
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL
Verwijderd
Ja, dat waren ze. Sterker nog, Ken Williams was President & Founder en Roberta was Co-founder. Tot op een kwade dag in 1996 toen ze zijn uitgekocht. En zoals ik al zei, de nieuwe directie heeft toen iedereen ontslagen, inclusief meneer & mevrouw WilliamsOp woensdag 20 juni 2001 02:45 schreef Acolyte57 het volgende:
Wooooooooooow. Even terug. Echtpaar Williams is niet meer bij Sierra? Zijn zij niet groot-aandeelhouders van het bedrijf?
Kunnen we niet zelf zo'n spel gaan programmeren? Juist door die spellen wilde ik vroeger altijd "programmeur" worden... Hehehe, de goede oude tijd...
Ik wist dat zij de founders waren, en daarom verbaasde me ik zo...Op woensdag 20 juni 2001 10:05 schreef DeepFreezer het volgende:
Ja, dat waren ze. Sterker nog, Ken Williams was President & Founder en Roberta was Co-founder. Tot op een kwade dag in 1996 toen ze zijn uitgekocht.
Een ander leuk (nieuw) adventure vond ik Gilbert goodmate, meer info op www.gilbertgoodmate.co.uk
Verder heb je nog de fanware sites zoals http://indyproject.de en http://zak2.adventuregamer.com hopelijk komen die nog een keer uit.
Verder heb je nog de fanware sites zoals http://indyproject.de en http://zak2.adventuregamer.com hopelijk komen die nog een keer uit.
het is zo ontzettend jammer dat zulk soort games niet echt meer worden gemaakt, het is tegenwoordig voor de uitgevers het grafische gewld waar het geld in is te vinden waardoor ze hun "roots" vergeten.
Ach het is en blijft jeugdsentimen
Ach het is en blijft jeugdsentimen
Het probleem is gelokaliseerd, het bevindt zich tussen het keyboard en de rugleuning.
DOTT RULEZ!!! 
zie hier:
[url=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/208887/1?limit=50]Day Off The Tentacles[url]
zie hier:
[url=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/208887/1?limit=50]Day Off The Tentacles[url]
Dott, een van de humoristische spellen die ik gespeeld heb, ga hem zo denk ik maar weer eens afstoffen en spelen
Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.
Verwijderd
Tja, dat waren nog eens tijden... IMHO was Grim een van de betere adventures qua lengte en puzzels, maar DOTT en S&M hebben de beste humor. ("I think that punk learned a valuable lesson today, Sam." "Me too, Max. I didn't realize that the lower lip could stretch completely over the head. Amazing." of "Step 1: Find plans. Step 2: Save world. Step 3: GET OUT OF MY HOUSE!")
Spijtig dat adventures toch een uitstervend soort zijn... Kijken wat LucasArts nog gaat doen. Helaas ligt het onofficiele Zak McKracken 2-project (www.zak2.de) zo te zien op z'n gat, de laatste pic of the month stamt uit maart.
Oh, als iemand DOTT werkend krijgt (met geluid dus) onder Windows (liefst XP, maar Me mag ook, ALS HET MAAR WERKT) met een Sound Blaster Live, please let me know. Midi-muziek lukt nog wel, maar zodra dat LucasArts-logo uit die spiraal duikt in de intro (en je zo'n crash-geluid hoort te horen) klapt hij eruit.
Spijtig dat adventures toch een uitstervend soort zijn... Kijken wat LucasArts nog gaat doen. Helaas ligt het onofficiele Zak McKracken 2-project (www.zak2.de) zo te zien op z'n gat, de laatste pic of the month stamt uit maart.
Oh, als iemand DOTT werkend krijgt (met geluid dus) onder Windows (liefst XP, maar Me mag ook, ALS HET MAAR WERKT) met een Sound Blaster Live, please let me know. Midi-muziek lukt nog wel, maar zodra dat LucasArts-logo uit die spiraal duikt in de intro (en je zo'n crash-geluid hoort te horen) klapt hij eruit.
