Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 08:50
Ik was op zoek naar een manier om mijn 256gb Surfacebook1 uit te breiden (puur voor bestandopslag) middels een SDkaartje die niet uitsteekt. Ik kwam de Transcend JetDrive 130 tegen en las dat die in de surfacebook past. Heeft iemand er 1 in gebruik?
https://www.transcend-info.com/Products/No-637
De lees en schrijf snelheid van dit ding ontloopt die van een snelle microSD van een vergelijkbare prijs niet zoveel, maar vertraagd een adapter en/of zijn er andere voordelen te noemen van een (half/)fullsize SD kaart boven microSD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PZOOO
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Ik loop tegen bepaalde interface ongemakken aan waardoor het gebruik steeds minder intuitief aanvoelt. Ik ben duidelijk meer Android gewend.

Klikken, dubbelklikken en selecteren gaat eenvoudig, maar de knoppen op de SurfacePen kunnen vreemd genoeg alleen maar apps lanceren. Rechtsklikken en triple klikken kom ik niet goed uit en zou ik graag aan een Pen-knop toewijzen. Voor het scrollen heb ik een SurfaceDial gekocht. Hoe dan ook, het blijft emmeren en het voelt niet zo aan dat ik de Surfacebook effectief heb leren gebruiken

Ik heb het programma AutoHotKey gevonden wat die mogelijkheid zou bieden. In Notepad maak je dan kleine scriptjes die via de applicatie worden gecompileerd.

Wat is een goede resource waar bv veel gebruikerstips staan ?

[ Voor 10% gewijzigd door PZOOO op 03-12-2018 12:28 ]

ICT & Reizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EEE-lover
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:27
Ik kan het nergens vinden, maar welke hardware zit in het scherm en welke hardware zit in het toetsenbord? Ik had gelezen dat 75% van de batterij in het toetsenbord zit. Omdat je de Surface Book ook kunt gebruiken als tablet, kan ik me voorstellen dat een groot gedeelte van de hardware in het scherm zit, maar is dit ook echt zo? Dus de volledige processorkracht, geheugen, SSD ruimte, eventuele GPU? Heeft iemand voor mij een link waar dit volledig staat uitgelegd? Of wellicht het antwoord voor me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
@EEE-lover Wel vreemd dat je dat nergens kan vinden inderdaad want het is nogal obvious. Als je het scherm kan loshalen dan is alle hardware die je daarvoor nodig hebt geintegreerd in het scherm. In het scherm zit verder de intel GPU en een kleine accu. De grote accu zit in het toetsenbord, samen met eventueel een losse GPU.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EEE-lover
Ramon schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 21:56:
@EEE-lover Wel vreemd dat je dat nergens kan vinden inderdaad want het is nogal obvious. Als je het scherm kan loshalen dan is alle hardware die je daarvoor nodig hebt geintegreerd in het scherm. In het scherm zit verder de intel GPU en een kleine accu. De grote accu zit in het toetsenbord, samen met eventueel een losse GPU.
Ok. Omdat er eigenlijk twee batterijen zijn, dacht ik dat wellicht de processorkracht ook verdeeld zou zijn, dus in tablet vorm minder krachtig. Dat er maar één SSD is snap ik wel. Ondanks dat het obvious kan zijn, kan ik het nergens terugvinden waar het zwart op wit staat, vandaar de vraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 20:29
EEE-lover schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 21:47:
Ik kan het nergens vinden, maar welke hardware zit in het scherm en welke hardware zit in het toetsenbord? Ik had gelezen dat 75% van de batterij in het toetsenbord zit. Omdat je de Surface Book ook kunt gebruiken als tablet, kan ik me voorstellen dat een groot gedeelte van de hardware in het scherm zit, maar is dit ook echt zo? Dus de volledige processorkracht, geheugen, SSD ruimte, eventuele GPU? Heeft iemand voor mij een link waar dit volledig staat uitgelegd? Of wellicht het antwoord voor me :)
Late reactie, maar alle hardware zit in het scherm, behalve de dedicated GPU (als je een zodanige versie hebt) en het grootste deel van de accu. De (extra) GPU en de rest van de accu. zit in het toetsenbord.
Je kunt de tablet dus volledig los gebruiken, maar na een uur of 2 is die wel leeg.

