SkyFlyer schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 06:34:
Bestellen bij B&H is mij goed bevallen. Maandag avond laat (na BH sluitingstijd) besteld. Dinsdag middag bestelling aangepast via de chat functie.
(garantie verzekering uit de bestelling gesplitst, zodat de invoer die BH gedaan kon worden, en ik zeker wist dat er bij invoer geen BTW geheven werd over dit deel. (Verzekering is BTW vrij, maar als dit niet duidelijk is op de factuur, moet je deze los gaan terugvragen)).
Woensdag bevestiging dat het magazijn met de verzending bezig was, donderdag ochtend verliet het pakketje de USA (had de goedkoopste verzending gekozen, DHL). Een half uur na vertrek, bericht van Douane dat inklaring administratief was afgerond. Donderdagavond was het pakket in Brussel, vrijdag ochtend in Amsterdam en voor de lunch stond de koerier voor mijn deur! (Oosten van het land).
Eerste ervaringen:
* Surface Book is fantastisch verpakt, zoals op diverse unboxing video's op YouTube te zien is. Bij Conrad had ik 2 C7 stroomkabels ('8-plug snoeren') besteld, die perfect passen op de lader en adapter van het docking station.
* Windows 10 werkt fantastisch samen met de SB, samen met Office 2016 en Onedrive (niet eerder gebruikt) goede ervaring zowel tablet als muis.
* Wel een middag uittrekken om alles te updaten, bij installatie worden niet alle updates geïnstalleerd en die zijn wel nodig voor de stabiliteit. (Na alle updates, nog wel 1 keer BSOD gehad, maar niet tijdens 'normaal gebruik')
* Klein puntje van kritiek: Onenote light integratie verloopt perfect met de pen, koppeling aan de full Version Onenote 2016 kan wel met wat tweaken, maar loopt niet zo lekker. Ben terug gegaan naar de light versie voor de snelle acties vanuit de pen. (Alle notities zijn wel in sync tussen beide versies).
* Cortana werkt niet in NL, dat is een generiek Windows 10 ding.
* Bij Conrad had ik 2 goedkope mini-display port naar VGA en DVI gekocht: Vanuit de SB zelf werkt dit prima, vanuit de dock, werkt de VGA alleen met zeer lage resoluties, de DVI werkt prima. Ik ga deze nog vervangen door Mini display naar display Port, op mijn werk kan ik daar de monitoren mee aansluiten ben ik achter gekomen (Gebruik de BYOD faciliteiten op mijn werk).
* Vanuit BYOD faciliteiten volledig geswitched van netwerk share naar Onedrive (5 GB aan bestanden) dat werkt ook prima.
* Gebruik vanuit BYOD faciliteiten een remote desktop Gateway voor Business applicaties en shared drives, welke nog niet op Office365 sharepoint staan.
* Scalling is een probleem waar ik nu wel tegen aanloop:
1) Alleen I.c.m. externe monitor(s).
2) Afhankelijk of je de externe monitor als primaire, of de Surface Book als primaire display hebt, is de weergave van sommige apps minuscuul op de SB display, of gigantisch op de externe display.
3) voor Skype voor Business (Lync) en powerpoint de DPI aware naar False gezet in de manifest file in de Office Root directory, dit gaat goed.
4) Om remote desktop op de goede resolutie te laten werken, moet de externe display de primaire display zijn.
5) Dit betekend ook dat sommige 'lokale' toepassingen over je remote desktop heenkomen, I.p.v. op het lokale SB scherm te blijven.
6) Helaas is het mij nog niet gelukt om 2 externe monitors in remote desktop te gebruiken en alleen het SB scherm lokaal (als notitie blok).
* De laptop bureaustandaarden bij ons werken niet, omdat het SB scherm niet 'plat' naar achteren kan. (Waardoor de standaard niet in de hoge stand kan, en het scherm dus veel lager staat).