Verwijderd
Is that your bernhardOp woensdag 20 juni 2001 08:05 schreef FastBunny het volgende:
Als ik 1 spel zou moeten kiezen voor beste spel qua lol, humor en orginaliteit dan is het toch echt wel Samn & max - Hit The Road, vooral dat liedje is echt lachen ben ff de naam van die gast met die pruik kwijt...
Verwijderd
Gaaf man, ik las een tijdje geleden al op GOTT over Sam&Max, en toen heb ik besloten om het er maar weer es op te zetten. 
Hij moest wel op mijn dedicated DOS-bak, anders wilde ie niet draaien.
Maar goed, toen heb ik hem dus fijn uit zitten spelen, omdat ik jaren geleden vast zat en hem toen nooit had afgemaakt...
Hij moest wel op mijn dedicated DOS-bak, anders wilde ie niet draaien.
Maar goed, toen heb ik hem dus fijn uit zitten spelen, omdat ik jaren geleden vast zat en hem toen nooit had afgemaakt...
Verwijderd
Hoewel naar mijn mening Simon The sorcerer 2 de beste adventure ooit was vraag ik me toch af wat er met het vervolg aan de hand is.
iemand wat van Simon 3D gehoord?
Heb vroeger erg genoten van deze twee adventures.
24 uur per dag, 24 biertjes in een krat. Toeval?
Verwijderd
UTFSOp zondag 02 september 2001 20:05 schreef BoneFly_ het volgende:
BTW paas ff een link waar ik GoT msn kan downen.
Simon 3D is al af, maar de uitgever die het spel uit zou brengen is failliet gegaan ofzo, nu zoeken ze een nieuwe uitgever. Dit mailtje kreeg ik op 7 juni 2001:Op maandag 03 september 2001 11:33 schreef Irons het volgende:
Hoewel naar mijn mening Simon The sorcerer 2 de beste adventure ooit was vraag ik me toch af wat er met het vervolg aan de hand is.
Hi Simon 3D fans, News Mole here!
Wow - it seems like AGES since I wrote to you last...probably because it
IS ages since I wrote to you last...but I'm back now, from extended
hibernation!!!
A lot of you have been emailing me asking what has happened to Simon 3D,
so I'm going to try and explain the situation as best as possible.
As you may remember, Simon 3D was due to be published by Hasbro
Interactive in Europe, and SouthPeak Interactive in the USA. Well, over
the last few months both of these companies have since been sold - meaning
that Simon 3D is unfortunately now without a publisher.
So the situation at the moment is that Simon 3D is sitting at the
Headfirst Productions office, finished, but there is no way of getting it
on the shelves. Headfirst are currently talking to Infogrames (the new
owners of what was Hasbro Interactive) and a number of other publishers
about worldwide distribution rights, but nothing has been 'set in stone'
yet.
So I guess we're in a 'No news is good news' situation - we'll let you
know as soon as we have something sorted out, but for the moment Simon The
Sorcerer is in limbo (special joke there for all you Simon 2 fans!).
Many thanks for all your comments and support over the last few months. We
really are sorry that you've had to wait for Simon 3D for so long - your
patience is appreciated. I'll be back soon with some more news as soon as
we know it!
News Mole outta here,
ViperGTS, hoe krijg jij DOTT goed draaiende? Bij mij vallen na ongeveer 1 seconde de geluidseffecten (gesprekken e.d.) weg, maar een nieuw effect laad wel in. Na een gesprek kan ik alleen verder met escape, maar lang niet altijd. Ik draai WinXP:2600 met een AC'97 geluidschip.Op woensdag 20 juni 2001 02:22 schreef ViperGTS het volgende:
ik heb superveel van die adventures nu geinstalleerd en ze draaien allemaal als een trein die lucasarts spellen, enige nadeel is dat mn SBLive nogal lompe midi weergave heeft: het geluid was stukken beter op mn 386 bij die oude spellen
"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"
Verwijderd
Ik heb DOTT nog een tijdje geleden weer gespeeld, maar ik had hetzelfde probleem met geluid etc....viel gewoon weg. Sam&Max heb ik alleen de demo van gespeeld, ik wil hem nog wel heel graag hebben
Indy, Sam & Max, The Dig, DOTT....