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EEE-lover
dirkjesdirk schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 11:41:
[...]

Late reactie, maar alle hardware zit in het scherm, behalve de dedicated GPU (als je een zodanige versie hebt) en het grootste deel van de accu. De (extra) GPU en de rest van de accu. zit in het toetsenbord.
Je kunt de tablet dus volledig los gebruiken, maar na een uur of 2 is die wel leeg.
Dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 08:09
Wie heeft van een garantie-regeling gebruik gemaakt op een surface book gekocht bij MM of Coolblue?
Hoe wordt dit afgehandeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We hebben als bedrijf recent 20 x Surface Book 2 gekocht. Na ongeveer 4 weken bij twee apparaten is er spontaan een barst in het scherm ontstaan. Bij de tweede gaan de alarmbellen rinkelen. In beide gevallen geen enkel spoor van val of stoot schade geconstateerd.
Dit was eerste batch bestelling, van in totaal +/- 100 device dat we gepland hebben. Enige service dat we vanuit Microsoft krijgen is een betaalde vervanging, de kosten ~€ 600,-. Best wel een hoog bedrag. In tussentijd is de twijfel ontstaan o dit inderdaad de juiste device is. Ben benieuwd of er nog meer geval bekend zijn waar bij SB 2 spontaan barst in het scherm ontstaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Dit bericht klopt niet meer

[ Voor 95% gewijzigd door Markos op 29-01-2021 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Wij hebben recent hier met de Surface Book 1 last gehad van de opbollende batterij. Een bekend probleem bij deze apparaten.

Het apparaat was net iets meer dan 2 jaar oud en in feite total loss. Blijkbaar is zo'n opbollende accu zo gevaarlijk dat opsturen voor reparatie een no go was.

Gekocht bij Coolblue en die verwees naar Microsoft. Die kwamen met een zeer karig aanbod van een refurbished model met bijbetaling van 600 euro (we hebben het over een apparaat van nieuw 2300 euro).

Daar hebben we de rechtsbijstand op gezet en die gaven aan dat Coolblue het toch echt moest oplossen. Deze melding dus weer doorgezet naar Coolblue en die hebben het uiteindelijk heel netjes opgelost door een voucher ter waarde van 1250 euro.

Daarvan hebben we een nieuwe laptop gekocht (geen Surface Book).

@MarkosOp de Surface apparaten kan je toch vanuit het menu Windows opnieuw installeren? Dan vraagt hij helemaal nergens om.

[ Voor 7% gewijzigd door PaT op 21-01-2021 17:06 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

@PaT Het gaat hier om een verse installatie vanaf usb omdat de bestaande installatie corrupted was

Ik ben nu ingelogd als lokale door WiFi uit te schakelen in UEFI en wederom opnieuw Windows te installeren en dan kon ik wel een lokaal account aanmaken en in Windows inloggen op mijn reguliere @Outlook account.

[ Voor 22% gewijzigd door Markos op 29-01-2021 13:44 . Reden: bedrijfsnaam weggehaald ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

De afkorting was blijkbaar een naam gekoppeld aan het bedrijf van de vorige eigenaar. Het had dus niets met de afkorting van Microsoft zelf te maken. Vandaar dat ik er zo weinig over vond :)
Maar de laptop is dus nog wel gekoppeld aan hun Microsoft account. De ICT van het bedrijf heeft al laten weten dat de laptop losgekoppeld kan worden als ik de computernaam doorgeef, maar deze is natuurlijk anders nu omdat er een nieuwe Windows installatie op staat. Weet iemand hoe deze laptop alsnog losgekoppeld kan worden? Via bijvoorbeeld het Device ID of Product ID?
(Ik vermoed dat het gewoon een Office 365 account is waar de laptop aan gekoppeld is? Of in ieder geval iets van Microsoft waardoor de pc om het specifieke bedrijf email adres vraagt)
Pagina: 1 2 3 4 Laatste