Sorry dat ik niet op je hele stuk inga. Maar ik wil alleen even aanstippen dat wij het product zijn van de Neanderthalers en andere varianten van de mens. Er zit namelijk DNA in ons van Neanderthalers. Dus wat dat betreft is er juist wel bewijs dat ze verder zijn gekomen. Hun nageslacht is uiteindelijk in de huidige homo sapiens geëvolueerd. (bron: http://news.discovery.com...-human-interbreed-dna.htm)Mutatie schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 01:14:
[...]
Hoezo MOET een soort dat een stok oppakt naar hogere intelligentie evolueren?
Er zijn meerdere mensachtigen geweest, en hebben er meerdere tegelijk bestaan. Een aantal gebruikte gereedschappen maar waren qua intelligentie, flexibiliteit niet sterk genoeg te overleven. Kans is groot dat ze zeg maar tot een bepaald punt kwamen en niet verder, gelimiteerd. Bv de Neanderthaler, die waren in veel opzichten als ons maar op een bepaalde meer beperkt, er is geen bewijs dat ze verder zouden zijn gekomen.
Ik weet niet hoe lang chimpansees al bestaan, maar deze gebruiken in de natuur ook gereedschappen, zijn echter weinig veranderd qua intelligentie.
Ik denk zelf niet dat er stellig iets over te zeggen is, we kennen alleen onszelf en hebben geen idee hoe bijzonder of juist normaal het is dat een soort als de mens kan onstaan.
Evolutie wordt grotendeels (geheel?) gedreven door omgeving, omstandigheden. Als hier weinig niets in veranderd zal er in een soort ook weinig veranderen.
Uiteindelijk zal er toch iets veranderen, maar evolutie heeft geen doel, als er iets speelt waar hogere intelligentie een te zware last op de energie van een soort heeft zou het maar zo kunnen dat een soort dommer wordt en andere eigenschappen versterkt worden.
Correct me if i'm wrong, misschien klets ik uit mn nek
...