Stuk voor stuk toppers!!
Stuk voor stuk toppers!!
[ Voor 74% gewijzigd door jxjcs op 22-02-2019 19:55 ]
Verwijderd
Is er niet ergens een internet winkel waar je die oude games als transport tycoon en DOTT kan kopen????
Ik heb DOTT nooit eens kunnen uitspelen
Ik heb DOTT nooit eens kunnen uitspelen
Dott kun je nog wel in de winkel kopen...
wel goed zoeken natuurlijk
wel goed zoeken natuurlijk
Heeft iemand wat meer info over Sam en Max 2?
Cool pics!Op maandag 08 oktober 2001 17:15 schreef jxjcs het volgende:
Indy, Sam & Max, The Dig, DOTT....
Stuk voor stuk toppers!!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[aah the good 'ol days...]
===>!!!HET ULTIEME (SAM &) MAX MOMENT!!! <===
Ik lig nu al dubbel!!
Ik lig nu al dubbel!!
Ze zijn heel mooi, en als Sam And Max 2 uitkomt loop ik de winkeldeur er (letterlijk) uit.
Maar heeft iemand een oplossing voor het geluidsprobleem dat ik een paar posts terug geplaatst heb? Ik word niet goed nu ik die screencaps zie. IK MOET HEM WEER SPELEN!!! (sorry voor de uitbarsting)
Maar heeft iemand een oplossing voor het geluidsprobleem dat ik een paar posts terug geplaatst heb? Ik word niet goed nu ik die screencaps zie. IK MOET HEM WEER SPELEN!!! (sorry voor de uitbarsting)
"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"
Waar start jij het spel op?Op dinsdag 09 oktober 2001 00:02 schreef Neelon het volgende:
Ze zijn heel mooi, en als Sam And Max 2 uitkomt loop ik de winkeldeur er (letterlijk) uit.
Ik ehb een DOTT.CD folder of C: (is standaard voor de ini), ik heb de CD gekopieerd naar e:\DOTT\ en start of met e:\DOTT.exe
Is het eigenlijk mogelijk om ini XP de IRQ van mijn AC'97 te veranderen naar 5 of 7, misschien dat dat scheelt.
Is het eigenlijk mogelijk om ini XP de IRQ van mijn AC'97 te veranderen naar 5 of 7, misschien dat dat scheelt.
Ik start het spel altijd op met de optie "MS-Dos Modus for games with EMS support...." of zo iets en dan doet ie het goed.
Blijf dezelfde probs houden. HELP PLEAZE...
Heb ik toch ook de oude DOS-drivers enz nodig, of heeft iemand nog werkende dos-drivers voor een SB-16. Die heb ik nog in een "oude" compu zitten (=PII-350), DOS heb ik nog wel ergens liggen.
Maar volgens ViperGTS werkte het bij hem wel, maar is dat ook onder XP?
Het zuigt inderdaad dat ze geen adventures meer uitbrengen zoals vroeger.
Ik had laatst The infernal machine gekocht maar dat haalt het niet bij die gouwe ouwe.
Ik moet zeggen dat Broken Sword 2: The smoking mirror ook behoorlijk goed is hij is van "Virgin interactive".
En anders is er ook nog Atlantis 1 en 2 (Cryo) en Down in the Dumps.
Die ouwe spellen zijn geloof ik nog wel te bestellen bij lucasarts maar dat is vet duur
Ik had laatst The infernal machine gekocht maar dat haalt het niet bij die gouwe ouwe.
Ik moet zeggen dat Broken Sword 2: The smoking mirror ook behoorlijk goed is hij is van "Virgin interactive".
En anders is er ook nog Atlantis 1 en 2 (Cryo) en Down in the Dumps.
Die ouwe spellen zijn geloof ik nog wel te bestellen bij lucasarts maar dat is vet duur
D'r moet een plek zijn op internet waar je die adventures nog kan kopen.... 'K ga es ff zoekuh...
sorry, wat werkte er bij mij wel???? lang geleden dat ik dat postteOp dinsdag 09 oktober 2001 12:50 schreef Neelon het volgende:
Heb ik toch ook de oude DOS-drivers enz nodig, of heeft iemand nog werkende dos-drivers voor een SB-16. Die heb ik nog in een "oude" compu zitten (=PII-350), DOS heb ik nog wel ergens liggen.
PIII 800@804 Mhz
mijn pa rijd ook een Harley Davidson, die vond Full Throttle helemaal gaaf met "Ben the biker" vooral die schrapende stem en dan die coole houding met die droge quotes.. meesterlijk.. maar zoals al gezegd was.. te kortOp dinsdag 19 juni 2001 20:28 schreef Terry het volgende:
I want to live forever, so far.. so good.
Ook een leuke action/aventure is Dink Smallwood
ik zal eens kijken of ik ergens een link kan vinden:
Dit is een VOLLEDIGE VERSIE, en Moderators.. op de page ZELF staat dat Dink smallwood FREEWARE is.. see for yourself
http://www.rtsoft.com/pages/files.htm
is de page
http://www.rtsoft.com/dink/pages/getdink.htm
is de page met download sites...
ik zal eens kijken of ik ergens een link kan vinden:
Dit is een VOLLEDIGE VERSIE, en Moderators.. op de page ZELF staat dat Dink smallwood FREEWARE is.. see for yourself
http://www.rtsoft.com/pages/files.htm
is de page
http://www.rtsoft.com/dink/pages/getdink.htm
is de page met download sites...
I want to live forever, so far.. so good.
Verwijderd
Ik heb zelf ook gezocht op Internet naar oude Lucasarts adventures maar kon alleen dit vindenOp dinsdag 09 oktober 2001 15:17 schreef jxjcs het volgende:
D'r moet een plek zijn op internet waar je die adventures nog kan kopen.... 'K ga es ff zoekuh...
http://www.dpluss.nl/lucas.htm
een verzamel paket met:
Afterlife
Dark Forces
The Dig
Full Throttle
Secret of Monkey Island
Monkey Island 2: Le Chuck's Revenge
Maar geen Sam & Max die ik juist heel graag wil hebben
ik heb Sam&Max CD versieOp dinsdag 09 oktober 2001 16:28 schreef Mr.Black het volgende:
[..]
Ik heb zelf ook gezocht op Internet naar oude Lucasarts adventures maar kon alleen dit vinden
een verzamel paket met:
Afterlife
Dark Forces
The Dig
Full Throttle
Secret of Monkey Island
PIII 800@804 Mhz
Lachuh!....
Check die totempaal links!
Onze grote vrienden
Check die totempaal links!
Onze grote vrienden
Ik zag de CD versie van Sam&Max bij Yellow & Blue in Nijmegen liggen een tijd terug. Ik heb zowel de diskette als de CD versie gelukkig zelf al.
Alleen moet ik kiezen tussen:
* OPM-4 MIDI (ik heb een AWE 64, ik wil GENERAL midi) omdat de setup crasht in windows, en ik in dos geen General MIDI aan de praat krijg (moet ik toch een oplossing voor vinden)
* De diskette versie, zitten alleen de stemmen niet bij
De setup van die versie werkt wel goed in windows, en dan kan ik DUS ook General MIDI selecteren.
Sam&Max is de meest geniale adventure ooit IMO.
Humor van de bovenste plank.
Als ze toch maar eens een nieuw spel van die 2 maakten
Alleen moet ik kiezen tussen:
* OPM-4 MIDI (ik heb een AWE 64, ik wil GENERAL midi) omdat de setup crasht in windows, en ik in dos geen General MIDI aan de praat krijg (moet ik toch een oplossing voor vinden)
* De diskette versie, zitten alleen de stemmen niet bij
Sam&Max is de meest geniale adventure ooit IMO.
Humor van de bovenste plank.
Als ze toch maar eens een nieuw spel van die 2 maakten
Saved by the buoyancy of citrus
* WarPuppy is blij met dit topic!
Als je even zoekt, kan je ook zien dat ik een topic vroeger es van DOTT heb gehouden.
Ik vind dit zon uniek spel, en zo lachwekkend.
Alleen die intro al met die eend, zon spel is echt nostalgie, en hoort in het GoT Gamers Museum thuis.
Vooral de Green en Purple Tentacle, heerlijke wezens!
* WarPuppy heeft zelf Day Of The Tentacles origineel op cd thuis, es even weer spelen
Als je even zoekt, kan je ook zien dat ik een topic vroeger es van DOTT heb gehouden.
Alleen die intro al met die eend, zon spel is echt nostalgie, en hoort in het GoT Gamers Museum thuis.
* WarPuppy heeft zelf Day Of The Tentacles origineel op cd thuis, es even weer spelen
JXJCS, hoe kom je aan die plaatjes?? Heb je die zelf geripped?
Celeron(cd0) 1000@1000,1.80V ASUS P2B-S Rev 1.03 BIOS 1014 beta 1a, 256@222,100Mhz/AMD k6-III+ 450@550,2.0V ASUS P5A-B rev 1.03 BIOS 1010, 256Mb@222,100Mhz
wat doet Mein Kampf daar in dat Indy plaatje ????
Indy& the last crusade als ik t goed heb
PIII 800@804 Mhz
Verwijderd
Tja, spellen zoals Police Quest (Jim Walls), Space Quest (roger wilco, the world most famous Janitor
Andromeda guys), King's Quest (Roberta), Larry (Al) vond ik zo supergaaf vroeger. Manhunter NY en SF waren al helemaal te gek!
Van lucasArts kan ik me nog Maniac mansion, Zak McKraken en Monkey Island herinneren.
Ik vind het jammer dat dat soort games niet meer komen. Er wordt tegenwoordig heel wat zooi uitgebracht; 10 in een dozijn games. Echte toppers zie je niet veel meer. Iedereen die vroeger een pc had kent gewoon PQ1 of LL1. Ze habben het ook allemaal gespeeld!!
Those were the days..
Van lucasArts kan ik me nog Maniac mansion, Zak McKraken en Monkey Island herinneren.
Ik vind het jammer dat dat soort games niet meer komen. Er wordt tegenwoordig heel wat zooi uitgebracht; 10 in een dozijn games. Echte toppers zie je niet veel meer. Iedereen die vroeger een pc had kent gewoon PQ1 of LL1. Ze habben het ook allemaal gespeeld!!
Those were the days..
Verwijderd
Je bent niet de enige die DOTT verslaafd is geweestOp dinsdag 09 oktober 2001 21:36 schreef WarPuppy het volgende:
Tis al een aantal jaren geleden dat ik voor het laatst dott gedaan heb, maar ik weet nog dat ik goed vast zat!
Als ik em ergens kan kopen ga ik em zeker weer op mijn oude 486 zetten
Coolste moment(en) van Sam en Max vind, ik die verrote boterham aan mieren geven. Max: "Me,me me". En natuurlijk de kat.
(Kan je daar ook meteen een plaatje van maken?)
Bijna allemaal van het internet gepluktOp dinsdag 09 oktober 2001 21:46 schreef bugs het volgende:
JXJCS, hoe kom je aan die plaatjes?? Heb je die zelf geripped?

Hehehehe.....
Wat vind ik in de bieb? Sam & Max 1 
Wat vind ik tussen mijn oude cd-roms? DOTT!
Spelehhhh
Wat vind ik tussen mijn oude cd-roms? DOTT!
Spelehhhh
Heel goed gezien, Indy & the Last Crusade... net gedownload, helemaal !! Wel 5 MB!!Op dinsdag 09 oktober 2001 21:51 schreef ViperGTS het volgende:
wat doet Mein Kampf daar in dat Indy plaatje ????
En dat "Mein Kampf" heb ik net, pardon, heeft Indy net uit de bibliotheek gehaald. Toen, 1933 geloof ik, nog gewoon verkrijgbaar in de bibliotheek en de betere boekwinkel
Ook The Last Crusade speelt zich af rondom 2de WO. Fate of Atlantis ook.
De desbetreffende eend....alhoewel, volgens mij moet het een gewone vogel voorstellenOp dinsdag 09 oktober 2001 21:36 schreef WarPuppy het volgende:

Van die kat heb ik al een bewegend gifje gepost (pagina 3)Op dinsdag 09 oktober 2001 22:53 schreef Albinoraptor het volgende:
Coolste moment(en) van Sam en Max vind, ik die verrote boterham aan mieren geven. Max: "Me,me me". En natuurlijk de kat.
... van die mieren zal ik er ff eentje zoeken...
Dit.Op woensdag 20 juni 2001 02:22 schreef ViperGTS het volgende:
Ieder wav-geluidje wordt na ongeveer een seconde afgekapt. Krijg jij DOTT onder XP aan de gang. Zo ja, kun je dan AUB vertellen hoe, ik wil hem spelen maar zo gaat het niet.
Ik heb t hardst gelachen om dat mega-roterende geval op die kermis
(sam&max)
DOTT nog niet geprobeerd in XP.......wel in ME, daar gaat het perfect wat alleen zeer minder is is de muziek (stemmen gaan perfect) maar de muziek is zooooooo bagger, niet naar te luisterne, hetzelfde heb ik met sam&max, speel ik simpelweg niet meer door de baggere muziek......hopelijk is dat met mijn aanstaande terratec beter maar ik verwacht t nietOp dinsdag 09 oktober 2001 23:17 schreef Neelon het volgende:
[..]
Dit.
Ieder wav-geluidje wordt na ongeveer een seconde afgekapt. Krijg jij DOTT onder XP aan de gang. Zo ja, kun je dan AUB vertellen hoe, ik wil hem spelen maar zo gaat het niet.
PIII 800@804 Mhz
Moet ik 'm maar ens op BAMBI (m'n servertje) gaan proberen. Kijken of dat lukt via PC-Anywhere. Heb nog geen tweede beeldbuis namelijk.
En waar zijn die animated gifjes ergens te vinden, zijn super die dingen. Ik krijg weer helemaal de nostalgische kriebels.
En waar zijn die animated gifjes ergens te vinden, zijn super die dingen. Ik krijg weer helemaal de nostalgische kriebels.
lucasart,
:
vergeet X-Wing & TIE-Fighter please niet! geweldige sims!!! heb ze LEGAAL gekocht! ik zou ook x-wing vs tie-fighter wille hebben, waar kan je die nog kopen? ik vond wel eeen all in one pack, maar die andere 2 heb ik al.
maar xwing was echt nice, 320x420 ofzo, was die reso, tie-fighter kwam in 2 reso's, 640x480 ! en dan zag alles er echt wel gelikt uit, en je kon natuurlijk gewoon rond vliegen rond al die stardestryoers (of hoe ze ook heten) vooral met zo'n bommewerper was het kicke om met een je team even zo'n mega schip te nuken! en als je aan kwam vliegen al die lasers ontwijken die ze op je afschoten...
ik ga hem weer installen denk vanmiddag als ik thuis ben!
vergeet X-Wing & TIE-Fighter please niet! geweldige sims!!! heb ze LEGAAL gekocht! ik zou ook x-wing vs tie-fighter wille hebben, waar kan je die nog kopen? ik vond wel eeen all in one pack, maar die andere 2 heb ik al.
maar xwing was echt nice, 320x420 ofzo, was die reso, tie-fighter kwam in 2 reso's, 640x480 ! en dan zag alles er echt wel gelikt uit, en je kon natuurlijk gewoon rond vliegen rond al die stardestryoers (of hoe ze ook heten) vooral met zo'n bommewerper was het kicke om met een je team even zo'n mega schip te nuken! en als je aan kwam vliegen al die lasers ontwijken die ze op je afschoten...
ik ga hem weer installen denk vanmiddag als ik thuis ben!
Ik heb alle ani-gifjes die ik heb gevonden hier gepost...Op woensdag 10 oktober 2001 00:27 schreef Neelon het volgende:
Moet ik 'm maar ens op BAMBI (m'n servertje) gaan proberen. Kijken of dat lukt via PC-Anywhere. Heb nog geen tweede beeldbuis namelijk.
(als ik er meer vind, zal ik ze ook posten)
Ik vind deze echt super...
INDERDAAD!!! KOPEN dat zegt wel iets over het spel!!! Mooi met doosje erbij enzo....Op maandag 08 oktober 2001 23:01 schreef lupusv het volgende:
Sam & Max 2?
Als die uitkomt, koop ik hem zeker!
Ik wil ook wel wat screenies zien van Full Throttle en The Dig.
Beiden uitgespeeld in ardennnen met gekneusde poot. Gelukkig laptop van m'n pa mee.
Maar die intro van Full Throttle is gewoon GAAF.
Maar nog 'n vraag: Wie heeft Monkey Island 1 en 2 gesproken ? Of zijn die nooit uitgebracht ?
Beiden uitgespeeld in ardennnen met gekneusde poot. Gelukkig laptop van m'n pa mee.
Maar nog 'n vraag: Wie heeft Monkey Island 1 en 2 gesproken ? Of zijn die nooit uitgebracht ?
--==(¯`·.,_.---==»|| "A blowjob is better then no job!" - Popa Chubby ||«==---._.·¯)==--
Die zijn nooit uitgebracht.
Nee is wel jammer dat het alleen text was.
Heel erg bedankt voor deze link!!!Op dinsdag 09 oktober 2001 16:28 schreef Mr.Black het volgende:
[..]
Ik heb zelf ook gezocht op Internet naar oude Lucasarts adventures maar kon alleen dit vinden
een verzamel paket met:
Afterlife
Dark Forces
The Dig
Full Throttle
Secret of Monkey Island
Echt super. Van die 5 heb ik namelijk alleen The Dig (uit)gespeeld.
Gelijk kopen!!
Komt voor mekaar!!.... heb de laatste 3 dagen niets anders gedaan dan screenshots postenOp woensdag 10 oktober 2001 10:42 schreef Doekoeman het volgende:
Ik wil ook wel wat screenies zien van Full Throttle en The Dig.

Ingame shots heb ik niet kunnen vinden...
GAAF !!!
--==(¯`·.,_.---==»|| "A blowjob is better then no job!" - Popa Chubby ||«==---._.·¯)==--
Vooral The Dig vond ik errug gaaf...
Ik heb veel negatieve dingen gehoord over dat spel, maar voor mij is het echt een topper...
Spannend sfeertje, mooie muziek, leuke graphics...
Ik heb veel negatieve dingen gehoord over dat spel, maar voor mij is het echt een topper...
Spannend sfeertje, mooie muziek, leuke graphics...
Iemand in om wat herinneringen op te halen over de Goblins serie 1 t/m 3? Die waren ook errug gaaf
Verwijderd
Goblins 2 heb ik jaren geleden nog gedaan...weet jij toevallig nog wat je moet doen als je in een ballon zit die steeds gesloopt word door een **** ****** **** geit??Op woensdag 10 oktober 2001 22:47 schreef _Stryker_ het volgende:
Iemand in om wat herinneringen op te halen over de Goblins serie 1 t/m 3? Die waren ook errug gaaf
--------------------
Ik heb nou ook eindelijk DOTT!!!!
ik zit nou alweer vast...weet iemand nog hoe je die kersenboomgast de shattering teeth geeft????